abonnement Unibet Coolblue
pi_66966831
Ik ben door Buzzer uitgenodigd om de ASN Betaalrekening uit te proberen. Daarnaast mag ik een tijdje voor bankdirecteur van ASN Bank spelen. Ik moet dan meedenken over de bedrijfsvoering en hoe we de ASN Bank beter bekend kunnen maken. Eén van de voorwaarden is dus het openen van de ASN Betaalrekening.

Binnenkort ga ik de betaalrekening een tijdje uitproberen en zal ik mijn ervaringen hier neerzetten. Misschien interessant voor de mensen hier die nog op zoek zijn naar een (nieuwe) betaalrekening. Ik zal proberen zoveel mogelijk voor- en nadelen te beschrijven.

Misschien heb ik jullie hulp ook nodig. Want wat zoeken jullie in de ideale internetbetaalrekening? Waaraan moet een goede betaalrekening voldoen? Tips zijn welkom.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:53:51 #2
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_66966995
- Bij een stabiele, grote bank (liefst natuurlijk eentje die geen staatssteun nodig heeft)
- Niet te duur (max 20 euro per jaar)
- Goed beveiligd (met zo'n losse reader icm pas en pincode)
- Goede intuitieve user interface
- Direct overboeken (secondes, geen uren)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_66967166
- altijd beschikbaar en snel werkende internet interface
- alle belangrijke betalingsmethoden ondersteunen:
periodieke overboeking
acceptgiro
spoedoverboeking
internationale overboekingsvormen (SEPA, BIC, SWIFT enz.)
incasso
- volledige en flexibele toegang tot rekeninggeschiedenis:
volledige overzichten
zoekmogelijkheid in betalingsgeschiedenis, met sorteermogelijkheden voor zoekresultaten
exportmogelijkheden van betalingsgeschiedenis, bijv. voor import in boekhoudingssoftware

Ook belangrijk vind ik de validatiemethode. Ik gebruik verschillende banken en veruit het prettigste systeem is dat van de (wijlen) Postbank: zodra je een betaling wilt verzenden krijg je een SMSje met daarin de eenmalige validatiecode, dus geen rare lijsten of calculators nodig.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:28:30 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66968121
tvp-tje,
Heb nu een spaarrekening bij de ASN en een betaalreking bij de Postbank. Sinds de overgang naar ING ga ik toch maar eens naar een andere bank kijken....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:39:29 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_66968514
Rabobank all the way!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_66971821
- ook toegang via internet zonder Microsoft (Mac, Linux) en uiteraard zonder verplichte java, flash, silverlight of andere frutsels. Als er eentje is met toegang via elinks (text-only) dan stap ik vandaag nog over.
- ook als er geen fysieke kantoren zijn wil ik graag een overeenkomst met een andere bank om eens in de zoveel tijd contanten te kunnen storten (dat kan nu volgens mij bij de ASN bank niet).
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  donderdag 12 maart 2009 @ 15:17:38 #7
247356 infp2009
More cowbell!
pi_66971891
Een betaalrekening bij de ASN is natuurlijk ook nog eens goed voor je karma.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_66972604
-Goede, gebruiksvriendelijke site voor internetbankieren, die het altijd doet (ook op Mac en Linux: wel zo gebruiksvriendelijk).
-Realtime overboeken
-TANcodes per SMS hebben sterk mijn voorkeur (zoals bij ING)
-Niet te duur
-Een goedkope creditcard, gekoppeld aan de bankrekening
-Internationaal overboeken mogelijk
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:06:19 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_66979609
medewerkers die gewoon aardig zijn ipv aan hun targets denken. En zelf, binnen kaders, (commerciele en servicegerichte) beslissingen mogen en durven nemen. Voor de rest alles no hassle.
Ik heb al een boek.
pi_66980746
Zo te zien zijn er genoeg voorwaarden waar het internetbankieren aan moet voldoen. Ik zal mijn best doen om alle mogelijkheden uitvoerig te testen. Nu al kan ik enkele mogelijkheden noemen:

- ze maken geen gebruik van het TAN-systeem zoals ING.
- ze maken gebruik van een digipas i.c.m. je bankpas.
- de kosten van de rekening zijn 18 euro op jaarbasis (30 euro voor een en/of rekening)
- ze vergoeden een rente van 1% op jaarbasis over het tegoed.
- roodstaan is het eerste halfjaar niet mogelijk, daarna op basis van de inkomsten op je betaalrekening.
- vanaf medio 2009 is betalen via iDeal mogelijk.
- een creditcard hebben ze (nog) niet, maar ik zal die mogelijkheid zeker bespreken en aandragen.

Verder ga ik zeker testen:
- de gebruiksvriendelijkheid van de site
- de snelheid van de site
- de snelheid van overboeken (realtime?)
- overzichtelijkheid
- mogelijkheid rekeningafschriften te bewaren en af te drukken (in pdf?)
- dingen die jullie willen weten...

Als vergelijkingsmateriaal heb ik mijn eigen Rabobank internetbankieren. Aangezien dat voor mij een prima ijkpunt is, zal ik de voor- en nadelen beoordelen aan de hand van mijn ervaringen met de Rabobank.
pi_66981043
Al hoewel ASN een hele goede stap in de richting is t.o.v. andere reguliere banken, heeft Triodos ook weer andere voordelen...

- Afschriften (na een jaar bij de ASN niet meer zichtbaar)
- Inloggen met pincode (bij de ASN log je in met gebruikersnaam/wachtwoord (keylogger anyone?), transacties kan je niet doen zonder code)
- 13,75 / jaar (eerste jaar gratis)

ik heb overigens zelf nog geen keuze gemaakt
pi_66981214
Ik mag hetzelfde doen, dus ik babbel waarschijnlijk ook wel even mee .
pi_66982008
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:49 schreef Anne het volgende:
Ik mag hetzelfde doen, dus ik babbel waarschijnlijk ook wel even mee .
Oke dan! Samen staan we sterk
Altijd leuk, zo'n Buzz...
pi_66983435
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:37 schreef RJD het volgende:
Zo te zien zijn er genoeg voorwaarden waar het internetbankieren aan moet voldoen. Ik zal mijn best doen om alle mogelijkheden uitvoerig te testen. Nu al kan ik enkele mogelijkheden noemen:

- ze maken geen gebruik van het TAN-systeem zoals ING.
Ik neem aan dat je dit als voordeel ziet?

Ik wil z.s.m. weg bij ING, maar dit systeem is wat me tegenhoudt. Het werkt namelijk perfect...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_66986268
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit als voordeel ziet?

Ik wil z.s.m. weg bij ING, maar dit systeem is wat me tegenhoudt. Het werkt namelijk perfect...
Voor mij gevoel is het TAN-systeem vrij ouderwets. Heb jij geen goed gevoel bij zo'n cardreader/digipas dan? Lijkt mij toch ook een prima beveiliging.
pi_66995901
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:30 schreef RJD het volgende:

[..]

Voor mij gevoel is het TAN-systeem vrij ouderwets. Heb jij geen goed gevoel bij zo'n cardreader/digipas dan? Lijkt mij toch ook een prima beveiliging.
Ouderwets? Ik krijg bij elke transactie een SMS'je met het bedrag en de TAN-code. Werkt prima. Dat met die papieren lijsten is ouderwest, maar dat gebeurt niet meer, voor zover ik weet.

