abonnement Unibet Coolblue
pi_66911505



Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:



Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9
  • Japan deel 10
  • Japan deel 11
  • Japan deel 12

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN


    http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.

    Japan op TV.

    Voor de geïnteresseerden is sinds kort Lost in Tokyo te zien op RTL5, momenteel is dit gestopt omdat er helaas te weinig kijkers waren.

    [ afbeelding ]


    Bekijk de afleveringen Online:

    Aflevering 1 (Windows media player)
    800kbps
    Aflevering 2 (Windows media player) 800kbps
    Aflevering 3 (Windows Media Player) 800kbps
    Aflevering 4 (Windows Media Player) 800kbps

    Doorpraten over deze serie kan hier:
    RTL5 Lost in Tokyo #2

    [ Bericht 0% gewijzigd door Pheno op 10-03-2009 21:47:40 ]
  • Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66912025
    Ik heb het meeste recht op die kofferplek, als Japan-freak!

    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66912136
    Ik plaats ook eens een keer een onvervalste tvp zeg...

    Iemand nog tips voor Osaka?
    pi_66912291
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik plaats ook eens een keer een onvervalste tvp zeg...

    Iemand nog tips voor Osaka?
    Hij was ineens weg

    Osaka > Nee, daar zijn we niet geweest. Ik moest rusten. Had zo'n gruwelijk pijn in m'n benen
    Hoewel... ook al ben ik er zelf niet geweest: Deze had ik uebergraag willen zien
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66912419
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:12 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Hij was ineens weg

    Osaka > Nee, daar zijn we niet geweest. Ik moest rusten. Had zo'n gruwelijk pijn in m'n benen
    Hoewel... ook al ben ik er zelf niet geweest: Deze had ik uebergraag willen zien


    Stoute Kitty!

    Ik ga zoveel Kittymeuk kopen weer.
    pi_66912623
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
    Iemand nog tips voor Osaka?
    Net hotel geboekt voor 5 nachten Osaka. Voordeel is, dat het zo centraal ligt dat je makkelijk naar Kobe, Nara, Kyoto, Nagoya en Himeji kan daarvandaan. Maar in de stad kun je je ook wel een paar dagen vermaken met het kasteel, pretpark en winkelcentra.
    pi_66912649
    Iemand wel eens op Hokkaido geweest en nog tips wat je daar kan doen in mei
    pi_66912967
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:14 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]



    Stoute Kitty!

    Ik ga zoveel Kittymeuk kopen weer.
    Ik heb me echt ingehouden... Heb wel zo'n enorme berg aan vooral Hello Kitty hangertjes gekocht dat zelfs de Japanners er wat van zeiden

    En een berg aan cadeautjes voor een vriendin (voornamelijk uit de 100 yen shop )

    Ik vond mezelf zo stoer met m'n 25+ hangertjes (met belletjes ) aan m'n rugtas tot ik in Kyoto bij de Mac een meisje zag met nog meer hangertjes aan d'r telefoon
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66913135
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:18 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Net hotel geboekt voor 5 nachten Osaka. Voordeel is, dat het zo centraal ligt dat je makkelijk naar Kobe, Nara, Kyoto, Nagoya en Himeji kan daarvandaan. Maar in de stad kun je je ook wel een paar dagen vermaken met het kasteel, pretpark en winkelcentra.
    Dat kasteel is toch net zo nep als dat van Hiroshima?
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:19 schreef DutchTrain het volgende:
    Iemand wel eens op Hokkaido geweest en nog tips wat je daar kan doen in mei
    Ben er nooit geweest, maar wil er dolgraag heen. Rebun en Rishiri staan hoog aan de lijst, net als de soort van swamps in het zuiden
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:33:18 #11
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66913286
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Sumo is cool!
    Serieus? Ik heb het nog nooit gezien
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66913289
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef MissMSX het volgende:
    Dat kasteel is toch net zo nep als dat van Hiroshima?
    Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
    quote:
    Ben er nooit geweest, maar wil er dolgraag heen. Rebun en Rishiri staan hoog aan de lijst, net als de soort van swamps in het zuiden
    Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoek
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:37:10 #13
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66913452
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
    [..]

    Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoek
    Mijn allergrootste wens is een trip naar Sakhalin

    Verder heb ik van horen zeggen dat de natuur op Hokkaido om te is. En natuurlijk de onsen

    Als je een motormuis bent is dat ook zeker aan te raden. Wel de Touring Mapple gebruiken. Is sowieso wel handig, want alle treinstations staan er op (kana begrijpen verplicht).
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:38:48 #14
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66913521
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
    [..]

    Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoek
    Ik ben in het kasteel van Hiroshima geweest en het enige leuek daaraan was het feit ooit eens in een nepkasteel geweest te wijn

    Himeji FTW
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66914215
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Serieus? Ik heb het nog nooit gezien
    Ja! Is echt geweldig om te zien! Ik ben aan het begin van het tournooi geweest en overdag kun je dus vrij dicht op de ring gaan zitten met je camera. Ze zijn niet zo vlot met wegsturen iig.
    Maar de eenvoud van de sport, de rituelen en de enorme krachten die er vrij komen, maken dit echt een geweldige sport om naar te kijken!
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:54:04 #16
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66914314
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:52 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ja! Is echt geweldig om te zien! Ik ben aan het begin van het tournooi geweest en overdag kun je dus vrij dicht op de ring gaan zitten met je camera. Ze zijn niet zo vlot met wegsturen iig.
    Maar de eenvoud van de sport, de rituelen en de enorme krachten die er vrij komen, maken dit echt een geweldige sport om naar te kijken!
    Staat genoteerd voor de volgende keer
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66914651
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:37 schreef MissMSX het volgende:
    Als je een motormuis bent is dat ook zeker aan te raden. Wel de Touring Mapple gebruiken. Is sowieso wel handig, want alle treinstations staan er op (kana begrijpen verplicht).
    Nee, motorrijden zie ik niet zo zitten. Ben meer benieuwd hoe zo'n Nissan Cube rijdt

