abonnement Unibet Coolblue
pi_83951012
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:51 schreef Aarti het volgende:
Ik vond het ook gezellig
ALleen wel raar dat het voetbalveld nu echt HELEMAAL uit het zicht is gezet
Ja klopt. Maar dat geldt alleen voor dit jaar. Dit jaar is het namelijk kleiner in verband met de verbouwingen eromheen. Hopelijk is het volgend jaar weer zoals het vroeger was.
pi_84648946
Dit weekend Milan in Den Haag Zuiderpark, entreeprijs 3,50.
Meer info:

http://www.25jaarmilan.nl/2010/
BFF met GGMM
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:04:18 #278
101884 PeRi
Allons-y!
pi_84649629
Zomercarnaval in Rotterdam heeft mijn voorkeur :P.
Whatever I want.
pi_84655564
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:04 schreef PeRi het volgende:
Zomercarnaval in Rotterdam heeft mijn voorkeur :P.
Is dat ook dit weekend?

uhm laat maar... google is my friend:

Ja dus, wist niet dat het ook 2 dagen duurt tegenwoordig:

http://www.zomercarnaval.nl/
BFF met GGMM
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:25:41 #280
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_84657618
Ik kan naar geen van beiden, druk familieweekend -O-
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_84657698
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:25 schreef Aarti het volgende:
Ik kan naar geen van beiden, druk familieweekend -O-
Ik combineer het, ga met familie naar Milan (en waarschijnlijk ook Zomercarnaval). *O*
BFF met GGMM
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:13:27 #282
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85191128
Mag ik alle Surinamers feliciteren of condoleren met de inauguratie van Desiree? -O-
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85194902
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:13 schreef Aarti het volgende:
Mag ik alle Surinamers feliciteren of condoleren met de inauguratie van Desiree? -O-
Feliciteren natuurlijk, want ze hebben lekker tegen het grote boze Nederland gestemd. :')
pi_85201513
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:45 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Feliciteren natuurlijk, want ze hebben lekker tegen het grote boze Nederland gestemd. :')
Zo moet je dat niet zien. Veel mensen (vooral jongeren) die op Bouterse hebben gestemd denken simpelweg dat hij het beste is om Suriname vooruit te leiden.
full stops and exclamation marks
pi_85214385
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:22 schreef krioro het volgende:

[..]



Zo moet je dat niet zien. Veel mensen (vooral jongeren) die op Bouterse hebben gestemd denken simpelweg dat hij het beste is om Suriname vooruit te leiden.
Ik ben er geweest in Maart en constant hoor je van Surinamers hoe slecht Nederland wel niet is, dat het zich bemoeit met dit en bemoeit met dat. Ook van de jongeren, waarmee kan niemand me duidelijk vertellen. Maar wat mij zo opviel aan de Surinamers was dat ze iedereen de schuld geven behalve zichzelf: Nederland heeft dit gedaan, Een Canadees goudwinning bedrijf zorgt ervoor dat de rivieren vol met kwik zitten, de Brazilianen roven het hout en goud.

Maar wat ik zag voor deze verkiezingen is dat de Surinamers zich lieten afkopen met kleine fooitjes in ruil hun stem op Bouterse en de ABOP. De vraag is wie gaan ze de schuld geven na deze regering Bouterse, deze democratisch gekozen president.
pi_85222540
Blijkbaar is Bouterse al bezig met NL-bashen en de Wilders-adepten hier zijn al druk aan het happen...
Gaat weer lekker, ze zouden in NL eens moeten beseffen dat Suriname helemaal niet afhankelijk is van NL, de banden met China, Brazilie en India zijn al aangehaald.

Daarnaast bezit Suriname qua grondstoffen een rooskleurigere toekomst dan NL en biedt de Caricom economische mogelijkheden zonder bestuurlijke inmenging (zoals bij de EU).

Maar ja, elk volk krijgt de regering die ze verdient... en daarom zit Suriname met Bouterse en NL met Wilders (na weet ik hoeveel jaren Harry Potter)
BFF met GGMM
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:24:32 #287
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85222811
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 00:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik ben er geweest in Maart en constant hoor je van Surinamers hoe slecht Nederland wel niet is, dat het zich bemoeit met dit en bemoeit met dat. Ook van de jongeren, waarmee kan niemand me duidelijk vertellen. Maar wat mij zo opviel aan de Surinamers was dat ze iedereen de schuld geven behalve zichzelf: Nederland heeft dit gedaan, Een Canadees goudwinning bedrijf zorgt ervoor dat de rivieren vol met kwik zitten, de Brazilianen roven het hout en goud.

