abonnement Unibet Coolblue
pi_67237003
Hallo Klussers en Woners,

Ik weet dat er al meerdere topics zijn geweest over muizen, muizen vangen, muizen doden, muizen gif etc. Maar toch open ik een nieuwe met mijn probleem er in.

Vorige week hebben we in het studentenhuis waar ik woon een muis gesignaleerd. Zelf heb ik in de 2 jaar dat ik hier woon nog nooit een muis of sporen van een muis gevonden. Het verbaasd mij dat we eigenlijk dat we die nu pas zien (oud huis, 9 bewonders, oude muren, plafonds, hoekjes en gaatjes genoeg.).

Toen ik alle hoekjes van mijn kamer ging inspecteren vond ik muizensporen, geen geknaag gelukkug, wel keutels . Deze lagen er normaal nooit, dus de muis is er pas, of komt nog maar net zijn holletje uit. Ook op de kamer van mijn buurmeisje/huisgenote liggen sporen. De rest van het huis (3 verdiepingen totaal, 3 personen per verdieping) menen niets gezien te hebben.

Wij hebben nu gif geplaatst in onze 2 kamers, op drie plekken staan er zakjes met paarse korrels. Dit gif zou de muis moeten uitdrogen, wel moet de muis hier een aantal dagen van eten wil het effect hebben.

Wij dachten na 3 dagen geknabbel aan 1 zakje (duidelijke sporen te zien elke dag): "Mooi, nu gaat hij dood!". Mooi niet dus, al 5 nachten achter elkaar is er met 2 van de zakjes gerommeld, de muis lijkt niet dood te gaan.

Wat denken jullie? Familie muis moet allemaal nog even eten? Muis wilt niet dood gaan? Muis eet er te weinig van? Heb ik ander gif nodig?

Ook denk ik er aan een klem te plaatsen, maar ik ben niet zo'n held. Mijn buurmeisje al helemaal niet, die vindt het nu al zielig en zou het gif liever weg halen (tot ze de muis een 2e keer zag, nu moet hij wel dood )

Kortom:
Muis in huis.
Muis gaat niet dood.
Wat nu?
pi_67237047
rattengif

werkt een stuk beter
No Guts, No Glory
pi_67237081
Klemmetjes met Calve pindakaas
pi_67237183
Ruim je eten netjes op, dicht gaten en kieren af, en neem een kat.
pi_67237192
Dat gif heeft een paar dagen nodig meen ik, dus geef het nog even tijd. valletjes plaatsen wil ook wel helpen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_67237248
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:21 schreef Gripper het volgende:
Dat gif heeft een paar dagen nodig meen ik, dus geef het nog even tijd. valletjes plaatsen wil ook wel helpen.
Ja, drie dagen staat op de verpakking... is nu dus al 5 dagen.

Al het eten is (op mijn kamer) goed opgeruimd. Of dat op alle 9 kamers zo is kan ik helaas niet garanderen.
pi_67237625
<ONZ is verderop>

[ Bericht 78% gewijzigd door Chell op 20-03-2009 14:08:42 ]
Din jävla kuk!
pi_67237796
Een diervriendelijke muizenval kopen bij de dierenwinkel. Blokje kaas of iets anders wat muizen lekker vinden erin doen. Val op een plek zetten waar de muis frequent komt. Wachten tot de muis erin zit...(deurtje valt automatisch dicht) en de muis elders (in het bos of zo) loslaten Werkt prima!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:46:33 #10
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67237891
Gewoon een muizenval neerzetten, veel effectiever.
Primum non nocere
pi_67238189
<ONZ is verderop>

[ Bericht 92% gewijzigd door Chell op 20-03-2009 14:08:59 ]
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 maart 2009 @ 14:08:26 #12
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67238474
Mensen het is hier geen ONZ, graag serieuze reacties!
pi_67238547
Tja, voor elke muis die je ziet schijnen er 10 te zitten.
Dus het kan wel even duren ja.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:08 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67238640
Je moet de zakjes wel openmaken en leeggieten in het bijbehorende doosje... als je tenminste het gif hebt dat ik denk dat je hebt.
En verder doet pindakaas op een old-skool muizenval ook goed zijn werk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:55 #15
31260 Finch
Stay close
pi_67238664
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:42 schreef kissa het volgende:
Een diervriendelijke muizenval kopen bij de dierenwinkel. Blokje kaas of iets anders wat muizen lekker vinden erin doen. Val op een plek zetten waar de muis frequent komt. Wachten tot de muis erin zit...(deurtje valt automatisch dicht) en de muis elders (in het bos of zo) loslaten Werkt prima!
Inderdaad, werkt perfect..

