abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:20:06 #101
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_68996516
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:47 schreef Rahl het volgende:

[..]

Wat een emotie

Dat liedje gaat toch over de ziekte van zijn moeder?
Jup!
Je hoort de emotie idd behoorlijk goed in de laatste paar uithalen.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_69002050
Damn wat goed!
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  donderdag 14 mei 2009 @ 01:55:08 #103
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69002904
Hier nog een leuk verhaal van Louis XIV over de dag van het afgelaste concert.
quote:
Amsterdam:

Bomb scare. So minutes before doors, just as we were finishing soundcheck the mayor of Amsterdam called off the show. All day long, it was either on or off, no one knew for sure if it was going to happen. Sometime after the show was cancelled, apparently 7 or 8 Morroccan men were arrested with bombs and bomb making materials. What they had against the venue, us , the killers or the Ikea next door , I have no idea. Most likely, but this is just my theory, one of them bought a coffee table and realized it wasn't as easy to put together as advertised.

The day before I had woken up late to find myself in Amsterdam, sometime around 4 pm. Brian and I met Brandon and Ronnie for a nice Japanese dinner that extended into the night and then walked around the red light district for a while. Its my 5th or 6th time here. Its a beautiful city, but at night its like a seedy disneyland in the red light. Guys on each corner trying to sling any drug you can think of, coffee houses all over with hash and weed for sale and girls for rent in window after window. Theres a pretty girl area, black girls, Asian girls, Latin girls, trannies, even an alley full of pregnant girls. If you're into something, you can have it here. Can be a bit too much for me, but like disneyland its something to be seen at least once. Reminds me in some ways of the french quarter in New Orleans but I dont feel the same affection as I do to the quarter.

I'm back at the bus waiting to get out of bombsville now, and Andy, just back from the bars and a mayoral enforced night off, begins to sing, "And I will always love you", trying to channel Ms. Houston but somehow sounding more Bobby Brown. I'm not sure to whom or what he has turned his affection toward. Bus starts up and we are off to Dusselldorf, Germany, I look at the clock 3:47am. It was a drag not to play tonight, I was in the mood to play. It was a smaller venue by comparison to the arenas we have been playing so far this tour, so it would have been nice. I was in the mood to sweat a little, just play some guitar, feel the amplifiers pushing out sound, just wanted to feel something tonight. Im wide awake now, spent a while talking with Ari, a friend from New York, who has been with us since Manchester, taking photos and video and helping out. We spent the better part of the last half an hour making each other laugh and now I'm the only one up. Im wide awake, watching the dark road creep by. I could keep writing or try and venture back into my bed and find some movie to numb my brain enough to go to sleep.

4:24am
Back in my bunk, feels like my mind is playing Bingo with itself. Checking off numbers in columns and rows. I'm stone sober, clear headed and bright eyed. Only hear the hum of the bus and the quiet of 7 others sleeping. I keep seeing Brian peer out his bunk every time we hit a bump, I think he's nervous about the driver. Once a couple of years ago we had the old bass player for Kenny Rogers as a bus driver. He had played with Kenny in the early 70s. It took us about a week to realize he was a meth junkie and then after a night off in nashville we sat and watched him sit in on bass with a local guy on music row, downing beers one after another just minutes before our bus call and a long drive to Memphis. That was a frightening drive, it was before we realized we could fire a bus driver, suppose we were just caught in the moment of needing to get to the next show. He sure could play bass though. So since then, and a few firings later, we are all a bit weary sometimes with bus drivers. Another bump, and another look out from Brian. Time to play bingo again and try to get some rest.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 14 mei 2009 @ 01:59:36 #104
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69002931
Dus tip voor de volgende keer:

Als je kans wilt maken om The Killers te ontmoeten, ga de dag van te voren van het concert naar een willekeurige Japanse restaurant in Amsterdam rond vieren, als dat mislukt, probeer het eens op de Wallen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_69002994
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 00:08 schreef isogram het volgende:

[..]

Inderdaad GEWELDIG.

Wat de nieuwe single betreft: dat lijkt per land te verschillen. Helaas, want ik had graag ook hier "A Dustland Fairytale" als single gezien:
[..]

