abonnement Unibet Coolblue
pi_68815076
Je kunt met de trein van BKK naar Lopburi en naar Chiang Mai. Zelf heb ik vanuit BKK Kanchanaburi gedaan en weer terug. Je kunt ook vanuit Kanchanaburi naar Chumpon reizen, je moet dan eerst met de bus ofzo naar het station Rachaburi en daar de trein naar Chumpon nemen.

Kijk even op de railway site

http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp
pi_68818157
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:07 schreef BuupWerk het volgende:
Ik heb me planning nu ongeveer zo:

vrijdag 12 juni 2009
Amsterdam Vertrek naar Bangkok

zaterdag 13 juni 2009
Bangkok

zondag 14 juni 2009
Bangkok

maandag 15 juni 2009
Bangkok

dinsdag 16 juni 2009
Lopburi

woensdag 17 juni 2009
Chiang Mai

donderdag 18 juni 2009
Chiang Mai

vrijdag 19 juni 2009
Chiang Mai

zaterdag 20 juni 2009
Chiang Mai

zondag 21 juni 2009
Chiang Dao

maandag 22 juni 2009
Kanchanaburi

dinsdag 23 juni 2009
Kanchanaburi

woensdag 24 juni 2009

donderdag 25 juni 2009

vrijdag 26 juni 2009
Chumpon of vanaf Surat Thani of Don Sak

zaterdag 27 juni 2009
Ko Tao

zondag 28 juni 2009
Ko Tao

maandag 29 juni 2009
Koh Phangan

dinsdag 30 juni 2009
Koh Phangan

woensdag 1 juli 2009
Koh Samui

donderdag 2 juli 2009
Koh Samui

vrijdag 3 juli 2009
Surat Thani of Don Sak of via Chumpon

zaterdag 4 juli 2009

zondag 5 juli 2009

maandag 6 juli 2009

dinsdag 7 juli 2009

woensdag 8 juli 2009
Bangkok

donderdag 9 juli 2009
Bangkok

vrijdag 10 juli 2009
Bangkok

zaterdag 11 juli 2009
Amsterdam

activiteiten er even uitgeehaald...gaat meer om de route of die slim is...
Dat is dus twee weken treinen zien
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:09:59 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68819192
Vergeet ook vooral niet om in de planning Air Asia mee te nemen, deze hebben vaak, en ook op dit moment goede acties.
Zojuist voor 8 personen een vlucht geboekt Bangkok - Chiang Mai (enkele reis) inclusief bagage en stoelkeuze voor 9,52 per persoon. (De bedoeling was treinen, maar tegen deze prijzen kan je er niet tegenop treinen).

Iemand trouwens nog wat ervaringen met een tour? Ik wil een dagtour of 2 dagentour doen in Chiang Mai en omgeving, maar er zijn erg veel aanbieders, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. (Eingenlijk wil ik die tour niet perse, maar het reisgezelschap wil dit wel graag).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:12:30 #229
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68819275
buup weet het even niet meer...ik dacht de eerste twee weken veel zien en doen en dan twee weken relaxen op het strand...
pi_68819521
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
Zou fijn zijn om ipv kritiek een advies te krijgen...ik ben aan het plannen en misschien is het te veel maar dan heb ik meer aan het bericht van XLAGERE thanks hiervoor dan alleen maar te horen dat het te veel is...

ik wil gewoon een leuke reis in elkaar zetten !!
Niemand kan voor jou bepalen wat jij het leukst vindt om te zien. Als mensen zeggen dat je planning erg vol is, is dat helemaal niet zo'n gekke opmerking. Specifieke dingen schrappen kun jij alleen, kunnen wij niet voor je doen.

Ik zou voor een vakantie van een maand waarschijnlijk maar 1 eiland bezoeken en alleen verkassen als dat niet bevalt. Zon, zee en strand hebben ze nl. allemaal. Zelf zou ik ook óf Chiang Mai, óf Kanchanaburi doen om daar ook een beetje de tijd te hebben om rond te reizen. Onderschat niet hoe lang het duurt om van de ene plaats naar de andere te komen. Chiang Mai-Bangkok kost je een dag of een nacht. Op de terugweg gaat de laatste nachttrein al eind van de middag, dus mis je op je laatste dag daar nog de avond ook.