gewoon zoiets kopen (of een andere uitvoering)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_67238703
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:42 schreef kissa het volgende:
Een diervriendelijke muizenval kopen bij de dierenwinkel. Blokje kaas of iets anders wat muizen lekker vinden erin doen. Val op een plek zetten waar de muis frequent komt. Wachten tot de muis erin zit...(deurtje valt automatisch dicht) en de muis elders (in het bos of zo) loslaten Werkt prima!
quote:
Met de traditionele klapvallen of lijmplanken is dat wel anders.
De Vries: ‘De dieren raken in die vallen vaak zo in de stress dat ze hun eigen pootjes doorknagen.’
En de lijkjes liggen vervolgens te stinken.
Zo vriendelijk zijn de de klapvalletjes/kooitjes dus ook niet...
pi_67238771
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je moet de zakjes wel openmaken en leeggieten in het bijbehorende doosje... als je tenminste het gif hebt dat ik denk dat je hebt.
En verder doet pindakaas op een old-skool muizenval ook goed zijn werk.
Ik heb heb het zakje verdeeld in meerdere zakjes en die even ingeknipt.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:17:53 #18
31260 Finch
Stay close
pi_67238823
Een muizenval is een apparaat dat in staat is muizen te vangen of te doden. Dit kan op verschillende manieren, maar de meeste muizenvallen gebruiken aas om de knaagdieren te lokken. Het te gebruiken aas hangt af van de te vangen muizensoort. Bij de huismuis is kaas en spek favoriet, maar ook chocola is zeer geliefd. De veldmuis is goed te vangen met een stukje (hazel)noot of zaad, zoals een maïskorrel en de rosse woelmuis met een stukje wortel.

De bekendste muizenvallen bestaan uit een plankje met daarop een scharnierend bevestigde metalen beugel, die met behulp van een veer is gespannen en wordt tegengehouden door een soort vergrendeling. Een stukje aas ligt op een scharnierend plateautje, dat bij beweging de vergrendeling opheft. De beugel wordt door de veer teruggeklapt, waarbij de ongelukkige muis tussen plankje en beugel bekneld komt te zitten. Meestal gaat dit zo snel en met zoveel kracht dat de muis zijn nek of rug breekt en meteen dood is.


van <Link>
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:17:54 #19
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67238825
Als hij duidelijk van het gif eet, gaat hij best wel dood. Duurt gewoon even.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:46:51 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_67239744
Ik heb ook muizen gehad vroeger in mijn studentenhuis.
De oplossing: zorg dat er geen etensresten open en blootliggen (helaas, dat wordt idd afwassen). Bewaar voedsel in dichte (kunststof) dozen oid waar de muizen niet bijkunnen; keukenkastjes zijn niet meer veilig.
Op deze manier zorg je dus dat er geen voedsel voor de muis meer te vinden is.
Vervolgens leen je voor een paar weken een kat van iemand, of nog beter 2 katten. Het maakt niet uit of ze de muizen vangen, het zal ze iig afschrikken.
Gegarandeerd dat de muizen weggaan.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_67239826
Het makkelijke van klemmetjes is dat je meteen weet dat de muis dood is. Als je hem gif geeft kan hij op een plek doodgaan, waar je een week later met schoonmaken opeens een lijk tegenkomt. Zoals eerder gezegd:
Klemmetjes met pindakaas (werkt bij mij retegoed)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:54:15 #22
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67239968
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:15 schreef nuget het volgende:
rattengif

werkt een stuk beter
Als je in een oud huis woont met hollen vloeren, muren etc. is dit geen slim idee. De doden beesten gaan rotten en dat is geen feest en al helemaal niet als het warmer wordt. Ik zou een muis-/diervriendelijke muizenval kopen en zorg in de tussentijd dat er nergens etensresten slingeren, anders heb je er binnen no-time heel veel!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67241760
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:54 schreef Nijns het volgende:

[..]

Als je in een oud huis woont met hollen vloeren, muren etc. is dit geen slim idee. De doden beesten gaan rotten en dat is geen feest en al helemaal niet als het warmer wordt. Ik zou een muis-/diervriendelijke muizenval kopen en zorg in de tussentijd dat er nergens etensresten slingeren, anders heb je er binnen no-time heel veel!
Precies, geen goed idee. We hebben nu gif waar de muis van uit zou moeten drogen zodat je er geen last van hebt als je hem (niet) terug zou vinden.

