abonnement Unibet Coolblue
pi_67171814
Het enige echte bento-topic!

Vorige delen:
Meet Mr Bento
Bento-topic - deel 2
Bento Topic - Deel 3
Bento-topic #4

Bentō (弁当 or べんとう) is een Japanse meeneem-maaltijd die over het algemeen bij de lunch gegeten wordt. Een traditionele bento bestaat uit rijst, vis of vlees en één of meer groente-gerechten. De dozen waar de maaltijd inzit variëren van handgemaakte lacquer-waar tot plastic wegwerpbakjes. Sommige bento’s, met name de bento’s die voor kinderen worden gemaakt kenmerken zich door een uitgesproken design. Schattige ontwerpen en figuren uit anime series spelen vaak de hoofdrol en lenen zich dankbaar om een aantrekkelijke lunch te crëeren.

Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento:

- goed volgepakt moet zitten;
- vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
- 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
- 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
- en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.)

Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren.

Nuttige links:

- Lunchinabox.net (topsite met veel tips, recepten; no-nonsense)
- Cookingcute.com (veel lekkere recepten en goeie tips, mooie ontwerpen; sinds kort weer geupdate!)
- Tips, trucs en FAQ over bento (van lunchinabox.net)
- Sakurakitsa’s Flickr (erg uitgebreide esthetische bento’s)
- Bento op Flickr
- Japanse bento’s (klik bovenin op de kalender voor foto’s)
- Lunch links (zeer uitgebreid website overzicht van lunchinabox.net)
- Bento TV (filmpjes met een ietwat vreemd meiske, wat en hoe over bento. de spullen die zij verkoopt zijn erg prijzig! )
- Just Bento // Just Hungry (zeer uitgebreide sites van een Zwitserse met veel recepten en tips.)

In Nederland zijn slechts sporadisch bento’s en bento-accesoires te krijgen. Het loont om de lokale toko’s af te struinen en creatief te denken, zo heeft de Xenos een hoop spulletjes staan die interessant zijn voor bentomakers, zoals kleine sausbakjes en siliconen muffinvormpjes, ook bij de halfords is een bento gesignaleerd die verdacht veel lijkt op de Mr. Bento van Zojirushi . Andere opties zijn bijvoorbeeld Ebay of Japan Centre. Het loont hierbij om zoveel mogelijk bij dezelfde verkoper te kopen in verband met de verzendkosten, of om met meerdere mensen tegelijk te bestellen.

Uiteindelijk draait het bij bento vooral om het maken van een smakelijke en leuke lunch, dus kom maar op met al die foto’s van jullie bento’s zodat we inspiratie op kunnen doen!

Voor de vorm alvast wat inspiratie:

- sperzieboontjes,
- quiche met spinazie en feta,
- komkommersalade
- couscoussalade


- mais, erwtjes, tofu en kaas,
- wortelsla met appel en rozijn
- onigiri (rijstbal) gevuld met tonijn
- noedelsalade

(Beide van Zwaalie, in de Mr. Bento)


- gehaktballetjes, kaasje, gele paprika
- komkommer, zuurtje
- halve kiwi
- twee onigiri met furikake en een klein gehaktballetje


- onigir met furikake, gyoza-dumpling,
- kerstomaatjes, druiven,
- ontbijtkoekje
- gehaktballetjes

(Van Huuphuup)


- oreokoekjes,
- Eikuikentje, tomaatjes, kaassterretjes, miniflesje mangochilisaus,
- Roomkaaswraps,
- appelkonijntjes, patéetje met crackers en een mix van bosbessen, rozijnen en organische cacaobonen met een chocoladelaagje.


- Bento-poffertjes met blokjes roomboter en flesjes stroop.

(Van Minilot)

[ Bericht 49% gewijzigd door Goover op 18-03-2009 16:26:08 ]
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:25:27 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_67172152
Draait dat hele Bento gebeuren eigenlijk ook om gezond eten?

Ik zie vrij veel gezond eten voorbij komen en weinig decoraties met chocola etc.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_67172337
Goover, die eitjes worden gemaakt m.b.v. mallen, waar je het gepelde ei nog warm indoet, als ik het goed heb begrepen.
pi_67172462
dat werkt toch nooit? en waar koop je die mallen?
het lijkt me sterk dat je het ei eerst kookt en dat het daarna nog vervormd
Voices tell me I'm the shit.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:35:15 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_67172505
de 2de en 1na laatste plaatjes zien er lekker uit. tering
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_67172595
Die eieren zijn echt tof
pi_67172690
Bento is toch de skin van winamp?
pi_67173410
Hee allemaal
*yay deel 5 alweer*!

Bento gaat wel meestal om gebalanceerd eten, maar een toetjes bento kan volgens mij ook prima (voor een keertje!)

De eieren moet je koken, pellen, en terwijl ze nog heet zijn in het vormpje stoppen. 10 minuten de koelkast in en KLAAR (zie ook: http://www.cookingcute.com/using_egg_molds.htm)
Die vormpjes kan je alleen in het buitenland krijgen bij bento winkels, bijv. www.jlist.com of ebay bij bijv. bento_delicious.

Ik ben houd zelf een website bij van mijn eigen bento creaties: www.bento-babe.nl en daar staat bijv. ook een verklarende woordenlijst en meer volgt
pi_67173567
Wel goed idee om misschien zo'n ei vorm faq te maken voor mijn eigen website...... Ik heb net ook te horen gekregen dat ik vrijdag misschien vrij ben HMMMM *denkt eens rustig na over meer hippe bento-dingen*
pi_67174372
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:35 schreef wise het volgende:
de 2de en 1na laatste plaatjes zien er lekker uit. tering
Fixed

Ik heb het ook allemaal maar uit een quote van het vorige deel gesloopt, daarnaast was met mijn 1e post meteen het topic vol
pi_67174429
Mijn idee is trouwens om een Bento te maken voor mijn vriendin om haar een keer te verassen. Alleen weet ik niet of ik secuur genoeg kan werken voor een mooi effect
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:26:41 #12
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_67176026
tvp dan maar
Ik heb al een boek.
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 17:48:20 #13
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67176517
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:29 schreef Goover het volgende:
Mijn idee is trouwens om een Bento te maken voor mijn vriendin om haar een keer te verassen. Alleen weet ik niet of ik secuur genoeg kan werken voor een mooi effect
Dan moet je het niet te moeilijk maken Met (koekjes)uitstekers voor je groenten en gekleurde siliconen bakjes (of muffinvormpjes) voor kleine hapjes kom je al een eind! En misschien een radijsbloemetje of tomaatroosje erbij.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67177904
wel lief van je Goover, elke vrouw vind het super om eten te krijgen van haar liefje!!
Ik sluit me aan bij macka, gewoon leuke kleurtjes en misschien een hartjes steker gebruiken om wat worteltjes mooi te maken simpele bento's zijn juist vaak de mooiste (vind ik dan....)
pi_67182912
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Draait dat hele Bento gebeuren eigenlijk ook om gezond eten?

Ik zie vrij veel gezond eten voorbij komen en weinig decoraties met chocola etc.
Het is voor veel wel een van de redenen om een bento te maken, maar wat je erin stopt is maar net wat je wilt Er zijn wel als je wilt hulp-lijnen om een bento in te richten zoals je een beetje de schijf van vijf indeelt zodat je een evenwichtige lunch mee neemt. Maar uiteindelijk ben je natuurlijk vrij ^.^

Zelf doe ik het voor de variatie, het gezondere en mijn liefde om te prutsen met mijn voedsel
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:29 schreef Goover het volgende:
Mijn idee is trouwens om een Bento te maken voor mijn vriendin om haar een keer te verassen. Alleen weet ik niet of ik secuur genoeg kan werken voor een mooi effect
Wat lief van je ^.^ Zoals al gezegd werd, prikkertjes, wat simpele cookievormpjes en kleurrijke muffinvormpjes ofzo kom je al ver mee! Naast dat zou ik veel kleurrijk feestelijk uitziend voedsel proberen erin te stoppen, kleur is goed En hoe secuur of moeilijk je het wilt maken is aan jou, maar het is geen eis voor een bento.

En verder hoop ik snel mijn koeling van me pctje gefixed te hebben, dan kan ik weer keer meer foto's posten
pi_67188359
Jeetje, wat gaat het de laatste tijd snel met de topics

Wat lief van je Goover dat je een bento als verrassing voor je vriendin wil klaarmaken
pi_67195258
Vandaag 2 niet te moeilijke bento's, uit bed komen ging niet zo soepel vanochtend!

In de bento van mijn man:


Pasta salade, bimi, ham pitabrood sandwich, veldsla, gehaktballetjes en een omelet japanse stijl. (met sojasaus erdoorheen)

Mijn bento vandaag:

Boven: Penguin met dressing, cherry tomaatjes, pijnboompitten, mozerella en veldsla.
Onder: Japanse omelet, chili-cheddar wraps en olijven met amandelen erin.
pi_67209941
Wat ziet dit er allemaal prachtig uit! Eten jullie het warm of koud? En ben je niet ontzettend lang bezig iedere ochtend om deze lunch klaar te maken?
pi_67211076
Ik doe meestal koud, maar warm is ook goed mogelijk! Wel moet je dan een thermo tasje hebben, of een magnetron (en een magnetron bestendig schaaltje)! Meestal ben ik 15-30 minuten bezig, maar ik word dan lekker relaxt wakker, en ben tegenwoordig ook een stuk gezelliger 's ochtends en dat allemaal dankzij bento!
pi_67211435
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:48 schreef Amthezia het volgende:
Ik doe meestal koud, maar warm is ook goed mogelijk! Wel moet je dan een thermo tasje hebben, of een magnetron (en een magnetron bestendig schaaltje)! Meestal ben ik 15-30 minuten bezig, maar ik word dan lekker relaxt wakker, en ben tegenwoordig ook een stuk gezelliger 's ochtends en dat allemaal dankzij bento!
Maar jij had vanmorgen om 6.10 al je Bento's gemaakt en ook al foto's online staan? Dan sta je echt vroeg op! Maar goed, complimenten want het ziet er echt geweldig uit!
pi_67216249
Ja normaal zat ik dan 40 minuten gaar achter mijn pc, en nu doe ik 30 minuten bento-en en daarna ff foto's online zetten erg heh maar anders vergeet ik het in de drukte van mijn werk!! Maar dank je wel bento-en is gewoon heel leuk om te doen!
pi_67233024
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:11 schreef Susanne81 het volgende:
Wat ziet dit er allemaal prachtig uit! Eten jullie het warm of koud? En ben je niet ontzettend lang bezig iedere ochtend om deze lunch klaar te maken?
Ik het het meestal koud Of ik moet mijn thermoding meenemen dan ist nog warm ^.^
En ik denk dat ik er een kwartiertje a een half uurtje in steek per bento, en dan prepareer ik wat ik in de avond kan doen van tevoren en maak dat in de ochtend af. Scheelt me waardevolle tijd in de ochtend, heb altijd tijd tekort

En met dit weer lekker bento op eten in het zonnetje heerlijk.

Amthezia: Ziet er weer lekker uit
Moet binnenkort ook eens omelet rolletjes maken, lijkt me wel lekker.
pi_67234704
Ja zijn ze ook wel, maar je moet ze wel goed "afdrogen" anders zijn ze wat minder
Ik maak ze meestal van 1 ei, met een scheut melk erdoorheen (en kruiden), zo worden ze het mooist en rolbaarst (is dat nederlands....hmmm)

Ik heb vanochtend quiches staan maken, bento-size naar aanleiding van www.justbento.com ze zien er mooi uit, en je kan ze schijnbaar ook invriezen (whieh!) dus dat ga ik allemaal uitproberen!
pi_67235418
Ik heb vanmorgen een klein kookboekje gehaald voor meeneemlunches en daar raden ze aan om op je werk (in je bureaula bijv.) een voorraadje met lekkere dressings en dergelijke te hebben (balsamicoazijn, verschillende soorten oliën in kleine flesjes etc). Eigenlijk raar dat mensen dat niet hebben en meestal de meest standaard (boterham met kaas, boterham met ham en een appel) dingen meenemen naar het werk. Dag in dag uit. Je brengt toch best veel tijd door op je werk en lekker eten op het werk lijkt me net zo normaal als thuis. In het boekje wordt de bento overigens niet genoemd, maar het zijn wel allemaal receptjes die zo in een bento kunnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:34:18 #25
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67243213
Hmmm, het lijkt me erg leuk, maar als ik het goed snap, komt het neer op een maaltijd met daarin verschillende (gezonde) producten en dan vooral leuk ingepakt?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_67248297
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vanmorgen een klein kookboekje gehaald voor meeneemlunches en daar raden ze aan om op je werk (in je bureaula bijv.) een voorraadje met lekkere dressings en dergelijke te hebben (balsamicoazijn, verschillende soorten oliën in kleine flesjes etc). Eigenlijk raar dat mensen dat niet hebben en meestal de meest standaard (boterham met kaas, boterham met ham en een appel) dingen meenemen naar het werk. Dag in dag uit. Je brengt toch best veel tijd door op je werk en lekker eten op het werk lijkt me net zo normaal als thuis. In het boekje wordt de bento overigens niet genoemd, maar het zijn wel allemaal receptjes die zo in een bento kunnen.
Ja ik vind het ook vreemd dat mensen zich toch zo beperken tot alleen boterhammen soms. Je kan zoveel meer met je lunch ^.^ ! En ik neem meestal gewoon dressing mee in flesjes in me bento zelf, scheelt weer aangezien mijn werkplek op school/thuis meestal chaos genoeg is :p Wat dat betreft vind ik me bento ook wel fijn, voelt toch als een puntje rust en organisatie in me dag

En heb je toevallig titel en ISBN van dat boekje, het lijkt me interessant
Raar wel dat bento zelf er niet in genoemd word, maar als het er bruikbaar voor is ^.^
pi_67264762
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:34 schreef PM-girl het volgende:
Hmmm, het lijkt me erg leuk, maar als ik het goed snap, komt het neer op een maaltijd met daarin verschillende (gezonde) producten en dan vooral leuk ingepakt?
ja, dat snap je goed ja

dat kookboekje voor meeneemlunches lijkt mij ook wel leuk
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 16:57:28 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_67271492
Dit ziet er leuk uit!! Moet ik ook eens proberen, zekerweten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67294517
TerugVindBento.
pi_67300187
Net na het eten snel een bento in elkaar gezet voor morgen alvast.
Restjesbento vooral zo na het weekend, met los spul wat nog in huis was, morgen weer boodschappen duidelijk



Maar wel nog licht genoeg om een betere foto te maken

Bovenste deel: Volkoren spaghetti met leftover formaggio saus, wat gebakken champignonnetjes/bosui/parprika/uitje erdoor en wat sesamzaadjes erover. Komkommer en wortelblokjes.
Onderste deel: Eierkoek met beetje boter ertussen, wortel, peersterretjes en nog wat peerpartjes
In het kuikentje nog wat extra sesamzaadjes, geen idee of het lekkere combi is maar dat merk ik vanzelf, ziet er wel vrolijk uit in ieder geval

Dat moet lekker zijn morgen, alleen jammer dat het weer morgen minder is, dus geen zonnetje bij me bento
pi_67307590
Lief zo bij elkaar!
Ik heb net 3 grote posts op mijn website gedaan, paar foto's ervan:






De rest kan je lezen op www.bento-babe.nl (sorry, ik ben lui vandaag!)
pi_67311768
Ik krijg altijd trek van dit topic
Saartje
pi_67314187
Ik heb me verslapen dus geen boeiende bento, alleen een paar tomaatjes en stukje worst mee vandaag *snif*

@vahmpkat, ik ben echt jaloers op jou vis bento, hij is echt cool!!
pi_67317760
Amthezia wat jammer dat je je verslapen hebt, maar dat kan een keer gebeuren he ^.^
De foto's zien er weer leuk uit, en die apenkop-doosjes zijn zo leuk

Het vierkante doosje wat je gebruikt lijkt groter dan een normaal formaat bento of heb ik dat maar? Hoe ziet het doosje er in zijn totaal uit? Onder andere een vierkantig doosje en een rond doosje staan nog voor "ooit" op mijn lijstje maar bij de vierkanten doosjes is het of een laags en dat is meestal net te weinig, of ze zijn enorm.

(en ja, morgen weer stufi, dus het kriebelt weer om e-bay erbij te slepen )
pi_67318097
De vierkante bento dozen, zijn die van mijn man, en dus zijn ze 900ml gewoon 1 laags. Ik heb ze wel meer volgepropt, en minder aan stijl gedacht !!

Ik zou ook graag weer mooie dingen willen bestellen, maar het geld is gewoon even op momenteel
pi_67319316
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:18 schreef Amthezia het volgende:
De vierkante bento dozen, zijn die van mijn man, en dus zijn ze 900ml gewoon 1 laags. Ik heb ze wel meer volgepropt, en minder aan stijl gedacht !!

Ik zou ook graag weer mooie dingen willen bestellen, maar het geld is gewoon even op momenteel
Aha maar wel 1 laags dus, maar dat ze zo groter lijken klopt dan ^.^
Kheb 2 doosjes op het oog een groene 1laags 450 ml (totoro ) en een rode met konijntje 2laags en dat is gevaarlijk bij zelfde seller en dat gecombineerd met kriebels en morgen stufi
Lastig te weerstaan, maar mits er een bestelling komt dan mag het vandaag toch nog niet.

Ga zo me bento van vandaag eerst maar eens oppeuzelen
pi_67320030
Ben benieuwd of peer en worteltjes een goede combi is eet smakelijk!!
  maandag 23 maart 2009 @ 12:20:35 #38
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67320153
Ik zit er over te denken om een bentobox te gaan bestellen . Vind dit topic altijd zo leuk en heb echt zin om gezonder en lekkerder te gaan lunchen. Heb het wel eens geprobeerd met normale tupperware doosjes, maar die zijn veel te hoog. Dan ziet het er zo lelijk uit en gaat alles zo door elkaar dat ik 't niet lekker meer vind. Iemand een idee waar je in NL van die scheidingswandjes/dingetjes kunt kopen?
pi_67322868
Hmm in NL kan je niet veel kopen qua "echte" bentospullen.
Je zou natuurlijk wel een lage box kunnen kopen, en leuke cocktailprikkers en siliconen cupjes bij de xenos kopen. Scheidingswandjes zou je kunnen knippen van een siliconen bakmat bijv. Of aluminiumfolie gebruiken, werkt ook goed!!
Leuk hoor dat je zo enthousiast bent ga lekker spelen met je eten!!
  maandag 23 maart 2009 @ 14:38:26 #40
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_67324571
Ik vind het er elke keer zo lekker uitzien, die Bento lunches. Hier smeren we altijd gewoon een boterhammetje op kantoor, maar ik zit nu toch wel hard te denken om ook eens een keer zelf een lekkere lunch mee te nemen.