Ik zou trouwens Chiang Mai en omgeving kiezen, maar dat is persooonlijk natuurlijk.


edit: zie net de opmerking over airasia. Das natuurlijk ook een optie.. Scheelt een hoop reistijd, maar haalt wat charme weg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:25:22 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_68819728
Nou Buup, hier mijn advies:

1. Wat wil je 6 dagen in bangkok doen? 3 dagen is ook prima
2. Ik mis Sukhotai of Ayutthaya in je planning, Lopburi is niet echt een plaats om te blijven hangen. Lopburi kun je ook op de volgende manier bezoeken. Bangkok - Kanchanaburi - Lopburi (alleen overdag) - nachttrein naar Chiang Mai
3. 2 weken op het strand hangen zou ik persoonlijk niet volhouden. Kies 1 of 2 eilandjes voor ongeveer een week
pi_68819876
Ik zou dat iets aanpassen met: Bangkok is echt wel de moeite voor zes dagen
en
1 week eiland is inderdaad genoeg. Als je echt twee weken wil, zou ik met 1 beginnen en met 1 eindigen. Koh Chang etc. in de golf zijn vrij snel te bereiken vanuit Bangkok.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_68820230
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
Vergeet ook vooral niet om in de planning Air Asia mee te nemen, deze hebben vaak, en ook op dit moment goede acties.
Zojuist voor 8 personen een vlucht geboekt Bangkok - Chiang Mai (enkele reis) inclusief bagage en stoelkeuze voor 9,52 per persoon. (De bedoeling was treinen, maar tegen deze prijzen kan je er niet tegenop treinen).

Iemand trouwens nog wat ervaringen met een tour? Ik wil een dagtour of 2 dagentour doen in Chiang Mai en omgeving, maar er zijn erg veel aanbieders, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. (Eingenlijk wil ik die tour niet perse, maar het reisgezelschap wil dit wel graag).
heb je dat online gedaan?? waar??
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:43:20 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_68820410
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou dat iets aanpassen met: Bangkok is echt wel de moeite voor zes dagen

Er zijn in Thailand interessantere plaatsen waar je 1 dag kunt vertoeven in ruil voor een dag in Bangkok. Sukhotai en Ayutthaya bijvoorbeeld zijn prima steden om een dag te verblijven. Vind het echt zonde van de tijd als je een week in Bangkok gaat zitten, 2 weken op eilandjes rond gaat hangen en 1 week voor de rest van Thailand gaat gebruiken
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:15:34 #235
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68821583
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:38 schreef henkway het volgende:

[..]

heb je dat online gedaan?? waar??
http://www.airasia.com/si(...)p?reference=dwbh2009
Booking Period : 4 May 2009 - 17 May 2009
Travel Period : 11 May 2009 - 30 Sep 2009

Relatief vaak met ze gevlogen, en opzich bevalt het wel prima. Al is een stuk met de trein ook wel charme, je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld heen met de trein te gaan en terug gaan vliegen, of heen vliegen en met de trein terug.

Voorbeelddata:
23 juni heen, 25 juni terug voor in totaal 671.96 THB, daar komt dan nog, naar gelang je dat nodig vindt in ieder geval 100 THB bij voor bagage (50 THB heen, 50 THB terug), en desgewenst nog 100 THB zitplaatskeuzetoeslag (50THB heen, 50 THB terug).
Totaal 871,96 THB, 45,8 (mastercard exchange rate) = 19,04 euro / 2 = 9,52 per vlucht.

En je kan ook natuurlijk een enkele reis boeken. (Wat wel is, er zijn per vlucht niet heel veel stoelen beschikbaar, zodra ik een vlucht geboekt had vlogen de stoelprijzen gelijk omhoog).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68824144
Ik volg de dit topic en andere fora al een tijd, echter kan ik nergens echte 'must(s)' in noord thailand vinden, zijn deze er niet?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:38:54 #237
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_68824600
Weet iemand toevallig waar je op dit moment de meeste kans hebt op een goedkoop ticket naar Thailand voor deze zomer? Juli, augustus, gaat het om. Net Expedia geprobeerd. Is duuhuur!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:02:30 #238
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_68825451
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:27 schreef InnocentFR het volgende:
Ik volg de dit topic en andere fora al een tijd, echter kan ik nergens echte 'must(s)' in noord thailand vinden, zijn deze er niet?
Chiang Mai
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:05:50 #239
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68825588
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:02 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Chiang Mai
Wat is daar dan?
!!! Go 49-ers !!!
pi_68825950
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
Zou fijn zijn om ipv kritiek een advies te krijgen...ik ben aan het plannen en misschien is het te veel maar dan heb ik meer aan het bericht van XLAGERE thanks hiervoor dan alleen maar te horen dat het te veel is...

