abonnement Unibet Coolblue
pi_67192958
Mijn externe hd werd zomaar een keer gecheckt tijdens het opstarten van windows vista. Oorzaak kan ik me zo niet voor de geest halen. Vervolgens waren mijn mapjes films en games weg. De schijf was echter nog steeds voor 95% vol, net als voorheen. Daarom denk ik dat mijn gegevens nog intact zijn, maar dat een verwijzing naar die mappen is verdwenen.

Hoe kan ik deze mappen terugkrijgen? nogmaals CHKDSK haalt niets uit, een programma als Recuva vindt alleen bestanden die ik zelf ooit verwijderd heb.
pi_67193594
onzichtbare mappen/bestanden geven staat aan?
Verborgen systeembestanden weergeven staat aan?
pi_67193661
al op een andere pc/laptop geprobeerd ?
pi_67194332
Drie maal "ja".
  donderdag 19 maart 2009 @ 01:10:20 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67194341
Staan er een hele hoop .CHK bestanden in de root van je schijf?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67194628
found.000 en found.001 folders, beiden 0 bytes en niet te openen/bekijken
  donderdag 19 maart 2009 @ 01:50:01 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67194747
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:35 schreef thettes het volgende:
found.000 en found.001 folders, beiden 0 bytes en niet te openen/bekijken
Ik zou met GetDataBack aan de slag gaan, en eens kijken of je daar wat mee kan terughalen. Dit programma kost wel $75, dus je moet je afvragen of het de data waard is.

Het lijkt er sterk op dat je een corrupte FAT32 partitie hebt. Als je de externe schijf alleen onder Windows gebruikt, raad ik eigenlijk aan om em te formatteren als NTFS, die is iets minder foutgevoelig, en raakt niet in paniek als je de schijf zonder "veilig verwijderen" de USB stekker eruit rukt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67194787
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou met GetDataBack aan de slag gaan, en eens kijken of je daar wat mee kan terughalen. Dit programma kost wel $75, dus je moet je afvragen of het de data waard is.

Het lijkt er sterk op dat je een corrupte FAT32 partitie hebt. Als je de externe schijf alleen onder Windows gebruikt, raad ik eigenlijk aan om em te formatteren als NTFS, die is iets minder foutgevoelig, en raakt niet in paniek als je de schijf zonder "veilig verwijderen" de USB stekker eruit rukt.
ff zoeken om dat progje en je hebt het zonder die 75 dollar
pi_67194872
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:59 schreef thettes het volgende:
Mijn externe hd werd zomaar een keer gecheckt tijdens het opstarten van windows vista. Oorzaak kan ik me zo niet voor de geest halen. Vervolgens waren mijn mapjes films en games weg. De schijf was echter nog steeds voor 95% vol, net als voorheen. Daarom denk ik dat mijn gegevens nog intact zijn, maar dat een verwijzing naar die mappen is verdwenen.

Hoe kan ik deze mappen terugkrijgen? nogmaals CHKDSK haalt niets uit, een programma als Recuva vindt alleen bestanden die ik zelf ooit verwijderd heb.
Wat maartena zegt. Je hebt waarschijnlijk verzuimd om - consequent - altijd veilig verwijderen te gebruiken voordat je de computer afsloot. Dat kan funest zijn, en de pogingen die Windows bij de eerstvolgende start dan onderneemt om de corrupte schijf te 'repareren' zijn zo mogelijk nog funester.

Alleen met een goed datarescue programma kun je de data terughalen, waarbij de geredde data dan op een andere schijf moeten worden overgezet. Ik heb zelf goede ervaringen met Ontrack EasyRecovery Professional, waarmee ik van een corrupte externe schijf een aantal mappen heb kunnen terughalen die andere hier vaak genoemde programma's zoals GetDataBack niet eens lieten zien.

Houd er echter rekening mee bij een schijf die met FAT32 was geformatteerd dat je mogelijk een flink aantal cross linked clusters zult hebben (met dank aan de zogenaamde 'recovery' van Windows) en dat een aantal bestanden die je ogenschijnlijk kunt redden dus wel degelijk corrupt zullen blijken te zijn.
  donderdag 19 maart 2009 @ 05:40:07 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67195230
Hoe dan ook, NIETS meer schrijven naar deze schijf, en kijken wat je met een data recovery programma kan doen. Met USB drives is het ook beter trouwens om de schijf uit de behuizing te halen en de schijf direct aan IDE of SATA te knopen, omdat een data recovery programma naast dat het veel sneller werkt, ook meer diagnose kan uitvoeren dan middels een USB poort.

Tip voor de volgende keer: Alles wat onder de categorie "belangrijk" valt dient altijd minimaal op TWEE verschillende harde schijven te staan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67203052
Blijkbaar stond op mijn laptop niet aan dat ik systeembestanden kon zien. Kan namelijk met laptop wél in die found.001 bestanden. grotendeels werkende complete versies van wat ik kwijt was dus ik ben weer blij. Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')