Maar, ik zie regelmatig complete rijst gerechten of spaghetti ofzo voorbij komen. Is dat dan echt lekker om dat koud te eten?
pi_67325376
Ja rijst is wel lekker koud hoor! En pasta salades vind ik ook heerlijk!! Pasta bolognese lijkt me niet lekker koud
Waar je ook aan moet denken, bijv. mijn rijst eet ik het liefste op kamertemperatuur. Dus echt heel koud is het niet meer. Veel plezier met een bento maken
pi_67325904
Oh, nu krijg ik een enorme drang om eentje te maken. Jammer dat ik niet zoveel tijd voor heb.
pi_67327177
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zit er over te denken om een bentobox te gaan bestellen . Vind dit topic altijd zo leuk en heb echt zin om gezonder en lekkerder te gaan lunchen. Heb het wel eens geprobeerd met normale tupperware doosjes, maar die zijn veel te hoog. Dan ziet het er zo lelijk uit en gaat alles zo door elkaar dat ik 't niet lekker meer vind. Iemand een idee waar je in NL van die scheidingswandjes/dingetjes kunt kopen?
Ik heb pas geleden bij de xenos een setje van 3 tupperware achtige doosjes gekocht die met een soort clip aan het doosje bij elke zijde sluiten. Mijn doel was gewoon om er spul in in te vriezen, maar het middelste doosje ervan is nog wel redelijk kwa formaat voor een bento. Het is niet enorm hoogwandig. Je zou kunnen kijken of dat je eventueel bevalt.

Persoonlijk ben ik na een paar keer rommelen in een normalere broodtrommel/tupperware al snel overgestapt op toch bestellen (desondanks ik dat doodeng vond maar je bent beschermd bij je aankopen met paypal bij e-bay en voor $2 ofzo heb je meestal ook insurance extra er nog bij)

Voor scheidingswandjes heb ik sushi-grasjes die ik in Den Haag had gekocht en ander e-bay spul, maar bij sommige officiele doosjes zit al een of soms meerdere bijpassende wandjes in. Wat ook prima werkt als je dingen wilt scheiden zijn silicone muffin-vormpjes. Die zijn vaak kleurrijk, eventueel op maat te knippen en herbruikbaar En bij de xenos ofzo niet eens echt duur.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:38 schreef Snowwww het volgende:
Maar, ik zie regelmatig complete rijst gerechten of spaghetti ofzo voorbij komen. Is dat dan echt lekker om dat koud te eten?
Ik was er verbaasd over hoe veel dingen ook lekker waren koud! Hier zijn we het niet echt gewend maar ik heb er eigenlijk geen bezwaar tegen bij het meeste het ook koud te eten. En Pasta is al ergens voor de hand liggend dat het wel lekker is, want dat zit ook in maaltijd salades enzo dus de stap is vanaf zoiets niet erg groot. Enige waar je op zou kunnen letten is dat kruiden iets krachtiger zijn warm, dus het is misschien iets milder van smaak. Als je dingen gebruikt die toevallig over zijn kan je dit voor je het in je bento doet even iets scherper kruiden

Daarnaast weet ik niet of je de mogelijkheid van een magnetron op je werk hebt? Veel doosjes zijn als je de deksel eraf haalt microwave-proof, maar daar moet je dan evt bij aankopen van een doosje even op letten. (en natuurlijk bij de indeling erop letten dat je per laag goed oplet wat wel in niet warm moet worden, komkommer uit de magnetron ofzo lijkt me geen groot succes )
Een andere optie eventueel zijn thermo-bento's daarin blijft het toch redelijk warm moet ik zeggen en heb je ook weer in verschillende vormen.

Leuk dat er toch steeds meer mensen de mogelijkheden van hun lunch inzien

---Edit---- ^.^
Bento voor morgen:



Boven: links 2 mini- pitabroodjes met leftover pittige worst en komkommer, peer/wortel mix en een piggyflesje met light mayo, rechts 2 mini-pitabroodjes met kipkerrie en komkommer.
Onder: Mix van plakjes leftover worst met radijs/komkommer en een giraf die erin ligt te chillen Huzarensalade met radijs/komkommer wannabee-bloemetje. (roosjes willen maar niet lukken van radijs -.-! )

Dit moet me langste post ooit zijn

[ Bericht 9% gewijzigd door vahmpcat op 23-03-2009 18:07:03 ]
pi_67339902
Ja ik denk dat je wel daarmee wint hahaha! Dat radijsbloementje vind ik mooi!! Ik heb net sushi gemaakt, als ik ze morgen af heb, dan plaats ik ze wel even!
pi_67345947
Voor mijn liefje:

Zalm sushi, edamame, haricot verts, sla, droge worst en een piraten hello kitty ei Yarrr!!!

Voor mijzelf:

Links: Zalm sushi, edamame, sojasaus in het flesje en in het aapje zit wasabi.
Rechts: droge worst, tomaten, sla, edamame en een beer eitje
pi_67346809
Ik ben nu in Osaka, en ben me vanmiddag even een partij losgegaan in een warenhuis. Ik heb een complete Hello Kitty^set, oa met een mesje waarmee je worteltjes in hello kittyvorm kunt snijden, rijstvormpje, vlaggetjes... Daarnaast nog de welbekende eivormpjes (konijntje en beertje. Wat hebben jullie daarvoor betaald?) Tot slot ook nog wat rijstvormpjes. Voor de bentoboxjes zelf kijk ik verder nog wat rond, meesleeptechtnisch gezien lijkt me dat ook handig!
pi_67346821
Ow ik ben zo jaloers!!!! Gaaf joh de eiervormpjes zijn meestal 3-4 dollar!
Geniet ervan en en en *ik ben ben echt heel jaloers* hihih
pi_67350912
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 08:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu in Osaka, en ben me vanmiddag even een partij losgegaan in een warenhuis. Ik heb een complete Hello Kitty^set, oa met een mesje waarmee je worteltjes in hello kittyvorm kunt snijden, rijstvormpje, vlaggetjes... Daarnaast nog de welbekende eivormpjes (konijntje en beertje. Wat hebben jullie daarvoor betaald?) Tot slot ook nog wat rijstvormpjes. Voor de bentoboxjes zelf kijk ik verder nog wat rond, meesleeptechtnisch gezien lijkt me dat ook handig!
Wat gaaaf Arual *jaloers* :p
Staat ooit nog op mijn planning om daar naartoe te gaan maar dat is meer onder motto " als ik later groot en sterk en rijk ben " En dat mesje voor hello kitty worteltjes lijkt me erg leuk. Ben benieuwd wat voor boxjes je gevonden krijgt.

En Amthezia wat leuk dat hello kitty piratenei!
pi_67352402
Mijn eitje kwam niet mooi uit de vorm dus dit was even een noodgreep!
Zometeen lekker mijn boxje leeg eten
pi_67370929
Het zonnetje scheen zowaar even toen ik mijn bento op at vandaag! Heerlijk even tussen alle grijsheid en regen vandaag door

En wederom een bestelling op e-bay ( ja ik ben addicted ) Een grote 2laags 900ml bento, zwart en strak design voor mijn vriend. Hij had voor lange dagen niet genoeg aan de doosjes die ik al had dus ik hoop dat hij nu genoeg mee kan nemen. Van dezelfde seller 2 beerdingetjes om 2 formaten rijstballetjes te maken. Ik stond altijd zo te rommelen om er een mooi rond bolletje van te maken, dat is nu voorbij ^.^ En een groen tasje met klavertjes en een ladybug erop voor bij een 1-laags 430ml Totoro bento rechthoekig doosje voor mij

En zo lief, ik krijg het cadeau van mijn vriend, als dank voor alle mooie lunches die ik voor hem heb gemaakt so far.

*blij huppeltje* nu binnekort weer als een klein kind voor kerst/sinterklaas bij de brievenbus hangen
pi_67387210
Ohh lief zeg vahmpcat!! Nou, dan is het nu afwachten hihih sterkte met wachten!
Vandaag werk ik vanuit huis, dus geen bento... Maar ik ben nog wel ff snel een paar quiches aan het bakken, en die eet ik straks als lunch!
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2009 @ 15:04:23 #52
43556 miss_dynastie
pi_67393879
Haha vahmpcat, tis een lekkere verslaving he? Ik zit te wachten op mijn Jlistspulletjes. De producten blijven onder de 22 euro, dus ik hoef zeker weten niks te betalen, maar da's geen garantie dat de douane niet even wil kijken natuurlijk...
pi_67407881
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:43 schreef Amthezia het volgende:
Ohh lief zeg vahmpcat!! Nou, dan is het nu afwachten hihih sterkte met wachten!
Vandaag werk ik vanuit huis, dus geen bento... Maar ik ben nog wel ff snel een paar quiches aan het bakken, en die eet ik straks als lunch!

Dagje thuis werken is niets mis mee, en je komt niets te kort zo te lezen
Vandaag ook thuis gerommeld morgen is mijn schooldag niet lang genoeg voor een bento en vrijdag vrij, dus maandag weer.

En wachten is het lastigste van bestellen, vooral als er een weekje verstreken is al en je weet dat ze elke dag kunnen komen
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Haha vahmpcat, tis een lekkere verslaving he? Ik zit te wachten op mijn Jlistspulletjes. De producten blijven onder de 22 euro, dus ik hoef zeker weten niks te betalen, maar da's geen garantie dat de douane niet even wil kijken natuurlijk...
Ik heb nu toch wel aantal bestelingen gedaan en ik heb nog nooit extra moeten betalen. Er is nog nooit iets gecontroleerd (merkbaar) ookal zat het bedrag boven de 22 euro eigenlijk.
Humz nouja weet niet precies hoe het zit en of ze alles controleren. En anders merk ik het wel
Geloof trouwens dat er ook iets was met wanneer ze controleren met wat er op de verpakking staat, als er iets van gift ofzo op staat dan was de kans geloof ik kleiner?
pi_67418437
Ik kom straks nog ff terug op bovenstaande qua douane!

Vandaag ziet mijn bento er zo uit (foto was wel gehaast genomen)

Links: 2 feta-kruiden-tomaten quiches, groene paprika met wat wasabi-mayo dip.
Rechts: Een zalm salade (gisteren bij het avondeten beetje zalm apart gehouden!)
pi_67427658
Tis stil hier vandaag ligt iedereen hijgend bij de brievenbus te wachten op hun ebay/jlist pakketjes ??

Gisteren besproken met mijn lief, over een maandje gaan wij weer ook leuke dingen bestellen....maar deze maand nog even rustig aan doen lol!
pi_67434968
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:25 schreef Amthezia het volgende:
Tis stil hier vandaag ligt iedereen hijgend bij de brievenbus te wachten op hun ebay/jlist pakketjes ??

Gisteren besproken met mijn lief, over een maandje gaan wij weer ook leuke dingen bestellen....maar deze maand nog even rustig aan doen lol!
Haha, tja, school he :p drukjes dus dan mag ik van mezelf minder op het internet rond hangen
En die quiches van jou zien er toch wel feestelijk uit, is lang geleden dat ik er een op heb, misschien een idee om binnenkort weer een paar te fabriceren ^.^
Ziet er weer mooi uit in ieder geval

Al kijk ik toch stiekem als ik er toevallig langs kom naar de brievenbus, ik weet dat het nog niet realistisch is dat mijn pakjes er zo snel zijn Ik gok dat ik nog een aantal dagen moet wachten voor mijn brievenbus gehang drastischer word
Ik heb er zelfs over gedroomd dat ze er al waren en dat ik ze feestelijk had volgepakt
Maar wellicht is dat een samenspel van paar dagen geen bento maken en bestelling op komst. Wie weet.

Zo maar eens wat rond hobbelen over internet in alvast inspiratie opdoen wat ik er wel allemaal niet in ga stoppen
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 19:47:14 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_67440944
Ik zie hier zoveel leuke dingen, ik wil het ook proberen!! Maar eerst nog een geschikte Bento-box vinden...

@Amthezia, je hebt een Neopets-avatart
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67444677
Woei! Ik heb net spulletjes besteld bij bento_delicious op Ebay. Weten jullie hoe lang het ongeveer duurt voordat het aankomt?
Ik heb een gele en een blauwe bento box, gras, 2 eivormpjes (konijn en beer) en Seasoning Spicy Bottle Shakers besteld.

En nu ben ik heel blij.
pi_67446407
@Piepster, bij mij duurde het 2 weken bij hem
pi_67450459
Mijn buit na een week japan

Twee eivormpjes (haas en beer)
gras
Bentoboxje met bijpassende stokjes en bijpassende onigirihouder
Drie rijstvormpjes
onigirivormpje (1 voor mij en 1 voor een kennis)
1 lachend onigirihoudertje (voor die kennis)
Een set met hello kittyspul, met o.a. een mesje, een rijstvormpje, een eivormpje, een flesje en iets wat ik nu nog niet kan thuisbrengen.

Foto's volgen.
pi_67452774
@Guppy jij ook!!! Hahahaha ik speel het al heeeeeeeeeeeeel lang, maar (zoals nu) als ik het heel druk op mijn werk heb en privé dan doe ik het ook gewoon maanden soms niet. Maar nova's zijn heel lief toch ben gek op sterrentjes!

@Arual klinkt heel tof!! Ben benieuwd naar de foto's!

Vandaag geen bento, ik voel me niet zo geweldig, gisteren ook niks voorbereid en niks overgehouden
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 08:59:52 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_67454133
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 05:56 schreef Amthezia het volgende:

@Guppy jij ook!!! Hahahaha ik speel het al heeeeeeeeeeeeel lang, maar (zoals nu) als ik het heel druk op mijn werk heb en privé dan doe ik het ook gewoon maanden soms niet. Maar nova's zijn heel lief toch ben gek op sterrentjes!
ik dus ook al heeeel lang ik doe het soms ook maanden niet. maar het blijft toch wel leuk! nova's zijn ook lief

ik ga vandaag eens kijken of ik een geschikt bakje kan vinden wat tot mijn eerste Bento kan dienen. wie weet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67455214
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:33 schreef piepster het volgende:
Woei! Ik heb net spulletjes besteld bij bento_delicious op Ebay. Weten jullie hoe lang het ongeveer duurt voordat het aankomt?
Ik heb een gele en een blauwe bento box, gras, 2 eivormpjes (konijn en beer) en Seasoning Spicy Bottle Shakers besteld.

En nu ben ik heel blij.
Het duurt tussen de 7 a 15 dagen meestal
Al mijn bestellingen van hem kwamen ongeveer na 9 a 11 dagen toch wel binnen geloof ik, maar dat ligt er maar net aan of de postbedrijven opschieten denk ik. En spannend hoor ! ^.^ Ben erg benieuwd naar uw creaties.

Arual: Ben zeer benieuwd naar de foto's!
Amthezia en Guppy: Neopets, dat is echt al heel lang geleden dat ik dat heb gedaan, zou denk ik niet eens mijn accountnamen nog weten, laat staan de wachtwoorden. Was daar al toen de site nog niet lang bestond. Kheb wel ergens nog paar van die knuffeltjes van die kruitvat actie van tijd geleden ^.^
pi_67455676
Ja zolang zit ik er al ook al op haha! Neopets blijft toch gewoon leuk en schattig! Net zoals bento eigenlijk
@Guppy, veel plezier met een leuk boxje vinden!!
@Vahmpcat die knuffeltjes waren ook lief ja geweldig spul blijft het toch
pi_67456570
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:06 schreef Amthezia het volgende:
Ja zolang zit ik er al ook al op haha! Neopets blijft toch gewoon leuk en schattig! Net zoals bento eigenlijk
@Guppy, veel plezier met een leuk boxje vinden!!
@Vahmpcat die knuffeltjes waren ook lief ja geweldig spul blijft het toch
Daar heb je gelijk in
Het is dat ik vanmiddag bezoek krijg en mijn keuken nu niet meer overhoop wil halen, maar ik heb super veel zin in een bento. Maar het zal moeten wachten. Het borrelt ook al enorm in mijn hoofd wat te gaan doen met mijn 1laagsdoosje wat ik normaal niet doe met mijn andere. De deksel is doorzichtig deels dus het is het eerste doosje waarbij ik dicht mijn eten ook zou kunnen zien.


Kan niet wachten en zal toch nog wel weekje duren
Maar hij is zo

*op verlanglijstje weer 2 in een weg kan strepen wel, eenlaags *check* en groen doosje *check* *
pi_67456617
Ohhh ja zeer cute!!! Heel leuk
pi_67499037
Poeh wat een weer, maar gelukkig is het vooruitzicht lekker en ik kijk al uit naar bento-peuzelen buiten.
En het word een drukke week dus hopelijk veel bento's om te fabriceren!

Ik vroeg me af of iemand wel eens viskoekjes heeft meegenomen in zijn/haar bento?
Heb er eigenlijk nog nooit op en dit lijkt me toch wel smakelijk. Ook met oog op dat ik mezelf voor heb genomen vaker vis te eten is het misschien leuk dit ook te proberen in mijn bento's. We zijn helemaal niet zo'n vis-eters dus sta open voor alle ideeën Enige wat ik ooit geprobeerd heb in een salade-bento was gerookte makreel en dat had een vrij sterke geur die er lastig uit te krijgen was.

Heeft iemand nog een lekker kruidig receptje voor viskoekjes?
Weet iemand of eventueel vissticks makkelijk/lekker zijn mee te nemen?
Of andere bento-proof vis-recepten?

Liefst trouwens met witte vis ofzo, zalm bijvoorbeeld valt hier in huis niet in de smaak vrees ik.
(schande ik weet het, maar het is niet anders)
  zondag 29 maart 2009 @ 00:26:04 #68
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67509603
Vandaag binnengekregen, na een maand geduld:
noripunches om leuke gezichtjes te maken, diverse molds om mooie ronde en driehoekige onigiri te maken, aapjes met een banaantje om saus in te doen en leuke prikkertjes om groenten op te leuken

Ik wilde ook deze bestellen !

Maar ik vrees dat ik dan een maand onder een brug zou moeten slapen van mijn lief omdat ik het huis niet meer in mag
Saartje
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 00:35:23 #69
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67509768
Wat leuk allemaal! Maar heb je nou wel een bento box?

