abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_67098958
Ik wil graag geld lenen bij een bank. Nu wil ik uitrekenen hoeveel ik moet terugbetalen per maand als ik een bepaald bedrag leen (zeg 15.000 euro) en met een looptijd van 60 maanden of meer. Ik wil niet kunnen opnemen (zoals bij een doorlopend krediet).

Nu ben ik al bij de ing bank langsgeweest en ik kan het veelvuldige lenen van wat ik graag wil lenen. Maar ze kunnen pas na een offerte zeggen hoeveel ik per maand moet aflossen.

Nu zat ik op www.ing.nl te kijken bji een lening voor een auto en daar zie je wel dat de maandlasten bij 15000 euro per maand 300 euro zijn. Zou dit bedrag hetzelfde zijn als ik geld leen en het niet voor een auto gebruik?

Is er ergens een rekenprogramma zodat ik banken kan vergelijken voor een lening? Ik heb nie teen super wiskunde knobbel en wil eigenlijk gewoon selecteren op duur van de lening en het maandbedrag, niks meer. Dus niet te moeilijk
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67098988
Ik zou zeggen, ga sparen en leen niet. Kost alleen maar geld. Gewoon geld opzij zetten en dan later een auto kopen is het beste.
pi_67099008
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik zou zeggen, ga sparen en leen niet. Kost alleen maar geld. Gewoon geld opzij zetten en dan later een auto kopen is het beste.
dat ben ik met je eens. Maar ik wil het graag lenen, vandaar mjin vraag. Ik ga er trouwens geen auto van kopen, dat voorbeeld van de auto gaf ik omdat ik daar wel een maandbedrag kan inzien en bij een normale lening een offerte moet opvragen.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67099052
Ben misschien te nieuwsgierig maar waarvoor ga je geld lenen? Als het gaat om een TV/audioset/vakantie of zo dan zou ik het niet doen. Gaat het over een verbouwing in je koopwoning dan kan je waarschijnlijk iets aan je hypotheek aanpassen (dacht ik).
  maandag 16 maart 2009 @ 13:05:38 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67099072
Waarvoor wil je dan perse lenen? Is het ding wat je er voor wilt kopen zo hard nodig dat je er niet voor kunt sparen? Lenen is, met enkele uitzonderingen, vrijwel nooit verstandig om te doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67099105
Zal ik een ander topic openen waarom ik wil lenen? Dan kunnen we hier gewoon ontopic blijven.

Ik zoek trouwens een persoonlijke lening en niet een verhoging van een hypotheek.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67099140
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:06 schreef Kahlen het volgende:
Zal ik een ander topic openen waarom ik wil lenen? Dan kunnen we hier gewoon ontopic blijven.
Doe dat maar want tips die mensen geven helpen je toch niet.
pi_67099154
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:06 schreef Kahlen het volgende:
Zal ik een ander topic openen waarom ik wil lenen? Dan kunnen we hier gewoon ontopic blijven.

Ik zoek trouwens een persoonlijke lening en niet een verhoging van een hypotheek.
Nee hoeft niet.

Hier kan het gewoon on topic blijven.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_67099366
met lenen is in principe niks mis mee als je het makkelijk kan betalen en je baan houdt En het stimuleert de economie etc, je weetz kapitalistisch denken, lekker consumeren. Alleen bepaalde investeringen zijn juist niet bedoeld om te lenen, bijvoorbeeld in auto, pure kapitaalvernietiging.

anyhow je kan aan de hand van die offerte toch voor jezelf een berekening maken? die offerte is vrijblijvend neem ik aan...
pi_67099455
Omdat ik fulltime werk (en partner ook) is het wat lastig overal offertes aan te vragen. Ik ben al bij de ING Bank geweest in mijn woonplaats, daar kan ik zaterdag heen met alle gegevens om het te laten berekenen. Ik dacht: er is vast een site waarop je kan aangeven wat je wilt lenen en dan de bank selecteren en dan zie je het ?