Ik heb een prima gevoel bij een cardreader, maar ík vind het een omslachtig systeem. Moet ik wéér iets extra's erbij pakken. Maar hey, da's mijn mening Als het niet veilig is, merk ik het vanzelf. Als ik zelf niet onvoorzichtig ben (en dat geldt eigenlijk voor elk systeem), is het een probleem van de bank.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 maart 2009 @ 08:34:43 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66997354
Ik heb een tijdje mijn vaders bankrekening beheerd met zo'n cardreader maar wat is dat omslachtig als je TAN-codes gewend bent zeg Dat geklooi met al die nummers die je in moet tikken TAN-codes werken veel sneller en simpeler. En als je ze per SMS krijgt kun je overal bankieren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66998278
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een tijdje mijn vaders bankrekening beheerd met zo'n cardreader maar wat is dat omslachtig als je TAN-codes gewend bent zeg Dat geklooi met al die nummers die je in moet tikken TAN-codes werken veel sneller en simpeler. En als je ze per SMS krijgt kun je overal bankieren.
Zo'n cardreader kan je natuurlijk overal mee naar toe nemen, die is niet bepaald aan huis gebonden.

pi_66999205
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:21 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Zo'n cardreader kan je natuurlijk overal mee naar toe nemen, die is niet bepaald aan huis gebonden.

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je je telefoon net iets vaker meeneemt dan dat ding
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_67000805
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je telefoon net iets vaker meeneemt dan dat ding
Tuuk.

Maar goed, hoe vaak boek je nou daadwerkelijk geld over terwijl je 'on the road' bent? Ik doe dat eigenlijk alleen thuis en op m'n werk en toevallig heb ik ook twee van die calculators. Weliswaar van de ABN ( ), maar kan me voorstellen dat je er ook best van de ASN twee kunt krijgen.
pi_67004455
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:42 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Tuuk.

Maar goed, hoe vaak boek je nou daadwerkelijk geld over terwijl je 'on the road' bent? Ik doe dat eigenlijk alleen thuis en op m'n werk en toevallig heb ik ook twee van die calculators. Weliswaar van de ABN ( ), maar kan me voorstellen dat je er ook best van de ASN twee kunt krijgen.
Bij ASN krijgt elke rekeninghouder 1 exemplaar. Wil je een nieuwe (of extra), dan kost je dat 12,50 euro per digipas. Vervanging van de bankpas kost 6,00 euro.
pi_67004797
ik vond de reklame weinig verschillend van een of ander ander bank, pas als je echt de tekst ging lezen

doen ze de layout nu zo om betrouwbaar over te komen? voor mij is niet echt duidelijk dat het om een bank met "goede idealen" gaat
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:41:44 #23
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67005010
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:42 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Tuuk.

Maar goed, hoe vaak boek je nou daadwerkelijk geld over terwijl je 'on the road' bent? Ik doe dat eigenlijk alleen thuis en op m'n werk en toevallig heb ik ook twee van die calculators. Weliswaar van de ABN ( ), maar kan me voorstellen dat je er ook best van de ASN twee kunt krijgen.
M'n random reader ligt op m'n bureau terwijl mijn mobiel meestal beneden blijft liggen.
En als ik on the road ben kan ik altijd met rabo mobielbankieren een overboeking doen. Nadeel is wel dat het alleen naar rekeningnummers kan waar je al eerder geld naar hebt overgeboekt. Anders heb je onderweg ook weer de random reader nodig Das niet zo practisch, maar wel veilig natuurlijk.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 maart 2009 @ 14:23:28 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67008257
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:21 schreef Errrwin het volgende:
Zo'n cardreader kan je natuurlijk overal mee naar toe nemen, die is niet bepaald aan huis gebonden.

[ afbeelding ]
Ja, die ga je overal naartoe meeslepen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67019321
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:21 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Zo'n cardreader kan je natuurlijk overal mee naar toe nemen, die is niet bepaald aan huis gebonden.

[ afbeelding ]
Zo, dat ding lijkt precies op de BizKey van Bizner.
  zondag 15 maart 2009 @ 19:05:10 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67078452
We hebben al een tijdje een gezamelijke betaalrekening van de ASN en het bevalt prima. Alles werkt zoals het moet werken en daarbij weten we dat ASN alleen investeert wanneer er sprake is van duurzaamheid.

Voor ASN geldt dat er wordt samengewerkt met SNS. SNS heeft niet zo'n solide positie als de RABO-bank, maar altijd nog een flink stuk beter dan bijvoorbeeld een ING.
pi_67707324
Ik heb vandaag de "BuzzKit" ontvangen. Binnenkort ga ik de ASN Betaalrekening openen, dit duurt gemiddeld 14 dagen. Ik ga niet gebruik maken van de Overstapservice, omdat ik mijn totaalpakket van de Rabobank eerst ook nog wil aanhouden. Tot eind 2009 kan ik de ASN Betaalrekening gratis testen. Mijn ervaringen plaats ik in dit topic.
pi_67707434
Ik heb 'm ook binnen. Hebbie 't boek of de DVD ?

Er zitten trouwens wel leuke ideeën bij.
Ik ben wel voor het idee dat de rente op de betaalrekening naar een goed doel gaat.
Maar het gedeelte waarbij alles uitgelegd wordt door middel van een Cartoon vind ik daarentegen weer niks.
pi_67707627
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:29 schreef Anne het volgende:
Ik heb 'm ook binnen. Hebbie 't boek of de DVD ?

Er zitten trouwens wel leuke ideeën bij.
Ik ben wel voor het idee dat de rente op de betaalrekening naar een goed doel gaat.
Maar het gedeelte waarbij alles uitgelegd wordt door middel van een Cartoon vind ik daarentegen weer niks.
Ik heb gekozen voor de DVD, had ik altijd al willen hebben en nu heb ik 'm dus ook
Rente naar een goed doel: uitstekend. Cartoon vind ik te kinderachtig. Ik denk dat ik het bordje "bankdirecteur" lekker op m'n bureau op het werk neerzet, kan je lachen...
Ik ben wel slecht in zelf ideëen bedenken, dus ik ga me meer inleven in het testen van de betaalrekening. Heb er veel zin in.
pi_67707774
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:38 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik heb gekozen voor de DVD, had ik altijd al willen hebben en nu heb ik 'm dus ook
Rente naar een goed doel: uitstekend. Cartoon vind ik te kinderachtig. Ik denk dat ik het bordje "bankdirecteur" lekker op m'n bureau op het werk neerzet, kan je lachen...
Ik ben wel slecht in zelf ideëen bedenken, dus ik ga me meer inleven in het testen van de betaalrekening. Heb er veel zin in.
Ik ook . En stiekem zet ik er ook eentje op het bureau van de Directeur. Toevallig werk ik bij een bank en bestaan we net 2 jaar. Dus dat past perfect bij 'm .

En ik kon zelf inderdaad ook niet echt iets verzinnen.
Misschien komt dat wel als je een rekening opent. Kijken wat er ontbreekt enzo.
pi_67710282
Ik test niet, ik heb hem gewoon. En is sinds deze week volledig actief. (Incl. internetsparen)

In de loop van 2009 komt trouwens ook de I-deal mogelijkheid voor ASN tot stand.
pi_67711600
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:38 schreef HPoi het volgende:
Ik test niet, ik heb hem gewoon. En is sinds deze week volledig actief. (Incl. internetsparen)

In de loop van 2009 komt trouwens ook de I-deal mogelijkheid voor ASN tot stand.
Ik heb al wel een Ideaalspaarrekening van ASN Bank. Wat ik daar bij het online bankieren mis is het maken van een opdracht om in de toekomst uit te voeren. Je kan geen datum meegeven. Opdrachten die je invoert worden direct uitgevoerd. Maar misschien is dat bij de betaalrekening wel anders. Binnenkort lekker testen dus.
pi_67711667
Bij de betaalrekening is er wel de mogelijkheid opdrachten in te plannen. Ik heb er zelf periodieke ingezet.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:57:22 #34
107521 Furia
snoopy weer
pi_67712496
Ik heb mijn Buzzkit ook binnen, met het boek erbij. Het bordje staat alvast op 't bureau
pi_67733955
waarom moet je eigenlijk een tegenrekening opgeven, wanneer je een betaalrekening opent