Ik denk dat ik gewoon een paar klemmen ga plaatsen dit weekend.
pi_67253955
Ouderwetse vallen (de Tom en Jerry versie zeg maar) werken enorm goed. beetje pindakaas of gewone kaas als lokmiddel, gegarandeerd succes.
A mind with a heart of it's own
pi_67257053
Gewoon jouw kamer dicht purren
Geen eten op jou kamer laten, of alles in metalen bussen opbergen
dan ben jij er vanaf
Het werkt alleen minder als je hele huis dit gaat doen
Liefde en infectie
pi_67258643
Bij de Blokker verkopen ze (soms) muizenvallen van kunststof. Die zijn handiger in gebruik, want je vinger klapt er niet zo snel tussen als je ze klaarzet (:@), je kunt de gevangen muis er makkelijk uitkieperen en ze zijn honderd keren te gebruiken. In tegenstelling tot zo'n lullig houten valletje dus, onhandig om klaar te zetten, de muis eruit peuteren is ook geen pretje. Oh en toen een muis door de val uit elkaar gespleten was, inclusief bloedbad, heb ik de houten val maar gelijk met de muis weggegooid.

Zoiets moet je hebben dus:



En deze kunnen ook, kosten geen drol, maar hebben dus bovengenoemde nadelen:



Ga geen gif gebruiken, want dan ligt er straks ergens een dode muis te rotten en dat stinkt echt vreselijk. Het lijkje is natuurlijk niet te vinden en pas na een week is de stank weg. [/ervaring]

Disclaimer: ik woon in het bos, het stikt hier van de muizen in huis. Gelukkig komen ze niet verder dan de hal.
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:33:36 #27
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_67267154
Muizenlijm op een plankje, stukje koek oid in het midden. Niet de meest vriendelijke manier maar de valletjes werken soms niet en van die roze korrels groeiden ze bij ons alleen maar.
Er zit een haar in mijn glas
pi_67268273
Die houten vallen kosten geen drol dus die zou ik gewoon met muis en al weggooien. Voor die paar centen ga je toch niet aan een muizenlijk lopen peuteren?
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:47:37 #29
208890 June.
Seriously?
pi_67268839
Die kunststofvallen werken echt voor geen meter, toen wij een muis hadden kon die gewoon de kaas er vanaf vreten zonder in de val te lopen..
Shine bright like a diamond.
pi_67268897
Dat paarse spul werkt prima, als er maar echt helemaal niets anders te eten is voor zo'n beest. En het duurt wel langer dan 3 dagen, geloof dat het bij mij thuis 2 weken duurde voordat hij dood was. Vermoeden dat het beest al kleintjes had.

Oh en een kat nemen + gif neerzetten is niet aan te raden. De kat zou maar honger krijgen ´s nachts en muizen lusten ook kattenvoer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67274359
Zelf vangen. Met de hand. Heeft mij ooit een hele nacht gekost maar toen had ik 'm wel!
pi_67315790
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:10 schreef lucky_m3 het volgende:
Gewoon jouw kamer dicht purren
Geen eten op jou kamer laten, of alles in metalen bussen opbergen
dan ben jij er vanaf
Het werkt alleen minder als je hele huis dit gaat doen
Alles dicht purren/kitten etc is dwijlen met de kraan open bij mij in huis. Een muis zou zo onder de deur door kunnen kruipen. Al mijn eten is goed opgeborgen.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:33 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
Muizenlijm op een plankje, stukje koek oid in het midden. Niet de meest vriendelijke manier maar de valletjes werken soms niet en van die roze korrels groeiden ze bij ons alleen maar.
Niet de meest vriendelijke? Lijmplankjes zijn niet toegestaan in Nederland..
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Zelf vangen. Met de hand. Heeft mij ooit een hele nacht gekost maar toen had ik 'm wel!
Nice, maar bij mij zal hij binnen 10sec in de muur verdwijnen denk ik...
pi_67326894
oldskool muizenval!

gif is leuk maar wat als t beest gaat liggen ontbinden op een plek waar je niet bij kan? lekker in de stank zitten? :S nee dankje
pi_67327477
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
oldskool muizenval!

gif is leuk maar wat als t beest gaat liggen ontbinden op een plek waar je niet bij kan? lekker in de stank zitten? :S nee dankje
Gif zorgt erjuist ook voor dat het beestje meteen indroogt: zodat het niet gaat stinken .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67327788
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Gif zorgt erjuist ook voor dat het beestje meteen indroogt: zodat het niet gaat stinken .
Precies!

Zoals ook al vaker in dit topic en de OP geschreven staat
pi_67355770
Vannacht bleek dat het beest/de beesten nog steeds niet dood is/nog steeds niet dood zijn.

Vanmiddag ga ik muizenklemmen halen...
pi_67386940
De klem heeft zijn werk nog niet gedaan... Er zit pindakaas op, nog even geduld dus. Ik heb vannacht ook geen muis gehoord.

Ik twijfel ook een beetje over de val, er is best veel kracht nodig om hem af te laten gaan. Ik dacht dat zo'n ding bij het minste of geringste af zou gaan.

Deze is hem:

http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=378&prod_id=11&page=1

[ Bericht 17% gewijzigd door Goover op 25-03-2009 11:41:46 ]
pi_67387062
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:35 schreef Goover het volgende:
De klem heeft zijn werk nog niet gedaan... Er zit pindakaas op, nog even geduld dus. Ik heb vannacht ook geen muis gehoord.

Ik twijfel ook een beetje over de val, er is best veel kracht nodig om hem af te laten gaan. Ik dacht dat zo'n ding bij het minste of geringste af zou gaan.
Dan heb je hem of niet goed opgezet, of de verkeerde gekocht. Normaal zouden die dingen bij het minste of het geringste af moeten gaan. Ze zijn zelfs zo scherp afgesteld dat als je hem neerzet, dat hij al dicht kan vallen (ja, ik heb mijn hand er wel een tussengehad )
pi_67387148
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:39 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dan heb je hem of niet goed opgezet, of de verkeerde gekocht. Normaal zouden die dingen bij het minste of het geringste af moeten gaan. Ze zijn zelfs zo scherp afgesteld dat als je hem neerzet, dat hij al dicht kan vallen (ja, ik heb mijn hand er wel een tussengehad )
Ik heb hem zo scherp mogelijk gezet, echt op het randje... Misschien dat ik het valletje nog een beetje berwerk zodat hij sneller af gaat. Dat moet wel lukken door het stangetje dat de klem open houd een beetje te buigen.
pi_67389959
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik heb hem zo scherp mogelijk gezet, echt op het randje... Misschien dat ik het valletje nog een beetje berwerk zodat hij sneller af gaat. Dat moet wel lukken door het stangetje dat de klem open houd een beetje te buigen.
Wij hebben van deze valletjes
.
Die gaan af als een idioot. Heb net weer een muisje in de vuilnisbak gegooid (die lag er al een tijdje, maar mijn huisgenootjes durfden hem niet op te pakken )
pi_67390047
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:08 schreef Sautor het volgende:

[..]

Wij hebben van deze valletjes
[ afbeelding ].
Die gaan af als een idioot. Heb net weer een muisje in de vuilnisbak gegooid (die lag er al een tijdje, maar mijn huisgenootjes durfden hem niet op te pakken )
Ja die ken ik ook, ik ging er vanuit dat de valletjes die ik nu heb (4 a ¤1,60 per stuk) ook wel goed zouden zijn...
pi_67392270
In principe wel, maar omdat het lok gedeelte schuin staat, zal het klemmetje inderdaad een grotere kracht nodig hebben om los te komen. Kan je dat gedeelte niet naar beneden klappen dan? Zal het wat makkelijker gaan
pi_67393085
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:14 schreef Sautor het volgende:
In principe wel, maar omdat het lok gedeelte schuin staat, zal het klemmetje inderdaad een grotere kracht nodig hebben om los te komen. Kan je dat gedeelte niet naar beneden klappen dan? Zal het wat makkelijker gaan
Naar beneden klappen? Dan klapt de hele val dicht...
pi_67394277
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef Goover het volgende:

[..]

Naar beneden klappen? Dan klapt de hele val dicht...
En dan je staafje op de een of andere manier verlengen
pi_67398196
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:14 schreef Sautor het volgende:

[..]