    Weet ook nog niet waar ik onderweg naar het noorden nog zou moeten stoppen tussen Tokyo en Sapporo. Tips
    pi_66914673
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Staat genoteerd voor de volgende keer
    Wel eerst even kijken of er een tournooi is.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:10:16 #19
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66915098
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nee, motorrijden zie ik niet zo zitten. Ben meer benieuwd hoe zo'n Nissan Cube rijdt

    Weet ook nog niet waar ik onderweg naar het noorden nog zou moeten stoppen tussen Tokyo en Sapporo. Tips
    Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Volgens mij is Hokkaido vooral natuur en Ainu.
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:01 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Wel eerst even kijken of er een tournooi is.
    Ik vrees dat het nog wel even duurt voor ik weer ga, dus dat moet wel lukken
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:45:00 #20
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66916839
    Aaaaaaaaaaaw, die poezie in de OP is echt kawaii
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:46:17 #21
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_66916914
    30 juli op naar Tokyo voor 2 weken. Thanx voor de tips uit het vorige topic.
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_66917194
    Tvp's niet geaccepteerd nu?

    ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:52:14 #23
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66917271
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:46 schreef ico_nld het volgende:
    30 juli op naar Tokyo voor 2 weken. Thanx voor de tips uit het vorige topic.
    Some like it hot
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:51 schreef koffiegast het volgende:
    Tvp's niet geaccepteerd nu?

    ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
    Dat weet jij vast beter dan wij
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66919421
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
    Bull! Het kasteel is inderdaad naadje (afgefikt in jaren '70, nu een betonnen rotzooi ding), maar er is echt zeker wel genoeg toeristisch vermaak te vinden in Osaka. Amerika-mura, Dotonbori, Honmachi etc., genoeg vette winkeltjes, gekke mensen en leuke shit om te doen. Het is lelijk, het is beton, het stinkt een beetje, echt een Japanse stad dus.
      woensdag 11 maart 2009 @ 00:34:07 #25
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_66921398
    Hmm ik start deze zomer in Osaka, en ben toch wel van plan naar dat kasteel te gaan. Enfin, dat is een mooi opstapje naar Himeji en Nara dan.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 11 maart 2009 @ 06:57:52 #26
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_66923240
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:51 schreef koffiegast het volgende:
    Tvp's niet geaccepteerd nu?

    ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
    lijkt me wel
    hoop er zelf ooit een keer een half jaar te zitten haha
    jaar hoeftdan niet een per se xD
    pi_66923265
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik plaats ook eens een keer een onvervalste tvp zeg...

    Iemand nog tips voor Osaka?
    Het aquarium, De Sky Tower en 's avonds uitgaan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 11 maart 2009 @ 07:38:58 #28
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_66923450
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:52 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Some like it hot

    Tja, ik ben docent, dus zit automatisch gebonden aan het hoogseizoen.. Het liefste zou ik in de herfst willen gaan, maar ach, 2 weken in de zomer.. mag niet klagen denk ik zo Zal eens zoeken naar het klimaat dan

    Ik wil sowieso naar de volgende districten:

    *Shibuya / Harajuka
    *Akihabara
    *Asakusa
    *Shinjuku

    Tja, beetje een retorische vraag, maar zijn er nog echt andere districten die ik moet zien?

    Ook nog wat gevonden over een gebied dat net buiten Japan ligt, namelijk Kamakura. Dat schijnt ook de moeite te zijn. Kan iemand dit bevestigen, of...?
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_66924506
    Tja ik vond kamakura erg leuk, maar sommigen (speknek) vinden van niet Maar Nikko is ook echt een aanrader!
    pi_66924667
    Ik vond Kamakura ook erg leuk. Mooie tempelroutes, waarbij je o.a. een stuk door de natuur loopt en de grote Buddah.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_66924826
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 09:01 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik vond Kamakura ook erg leuk. Mooie tempelroutes, waarbij je o.a. een stuk door de natuur loopt en de grote Buddah.
    Nikko is mooier, idd! maar vond Kamakura ook niet verkeerd..
    pi_66926535
    Camera is down tot 19e >.<
    Maar pluimpje voor Canon Service Center in Shinjuku. Wordt gratis gerepareerd ookal is de garantie Europees.
    なんだっけ
    pi_66943279
    Even een vraagje: ik neem geen railpas, omdat we het geld er gewoon niet uithalen (als ik de site http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi dat gelinkt is op tozai.nl moet geloven). Maar een kaartje koop je toch ook op de tijd daar? In ieder geval de reservering van de stoelen?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66945262
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 18:20 schreef Pheno het volgende:
    Even een vraagje: ik neem geen railpas, omdat we het geld er gewoon niet uithalen (als ik de site http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi dat gelinkt is op tozai.nl moet geloven). Maar een kaartje koop je toch ook op de tijd daar? In ieder geval de reservering van de stoelen?
    Klopt. Behalve natuurlijk de lokale treinen
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66945493
    Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uit Dus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66946195
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
    Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uit Dus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
    Dit is misschien handig?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66950445
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
    Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uit Dus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
    Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
    Go ahead, make my day.
    pi_66950674
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:

    [..]

    Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
    quote:
    1) Train categories

    All types of Japanese trains, from local to shinkansen, are typically classified into the following categories:

    Local (kakueki-teisha or futsu-densha)
    Local trains stop at every station.

    Rapid (kaisoku)
    Rapid trains skip some stations. There is no difference in the ticket price between local and rapid trains.

    Express (kyuko)
    Express trains stop at even fewer stations than rapid trains. Japan Railways (JR) charges an express fee in addition to the base fare.

    Limited Express (tokkyu)
    Limited express trains stop only at major stations. A limited express fee usually has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 500 and 4000 yen. JR railway companies always charge this fee, but some other private railway companies do not.

    Super Express (shinkansen)
    Shinkansen are only operated by JR. Shinkansen run along separate tracks and platforms. A limited express fee has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 800 and 8000 yen.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66950929
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:

    [..]

    Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
    Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.

    De bedoeling is van Tokyo naar Osaka en dan langzaam weer terug naar Tokyo. En als het goed is bloesem zien, de forecast ziet er goed uit. En anders vermaken we ons alsnog prima

    Dan moeten we maar kijken wanneer we eens naar het noorden gaan, dat zal wel een volgende reis worden
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66951156
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:54 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.

    De bedoeling is van Tokyo naar Osaka en dan langzaam weer terug naar Tokyo. En als het goed is bloesem zien, de forecast ziet er goed uit. En anders vermaken we ons alsnog prima

    Dan moeten we maar kijken wanneer we eens naar het noorden gaan, dat zal wel een volgende reis worden
    Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66951407
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:59 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?
    Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uit Van de week zal ik eens rekenen, maar het reisschema is lekker rustig in elkaar gezet. Vorige keer heb ik heel veel treinen gezien, nu een stuk minder.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66951701
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 22:04 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uit Van de week zal ik eens rekenen, maar het reisschema is lekker rustig in elkaar gezet. Vorige keer heb ik heel veel treinen gezien, nu een stuk minder.
    quote:
    Wireless Internet on N700 Tokaido Shinkansen trains
    From March 14, wireless high-speed internet connection will be available on N700 trains sets on the Tokaido Shinkansen (Tokyo - Yokohama - Nagoya - Kyoto - Osaka). Because the N700 train sets are almost exclusively used on nozomi trains, Japan Rail Pass holders will not be able to profit from the new service.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66951792
    Ik neem mooi mijn psp mee, heb ik nog wat te doen op de N700 [14.gif]
    Een van de shinkansens die ik nog moet zitten, legaal dan
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66951883
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef Pheno het volgende:
    Ik neem mooi mijn psp mee, heb ik nog wat te doen op de N700 [14.gif]
    Een van de shinkansens die ik nog moet zitten, legaal dan
    Ik ken er hier nog een die vrijwel alle uurtjes in de trein heeft zitten PSP-en
    Nozomi lijkt me leuk, maar ach... die andere gaan ook al zo lekker snel. Heb 't niet eens meer in de gaten op een gegeven moment.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66952102
    Ligt inderdaad aan je reisschema. Want een enkeltje Tokyo - Osaka kost al 120 euro.

    Die rapid service is een metro-achtige trein tussen Kyoto en Osaka. Is inderdaad niet zo duur voor de afstand, zeker niet als je het vergelijkt met de tarieven voor de metro in Kyoto. Voordeel van een Railpass is ook dat je daarmee op de JR ringlijnen van Osaka en Tokyo kan reizen.
    pi_66952190
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 23:35 schreef Jossos het volgende:

    Bull! Het kasteel is inderdaad naadje (afgefikt in jaren '70, nu een betonnen rotzooi ding), maar er is echt zeker wel genoeg toeristisch vermaak te vinden in Osaka. Amerika-mura, Dotonbori, Honmachi etc., genoeg vette winkeltjes, gekke mensen en leuke shit om te doen. Het is lelijk, het is beton, het stinkt een beetje, echt een Japanse stad dus.
    Ik was de quote tags vergeten, want zo staat het in The Rough Guide, om dan vervolgens inderdaad ook het tegendeel te beweren.
    pi_66958339
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef DutchTrain het volgende:
    Ligt inderdaad aan je reisschema. Want een enkeltje Tokyo - Osaka kost al 120 euro.

    Die rapid service is een metro-achtige trein tussen Kyoto en Osaka. Is inderdaad niet zo duur voor de afstand, zeker niet als je het vergelijkt met de tarieven voor de metro in Kyoto. Voordeel van een Railpass is ook dat je daarmee op de JR ringlijnen van Osaka en Tokyo kan reizen.
    Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66959652
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 05:38 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.
    Ik heb vorig jaar de railpass via JAL-kantoor in Duitsland besteld: tegen dagkoers + een schappelijk beetje. Verzendkosten worden niet apart verrekend (dat zit dan in het schappelijke beetje extra )

    Klik hier voor meer info. Op dit moment hanteren ze de volgende koers:
    quote:
    Auf Grund der aktuellen Situation gelten ab sofort wöchentlich festgelegte Umrechnungsraten für den Japan Rail Pass.