Voor mijn gevoel duurt het allemaal heel lang voordat een rekening open is en werkt, maar ja bij een bank met kantoor heb je tegenwortig je betaalpassen en internetbankieren ook niet direct...maar ik vind het toch nog een vreemd idee, wat is wanneer ik om de een of ander reden geen toegang tot internet heb, kan ik niet meer een bankkantoor binnenlopen , maar aan de ander kant was ik ook al jaren niet meer op een kantoor
pi_67737927
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef Zana het volgende:
waarom moet je eigenlijk een tegenrekening opgeven, wanneer je een betaalrekening opent

Voor mijn gevoel duurt het allemaal heel lang voordat een rekening open is en werkt, maar ja bij een bank met kantoor heb je tegenwortig je betaalpassen en internetbankieren ook niet direct...maar ik vind het toch nog een vreemd idee, wat is wanneer ik om de een of ander reden geen toegang tot internet heb, kan ik niet meer een bankkantoor binnenlopen , maar aan de ander kant was ik ook al jaren niet meer op een kantoor
Omdat ze met een tegenrekening je gegegevens controleren. De eerste storting moet daar vandaan komen namelijk.
pi_67739386
hoe doen ze dat dan wanneer je je eerste rekening opent? en kan dan je ASN betaalrekening ooit ook als tegenrekening dienen, wanneer je bij een ander bank een " internetspaarrekening" wilt hebben???
pi_67739575
Als je geen tegenrekening hebt, kunt je geen rekening openen bij ASN.
En bij de tweede vraag zou ik niet weten waarom niet?
  zondag 5 april 2009 @ 21:38:00 #39
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_67741184
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Zo, dat ding lijkt precies op de BizKey van Bizner.
of de digipas van SNS Bank
pi_67949143
Naast iDeal komt ASN medio 2009 ook met een creditcard. Nu wordt het helemaal interessant om daar een betaalrekening te openen. Inmiddels heb ik de ASN Bankrekening geopend. Over ca. 2 weken moet alles gereed zijn om het volledig te gebruiken.

Zodra iDeal werkt en ik een creditcard heb, ga ik Rabo Internetbankieren opzeggen.
pi_68154220
het is wel een gedoe...ik moest nu drie keer verschillende papieren ondertekend terug sturen, zal wel allemaal bij de procedure horen...hopelijk werkt volgende week dan eindelijk alles

ik vind nu niet echt dat je direct het gevoel hebt bij een "goede bank" te bankieren...tot nu toe merk ik weinig verschil, ook aan de papieren kun je het niet zien....het is net zo saai als bij een ander bank, maar ja ik open ook niet elk jaar een betaalrekening

ik had wel verwacht dat ik een mooi mapje krijg om alles op te bergen, maar nee, zelfs de digipas kwam maar in een bubbeltjesenvelop zonder beschermend dosje...

het welkomstcadeau (korting op uitjes) vind ik eigenlijk niets, zulke kortingsbonnen zijn volgens mij niet echt speciaal

wat vinden de andere buzzers???

en weet iemand tot wanneer je van de overstapservice gebruik kunt maken...als je het nu direct doet, kun je volgens mij niets meer van je oude bankrekening gebruiken, maar kan je ook eerst een paar maanden de ASN bank testen en dan nog steeds ervan gebruik maken?

[ Bericht 14% gewijzigd door Zana op 18-04-2009 23:34:54 ]
pi_68161307
De overstapservice is hier al een paar maanden in gang maar ik gebruik m'n oude girorekening ook nog steeds. Er gebeurt weinig meer op die rekening, omdat m'n salaris tegenwoordig bij de ASN wordt gestort en omdat alle automatische afschrijvingen ook naar de ASN zijn overgezet. Maar de oude rekening bestaat nog wel gewoon, ongeveer een jaar, en je kunt daar dus ook gewoon nog pinnen, en ik gebruik 'm nog om concertkaartjes e.d. te betalen met Ideal, omdat de ASN dat dus nog niet heeft.
pi_68161869
Ik ben eergisteren pas begonnen met het openen van een rekening.
Ben benieuwd!
pi_68163341
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:37 schreef RJD het volgende:
Zo te zien zijn er genoeg voorwaarden waar het internetbankieren aan moet voldoen. Ik zal mijn best doen om alle mogelijkheden uitvoerig te testen. Nu al kan ik enkele mogelijkheden noemen:

- ze maken geen gebruik van het TAN-systeem zoals ING.
- ze maken gebruik van een digipas i.c.m. je bankpas.
- de kosten van de rekening zijn 18 euro op jaarbasis (30 euro voor een en/of rekening)
- ze vergoeden een rente van 1% op jaarbasis over het tegoed.
- roodstaan is het eerste halfjaar niet mogelijk, daarna op basis van de inkomsten op je betaalrekening.
- vanaf medio 2009 is betalen via iDeal mogelijk.
- een creditcard hebben ze (nog) niet, maar ik zal die mogelijkheid zeker bespreken en aandragen.

Verder ga ik zeker testen:
- de gebruiksvriendelijkheid van de site
- de snelheid van de site
- de snelheid van overboeken (realtime?)
- overzichtelijkheid
- mogelijkheid rekeningafschriften te bewaren en af te drukken (in pdf?)
- dingen die jullie willen weten...

Als vergelijkingsmateriaal heb ik mijn eigen Rabobank internetbankieren. Aangezien dat voor mij een prima ijkpunt is, zal ik de voor- en nadelen beoordelen aan de hand van mijn ervaringen met de Rabobank.
Creditcard moet dit jaar nog geïntroduceerd worden, kan je alvast weer wat schrappen.

Natuurlijk hebben ze de gratis overstapservice, en krijg je nu 6 kortingsbonnen voor duurzame uitstapjes.

Betalen en geld opnemen in Nederland

U kunt betalingen verrichten met uw ASN Wereldpas en pincode voor maximaal ¤ 2.500,- per dag. Aan het Maestro-, Cirrus- of PIN-logo ziet u bij welke winkels, restaurants etc. dit mogelijk is.
Bij SNS-geldautomaten kunt u maximaal ¤ 1.000,- per dag opnemen, eventueel in meerdere transacties.
U vindt deze automaten ook in ruim 300 filialen van de HEMA.
Bij geldautomaten van andere banken kunt u één transactie per 24 uur uitvoeren en daarmee maximaal ¤ 250,- opnemen.

Betalen en geld opnemen in het buitenland
Met uw ASN Wereldpas kunt u in de hele wereld per dag maximaal ¤ 500,- opnemen bij bij alle geldautomaten met een Maestro- of Cirrus-logo.
Tevens kunt u per dag maximaal ¤ 750,- betalen met de pas en uw pincode bij pinapparaten met het Maestro- of Cirrus-logo.
En maximaal ¤ 500,- per dag betalen met uw pas en handtekening bij betaalautomaten met het Maestro-logo.

Chipknip
U kunt saldo op de chipknip laden van uw ASN Bankrekening met behulp van uw pincode. Vervolgens kunt u de chipknip gebruiken als elektronische portemonnee. De oplaadpunten vindt u bij banken, naast de geldautomaat.
U kunt uw chipknip dagelijks opladen tot maximaal ¤ 250,-

Betalen en geld opnemen in Nederland
Geld opnemen en betalen met uw ASN Wereldpas en uw pincode in Nederland zijn gratis.

Betalen en geld opnemen in het buitenland

Het opnemen van euro’s bij geldautomaten in eurolanden is gratis.
Het opnemen van contanten in de overige landen kost ¤ 2,25 per transactie.
Betalen met uw ASN Wereldpas en pincode in de eurolanden is gratis.
Betalen met uw ASN Wereldpas en pincode in niet-eurolanden kost
¤ 0,15.