Ik heb die mayonnaiseaapjes ook, en er komt een min of meer bijpassende furikake strooier aan:
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 29 maart 2009 @ 00:39:28 #70
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67509857
Jaaaa een bento box had ik al
Saartje
pi_67525201
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Vandaag binnengekregen, na een maand geduld:
noripunches om leuke gezichtjes te maken, diverse molds om mooie ronde en driehoekige onigiri te maken, aapjes met een banaantje om saus in te doen en leuke prikkertjes om groenten op te leuken

Ik wilde ook deze bestellen !
[ afbeelding ]
Maar ik vrees dat ik dan een maand onder een brug zou moeten slapen van mijn lief omdat ik het huis niet meer in mag
Noripunches voor gezichtjes moeten zo handig zijn O.o Ben erg benieuwd wat je gaat maken. En die aapjes zijn leuk en lijken me ook erg praktisch, heb alleen appeltjes met een schepje erin voor echt dikke sauzen. En dat semi bijpassende furikake shakertje is ook echt leuk!
En die kat dat zijn mokken toch? Had die ergens al keer voorbij zien komen maar mijn plank voor mokken puilde al zo uit. Maar je zou bijna iets "per ongeluk" laten vallen voor zoiets

Wegens drukte met inpakken voor school in de ochtend laatste tijd weer een in vooruit gemaakte bento voor morgen. Niet al te lange dag, wel een lekkere bento



Links: Aaaaardbeiennn met banaan en een heel klein beetje suiker en prikkertjes.
Rechts (nouja midden): Gegrilde prei/kip/tomaat/courgette/paprika/kruiden prutje, tulpjes scheidingswandje, wokkel-tricolore-pasta met kaas bloemetjes, op bedje van ijsbergsla
pi_67527009
HAhah lief weer en lekker!! Hmmm aardbeien, jummie!!

Ik heb net een hele tijd weer aan mijn website zitten werken!! Kunnen jullie mij helpen met mijn lijst wat allemaal lekker is voor in de bento?? Graag reageren op mijn blog: www.bento-babe.nl

Ik ga maar eens koken......tis al laat!
pi_67527171
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:10 schreef Amthezia het volgende:
HAhah lief weer en lekker!! Hmmm aardbeien, jummie!!

Ik heb net een hele tijd weer aan mijn website zitten werken!! Kunnen jullie mij helpen met mijn lijst wat allemaal lekker is voor in de bento?? Graag reageren op mijn blog: www.bento-babe.nl

Ik ga maar eens koken......tis al laat!
Eerste aardbeien weer, heb ze nooit eigenlijk in de winter dan vind ik ze veel te duur, maar nu was de prijs wel weer te doen Heerlijk! Kan ook al niet wachten tot er weer lekkere verse kersen enzo zijn, vers zomerfruit is heerlijk in bento's! En handig om gaatjes mee te vullen ^.^

Zal eens kijken @ je site --- edit---> zie comment als het goed is op je site.

[ Bericht 1% gewijzigd door vahmpcat op 29-03-2009 20:26:36 ]
pi_67529902
Ja ik zit er ook op te wachten hoor! Lekkere aardbeien

Thanx voor je 2 comments, ik heb de lijst aangepast!!
pi_67531520
Net een bento alvast voorbereid! Met aubergine-feta rolletjes *yum*
pi_67536829


Meer info en foto's op mijn website (sorry, ik ben echt lui )
Fijne dag allemaal!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Amthezia op 31-03-2009 22:29:00 ]
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2009 @ 13:08:29 #77
43556 miss_dynastie
pi_67543932
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Vandaag binnengekregen, na een maand geduld:
noripunches om leuke gezichtjes te maken, diverse molds om mooie ronde en driehoekige onigiri te maken, aapjes met een banaantje om saus in te doen en leuke prikkertjes om groenten op te leuken

Ik wilde ook deze bestellen !
[ afbeelding ]
Maar ik vrees dat ik dan een maand onder een brug zou moeten slapen van mijn lief omdat ik het huis niet meer in mag
Oh, daar ben ik ook heel erg verliefd op ja... maar ik maak me een beetje zorgen over de lange reis die het ding moet maken.

Kreeg net email van Jlist dat mijn pakketje nu pas op de post gaat (met heel veel sorry's). Nou ja, nog even wachten dus
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2009 @ 13:33:39 #78
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67544742
quote:
Op maandag 30 maart 2009 06:07 schreef Amthezia het volgende:
[ afbeelding ]

Meer info en foto's op www.bento-babe.nl (sorry, ik ben echt lui )
Ik blijf anders alles overkopieren enzo...schiet niet echt op!

Fijne dag allemaal!!
Van hetzelfde, spAmthezia
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67545332
Hahaha ja spammen is mijn doel hier
Nee geintje soms ben ik alleen wel lui met alles kopieren enzo!!!

@Miss Dynastie, dat is inderdaad balen zeg!! Maar wel fijn dat het nu echt onderweg is ik duim voor je dat het snel aankomt.

Ben echt jaloers (een beetje), ik wil ook leuke lieve nieuwe dingentjes kopen!! *yay* voor de bento!!

Trouwens, aubergine-feta rollentjes zijn ECHT heel lekker! Ik had de aubergine gekruid met beetje tijm en zout, goede combinatie!
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 15:06:59 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_67547796
@ vahmpcat

mag ik vragen waar je jouw Bento Box gekocht hebt? Ik vind m echt geweldig namelijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67575181
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
@ vahmpcat

mag ik vragen waar je jouw Bento Box gekocht hebt? Ik vind m echt geweldig namelijk
Die met de vis heb ik gekocht op e-bay. Had al proberen terug te zoeken welke voor iemand anders, maar ik geloof dat de betreffende seller waar ik hem van had op moment in ieder geval geen bento-boxes meer heeft. Ik geloof wel dat ik hem ook gezien heb in de e-bay store van j-list, je zou kunnen kijken of hij daar nog bij staat

Nog geen pakje hier, maar het is vandaag dan ook pas de 6e werkdag dat het onderweg is. Dus ergens tussen morgen en volgende week ergens zal hij wel arriveren. Heb zat afleiding wel, we gaan vrijdag kijken naar een kitten als maatje voor onze andere kater, dus hoef niet constant te schuimbekken bij de brievenbus

Vandaag werk ik thuis, morgen weer bento
En het word zo'n lekker weer, dus kijk nu al uit naar lekker in het zonnetje oppeuzelen!
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 12:48:35 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_67575277
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:45 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Die met de vis heb ik gekocht op e-bay. Had al proberen terug te zoeken welke voor iemand anders, maar ik geloof dat de betreffende seller waar ik hem van had op moment in ieder geval geen bento-boxes meer heeft. Ik geloof wel dat ik hem ook gezien heb in de e-bay store van j-list, je zou kunnen kijken of hij daar nog bij staat

Nog geen pakje hier, maar het is vandaag dan ook pas de 6e werkdag dat het onderweg is. Dus ergens tussen morgen en volgende week ergens zal hij wel arriveren. Heb zat afleiding wel, we gaan vrijdag kijken naar een kitten als maatje voor onze andere kater, dus hoef niet constant te schuimbekken bij de brievenbus

Vandaag werk ik thuis, morgen weer bento
En het word zo'n lekker weer, dus kijk nu al uit naar lekker in het zonnetje oppeuzelen!
ik las t van je kitten in n ander topic! leuk zeg

en bedankt voor de moeite van het kijken. ik zoek in ieder geval vrolijk verder naar iets leuks komt goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67575414
Ja ik stuiter helemaal van het goede nieuws van vrijdag Hoop echt dat het karaktertje iets is.

En heb je een kleur specifiek in gedachten wat je zoekt?
Er staat zat op e-bay, ben je wel even zoet mee wil je dat allemaal doorkijken
Heb anders ook nog wel lijstje met sellers waar ik in ieder geval goede ervaring mee heb?
pi_67578428
Dat lijstje wil ik ook graag zien Vahmpcat
Ik mag over 3 weken ook weer leuke dingen kopen hihi (van mezelf heh)!
pi_67579828
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:27 schreef Amthezia het volgende:
Dat lijstje wil ik ook graag zien Vahmpcat
Ik mag over 3 weken ook weer leuke dingen kopen hihi (van mezelf heh)!
Nou eens zien dan ^.^

Om te beginnen dan Bento_delicious http://stores.shop.ebay.com/Bento-Delicious__W0QQ_armrsZ1
Bento and Beyond http://stores.ebay.com/Be(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Bento-Kaiseki http://stores.shop.ebay.com/bento-kaiseki__W0QQ_armrsZ1
Green Earth Store http://stores.ebay.com/Gr(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Nagomi inc http://stores.ebay.com/Na(...)Q2d999QQftidZ2QQtZkm (komt mijn vis-bento vandaan geloof ik)
J-list op e-bay http://stores.ebay.com/Na(...)Q2d999QQftidZ2QQtZkm
Yinka http://stores.ebay.com/yi(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Tokyo Gift http://stores.ebay.com/To(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Japan Souvenir http://stores.shop.ebay.com/JAPAN-SOUVENIR__W0QQ_armrsZ1

Dat zijn al mijn saved sellers, met vrijwel allemaal keer een transactie gehad, heb nooit hoeven klagen
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 15:33:44 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_67580552
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:11 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Nou eens zien dan ^.^

Om te beginnen dan Bento_delicious http://stores.shop.ebay.com/Bento-Delicious__W0QQ_armrsZ1
Bento and Beyond http://stores.ebay.com/Be(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Bento-Kaiseki http://stores.shop.ebay.com/bento-kaiseki__W0QQ_armrsZ1
Green Earth Store http://stores.ebay.com/Gr(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Nagomi inc http://stores.ebay.com/Na(...)Q2d999QQftidZ2QQtZkm (komt mijn vis-bento vandaan geloof ik)
J-list op e-bay http://stores.ebay.com/Na(...)Q2d999QQftidZ2QQtZkm
Yinka http://stores.ebay.com/yi(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Tokyo Gift http://stores.ebay.com/To(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm
Japan Souvenir http://stores.shop.ebay.com/JAPAN-SOUVENIR__W0QQ_armrsZ1

Dat zijn al mijn saved sellers, met vrijwel allemaal keer een transactie gehad, heb nooit hoeven klagen
goed lijstje! misschien iets om op te nemen in de OP?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67586378
Vahmpje, vind je het okee als ik deze lijst ook op mijn site zet??
Natuurlijk zet ik jou naam er dan bij en mensen kunnen profiteren van jou positieve ervaringen!

*ik ga meteen even kwijlen bij deze bento shops*

[ Bericht 9% gewijzigd door Amthezia op 31-03-2009 22:22:06 ]
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2009 @ 19:01:58 #88
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67587110
Ook een goede en snelle
Sakura Zakka http://stores.shop.ebay.com/SAKURA-ZAKKA-SHOP

M'n furikake aapje hebben ze de 27e verstuurd vanuit Japan en het kwam vandaag al aan

Het lijkt mij niet handig om een lijst met resellers te hebben in de OP, want die moet je steeds bijhouden. Ik weet ook niet of het mag ivm FOK reclame policy. Je zou kunnen volstaan met de melding dat zoeken in ebay op bento veel winkeltjes oplevert en je in het topic kunt vragen naar ervaringen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67589110
Amthezia..je hebt op 1 pagina nu al 3 keer je link gedumpt..het begint een beetje overkill te worden. Je hebt het al in je sig staan, meer dan genoeg denk ik.

Het is morgen vitaminedag op school bij de jongens, zal eens wat leuks voor ze in elkaar gaan draaien
Saartje
pi_67590585
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Amthezia..je hebt op 1 pagina nu al 3 keer je link gedumpt..het begint een beetje overkill te worden. Je hebt het al in je sig staan, meer dan genoeg denk ik.

Het is morgen vitaminedag op school bij de jongens, zal eens wat leuks voor ze in elkaar gaan draaien
ja dat dus eigenlijk wel een beetje...

Oeh ik ben benieuwd wat je voor je mannen maakt! Gaan ze meehelpen met maken? Ik had ergens nog toffe dragonball-Z spiesjes gezien, als je mannen daarvan houden. Was van een cherrytomaatje doormidden met ertussen wat witte kaas (eigk mozzarella maar roomkaas kan ook wel), en dan een dingetje nori eromheen als een soort eh ja... zoek wel even een plaatje
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67592589
dragonball spiesjes tof
Saartje
pi_67592717
ja ik kan ze niet vinden duurt ff wat langer haha
als je nog spiesjes of bakjes of papieren cupjes nodig hebt weet je me te vinden hè
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67592944
Ja ik weet waar je huis woont
Gelukkig heb ik zelf ook al een hele voorraad ondertussen
Saartje
pi_67593509
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:32 schreef Amthezia het volgende:
Vahmpje, vind je het okee als ik deze lijst ook op mijn bento-website zet??
Natuurlijk zet ik jou naam er dan bij en mensen kunnen profiteren van jou positieve ervaringen!

*ik ga meteen even kwijlen bij deze bento shops*
Van mij mag je hoor, het is niet nodig mijn naam erbij te zetten iedereen met beetje te veel tijd op e-bay komt ze vroeg of laat wel tegen
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:40 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja dat dus eigenlijk wel een beetje...

Oeh ik ben benieuwd wat je voor je mannen maakt! Gaan ze meehelpen met maken? Ik had ergens nog toffe dragonball-Z spiesjes gezien, als je mannen daarvan houden. Was van een cherrytomaatje doormidden met ertussen wat witte kaas (eigk mozzarella maar roomkaas kan ook wel), en dan een dingetje nori eromheen als een soort eh ja... zoek wel even een plaatje
Je maakt me wel benieuwd wat het nu is die spiesjes en hoe het eruit ziet eigenlijk! Moet het een soort dragonball voorstellen ofzo? Dan is het misschien wel leuk zoiets te maken keer voor mijn vriend, die keek dat vroeger steevast

Net klaar met maken van mijn bento voor morgen, nouja op het konijnen-ei na, dat moet nog even in de vorm blijven



Slechte foto -,- Kleur is er echt alles behalve goed op...excuses daarvoor.

Boven: Aardbeien, Wortelreepjes bij elkaar gehouden door een prei-ringetje, paksoi, appeltje met thousand islands salade dressing, creme and onion mini-aardappel-light-iets-crackertjes En dan een nog toe te voegen konijnen-ei
Onder: Rijst met stukjes ham, prei en ei, komkommer bloem-wannabee, tulpen-wandje- pittige gegrilde kip met satesaus met daarop slecht zichtbaar bloemetje van wortel.
Kuikentje: Eier-furikake met extra sesamzaadjes erdoor
Deksel: Kinder chocoreepje, slecht maar oh zo lekker

Nog niet zeker of ik lang genoeg op school ben deze week om nog meer bento's te maken.. Misschien dat ik anders een snackbento maak voor in de trein als we katje gaan bekijken Anders zit ik ook zo te stuiteren in afwachting, afleiding kan ik dan denk ik wel gebruiken

[ Bericht 1% gewijzigd door vahmpcat op 31-03-2009 22:12:13 ]
pi_67595002
Zooo omg ik ben een doos
die ballen die ik gezien had waren van pokémon, niet van dragonball z



Het zijn dus die rode ballen boven dat gele beestje, half van cherrytomaat, half van kaas of kleine eitjes als je die hebt.
Die dragonball-z ballen moeten ook toen doen zijn om te maken. Als je googlet via google images dan vind je een soort oranje ballen met 1, 2 of 3 sterretjes erop. Lijkt me dus zelfs makkelijker te maken, gewoon oranje tomaatjes nemen en met nori sterretjes frutselen en die met een heel klein beetje honing vast maken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67595044
Sorry! Jullie hebben helemaal gelijk *posts aangepast*!

@Vahmpcat, kleuren zijn misschien niet helemaal top, maar wel hij ziet er wel lekker uit!
Toch handig die 3 tier, kan je nog fijn een kinder chocolaatje bij in doen
Veel plezier met katje kijken, afleiding is goed!

Morgen alleen een simpele bento voor mij, ben pas net pas thuis van zangles!
pi_67595195
whaha Huup Muts
Deze zijn makkie te maken ja, meloenboor nemen, balletje kaas uitboren, halveren..simpel
Saartje
pi_67595206
Ja die zijn wel leuk die pokémon balletjes Erg lief!

Dat is een goede een meloenboor!! Had ik zelf nog niet bedacht *krijgt allemaal hippe ideetjes met meloenboren*
pi_67595309
Dit zijn die dragonball gevallen



maar die pokeballs moeten vast ook wel herkend worden door je mannen Maneki en ze zien er leuk uit
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2009 @ 23:04:26 #100
43556 miss_dynastie
pi_67596648
Oh die zijn gaaf!
pi_67601745
Kan je wel leuk met mandarijntjes ofzo maken..... zien er wel mooi uit!

Vandaag mijn bento:


Links: Droge worst, radijsje, mozzerella, cherry tomaatjes, hart-eitje (die beetje erg mislukt was )
Rechts: Cheddar-chili-lente ui wraps, humus met harissa en nog wat radijs.
  woensdag 1 april 2009 @ 11:13:39 #102
58921 Day
You can fly!
pi_67605771
Ziet er weer goed uit, Amthezia!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_67618215
Mijn pakjes zijn d'r Net de boel bekeken en kan nu al niet wachten om vanavond bento's te maken. Ook het doosje voor mijn vriend bevalt hem erg goed, dus kijken of ik de 900ml voor hem leuk gevuld krijg.

En ziet er lekker uit die pokeballs, misschien dat ik die binnekort een keer maak
En Amthezia het ziet er ook weer lekker uit.

