abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:34:02 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_67210603
Hoe makkelijk kan je je eigen bedrijf starten in het land waar je woont?

Mag je als buitenlander wel een bedrijf beginnen of zitten er een aantal restricties aan vast?

In 2007 ben ik mijn eigen bedrijf begonnen en hopelijk start ik er nog een dit jaar. In Engeland is het makkelijk om een Limited Company (BV) op te zetten. Voor zo'n £100 registreer je je bedrijfsnaam en krijg je de rest van de papieren (die ik allemaal netjes aan mijn accountant geef en niet echt een idee van heb).

Er zitten geen restricties aan vast en mocht 3 uur na registratie beginnen met handelen. Mijn bedrijf mag op elke (legale) manier handelen, dus meer dan waar ik het voor heb opgezet.

Het is wel spannend. Omdat ik niet meer in loondienst ben heb ik dus geen vast inkomen en moet mijn eigen contracten zien te vinden dat kan alle kanten op. So far so good iig!

Zijn er meer zelfstandige KAAers?
reset
pi_67211306
waarom heb je gekozen voor een LTD en niet voor een BV?

oke, voor een BV heb je bijvoorbaad ¤ 15.000 nodig als starkapitaal. Mijn ervaring zegt me dat mensen soms huiverig zijn om zaken te doen met LTD's. Mensen die bijvoorbeeld in nederland geen BV meer mogen oprichten, richten vaak een LTD op.
Maar dat is meer B2B. Als jij aan consumenten levert valt dat laatste bezwaar veelal weg.

en wat ga je precies doen? Of hou je dat liever voor je zelf?
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_67211856
Interessant onderwerp. Het lastige lijkt mij om aan de wirwar van regels te voldoen. Nu verschilt dat uiteraard per land, maar in Nederland is het al ingewikkeld om kennis te hebben van de financiering, contracten, rechtsvormen, fiscale zaken, verzekeringen, etc etc In het buitenland lijkt me dat nog een stap moeilijker. Veel informatie is te vinden op het forum van Higherlevel, mocht je daar nog niet bekend mee zijn. Succes in ieder geval!
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:20:22 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_67211911
Naar mijn weten is een Ltd Engels en hetzelfde in Nederland is een BV. Beiden hebben gelimiteerde aansprakelijkheid. Dit is het subforum KAA en ik woon in Engeland. Zodoende een Ltd.

Waarom zijn mensen bang voor een Ltd? Ik heb er iig geen last van. Ik doe uitsluitend B2B.

Heb je enig idee waar al die afkortingen voor staan?
reset
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:27:21 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_67212083
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:18 schreef just.in.case het volgende:
Interessant onderwerp. Het lastige lijkt mij om aan de wirwar van regels te voldoen. Nu verschilt dat uiteraard per land, maar in Nederland is het al ingewikkeld om kennis te hebben van de financiering, contracten, rechtsvormen, fiscale zaken, verzekeringen, etc etc In het buitenland lijkt me dat nog een stap moeilijker. Veel informatie is te vinden op het forum van Higherlevel, mocht je daar nog niet bekend mee zijn. Succes in ieder geval!
Dankje! Ik zal er eens kijken. De regels zijn er niet zoveel van (behalve met voedsel en/of zorg). Je moet je belasting betalen en verzekerd zijn, maar echt veel hoef je in principe niet te weten. Ik heb wel een cusus rechten gehad jaren geleden, maar heb niet echt het idee dat ik het veel hoef te gebruiken. Heb wel 10 jaar werkervaring en dat helpt wel om te weten waarvoor mensen willen betalen.

Buiten de westerse wereld lijkt het me wel moeilijker, maar als je ergens 8 jaar zit zou je wel een idee moeten hebben wat de mogelijkheden zijn.
reset
pi_67215644
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:20 schreef Individual het volgende:
Naar mijn weten is een Ltd Engels en hetzelfde in Nederland is een BV. Beiden hebben gelimiteerde aansprakelijkheid. Dit is het subforum KAA en ik woon in Engeland. Zodoende een Ltd.

Waarom zijn mensen bang voor een Ltd? Ik heb er iig geen last van. Ik doe uitsluitend B2B.

