abonnement Unibet Coolblue
pi_66962100
Eerdere delen:
Toekomstige topper: Michaela Krajicek!!!
Neerlands tennishoop deel II : Micha op naar de top...
Neerlands tennistalent deel III: Misa de top 100 binnen!
Neerlands tennisdame deel IV: Misa alive & hitting again!
Misa, Neerlands tennisdame deel V: Op naar de 2e finale *O*
Misa Krajicek, Winnares Moorilla International!!! Deel VI
Misa Krajicek - deel VII: Mauresmo, eat your heart out
Misa Krajicek #8: in Parijs
Misa Krajicek #9 - Winnares Rosmalen!
Misa Krajicek #10: Stunten in New York?
Misa Krajicek #11: echt Hollands
Misa Krajicek #12: op naar Grand Slams
Misa Krajicek #13: Kort haar, kort bij de top!
Misa Krajicek #14: met een niet te dure coach
Misa Krajicek #15: trainer: "My naam is McGaw"
Misa Krajicek #16: Het lek is boven ?
Misa Krajicek #17: Kan weer omhoog kijken


De eerste WTA zege, in Tashkent ten koste van Akgul Amanmuradova


En de winst in Hobart.


Ook gretig op Rosmalen


Lid van de laatste 8 op Wimbledon

Michaëlla Krajicek scheldt in het Tsjechisch, dat doet ze nogal hard. Een bal moet nu eenmaal goed geslagen. Gelukkig gaat het toch vaak goed. Na een goed debuut in Flinders park, volgde in 2005 een eerste succes in de Dolomieten. Collegatalent Lucie Safarova stond vervolgens in Estoril een eerste WTA zege in de weg. De kwalificatie op Roland Garros werd goed doorgekomen, maar Patty Schnyder bleek toch nog net een maatje te groot. Na een debacle een jaar eerder op Rosmalen (flauw gevallen) er meteen weer staan, dat deed Misa! Ze sloeg zich naar de kwartfinale, maar toen wilde haar rechterknie niet meer. Wimbledon en de US Open bleven zo onontgonnen. Maar Misa kwam ijzersterk terug uit de revalidatie. In Luxemburg draaide ze nog warm, maar in Tashkent werd haar eerste WTA scalp gescoord. Het toetje werd een halve finale plaats in Hasselt, waar routinier Francesca Schiavone alle zeilen bij moest zetten tegen de acht jaar jongere tegenstandster. Dat eerste echte WTA seizoen bracht haar tot de 58e plaats op de wereldranglijst. Op 1 januari 2005 stond zij 244e, dat maakt 186 plaatsen winst.

Na een geslaagd 2005, speelde ze in 2006 eerst met Peter Wessels verrassend de finale van de Hopman Cup. Vervolgens ging ze het toernooi van Hobart winnen. Op Flinders Park was het erg warm, ze sneuvelde tegen de latere winnares Amelie Mauresmo. Opvallend was de zege op het gras van Rosmalen. Misa bleef heel en wist Dinara Safina te verschalken. Het seizoen bracht haar tot een verdienstelijke 43e plaats op de wereldranglijst.

In het nieuwe jaar kende Misa de eerste grote dip, pas in Antwerpen werd weer gewonnen. De tegenstanders kennen haar nu. Niet dat dat uitmaakt, Serena Williams verzekerde dat Misa\'s tijd nog komt. In het Amerikaanse voorjaar wist ze eindelijk weer een top tien speelster te verschalken, Nicole Vaidisova ging eraf. Dat bracht Misa weer tot de top 40 ter wereld. Daarna was het even wachten op een volgende grote scalp, op Rosmalen kon ze haar titel niet met succes verdedigen. Voor de eerste keer geplaatst op Wimbledon werd de winnares van deze Rosmalen-editie echter haar volgende \'top 10 prooi\', ze versloeg in de derde ronde Anna Tsjakvetadze, de nummer 7 van de wereld! Pas in de kwartfinales vond Misa haar meerdere in Bartoli. De top 30 lonkte op dat moment, maar een blessure, gevolgd door een mindere jaargang resulteerden in een vrije val op de ranglijst. Op dit moment staat Krajicek hierdoor nipt buiten de top 200. Nu op naar de top 100!

Website WTA
WTA profile
Krajicek Foundation (officiële website Michaëlla Krajicek)
Alles over Michaëlla Krajicek (onofficiële website over Misa)

Vorige topic:
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 00:38 schreef Tim86 het volgende:

[..]


1 uit 7 BP zegt niet zoveel als je in 2 games breakkansen maar krijgt en daarvan 1 keer breakt. Die dubbele fouten zijn erg zuur maar ik zie dit niet als een teken dat ze er niet klaar voor is. Vaidisova in vorm is gewoon een top 10 speelster, wereldtop. Dat zij dit jaar tegenvalt tot nu toe is een feit maar die Tsjechische moest een keer fatsoenlijk gaan ballen..
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:26 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij heeft Misa echt nog nooit van Vaidisova gewonnen ongeveer.

Al 1000x tegen gespeeld, maar altijd dit soort partijen bijna...