Bron: Billboard.com
Waarom brengen ze in godsnaam The world that we live in uit op single?
Dit is echt ongeveer het meest ongeinspireerde nummer wat ik ooit heb gehoord. Waarom geen Losing Touch, A Dustland Fairytale of This is Your Live?
Ze hebben het weer goed voor mekaar om hun imago in zo`n kort mogelijk tijd te verkloten...
pi_69007120
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Hier nog een leuk verhaal van Louis XIV over de dag van het afgelaste concert.
[..]


Bedankt voor de post, leuk verhaal!
pi_69020307
Prachtig optreden idd!
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:16 schreef kreuk050 het volgende:

Wat een geweldige performance, geld teveel bij Letterman, 3 min muziek en dan zo'n orkest
Zou de platenmaatschappij van The Killers hier niet zelf voor betalen? Het is dan iig makkelijk terugverdient lijkt me, je hebt nergens een groter publiek.
pi_69022978
ik wil ook nog naar de HMH
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:08:45 #109
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69023813
quote:
Dank je voor je bericht.

Het voorprogramma van The Killers is nog niet bekend.
Louise XIV was het voorprogramma tijdens hun normale tournee.

De 29e zijn ze op festivaltournee en doen ze als uitzondering nog een show in de HMH.
Als er een voorprogramma komt zal dit z.s.m. bekend worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Live Nation Online Klantenservice''
Geen Louis XIV.
Laat het AUB een Pinkpop-act zijn!! En als er geen support act is, dan is het niet meer dan gepast dat The Killers nog 5/6 nummers meer spelen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:10:12 #110
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_69023845
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:08 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Geen Louis XIV.
Laat het AUB een Pinkpop-act zijn!! En als er geen support act is, dan is het niet meer dan gepast dat The Killers nog 5/6 nummers meer spelen.
Gaslight Anthem
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:19:29 #111
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69024095
Een interview met Dave Keuning op de dag van het afgelaste concert:
quote:
"Please don´t kill us!"
Donderdag 12 maart. Na het afgeblazen concert van The Killers in de HMH werd mij door het NOS-journaal en actualiteitenprogramma´s de stuipen op het lijf gejaagd.. Was ik, en velen met mij echt ontsnapt aan een terreurdreiging? Nee dus. De volgende ochtend bleek alle ophef voor niets en kon ik weer gewoon boos zijn over een gemist optreden. Hoewel, terwijl andere fans het gebouw niet eens inkwamen zat ik toch maar mooi met bassist Dave Keuning te kletsen.
Met het vervangende concert voor de deur, hieronder het interview dat temidden van alle terreurgekte gehouden is in de HMH. De band arriveert te laat door politieblokkades en begint meteen aan de soundcheck, die minuten later nutteloos bleek omdat de politie het niet veilig achtte om een grote menigte te laten samenkomen. Teleurstelling heerst dan ook alom als ik Dave Keuning in zijn kleedkamer spreek.

Voor we beginnen, heb je iets speciaals te zeggen tegen diegenen die de bommelding hebben gedaan waardoor we nu in deze situatie zitten?
Please don´t kill us!? Het is gewoon vervelend, al ons publiek moet naar huis en ze gaan een concert missen. Daar baal ik gewoon van, want wij zijn er klaar voor! Wie belt er trouwens van te voren als je mensen wilt opblazen..?

Vertel eens over de totstandkoming van het laatste album `Day and Age´.
Na ons vorige album, en de tour, namen we een tijdje vrij. In die periode hebben we heel veel nummers en ideeën over en weer gemaild en ontdekten we dat we zo ook liedjes konden schrijven. Normaal gebeurt dat heel democratisch, Brandon doet altijd alle teksten en iedereen schrijft wel eens een nummer, of we leggen ideeën naast elkaar. Misschien is dat ook wel waarom de stijl van de liedjes onderling meer varieert dan op `Sam´s Town´. `Day and Age´ bestaat uit tien nummers, de beste van de negentien die we hadden.

Jullie hebben vaak samengewerkt met andere artiesten voor nummers, hoe komt dat tot stand?
Wij als band bedenken vaak met wie we samen willen werken, en soms worden wij gevraagd. Dat verschilt eigenlijk per project.

