vrijdag 13 maart 2009 @ 19:10:06 #76
43653 sigme
Zwelstijfsel
pi_67017606
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:23 schreef sjakie007 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je factureert aan jouw klanten en dat dit incl btw is? Dan zou het handig zijn dat als je de zakelijke kosten die je hebt ook als zakelijk aan te laten merken als zakelijk. BTW daarover is namelijk te verrekenen met de btw die je periodiek betaald aan de fiscus... Kan toch wat schelen in wat je moet betalen...
Kan niet uit tegen inschrijfkosten KvK. Nog los van het feit dat een BTWnummer los staat van KvK.

Ik begrijp dat sommigen wel nut hebben van inschrijving bij KvK. Prachtig, houden zo, bestrijd ik niet, voel je vrij je in te schrijven.

Ik zie alleen niet heel goed waarom het moeilijk is om aan te nemen dat al die zelfstandigen die jaaaaaaaaaaaaaren lang uitstekend en winstgevend zaken hebben kunnen doen zonder KvK-inschrijving nu, omdat inschrijving verplicht wordt, plotseling daar blij mee moeten zijn.

Als het voor die personen functioneel of zakelijk aantrekkelijk was geweest in te schrijven bij KvK hadden ze het al wel gedaan hoor. 't Is puur een dure plicht iets te doen wat al toegestaan was en wat men geheel vrijwillig NIET wou. En nu dus nog niet, maar wel moet.
Ganselijk onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:29:18 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67018146
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:15 schreef Roy_T het volgende:
Anonimiteit en een bedrijf hebben, dat gaat nou eenmaal niet samen (en gelukkig maar, wat mij betreft)
Maar met de nieuwe regeling moeten bijvoorbeeld schrijvers ook een inschrijving hebben. Die hebben natuurlijk meestal ook geen zakelijk adres en kun je boeken schrijven echt als "bedrijf" zien? Lijkt me niet dat veel auteurs erop zitten te wachten dat er "fans" langskomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_67018208
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:40 schreef Laureline het volgende:

[..]

. Aangezien ik nog steeds niet ben gearresteerd voor het niet oprichten van een VVE
Even ter informatie; de VvE wordt tegelijkertijd met het splitsen in appartementsrechten opgericht.

on topic: Geen flauw idee wat nog verder de voordelen zouden moeten zijn, maar een makro/sligro pas is natuurlijk wel handig.
pi_67019904
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:29 schreef wonderer het volgende:

Maar met de nieuwe regeling moeten bijvoorbeeld schrijvers ook een inschrijving hebben. Die hebben natuurlijk meestal ook geen zakelijk adres en kun je boeken schrijven echt als "bedrijf" zien? Lijkt me niet dat veel auteurs erop zitten te wachten dat er "fans" langskomen.
Ja, dat kun je als een bedrijf zien Je maakt immers een product, verkoopt dat en voorziet daarmee in je inkomen.

Desnoods gebruik je het adres van je agent of uitgever, maar van tig BN'ers kun je via de KvK aan hun adres komen. De meesten hebben een persoonlijke holding waar hun activiteiten onder vallen, en die staan vaak gewoon op hun privé (en dus ook zakelijke) adres.
pi_67021938
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Kan niet uit tegen inschrijfkosten KvK. Nog los van het feit dat een BTWnummer los staat van KvK.

Ik begrijp dat sommigen wel nut hebben van inschrijving bij KvK. Prachtig, houden zo, bestrijd ik niet, voel je vrij je in te schrijven.

Ik zie alleen niet heel goed waarom het moeilijk is om aan te nemen dat al die zelfstandigen die jaaaaaaaaaaaaaren lang uitstekend en winstgevend zaken hebben kunnen doen zonder KvK-inschrijving nu, omdat inschrijving verplicht wordt, plotseling daar blij mee moeten zijn.

Als het voor die personen functioneel of zakelijk aantrekkelijk was geweest in te schrijven bij KvK hadden ze het al wel gedaan hoor. 't Is puur een dure plicht iets te doen wat al toegestaan was en wat men geheel vrijwillig NIET wou. En nu dus nog niet, maar wel moet.
Ik snap iets niet, een KvK inschrijving kost in het mkb vaak hoogstens 141 euro. Als je echt jarenlang uitstekend en winstgevend gedraaid hebt, lijkt de materialiteit van een jaarlijkse kvk factuur me echt nihil. Ik zou me meer druk gaan maken om de facturering van vaste leveranciers of dat mijn klanten op tijd betalen.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_67022634
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Even ter informatie; de VvE wordt tegelijkertijd met het splitsen in appartementsrechten opgericht.

on topic: Geen flauw idee wat nog verder de voordelen zouden moeten zijn, maar een makro/sligro pas is natuurlijk wel handig.
Ja, dat wist ik allang, maar in tig gevallen is de VVE 'slapend' (de makelaarsterm ), en is er ook geen enkele behoefte aan. Het gedwongen activeren van VVE's, met verplicht een potje maken voor eventuele onkosten, is ook zo'n betuttelende overheidsmaatregel, alsof je niet zelf op het moment dat het nodig is met die ene medebewoner van je pand beslissingen kan nemen.
Zulk beleid irriteert me, als zelfstandig denkend mens. Net als dus de ineens verplichte, nutteloze, belachelijk overprijsde KvK-inschrijving.
You're about as easy as a nuclear war
pi_67025908
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:19 schreef sjakie007 het volgende:

Ik snap iets niet, een KvK inschrijving kost in het mkb vaak hoogstens 141 euro.
Voor deze eenmanszaken, afhankelijk van de regio, ongeveer 35 euro. Maar het ging sigme volgens mij niet om het geld, want dan kun je je inderdaad beter druk maken over iets anders.
pi_67047381
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:36 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik allang, maar in tig gevallen is de VVE 'slapend' (de makelaarsterm ), en is er ook geen enkele behoefte aan. Het gedwongen activeren van VVE's, met verplicht een potje maken voor eventuele onkosten, is ook zo'n betuttelende overheidsmaatregel, alsof je niet zelf op het moment dat het nodig is met die ene medebewoner van je pand beslissingen kan nemen.
Zulk beleid irriteert me, als zelfstandig denkend mens. Net als dus de ineens verplichte, nutteloze, belachelijk overprijsde KvK-inschrijving.
Dat is alleen soms het probleem, zodra het om geld gaat zijn mensen vaak tot veel minder bereid. Sommige buren kunnen er dan ook gewoonweg niet uitkomen. Met zo'n VvE voorkom je geschillen.
Dat het niet altijd even nodig is, moet dan maar voor lief genomen worden.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:23:06 #84
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67063083
Ik vond de 'bergen' post, spam en telefoontjes wel mee vallen trouwens
Telefoontjes: 0
spam: apart e-mailadresje voor aanmaken, maar ook daar bijna niks. Spam is voornamelijk als je online je mailadres achterlaat.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67063308
Via de mail heb ik nooit iets ontvangen, volgens mij worden die niet verkocht door de KvK. Telefoontjes ook niet, alleen via de post inderdaad.
pi_67138355
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:33 schreef Roy_T het volgende:
Via de mail heb ik nooit iets ontvangen, volgens mij worden die niet verkocht door de KvK. Telefoontjes ook niet, alleen via de post inderdaad.
Mailadressen worden wel doorverkocht.
pi_67138894
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:29 schreef MadGuy het volgende:

Mailadressen worden wel doorverkocht.
Ah, dan blijkt mijn spamfilter toch 100% dekkend te zijn
pi_67139083
Blijkbaar. Ik moet zeggen dat ik ook niet veel krijg, maar toch.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:47:14 #89
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_67183475
Ik was laatst bij de KvK om te vragen wat het voordeel is van de KvK. 'Wij spreken niet over voor- en nadelen', zo was het antwoord. Kortom: er zijn geen voordelen. Ik vind het bestaan van de KvK ronduit absurd eerlijk gezegd. Bureaucratische regelgeving die nergens op slaat, ondernemers geld kost en geen toegevoegde waarde heeft.
pi_68503319
Zijn er sancties op het niet inschrijven bij de KVK? Het lijkt me dat burgerlijke ongeholorzaamheid hier op zijn plaats is voor iedereen die al jaren bekend is bij zijn opdrachtgevers, bij voorbeeld schrijvers en vertalers, en geen enkel voordeel heeft van zo`n inschrijving, die alleen maar geld kost
pi_68504841
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:47 schreef darktower het volgende:
Ik was laatst bij de KvK om te vragen wat het voordeel is van de KvK. 'Wij spreken niet over voor- en nadelen', zo was het antwoord. Kortom: er zijn geen voordelen.
Klopt, er is slechts de noodzaak.
quote:
Ik vind het bestaan van de KvK ronduit absurd eerlijk gezegd. Bureaucratische regelgeving die nergens op slaat, ondernemers geld kost en geen toegevoegde waarde heeft.
Je snapt het gewoon niet.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_68537572
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Je snapt het gewoon niet.
Wat een goed argument van je....
Zo win je vast elke discussie, gewoon niet op de inhoud ingaan.
pi_68556080
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:41 schreef haakman het volgende:
Zijn er sancties op het niet inschrijven bij de KVK? Het lijkt me dat burgerlijke ongeholorzaamheid hier op zijn plaats is voor iedereen die al jaren bekend is bij zijn opdrachtgevers, bij voorbeeld schrijvers en vertalers, en geen enkel voordeel heeft van zo`n inschrijving, die alleen maar geld kost
Geen idee, ik hoop dat het net zulke 'sancties' zijn als op het niet opruimen van je hondepoep
Maar dat merken we wel, ik kan me in ieder geval voorstellen dat heel veel mensen zich toch niet in gaan schrijven. Ook hoorde ik dat mensen die een btw-vrijstelling hebben ook een brief kregen van de KVK om zich in te schrijven. Terwijl die dat niet eens hoeven.
You're about as easy as a nuclear war
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:14:41 #94
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68556160
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:11 schreef Laureline het volgende:

[..]

Geen idee, ik hoop dat het net zulke 'sancties' zijn als op het niet opruimen van je hondepoep
Maar dat merken we wel, ik kan me in ieder geval voorstellen dat heel veel mensen zich toch niet in gaan schrijven. Ook hoorde ik dat mensen die een btw-vrijstelling hebben ook een brief kregen van de KVK om zich in te schrijven. Terwijl die dat niet eens hoeven.
Volgens mij moet iedereen die deelneemt aan het economisch verkeer zich inschrijven. Dus ondanks of je een BTW vrijstelling hebt of niet.
Oderint dum metuant.
Cash is a fact, profit is an opinion.
Not to get technical... but according to chemistry, alcohol is a solution.
pi_68583651
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:23 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je de KvK en/of je klanten je privéadres zou moeten geven Het draait allemaal om je zaak, dus waarom zou je niet je zakelijke adres gebruiken
Ik heb mijn inschrijvingsbrief inmiddels binnen. Mij is verteld dat je privéadres niet volledig kan afschermen. Je hoort als eigenaar ook op te geven wat je vestigingsadres is, dit wordt gecheckt bij het GBA, klopt dat niet, dan veranderen ze het dus terug naar je privéadres.

Weet iemand of dit waar is? Ik hoorde het van iemand van de KvK toen ik belde om iets na te vragen...?

Kahlie
pi_68585542
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:54 schreef dyna18 het volgende:
Wat een goed argument van je....
Zo win je vast elke discussie, gewoon niet op de inhoud ingaan.
Welke inhoud?

Als je het bestaan van de de KvK absurd vindt, dan heb je er gewoon totaal niet over nagedacht en roep je maar wat. Dan is er helemaal niks te discussieren, laat staan te winnen.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_68587731
Ik ben nu blijkbaar ingeschreven, en nu kreeg ik een brief waarin me om mijn communicatiegegevens wordt gevraagd. Telefoonnummer, faxnummer, e-mail.

Weet iemand of je verplicht bent om deze gegevens te verstrekken? Ik ben tekstschrijver, mijn (mini)onderneming is meer een uit de hand gelopen hobby, ik zit niet te wachten op allerlei telefoontjes, spam, e.d. Ik heb niet eens een bedrijfstelefoon! (Mijn onderneming bestaat uit mijn laptop en de keukentafel )
pi_69427213
... En de eerste spam ligt inmiddels op de deurmat. Nou ja, in de oudpapierbak eigenlijk. Ik heb het bedrijf gemaild dat ik geen prijs stel op de diensten die zij me aanbieden. Mailtje terug: we verwijderen u uit het systeem, moet u bedrijf er wel in blijven staan?

Ik bén verdikkeme mijn bedrijf.

Ik heb overigens geen gehoor gegeven aan de oproep om mijn verdere gegevens door te geven (zie mijn vorige post). Anders krijg ik die spam ook nog via mail en telefoon. Brrrr.

Ik heb een beetje weerzin omdat ik een bijbaan heb waarbij ik o.a. aan de telefoon zit en post verwerk. Je wilt niet weten wat dat dagelijks voor rompslomp met zich meebrengt. En dan zou ik dat thuis ook maar zo laten gebeuren
pi_69428007
En doordat ik van huis werk, staan al mijn privégegevens waarover de KvK beschikt zomaar op o.a. Google maps. No way dat ze ook nog mijn 06 daar gaan publiceren.

* _Arual_ is boos.
pi_69428043
Van de post die ik van willekeurige bedrijven via KVK krijg word ik ook hartstikke gek af en toe. Een periode wel eens niks, en van de een op de andere dag écht pakketten vol in je brievenbus gepropt.

Ik ben ook maar bezitter van een kleine eenmanszaak, nota bene.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')