En dan je staafje op de een of andere manier verlengen
Als hij scherp genoeg staat hoeft het niet omlaag, ik pruts wel wat vanavond...
pi_67399968
Wat is nou het probleem om even een muisvriendelijkere val te kopen? Die werken prima en je moet hem daarna alleen even buiten zetten, maar het beestje leeft nog wel gewoon en heeft tenminste geen walgelijke verwondingen overgehouden aan zo'n houten val ('t gaat ook nog wel eens mis...) en loopt ook niet te creëperen door gif. (vergiftiging schijnt best wel een klote manier van dood gaan te zijn...).
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:35:47 #47
167052 marjo84
Heerschenderwijs goed bezig.
pi_67406664
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:34 schreef Candaasje het volgende:
Wat is nou het probleem om even een muisvriendelijkere val te kopen? Die werken prima en je moet hem daarna alleen even buiten zetten, maar het beestje leeft nog wel gewoon en heeft tenminste geen walgelijke verwondingen overgehouden aan zo'n houten val ('t gaat ook nog wel eens mis...) en loopt ook niet te creëperen door gif. (vergiftiging schijnt best wel een klote manier van dood gaan te zijn...).
Op een gegeven moment wordt het een principekwestie
Really??
'Ik ben NIET dwars!.'
pi_67406719
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:35 schreef marjo84 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment wordt het een principekwestie
Vooral als ie in je piano zit
pi_67407674
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:35 schreef marjo84 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment wordt het een principekwestie
Precies, en de 'muisvriendelijke' vallen schijnen ook niet zo vriendelijk te zijn!
pi_67408811
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:34 schreef Candaasje het volgende:
Wat is nou het probleem om even een muisvriendelijkere val te kopen? Die werken prima en je moet hem daarna alleen even buiten zetten, maar het beestje leeft nog wel gewoon en heeft tenminste geen walgelijke verwondingen overgehouden aan zo'n houten val ('t gaat ook nog wel eens mis...) en loopt ook niet te creëperen door gif. (vergiftiging schijnt best wel een klote manier van dood gaan te zijn...).
Ik had ook een paar van die huisgenootjes "die vallen zijn zielig" en meer van dat gezeik. Op hun kosten 2 muisvriendelijke vallen gekocht, die ook neergezet tezamen met 3 ouderwetse vallen. Ik had 5 muizen in 3 dagen in de klapvallen en die muisvriendelijke dingen hadden dus absoluut geen succes.
A mind with a heart of it's own
pi_67420025
Er stonden vannacht 3 vallen, op scherp, met pindakaas in verschillende hoekjes. En een score van 0,0%... Ik word een beetje moe van die muizen!
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:26:10 #52
167052 marjo84
Heerschenderwijs goed bezig.
pi_67420280
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:37 schreef Sautor het volgende:

[..]

Vooral als ie in je piano zit
Vooral dan inderdaad!
Really??
'Ik ben NIET dwars!.'
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:27:50 #53
167052 marjo84
Heerschenderwijs goed bezig.
pi_67420314
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:14 schreef Goover het volgende:
Er stonden vannacht 3 vallen, op scherp, met pindakaas in verschillende hoekjes. En een score van 0,0%... Ik word een beetje moe van die muizen!
Ik ga komend weekend eens flink shoppen in artikelen die bedoelt zijn om muizenlevens vroegtijdig te beeïndigen. Als ik enig succes heb zal ik het met je delen.

Mocht het angstvallig stil blijven dan is het inmiddels 4-0 in het voordeel van de muis
Really??
'Ik ben NIET dwars!.'
pi_67420410
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:14 schreef Goover het volgende:
Er stonden vannacht 3 vallen, op scherp, met pindakaas in verschillende hoekjes. En een score van 0,0%... Ik word een beetje moe van die muizen!
Zat de pindakaas er nog op? Hier vraten ze de pindakaas etc gewoon van de val af . Die echt scherp stonden, ze klapten al als je hem te hard neerzette. Zelfs gesmolten kaas (op de val gesmolten) werd er gewoon vanaf gegeten . Toen kochten we gif en gingen ze eindelijk weg .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67422220
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:33 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zat de pindakaas er nog op? Hier vraten ze de pindakaas etc gewoon van de val af . Die echt scherp stonden, ze klapten al als je hem te hard neerzette. Zelfs gesmolten kaas (op de val gesmolten) werd er gewoon vanaf gegeten . Toen kochten we gif en gingen ze eindelijk weg .
Ja, die zat er nog op.

Ik denk dat ik het gif weg moet halen voor ze aan de pindakaas beginnen... Maar een deel van het gif ligt een beetje op het tapijt. Hoe kan ik dat het beste weg halen? Zomaar opzuigen en de stofzak weg gooien lijkt mij niet de beste manier?
pi_67438922
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef Finch het volgende:

[..]

Inderdaad, werkt perfect..

gewoon zoiets kopen (of een andere uitvoering)
[ afbeelding ]
Deze werken inderdaad goed. We hadden een lange tijd terug een 'slimme' muis die letterlijk niet in zo'n simpele muizenval trapte, maar met dit ding konden we hem wel vangen.
pi_67454080
Na 1 nacht met 1 val en 2 nachten met 3 vallen op scherp heb ik nog steeds geen muis. Ze kunnen ondertussen ook bezweken zijn aan het gif natuurlijk. Ik heb er ook geen meer gehoord. Van het weekend maar eens mijn hele kamer uitzuigen en daarna kijken of ik nog sporen kan vinden.

