abonnement Unibet Coolblue
pi_67116937


Biografie
Quansah, was dat niet die rappe, technische aanvaller van Ajax? Juist. Tenminste, zo kwam hij als Afrikaans talent binnen in Nederland. Een omzwerving langs de Belgische en Zweedse competities leerde hem echter dat hij nog niet rijp was voor Ajax. En dus streek Quansah vijf jaar terug neer bij het rustieke Heracles, op dat moment nog een ambitieuze eerstedivisionist.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Voornaam :      Kwame  
Achternaam:     Quansah 
Geboortedatum:  24-11-1982 
Geboorteplaats: Tema, Ghana 
Huidige club:   Heracles Almelo 
Contract tot:   2011
Nationaliteit:  Ghana 
Lengte:         1,70 m. 
Gewicht:        67 kg. 
Positie:        Verdediger, Middenvelder en Aanvaller

Periode bij Heracles:

2004/05    Heracles Almelo    34   8    Eerste divisie 
2005/06    Heracles Almelo    31   5    Eredivisie 
2006/07    Heracles Almelo    32   4    Eredivisie 
2007/08    Heracles Almelo    30   4    Eredivisie 
2008/09    Heracles Almelo    14   0    Eredivisie 
  


Spits, linksbuiten, rechtsbuiten, schaduwspits, linkshalf, rechtshalf, linksback, centrale verdediger en rechtsback zijn posities die hij in de afgelopen jaren allemaal heeft bespeeld.

Controlerende middenvelder
‘’Ik voel me thuis in Almelo, op mijn gemak. Hier kan ik lekker voetballen, met plezier. Dat is voor mij erg belangrijk’’, vertelt hij. De oude Quansah is niet meer. Hij heeft zich verzoend met zijn nieuwe rol. Hij is aanvaller af. De laatste 2 seizoenen heeft hij zich ontpopt tot de controlerende regisseur centraal op het middenveld, hij vormt het cement tussen de Almelose bouwstenen.

''We creëerden te weinig kansen voorin. En als het niet goed gaat, moet je wat proberen'',legt Quansah uit. Zo schoof hij langzaam naar achteren, om nu zijn nu dagen te slijten als rechtsback en verdedigend middenvelder. Hij snapt dat die wissel voor velen als een verrassing kwam. ''Iedereen kent mij natuurlijk als een druistige aanvaller. Maar ik ben een stuk rustiger geworden. Dat komt omdat ik ook al een tijdje mee loop in de voetballerij.''

En zo wordt het middenrif van provincieclub Heracles geregeerd door een kleine Ghanees. Het contrast met de aanvaller van weleer is groot. Quansah: ''Soms wil ik nog heel graag mee naar voren. Maar dan denk ik: Kwame niet doen. Als jij ook nog naar voren gaat, staat je mannetje vrij en dan heb je een probleem. Je gaat eigenlijk heel snel verdedigend denken.''

Quansah maakt in zijn nieuwe rol gebruik van zijn aanvaringen met enkele spijkerharde verdedigers. Was hij vroeger zelf het slachtoffer van menig onbezonnen actie, nu is hij degene die uitdeelt. ''Als het moet dan moet het, hè'', grinnikt hij. ''Ik weet waar een aanvaller een hekel aan heeft. Tikkies geven, altijd laten weten dat je er bent, daar had ik vroeger ook een hekel aan.''

Dit seizoen...
Quansah en Heracles begonnen ijzersterk aan het seizoen. Daarna liep hij tijdens zijn eerste interland een knieblessure op. Na ee periode van kwakkelen is hij de laatste weken weer op zijn oude niveau, en dat is goed nieuws. Want Heracles of zonder Kwame Quansah is als Barcelona zonder Xavi. En dan weten de voetbalkenners wel hoe laat het is. Dan is het namelijk net allemaal een stapje niveautje minder. Want Quansah is in de jaren bij Heracles uitgegroeid tot een speler van onschatbare waarde, hij is een leider zonder te wijzen en te schreeuwen, maar dwingt door zijn manier van lopen, passen, zijn inzicht en zijn inzet het respect af dat past bij een speler van zijn statuur. Dan maakt het ook niet uit of hij een aanvoerdersband om heeft, want als Quansah iets zegt, dan wordt er geluisterd.

Dat hij onlangs zijn verbintenis bij Heracles tussentijds verlengde is voor Quansah niet meer dan normaal. ''Ik weet wat ik bij deze club heb. De rest is bijzaak. Dat ik ben gebleven ondanks de interesse van een andere club, is iets tussen mijn hart en mij.''

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 16-03-2009 22:04:26 ]
  maandag 16 maart 2009 @ 21:49:33 #2
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_67117034
Kwame is een baas
pi_67117328
Cru dat hij juist tijdens zijn eerste interland na een half uur van het veld moest, hij is namelijk zelden tot nooit geblesseerd. Hopelijk blijft hij de komende 2 maanden fit.
pi_71529689
(sub)top, blijf nog maar een paar weken slapen. Held!
pi_71530180
Obegrijpelijk dat Ajax hem ooit gehaald heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71532832
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 03:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Obegrijpelijk dat Ajax hem ooit gehaald heeft
Gast, hij was 14 toen Ajax hem haalde.
pi_71532895
Waarom speelde hij vorig jaar minder wedstrijden in vergelijking met voorgaande seizoenen?

Gepasseerd of geblesseerd?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_71532964
Liep in oktober tijdens zijn interlanddebuut een knieblessure op. Vervolgens werd er een verkeerde diagnose gesteld door Nederlandse medici waardoor hij 2 of 3 terugslagen heeft gehad en onnodig lang niet kon speen.
pi_71785465
Weer opgeroepen voor Ghana toch? Hopelijk dit keer zonder blessureleed achteraf.
pi_71786147
Klopt, woensdag tegen Zambia. Gelukkig dichtbij, de wedstrijd wordt in Londen gespeeld.
pi_72286945
Domme 2e (terechte) gele kaart en die zorgt er toch indirect voor dat het gedaan was met Heracles.

Draagt hij Ajax toch nog een warm hart toe
pi_72288195
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:20 schreef sjimz het volgende:
Domme 2e (terechte) gele kaart en die zorgt er toch indirect voor dat het gedaan was met Heracles.

Draagt hij Ajax toch nog een warm hart toe
Als Suarez geen rood krijgt is die van Quansah natuurlijk ook niet terecht. Was de beste man op het veld het eerste uur.
pi_72288361
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:00 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als Suarez geen rood krijgt is die van Quansah natuurlijk ook niet terecht. Was de beste man op het veld het eerste uur.
Wat heeft een vermeende trap te maken met het wegtrekken van een tegenstander?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_72288379
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:00 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als Suarez geen rood krijgt is die van Quansah natuurlijk ook niet terecht. Was de beste man op het veld het eerste uur.
Dat maakt de overtreding niet minder dom hoor
En beide gele kaarten waren gewoon terecht hoor.
Hij had sowieso veel te veel overtredingen nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')