ik wil gewoon een leuke reis in elkaar zetten !!
OK, een tip dan. Als je wat eilanden in de Golf van Thailand wilt bezoeken zoals Samui, Tao en Phangan, dan moet je niet ook nog naar verschillende eilanden in de Andaman zee willen. Bewaar dat voor een volgende vakantie, want het is gewoon teveel reizen en te weinig relaxen. Want iedere dag naar zo'n "schitterend" Lonely Planet guesthouse zoeken, en teleurgesteld zijn wanneer het er toch net niet zo uitziet als jij je voorstelde geeft alleen maar stress. En uiteindelijk beleef je veel te weinig. Je probeert echt veel te veel in een vakantie te proppen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:17:58 #241
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_68825964
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat is daar dan?
Chang Mai is DE plek om vanuit te opereren als je een jungletocht wilt maken. De stad is bovendien te gek! Ik heb er toen geloof ik wel meer dan een week rondgehangen. Brommertje huren, de bergen in, watervallen bekijken, struinen door de bossen, slierten over de night-market. Ja, Chang Mai is écht wel tof!
pi_68826366
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand trouwens nog wat ervaringen met een tour? Ik wil een dagtour of 2 dagentour doen in Chiang Mai en omgeving, maar er zijn erg veel aanbieders, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. (Eingenlijk wil ik die tour niet perse, maar het reisgezelschap wil dit wel graag).
In tegenstellng tot in Chiang Rai, kun je in Chiang Mai heel veel dagtochten boeken. Er zitten een paar hele goede reisburootjes aan de Moat, vanaf Loh Kroy Rd schuin rechts aan de overkant van de Moat. Mijn mooiste dagtocht daar was toch nog altijd naar Doi Inthanon. Zeer indrukwekkend landschap, en koud! Maar vraag bij alle reisburo's wel of ze even aan willen tonen dat er met die nieuwe 12-15 persoons Hyundais busjes gereden wordt, en niet met die oude 9 persoons dingen waar ze een extra bank in hebben gezet om zo ook 12 passagiers mee te kunnen nemen. En als de lunch in de trip is inbegrepen, zit het meestal wel goed want dan bieden ze dus een totaal pakket aan. Ik boekte in CM alle trips altijd bij de eigenaresse van mijn vaste guesthouse, Lucky Home, Trok Khotchasan 3.
pi_68826540
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:27 schreef InnocentFR het volgende:
Ik volg de dit topic en andere fora al een tijd, echter kan ik nergens echte 'must(s)' in noord thailand vinden, zijn deze er niet?
Ach must's, nee maar als je er toch bent is Mae Sai wel aardig, scooter huren en dan door de bergen naar Mae Salong. Of Fang en niet te vergeten Mae Hong Son en dan op een scooter helemaal door de valleien naar die afgelegen hilltribes en chinese nederzettingen. Maar het is maar wat je leuk vind. En als je de Golden triangle nog nooit gezien hebt........... mis je ook niks! Maar een ding is zeker, het noorden is buiten Pai veel interessanter dan het overgrote deel van het vaste land.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:35:59 #244
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68837571
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:25 schreef Blik het volgende:
Nou Buup, hier mijn advies:

1. Wat wil je 6 dagen in bangkok doen? 3 dagen is ook prima
2. Ik mis Sukhotai of Ayutthaya in je planning, Lopburi is niet echt een plaats om te blijven hangen. Lopburi kun je ook op de volgende manier bezoeken. Bangkok - Kanchanaburi - Lopburi (alleen overdag) - nachttrein naar Chiang Mai
3. 2 weken op het strand hangen zou ik persoonlijk niet volhouden. Kies 1 of 2 eilandjes voor ongeveer een week
1. Wij zijn allebei wel grote steden mensen dus vandaar zoveel dagen...
2. Planning was om vanuit bangkok een trein te pakken naar Lopburi en dan een nachttrein naar Chiang Mai daar een paar dagen vast blijven...Maar als je beter via de andere kant kan reizen en Sukhotai of Ayutthaya handiger is om eerder aan te doen hoor ik dat graag...

Jouw voorstel : Bangkok -> Kanchanaburi -> Lopburi -> Chiang Mai ->
Mijn idee : Bangkok -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi -> Chumpon
waar zou Sukhotai of Ayutthaya dan passen ?!?!

3. ik heb nog dagen over en wat iedereen zegt alle dagen reizen is nix dus ik kan die dagen gewoon op eiland zetten en lekker genieten !!

Zal hem aanpassen en opnieuw posten !!
Thanks
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:43:59 #245
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_68837775
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:35 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

1. Wij zijn allebei wel grote steden mensen dus vandaar zoveel dagen...
2. Planning was om vanuit bangkok een trein te pakken naar Lopburi en dan een nachttrein naar Chiang Mai daar een paar dagen vast blijven...Maar als je beter via de andere kant kan reizen en Sukhotai of Ayutthaya handiger is om eerder aan te doen hoor ik dat graag...