Ik vind wel dit: http://berekenen.geld-gids.nl/geld-lenen/maandbedrag.html

Daarmee lukt het wel, maar of het klopt?

Zit er zoveel verschil in persoonlijke leningen dat je echt offertes nodig hebt? Het is toch een standaardproduct? Je leent een x bedrag voor x maanden en moet dan bji x rente x maanden lang terugbetalen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67099604
bv dsb.. oftewel je kan ook gewoon 5K in de openhaard mikken + de afschrijving van je auto
¤ 15.000 ¤ 150 6,0 % 138 ¤ 20.676
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_67099625
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:01 schreef Kahlen het volgende:
Nu zat ik op www.ing.nl te kijken bji een lening voor een auto en daar zie je wel dat de maandlasten bij 15000 euro per maand 300 euro zijn.
Als ik je uitleg goed begrijp wil je weten wat het maandbedrag wordt (gezien je topictitel zou ik denken aan de totale extra kosten van de lening).

Bij je ING voorbeeld kan je eenvoudig zien hoe dat werkt; het maandelijkse bedrag (annuiteit) is een percentage van het (oorspronkelijke) leenbedrag. In dit geval 2%.
Bij 20.000 euro zou je dan op 400 euro per maand uitkomen.
Om het voorbeeld nog iets duidelijker te maken; een deel van het maandbedrag is de rente, de rest is aflossing.

Er zijn ook banken / instellingen die met 1,5% werken (en andere varianten zullen ook wel voorkomen). Dat maakt je maandbedrag lager, maar de looptijd dus langer.
Vanuit mijn optiek is de beste oplossing een zo hoog mogelijk maandbedrag, dan los je het kortst af. Vergeet ook niet op de rente te letten en sla de twijfelachtige partijen (DSB, Frisia, etc) over.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_67099686
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:24 schreef Sometimes het volgende:
Bij je ING voorbeeld kan je eenvoudig zien hoe dat werkt; het maandelijkse bedrag (annuiteit) is een percentage van het (oorspronkelijke) leenbedrag. In dit geval 2%.
Kan je mij vertellen waar je dat kan vinden? Ik zit die site af te zoeken , maar kan dit niet vinden?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67099771
quote:
[b]Op maandag 16 maart 2009 13:26
Kan je mij vertellen waar je dat kan vinden? Ik zit die site af te zoeken , maar kan dit niet vinden?
Ik heb niet op de site gezocht, zo werkt het - bij mijn weten - bij elke bank.
Soms is het percentage onderhandelbaar, binnen grenzen natuurlijk.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_67100439
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:28 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik heb niet op de site gezocht, zo werkt het - bij mijn weten - bij elke bank.
Soms is het percentage onderhandelbaar, binnen grenzen natuurlijk.
Bedankt, zo kom ik een heel eind. En 2% is prima, dan heb je volgens mij een looptijd van 60 maand.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67100981
Bedenk wel dat 15.000 niet veel klinkt. Maar dat je er wel tig jaar over doet om dat af te lossen.
Zelfs als je 500 euro netto per maand kunt aflossen doe je er nog 2.5 jaar over. Elke maand 500 euro weg.
pi_67101025
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:52 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Bedankt, zo kom ik een heel eind. En 2% is prima, dan heb je volgens mij een looptijd van 60 maand.
De looptijd is mede afhankelijk van het rentepercentage, maar dat had je wel gezien lijkt me.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_67101139
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:12 schreef Sometimes het volgende:

[..]

De looptijd is mede afhankelijk van het rentepercentage, maar dat had je wel gezien lijkt me.
jazeker. Al zit er niet veel verschil in rentes bij de grote banken zo te zien. Maar dat haal ik verder wel uit de offertes, ik heb nu genoeg input om de beslissing te maken.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_74938758
spam

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 23-11-2009 17:20:59 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')