Iemand een goed idee hoe het muizengif dat nu op het tapijt ligt op te ruimen?
pi_67454217
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:34 schreef Candaasje het volgende:
Wat is nou het probleem om even een muisvriendelijkere val te kopen? Die werken prima en je moet hem daarna alleen even buiten zetten, maar het beestje leeft nog wel gewoon en heeft tenminste geen walgelijke verwondingen overgehouden aan zo'n houten val ('t gaat ook nog wel eens mis...) en loopt ook niet te creëperen door gif. (vergiftiging schijnt best wel een klote manier van dood gaan te zijn...).
Misschien omdat huismuizen buiten nauwelijks kunnen overleven en dus waar je hem ook uitzet, hij gaat op zoek naar een ander huis en andere mensen. Mensen die overal keutels gaan vinden, aangeknaagd eten en geluid de halve nacht. Omdat jij zo'n muis niet dood maakt, wordt hij andermans probleem. Lekker sociaal

De eerste keer heb ik pur-schuim in de voorraadkast laten spuiten in de hoop dat de muizen er niet meer in konden. Eten heel lang er niet meer in gehad. Na 3 maanden dacht ik dat het rustig was. Kwamen ze weer terug en ook in de keuken. Al het eten weer weggegooid en gif neer gezet (korrels). Het duurde een ruime week en toen waren ze dood. Ik vond het niet leuk, maar 's nachts wakker worden van het gerommel en nooit meer eten ergens neer leggen vond ik vervelender.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:10:45 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_67468143
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 08:57 schreef Goover het volgende: Na 1 nacht met 1 val en 2 nachten met 3 vallen op scherp heb ik nog steeds geen muis.
Muis : Goover = 7: 0
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:52:43 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67475522
Voordeel van muizen is dat ze de kakkerlakken opeten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:13:29 #61
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_67589634
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:42 schreef kissa het volgende:
Een diervriendelijke muizenval kopen bij de dierenwinkel. Blokje kaas of iets anders wat muizen lekker vinden erin doen. Val op een plek zetten waar de muis frequent komt. Wachten tot de muis erin zit...(deurtje valt automatisch dicht) en de muis elders (in het bos of zo) loslaten Werkt prima!
Dat is echt niet diervriendelijk heb ik begrepen. Ten eerste kan zo'n muis al doodgaan van de stress om opgesloten te zitten en ten tweede gaat hij in de natuur alsnog dood. Het best is volgens mij gewoon een ouderwetse muizenval, maar dan zit je wel met 'arterial spray' op je muren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_67604320
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Muis : Goover = 7: 0
Al een paar nachten 0,0 activiteit, ik heb de muis dood verklaard.

Game, set and match!
  maandag 6 april 2009 @ 11:21:16 #63
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_67753664
Even een vraag: kunnen muizen tegen het plafond aanlopen (ondersteboven dus)? Ik heb het dan over een gewoon gestuct plafond, dat geen grove structuur heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_67756366
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:21 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraag: kunnen muizen tegen het plafond aanlopen (ondersteboven dus)? Ik heb het dan over een gewoon gestuct plafond, dat geen grove structuur heeft.
Ik denk van niet, tenzij er een paar experimenten met kruisingen van spinnen uit de hand gelopen zijn?
pi_67757298
ik wil niet vervelend zijn maar als ik de laatste reacties zo lees over het niet vangen van die muizen ondanks alle voorzorgsmaatregelen, dan kan ik een gevoel van niet onderdrukken
75 topics = FIN
pi_67758953
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:13 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat is echt niet diervriendelijk heb ik begrepen. Ten eerste kan zo'n muis al doodgaan van de stress om opgesloten te zitten en ten tweede gaat hij in de natuur alsnog dood.
Ik heb al veel muizen gevangen met die valletjes, en nog nooit eentje gehad die dood lag of z'n eigen pootjes ging knagen of wat dan ook. Soms zitten ze wat te bibberen en eten niet verder, maar soms zitten ze ook te snuffelen en aan de restjes voer te knagen, zonder er ontzettend gestress'd uit te zien.

Hoe 't gegaan is met de muizen die ik buiten heb losgelaten weet ik natuurlijk niet, maar toen ik op de middelbare school zat hadden we daar muizen (voor experiementen met doolhofjes en kruisingen enzo) en daar heb ik meerdere huis-muizen naartoe meegenomen. Nooit eentje van de stress doodgegaan, wel soms ontsnapt (wildvang muisjes zijn moeilijk te temmen -maar ook dat is me een aantal keer gelukt met de muisjes die nog jong waren).