Ik moet zeggen dat het me zo heel goed bevalt dat zonnetje bij mijn lunch! Dat het maar lekker lente blijft. Morgen half dagje voor mij maar dus kan mooi mijn nieuwe totoro doosje meenemen
pi_67626587
Oehh pakjes!!! Ik ben benieuwd naar de foto's maak je ook ff foto's van de dichte doosjes ???
pi_67636266


Links: Humus, radijs vlinder, konijneeitje, radijs en paprika.
Rechts: Salami, tomaatjes en mozzerella.
pi_67637663
hoi,

heb een vraagje: waar kan je de edamames kopen, gewoon bij de groenteboer of moet ik naar een toko? eet je ze koud of kan het ook warm, net zoals bv. erwten?
pi_67638641
Edamame zijn te koop in het vriesvak bij de Toko. Soms ook onder de naam jonge sojabonen.
Je moet ze wel even koken, en het meeste worden ze gegeten op kamertemperatuur. Maar koud of warm kan allebei! Ik vind ze zelf wel het lekkerste op kamertemperatuur, en dan met een beetje sojasaus of wasabi hmm lekker!! Ook liggen ze best zwaar op de maag, dus ik zou ze niet eten zoals je bijv. doperwten eet. Anders zit je wel snel vol

[ Bericht 20% gewijzigd door Amthezia op 02-04-2009 11:25:47 ]
pi_67641377
Oeps me vanochtend beetje verslapen
Dus mijn bento is echt heel snel in elkaar gepropt en had geen tijd om die grote van mijn vriend te vullen, maar dat vond ie niet erg gelukkig want hij had pepersalami gekocht voor op zijn brood. Maar toch baal ik er wel van dat uitgerekend dan ik me verslaap

En toen in mijn haast wilde ik snel foto maken nog, natuuurlijk lege batterij dus de macbook ervoor gehouden vanochtend Zullen vast lekker slechte fotos zijn maar goed. Zal wel een goede foto van alleen de doosjes maken als ding weer op is geladen.

Zal straks de foto van macbook posten, zit nu in de tas van vriendje-lief mee naar school dus tja.

@ de edame vraag. Ik heb het ook gewoon uit het vriesvak van de toko gevist en zowel te eten als het warm is als lauw/koud.
@ Amthezia, ziet er lekker uit, wel overheersende kleuren wit en rood ^.^ en krijg er zin van in mozzarella!
pi_67641845
Ja de sla was op.... Ik miste ook erg het groen hoor, vandaar ook wat picks en scheidingswandje voor nog beetje meer kleur!

Dan zien we de fotootjes wel vanavond soms heb je dat gewoon dat alles tegelijkertijd mis gaat!

Ik kreeg zoveel vragen steeds over die eiervormpjes, hoe ze werken etc, dat ik een foto-blog net heb gemaakt! Een eitje in 12 (zoveel?!?! Ja uiteindelijk zoveel....) stapjes
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 13:08:24 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_67642784
ik heb je eitjes gezien op je blog ik wil ook konijneneitjes maken!

maar om nu alleen voor een eitjesvormpje een ebay-bestelling te doen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67645735
Gewoon 1 leuke box, en 2x2 eiervormpjes kopen en misschien nog een sausflesje? Of foodpicks
Ben je voor rond de 20-40 euro klaar, en heb je allemaal leuke dingen hihih
pi_67646350
quote:
Op donderdag 2 april 2009 12:23 schreef Amthezia het volgende:
Ja de sla was op.... Ik miste ook erg het groen hoor, vandaar ook wat picks en scheidingswandje voor nog beetje meer kleur!

Dan zien we de fotootjes wel vanavond soms heb je dat gewoon dat alles tegelijkertijd mis gaat!
Soms inderdaad dan gaat alles wat mis kan gaan ook mis ook. Kreeg er ook nog vrolijk een hoop trein-niet-rijden en vertraging achteraan dus was allemaal echt weer geweldig. Gelukkig is het lekker weer dus dat compenseert dan weer een beetje. En dat zijn wel veel stappen ja voor een ei
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:08 schreef Guppyfriend het volgende:
maar om nu alleen voor een eitjesvormpje een ebay-bestelling te doen...
Das juist een excuus om iets meer te bestellen toch
Doosjes, flesjes, prikkertjes, scheidings-dingetjes ga zo maar door
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 15:21:54 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_67646884
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:02 schreef vahmpcat het volgende:

Das juist een excuus om iets meer te bestellen toch
Doosjes, flesjes, prikkertjes, scheidings-dingetjes ga zo maar door
true true

maar ik ben nog een beetje in de probeer-fase ik wil dus eigenlijk eerst kijken of het Bento maken me bevalt, voor ik van alles ga kopen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67647499
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:40 schreef Amthezia het volgende:
Edamame zijn te koop in het vriesvak bij de Toko. Soms ook onder de naam jonge sojabonen.
Je moet ze wel even koken, en het meeste worden ze gegeten op kamertemperatuur. Maar koud of warm kan allebei! Ik vind ze zelf wel het lekkerste op kamertemperatuur, en dan met een beetje sojasaus of wasabi hmm lekker!! Ook liggen ze best zwaar op de maag, dus ik zou ze niet eten zoals je bijv. doperwten eet. Anders zit je wel snel vol
dank je wel!

nu heb ik honger en trek in die bonen
pi_67655738
Nou, de treinen hebben besloten mijn vriend echt flinke vertraging te geven -.-
Dus dan maar alleen foto's van de inhoud van het pakketje


De totoro 1 laagse bentobox, met het vorkje van mijn thermo totoro set
Er zitten 2 losse doorzichtige bijhorende bakjes in en de deksel sluit met clips aan de zijkant en is echt mijn best sluitende doosje wat ik heb ^.^


Het grote doosje voor mijn vriend, met 1 bijhorend wandje, 900ml ongeveer en totaal magnetron proof, onder de chopsticks zit een dopje voor eventueel stoom afvoer bij opwarmen


Rijstbal-maak beertjes, met rijstspoon. Je moet het van binnen vochtig maken, rijst erin doen en dan schudden ofzo. Moet het nog proberen, ben benieuwd Merk is mama's assist dus ik vertrouw erop dat het werkt, dat merk heeft me nog nooit in de steek gelaten.


Het tasje voor mijn totoro doosje Het is een soort paraplu-stof, en er past echt enorm veel in O.o

Ben in ieder geval super tevreden over het 1 laags doosje en het tasje en ga er morgen weer gebruik van maken denk ik, al is het maar snack-bento
pi_67666208
Geweldige spullentjes zeg!! Echt super Ik ben heel benieuwd naar die schud-cutie-ballen dingentjes...... ze zien er in iedergeval keilief uit!

Vandaag kon ik slecht uit bed komen, en moest ik rennen rennen rennen, dus niet echt een mooie:


Er zat in: mozzerella, tomaatjes, radijsjes, humus en paprika. In het aparte bakje zit extra avocado.
pi_67668465
Er zitten genoeg kleur-elementen in om het er toch feestelijk uit te laten zien En smaken zal het denk ik zeker! Wat natuurlijk niet geheel onbelangrijk is

Net trein-snack-bento's gemaakt voor mij en mijn vriend in de nieuwe doosjes



Zijn bento, vorkje heb ik van de week gekocht bij de trekpleister, vork en lepel setje
(vond ik wel toepasselijk met een katje erop aangezien doel van de treinreis ^.^)
Boven: Pindakaasrollletjes, wortelreepjes, pitloze witte druiven
Onder: Cherrytomaatjes, gemengde sla, radijs, paprika, weggestopt flesje met thousand islands dressing en een aapje en olifantje prikker in de salade-jungle


Mijn doosje dicht, zo leuk hoe je van buiten bij dit doosje kleurtjes kunt zien ^.^


2 kaasrolletjes en bakje met huzaren salade, komkommer en wortelsterretje, sla als ruimtevuller.
Pitloze witte druiven en plakjes aardbei op een bedje van gemengde sla. Oh en een pandaprikkertje die de boel in de gaten houd tussen het groen.
pi_67669982
Oh *smelt* echt keilief!!! Ik hoop dat jullie echt HET katje gaan vinden!!
Ziet er echt superrrrtjes goed uit!
pi_67670177
vahmpcat, dat totoro-setje is...wow! Héél mooi!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67678852
Vahmpcat en Amthezia, jullie hebben echt weer leuke bento's gemaakt zeg! Ik bento eigenlijk amper meer, omdat ik alleen op maandag en woensdag lange dagen heb en dat zijn net de dagen dat ik bij mijn vriend ben. Om nou al mn bento-spul naar hem mee te nemen, speciaal boodschappen te moeten doen enzo vind ik niet echt handig

Maar als ik dan hier weer kijk dan mis ik het af en toe wel hoor. Dus denk dat ik maar gewoon bento's voor de dagen thuis ga maken, dat ik ze gewoon thuis op eet, kan net zo goed Of idd als het mooi weer is meenemen als ik naar de IJssel ga ofzo
pi_67680130
Ja picknickbento's!!! Daar is het nu goed weer voor...... *hmm heb een grotere box nodig*
Vandaag heb ik niet veel van mijn bento gegeten *bloos* ik had een paaseitjes aanval hihi!
Maar het komt goed zo in de trein, lekker daar de bento leeg eten terwijl ik lees!
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:57:19 #122
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_67702865
Ik kwam deze tegen terwijl ik op zoek was naar Nintendo-DS-stokjes en moet gelijk aan dit topic denken




http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10617
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_67703348
Het is inderdaad perfect om bento te gebruiken voor picknicks! Ga dat ook nog zeker keer doen!
En voor thuis is het ook lekker hoor, hoef je je daar in ieder geval geen druk om te maken, lekker thuis op de bank voor de tv ofzo, klinkt niet slecht.

En dat doosje was ik ook al keer tegengekomen, niet mijn ding, maar toch wel erg grappig design.
Je had er zo ook een in sub-broodje vorm ofzo als ik het me goed herinner

Ik heb de komende tijd veel thuiswerk ivm beoordelingen enzo dus ik ga denk ik gewoon bento's maken voor thuis ^.^ Zit er anders zo mee wat ik anders met me lunch moet thuis, en dan kan ik ze ook keer (zonder deksel) in de magnetron doen mits nodig, dat kan ik normaal thuis niet.

Oh en offtopic : het katje is het geworden ja, maar me bento was perfecte afleiding in trein voor heenreis
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:45:10 #124
180137 liessa
*geschift*
pi_67715460
Hmmm, Bento!

Ik ben begonnen dankzij Amthezia, die ik van een ander forum ken. Ik vind het veel lekkerder dan boterhammen, en eet nu ineens ongeveer 3x zo veel groente als voordat ik begon...
Mijn bento's zijn meer functioneel dan mooi, maar ik vind ze wel erg lekker. Ik ben nu ook begonnen met het zelf maken van sushi, en de eerste lading was echt zo lekker, dat ga ik vaker doen.

Mijn bento's tot nu toe staan bijna allemaal op http://smg.photobucket.com/albums/v425/liessa_nl/Bento/

Ik vind het zo lekker om de bento's van anderen te zien, ik krijg meteen zin in maandagochtend!
liessaslunch.blogspot.com
pi_67721315
Als het toch maar lekker is dan hoeft het design er niet toe te doen! ^.^
Hoe minder tijd ik heb hoe minder "geweldig" mijn design word, het ligt er ook maar net aan wat ik in huis heb. Ik ben ook zoveel meer groenten en fruit gaan eten ipv een plakje worst of kaas op een boterham. Het plezier alleen al waarmee ik mijn pakketje open op school

Het is ook zo gek dat het nog niet gewoon een begrip is in Nederland als ik zo kijk wat er op culinair vlak gebeurd en mensen worden steeds bewuster van wat ze eten enzo. Gek dat de lunch dan toch wat achterwege blijft vaak in dat plan.

Ga straks brunchen wegens mijn vaders verjaardag, maar ik ga er ook op letten wat daar misschien aan nieuwe ideeën voor mijn bento-inhoud voorbij komen. Inspiratie is nooit mis!
pi_67750773
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:07 schreef vahmpcat het volgende:
Het is ook zo gek dat het nog niet gewoon een begrip is in Nederland als ik zo kijk wat er op culinair vlak gebeurd en mensen worden steeds bewuster van wat ze eten enzo. Gek dat de lunch dan toch wat achterwege blijft vaak in dat plan.
Ben ik het helemaal mee eens!! *hear hear*!

Vandaag een vrij simpele bento, ik was aan het prutsen om octopus worstjes te maken, wat voor geen meter lukte om 5.50, dus toen maar deze snel in elkaar gedraaid

Er zit in: Zwarte olijven, rode paprika, feta, tomaten, rucola, omelet en een paar knakworstjes.
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 11:28:56 #127
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67753884
Ik vind deze wel heel leuk hoor, Amthezia!
En ik snap nooit waarom mensen knakworstoctopussen en tulpen en pinguins in hun bento doen, ik vind koude knakworstjes niet te eten
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 11:29:26 #128
43556 miss_dynastie
pi_67753899
Haha, die arme knakworstjes, ipv een octopus gewoon in stukjes

Mijn pakketje kwam zaterdag binnen Alleen even goed bekijken wat nu waar voor is, want bij het bestellen zag het er logischer uit dan in het echt
pi_67754409
Ja zielig heh zijn ze maar inderdaad Macka66, ik vind ze (volgens mij, niet meer geprobeerd sinds 2000) ook niet zo lekker..... Vanmiddag ga ik erachter komen lol!

Ik wou ze sowieso uitproberen voor mijn website, omdat toch veel mensen ze erg leuk vinden...
Later deze week probeer ik het nog wel een keertje

@Miss dynastie, ik ben dan wel heeeel benieuwd wat je besteld hebt!?!?!
pi_67754729
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef Macka66 het volgende:
En ik snap nooit waarom mensen knakworstoctopussen en tulpen en pinguins in hun bento doen, ik vind koude knakworstjes niet te eten
Ik snap knakworstjes helemaal niet, heb die dingen nooit lekker gevonden -.-
Vind die octodogs er altijd wel erg leuk uit zien, ben nog op zoek naar een vervangworstje waarbij dat ook kan en waarbij het ook lekker koud is
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn pakketje kwam zaterdag binnen Alleen even goed bekijken wat nu waar voor is, want bij het bestellen zag het er logischer uit dan in het echt
Oh leuk dat het binnen is
Mogen we een foto om eventueel te helpen met kijken waar het voor is anders?

i.v.m tijdnood vandaag geen bento En nu lunchtijd nadert en mijn maagje begint te knorren baal ik daarvan. Maar ja, morgen beter hoop ik ^.^
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 12:06:49 #131
43556 miss_dynastie
pi_67755097
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:54 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Ik snap knakworstjes helemaal niet, heb die dingen nooit lekker gevonden -.-
Vind die octodogs er altijd wel erg leuk uit zien, ben nog op zoek naar een vervangworstje waarbij dat ook kan en waarbij het ook lekker koud is
Bifi misschien?

Ik zal zo even een foto maken. Geen hele spannende dingen hoor
pi_67755434
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
Bifi misschien?

Ik zal zo even een foto maken. Geen hele spannende dingen hoor
Dacht ik ook al aan inderdaad, bifi, maar gaat dat in water open staan zodat je van die octopus-armpjes krijgt? Misschien gewoon keer proberen, dan kom ik er vanzelf achter.

En we zijn benieuwd genoeg om er eventueel de spanning bij te denken

Kom maar op met die foto
pi_67756612
Ja foto!! Altijd goed

Ik ga ook opzoek naar andere worstjes, want dit smaakt echt niet

Trouwens!! Afgelopen week heb ik contact gehad met een vlaamse radio presentator, en morgenochtend om 8.40 gaan ze me telefonisch interviewen over bento *grinnik*
  maandag 6 april 2009 @ 13:03:28 #134
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67756681
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:57 schreef Muck het volgende:
Ik kwam deze tegen terwijl ik op zoek was naar Nintendo-DS-stokjes en moet gelijk aan dit topic denken

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10617
die's wel tof
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67756997
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:01 schreef Amthezia het volgende:
Ja foto!! Altijd goed

Ik ga ook opzoek naar andere worstjes, want dit smaakt echt niet

Trouwens!! Afgelopen week heb ik contact gehad met een vlaamse radio presentator, en morgenochtend om 8.40 gaan ze me telefonisch interviewen over bento *grinnik*
Haha, nou als je het niet probeert weet je het niet he. Volgende keer ander soort worstje? :p
En leuk van dat interview Op wat voor zender?

Net toch even snel bento in elkaar gegooid bij wijze van me lunch. (in bakjes van Halfords ding )


Boven: Gemengde sla, wortelsterretjes, komkommerstukjes en een leeuwflesje met dressing
Links: Aardbeien met blokjes gekookte kip
Rechts: Huzarensalade met een wortelbloemetje, wat sla, pitloze witte druiven en nog een flesje extra dressing
pi_67757463
Ohh die zijn echt superlieffff!! Noemt ze het "bijelkaar gegooid"......tsss ziet er keigoed uit !!!

* ik wil ook die dierenprikkertjes *!!!!
pi_67761427
Wat ik me afvraag he... Als je nou echt eerlijk bent, ben je dan niet meer geld kwijt dan wanneer je niet zou bento-en? Het lijkt me namelijk erg leuk en lekker, maar ik heb niet zo heel veel geld.. En ja een restje avondeten kan ik wel in een bakje gooien, maar al die andere dingetjes zou ik dan erbij moeten kopen.. (Ik bedoel dus kosten die je kwijt bent aan het eten, niet aan de box enzo)
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67763266
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:28 schreef Amthezia het volgende:
Ohh die zijn echt superlieffff!! Noemt ze het "bijelkaar gegooid"......tsss ziet er keigoed uit !!!

* ik wil ook die dierenprikkertjes *!!!!
Kheb et echt maar gewoon van wat ik nog in koelkast had bij elkaar gepropt
En die dierenprikkertjes zijn echt een van mijn leukste aankopen die ik heb gedaan ^.^ word de boel zo vrolijk van!
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:26 schreef LastRequest het volgende:
Wat ik me afvraag he... Als je nou echt eerlijk bent, ben je dan niet meer geld kwijt dan wanneer je niet zou bento-en? Het lijkt me namelijk erg leuk en lekker, maar ik heb niet zo heel veel geld.. En ja een restje avondeten kan ik wel in een bakje gooien, maar al die andere dingetjes zou ik dan erbij moeten kopen.. (Ik bedoel dus kosten die je kwijt bent aan het eten, niet aan de box enzo)
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik heb ook maar beperkt budget aangezien student enzo. Een brood bij de lidl/aldi is natuurlijk goedkoop en beleg is ook niet erg duur. Ik neem dat dan ook gewoon mee op dagen die niet lang genoeg zijn voor een bento

In mijn geval heeft bento de volgende voordelen:
- Gezonder en gevarieerder

- Ik kom beter van mijn kleine restjes af. Of het nu restjes avondeten zijn of groenten die mee op moeten omdat ik ze meestal op de markt haal. Dat zijn vaak grote zakken voor weinig aan het einde van de dag, en dat is vaak te veel voor gewoon avondeten op te krijgen. Groenten/fruit vind ik vaak al duur genoeg, dus probeer dat op die manier zo voordelig mogelijk in te slaan. Ook aanbiedingen struin ik af, en vries daarbij wat kan in Als ik dan al los groente/fruit moet kopen is het meestal bij de lidl, wat ook weer scheelt ^.^

- Ik bespaar er ook weer mee, aangezien ik op lange dagen gewoon geen zin meer had in mijn boterham met kaas die al een tijd in een zakje door mijn tas zweefde. En de kantine is echt zo verschrikkelijk duur! Dat geld wat ik daar tot nu toe op bespaar spendeer ik aan een paar doosjes/assecoires En dat is natuurlijk ook weer persoonlijk of je dat wilt en hoeveel enzo.
  maandag 6 april 2009 @ 19:13:14 #139
180137 liessa
*geschift*
pi_67768946
Wat kosten aan accessoires betreft, je kunt het echt zo duur maken als je wil. Ik heb siliconen cupjes gekocht bij Xenos, ¤2,- voor 6 stuks. 12 picks met felle kleurtjes bij een taartenwinkel: ¤1,95. Maar die laatste kun je ook weglaten, je kunt ook gewone prikkertjes nemen. En je kunt voor hetzelfde geld of minder ook 100 papieren cupjes kopen. Of je kunt gewoon alleen sla gebruiken als schedingsmateriaal.