    10.03.- 16.03.09: 100 Yen = 0,84 EUR
    De werkelijke koers zit nu rond de 0,81/0,82. Je betaalt in totaal dus ongeveer 12 euro extra kosten. Dat vind ik schappelijk

    Nog steeds 378 euro pp, maar wel een stuk goedkoper dan die afzetters van tozai
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66962096
    Goede tip
      donderdag 12 maart 2009 @ 10:36:49 #50
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_66962271
    Inderdaad, ik wil wel zo'n pas, maar dat scheelt toch wel een leuk bedrag. Netjes.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_66962587
    Als je zo'n pas nodig hebt is het iig een stuk goedkoper. Waarom tozai er bijna 75 euro meer voor vraagt is gewoon van de gekke.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 12 maart 2009 @ 10:51:44 #52
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66962743
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 08:54 schreef zatoichi het volgende:
    Tja ik vond kamakura erg leuk, maar sommigen (speknek) vinden van niet Maar Nikko is ook echt een aanrader!
    . Ik vond Kamakura niet verkeerd hoor (ben er zelfs twee keer geweest). Maar Nikko veel mooier en als je een beperkte tijd hebt in Japan zou ik het overslaan voor iets anders. Ik ben ook enigszins bevooroordeeld omdat ik er naartoe ging toen het intens vies, plakkerig en mistig was (typische Kanto zomerdag met andere woorden) en hoopte dat we even aan het strand konden relaxen. Maar het strand was ook vies, met kraaien.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66962773
    Bij mij was Tozai vorig jaar wel heel voordelig. Alleen kwam dat vooral omdat ik die pas vlak voordat ik wegging heb geregeld en de koers vlak daarvoor flink omhoog was gegaan.
    Ik was 420 euro kwijt voor de pas en 12,50 administratiekosten en 7 euro verzendkosten.
    Voor 21 dagen overigens. 14 dagen was begin oktober 330 euro.
      donderdag 12 maart 2009 @ 10:52:39 #54
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66962775
    Ik baal er wel altijd nog van dat ik niet naar Osaka ben geweest, alhoewel dat me dan een mooie gelegenheid biedt volgend jaar weer te gaan. Ik weet eigenlijk ook niet of er wat te doen is in Osaka, ben alleen van plan me de hele dag vol te vreten met Okonomiyaki.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66962943
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
    Bij mij was Tozai vorig jaar wel heel voordelig. Alleen kwam dat vooral omdat ik die pas vlak voordat ik wegging heb geregeld en de koers vlak daarvoor flink omhoog was gegaan.
    Ik was 420 euro kwijt voor de pas en 12,50 administratiekosten en 7 euro verzendkosten.
    Voor 21 dagen overigens. 14 dagen was begin oktober 330 euro.
    Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparaten

    Ik heb gekeken met de koers van deze dagen wat een treinreis kost, maar om nu 150 euro meer te gaan uitgeven per persoon omdat het alleen maar makkelijker is, nee bedankt, daar kunnen we toch een paar keer goed van eten
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66963501
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 10:57 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparaten

    Ik heb gekeken met de koers van deze dagen wat een treinreis kost, maar om nu 150 euro meer te gaan uitgeven per persoon omdat het alleen maar makkelijker is, nee bedankt, daar kunnen we toch een paar keer goed van eten
    Wij hebben ook een aantal keer een los kaartje gekocht en dat ging prima. Als je naar een bemande balie gaat is het helemaal appeltje eitje (maar ja, where's the challenge in that huh? )
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66966615
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef speknek het volgende:

    [..]

    . Ik vond Kamakura niet verkeerd hoor (ben er zelfs twee keer geweest). Maar Nikko veel mooier en als je een beperkte tijd hebt in Japan zou ik het overslaan voor iets anders. Ik ben ook enigszins bevooroordeeld omdat ik er naartoe ging toen het intens vies, plakkerig en mistig was (typische Kanto zomerdag met andere woorden) en hoopte dat we even aan het strand konden relaxen. Maar het strand was ook vies, met kraaien.
    Ik heb geen strand gezien, zag ook pas achteraf terug in Nederland dat Kamakura vlak bij de kust lag. Ook bij mij was het warm (eind augustus) en daarom was nikko prettig aangezien het lekker bebost en dus wat koeler was.
      zaterdag 14 maart 2009 @ 15:52:26 #58
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_67041401
    Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.

    Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_67041593
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:
    Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.

    Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
    FOK!Reizen.nl...
    pi_67041672
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:
    Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.

    Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
    Tokyo Ryokan Lekker el cheapo. Lekker op de vloer slapen op een dunne futon Geen ontbijt en dinner, maar dat kan ook prima in de buurt of de rest van Tokyo. In Asakusa, vlak bij de metro (5 minuutjes lopen).

    Ik zou persoonlijk lekker in 1 hotel blijven. Alles in Tokyo is prima aan te reizen met de metro/trein. En het scheelt een hoop gesleep met je koffer/tas. Tenzij je heftig uit wilt gaan, dan zou ik wat meer in de buurt van je uitgaansplek zoeken (OV stopt vroeg met rijden en taxi's zijn nogal duur )
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67046559
    Ik zat in hotel kitcho, in een "japanese room" Was echt fantastisch, zeer ruim, aparte slaap en zit gedeelte, klein keukentje met gewone stoelen en tafel, een badkamer met Japans bad. Leuke buurt ook met veel kleine restaurantjes. Overigens moet je daar niet de "western rooms" nemen, want die schijnen slecht te zijn. Website is wel offline nu, zou niet weten waarom.
    pi_67241322
    Dank voor de tip om een Railpass bij jaltour.de te kopen. Heb 'm vandaag al binnen (woensdag besteld) en bijna 60 euro goedkoper dan bij Tozai; ik heb nu totaal 370 euro betaald voor de 14 daagse pas
      zondag 22 maart 2009 @ 14:26:09 #63
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67293142
    Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_67297168
    Yen gaat weer de juiste kant op!

    Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
      zondag 22 maart 2009 @ 17:46:59 #65
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67299453
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 15:34 schreef DutchTrain het volgende:
    Dank voor de tip om een Railpass bij jaltour.de te kopen. Heb 'm vandaag al binnen (woensdag besteld) en bijna 60 euro goedkoper dan bij Tozai; ik heb nu totaal 370 euro betaald voor de 14 daagse pas
    Owh ja, dat was ik vergeten erbij te zeggen: ze zijn supersnel
    En natuurlijk graag gedaan. Nooit te beroerd om die afzetters wat omzet door de neus te boren Wanneer ga je?
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
    Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
    Nee, helaas. Zegt me niets
    Maar klinkt goed.
    * MissMSX jealous is

    Zo te zien (ff Googlen) is er genoeg te doen daar. Ik zou lekker 2 dagen gaan en genieten van de omgeving. Mooi stukje hiken enzo. Just taking it easy. Maar ja, dat ben ik he
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
    Yen gaat weer de juiste kant op!

    Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
    Inderdaad. Tijd om weer te gaan
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zondag 22 maart 2009 @ 17:55:02 #66
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67299671
    Hoezo is Tozai dan zoveel duurder dan die Duitse site? Het is toch gewoon 45100 yen?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
      zondag 22 maart 2009 @ 18:03:00 #67
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67299867
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 17:55 schreef teirnon het volgende:
    Hoezo is Tozai dan zoveel duurder dan die Duitse site? Het is toch gewoon 45100 yen?
    Bij tozai betaal je nu:
    415,00 + 12,50 (als je alleen de railpass bij tozai koop) = 427,50

    Bij JAL (DE) betaal je nu:
    369,82

    Tel uit je winst (=57,68 of 45,18)
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zondag 22 maart 2009 @ 18:06:53 #68
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67299980
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:03 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Bij tozai betaal je nu:
    415,00 + 12,50 (als je alleen de railpass bij tozai koop) = 427,50

    Bij JAL (DE) betaal je nu:
    369,82

    Tel uit je winst (=57,68 of 45,18)
    Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
      zondag 22 maart 2009 @ 18:08:23 #69
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67300016
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:06 schreef teirnon het volgende:

    [..]

    Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?
    Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geld
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zondag 22 maart 2009 @ 18:14:07 #70
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67300138
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:08 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geld
    Bedankt voor de tip.
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_67302124
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 17:46 schreef MissMSX het volgende:
    Wanneer ga je?
    Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daar
    quote:
    Inderdaad. Tijd om weer te gaan
    Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.
    pi_67302157
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
    Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
    Over vijf weken ga ik dat doen. Maar dan wel met een overnachting. Dat schijnt de standaard trip te zijn die je ter plekke kan boeken.
    pi_67302840
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
    Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
    http://www.japan-guide.com/e/e5200.html
    なんだっけ
      zondag 22 maart 2009 @ 20:43:13 #74
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67304787
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 19:22 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daar
    [..]

    Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.
    Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellen
    Als de koers zo doorzet dan is-ie over 4 weken keurig
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67307642
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellen
    Als de koers zo doorzet dan is-ie over 4 weken keurig
    Dat gaat niet gebeuren, maar je kunt dromen.

    Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch Maar Hakone in combinatie met een beetje chique onsen is een aanrader.

    En waarom die Railpass zo duur is bij Tozai: Ze kopen schijnbaar in een keer X aantal tickets voor een bepaalde prijs voor een bepaalde periode, dus mocht je net op het verkeerde moment kopen zit je met een relatief duurdere railpass. Tenminste dat vertelde de lieve mevrouw van Tozai die me er toen bij heeft genaaid.
    pi_67314374
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch

    Tja wat is tragisch, ik heb in Kyoto met mijn vriendin in de "romantic train", een stoomtrein die langs de rotswanden de rivier volgt, gereden. Tja kitsch, maar wel weer heel Japans. Allemaal van die jonge stelletjes die mooi gebruik konden maken van de donkere tunnels
    pi_67327665
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
    Yen gaat weer de juiste kant op!

    Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
    Ok, nu enkel nog tijd nodig! Belastingdienst maakt het leven makkelijker.
      maandag 23 maart 2009 @ 17:39:35 #78
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_67330820
    De terugkeer is met de nieuwe koers verzekerd?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      dinsdag 24 maart 2009 @ 12:12:30 #79
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67352903
    Ik ga over een aantal weken met Shoestring naar Japan (10 mei). Heel toevallig meer mensen hier? (DAT zou toevallig zijn) :-)

    verkapte TVP
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_67355777
    Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 24 maart 2009 @ 15:04:33 #81
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67358576
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Pheno het volgende:
    Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
    Pics or it didn't happen

    Veel plezier nog
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:39:46 #82
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_67367702
    Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_67368321
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
    Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
    Kyoto is ook redelijk dicht bij Tokyo.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:32:12 #84
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67371890
    Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?

    Er staat dit bij de beschrijving:
    Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.

    Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_67373672
    Kyoto is tof.
    De Shinkansen is tof.
    Als je zelf de Shinkansen boekt, dan ben je volgens mij ongeveer net zoveel kwijt.
    Als ze je op een fatsoenlijke tijd inboeken (gewoon om 9 uur 's ochtends ofzo) dan heb je een extra dag in Kyoto en dat zou ik zeker doen. Kun je leuk naar het bamboo forrest ofzo. Of naar de gouden tempel. Of naar een andere tempel.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:00 #86
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67374620
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
    Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
    Ik vond het niet heel bijzonder. Als je echt niets beters te doen hebt...
    En wat Liejannuh zegt, met de shinkansen ben je in notime in Kyoto.
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
    Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?

    Er staat dit bij de beschrijving:
    Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.

    Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
    Ik zou het doen
    Het is inderdaad een nette prijs en 8 uur in een bus is sowieso geen pretje. En de shinkansen op zich is al een leuke ervaring
    En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat

    Vraag wel even in welke shinkansen ze reserveren. Je hebt nl drie typen:

  • Nozomi - stopt bijna niet op tussenliggende stations - reisduur +/- 140 minuten
  • Hikari - stopt op enkele stations - reisduur +/- 160 minuten
  • Kodama - stopt op meerdere stations - reisduur +/- 220 minuten Deze wil je zeker niet hebben!

    [ Bericht 4% gewijzigd door MissMSX op 24-03-2009 22:44:50 ]
  • Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:29:29 #87
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67376978
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
    Hmm.. Yokohama de moeite waard?
    Nee.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67391449
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
    Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?

    Er staat dit bij de beschrijving:
    Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.

    Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
    Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.

    En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:34:08 #89
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_67392808
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.

    En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
    ben je niet in de war met de Hikari lijn
    afaik mocht ik niet in de nozomi lijn reizen met mijn JR Pass
    wel in de Hikari
    pi_67393112
    Dat zeg ik toch?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:54:55 #91
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_67393509
    hm verkeerd gelezen
    ben een beetje moe
    pi_67398889
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.

    En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
    Hahaha, nu klinkt het net alsof je helemaal niet in de nozomi mag als je een Railpass hebt. Dat mag wel, maar dan moet je gewoon het volle pond betalen

    Oew, hanami
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67400082
    Hanami m'n ass...
    Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
    なんだっけ
    pi_67400144
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
    Hanami m'n ass...
    Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
    Daar denkt de Japan Times anders over
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67407825
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef MissMSX het volgende:
    En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat


    Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.

    Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
    pi_67408183
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.

    Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
    Ik kon in iedere trein mijn bagage zonder problemen kwijt eigenlijk. Zelden volle treinen gezien en meestal zaten ze vooral vol met japanners die geen bagage bij zich hebben.
    pi_67408549
    Ik kwam er na een aantal treinreizen ook pas achter dat je eigenlijk niet moest reserveren, want de gereserveerde rijtuigen zaten helemaal vol en de non-reserved waren erg rustig. Weet wel dat reizen met een grote koffer door Japan sowieso niet echt prettig is.
    Dit jaar moet dat noodgedwongen weer, maar kies daarom wel weer uitvalsbases voor meerdere dagen of hotels vlakbij het station. Bagagekluizen op de stations zijn er gelukkig wel overal
    pi_67409185
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.

    Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
    Rugzak. Tos bovenin. Klaar
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67416555
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
    Hanami m'n ass...
    Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
    Hier in Osaka is het wat wisselvallig, gisteren poepweer in de middag, maar de rest van de dagen prima. Nu ook weer een schijnend zonnetje in de ochtend. Tokyo zou ook zo moeten gaan bloeien begreep ik uit de laatste blossom forecast. Ik ben er toch pas begin april, dus laat het daar maar even regenen, nu mag het nog

    Ik reis altijd met rugzak, dus geen last van geen of weinig bagageruimte. Koffers vind ik letterlijk en figuurlijk altijd een blok aan mijn been.

    Ik ga maar eens een publiek bad in, lekker het bad voor mezelf claimen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_67418113
    Zondag ga ik bloemen kijken (naar een hanami feestje), dus ik neem aan dat de kersebloesems hier in Oita (Kyushu) al volledig in bloei zijn.
    pi_67418451
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 00:19 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ik ga maar eens een publiek bad in, lekker het bad voor mezelf claimen
    Gaijins *shakes head*

    なんだっけ
    pi_67418765
    Het scheelt, ik roggel niet zoals die chinezen hier in de hostel.
    Maar die gaan vrij snel weg na het wassen, dus dat bad blijft leeg.

    Vandaag eens naar Nara geweest. De vorige keer had ik dat overgeslagen, dus nu ik toch in de buurt was....

    En in Kyushu is het al volop in bloei, dus ik denk dat je feestje wel geslaagd zal zijn
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 27 maart 2009 @ 07:43:26 #103
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67453155
    En dan nog 's iets. Ik ga dus over 6 weken naar Japan (voor 2 weekjes). Ik heb voor de lol al ff een Japanse les gedownload (Rosetta Stone) en ook iets voor de Nintendo DS (soort spelvorm-Japans-leren). Maar ik kan er geen káás van bakken. Is het uberhaupt mogelijk om "een paar zinnetjes" te leren in een paar weken, of is dat gewoon kansloos met een taal als Japans? Ik hoef echt geen volzinnen uit te kunnen spreken, maar wat leuke dingetjes als "alstublieft", "dank u wel" etc. zou al leuk zijn.