En heb ze ook bijna altijd snel te pakken, m'n snelste was minder dan 1 minuut (muis was blijkbaar nogal uitgehongerd ofzo; ik zet het valletje neer, loop weg en hoor de val achter me al dicthklappen), en er was er maar eentje die zich niet met zo'n val liet vangen (tot ze zich klem liep in een holte achter wat kastjes; toen kon ik 't valletje zo neerzetten en 't gat eromheen zo dichtstoppen dat ze geen andere uitweg meer had). Beste resultaat inderdaad met pindakaas of (room)boter.
  maandag 6 april 2009 @ 14:23:57 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_67759274
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:23 schreef FP128 het volgende:
ik wil niet vervelend zijn maar als ik de laatste reacties zo lees over het niet vangen van die muizen ondanks alle voorzorgsmaatregelen, dan kan ik een gevoel van niet onderdrukken
Erg grappig is het niet. Als je dat zelf een keer meemaakt, zul je dat begrijpen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_67853857
Ok, nu wordt het ECHT vervelend!

Schijnbaar was het gif tóch niet genoeg, er liep er minimaal nog een rond! Een van de vallen was namelijk leeg gegeten en schoon gelikt! Geen idee hoe dat beest alle pindakaas er uit heeft kunnen eten zonder dat die val af is gegaaan.

Goed, die val maar weer vol smeren met pindakaas en nóg scherper afstellen. Als ik er te lang naar keek ging hij al af. Dat hielp! Vannacht is er een muis geslacht!

Nu even kijken of ik deze procedure nog een paar keer kan herhalen voor zijn muizenvriendjes die er waarschijnlijk nog rondlopen.
pi_67859689
bij ons werkte onze lieve diervriendelijke val ook niet naar behoren, pas met 6 doosjes gif op verschillende plekken was het gedonder over. Misschien moet je de doosjes wat verplaatsen? weet je waar de beestjes vandaan komen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67860081
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:29 schreef littledrummergirl het volgende:
bij ons werkte onze lieve diervriendelijke val ook niet naar behoren, pas met 6 doosjes gif op verschillende plekken was het gedonder over. Misschien moet je de doosjes wat verplaatsen? weet je waar de beestjes vandaan komen?
De doosjes staan op plekken waar we een muis gezien hebben of sporen van muizen gevonden hebben.

De val die leeg was gegeten en nu zijn werk gedaan stond ook op zo'n plek.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:44:30 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67860150
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:27 schreef Goover het volgende:
Ok, nu wordt het ECHT vervelend!

Schijnbaar was het gif tóch niet genoeg, er liep er minimaal nog een rond! Een van de vallen was namelijk leeg gegeten en schoon gelikt! Geen idee hoe dat beest alle pindakaas er uit heeft kunnen eten zonder dat die val af is gegaaan.

Goed, die val maar weer vol smeren met pindakaas en nóg scherper afstellen. Als ik er te lang naar keek ging hij al af. Dat hielp! Vannacht is er een muis geslacht!

Nu even kijken of ik deze procedure nog een paar keer kan herhalen voor zijn muizenvriendjes die er waarschijnlijk nog rondlopen.
Moordenaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_67860769
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Moordenaar.
De muis begon met het stelen van mijn nachtrust en wie steelt kan consequenties verwachten! En JA ik mag eigen rechter spelen!
pi_67895688
Vannacht weer een gevangen

Ben benieuwd hoeveel dode muizen er over een week in de container liggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67895821
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:17 schreef Goover het volgende:
Vannacht weer een gevangen

Ben benieuwd hoeveel dode muizen er over een week in de container liggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gooi ze dan niet in de container, maar gewoon ergens in de bosjes ofzo.... daar worden ze wel door de natuur opgeruimd.
A mind with a heart of it's own
pi_67896095
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:17 schreef Goover het volgende:
Vannacht weer een gevangen

Ben benieuwd hoeveel dode muizen er over een week in de container liggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weet je wat ook nog leuk is.. op die doosjes staan dat ze netjes indrogen... nou voor ze dat doen gaan ze eerst mega stinken Wij hadden er een stel die hadden besloten dood te gaan IN de gaskachel... we konden er niet bij en zaten zeker 2 weken in de putlucht..

dus ik hoop voor je dat je ze snel vind, en anders kun je de geur volgen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:37:49 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67896230
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Gooi ze dan niet in de container, maar gewoon ergens in de bosjes ofzo.... daar worden ze wel door de natuur opgeruimd.
Muizen die je met vergif gedood hebt zou ik niet in de natuur gooien, tenzij je er kraaien mee wilt vermoorden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67896418
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Muizen die je met vergif gedood hebt zou ik niet in de natuur gooien, tenzij je er kraaien mee wilt vermoorden
Doodsoorzaak: Harde klap in de nek.