Is het goedkoper dan brood? Misschien niet. Is het goedkoper dan elke dag in de kantine mijn lunch kopen? Jazeker! Ik heb meer keus, ik heb controle over wat er inzit (ik weet echt niet wat ze in de pizza's op mijn werk stoppen), en ik heb minder zin in snacks 's avonds.

Voor mij zijn die voordelen erg belangrijk. En wat ik iets meer uitgeef aan ingredienten krijg ik terug met minder snoepen en plezier.
liessaslunch.blogspot.com
pi_67770009
Thanks voor de uitgebreide reacties!
@ liessa: het ging me niet om de accessoires, juist om het eten idd
Ik eet al nooit in de kantine en m'n brood eet ik wel netjes op.. dus ik denk dat ik het maar gewoon hou bij restjes avondeten meenemen
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67777040
Vahmpcat, wat een goed idee eigenlijk om die bento van de Halfords ook gewoon voor koude gerechten te gebruiken. Aangezien het officieel een thermo-bento is gebruikte ik hem eigenlijk alleen voor warme bento's, maar koud kan natuurlijk ook prima. Alleen lijkt het me wel lastiger om het in zo'n rond bakje leuk erin te doen, of valt dat wel mee?

LastRequest, ik at ook altijd van alles in de kantine, dus voor mij is bento-en wel goedkoper. En ik stop er meestal vooral groente/fruit in, dus dat heb ik toch altijd wel genoeg in de koelkast liggen ( ben op dieet)
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 22:42:15 #142
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67777768
Toch een leuke vondst, die Halfords bento! En mijn nieuwste bento aanwinsten komen van de Praxis


Een gereedschapskist voor m'n doosjes en furikakestencils,en een organizer box voor m'n decoratiespulletjes. Met een slot, zodat mijn peuter niet meer alles kan demonteren en over de grond kan gooien onderzoeken
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67778186
Jeetje wat heb jij een boel spullen zeg! Wel handig zo'n gereedsschapskoffer dan ja
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 23:28:05 #144
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67779519
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:51 schreef Sylvana het volgende:
Jeetje wat heb jij een boel spullen zeg! Wel handig zo'n gereedsschapskoffer dan ja
Er zitten wel wat dingen bij die ik voor meer dan alleen bento gebruik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 07-04-2009 10:13:00 (eiervorm vergeten) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67782748
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef Sylvana het volgende:
Vahmpcat, wat een goed idee eigenlijk om die bento van de Halfords ook gewoon voor koude gerechten te gebruiken. Aangezien het officieel een thermo-bento is gebruikte ik hem eigenlijk alleen voor warme bento's, maar koud kan natuurlijk ook prima. Alleen lijkt het me wel lastiger om het in zo'n rond bakje leuk erin te doen, of valt dat wel mee?
Ja ik had er eigenlijk nog nooit echt alles koud in gestopt, maar tuurlijk kan dat ook gewoon. Denk dat het van de zomer de boel ook prima koel houd En het is even wennen de vorm, maar viel best mee om dr iets netjes in te proppen ^.^

En leuk zo macka die gereedschap-kistjes ervoor!
Ik ben minder georganiseerd wat dat betreft, ik heb er paar mandjes voor op plankjes staan, dus wel meeste bij elkaar. En heb een deel van een keukenkastje ervoor gereserveerd, maar dat past ook al niet helemaal meer. En die mandjes zitten niet zo netjes vakjes in verder
Ik zou het keer moeten uitzoeken netjes. *foei tegen zichzelf*.
pi_67783909
Owww wat leuk die nette koffers! Very nice en over de halford bento....... ik denk dat ik hem stiekem misschien ook ga kopen *bloos*

Zonet op de radio geweest haha was wel leuk! 3 minuten maar ofzo, maar toch wel leuke vragen enzo

Voor mij:


Er zit in: Kruiden/Feta quiche, gehaktballetjes, rucola, peultjes, edamame, knakworstje/bacon spiesje. Ei-aardappel salade met 2 augurk/kikkers

En voor mijn liefie:

Ham-kaas quiche, gehaktballetjes, rucola, peultjes, edamame, knakworstje/bacon spiesje. Ei-aardappel salade met wortelbloementjes.
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2009 @ 10:11:11 #147
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67785718
Amthezia, is je interview ergens na te luisteren? Lijkt me zo leuk om te horen!
en ik ben nog steeds erg weg van de augurkenkikkers a la oma
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67786641
Morgen (hopelijk) komt een geluidsfragment op mijn website te staan!

Ben trouwens van plan om een handleiding te maken voor de augurkkikkers had een amerikaanse meisje naar gevraagd dus --> Oma-kikkers are taking over the world!!
pi_67794263
Toch weer knakworstjes in bento toch?

Morgen hopelijk voor mij weer, vandaag was zo raar dat het niet mogelijk was een bento nog te fabriceren. En desondanks zijn logheid, past er wel veel in dat Halfords ding, en prima mee te nemen in stoffen tasje, of gewoon aan handvat wat eraan zit.

Ben benieuwd dan als het terug te luisteren valt ^.^
En dat kikkertje blijft leuk.
pi_67797371
Nou ik ben erachter gekomen, knakworstjes koud = goor maar knakworstjes=kamertemperatuur zijn best lekker eigenlijk. Niet teveel hoor, 2 is genoeg voor mij!

Mijn man vond ze volgens mij wel lekker dus dat is mooi want in 1 zo'n blikje zitten er 20 ofzo....

Ben benieuwd hoe ze smaken met dat spek eromheen, die eet ik straks in de trein op....
pi_67797524
20 per blikje, tja dan zit je er nog wel even aan vast ja
Maar als je wederhelft het wel te eten vind dan kom je er vast wel vanaf, of het nu smaakt met spek of niet.

Hier komen ze er niet in, kvind de geur van die dingen echt misselijkmakend
Lang leve het bestaan van bifi-worstjes enzo!

Moet toch eens uitvinden of die ook uit elkaar gaan staan in water. Hoe leuk die octodogs er ook uit zien, ik ga er geen knakworst voor eten. Er moet toch ook een smakelijker alternatief voor zijn
pi_67799196
Nog nooit van gehoord, maar wat ziet dit er goed uit zeg.
pi_67800714
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Nog nooit van gehoord, maar wat ziet dit er goed uit zeg.
Bij deze dan, en het is aan te raden!

Over die octodogs, nog. Ben beetje aan het rondlezen en kwam zo bij lunch-in-a-box site terecht (http://lunchinabox.net/20(...)dog-octopus-hot-dog/ om precies te zijn) en die raad o.a "Japanese Kurobuta arabiki pork sausage" aan. Iemand die weet of dit ook in Nederland verkrijgbaar is? Of waar het gelijk aan is met smaak? Het ziet er wel iets anders uit dan knakworst. Hmm.

Ook hebben ze het over ipv koken frituren voor een mooi tentakel effect, heeft iemand hier dit wel eens geprobeerd? Zo ja met wat voor worstjes?

Want zoiets + gezichtje erop van nori of maanzaad/sesamzaad ofzo blijft er toch wel leuk uitzien
Een zee-thema bento lijkt me erg leuk om ermee te maken!

(de grootste versie van plaatje zou dan gefabriceerd moeten zijn met die Kurobuta arabiki pork sausage)


[ Bericht 0% gewijzigd door vahmpcat op 07-04-2009 17:43:26 ]
pi_67802044
Ja die onderste ziet er echt briljant uit!! Echt prachtttig! Ik zal ook eens kijken of ik er een smakelijker alternatief voor kan vinden...... *droomt weg over een leuke zee bento* Goed idee!!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:20:10 #155
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_67804171
Nou, de bent spulletjees zijn besteld .. nu hopen dat ze snel binnenkomen!
pi_67806076
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:17 schreef Amthezia het volgende:
Ja die onderste ziet er echt briljant uit!! Echt prachtttig! Ik zal ook eens kijken of ik er een smakelijker alternatief voor kan vinden...... *droomt weg over een leuke zee bento* Goed idee!!!
Ja die krul is briljant. Dan nog paar leuke oogjes erop en dan zou dat een feest zijn om in je lunch te vinden!
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou, de bent spulletjees zijn besteld .. nu hopen dat ze snel binnenkomen!
Ooohh spannend Wat heb je besteld? Of moeten we dat gewoon afwachten tot de creaties? ^.^
Via e-bay? Zo ja welke seller? *benieuwd*!

Net mijn bento voor morgen in elkaar geprutst, het kan een erg lange dag worden dus maar spul ingepakt wat een tijd vult en ook wat tijd kan doden als ik veel moet wachten. Design is niet geweldig weer maar och het kan ermee door. En natuurlijk restje pasta weer netjes verwerkt + restjes overig spul in koelkast ^.^ Eventueel plakje peperkoek erbij morgenvroeg en dan moet het genoeg zijn

(Excuses voor de slechtere foto, haaaast ivm schoolwerk.)


Boven: Leftover macaroni met tomatensausje, daardoor gegrilde paprika's en champignons. Erbovenop wat kaassterretjes.
Onder: Bakje met gemixte kaas (oude/jonge/brie) en prikkertje, pitloze witte druiven met prikkertje, gemengde sla met brie en wortelstukjes. Kuikenflesje met ketjap voor evt beetje over de pasta

Realiseer me dat er veel kaas in zit, maar dat was nou eenmaal over in de koelkast.
En nouja we zijn niet voor niets "Kaaskoppen"
pi_67816947
Hij ziet er wel lekker uit hoor!! Lekker veel kaas *yum* *yum*!!
Maar koude pasta... nee niet lekker ben sowieso niet zo'n pasta mens!

Wel een leuk idee om een keertje kaassterren bij mijn pasta te serveren, ziet er zo leuk uit!
pi_67818084



Er zit in: Italiaanse aardappelsalade met gedroogde tomaten, tomaatjes, olijven en basilicum. 2 grote gehaktballen (van gisterenavond over) met wat rucola en tomaatjes.

Ik had zin in gehaktbal-beestjes !
pi_67819780
Wat leuk die gehaktbalbeestjes en octopussen
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 10:20:25 #160
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67820448
Van die gehaktbeestjes kun je ook uiltjes maken, zie ik voor me. Wortelsnaveltjes en -pootjes erbij.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67821026
Ja dat is ook leuk!! Uiltjes Mijn bedrijf heeft een uilenlogo, misschien wel leuk om daar een keer iets mee te doen *grin*

ik had eigenlijk die schattige beestjes in gedachten uit spirited away zij zijn zo cute!!

pi_67821995
Ik ben vorige week naar het ghibli-museum geweest, en heb nu zo'n wollig beestje aan mijn tas hangen!
pi_67824702
*jaloers* ik neem aan dat je toen nog (en misschien nu ook) in Japan bent ??
Wel gaaf hoor!! Ik vind die beeskes ook zooo schattig gewoon! (smaken trouwens ook goed eentje heb ik al in stukken gescheurd, met mijn stokjes, en daarna opgepeuzeld )
pi_67828572
Ik ben weer terug uit Japan! Had jullie nog wat foto's beloofd, dus bij deze:

<Foto's even weggehaald omdat ze te groot waren, ik plaats ze zsm opnieuw>

En nu wilde ik juist driftig aan de slag gaan - is de sushirijst op. Ik heb wel risottorijst, heeft iemand daar dan een recept voor? Ik wil er onigiri's mee maken.

[ Bericht 76% gewijzigd door _Arual_ op 08-04-2009 18:44:41 ]
pi_67831613
hmm volgens mij gewoon op dezelfde manier doen!! Gave spullentjes allemaal zeg echt heel lief!
Wel beetje veel plaatjes.... mijn pc trekt het niet helemaal lol!!
pi_67835195
Uilengehaktballetjes, dat _moet_ ik een keer proberen uilen zijn

En die beestjes komen niet alleen voor in Spirited away trouwens maar ook in Totoro! Ze staan ook op mijn beide setjes van totoro-bento's

En wat een leuke spulletjes heb je uit Japan, ik moet er ooit ook echt eens heen, en dan een extra koffer meeslepen om vol te laden ofzo
pi_67837415
Wat een leuke spulletjes heb je gekocht Arual Alleen die foto's zijn idd wel erg groot, mijn pc trekt het ook haast niet.
pi_67839965
Dit is in ieder geval mijn eerste poging:



Ik had het bakje eerst afgesloten en me toen bedacht dat ik er nog een foto van wilde maken, en toen ik 'm opende was mijn onigiri al verpletterd.

Er zit in: een onigiri versierd met dingen croutonmix en sesamzaad. Een ei, wat sla, druiven en radijs. Tot slot een klein geitenkaasje omwikkeld met bacon.
pi_67840023
Ziet er leuk uit hoor
pi_67847501
Ja ziet er lekker uit!!! Onigiri is juist wel leuk zo

Net mijn radiointerview online gezet!! Het duurt 3-4 minuten en het is ECHT raar om je eigen stem zo terug te luisteren! Zie bovenste bericht van www.bento-babe.nl

[ Bericht 44% gewijzigd door Amthezia op 08-04-2009 23:09:36 ]
pi_67852717

Links: Peultjes, knakworstjes/spek spiesjes, wortel en paprika.
Rechts: Gemende rucola salade met tomaatjes, olijven en feta.
pi_67866694
Ziet er lekker uit hoor Arual!
Hoop dat ie ook bevallen is bij het opeten!

En grappig is dat altijd jezelf terug horen Denk niet dat je daar snel aan gewend raakt.
Maar leuk hoor!
pi_67879979
Oeps. Wilde roze onigiri's maken. Nu heb ik een barbieroze keuken. En felrode handen. En buitenaards lijkende rijstballen. Maar goed nog dat ik niet met blauw begonnen ben. Nu zien mijn handen er alleen maar uit alsof ik een enge ziekte heb, ipv dat mensen me direct als muts kwalificeren
pi_67885935
Owjee, dat klinkt niet goed Arual!!!! Kleurstof is ook megavies spul als ik het gebruik dan gebruik ik het puntje van een theelepeltjes. Dus echt 5-6 druppeltjes zijn ruim voldoende voor gekleurde rijst bijv!!

Vandaag voor mijzelf (mijn lief is gewoon vrij, de smeerlap!):

Roerei, tomaatjes, courgette, rucola, peultjes, wortel, zalm, 2 bakjes met wasabi-dip EN 2 hele nieuwsgierig suikerkipjes!
pi_67885964
Oh! die ziet er tof uit! Die kuikentjes!

Ik kreeg het flesje kleurstof niet open, en na enige aandrang plots wel... Toen zat alles onder.
pi_67887650
Wat ontzettend lief zeg die suikerkippetjes
pi_67888693
Wat een geweldige bento's maken jullie!
Ik maak soms wel mijn eigen lunchpakketjes, maar dat zijn geen showmodellen. Misschien komt dat nog wel...
Ik was gisteren in Xenos en ik zag Silvo toppers, Nu heb ik deze dus meegenomen om door de rijst te doen:
http://cfprod.mccormick.com/silvoprod/productdetail.cfm?id=11012 Ik hoop maar dat het lekker is.
pi_67888937
De suikerkipjes moesten thuis blijven van mij....... suiker met courgette is niet zo lekker! Morgen wil ik een griesmeel/zoete blije bento maken, met dingentjes die ik bij de bakker heb gekocht!! Ze waren zo schattig allemaal!
pi_67891802
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:31 schreef Yinny het volgende:
Wat een geweldige bento's maken jullie!
Ik maak soms wel mijn eigen lunchpakketjes, maar dat zijn geen showmodellen. Misschien komt dat nog wel...
Ik was gisteren in Xenos en ik zag Silvo toppers, Nu heb ik deze dus meegenomen om door de rijst te doen:
http://cfprod.mccormick.com/silvoprod/productdetail.cfm?id=11012 Ik hoop maar dat het lekker is.
Oh! Daar ben ik wel benieuwd naar Yinny! Of het wat is rijst met shiitake is wel lekker!!
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:35:26 #180
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_67899513
Ik heb die topper van silvo wel eens gebruikt, en vond 'm erg lekker!
*zucht* ik ga toch ook maar eens bento's maken..
pi_67918444
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:37 schreef _Arual_ het volgende:
Oh! die ziet er tof uit! Die kuikentjes!

Ik kreeg het flesje kleurstof niet open, en na enige aandrang plots wel... Toen zat alles onder.
Hmm dat doet me denken aan mijn eerste keer dat ik met dat spul werkte Was voor iets anders dan bento maar alles zag groen. Wel de wijze les geleerd dat je echt maar heel weinig ervan nodig hebt. Wat ik tegenwoordig doe is het ook koken in gekleurd water, dan trekt het al meer in de rijst en heb ik er veel minder troep van. Wat je ook kan doen is de rijst in keukenfolie doen en daarin vormen.

Die kuikentjes zijn schattig Amthezia!
Ik heb helaas geen tijd gehad voor een paasbento Zo druk gehad met school, veel thuiswerk en toen ik weg moest was er al lunch geregeld daar dus tja.