Rood staan
De ASN Bank verstrekt géén krediet op de ASN Bankrekening. Wel kunt u gebruikmaken van de “geoorloofde roodstand”. Dit is alleen mogelijk als u regelmatig inkomsten op uw ASN Bankrekening binnenkrijgt. De geoorloofde roodstand is het bedrag dat u dan maximaal debet (negatief of “rood”) mag staan op uw ASN Bankrekening.

Rood staan op de ASN Bankrekening is niet toegestaan in de eerste zes maanden nadat u de rekening heeft geopend.
Hoeveel u rood mag staan, is afhankelijk van de inkomsten op uw ASN Bankrekening.
De geoorloofde roodstand bedraagt maximaal ¤ 2500 euro.
De roodstand mag nooit langer dan negentig dagen achter elkaar duren.
Met andere woorden, uw rekening moet minstens een dag (24 uur) per kwartaal positief staan.
Over het bedrag dat u rood staat, betaalt u debetrente.
Deze bedraagt 13,7% nominaal per jaar.
pi_68163524
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:55 schreef Zana het volgende:
het is wel een gedoe...ik moest nu drie keer verschillende papieren ondertekend terug sturen, zal wel allemaal bij de procedure horen...hopelijk werkt volgende week dan eindelijk alles

ik vind nu niet echt dat je direct het gevoel hebt bij een "goede bank" te bankieren...tot nu toe merk ik weinig verschil, ook aan de papieren kun je het niet zien....het is net zo saai als bij een ander bank, maar ja ik open ook niet elk jaar een betaalrekening

ik had wel verwacht dat ik een mooi mapje krijg om alles op te bergen, maar nee, zelfs de digipas kwam maar in een bubbeltjesenvelop zonder beschermend dosje...

het welkomstcadeau (korting op uitjes) vind ik eigenlijk niets, zulke kortingsbonnen zijn volgens mij niet echt speciaal

wat vinden de andere buzzers???

en weet iemand tot wanneer je van de overstapservice gebruik kunt maken...als je het nu direct doet, kun je volgens mij niets meer van je oude bankrekening gebruiken, maar kan je ook eerst een paar maanden de ASN bank testen en dan nog steeds ervan gebruik maken?
Maar je bankiert nu wel met idealen, en dat is toch ook wat waard, geen milieu verziekende beschermhoesjes, wegwerp opbergmapjes, is ook niet nodig, want ze sturen geen papieren afschrift.
Je kunt het natuurlijk uitprinten, maar natuurlijk ook gewoon op meerdere plaatsen opslaan en pas uitprinten indien nodig.

En ja die kortingsbonnen moesten natuurlijk wel milieu verantwoord zijn.

PS betalen met ideal is nu nog niet mogelijk, maar dit zal naar verwachting in de loop van dit jaar ter beschikking komen.

Je hoeft trouwens geen buzzer te zijn hoor om er aan deel te nemen, sparen via de asn is ook goed.
  zondag 19 april 2009 @ 11:56:43 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68163741
Voor mij is elke andere bank dan mijn huidige een optie, dus ook ASN, als ze inloggen op internetbankieren maar met SMS beveiligen ipv zo'n belachelijke reader

en dus blijf ik bij ING tot er een concurrent met SMS komt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 20 april 2009 @ 13:10:16 #47
247356 infp2009
More cowbell!
pi_68200044
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:55 schreef Zana het volgende:
ik vind nu niet echt dat je direct het gevoel hebt bij een "goede bank" te bankieren...tot nu toe merk ik weinig verschil, ook aan de papieren kun je het niet zien....het is net zo saai als bij een ander bank, maar ja ik open ook niet elk jaar een betaalrekening
Sorry, maar had je er precies van verwacht dan? Ze zijn erg strikt in het selecteren waar ze in beleggen, dat is wat het een duurzame bank maakt, maar daar merk jij inderdaad niet heel veel van.

Buiten het feit dat ze het stukken beter doen dan de markt...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  maandag 20 april 2009 @ 14:19:51 #48
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68202416
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:56 schreef XL het volgende:
Voor mij is elke andere bank dan mijn huidige een optie, dus ook ASN, als ze inloggen op internetbankieren maar met SMS beveiligen ipv zo'n belachelijke reader

en dus blijf ik bij ING tot er een concurrent met SMS komt.
Zodat iemand die jouw mobiel jat meteen je bankrekening kan plunderen?

Ik vind die readers echt perfect makkelijk en veilig.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 20 april 2009 @ 14:32:05 #49
247356 infp2009
More cowbell!
pi_68202872
Uhm, je hebt gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord die ze eerst moeten raden.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  maandag 20 april 2009 @ 14:50:50 #50
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68203458
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:19 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Zodat iemand die jouw mobiel jat meteen je bankrekening kan plunderen?

Ik vind die readers echt perfect makkelijk en veilig.
uhm? Die persoon moet dan wel mijn wachtwoord en username weten van mijn bankrekening.
Daarnaast kan hij net zo goed je reader jatten.

Ik zie niet in dat de ene 'veiliger' dan de andere zou zijn. Sterker nog, ik vind die readers een verouderd systeem en ik dacht dat deze alweer volledig op de retour waren inmiddels.
  maandag 20 april 2009 @ 14:53:44 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68203554
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:19 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Zodat iemand die jouw mobiel jat meteen je bankrekening kan plunderen?

Ik vind die readers echt perfect makkelijk en veilig.
Ze kunnen niet inloggen met mijn mobiel.
Het is veel veiliger dan een random reader. Het is echter vooral veel praktischer dan een random reader. Met name als je je pinpas verliest.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 20 april 2009 @ 14:56:24 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68203661
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:50 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik zie niet in dat de ene 'veiliger' dan de andere zou zijn. Sterker nog, ik vind die readers een verouderd systeem en ik dacht dat deze alweer volledig op de retour waren inmiddels.
De reader is wel degelijk minder veilig. Daar zit een algoritme in dat je kunt kraken. Mocht het algoritme gekraakt zijn, dan heb je nog steeds je reader. ING kan het algoritme van TAN's iedere zoveel weken aanpassen, zodat het haast onmogelijk is om te kraken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_68219954
ohja, je kan het signaal dat naar je mobiel word verzonden oppikken........
pi_68220015
Ik gebruik ING alleen nog voor iDeal en aandelen
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:56:18 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68253404
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:53 schreef XL het volgende:

[..]

Ze kunnen niet inloggen met mijn mobiel.
Het is veel veiliger dan een random reader. Het is echter vooral veel praktischer dan een random reader. Met name als je je pinpas verliest.
Er zijn ook random readers die geen gebruik maken van een bankpas (Zoals die van ING, SNS en ASN).
pi_68261329
Ik heb de Wereldpassen en de digipassen binnen. Nu is alleen het wachten nog op de pincode van de Wereldpassen en dan kan ik echt los.
Op de pas van mijn vrouw stond een tussenvoegsel die er niet hoorde. Direct de klantenservice gebeld. Het tussenvoegsel is weggehaald, maar een nieuwe pas hoeft niet aangevraagd te worden. Ze kan gewoon de pas met de "verkeerde" naam blijven gebruiken. Op internetbankieren is nu te zien dat het tussenvoegsel inderdaad is weggehaald.