Maar goed, er ligt ook nog genoeg gif, dus daarom zou ik ze niet in de bosjes gooien. Zeker niet met de hoge concentratie katten in onze buurt. Ook moet ik ze dan uit de val gaan peuteren .
pi_67897607
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:45 schreef Goover het volgende:

[..]

Doodsoorzaak: Harde klap in de nek.

Maar goed, er ligt ook nog genoeg gif, dus daarom zou ik ze niet in de bosjes gooien. Zeker niet met de hoge concentratie katten in onze buurt. Ook moet ik ze dan uit de val gaan peuteren .
Ben je direct van die katten af, ik zeg 2 vliegen in 1 klap
A mind with a heart of it's own
pi_67922505
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

weet je wat ook nog leuk is.. op die doosjes staan dat ze netjes indrogen... nou voor ze dat doen gaan ze eerst mega stinken Wij hadden er een stel die hadden besloten dood te gaan IN de gaskachel... we konden er niet bij en zaten zeker 2 weken in de putlucht..

dus ik hoop voor je dat je ze snel vind, en anders kun je de geur volgen
Kachel een keer flink hoog opstoken?
pi_67925534
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:45 schreef Goover het volgende:
Ook moet ik ze dan uit de val gaan peuteren .
Je gooit nu de val+muis weg? Lijkt me niet handig, ook al kosten die dingen geen drol.

Even een paar grote huishoudhandschoenen aan en klaar.
pi_67998068
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:03 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Je gooit nu de val+muis weg? Lijkt me niet handig, ook al kosten die dingen geen drol.

Even een paar grote huishoudhandschoenen aan en klaar.
Waarom niet handig? Juist handig! 1, 2... weg ermee!

De val die nu staat is al 3 nachten niet aangeraakt, ik hoop dat we nu ECHT van de muizen af zijn.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:29:49 #82
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_67999911
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:03 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Je gooit nu de val+muis weg? Lijkt me niet handig, ook al kosten die dingen geen drol.

Even een paar grote huishoudhandschoenen aan en klaar.
Waarom zou je dat doen? Die dingen kosten 50 cent.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_68002627
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Die dingen kosten 50 cent.
Nou, eerder ¤1,- a ¤2,-...

Maar goed, ik heb dus geen zin een halfonthoofde muis uit een klem te peuteren om ¤2,- voor een nieuwe val uit te sparen.
  zondag 19 april 2009 @ 16:42:47 #84
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68172531
Ik heb ook nog een beetje last van een muis in huis. Waar kun je kieren nu het best mee dichtmaken? Met staalwol, met purschuim of met iets anders? Er zitten wat kieren achter mijn cv en daar kan ik niet goed bij en kan ik de stalwol niet goed aanduwen met een schroevendraaier.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 19 april 2009 @ 17:00:48 #85
25202 Bereboot
Oh pick me, pick me!
pi_68173364
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:42 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb ook nog een beetje last van een muis in huis. Waar kun je kieren nu het best mee dichtmaken? Met staalwol, met purschuim of met iets anders? Er zitten wat kieren achter mijn cv en daar kan ik niet goed bij en kan ik de stalwol niet goed aanduwen met een schroevendraaier.
dicht maken is geen oplossing, ze vreten door alles heen.
Muizevallen zetten en van die korrels strooien en met regelmaat verversen.

Zie eerder genoemde tips.

maar denk er niet te luchtig over want als je op die krengen eens googelt, schrik je hoe snel ze vernemigvuldigen en dan ga je snel over tot radicale acties ipv gaten dicht maken.

Succes.
Het gaat weer helemaal nergens over...........................................................
  zondag 19 april 2009 @ 17:03:42 #86
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68173520
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:00 schreef Bereboot het volgende:

[..]

dicht maken is geen oplossing, ze vreten door alles heen.
Ze eten toch niet door beton heen of dat ook?
quote:
Muizevallen zetten en van die korrels strooien en met regelmaat verversen.
Bij mij werken vallen en korrels niet. In mijn keuken heeft stalwol geholpen, maar bij mijn cv nog niet.
quote:
Zie eerder genoemde tips.

maar denk er niet te luchtig over want als je op die krengen eens googelt, schrik je hoe snel ze vernemigvuldigen en dan ga je snel over tot radicale acties ipv gaten dicht maken.

Ik zit te denken aan lijmplankjes, maar ik weet niet of ik dat over mijn hart kan verkrijgen, al denk ik uiteindelijk van wel.
quote:
Succes.
Bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 19-04-2009 17:49:59 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')