Heb je enig idee waar al die afkortingen voor staan?
Bang is misschien niet het goede woord. Eerder voorzichtig. Wat het is; Mensen die in Nederland geen BV meer kunnen krijgen (dit kan door meerdere oorzaken komen, eerder faillisement, strafblad,BKR-registratie enzenz) krijgen wel een LTD. Een LTD mag gewoon in Nederland zaken doen.
Je voelt het misschien al aankomen, iemand met een strafblad (laten we hier uitgaan van een vastgoedhandelaar) krijgt geen BV, richt een LTD op en kan zijn "duistere" praktijken voortzetten. Gebeurd er wat, kan de overheid weinig doen, omdat het een Engelse onderneming is.

LTD = LimiTeD
BV = Besloten Vennootschap
B2B = Business to Business
B2C = Business to customers
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:52:40 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67223105
Er is een verschil tussen:

"Ik heb al een verblijfsvergunning, en ik wil nu een eigen bedrijf beginnen"

en

"Ik wil een eigen bedrijf beginnen om een verblijfsvergunning te krijgen".

Het eerste is in de VS enorm makkelijk. Ik heb officieel ook een "eigen zaak", een eenmanszaak, geregistreerd als DBA (doing business as). Maar ik doe er heel er weinig mee. Ook andere bedrijfstypen starten is betrekkelijk eenvoudig.... de VS is ook het land waar elke Chinees een wasserette, elke Vietnamees een nailsalon, en elke Mexicaan een tacostand kan openen.

Het tweede is een ander verhaal. Als je in de VS een bedrijf wil starten met als doel verblijf in de VS, dan moet je een flinke investeringssom hebben, en je dient aan minstens 10 Amerikanen werkgelegenheid te verschaffen voor een bepaalde periode. Voor Nederlandse bedrijven die een Amerikaanse tak willen openen is dat allemaal prima te doen natuurlijk, maar niet voor de webdesigner die van zijn eigen werk rond kan komen maar naar de VS wil.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 maart 2009 @ 06:35:27 #8
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_67228657
Ik heb dus mijn eigen restaurant en daarnaast ben ik nog hotel manager.

Het is hier (Laos) vrij makkelijk om iets te beginnen. Om diploma's wordt niet gevraagd. Zolang je maar belasting betaalt zit het wel goed. Als je iets groters begint (groot hotel bijv) dan wordt het wel wat ingewikkelder. Maar ook hier geldt weer..zolang je maar betaalt zit het meestal wel goed.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:12:14 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_67233371
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:43 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Bang is misschien niet het goede woord. Eerder voorzichtig. Wat het is; Mensen die in Nederland geen BV meer kunnen krijgen (dit kan door meerdere oorzaken komen, eerder faillisement, strafblad,BKR-registratie enzenz) krijgen wel een LTD. Een LTD mag gewoon in Nederland zaken doen.
Je voelt het misschien al aankomen, iemand met een strafblad (laten we hier uitgaan van een vastgoedhandelaar) krijgt geen BV, richt een LTD op en kan zijn "duistere" praktijken voortzetten. Gebeurd er wat, kan de overheid weinig doen, omdat het een Engelse onderneming is.

LTD = LimiTeD
Ah ok ik had je verkeerd begrepen. In Nederland zaken doen met een Nederlander die een Ltd heeft is idd een beetje vreemd in veel gevallen. Ik doe tot zover alleen zaken met Britse bedrijven of iig de Britse tak van een bedrijf, maar als een Nederlander met mij wil handelen zeg ik geen nee. Ik doe dan ook geen vastgoed, maar management consultancy.
reset
pi_67236687
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Ah ok ik had je verkeerd begrepen. In Nederland zaken doen met een Nederlander die een Ltd heeft is idd een beetje vreemd in veel gevallen. Ik doe tot zover alleen zaken met Britse bedrijven of iig de Britse tak van een bedrijf, maar als een Nederlander met mij wil handelen zeg ik geen nee. Ik doe dan ook geen vastgoed, maar management consultancy.
okey dan!. Succes dan maar.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:52:01 #11
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67623405
quote:

[..]

LTD = LimiTeD
De kapitaaleis en de 'verklaring van geen bezwaar', nu nog vereisten voor het oprichten van een BV, worden binnenkort geschrapt volgens mij. Beide vereisten zijn namelijk in de praktijk zeer makkelijk te omzeilen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_67683781
quote:
B2C = Business to customers consumer
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')