Jouw voorstel : Bangkok -> Kanchanaburi -> Lopburi -> Chiang Mai ->
Mijn idee : Bangkok -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi -> Chumpon
waar zou Sukhotai of Ayutthaya dan passen ?!?!

3. ik heb nog dagen over en wat iedereen zegt alle dagen reizen is nix dus ik kan die dagen gewoon op eiland zetten en lekker genieten !!

Zal hem aanpassen en opnieuw posten !!
Thanks
Mijn idee : Bangkok -> Ayutthaya -> Lopburi -> Chiang Mai -> Kanchanaburi -> Chumpon
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:20:04 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_68838470
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:17 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

OK, een tip dan. Als je wat eilanden in de Golf van Thailand wilt bezoeken zoals Samui, Tao en Phangan, dan moet je niet ook nog naar verschillende eilanden in de Andaman zee willen. Bewaar dat voor een volgende vakantie, want het is gewoon teveel reizen en te weinig relaxen. Want iedere dag naar zo'n "schitterend" Lonely Planet guesthouse zoeken, en teleurgesteld zijn wanneer het er toch net niet zo uitziet als jij je voorstelde geeft alleen maar stress. En uiteindelijk beleef je veel te weinig. Je probeert echt veel te veel in een vakantie te proppen.
Doe niet zo kritisch.
Je zal maar met zo'n stresskip op vakantie moeten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:21:46 #247
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68838501
Thanks...heb even op google maps gekeken en nog een keer zitten lezen...klopt helemaal !!
Mooi rondje helemaal BLIJ !!

Nog tips waar ik zal overnachten welke plaatsen ??

Vanaf lopburi neem ik de nachttrein naar Chiang Mai dus das al geregeld

helemaal blij en ziet weer route in dr thailand reis...ik ben gewoon een muts en ik overplan...geeft het helemaal eerlijk toe !!
pi_68844007
Hey,

ik was pas twee weken geleden nog in Ayutthaya...trek voor de stad ongeveer anderhalve dag uit...
de eerste dag kan je heenreizen en wat rondlopen, bezoek het grote park met tempels en check de avondmarkt...in de avond kun je aan de andere kant van de brug terrecht voor wat "vermaak"...
haha prachtig was dat, vraag zo'n motorbike gast om me naar de avondmarkt te brengen, die denkt natuurlijk "aha farang", ik weet wat die wil, bracht me ineens heel andere plek in Ayutthaya...dacht dat in zo'n stad niet echt ladybars waren...maar ja me dus vergist hehe, maar goed, voor iemand uit Pattaya ben ik wel wat gewend...
de tweede dag had ik een gast gehuurd die me rondreed in een tuktuk en me zo vanallerlei sightseeing dingen liet zien...kan ik je ook aanraden...ik had wel zin om fiets/motorbike te huren, maar was echt afschuwelijk warm...
als je rondtrip er dan opzit kan je makkelijk de bus terug naar Bangkok pakken...dus bus rijdt tot 10 uur s avonds, en de halte is op Naresuan Road...

Verder kan ik je Baan Suan guesthouse aanraden...kamer is 300 baht, en huisje buiten (met eigen badkamer) 500 baht...heb eerste nacht in huisje geslapen, maar omdat ik vrij onrustig slaap met geluid, heb ik de tweede nacht doorgebracht in het guesthouse zelf...

Ik hoop dat je wat aan mn tips hebt, en ik vond het een leuk uitstapje...zeker de moeite waard!
pi_68844327
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:17 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

OK, een tip dan. Als je wat eilanden in de Golf van Thailand wilt bezoeken zoals Samui, Tao en Phangan, dan moet je niet ook nog naar verschillende eilanden in de Andaman zee willen. Bewaar dat voor een volgende vakantie, want het is gewoon teveel reizen en te weinig relaxen. Want iedere dag naar zo'n "schitterend" Lonely Planet guesthouse zoeken, en teleurgesteld zijn wanneer het er toch net niet zo uitziet als jij je voorstelde geeft alleen maar stress. En uiteindelijk beleef je veel te weinig. Je probeert echt veel te veel in een vakantie te proppen.
JUIST
pi_68844358
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:12 schreef BeardedDragon het volgende:
Verder kan ik je Baan Suan guesthouse aanraden...kamer is 300 baht, en huisje buiten (met eigen badkamer) 500 baht...heb eerste nacht in huisje geslapen, maar omdat ik vrij onrustig slaap met geluid, heb ik de tweede nacht doorgebracht in het guesthouse zelf...
deze?
http://www.baansuanguesthouse.com/gallery/index.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')