En hmm die topping ken ik niet Yinny ! Dat moet onderzocht worden ^.^ !
Een ritje naar de xenos is zelden voor niets, daar kom je bijna altijd wel handig spul tegen
pi_67919198
Een paar dagen geleden heb ik dit topic ontdekt en ben ik ook bento's gaan maken, vandaag een paasbento gemaakt:



Met chorizoblokjes, olijven- en peppadewstokjes, een kurkumerisotto-rijstkuiken en een tomatenroosje. Het is niet genoeg voor een hele lunch, maar het is wel goed om te oefenen met het bereiden van zulke dingen.

Volgende keer maak ik wel meer dingen, maar Bento's maken is echt leuk!
pi_67943868
Wat een leuk begin Ancient
(yay weer iemand erbij die bento's maakt! )

Ook fijn dat het maken zelf je bevalt. Spelen met je eten is geweldig. Hoe hard mijn moeder mij vroeger had geleerd dat niet te doen, des te geweldiger ze mijn lunches tegenwoordig vind

Voor bij het "paas"-ontbijt vanochtend hadden we vormpjes-eieren, die dingen blijven leuk.
pi_67969939
Hihihi ja die eitjes blijven zeker leuk!! Ancient, ziet er goed uit hoor! Wel misschien wat meer proteine inpakken, dan vult ie beter

Gisteren was ik in een jolige bui, en heb ik een hele simpele paas bento gemaakt
pi_67973243
Aaaw wat lief zeg
  maandag 13 april 2009 @ 20:25:31 #186
180137 liessa
*geschift*
pi_67984848
Wat een lief toetje zo!

Nu was ik ook bij Xenos (zaterdag), en zag ik daar reis-flesjes. Het zijn kleine potjes eigenlijk, met een schroefdopje. Ze zijn niet helemaal waterdicht, er zitten namelijk perforatiegaatjes langs de rand, maar ze zijn wel een heel goed formaat voor sausjes en dips in de bento. Ik ga er morgen een gebruiken, dan zal ik ook een fototje maken. Of als ik erg veel zin heb doe ik het straks nog...

Xenos is zo leuk! Ik heb er die potjes gekocht, en knoflook-wraps, en tonijn in pesto, en vijgendip (echt superlekker bij kaas) en, voor mij onmisbaar, basilicumpasta. Ik vind dat echt veel lekkerder dan "gewone" groene pesto, alleen had ik vorige keer niet goed opgelet met openmaken en toen zat het dus overal... Net voedselkleurstof dus!
liessaslunch.blogspot.com
pi_67987570
WOEHAAAA!
Mijn Bentobakjes zijn binnen!


Ik heb dezelfde ook in het blauw, die is voor ega.

In het bovenste bakjes zit pasta met pesto, parmezaan, verse basilicum en pijnbompitjes.
In het onderste bakje zitten 2 gehaktballetjes, kerstmaatjes, een aardbei en kiwi.
  maandag 13 april 2009 @ 22:15:12 #188
180137 liessa
*geschift*
pi_67988567
Toch nog foto gemaakt:

In het setje zaten twee kleine en een grote.

Een kleine om de verhouding te zien.
liessaslunch.blogspot.com
pi_67995448
@ Piepster, Ow die gele is leuk!! Ziet er lekker uit En een furikakestrooier is ook heel handig voor pijnboompitten zie ik, die zal ik onthouden!

@Liessa, ik vind ze een beetje te "ziekenhuis"-achtig overkomen , maar als ze voor jou werken: Helemaal top
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:43:04 #190
221912 minilot
Nancy boy
pi_67996569
Jeeminee, zitten jullie al in nummer vijf!? Wauw.

Ik blijf het probleem houden dat ik (onderdelen van) bentodozen kwijtraak. Ik zit met allemaal halve setjes, zonder deksel enzo. Lastig
Let me see you stripped down to the bone
pi_67996915
ja bento 5 alweer, we gaan als een speer hier met zijn allen!!
Wel lastig dat je steeds dingentjes mist......misschien een zakje voor eromheen een idee ??

Onze bento's vandaag trouwens:


Hello kitty eitje met een strikje van tomaat!


Pastasalade met ei, amandel-olijven, tomaatjes, ham-augurk rollentjes.


Pastasalade met ei, knakworstjes, ham-pita broodjes en appel.[/color]
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:03:24 #192
180137 liessa
*geschift*
pi_67997132
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:42 schreef Amthezia het volgende:
@Liessa, ik vind ze een beetje te "ziekenhuis"-achtig overkomen , maar als ze voor jou werken: Helemaal top
Ja, dat is ook wel een beetje waar hoor
Maar als je er ketchup in doet ziet het er meteen beter uit! En in principe zie je alleen de bovenkant, en daarvan vind ik het wel fijn dat ze doorzichtig zijn, dan kan ik ten minste zien wat er inzit. Ik ben nogal een warhoofd, en vergeet dus wel eens wat ik ook weer had ingepakt. Wat wel weer leuk is, want dan is het steeds een verrassing!
liessaslunch.blogspot.com
pi_67997358
Hahah dat herken ik heel goed!! Ik kom meestal op mijn werk, zet de bento in de koelkast.......om 11.30 kijk ik vaak naar min eigen foto's om te kijken wat ik ook alweer bij me had....
pi_67998550
Oh piepster wat leuk ook die doosjes in het vierkant
Ik heb van zelfde serie die blauwe met ronde hoeken, maar die vierkante vorm is ook wel leuk eigenlijk!
En ziet er smakelijk uit hoor de inhoud, yum!

De doosjes zijn vrij basic idd Liessa, maar als ze het goed doen dan is er toch niets mis mee ^.^ Eventueel stickertjes erop kan altijd lijkt me als je wilt, en het scheelt weer e-bay (ik zie ze al helemaal voor me met een gezichtje met van die wiebel oogjes stickers? )

Vandaag voor mij geen bento aangezien ik thuis ben maar wel net een gemaakt voor mijn vriend als snack voor paar lessen vanmiddag.


Boven: Wasabi-nootjes, radijsjes, pitloze witte en rode druiven en wat prikkertjes
Onder: Cherrytomaatjes, ijsbergsla met veldsla en wat jonge soorten zelfgekweekte gemengde sla, wortelsterretjes, flesje "thousand islands"dressing en wat stukjes uitgebakken katenspek.

Ben benieuwd of ie er in de trein vanaf kan blijven voor hij op school is
pi_68001704
Hmm zo'n snackbentootje mogen ze mooi ook wel even geven !
Hij ziet er heerlijk uit Vahmpcat! Ik wil ook nog graag zo'n langwerpige box *kwijl*
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:43:57 #196
180137 liessa
*geschift*
pi_68010711
quote:
[b]Op dinsdag 14 april 2009 10:49 schreef vahmpcat De doosjes zijn vrij basic idd Liessa, maar als ze het goed doen dan is er toch niets mis mee ^.^ Eventueel stickertjes erop kan altijd lijkt me als je wilt, en het scheelt weer e-bay (ik zie ze al helemaal voor me met een gezichtje met van die wiebel oogjes stickers? )
Oooooh, wiebeloogjes!
Dat is wel een erg leuk plan, dan doe ik de oogjes op de bovenkant, en dan kan ik de buitenkant beschilderen of zo.

Hmm, stomme pc op mijn werk, ik krijg alleen een zwart puntje te zien bij je plaatje. En je hebt vast geen zwart puntje ingepakt neem ik aan...
liessaslunch.blogspot.com
pi_68024327
Mijn bento voor morgen:



van links naar rechts: een mandarijn (geprobeerd om in een beertjesvorm te krijgen), een ei (gewikkeld in ham, met oogjes en een mond), olijven op stokjes, couscous met gehakt, pepers en champignons, waarvan op de bovenkant smileys zijn ingegraveerd, maar die je op de foto niet echt kan zien. Volgens mij wordt dat wel lekker!

pi_68029665
hihih hij ziet er wel leuk uit! Coucous koud is lekker ja......we eten het alleen nooit ! Eet smakelijk voor straks
pi_68030787
Ik kreeg gister een vrij goede ingeving, al zeg ik het zelf. Heel veel tapas gerechten kunnen perfect in een Bento!!
pi_68031118
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:20 schreef Amthezia het volgende:
Hmm zo'n snackbentootje mogen ze mooi ook wel even geven !
Hij ziet er heerlijk uit Vahmpcat! Ik wil ook nog graag zo'n langwerpige box *kwijl*
Haha. Ik moet zeggen dat zo'n langwerpige als mijn vriend heeft erg pretting inpakt, en de ruimte van zo'n mannenbento, echt enorm Ik zou het denk ik zelf niet opkunnen, zeker niet als snack. Maar hij is er blij mee, en vind de grootte fijn dus waarom ook niet.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:43 schreef liessa het volgende:

[..]

Oooooh, wiebeloogjes!
Dat is wel een erg leuk plan, dan doe ik de oogjes op de bovenkant, en dan kan ik de buitenkant beschilderen of zo.

Hmm, stomme pc op mijn werk, ik krijg alleen een zwart puntje te zien bij je plaatje. En je hebt vast geen zwart puntje ingepakt neem ik aan...
Ik ben altijd fan geweest van die wiebeloogjes, die moeten vast bij hobbywinkels wel zo te krijgen zijn! Schilderen weet ik niet of dat goed werkt, moet je mee oppassen dat het niet afgeeft enzo denk ik.
En euh nee, twas geen zwart puntje , haha.

Moet er wel nu bij zeggen dat de bento het niet eens naar school heeft gered. Hij kon het niet laten hem in de trein al wat op te peuzelen
pi_68036610




Er zit vandaag in: gebakken courgette, paprika, kip/paprika spiesjes, omelet spiesjes, tuinkers en griesmeelpuding met jam.
pi_68060540
Met al die courgette erin, was hij wel erg waterig geworden, en mijn omelet spiesjes waren ook niet zo lekker wel jammer.......
pi_68060943
Aw dat is wel jammer, maar als je het niet probeert weet je het niet he.
Dacht op eerste blik dat het meloen was
En nu heb ik zin in meloen, maar natuurlijk niet in huis. Nouja

Vanavond ook weer voor mezelf bento maken voor morgen denk ik
pi_68061124
Hahaha, meloen was misschien ook lekker geweest!

Vandaag mijn bento:


Aardbeien met prikkertje, cherry tomaatjes, feta, wortel, olijven, ei en gemengde bladsla.

Aardbeitjes waren lekker, heb ik al opgesnoept in de trein
pi_68070914
Ik vind tot zover aardbeien in bento echt super
Lekker als snack tussendoor. Meloen nog nooit geprobeerd maar moet ik zeker een keer doen, lekker fris ook in het zonnetje

En dat kipje ziet er leuk uit Amthezia ^.^

Ik fungeer op moment als katten-sitter, hoop dat ik straks nog even tijd vind voor wat boodschapjes voor ik mijn bento voor morgen maak. Word lange dag misschien dus wil genoeg mee kunnen nemen, misschien 2 laags met extra salade in los doosje ofzo. *borrelt op ideeën en mogelijkheden*
pi_68073204
Niet te hard zitten heh op die katten

Ik vind aardbeien ook ZO fotogeniek!!! Altijd mooi en glimmend.....
pi_68084179
Aardbeien waren op vandaag, schande met dit weer!
Maar net bento voor morgen gemaakt als beide lunch en wachttijd-versneller.



Close van salade omdat ik er nu al zin in heb :


Linksboven: Cheeze and onion minicrackertjes, kaasje met een piraat erop , veldsla en wortel
Linksonder: Silicone vormpje met ijsbergsla en in de ochtend toe te voegen konijnen-ei, gemengde pitloze druiven (en wat extra prikkertjes als er mensen een druifje mee pikken ^.^ )
Rechts: Salade van gemengde sla, radijs, wortelhartjes, flesje met light mayo en paar stukjes leftover gepaneerde kipstukjes Oh en een kip-prikkertje dat de boel in de gaten houd voor me.

Laat morgen maar komen
Wel vind ik dat er te weinig rood in zit, mja.
pi_68090101
Ziet er heeeeelijk uit zeg!! JUMMIE
pi_68096365


Er zit in: aardbeien, matzes, leverpastei, beetje harissa en wat augurkjes!
Ik had echt bijna niks meer in huis.....ik was blij dat ik er nog iets van kon maken lol!
pi_68121125
Die prikkertjes in die aardbeien zijn zo leuk
Was vast lekker ^^ !

Vandaag uit frustratie wegens mijn rood-missen vorige bento echt een lading frambozen gekocht waar je u tegen zegt, gelukkig kan je ze goed invriezen Maar lijkt me erg lekker meeneembaar, ook bevroren evt met warm weer er in doen in de ochtend zodat ze nog lekker wat bevroren zijn

Kan nu al niet wachten tot maandag-bento!
Zoiets doorbreekt dan ook echt je maandag-gevoel
pi_68121648
quote:
Op donderdag 16 april 2009 07:56 schreef vahmpcat het volgende:
Aw dat is wel jammer, maar als je het niet probeert weet je het niet he.
Dacht op eerste blik dat het meloen was
En nu heb ik zin in meloen, maar natuurlijk niet in huis. Nouja
Dat dacht ik idd ook! Lekker hoor al die aardbeien, ik heb van de week ook voor het eerst een bakje leeg gegeten en die prikkertjes zijn echt lief En die salade ziet er idd erg lekker uit
pi_68140213
Nou, alle spullen zijn in huis ... Kan ik maandag eindelijk beginnen met bento's maken! Ik heb uit hongkong:

3 bento boxen (een roze, een blauwe en 1 met eendjes )
Zee prikkers
Eendjes prikkerstjes
Eivormpjes (konijn, beer, auto en vis ik kon het mijn vriend niet aandoen om hem met een konijn op pad te sturen :) )
Groentevormpjes

Als ik het niet vergeet zal ik ook foto's maken

wat hebben jullie trouwens allemaal leuke salades met pasta en aardappel en zo ... Ergens recepten? wat dat betreft ben ik nogal inspiratieloos .. heb nu gekocht:
radijsjes voor mijn vriend
van die ronde worteltjes
Wraps met philadephia paprika
Komkommer met kipfilet
cherry tomaatjes / mozarella
Sla

Moet een beetje voor de hele zijn dus redelijk wat ...
Als jullie nog goede ideen hebben voor in de boxen hoor ik het graag
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 15:34:28 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_68140993
Ooh, kijk Ik ben heel blij:













Ik moet er wel wat aan wennen, want ze zijn wel klein! Vergeleken met de normale Nederlandse broodtrommel. Maar zo schattig Dit gaat vast leuk worden, ik heb al lekkere dingen geshopt vanmorgen, kan haast niet wachten tot maandag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68142780
Tinkerbel ik gebruik om eerlijk te zijn nooit echt recepten, ik kijk meestal maar net wat er op moment beschikbaar is en wat beetje bij elkaar smaakt Plannen doe ik alleen als ik echt iets met het uiterlijk wil doen eigenlijk of een thema.

En Dat doosje komt mij bekend voor
Hij lijkt kleiner dan het is en de vorm was voor mij even wennen met inpakken, maar het is wel een goede om goed mee te leren proppen. Je kan de ruimte heel slim leren benutten in die! Goed gaatjes opvullen enzo. En je kan altijd nog een extra los rond bakje meenemen als je wilt he. Mogelijkheden zijn er zat!
Waar had u hem via gekocht nu als ik vragen mag?

Ben heel benieuwd wat er gemaakt gaat worden allemaal
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 17:08:35 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_68143301
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:49 schreef vahmpcat het volgende:
En Dat doosje komt mij bekend voor
Hij lijkt kleiner dan het is en de vorm was voor mij even wennen met inpakken, maar het is wel een goede om goed mee te leren proppen. Je kan de ruimte heel slim leren benutten in die! Goed gaatjes opvullen enzo. En je kan altijd nog een extra los rond bakje meenemen als je wilt he. Mogelijkheden zijn er zat!
Waar had u hem via gekocht nu als ik vragen mag?

Ben heel benieuwd wat er gemaakt gaat worden allemaal
ik weet t, ben op dat gebied niet erg origineel geweest maar ik vond m ook zo leuk! vind je vast niet erg

ik heb m gekocht via een van de ebay verkopers die hier ook werden aanbevolen, het was Tokyosamurai. niets dan lof over deze verkoper het pakketje deed er wel twee en n halve week over, maar goed, het moest dan ook n eind. had ie ook van te voren aangegeven, 2 tot 3 weken. en dat is netjes uitgekomen dus

en inderdaad, ik kan altijd nog een 'gewoon' bakje ook meenemen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68144511
Fijne seller en het is met bezorgen maar net hoe de post daar met drukte zit enzo en hier net zo goed. Mijn pakje van die seller was er met 1,5 week ofzo. Maar nette seller, absoluut!
En tuurlijk vind ik het niet erg, vind het wel grappig dat je zelfde doosje ongeveer hebt Alleen die van jou is met 2 losse doosjes, de mijne is 2laags zeg maar dus niet eens helemaal zelfde. Ook leuk zo in 2

Hoop snel foto's van creaties te zien die je erin maakt ook met die vorm enzo ^.^
pi_68156778
Oww dat visje......zo SCHATTIG! Ik word zo ongelovelijk hebberig soms van dit forum........
pi_68159426
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:08 schreef Guppyfriend het volgende:
ik heb je eitjes gezien op je blog ik wil ook konijneneitjes maken!

maar om nu alleen voor een eitjesvormpje een ebay-bestelling te doen...
Ik wil ook eiervormpjes!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_68163064
Wat een leuke vis-box zeg
pi_68175907
Morgen maar half dagje dus geen heel machtige bento voor morgen
En zondag dus geen heel erg strekkende koelkast, maar het kon erger natuurlijk.


Boven: Frambozen en een prikkertje, paar crackertjes met een kaassterretje erop en wat wortel nog eronder. Mini rolletje leverworst ^.^ (opendingetje ervoor in deksel)
Onder: Salade van veldsla en ijsbergsla, wat komkommer, radijs, wortel-rasp, zonnenbloempitjes en een biggetje-flesje met light yoghurt mayo
Los: (niet op foto) nog een bifi-worstje

  zondag 19 april 2009 @ 18:29:48 #221
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_68177498
even een vraagje: kan ik de rijst eigenlijk vanavond al maken? Dat scheelt me morgenvroeg om half 7 toch een hoop werk
pi_68192160
Hmm beetje te laat maar meestal maak ik mijn rijst ook de avond van te voren! De meeste mensen vinden de rijst wel het lekkerst als hij gewoon vers gemaakt is, maar daar heb ik echt geen tijd voor 's ochtends
pi_68192807

Er zat in: Een beer-eitje, zoete aardappel en geroerbakte spinazie.
Peultjes, zoete aardappel restje, tomaatjes en een beetje mayonaise in het penguin bakje.