Hebben jullie ooit iemand gevraagd die niet wilde?
Niet echt geloof ik. O jawel, één keer.

Wie dan? Dat ga ik niet zeggen joh! Nee, echt niet.

Ok dan, wie staat er op je verlanglijstje?
Een moment later: Paul McCartney, het zou fantastisch zijn om met hem iets te mogen doen, wat dan ook.

In deze tour spelen jullie zowel in zalen als op festivals, hoe verschillend ervaar je dat als muzikant en waar ligt je voorkeur?
O wow, festivals zijn zo anders, al die totaal verschillende mensen samen in de buitenlucht, heel veel alcohol, en altijd een good time! Het heeft gewoon iets om op het podium te staan en al die mensen in het publiek te zien staan. Meer mensen dan je oog kan zien.
Als je dan ook nog eens speelt terwijl het net donker word, dat geeft zo´n kick.
Indoor heb je wel je eigen publiek, maar festivals hebben gewoon iets.

Welke acts zou je zelf nog willen zien?
Ehm, nou zeker Bruce Springsteen, en ACDC, dat lijkt me fantastisch!

Als je geen muzikant geworden was, welk beroep zou je dan uitoefenen?
Ik denk lifeguard. Ik houd van de buitenlucht, zon en ik kan m'n adem lang inhouden!
Het is ook een beetje de Jack Bauer in mij denk ik, een helden-complex waar je te hulp schiet en levens red. Actie! En hop, het water in..


Hoe was je studententijd? Waar heb je gestudeerd?
Ik heb ongeveer 3 jaar gestudeerd aan de University of Iowa, maar ik wist niet wat ik wilde studeren en van afstudeerrichting wisselen is zo duur. Dat is zo dom geregeld in de US. Ik houd ook niet zo van studeren, mijn laatste afstudeerrichting was muziek en ik dacht, ik wil gewoon gitaar spelen in een rockband. De enige manier om dat te bereiken is door te doen, waarom zou ik dan naar school gaan. Dus ben ik gestopt en gaan spelen.

En nu speel je in een succesvolle band. Jullie doorbraak was een jaar of vijf geleden, een leven vol met feesten drugs en alcohol dus?
Eeehm hang een beetje van de avond af, en van de plek, elke stad is anders en we weten niet overal de weg natuurlijk. Als ik eerlijk ben, we zouden wel alleen maar kunnen feesten maar we spelen 5 dagen per week op deze tour, we are human! Zelfs al zouden we daar tijd voor hebben dat werkt gewoon niet als je succesvol wilt blijven.

En dan is er natuurlijk je familie thuis, je hebt een vrouw en een zoontje, zie je hen als je tourt?
Nee, en dat is erg moeilijk.. We zijn nu zo lang in Europa en het is gewoon niet te doen om een kleine mee te sjouwen in bussen en vliegtuigen.. dat is moeilijk ja..


Hoe vind je het om in Nederland te spelen?
Fantastisch! Ik ben zelf Nederlands namelijk! Ik ben geboren in een Nederlands dorpje in Iowa, en mijn ouders en grootouders zijn allemaal Nederlands, Als ik hier over straat loop lijkt het ook alsof ik familie tegenkom, dan voel ik me verbonden alsof ik in mijn eigen dorp rondloop.

Heb je wel eens marihuana gebruikt?
Nou ik rook niet, maar we hebben wel eens zo´n koekje geprobeerd.. Maar het was toch niet mijn ding, ik houd niet van drugs.

Hoe staat het met de toekomstplannen voor de band. Gaan the Killers stoppen op een hoogtepunt of blijven jullie spelen tot je erbij neervalt?
Zolang als we kunnen spelen en we er nog lol in hebben kunnen we wat mij betreft nog 20 jaar doorgaan. Als we tenminste nog een beetje succesvol blijven. Er zijn nu in ieder geval nog geen plannen behalve het einde van de huidige tour halen!