Maar wat ik zag voor deze verkiezingen is dat de Surinamers zich lieten afkopen met kleine fooitjes in ruil hun stem op Bouterse en de ABOP. De vraag is wie gaan ze de schuld geven na deze regering Bouterse, deze democratisch gekozen president.
Ik kan niet anders dan je gelijk geven, veel surinames kruipen inderdaad in een slachtofferrol.
Het lijkt ook alsof alleen Surinamers in Nederland zich de jaren '80 nog kunnen herinneren.
Het feit dat Bouta zegt corruptie aan te willen pakken, met in het achtergrond een poosje geleden toen er critici aangepakt moesten worden, maakt me bang.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85223576
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:17 schreef DonRaja het volgende:
Blijkbaar is Bouterse al bezig met NL-bashen en de Wilders-adepten hier zijn al druk aan het happen...
Gaat weer lekker, ze zouden in NL eens moeten beseffen dat Suriname helemaal niet afhankelijk is van NL, de banden met China, Brazilie en India zijn al aangehaald.

Daarnaast bezit Suriname qua grondstoffen een rooskleurigere toekomst dan NL en biedt de Caricom economische mogelijkheden zonder bestuurlijke inmenging (zoals bij de EU).

Maar ja, elk volk krijgt de regering die ze verdient... en daarom zit Suriname met Bouterse en NL met Wilders (na weet ik hoeveel jaren Harry Potter)
Nederland en Suriname hadden een band, deze konden de Surinamers gebruiken en hebben ze in het verleden ook gebruikt zoals met studies in Nederland of een tijd werken in Nederland. Er zijn genoeg Surinamers die een rijk leven daardoor hebben kunnen opbouwen en geld hebben kunnen sturen naar de families. Helaas voor de Surinamers willen ze dit zelf niet meer en duwen ze met al hun kracht tegen die "koloniale" boze Nederlandse regering.

Die natuurlijke bronnen zijn ze aan het uitputten maar niet voor de Surinamers, want er is een Canadees goudwinningsbedrijf dat 800 miljoen aan goud 'legaal' exporteert op jaar basis, alleen wie checked dat? De Surinamers niet want het bedrijf heeft zijn eigen landingsbaan en geen Surinamer die kan controleren hoeveel er daadwerkelijk vertrekt. En ze hebben destijds geen normen gesteld aan het kwik gebruik, waardoor deze bedrijven liters kwik dumpen in de rivieren (naast de illegale goudwinning door Marrons zelf in het binnenland).
Vervolgens laten de Surinamers ook Chineze staatsbedrijven binnen, in ruil voor een of andere weg naar de Brownsberg mochten de Chinezen daar alles afgraven. Hoe veel goud is daarmee al niet verdwenen, plus alle andere grondstoffen.

Tijdens mijn expeditie heb ik gesproken met een aantal ingenieurs uit Suriname, ze spreken er schande van maar de Surinamer is druk bezig Brazilië op te volgen. In korte termijn worden gebieden kapot gemaakt die niet meer te herstellen zijn, en allemaal met een marginaal belang voor de Surinamers zelf.

Ik zou graag nog eens terug gaan naar Suriname voor een expeditie van 1-2 maanden in het binnenland, de vraag is alleen hoeveel er nog over is over een paar jaar als ze op deze voet verder gaan.
pi_85242745
Je heb inderdaad gelijk en natuurlijk worden er voornamelijk Bouta-aanhangers voor de camera gesleept.
En natuurlijk hebben de Surinamers zelf voor hem gekozen, maar die misplaatste arrogantie van nl-se tokkies vind ik moeilijk te verdragen.

Anyway, ik ga in oktober weer naar Suriname. En voor het eerst ook naar het binnenland. Voorgaande keren was het vooral een grote giro familia...
BFF met GGMM
pi_85242964
Surinamers :')
pi_85276990
Aneurism, ik doelde juist op wat jij vertelt over buitenlandse inmenging. Bouterse zou dat in het voordeel van de Surinamers zelf willen veranderen.

De huidige situatie is overigens ook door het verleden zoals ze is natuurlijk. Daarom wil men nu eens zelf de vruchten van het land plukken.
full stops and exclamation marks
pi_85310568
Suriname 2010.



Met een grote piranha aan de haak.
Damsceaux.
pi_85404425
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:31 schreef MiguelSavantos het volgende:
Suriname 2010.

[ afbeelding ]

Met een grote piranha aan de haak.
Tof.
full stops and exclamation marks
pi_87545904
anyone here?... -O-
BFF met GGMM
pi_87557513
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:11 schreef DonRaja het volgende:
anyone here?... -O-
Jawel! Iedereen druk denk ik, kan eigenlijk niet hè. :{w
full stops and exclamation marks
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:09:10 #296
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_87560822
ik ben er hoor!! Maar tis koud aan het worden, dus dekentje, bank, koffie en zo O+
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:15:59 #297
101884 PeRi
Allons-y!
pi_87566449
Wat zij zegt! Is het al bijna 14 juni?
Whatever I want.
pi_87721233
ik heb wat tijd te doden nu er weer eens belachelijk veel files staan... ;(
BFF met GGMM
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:58:32 #299
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_87741940
Ja, wat is dat dan! Ineens weer zoveel files :(
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_87743720
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:58 schreef Aarti het volgende:
Ja, wat is dat dan! Ineens weer zoveel files :(
Je zou toch denken dat ze juist hier in NL wel gewend zijn aan een beetje regen...
BFF met GGMM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')