Close up van mijn bere eitje


En zo neem ik hem mee!
pi_68229125
Leuk dat beertje op dat ei! ^.^
En kunstig verpakt hoor. Ik heb meestal gewoon van die buidelzakjes die je van boven dicht knoopt (met of zonder extra handvaten daar weer aan) Maar zo is ook wel erg leuk ^.^

Net een kleine bento weer voor vanmiddag gemaakt, meer tussendoor bento ook weer, half dagje
Excuses voor de lichtelijke blauwe zweem in de foto's, ik had haast voordat katten de foto zouden infiltreren


Wortelreepjes, stukjes cracker, mini leverworstje, kaasje, pitloze blauwe druiven, nog bevroren frambozen en konijnenprikkertje


Doosje als het dicht is. Blijf dat leuk vinden zo dat doorzichtige

Hiermee moet ik de les vanmiddag wel overleven
pi_68229184
hmm rustig dagje gisteren
Toch post ik hier even de mijne, want ondanks dat hij niet prachtig is, is hij wel heel lekker denk ik


Links: Witlof - appelsalade met pompoenpitten
Rechts: Omelet gevuld met spinazie en zelfgemaakte pesto + tomaatjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Amthezia op 21-04-2009 10:16:18 ]
pi_68229247
Hi vamphje! Ik ben niet de enige hier !!!
Die gevroren frambozen zien er lekker uit zeg !! Hoelang duurt het voordat die lekker ontdooid zijn??

Ik blijf dat doorzichtige ook erg cool vinden!! Echt een lief bakje

Ik heb gisteren weer nieuwe dingen besteld op Jlist, en misschien vandaag ebay afstruinen om wat extra leuke nieuwe bentoboxen te kopen.....hmm en misschien ook nog wel een extra furoshiki, ik vind ze zo handig om ze zo te vervoeren!!
pi_68229468
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:05 schreef Amthezia het volgende:
Hi vamphje! Ik ben niet de enige hier !!!
Die gevroren frambozen zien er lekker uit zeg !! Hoelang duurt het voordat die lekker ontdooid zijn??

Ik blijf dat doorzichtige ook erg cool vinden!! Echt een lief bakje

Ik heb gisteren weer nieuwe dingen besteld op Jlist, en misschien vandaag ebay afstruinen om wat extra leuke nieuwe bentoboxen te kopen.....hmm en misschien ook nog wel een extra furoshiki, ik vind ze zo handig om ze zo te vervoeren!!
Haha nee hoor, ik was alleen de ochtend vrij dus kon rustig mijn bento voor vandaag nu inpakken.
En ik weet niet hoe lang het duurt, maar ik denk wel dat ze als ik ze op kan eten ze nog wat frisjes van binnen zijn en dat lijkt me heerlijk met dit weer. Kikkert je op als je middag achter een scherm moet zitten -.- En dat bakje is echt een van mijn favo bakjes geworden, echt heeeel handig vind ik hem persoonlijk, zeker voor zo tussendoor.

En deze maand weet ik nog niet of ik van mezelf een doosje mag bijbestellen, zit een studiereis in over 2 weken ongeveer dus dat kost ook weer nodige. Dus als ik mag word het einde van de maand Verlanglijst is nog lang zat

Wat heb je besteld? ^.^ *nieuwsgierig*!
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 10:20:02 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_68229615
als er iemand nog eens iets besteld bij ergens waar ze ook ei-vormpjes verkopen, zou ik dan mee mogen bestellen? ik wil eigenlijk alleen nog een ei-vormpje erbij, en mn vriend gaat t niet tof vinden als ik een heleboel ga bestellen

t hoeft niet hoor, maar als t kan?

mn bento box gooit trouwens hoge ogen hier op t werk, ze vinden 'm heel tof tot nu toe nog geen indrukwekkende bento's gefabriceerd jammer genoeg. ik heb behoorlijk wat kliekjes nadat ik in het weekend iets gemaakt had wat mn vriend niet bleek te lusten, maar daar leent de box zich prima voor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68230328
Restjes gaan hier nog nooit zo fijn mee op, ook zo sonde om de boel weg te gooien he.

En guppy, als ik iets bestel (wat ook nog niet zeker is) deze maand dan is het dus pas echt over wat weken. Maar àls je dan nog niemand hebt gevonden om mee te delen vind ik het wel ok. Al moet ik dan wel even uitvinden hoe je die dingen dan weer doorstuurt binnen Nederland, ik ontvang normaal alleen spul, verzend zelf eigenlijk nooit pakketjes
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 11:00:40 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_68230895
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:43 schreef vahmpcat het volgende:
Restjes gaan hier nog nooit zo fijn mee op, ook zo sonde om de boel weg te gooien he.

En guppy, als ik iets bestel (wat ook nog niet zeker is) deze maand dan is het dus pas echt over wat weken. Maar àls je dan nog niemand hebt gevonden om mee te delen vind ik het wel ok. Al moet ik dan wel even uitvinden hoe je die dingen dan weer doorstuurt binnen Nederland, ik ontvang normaal alleen spul, verzend zelf eigenlijk nooit pakketjes
awww, dat zou lief zijn! het heeft geen haast hoor, want als ik het zelf moet bestellen moet ik toch ook wachten tot ik meer bedacht heb om te bestellen. en eigenlijk ben ik heel tevreden, op de ei-vormpjes die ik graag wil hebben na dan
en dat verzenden komen we wel uit, daar kan ik je wel mee helpen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68230908
@guppy, welk vormpje zou je willen hebben?? Ik ga wel vandaag of morgen bestellen.....maar ik weet niet of ze daar je gewenste vompjes hebben
Ik hoor het nog wel van je!!

Kliekjes zijn fijn ja!! Hoewel ik wel probeer er vaak iets anders van te maken dus ik houd restjes ingredienten achter meestal!

Mijn lijstje wat ik heb gekocht :

http://www.jbox.com/PRODUCT/ASA028
http://www.jbox.com/PRODUCT/FK416
http://www.jbox.com/PRODUCT/FK298
http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM057
http://www.jbox.com/PRODUCT/BENTO138
http://www.jbox.com/PRODUCT/KKU019
http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM121
http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM129
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 11:03:03 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_68230957
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:01 schreef Amthezia het volgende:
@guppy, welk vormpje zou je willen hebben?? Ik ga wel vandaag of morgen bestellen.....maar ik weet niet of ze daar je gewenste vompjes hebben
Ik hoor het nog wel van je!!

Kliekjes zijn fijn ja!! Hoewel ik wel probeer er vaak iets anders van te maken dus ik houd restjes ingredienten achter meestal!

Mijn lijstje wat ik heb gekocht :

http://www.jbox.com/PRODUCT/ASA028
http://www.jbox.com/PRODUCT/FK416
http://www.jbox.com/PRODUCT/FK298
http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM057
http://www.jbox.com/PRODUCT/BENTO138
http://www.jbox.com/PRODUCT/KKU019
http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM121
http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM129


ik ga ff snel kijken, volgens mij wel

misschien geheel overbodig om te zeggen, maar alle extra kosten zijn natuurlijk voor mij he

edit: deze twee

http://www.jbox.com/PRODUCT/TAM055
http://www.jbox.com/PRODUCT/TAM056

als t geen probleem is? PM me maar even als je dingen van me wilt weten hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68231464
Hmm bij jbox heb ik dus gisteren al alles besteld maar vandaag ga ik bij een ebayer boxen kopen.
Als ze deze heeft, bestel ik ze mee ok??
pi_68231816
Zo dat is flink ingekocht ^.^
Die zee-prikkertjes staan hier ook op lijstje wat ik nog wil, heb de safari set er al van en die zijn briljant dus die zee-theme prikkertjes volgen waarschijnlijk snel. En ben heel benieuwd of dat goed werkt dat eier-ding wat je hebt besteld! Lijkt me erg leuk

En dat zijn vrij gebruikelijke vormen die eiervormpjes die je wilt guppy, dus veel sellers hebben die wel. Dan is het waarschijnlijk sneller om met Amthezia mits mogelijk te bestellen

*kriebels krijgt om geld uit te geven maar zich poogt in te houden*
Zat leuke doosjes op ebay, en die prikkertjes, en kwil nog van die apen-saus-dingetjes en en nouja te veel.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 11:59:00 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_68232944
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:18 schreef Amthezia het volgende:
Hmm bij jbox heb ik dus gisteren al alles besteld maar vandaag ga ik bij een ebayer boxen kopen.
Als ze deze heeft, bestel ik ze mee ok??
mocht je ze tegenkomen, graag! wie weet heeft ze ze. en anders niet, geeft niks hoor!
ze zijn inderdaad vrij gangbaar, maar ik vind ze zo leuk en ik vind konijntjes en visjes ook lief

je hebt echt leuke dingen besteld, ben heel benieuwd hoe alles bevalt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68233126
Leuke bento's komen er weer voorbij en je bent druk aan het bestellen geweest zeg Amthezia! Guppy, leuk dat je bento's op het werk zulke hoge ogen opgooien
pi_68236396
Ja mijn bonus komt deze week binnen......dus ik vond wel dat ik een klein beetje los mag gaan!
Ben zoooooo benieuwd naar die dreammaker dinges *spannend*!!

@Guppy, ik moet nog even kijken, het is opeens wat drukker hier, dus anders post ik hier vanavond nog wat over okee??
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:55:35 #238
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68236555
hallo allemaal , ik ken bento babe en liessa van een ander forum en na een tijdje meegelezen te hebben, vond ik het tijd worden mij hier ook aan te melden.
ik ben marije en door bento babe aan de bento geraakt.
mijn 1ste bakjes zijn in bestelling en hopelijk krijg ik die volgende week ergens binnen.
voor de mensen die interesse hebben dit heb ik besteld:







de laatste is een warm/koud houd ding, ben benieuwd of dat wat is.
verder nog een grote mannen box en een roze plain bento boxje.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 13:57:28 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_68236636
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:51 schreef Amthezia het volgende:
Ja mijn bonus komt deze week binnen......dus ik vond wel dat ik een klein beetje los mag gaan!
Ben zoooooo benieuwd naar die dreammaker dinges *spannend*!!

@Guppy, ik moet nog even kijken, het is opeens wat drukker hier, dus anders post ik hier vanavond nog wat over okee??
no worries, het is hier ook best druk ik hoor t vanzelf wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:22:09 #240
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68237458
ik zal ook even wat van mijn tot nu toe gemaakte bento's showen.






de laatste was mijn avond eten, maar de salade had ook in een bento niet misstaan

bento van vandaag.


[ Bericht 7% gewijzigd door M0nr03 op 21-04-2009 14:30:39 ]
pi_68237548
Marije!!! Welkom hier gesellie!!
Leuke foto's joh en zeer toffe spullen die je besteld hebt!!
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:33:07 #242
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68237763
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:25 schreef Amthezia het volgende:
Marije!!! Welkom hier gesellie!!
Leuke foto's joh en zeer toffe spullen die je besteld hebt!!
thanks, ik ben ook erg benieuwd wanneer het aankomt..... (geduld, geduld)

helemaal verliefd op het cakeboxje so cute!
ik heb ook frambozen uit de vriezer gekocht alleen die werden helemaal moes (ook lekker)
misschien iets korter laten ontdooien.
pi_68237991
Leuk dat je door Amthezia zo enthousiast bent geworden M0nr03 ! Je Bento's zien er lekker uit hoor en je hebt ook al flink geshopd zeg Leuk!
pi_68239701
Ja die truc met de frambozen.....ik ga het binnenkort ff proberen! Alleen even wachten totdat ze redelijk goedkoop zijn.... Als ze 2,80 zijn ga ik ze niet kopen zuinig ben ik heh hihih
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:36:28 #245
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68241994
2,80 is echt duur. mijne komen uit de diepvries ik weet niet hoeveel die kostte.

ik koop nu ook nog geen druiven hoewel ik ze heerlijk vind maar ze komen helemaal uit India of zuid afrika.
ze hebben voor mij dan te veel kilometers gemaakt. ik wacht wel op het seizoen.
pi_68249825
M0nr03 welkom
Leuke spulletjes zitten er tussen wat je hebt besteld ^.^ Heb er zelf de prikkertjes en de flesjes van (kijk daarbij wel uit dat je ze niet al te stevig dicht draait, ze zijn daar niet tegen bestandig, mijn vriend draaide te hard en toen was het tuutje bij eentje al stuk

De prikkertjes ben ik groot fan van en dat warm/koud houd tasje ding weet ik niet van hoe het werkt met warm, maar in de zomer kan je daar waarschijnlijk erg fijn iets van koelelementen in kwijt, wat erg handig is! Stond voor mij voor de zomer ook nog op mijn verlanglijstje, heb daar vaker positieve dingen over gelezen. En te warm eten in zomer of tegen bederven aan van de warmte dat is natuurlijk niets!

Verder een mooie start met bento's maken! Ga zo door, ziet er leuk uit
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:32 schreef Amthezia het volgende:
Ja die truc met de frambozen.....ik ga het binnenkort ff proberen! Alleen even wachten totdat ze redelijk goedkoop zijn.... Als ze 2,80 zijn ga ik ze niet kopen zuinig ben ik heh hihih
Ik had 6 bakjes voor 50 cent per stuk ofzo op het einde van de markt. En ik weet dat ze vorige week geloof ik ook in de reclame waren bij super de boer hier voor euro per bakje dat is ook nog wel te doen. Weet niet of die aanbieding er nog is. Voor heel dat zomerfruit ga ik meestal naar de markt, tegen einde van de dag, daarna gelijk in vriezer of blenderen en dan is dat prima en lekker goedkoop

Ik had ze dan iets langer dan voor ik ging al erin gedaan, dus ze waren al ontdooit toen ik op school kwam maar nog wel lekker koud. Als ik ze er pas in doe voor ik echt vertrek dan zijn ze waarschijnlijk nog wel deels bevroren.
pi_68253938
Voor mij en mijn morgen (ja, ik maak ze de avond tevoren. Al mijn hele leven overigens, ook met lunchpakketjes, en ik leef nog steeds).:





Ik heb serieuze problemen met de eieren. Ik had vorige week maat L: veeeeeeel te groot. Deze week dezelfde maat, per ongeluk: veeeeeel te klein. Dat is toch raar?!

Nah, een beer zonder oortjes is ook cute.
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:31:07 #248
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68257248
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef M0nr03 het volgende:

[ afbeelding ] [
[ afbeelding ]

de laatste is een warm/koud houd ding, ben benieuwd of dat wat is.
verder nog een grote mannen box en een roze plain bento boxje.
Waaaaarrrr heb je dat besteld?
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2009 @ 00:02:13 #249
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68258003
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:08 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb serieuze problemen met de eieren. Ik had vorige week maat L: veeeeeeel te groot. Deze week dezelfde maat, per ongeluk: veeeeeel te klein. Dat is toch raar?!

Nah, een beer zonder oortjes is ook cute.
Heb je de eieren er beide keren op dezelfde manier in gedaan? Het kan nog wel eens een uitsteeksel schelen als je de eieren er in legt ipv in zet, naar gelang de vorm van de eggmold. (Bij een konijn kun je ze beter leggen, met de smalle punt bij de oortjes. En bij een ster kun je ze beter zetten, met de brede kant onder.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68259873
Lieve onigiri Aurual ik ben dolllll op hello kitty!!
Ik maak ze altijd 's ochtends en soms voorbereid ik als 's avonds! Zoals deze keer...... k zal straks ff mijn foto's posten van onze Gado Gado bento's
pi_68260297
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:02 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Heb je de eieren er beide keren op dezelfde manier in gedaan? Het kan nog wel eens een uitsteeksel schelen als je de eieren er in legt ipv in zet, naar gelang de vorm van de eggmold. (Bij een konijn kun je ze beter leggen, met de smalle punt bij de oortjes. En bij een ster kun je ze beter zetten, met de brede kant onder.)
Ik heb rekening gehouden met de vorm. Ik zag tijdens het koken al dat ze ondanks de L op de verpakking toch echt een ander formaat hadden.
pi_68261031

Links: Een apart doosje voor mijn satésaus met extra pinda's erin.
Rechts: Ster-onigiri, sla, ei, taugé, peultjes, wortel en peultjes.


Er zit in: Ster-onigiri, ei, pinda's, satésaus, taugé, peultjes, wortel, paksoi en peultjes.
pi_68261122
De klasses waarin de eieren worden ingedeeld zijn ongeveer dit:

S = 50 t/m 53 gram
M = 53 t/m 63 gram
L = 63 t/m 73 gram
XL = meer dan 74 gram

En die kleine grammentjes maken echt HET verschil, ook bij mij zit er welles een beertje bij zonder oren
  woensdag 22 april 2009 @ 09:16:30 #254
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68261546
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:31 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Waaaaarrrr heb je dat besteld?
op ebay bij een van de sellers die hier ook was aangeraden.
http://stores.ebay.com/yi(...)674883QQftidZ2QQtZkm

hopen dat ik ze snel binnen krijg!!
pi_68261923
bedankt!
Saartje
pi_68262168
@guppy ik heb je een PM gestuurd over die ei vormpjes!!

Ik kreeg net al een mailtje dat mijn Jlist bestelling verstuurd is.....en vandaag regel ik al mijn ebay gedoe!
We hebben echt nieuwe spullen nodig....
  woensdag 22 april 2009 @ 10:16:04 #257
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68263107
wat ga je op ebay bestellen?
(ben niet nieuwsgierig hoor)

je bento ziet er erg lekker uit.
ik heb ook zo'n groot bakje alleen in de vorm van een vlinder. lang leven xenos.

ik zag gister in het krantje van de kruidvat trouwens 4 in 1 dozen in verschillende designs
in het krantje zagen ze er super cute uit.
pi_68263747
Owww...echt teveel...... Ik heb nu bij allemaal vragen uitstaan bij de verkopers

Wat nieuwe frutsel dingentjes, 2 nieuwe bentoboxen van 900ml (voor mijn lief), 2 nieuwe furishiki's (waaronder 1 HELE grote )

Hmm waarom heeft mijn xenos nou nooit leuke dingen, ik kijk regelmatig en ik vind eigenlijk nooit wat!
Zelfs de muffincupjes zijn bijna altijd op

Die bij het kruidvat heb ik gezien.....niet echt mijn smaak en ze zijn vrij hoog voor een bento, maar zeker wel bruikbaar!! Wel leuk dat ze allemaal verschillende kleurtjes en stipjes/ruitjes etc hebben
pi_68263922
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:38 schreef Amthezia het volgende:

Die bij het kruidvat heb ik gezien.....niet echt mijn smaak en ze zijn vrij hoog voor een bento, maar zeker wel bruikbaar!! Wel leuk dat ze allemaal verschillende kleurtjes en stipjes/ruitjes etc hebben
Hoe lekvrij zijn ze, denk je? Ik kan dat in de folder niet zo goed zien..
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 10:46:23 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_68263972
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:43 schreef Amthezia het volgende:
@guppy ik heb je een PM gestuurd over die ei vormpjes!!