    Ik weet nu al dat "connichiwa" (ik schrijf het vast superfout) "hallo" is...
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      vrijdag 27 maart 2009 @ 07:53:08 #104
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67453222
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 07:43 schreef JeOma het volgende:
    En dan nog 's iets. Ik ga dus over 6 weken naar Japan (voor 2 weekjes). Ik heb voor de lol al ff een Japanse les gedownload (Rosetta Stone) en ook iets voor de Nintendo DS (soort spelvorm-Japans-leren). Maar ik kan er geen káás van bakken. Is het uberhaupt mogelijk om "een paar zinnetjes" te leren in een paar weken, of is dat gewoon kansloos met een taal als Japans? Ik hoef echt geen volzinnen uit te kunnen spreken, maar wat leuke dingetjes als "alstublieft", "dank u wel" etc. zou al leuk zijn.

    Ik weet nu al dat "connichiwa" (ik schrijf het vast superfout) "hallo" is...
    http://japanese.about.com/library/blbasic.htm
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      vrijdag 27 maart 2009 @ 08:50:35 #105
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67453967
    quote:
    Dat is voor echt de taal leren. JeOma heeft een survivalguide nodig, en wie gaat er op vakantie nou een gesprekje aanknopen bij de post office? Het is vooral handig te weten wat je in een restaurant moet doen imo.

    Ik heb ooit een keer een klein survivalguidje voor vrienden opgezet. Niet helemaal perfect (ik zie net dat ik had geschreven dat miso water is, maar dat moet zijn: mizu, en nog wat kleine dingetjes), maar het helpt denk ik wel. Zal het even uploaden.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 08:53:15 #106
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67454003
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67456886
    Ik sprak ook geen woord japans, je kunt je prima redden met engels en gebaren taal (en wijzen naar bepaalde plaatjes in gidsen. Serieus, het is echt makkelijk in Japan; Spanje bijvoorbeeld is een stuk lastiger...
      vrijdag 27 maart 2009 @ 11:50:24 #108
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67458206
    , nou ik heb hele andere ervaringen...

    Maar misschien komt het omdat ik het grootste gedeelte van de tijd in een niet-toeristisch gedeelte van Tokyo heb doorgebracht.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67461382
    In Amstelveen is er een winkel met japans dingen, daar hebben ze me ooit laten zien hoe ze een eenvoudig boekje (ofzo) met tekeningen en zinnen in japans/nederlands erop, er werd me uitgelegd dat het zeer populair is onder de Japanners die geen Nederlands kunnen... misschien kun je het ook gebruiken voor andersom... en anders wellicht dat ze iets anders in petto hebben. Japans is voor de basic dingen toch wel redelijk simpel (Konnichiwa, "... ni shimasu" (voor ik wil graag dit voor menu), etc.) en het is niet alsof de klanken erg veel verschillen, noch hoef je je druk te maken over toonhoogtes want die hebben ze niet.

    Adresgegevens:
    Japan Bookshop B.V.
    Kostverlorenhof 12/13
    1183 HE Amstelveen
    020 - 679 92 38


    @ Speknek: Oranda GA? Eigo GA? Zover ik weet is de suffix voor aan te wijzen dat je over de taal van het land hebt gewoon go (zoals in Eigo), maar wat die ga daar nog achter doet? Misschien als je het in een zin hebt waar je over Holland of Engels specifiek spreekt?

    Verder prima en simpel beschreven (het 'fonetisch' komt ook wel enigszins overeen, alhoewel ik al weet wat je moet zeggen ) Ook vooral het "als je wilt pimpen"

    Nog iets anders over het fooi geven, ik heb gelezen dat fooi geven als een belediging wordt gezien, alhoewel misschien sommigen snappen dat je weer een amerikaan/europeaan bent. Verder als je bij Japanners thuis eet schijnt het dat als je je hele bord helemaal leeg eet dat je nog een portie wilt, dus als je wilt stoppen kun je beter iets overhouden. Verder als je per se 2e portie wilt, zeg: okawari onegai shimasu (in fonetisch zoals de PDF: o-ka-wa-ri o-neh-gai shie-mas)

    [ Bericht 17% gewijzigd door koffiegast op 27-03-2009 14:01:39 ]
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:13:24 #110
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67462259
    quote:
    He cool! Dank je! Ik vind 'm nuttig, that's all I was looking for!
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:39:55 #111
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67463066
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 13:43 schreef koffiegast het volgende:
    @ Speknek: Oranda GA? Eigo GA? Zover ik weet is de suffix voor aan te wijzen dat je over de taal van het land hebt gewoon go (zoals in Eigo), maar wat die ga daar nog achter doet? Misschien als je het in een zin hebt waar je over Holland of Engels specifiek spreekt?
    Je hebt gelijk, wat een domme fout . Ga en go lijkt op elkaar, en het is anderhalf jaar geleden dat ik er ben geweest moet je maar denken. En inderdaad 'ga' als in "eigo ga wakarimaska?".

    Maar wat is dan Nederlands? Orandago?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67463942
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:39 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Je hebt gelijk, wat een domme fout . Ga en go lijkt op elkaar, en het is anderhalf jaar geleden dat ik er ben geweest moet je maar denken. En inderdaad 'ga' als in "eigo ga wakarimaska?".