Nog eventjes geduld en dan kan ik de bankrekening echt testen.
pi_68264021
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er zijn ook random readers die geen gebruik maken van een bankpas (Zoals die van ING, SNS en ASN).
en Triodos
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_68268913
ik heb gisteren ('s avonds) geld overgemaakt van ABN Amro naar mijn nieuwe ASN rekening, maar het stond er net nog niet op, hoe lang zou dat gemiddeld duren?
pi_68268989
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:27 schreef Zana het volgende:
ik heb gisteren ('s avonds) geld overgemaakt van ABN Amro naar mijn nieuwe ASN rekening, maar het stond er net nog niet op, hoe lang zou dat gemiddeld duren?
probeer het aan het eind van de middag weer. Mijn ervaring (Triodos) is dat er 2 of 3 keer per dag mutaties bijgewerkt worden.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_68286107
De pincodes zijn binnen. Nu kan ik echt volop gebruik gaan maken van de betaalrekening. Maandag ga ik eerst 100 euro overboeken. De eerste test... hoe lang duurt het voordat het wordt bijgeschreven. Volgende test... boodschappen pinnen.

Ze hebben trouwens wel een mooie bankpas vind ik, met een uit het water springende dolfijn orca.

[ Bericht 9% gewijzigd door RJD op 23-04-2009 07:06:29 ]
pi_68288018
Orca.
pi_68310490
Ik heb vandaag de papieren binnengekregen om te ondertekenen.
pi_68314328
Probeerde vandaag boodschappen te pinnen, geld was wel bijgeschreven op de rekening, maar werd de betaling afgekeurd... Volgende winkel hetzelfde...ging ik even nog een keertje door de papieren is de wereldpas waarschijnlijk nog niet geactiveerd... Daar staan 5 werkdagen voor, nadat je een papiertje ondertekend hebt opgestuurd.... Stom, hoe weet je dan wel dat die het doet?? Volgende week nog een keertje proberen...
  donderdag 23 april 2009 @ 21:14:43 #64
107521 Furia
snoopy weer
pi_68317156
Ik heb de papieren ook binnen en weer klaargelegd voor de post.
pi_68319914
En hij werkt ook in Google Chrome.
Overschrijven tussen betaalrekening en spaarrekening is alla minute gebeurd & je hebt ook die digipas niet nodig. Alleen je wachtwoord nog een keer intikken.
pi_68456707
Bij mij is de bankrekening nu volledig in bedrijf. De digipas is in gebruik gesteld, zodat ik nu van alle mogelijkheden gebruik kan maken. De eerste pinbetaling is verricht, zonder problemen. Het duurt wel ongeveer een dag bij het overschrijven van geld van Rabo naar ASN, maar dat is vrij normaal.

Het internetbankieren ziet er simpel uit, maar voldoet prima en voorziet in de meest gebruikte mogelijkheden. Als later dit jaar iDeal en creditcard wordt toegevoegd is het wat mij betreft een volwaardige bankrekening. Ik ben nog wel erg benieuwd wat de kosten voor een creditcard worden, dat is nog even afwachten.

Ik zeg: Rabobank
pi_68734664
Ik heb inmiddels alle spullen binnen (mooi pasje inderdaad!) en zal eens wat geld overmaken naar de rekening en het eens gebruiken.

Wel kreeg ik trouwens alle spullen zo'n beetje gelijk (papierverspilling, ook al is het milieuvriendelijk papier), maar ik snap dat het apart wordt verstuurd ivm veiligheid.
pi_68742649
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 16:18 schreef Anne het volgende:
Ik heb inmiddels alle spullen binnen (mooi pasje inderdaad!) en zal eens wat geld overmaken naar de rekening en het eens gebruiken.

Wel kreeg ik trouwens alle spullen zo'n beetje gelijk (papierverspilling, ook al is het milieuvriendelijk papier), maar ik snap dat het apart wordt verstuurd ivm veiligheid.
Bij ons werkt de bankrekening nu 2 weken en tot nu toe bevalt het prima. Bij de spaarrekening (Ideaalsparen) vind ik het een manco dat je bij een overboeking geen datum mee kan geven. Gelukkig kan dit bij overboekingen vanaf de betaalrekening wel.
Zodra iDeal en creditcard zijn ingevoerd vind ik het toch wel een volwaardige rekening en ga ik er denk ik wel mee door.
pi_68867895
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:55 schreef Zana het volgende:Stom, hoe weet je dan wel dat die het doet?? Volgende week nog een keertje proberen...
Bij een geldautomaat geld uit de muur trekken. Als dat werkt moeten de pinbetalingen in winkels ook werken.
pi_69002782
uit de klagbak:

kut-ASN

moet er niet aan denken...
pi_69005244
Je schrijft dat je oa moet meedenken mbt hoe je de ASN-bank meer bekend kunt maken.

Ik heb ( al tijden ) een spaarrekening bij de ASN-bank en ik ben zeer tevreden over de combi hoge rente / geen investeringen in zaken waar ik m'n geld niet in wil stoppen ( oa oorlogstuig ).

Die combi mag wel meer benadrukt worden vind ik. Nu benadrukken ze wel de hoge rente en dat ze zo ondersteunend zijn in minikredieten in ontwikkelingslanden ed, maar dat laatste geeft hen voor een bepaalde groep mensen ook een ( negatief ) geitewollensokken imago. Ook voor mij is die steun aan ontwikkelingslanden niet de reden dat ik bij de ASN zit.

Reden zijn:
- solide bank zonder poespas
- hoge rente op spaarrekeningen
- geen investeringen in onmenselijke praktijken.

Succes!
pi_69025319
Volgende zou ik wel fijn vinden: Inloggen met de digipas, dit doet de SNS ook.
Lijkt me toch niet fijn dat een keylogger je gebr/wachtwoord heeft en kan zien wat je saldo is...
pi_69496243
Vandaag voor het eerst een overboeking gedaan vanaf de ASN Bankrekening. Ik ben gelijk tegen het eerste nadeel aangelopen. Bij het geven van de omschrijving is het niet mogelijk om bijzonder tekens (bijv. : ; / - ( ) enz.) in te voeren, alleen cijfers en letters is mogelijk. Ik vind de mogelijkheid om bijzondere tekens te gebruiken toch een must, want soms is het zelfs nodig!
Ik ga een mailtje sturen. Eens kijken of ik antwoord krijg...
pi_69498694
Domme opmerking misschien, maar ik heb van mijn Postbankrekening 25 euro overgemaakt naar mijn ASNrekening. Als ik dan bij ASN-bank inlog, zie ik inderdaad dat de 25 euro erop staat maar dat het van de ASN-bank komt. Oftewel, ik zie niet van wie (van mij dus!) het eigenlijk vandaan komt.

Is dit bij andere banken ook zo met Postbankoverboekingen? Nee toch?

Premie heb ik trouwens binnen! Jullie ook?
pi_69499811
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:08 schreef Anne het volgende:
Domme opmerking misschien, maar ik heb van mijn Postbankrekening 25 euro overgemaakt naar mijn ASNrekening. Als ik dan bij ASN-bank inlog, zie ik inderdaad dat de 25 euro erop staat maar dat het van de ASN-bank komt. Oftewel, ik zie niet van wie (van mij dus!) het eigenlijk vandaan komt.

Is dit bij andere banken ook zo met Postbankoverboekingen? Nee toch?

Premie heb ik trouwens binnen! Jullie ook?
Ik heb het bij mij even bekeken. Bij mijn overboekingen (Rabo > ASN) komt er gewoon mijn rabobanknummer + naam rekeninghouder bij te staan. Geen probleem dus. Je zou het eens aan ASN kunnen vragen.
Ja, bij mij is de kostenvergoeding ook binnen. Mooi snel.
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:53:39 #76
238199 mister-v
zeker en vast
pi_69499979
Even meegluren:

ik begrijp de klacht van het voorgaande topic al -> kut-ASN waarom niet in het buitenland niet kan worden gePINd bij een winkel
Pinpas te modern voor buitenland
quote:

De nieuwe Nederlandse betaalpassen met chip werken niet altijd in het buitenland. Geld- en betaalautomaten die niet op de nieuwe chip zijn ingesteld spuwen de pas uit.

Het probleem speelt nu nog vooral bij de ING Bank. Door de fusie met de Postbank krijgen de negen miljoen klanten in snel tempo een nieuwe bankpas. ,,Op die pas zit een EMV-chip, de nieuwe Europese betalingsstandaard,’’ verklaart een woordvoerster van ING Bank.

Niet alle banken en bedrijven in Europa hebben hun apparatuur al geschikt gemaakt voor die nieuwe chip. Daarom herkennen sommige automaten de nieuwe pas niet.

,,We kennen het probleem,’’ meldt de ING-woordvoerster. ,,Binnenkort zetten we op onze website zoveel mogelijk informatie over waar de passen wel en niet werken. Ook geven we tips over wat onze klanten het beste kunnen doen als ze naar het buitenland gaan.’’

ING roept mensen ook op te melden waar de pas niet werkt, want dan kan die informatie worden meegenomen. ,,Bovendien kunnen we de banken of bedrijven dan aansporen de apparatuur snel geschikt te maken voor het accepteren van de nieuwe pas.’’

Ook de Nederlandse Vereniging van Banken kent het probleem. ,,Het speelt incidenteel in Europa. Er zijn geen landen die er uitspringen. Als het pasje bij de ene geldautomaat niet werkt moet je de automaat van een andere bank proberen,’’ geeft een woordvoerder van de NVB als tip.

Van een aantal landen zoals Bangladesh en Costa Rica is bekend dat de nieuwe pas daar niet werkt.

Bron: AD Geld & Recht



De Rabobank gaat dit probleem ook krijgen...
je kan ook denken dat de Rabobank pas minder goede beveiliging heeft {SKIMMEN} maar dat wordt net niet gezegd in het artikel
pi_69500152
Ik dacht dit probleem komende zomer te gaan omzeilen door op vakantie zowel m'n ASN- als m'n ING-pas mee te nemen, maar als beide hetzelfde probleem hebben, schiet dat natuurlijk ook nog niet op.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:04:19 #78
238199 mister-v
zeker en vast
pi_69500344
Ach ja te hopen dat je op vakantie gaat naar Spanje / Italië in de buurt van een drukke stad; waar genoeg automaten staan.

Ik werk liever met het nieuwe systeem dat veilig is dan met een oud systeem waarmee je geld kan verdwijnen...
pi_71449708
Inmiddels ben ik alweer enkele weken verder met het testen van de ASN Betaalrekening.

Positief:
+ Betalingen in het buitenland (Duitsland) gingen prima.
+ Het beantwoorden van vragen per e-mail gaat zeer snel (binnen een paar uur).
+ Helpdesk is zeer goed bereikbaar.

Negatief:
- In de omschrijving van een betaalopdracht zijn geen leestekens toegestaan (alles cijfers en letters).
- Bij betaling per acceptgiro komt het betalingskenmerk niet op het transactieoverzicht te staan. Dit is alleen terug te vinden door op "D" van Details te klikken op het scherm, echter deze transacties blijven hooguit 12 maanden zichtbaar. In PDF worden ze niet afgedrukt.
- iDeal is nog niet te gebruiken.
- Creditcard mist nog.
- Online bankieren ziet er nog erg amateuristisch uit. Kan m.i. veel professioneler.

Verder (nog) geen op- of aanmerkingen.
pi_71450697
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 02:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ouderwets? Ik krijg bij elke transactie een SMS'je met het bedrag en de TAN-code. Werkt prima. Dat met die papieren lijsten is ouderwest, maar dat gebeurt niet meer, voor zover ik weet.

Ik heb een prima gevoel bij een cardreader, maar ík vind het een omslachtig systeem. Moet ik wéér iets extra's erbij pakken. Maar hey, da's mijn mening Als het niet veilig is, merk ik het vanzelf. Als ik zelf niet onvoorzichtig ben (en dat geldt eigenlijk voor elk systeem), is het een probleem van de bank.
Is je mobiel dan geen iets extra's die je moet gebruiken, het is alleen het verschijven van het een naar het andere
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:17:35 #81
247356 infp2009
More cowbell!
pi_71451363
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:48 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Is je mobiel dan geen iets extra's die je moet gebruiken, het is alleen het verschijven van het een naar het andere
Nee, want je mobieltje heb je toch altijd bij je
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73922709
Goed nieuws voor klanten van ASN: vanaf vandaag kan je gebruik maken van iDEAL.
quote:
Goed Nieuws! Betalen met iDEAL vanaf uw ASN Bankrekening

Per vandaag kunt u met de ASN Bankrekening via iDEAL snel en gemakkelijk uw aankopen in webshops afrekenen. iDEAL is gratis, vertrouwd, veilig en gemakkelijk. U betaalt direct en veilig via iDEAL met de Digipas van de ASN Bank. U kunt iDEAL gebruiken bij elke Nederlandse webwinkel die iDEAL accepteert. Dat ziet u aan het iDEAL-logo op de pagina 'afrekenen' of 'bestellen' van de winkel. U hoeft zich hiervoor niet te registreren of een account aan te maken. Ook hoeft u de gegevens van uw ASN Bankrekening niet op te geven aan de webwinkel.

Wat is iDEAL en hoe werkt het?
Met iDEAL betaalt u aankopen die u via het internet doet, snel en gemakkelijk in de vertrouwde omgeving van ASN Bank Online Bankieren. Dat werkt als volgt:
* U plaatst een bestelling bij een webwinkel.
* Wanneer de winkel vraagt hoe u wilt afrekenen, kiest u voor iDEAL.
* U selecteert de ASN Bank als uw bank.
* Op de beveiligde pagina logt u in met uw ASN Digipas. U selecteert uw ASN Bankrekening en klikt op “definitief betalen”.
* Het bedrag wordt direct van uw ASN Bankrekening afgeschreven.
* De webwinkel wordt geïnformeerd dat u uw bestelling heeft betaald.
* U keert terug naar de webwinkel, die uw bestelling en betaling bevestigt.
pi_73925976
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:52 schreef RJD het volgende:
Goed nieuws voor klanten van ASN: vanaf vandaag kan je gebruik maken van iDEAL.
[..]



ahhhhh, nu de Triodus Bank nog met iDeal!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:41:27 #84
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73940644
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:48 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Is je mobiel dan geen iets extra's die je moet gebruiken, het is alleen het verschijven van het een naar het andere
Mobiel overschrijven is zoveel fijner dan met een cardreader, het cardreader systeem is verschrikkelijk achterhaald qua handelingen en rompslomp.
pi_91231009
Even een kickje in dit topic. Hoe bevalt de ASN Betaalrekening nu? Ik heb nu nog een studentenpakket van de ING, maar service vind ik daar niet heel goed, hoop vage administratieve problemen. Ik zie dat je bij de ASN een gratis jongerenrekening kan nemen t/m 25 jaar, waar je ook nog eens 1% rente krijgt. Is het lijstje met negatieve punten van hierboven al veranderd?
Andere mensen die een bankrekening van ASN gebruiken ervaringen?
pi_91234188
Gebruik ASN nu enkele maanden en het bevalt prima!

Pinnen in het buitenland (doen wij bijna alleen maar) lukt, Ideal werkt, wat heb je meer nodig?
De creditrente verlaagt de maandelijkse kosten lekker...
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_91234326
Ik heb deze zomer uitstekend kunnen pinnen met m'n ASN-wereldpas in de VS, Ideal werkt prima, en ik heb nu zelfs 'n creditcard bij de ASN (nog niet gebruikt). Ik ben tevreden.
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:59:37 #88
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_91236707
Geen idee, daar moet ik nog achter komen. Heb sinds een paar dagen een rekening bij ze geopend.
Ook hoi !
pi_91250975
Enige nadeel vind ik dat je bij overschrijvingen geen leestekens mag gebruiken, alleen maar cijfers en letters. Soms heb je bij overschrijvingen wel leestekens nodig om iets duidelijk te maken. Heb daar al 2x een mail over gestuurd. Ik kreeg ook 2x een mail terug dat mijn opmerking was doorgestuurd naar de technische afdeling. Het is echter nog steeds niet opgelost. Erg jammer.

Verder alleen maar positieve reacties. Werkt perfect.
pi_91359931
Nou dan ga ik maar eens zo'n gratis jongerenrekening aanvragen denk ik. Even testen voor ernaast en als het inderdaad bevalt de boel maar omzetten. Tevens ASN Ideaalsparen nemen zodat alles onder een dak is :)
pi_91843709
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:04 schreef RJD het volgende:
Enige nadeel vind ik dat je bij overschrijvingen geen leestekens mag gebruiken, alleen maar cijfers en letters. Soms heb je bij overschrijvingen wel leestekens nodig om iets duidelijk te maken. Heb daar al 2x een mail over gestuurd. Ik kreeg ook 2x een mail terug dat mijn opmerking was doorgestuurd naar de technische afdeling. Het is echter nog steeds niet opgelost. Erg jammer.

Verder alleen maar positieve reacties. Werkt perfect.
Ik zie dat leestekens inmiddels ook mogelijk zijn bij het invullen van een betalingskenmerk. Weer een nadeel verdwenen. Ze zijn goed bezig daar bij ASN. Alleen het transactieoverzicht in PDF is nog wat summier. Mag wel wat uitgebreider vind ik.
pi_91849925
edit: dit is wel een erg oud topic...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_121768358
Inmiddels heb ik nu sinds een jaar of 2 de ASN Betaalrekening naar tevredenheid. Nog steeds gratis (tot ik 25 ben) en alles werkt. Het enige wat ik eigenlijk mis, is een bankier applicatie voor Android. Maar dat zal vast wel eens komen.
Ze bieden echter ook een creditcard aan. Iemand daar een beetje ervaring mee? Komt deze gewoon in je bankieroverzicht erbij te staan met dezelfde inlogcodes en dergelijke?
Of is eigenlijk alles bij ICS ondergebracht en heeft het alleen de naam van ASN, maar is het verder net als elke andere creditcard?
pi_121770099
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:39 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ze bieden echter ook een creditcard aan. Iemand daar een beetje ervaring mee? Komt deze gewoon in je bankieroverzicht erbij te staan met dezelfde inlogcodes en dergelijke?
Of is eigenlijk alles bij ICS ondergebracht en heeft het alleen de naam van ASN, maar is het verder net als elke andere creditcard?
Optie 2. :)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_121771510
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:39 schreef Hugo__Boss het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk mis, is een bankier applicatie voor Android. Maar dat zal vast wel eens komen.
Voor IOS is er wel een applicatie, maar daar heb je niet zo veel aan. Alleen saldo opvragen, geen overboekingen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_121772389
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:30 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Optie 2. :)
Dus je krijgt nog een aparte toegang tot internetbankieren om je creditcard te beheren? Niet tegelijk zichtbaar met je bankrekening dus?
pi_121772441
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:33 schreef Hugo__Boss het volgende:
Dus je krijgt nog een aparte toegang tot internetbankieren om je creditcard te beheren? Niet tegelijk zichtbaar met je bankrekening dus?
De creditcard staat los van ASN. Via ASN internetbankieren kun je deze ook niet "beheren", dat gaat via de website van ICS.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_121773365
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:39 schreef Hugo__Boss het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk mis, is een bankier applicatie voor Android. Maar dat zal vast wel eens komen.
Deze ASN mobiel bankieren app voor Android is de afgelopen maanden uitvoerig getest en zal binnen enkele dagen in de Google Play Store beschikbaar zijn. Ik was één van de testers, vandaar dat ik dit weet.
pi_121775017
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:00 schreef RJD het volgende:

[..]

Deze ASN mobiel bankieren app voor Android is de afgelopen maanden uitvoerig getest en zal binnen enkele dagen in de Google Play Store beschikbaar zijn. Ik was één van de testers, vandaar dat ik dit weet.
En kan je daar dan ook betalingen mee doen?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_121789131
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

En kan je daar dan ook betalingen mee doen?
Ja, je kan daar ook betalingen mee doen. Voordat je de app kan gebruiken, moet je deze eerst koppelen aan je digipas. Vervolgens kies je een zelfbedachte pincode van 5 cijfers. Met die pincode log je in. Daarna kan je eigenlijk hetzelfde als met andere mobiel bankieren apps. Ik doe verder geen betalingen vanaf mijn ASN-rekening, dus dat heb ik zelf niet getest, maar het kan dus wel.
pi_121789357
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:00 schreef RJD het volgende:

[..]

Deze ASN mobiel bankieren app voor Android is de afgelopen maanden uitvoerig getest en zal binnen enkele dagen in de Google Play Store beschikbaar zijn. Ik was één van de testers, vandaar dat ik dit weet.
Goh, een collega op FOK. Ik zit bij beheer en ben ook redelijk nauw betrokken.
pi_121789548
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:13 schreef RJD het volgende:

[..]

Ja, je kan daar ook betalingen mee doen. Voordat je de app kan gebruiken, moet je deze eerst koppelen aan je digipas. Vervolgens kies je een zelfbedachte pincode van 5 cijfers. Met die pincode log je in. Daarna kan je eigenlijk hetzelfde als met andere mobiel bankieren apps. Ik doe verder geen betalingen vanaf mijn ASN-rekening, dus dat heb ik zelf niet getest, maar het kan dus wel.
Ik doe eigenlijk ook geen betalingen vanaf de ASN rekening, maar het is wel handig dat het kan. De huidige app is bijna nutteloos.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 20 januari 2013 @ 10:17:51 #103
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_121789803
Voor mij is het van belang dat ik papieren bankafschriften ontvang (ik heb internetbankieren, maar heb toch liever ook maandelijks papieren afschriften per post), dat ik de mogelijkheid heb om met papieren acceptgiro's en overschrijvingskaarten kan betalen en dat er een filiaal in de buurt is.

Dus naast het internetbankieren, wil ik de mogelijkheid hebben, ook gewoon regulier (ouderwets zeg maar) te bankieren, ook omdat pc's geregeld virussen hebben, dus niet zo betrouwbaar zijn voor betalingsverkeer. Dan toch liever zaken op papier.

Mijn bank moet niet aan wapenhandel doen, liefst alleen investeren in milieu- en duurzame projecten die verantwoord zijn. Geen kinderarbeid stimuleren of zaken doen met Nike bijvoorbeeld die grootschalig gebruik maakt van kinderarbeid.

Ik zit nu bij Triodos, een bank die verantwoord bankiert, beter nog dan ASN, maar ik mis filialen en de mogelijkheid buiten het internet om zaken te regelen. Het liefst zou ik een combinatie hebben van de service van de Rabobank met het geweten van Triodos. Een dergelijke bank zou mijn droombank zijn.

Tot die tijd blijf ik gewoon bij Triodos. (Ze sturen trouwens wel kostenloos papieren bankafschriften en geven 1% rente op je saldo op je betaalrekening)
pi_121792235
quote:
6s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:42 schreef hondashadow het volgende:

[..]

Goh, een collega op FOK. Ik zit bij beheer en ben ook redelijk nauw betrokken.
Ik werk niet bij ASN hoor. Ik was alleen één van de testers van de app.
pi_122219216
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:39 schreef Hugo__Boss het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk mis, is een bankier applicatie voor Android. Maar dat zal vast wel eens komen.
Sinds vandaag is de ASN Mobiel Bankieren app beschikbaar in de Google Play Store.
Zie ook http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=11322
pi_122371808
Heb hem geinstalleerd, ziet er mooi uit! Goede eerste indruk!
pi_122373896
Ik citeer, niet uit eigen werk:
quote:
ASN Mobiel Bankieren
Uw voordelen op een rij

Voor iPhone en iPad en Android
Direct uw saldo bekijken
Gemakkelijk geld overboeken
Uw rekeningen betalen
Bij- en afschrijvingen bekijken
Meer informatie
Bron: http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=11322

En dan vervolgens op de (wazige) link wat de app wel en niet kan (http://interface.q-go.net/asn/a/904/1686):
quote:
Wat kan ik in de app niet wat wel mogelijk is in ASN Online Bankieren?
De volgende onderdelen zijn niet mobiel beschibaar:

Overboeken: automatisch betalen en sparen, opdrachten verzenden vanuit de verzendlijst, gedane opdrachten inzien, een incasso storneren en overboeken naar het buitenland.
Beleggen: aankopen, verkopen en ruilen van participaties, lopende orders bekijken en uw orderhistorie inzien.
Serviceprocessen: geen van de serviceprocessen zijn beschikbaar in de app.
Instellingen: selecteren van uw voorkeursrekening en voorkeursperiode, aanvragen van het ASN Rentebericht en het wijzigen van de rekeningnaam.
Diensten en uw gegevens: opvragen van uw financieel jaaroverzicht en het wijzigen van uw adres en e-mailadres.
Dus eerst kan ik wel overboeken, en dan weer niet. Heel bijzonder.
pi_122374139
Ik denk dat de eerste link over de nieuwe app gaat en de tweede over de oude (die volledig ruk was).

Nieuwe app ziet er goed uit!
pi_122383228
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk dat de eerste link over de nieuwe app gaat en de tweede over de oude (die volledig ruk was).

Nieuwe app ziet er goed uit!
Ik heb nog steeds de nutteloze oude en verwachtte ( :') ) dat de nieuwe versie vanzelf als update zou komen.
Naar aanleiding van deze post gaan kijken om te zien dat het dus 2 afzonderlijke apps geworden zijn; saldo en mobiel bankieren.

Nou ja, het werkt nu in ieder geval. Wel bijzonder dat je op iPhone en iPad afzonderlijk moet aanmelden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_122383579
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:19 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds de nutteloze oude en verwachtte ( :') ) dat de nieuwe versie vanzelf als update zou komen.
Naar aanleiding van deze post gaan kijken om te zien dat het dus 2 afzonderlijke apps geworden zijn; saldo en mobiel bankieren.

Nou ja, het werkt nu in ieder geval. Wel bijzonder dat je op iPhone en iPad afzonderlijk moet aanmelden.
Dat had ik ook verwacht, mijn originele post hierboven was dan ook anders :P

Hoezo bijzonder? Dat moet voor de Rabo, ING en creditcard ook.
pi_122383751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:30 schreef Tha_Duck het volgende:


Hoezo bijzonder? Dat moet voor de Rabo, ING en creditcard ook.
Ik heb alleen de ING app en kan me niet herinneren daarvoor 2 keer door de aanmeldcyclus te zijn gegaan. Misschien slecht geheugen/vroege dementie.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_122384011
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:35 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik heb alleen de ING app en kan me niet herinneren daarvoor 2 keer door de aanmeldcyclus te zijn gegaan. Misschien slecht geheugen/vroege dementie.
Het kan veranderd zijn, maar toevallig heb ik vandaag alle 3 op mijn iPad geïnstalleerd en bij allen moest ik wederom door de cyclus. Vandaar dat ik het zo stellig kan zeggen :)
pi_122384513
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:05 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik werk niet bij ASN hoor. Ik was alleen één van de testers van de app.
Hahaha, en ik me maar afvragen bij welke collega jouw nickname paste...
pi_122409002
Wat mij betreft had de app niet geforceerd landscape gehoeven, dat bepaal ik liever zelf.
Verder werkt het prima!
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_122427002
Ik zit nu bij de abn. En ik wil eigenlijk overstappen naar een andere bank dus ik lees even mee.
En m.b.t. inloggen het is niet wat je gewend bent. Abn heeft nu ook een snelcode dan heb je alleen een code nodig om in te loggen en kun je met die code wel geld overmaken naar jezelf.
pi_122429322
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zit nu bij de abn. En ik wil eigenlijk overstappen naar een andere bank dus ik lees even mee.
En m.b.t. inloggen het is niet wat je gewend bent. Abn heeft nu ook een snelcode dan heb je alleen een code nodig om in te loggen en kun je met die code wel geld overmaken naar jezelf.
ASN is net geannexeerd door de overheid, ik zou even de kat uit de boom kijken.
pi_122433382
Ik stap ook niet meteen over. Maar ben mij wel aan het orienteren
pi_122454636
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik stap ook niet meteen over. Maar ben mij wel aan het orienteren
In ieder geval tot vorige week was het een prima bank. Enige aanmerking die je kan hebben is dat overschrijven tussen andere banken en ASN niet snel is, soms schrijf je iets op vrijdagmorgen over en komt het pas maandagmiddag goed. Tussen ASN rekeningen gaat wel realtime (van spaar naar betaal en visa versa). Als je dat geen issue vind dan ga je denk ik moeilijk een andere bank vinden die zo goedkoop is en gewoon doet wat ie moet doen. Dat was voor mij de reden om deze 2de rekening erbij te nemen, voorheen had ik altijd DSB erbij en dat beviel net zo goed.
pi_126378405
Is er iemand die weet of bij de ASN Creditcard ook gespreid betalen niet te nemen is? Bij de aanvraag kun je dit nergens aangeven en vlak voor het versturen moet je akkoord gaan dat je de mogelijkheid tot gespreid betalen gaat afsluiten. Maar dit wil ik liever niet.

Ook zou ik wel een wat lagere limiet willen hebben, 1000 is meer dan genoeg maar 2500 lijkt het minimum te zijn. Of kan ik beter elders wat afsluiten?
pi_126378763
quote:
19s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:14 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is er iemand die weet of bij de ASN Creditcard ook gespreid betalen niet te nemen is? Bij de aanvraag kun je dit nergens aangeven en vlak voor het versturen moet je akkoord gaan dat je de mogelijkheid tot gespreid betalen gaat afsluiten. Maar dit wil ik liever niet.

Ook zou ik wel een wat lagere limiet willen hebben, 1000 is meer dan genoeg maar 2500 lijkt het minimum te zijn. Of kan ik beter elders wat afsluiten?
Volgens mij is het bij een creditcard altijd mogelijk om in 1x te betalen. Je zou ASN Bank kunnen mailen, of een tweet versturen. Ze reageren altijd heel vlot, is mijn ervaring.
pi_126378810
Ja mogelijk is het sowieso wel, maar het liefste heb de mogelijkheid gewoon niet aan staan, zoals dat ook was met mijn studenten creditcard toen ik die nog had.

Ik zal ze eens mailen :) hoewel ik misschien wel bij ICS moet zijn..
pi_126383151
quote:
19s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:14 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is er iemand die weet of bij de ASN Creditcard ook gespreid betalen niet te nemen is? Bij de aanvraag kun je dit nergens aangeven en vlak voor het versturen moet je akkoord gaan dat je de mogelijkheid tot gespreid betalen gaat afsluiten. Maar dit wil ik liever niet.

Ook zou ik wel een wat lagere limiet willen hebben, 1000 is meer dan genoeg maar 2500 lijkt het minimum te zijn. Of kan ik beter elders wat afsluiten?
Je kunt inloggen op de ics site zodra de creditcard geactiveerd is. Dan kun je onder andere de betaalwijze veranderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')