Ach, gewoon punten blijven sprokkelen de komende tijd.
Helaas dus geen ronde(s) overleefd op het eerste grote toernooi...maar het is een begin dat ze er weer stond.
Jack does it in real time...
pi_66964257
Prachtige TT
U MAD?
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:59:31 #3
176521 Grulez
rasgroninger
pi_66969225
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Prachtige TT
pi_66971472
tvp
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_66974340
Mogen we een TT verzinnen ? Een lege is ook niks voor de log.

Mij voorstel:
Misa Krajicek #8 : Van Cup A naar Cup C danzij een trainer
U MAD?
pi_66976092
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:26 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij heeft Misa echt nog nooit van Vaidisova gewonnen ongeveer.

Al 1000x tegen gespeeld, maar altijd dit soort partijen bijna...

Ach, gewoon punten blijven sprokkelen de komende tijd.
Dude, wat klets je uit je nek

Misa heeft met de partij van gisteren meegeteld vijf partijen tegen Vaidisova gespeeld. Het is nu 3-2 in onderlinge ontmoetingen voor Misa. Ze won 2x in 3 sets en 1x in twee sets en verloor 1x in drie sets en gisteren dus in twee sets.

Zoek eerst eens wat op voordat je uit je nek begint te zwetsen
pi_66976137
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
Mogen we een TT verzinnen ? Een lege is ook niks voor de log.

Mij voorstel:
Misa Krajicek #8 : Van Cup A naar Cup C danzij een trainer
Ik dacht aan "Coming out on top" of "waar de hoogtepunten zich opstapelen"
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 maart 2009 @ 17:24:11 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66976358
Gaat ze in Miami spelen ?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_66979195
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Prachtige TT
sig verwijderd door FA
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:58:57 #10
216667 Orkie
Rho srithed mg kegtops awound?
pi_66981544
Wat een crappy TT..

doe dan:

" Nooit meer een partij midden in de nacht! "

Dan denkt ze namelijk aan andere dingen
pi_67017931
Welke qualies gaat ze nu spelen ?
U MAD?
pi_67046177
Vaidisova lijkt wel weer in goede doen te zijn... ze slaat zich heel makkelijk langs Bondarenko... zo'n vreemde nederlaag is het dus ook niet voor Kraai... jammer alleen dat ze de kansen die ze kreeg niet kon benutten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 15 maart 2009 @ 00:36:56 #13
216667 Orkie
Rho srithed mg kegtops awound?
pi_67057741
Miami gaat ze spelen!
pi_67178386
van de website
quote:
Allistair McCaw heeft laten weten dat Misa volgende week meedoet aan het kwalificatietoernooi van Miami (Wild Card) en 6 april aan het ITF 100.000$-toernooi van Torhout begint.
jeej!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:37:32 #15
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_67232289
tvp
  maandag 23 maart 2009 @ 11:36:32 #16
216667 Orkie
Rho srithed mg kegtops awound?
pi_67318696
Vanavond om ongeveer 20.00 tegen Vesnina, 56e op de wereldranglijst voor de 1e ronde van de Kwali van Miami. Daarna tegen de winnares van de partij tussen de fransaises Emilie Loit (106) en Camille Pin (98). Ze moet dus 2 rondes overleven om zich voor het hoofdtoernooi te plaatsen (Waar overigens Aranxta een WC voor heeft gekregen).

'k zeg Hup Misa Hup. Deze partij moet echt gewonnen worden, levert meteen 20 punten op voor de ranking! En omdat ze er maar 2 te verdedigen heeft, is het ideaal! Zou namelijk meteen top 150 betekenen, toch weer een grens!
pi_67319034
Go Misa!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_67321405
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:36 schreef Orkie het volgende:
Vanavond om ongeveer 20.00 tegen Vesnina, 56e op de wereldranglijst voor de 1e ronde van de Kwali van Miami. Daarna tegen de winnares van de partij tussen de fransaises Emilie Loit (106) en Camille Pin (98). Ze moet dus 2 rondes overleven om zich voor het hoofdtoernooi te plaatsen (Waar overigens Aranxta een WC voor heeft gekregen).

'k zeg Hup Misa Hup. Deze partij moet echt gewonnen worden, levert meteen 20 punten op voor de ranking! En omdat ze er maar 2 te verdedigen heeft, is het ideaal! Zou namelijk meteen top 150 betekenen, toch weer een grens!
Phoe zware loting.
Allemaal geen onbekende dames.
Zal zeer zeer lastig worden. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van vanavond.
U MAD?
  maandag 23 maart 2009 @ 13:06:55 #19
216667 Orkie
Rho srithed mg kegtops awound?
pi_67321621
Als ze zich weer in de top van het veld wil scharen moet ze dit soort wedstrijden dus wel gaan winnen
pi_67321642
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:06 schreef Orkie het volgende:
Als ze zich weer in de top van het veld wil scharen moet ze dit soort wedstrijden dus wel gaan winnen
Ik denk dat Vesnina nog te vroeg komt voor Misa.
U MAD?
pi_67321959
Vesnina is een erg goede speelster..vrees ook dat het lastig wordt..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_67321982
Haal die avatar eens weg, ik word blind !11_____11111
U MAD?
pi_67321999
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:19 schreef de_boswachter het volgende:
Haal die avatar eens weg, ik word blind !11_____11111
Mijne heeft tenminste een geil lichaam
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_67322053
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:20 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Mijne heeft tenminste een geil lichaam
Die van mij is tenminste ECHT geil
U MAD?
pi_67333352
Net begonnen tegen Vesnina.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')