Dat de achterlichten van de Maserati GranTurismo van een Ford Mondeo afkomen weten de meesten:
Waarom zou je ook als "klein" merk enorm veel ontwikkelingskosten steken in een onderdeel als een achterlicht of een spiegel als er genoeg verschillende modellen te vinden zijn?
Maar wat zijn nu fraaie voorbeelden van "goedkope" onderdelen op exotische auto's?
Vruuger had je de Citroen CX
waarvan de spiegels o.a. terug te vinden waren op:
de Aston Martin Virage (die tevens achterlichten had van een VW Scirroco)
de Jaguar XJ220 (die op zijn beurt de achterlichten leende van de Rover 200)
De TVR S:
De Lotus Esprit (met achterlichten van een Toyota Corolla GT/Trueno)
McLaren grabbelde de spiegels van de F1 uit de reserve onderdelenbak van VW:
De MG XPower SV heeft de voorlichten van een Punto:
Nog meer fraaie voorbeelden van "goedkope" serie productie onderdelen op exotische auto's?
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Moon op 18-03-2009 18:27:52 ]