Dankje! Ik zal er eens kijken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:18 schreef just.in.case het volgende:
Interessant onderwerp. Het lastige lijkt mij om aan de wirwar van regels te voldoen. Nu verschilt dat uiteraard per land, maar in Nederland is het al ingewikkeld om kennis te hebben van de financiering, contracten, rechtsvormen, fiscale zaken, verzekeringen, etc etc In het buitenland lijkt me dat nog een stap moeilijker. Veel informatie is te vinden op het forum van Higherlevel, mocht je daar nog niet bekend mee zijn. Succes in ieder geval!
Bang is misschien niet het goede woord. Eerder voorzichtig. Wat het is; Mensen die in Nederland geen BV meer kunnen krijgen (dit kan door meerdere oorzaken komen, eerder faillisement, strafblad,BKR-registratie enzenz) krijgen wel een LTD. Een LTD mag gewoon in Nederland zaken doen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:20 schreef Individual het volgende:
Naar mijn weten is een Ltd Engels en hetzelfde in Nederland is een BV. Beiden hebben gelimiteerde aansprakelijkheid. Dit is het subforum KAA en ik woon in Engeland. Zodoende een Ltd.
Waarom zijn mensen bang voor een Ltd?Ik heb er iig geen last van. Ik doe uitsluitend B2B.
Heb je enig idee waar al die afkortingen voor staan?
Ah ok ik had je verkeerd begrepen. In Nederland zaken doen met een Nederlander die een Ltd heeft is idd een beetje vreemd in veel gevallen. Ik doe tot zover alleen zaken met Britse bedrijven of iig de Britse tak van een bedrijf, maar als een Nederlander met mij wil handelen zeg ik geen nee. Ik doe dan ook geen vastgoed, maar management consultancy.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:43 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Bang is misschien niet het goede woord. Eerder voorzichtig. Wat het is; Mensen die in Nederland geen BV meer kunnen krijgen (dit kan door meerdere oorzaken komen, eerder faillisement, strafblad,BKR-registratie enzenz) krijgen wel een LTD. Een LTD mag gewoon in Nederland zaken doen.
Je voelt het misschien al aankomen, iemand met een strafblad (laten we hier uitgaan van een vastgoedhandelaar) krijgt geen BV, richt een LTD op en kan zijn "duistere" praktijken voortzetten. Gebeurd er wat, kan de overheid weinig doen, omdat het een Engelse onderneming is.
LTD = LimiTeD
BV = Besloten Vennootschap
B2B = Business to Business
B2C = Business to customers
okey dan!. Succes dan maar.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Ah ok ik had je verkeerd begrepen. In Nederland zaken doen met een Nederlander die een Ltd heeft is idd een beetje vreemd in veel gevallen. Ik doe tot zover alleen zaken met Britse bedrijven of iig de Britse tak van een bedrijf, maar als een Nederlander met mij wil handelen zeg ik geen nee. Ik doe dan ook geen vastgoed, maar management consultancy.
De kapitaaleis en de 'verklaring van geen bezwaar', nu nog vereisten voor het oprichten van een BV, worden binnenkort geschrapt volgens mij. Beide vereisten zijn namelijk in de praktijk zeer makkelijk te omzeilen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:43 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Bang is misschien niet het goede woord. Eerder voorzichtig. Wat het is; Mensen die in Nederland geen BV meer kunnen krijgen (dit kan door meerdere oorzaken komen, eerder faillisement, strafblad,BKR-registratie enzenz) krijgen wel een LTD. Een LTD mag gewoon in Nederland zaken doen.
Je voelt het misschien al aankomen, iemand met een strafblad (laten we hier uitgaan van een vastgoedhandelaar) krijgt geen BV, richt een LTD op en kan zijn "duistere" praktijken voortzetten. Gebeurd er wat, kan de overheid weinig doen, omdat het een Engelse onderneming is.
LTD = LimiTeD
BV = Besloten Vennootschap
B2B = Business to Business
B2C = Business to customers
quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:43 schreef craftyvirus het volgende:
B2C = Business to customers consumer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |