quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:23 schreef sjakie007 het volgende:[..]
Ik neem aan dat je factureert aan jouw klanten en dat dit incl btw is? Dan zou het handig zijn dat als je de zakelijke kosten die je hebt ook als zakelijk aan te laten merken als zakelijk. BTW daarover is namelijk te verrekenen met de btw die je periodiek betaald aan de fiscus... Kan toch wat schelen in wat je moet betalen...
Kan niet uit tegen inschrijfkosten KvK. Nog los van het feit dat een BTWnummer los staat van KvK.
Ik begrijp dat sommigen wel nut hebben van inschrijving bij KvK. Prachtig, houden zo, bestrijd ik niet, voel je vrij je in te schrijven.
Ik zie alleen niet heel goed waarom het moeilijk is om aan te nemen dat al die zelfstandigen die jaaaaaaaaaaaaaren lang uitstekend en winstgevend zaken hebben kunnen doen zonder KvK-inschrijving nu, omdat inschrijving verplicht wordt, plotseling daar blij mee moeten zijn.
Als het voor die personen functioneel of zakelijk aantrekkelijk was geweest in te schrijven bij KvK hadden ze het al wel gedaan hoor. 't Is puur een dure plicht iets te doen wat al toegestaan was en wat men geheel vrijwillig NIET wou. En nu dus nog niet, maar wel moet.