Een leuk gesprek met een spontane en open rockster later verliet ik de HMH alsnog enigzins teleurgesteld, maar vooruitkijkend op 29 mei.. De dag waarop ik wederom getuige zal zijn van een strakke show van een van mijn favoriete bands van de afgelopen vier jaar. De 30ste zullen zij een ongetwijfeld uitzinnig Pinkpop-publiek opwarmen voor nog een van mijn persoonlijke helden: Bruce Springsteen. Mooie gelegenheid om iemand van hun wishlist af te strepen!
Een leuk weetje: Dave Keuning en Mark Stoermer hebben beide Nederlands bloed (Keuning's ouders zijn puur Nederlands en de moeder van Stoermer is Nederlands)

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:22:17 #112
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69024192
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:10 schreef LeonH het volgende:

[..]

Gaslight Anthem
Doe mij dan maar Elbow of The White Lies.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_69024453
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:22 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Doe mij dan maar Elbow of The White Lies.
Ik dacht dat we het eens waren over Bruce
pi_69024805
Gaan jullie de dag erna ook nog naar pinkpop of niet?
Lijkt me wel grappig om de verschillen te zien tussen hoe ze in een hal spelen en op een open veld.
Ben er iig. wel op pinkpop bij, voor de HMH helaas geen kaarten kunnen bemachtigen.
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:48:11 #115
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_69025050
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:41 schreef Shadow_NL het volgende:
Gaan jullie de dag erna ook nog naar pinkpop of niet?
Lijkt me wel grappig om de verschillen te zien tussen hoe ze in een hal spelen en op een open veld.
Ben er iig. wel op pinkpop bij, voor de HMH helaas geen kaarten kunnen bemachtigen.
Jup, ook naar Pinkpop. Rustig binnenkomen, heb nog een bandje in de planning staan om te kijken (weet alleen even niet wie dat nou was ), en daarna langzaam het voorvak in kruipen zodat ik verzekerd ben van een goed plaatsje
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:49:59 #116
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_69025123
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het eens waren over Bruce
Stel je voor je hoort tijdens het 2e couplet van Mr. Brightside de stem van The Boss, met de spotlights naar achter in de zaal terwijl ie naar voren lopend zijn ding doet!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:58:41 #117
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69025407
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:49 schreef LeonH het volgende:

[..]

Stel je voor je hoort tijdens het 2e couplet van Mr. Brightside de stem van The Boss, met de spotlights naar achter in de zaal terwijl ie naar voren lopend zijn ding doet!
Ja, en dan komen Bono en Elton John ook even het podium op.

Dream on.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:10:01 #118
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_69060277
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:58 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ja, en dan komen Bono en Elton John ook even het podium op.

Dream on.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_69061950
Doe mij maar White Lies voor het voorprogramma Had stiekem al even hun tourschema opgezocht, na de 24e hebben ze toch niks te doen tot Pinkpop
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:41:49 #120
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_69082459
Gaslight Anthem

Wanneer wordt dit eigenlijk bekend gemaakt, want over een kleine twee weken is het al raak
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_69088725
Nieuwe clip, heeele slechte kwaliteit..



Vind dit zo'n ongelofelijk zeiknummer he. Heb de clip ook niet helemaal uitgezeten (wacht nog wel op een betere versie)
pi_69138101
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:49 schreef LeonH het volgende:

[..]

Stel je voor je hoort tijdens het 2e couplet van Mr. Brightside de stem van The Boss, met de spotlights naar achter in de zaal terwijl ie naar voren lopend zijn ding doet!
Ik zou het nog vetter vinden als The Killers samen met Bruce Springsteen Tranquilize op PP zouden doen.
Zo`n ontiegelijk vet nummer en dan die stem van Bruce erbij....
  maandag 18 mei 2009 @ 12:01:59 #124
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_69146111
Slechte singlekeuze.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:30:21 #125
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_69234211
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:28 schreef Shadow_NL het volgende:

[..]

Ik zou het nog vetter vinden als The Killers samen met Bruce Springsteen Tranquilize op PP zouden doen.
Zo`n ontiegelijk vet nummer en dan die stem van Bruce erbij....
Denk niet dat Bruce op Pinkpop eerder op het podium zal komen dan zijn eigen optreden. De kans dat het andersom gebeurt schat ik groter in, dus dat Brandon een deuntje mee gaat zingen.

(Born to run samen , maar laten we nu vooral niet gaan dagdromen, en eerst eens gaan wachten op volgende week vrijdag )
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')