Ik kreeg net al een mailtje dat mijn Jlist bestelling verstuurd is.....en vandaag regel ik al mijn ebay gedoe!
We hebben echt nieuwe spullen nodig....
je hebt een PM terug!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 22 april 2009 @ 10:50:12 #261
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68264105
ik ben ook wel een enorme stipjes en ruitjes muts, vooral als het roze is!

ik geloof dat ze bedoeld zijn voor het meenemen naar een picknick dus ze zouden vrij lekvrij moeten zijn.
anders even een stukje huishoudfolie onder de deksel doen ala de afhaal chinees.

als ik mijn boxen niet had besteld zou ik het proberen.
pi_68264278
Ik vond de kwaliteit niet echt denderend.....maar goed is moeilijk in te schatten in een winkel..... Ze zijn niet heel duur, dus opzich kan je het gewoon proberen *grin*

Hmm net van mijn moeder (ja, zij is echt Ebay-guru) geleerd dat ik ff eerst naar de sellers moet mailen om te vragen wat de verzendkosten in totaal zijn, want dat kan je een boel schelen..... Dus net gedaan, en nou maar even braaf wachten totdat ik antwoord krijg..... *geduld iris* *gedullllldd*
  woensdag 22 april 2009 @ 12:09:03 #263
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68266725
Ahhhh net de postbode aan de deur, mijn spul is nu al binnen!
het zakje is helemaal goed, er past net geen 2 boxjes in maar er is genoeg ruimte voor een koel element en extra yoghurt!
joepie!
ga zo mijn lunch meteen in een van de bakjes doen en een foto posten!
pi_68266884
Super!! Dat is inderdaad lekker snel geniet ervan, en ik ben heel benieuwd naar de foto's!!
pi_68268993
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:56 schreef Amthezia het volgende:
Ik vond de kwaliteit niet echt denderend.....maar goed is moeilijk in te schatten in een winkel..... Ze zijn niet heel duur, dus opzich kan je het gewoon proberen *grin*
Nou, ze zagen er in de winkel eigenlijk veel minder leuk uit dan in de folder, dus ik heb ze toch maar laten liggen.

Ik ben van plan om ook maar weer eens een nieuw box te kopen. Ik wil graag zo'n lekvrije met van die clipjes aan de zijkant, aangezien ik vaak kledderig eten meeneem. Graag ook zonder doorzichtige bovenkant. Jammer dat de meeste bento-shops vooral veel boxen met elastieken, dus zonder clips, hebben..
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 april 2009 @ 13:39:27 #266
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68269277
ik heb net een zwarte met clps binnen gekregen, mooie rand ook met van de zachte plastic wat het lekken tegen moet gaan.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260329016738

mijn bento van vandaag in mijn nieuwe bakje


ik kreeg mijn bakje niet dicht....
pi_68269442
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:39 schreef M0nr03 het volgende:
ik heb net een zwarte met clps binnen gekregen, mooie rand ook met van de zachte plastic wat het lekken tegen moet gaan.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260329016738

Ja, maar ik ga natuurlijk niet met zo'n stoere mannenbento over straat..
Ik overweeg deze, ondanks transparant deksel:



Enne, flink duwen op je bento. Beter te vol dan niet vol genoeg, anders gaat alles maar schuiven.
Let me see you stripped down to the bone
pi_68269908
Maar te vol is ook lastig.......soms smokkel ik met mijn furoshiki, goed dichtbinden en dan komt het wel goed meestal maaaar gisteren had ik toch echt nattigheid blegh!
Het is even wennen dat je de een wel helemaal vol kan doen, en de ander een paar mm ruimte moet geven. Had ik steeds ook in het begin, en nu nog maar heel soms.

Wel lief doosje marije, niet mijn stijl, maar minder fel dan op de andere foto
  woensdag 22 april 2009 @ 14:06:23 #269
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68270114
er zitten zelfs kleine glittertjes op!

jou doosjes met die sakura blijven het mooist! moet ik toegeven maar ik kon ze op ebay nergens vinden.
en deze past wel bij mij, roze en een beetje gek. het dekseltje is trouwens zwaar!
ik heb ook een compleet roze simpele gekocht die is veel lichter.

Edit:
minilot, die is ook schattig!
ik ga gewoon met mijn mannen doos over straat hoor
pi_68270391
Oehh glittertjes!
Dat probleem had ik dus ook, daarom kwam ik toch bij Jlist terecht.....maar ik wil nu soms ook wat anders dan mijn sakura bloementjes dus we krijgen nog andere leuke! Waaronder een hele foute met hello kitty!
  woensdag 22 april 2009 @ 15:03:44 #271
180137 liessa
*geschift*
pi_68271968
Ik wil ook dingen gaan bestellen bij Jingka op Ebay, maar weten jullie wat de verzendkosten zijn?
Ik wil graag een stuk of 10 items bestellen, waaronder twee boxen en een setje in een tasje. De spullen kosten 45 dollar of zo, maar da hangt het van de verzendkosten af wat ik ervan bestel.
liessaslunch.blogspot.com
  woensdag 22 april 2009 @ 15:09:26 #272
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68272162
mijn verzend kosten waren $30
veel maar je krijgt het dan ook erg snel.
de producten waren $56 bij elkaar

misschien even onderhandelen over de verzendkosten? altijd het proberen waard..
wat wil je bestellen? ben heel nieuwsgierig.
  woensdag 22 april 2009 @ 17:06:32 #273
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68276125
ik heb even zitten kijken en vergelijken maar ik denk dat mijn bakjes iets kleiner zijn dan die van jouw amthezia,
ik krijg er nl met geen mogelijkheid een muffinvormpje in.
misschien moet ik een extra bakje meenemen voor mijn koolhydraten, ik heb nu alweer honger.
past in mijn tasje!
pi_68276552
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:55 schreef Amthezia het volgende:
De klasses waarin de eieren worden ingedeeld zijn ongeveer dit:

S = 50 t/m 53 gram
M = 53 t/m 63 gram
L = 63 t/m 73 gram
XL = meer dan 74 gram

En die kleine grammentjes maken echt HET verschil, ook bij mij zit er welles een beertje bij zonder oren
Verdikkeme. Ze moeten in een verpakking eigenlijk verschillende formaten doen, dan kan ik er gewoon een uitzoeken die precies in het vormje past. (Het konijntje was perfect gisteren, daar zijn kleinere eitjes voor nodig dan voor mijn Hello Kitty-vorm)
pi_68278455
Ja klopt hahah!! En voor het visje en het autootje heb je vrij kleine eitjes nodig (hoewel nog wel in de L klasse), en hello kitty en het sterretje/hartje weer iets groter....
pi_68281668
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:09 schreef M0nr03 het volgende:
Ahhhh net de postbode aan de deur, mijn spul is nu al binnen!
het zakje is helemaal goed, er past net geen 2 boxjes in maar er is genoeg ruimte voor een koel element en extra yoghurt!
joepie!
ga zo mijn lunch meteen in een van de bakjes doen en een foto posten!
Dat is snel, en mooie creatie ook gelijk!
En die van jou zag er ook weer mooi uit Amthezia ^.^

Oh en die doosjes met clip-sluiting zijn inderdaad erg handig, heb er een van Monokoro boo 2 laags en dat sluit echt heel goed. Aanrader voor wie nog meer twijfelt zoiets aan te schaffen!

Plus!
Ik ben zojuist verrast door mijn vriend, hij heeft me dus vanochtend als cadeau paar dingen van mijn verlanglijstje besteld!! Blijkbaar heeft hij dus dat zelfde tasje (groen geruit thermo), die zeeprikkertjes en die apen-saus-dingetjes besteld voor me En een los groen checkervorkje die hij ook evt mee kan nemen bij zijn bento naast chopsticks.

Hij wist dat ik kriebels had en had keer laten zien wat op lijstje stond en wist dat ik mezelf koopverbod op had gelegd. Zo lief En ook dat ik et nu weet, niet dat ik straks pakketje binnen krijg als hij nog niet thuis is en ik met vraagtekens bij de brievenbus sta of het verkeerd is ofzo

*blij rondje danst*
En officieel gezien is dit dus geen breuk van mijn koopverbod dat ik me op had gelegd ook
  woensdag 22 april 2009 @ 23:31:40 #277
180137 liessa
*geschift*
pi_68289104
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:09 schreef M0nr03 het volgende:
mijn verzend kosten waren $30
veel maar je krijgt het dan ook erg snel.
de producten waren $56 bij elkaar

misschien even onderhandelen over de verzendkosten? altijd het proberen waard..
wat wil je bestellen? ben heel nieuwsgierig.
Oh, dat is nog wel te doen.

Ik wil (waslijst)
- gele bento box set
- rode bento box
- oranje vierkant bakje met kliksluiting (met bolletjes op de bovenkant)
- setje van 4 eiervormpjes
- ocean dierenprikkers
- jungle dierenprikkers
- set van 3 dieren onigiri vormpjes, beer, konijn en leeuw
- setje plastic dividers
- setje van 6 sausflesjes

Ik ga die persoon gewoon mailen, en dan zie ik wel wat hij zegt dat het kost. Met deze prijs komt er als het goed is geen import en BTW en zo bij, dat is wel prettig.

@Vahmpcat: Dat is echt lief! Wil je mijn vent niet overhalen dat voor me te doen? ;-)
liessaslunch.blogspot.com
pi_68289245
Wat lief van je vriend vahmpcat
pi_68290589
Hoi, ik heb al een jaar een bento doosje in de kast liggen en niks mee gedaan
Maar vanavond kreeg ik ineens de geest! Ik had alleen niet zoveel in huis. Maar goed, hier komt ie dan :



Boven: bevroren bramen en bosbessen, rolletjes pepersalami, tomaatjes, flesjes zelfgemaakte saladedressing, rolletjes van lekker vers maisbrood met nutella

Onder: veldsla, tomaatjes, komkommer, eitje

en het doosje:



Vond het wel leuk om te doen en heb er hardstikke trek van gekregen, wilde het eigenlijk gelijk opeten Maar het is voor morgen
pi_68290817
waar kopen jullie trouwens die siliconen bakvormpjes om dingen als fruit in te stoppen? Ik heb het nu met alu folie gedaan maar daar wil ik geen gewoonte van maken. Slecht voor het milieu en duur en zulks..

Ik kon ze bij de Action en de Blokker niet vinden. Xenos misschien?
pi_68291517
Bij de Xenos. Ik heb daar sterretjes, hartjes en rondjs gekocht, ooit. Geen idee of ze daar nog verkrijgbaar zijn. En anders misschien bij kookwinkels.
pi_68292607
WIe bento-ed, moet regelmatig ff langs de Xenos daar heb ik ook mijn muffin vormpjes gehaald!

@Liessa, toffe lijst hoor, gewoon mailen mijn ervaring is dat de meeste ebay verkopers heel vriendelijk zijn
Hmm snel een bento nu maken....heb bijna niks meer in huis
pi_68293426
Nou briljant issie niet, maar wel lekker

Links: Olijven, belegen kaas, tomaatjes en bascilicum
Rechts: Tomaten en gekristaliseerde gember *yum*
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 april 2009 @ 10:06:08 #284
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68295744
Ik wil ooooook!!! Ik ben alleen zo bang dat ik het één week vol hou en dan weer afhaak. Sowieso heb ik lunch op mijn werk (gratis), dus het zou puur voor ontbijt/tussendoor zijn. Wat wel goed voor me zou zijn overigens, want nu ontbijt ik niet en eet ik ook te weinig fruit enzo.

Maar ja...ik ken mezelf en mijn discipline.

Gelukkig heb ik geen PayPal en/of creditcard en durf ik mijn vriendje niet te vragen of ik die van hem mag gebruiken, want ik weet zeker dat ie dit belachelijk vind.
  donderdag 23 april 2009 @ 10:10:39 #285
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68295891
goedemorgen allemaal!

vhamcat, wat heb jij een lief vriendje! en nog bedankt voor de tip van de flesjes, hoewel ik ze niet aan mijn vriend mee zou geven..
ik liet gister dol blij mijn spullen aan hem zien, wil hij meteen mijn mooie zwarte doos inpikken! das toch te gek.
even de voorgeschiedenis, ik heb een tijdje bento's aan hem meegegeven maar hij vond het te veel gedoe en wil alleen makkelijk eetbaar eten, omdat hij achter zijn bureau tijdens het werken eet.
en nu wil hij opeens mijn nieuwe box gebruiken, ik heb hem wel even duidelijk gemaakt dat hij alleen bento's kan meekrijgen in deze doos en geen brood!

liessa leuke lijst! ik wil meteen weer gaan bestellen, ik had het in 8 dagen! hij verzend het standaard als gift en een beschrijving op het pakje.
pi_68297194
@chell...Dat dacht ik eerst ook......en kijk nu

@M0nr03 leuk joh dat je liefje toch weer enthousiast is!! Een mooie simpele zwarte box is ook leuk

Mijn man wou graag deze hebben, hij wil soms ff niet zijn "saaie" boxen:

Dus die heb ik gisteren besteld samen met deze:


Dan hebben we voortaan wat meer 900ml boxen, die zijn toch wel erg handig bij hongerige mannen en voor lange dagen!
  donderdag 23 april 2009 @ 11:24:05 #287
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68298273
hele mooie boxen,

moet je deze zien


issie niet cute?
pi_68298407
Ohh wat een setje!!! Zooooooo ROZE! Maar wel erg geinig(zou hem zelf niet kopen )! Ik vind het wel heel mooi dat de stokjes bijpassend zijn en muffincupjes enzo.....echt stoer!

Ik vind deze zelf erg lief:
  donderdag 23 april 2009 @ 11:37:21 #289
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68298662
die is ook super! waar vandaan? edit: o zie t al

die van hello kitty is wel erg zoet, (heb al genoeg roze)

[ Bericht 36% gewijzigd door M0nr03 op 23-04-2009 11:44:57 ]
pi_68298965
Bij die winkel van jou

http://stores.ebay.com/yingka-bento-Store

Maar ik mag nu echt ff niet meer van mezelf hoor!! Voor bijna 200 euro bento-spullen gekocht.....ik ben zooo verslaafd!!! Maar ja, ik krijg mijn bonus morgen .... *goede smoes*
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 april 2009 @ 11:56:52 #291
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68299306
Ik heb zo'n vermoeden dat ik toch overstag ga
pi_68300548
hihih het is ook echt heel leuk Chell en je hoeft niet meteen veel te kopen heh, gewoon een tupperware(achtig) bakje is al genoeg paar lekkere dingen regelen, beetje mooie kleurtjes enzo, en klaar ben je!
  donderdag 23 april 2009 @ 12:57:18 #293
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68301057
Chell, gewoon doen, misschien juist om wat extra fruit of groenten binnen te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door M0nr03 op 23-04-2009 13:03:50 ]
  donderdag 23 april 2009 @ 13:00:45 #294
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68301183
hehe foto wilde niet uploaden maar hier is mijn bento van vandaag.



edit:
o ja oeps, wat zit er in,

in het apen bakje:
omeletrolletjes met ketchup, sla met omelet reepjes en kaas hartjes. wortel on the side en dressing in de aap.
in het andere bakje: een salade van paprika, tomaat en pepadew (over van gister) en ter decoratie wortel hartjes.

[ Bericht 44% gewijzigd door M0nr03 op 23-04-2009 13:14:12 ]
pi_68301365
Wat zit er allemaal in?? De hartjes zijn lief!
  donderdag 23 april 2009 @ 15:21:22 #296
180137 liessa
*geschift*
pi_68305703
Ik heb mijn bento net op, maar ik voel me nu niet zo lekker. Normaal heb ik superveel groente, maar ik ben niet meer thuis dit weekend, dus moest ik het doen met wat er nog in de koelkast lag. Dat was alleen nog een restje bimi, en verder een omelet en twee kip-worstjes. Veel te veel eiwitten dus, vandaar het rare gevoel...
Foto komt later.

O, ik heb al antwoord op de verzendkosten van Ebay, het wordt inderdaad 35 dollar. Dan ben ik totaal 85 kwijt, dat is 65 euro. Dat vind ik wel een goede deal voor die hele lijst, dus ik ga toch maar bestellen...
liessaslunch.blogspot.com
pi_68306367
Ja soms kan het teveel zijn, ik heb dat ook soms hoor met mijn bento's..... Moet ook niet teveel gekookte groentes meenemen, dat kan ook slecht vallen. Hoewel gisteren met gadogado wel echt onwijs lekker was

Is een goede prijs hoor voor die hele lijst! Hoelang is het spul dan onderweg??
  donderdag 23 april 2009 @ 15:56:18 #298
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68307061
ik heb mijn spullen vorige week dinsdag betaald, hij heeft ze woensdag verstuurd en ik had ze gister al in huis!
super snel dus. (had wel de verzekering erbij gedaan van $2)
hij heeft het per airmail verstuurd.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:01:16 #299
180137 liessa
*geschift*
pi_68307229
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:38 schreef Amthezia het volgende:
Hoelang is het spul dan onderweg??
Je ziet het hierboven, maar je moet wel beginnen met tellen vanaf dat ik mijn vriend heb verteld dat ik ga bestellen
liessaslunch.blogspot.com
pi_68307871
Hahaha, nou netjes sterkte met het vertellen heh *grin*
pi_68317802
Net in de stad staan staren naar de etalage van een sushirestaurant - zien we daar opeens onigirivormen liggen. In de vorm van een hart en een bloem. Dus die heb ik nou ook. Bij de Xenos silliconenen muffinvormpjes aan de haak geslagen.

M0nr03, ik zie nu toevallig worteltjes op jouw foto staan. Bij mij hebben ze afgegeven op het dekseltje (maakt niet uit, had het maar geen dekseltje moeten worden). Heb je daar geen last van?

Het is allemaal wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')