    Maar wat is dan Nederlands? Orandago?
    net als nihongo..
      vrijdag 27 maart 2009 @ 15:15:45 #113
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67464223
    Een vriend van me had me zelfs uitgelegd waar het karakter 'go' vandaan kwam. Weet het niet meer precies, maar het vierkantje met de streepjes (linker gedeelte) moesten dan praten uitbeelden, en de vijf woorden (rechter gedeelte) stonden dan weer voor een vocabulair en dus een taal, zoiets.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67466304
    go is de onyomi van 語. Dat bestaat uit 3 radicalen: linker gedeelte (linkerhelft beter gezegd) met 4 streepjes en vierkantje eronder is 'praten/say' wat je ook wel ziet bij het werkwoord iu . Rechtsboven is 5 en rechtsonderin nog een vierkantje dat voor mond staat. Ik weet zelf niet vanwaar er 5 staat of nog een keer mond.. ik dacht eerst misschien vanuit het idee dat ze maar 5 klinkers hebben, maar ze zien ya / yu / yo als klinkers en hadden er vroeger meer, dus dat zal het geval niet zijn...

    Als je een landnaam hebt, dan kun je automatisch ook verwijzen naar het taal door enkel go erachter te zetten.
    Oranda -> Orandago
    Supein -> Supeingo
    etc.

    Eigo is beetje apart, want ei is de afkorting voor engeland/britain.
      zaterdag 28 maart 2009 @ 07:38:42 #115
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67486747
    quote:
    Heb 'm net uit. Heb me kapot gelachen. Heb jij dit geschreven? Jij moet schrijver worden ofzo man. Ik ga een stuk geruster naar Japan zometeen.

    [ Bericht 6% gewijzigd door JeOma op 28-03-2009 07:47:13 ]
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_67489747
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 11:50 schreef speknek het volgende:
    , nou ik heb hele andere ervaringen...

    Maar misschien komt het omdat ik het grootste gedeelte van de tijd in een niet-toeristisch gedeelte van Tokyo heb doorgebracht.
    Ja misschien heb ik het ook verkeerd gezegd; nu klinkt het alsof iedereen engels kan, maar dat is niet zo. Ik heb me er wel mee gered, maar dus in combinatie met gebaren taal, en wijzen. Hoe dan ook, met enkele woordjes Japans red je het prima, vooral omdat japanners gewoon zo behulpzaam zijn (al heb ik wel een keer meegemaakt dat ik een japanse aansprak die zo verlegen werd dat ze een beetje begon te giechelen en snel een hoekje in de tram inkroop...)
      zondag 29 maart 2009 @ 00:35:20 #117
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67509765
    Heb er nu 6 dagen Tokyo op zitten. Vind het echt super tot nu toe. Japanners echt enorm aardig en behulpzaam... Hoewel Engels nogal eens lastig is zijn ze nooit te beroerd om het te proberen, pas liep een meisje gewoon helemaal mee naar een winkel, om het aan te wijzen.
    Ook grappig in de metro, ze lijken echt een beetje in hun eigen wereldje te leven ofzo, het boeit ze echt niks wat er naast ze gebeurt, kijken in ieder geval niet vreemd op van anderen, of dat nou buitenlanders of "vreemd" geklede Japanners zijn.

    Vandaag de laatste dag in Tokyo, zo naar Harajuku. Dan morgen voor 2 nachten naar Hiroshima, daarna 5 nachten Kyoto en tot slot nog 2 in Tokyo.

    We hadden vantevoren extreem veel uitgezocht (adressen van winkels bv. in Japans en Engels en plattegrondjes) en dan is het allemaal goed te doen. Denk dat het lastiger was geweest als je bijvoorbeeld alleen een naam van een winkel ofzo weet.

    Voor geinteresseerden, weblog met foto's:
    http://www.mthalen-japan.blogspot.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 29 maart 2009 @ 09:22:57 #118
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67512859
    Leuke foto's Maar waar haal je de tijd en energie vandaan om ook nog overal een verhaaltje bij te posten
    Erg leuk dat jullie kennelijk heel specifieke doelen hadden (de poppen en de stoffen). Zo zie je nog een wat anders
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67513067
    quote:
    Ook gedownload

    Leuk geschreven zeg! Hier zou je een boek van moeten maken. Ik zou het kopen.
      zondag 29 maart 2009 @ 14:15:00 #120
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67517546
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 09:22 schreef MissMSX het volgende:
    Leuke foto's Maar waar haal je de tijd en energie vandaan om ook nog overal een verhaaltje bij te posten
    Erg leuk dat jullie kennelijk heel specifieke doelen hadden (de poppen en de stoffen). Zo zie je nog een wat anders
    Hehe, elke avond nog tot laat aan het tikken inderdaad
    Ik maak na een vakatie thuis altijd een fotoboek (digitaal -> afdrukken), dus als ik nu alles er vast een beetje bijzoek, weet ik over een paar weken ook nog wat we gedaan hebben en is het meeste copy pasten
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 29 maart 2009 @ 20:18:23 #121
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67527287
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:15 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Hehe, elke avond nog tot laat aan het tikken inderdaad
    Ik maak na een vakatie thuis altijd een fotoboek (digitaal -> afdrukken), dus als ik nu alles er vast een beetje bijzoek, weet ik over een paar weken ook nog wat we gedaan hebben en is het meeste copy pasten
    Gave blog man! Mooie foto's ook!

    Edit: en dan nog wat... Ik lees overal dat het 100V is wat er uit de Japanse stopcontacten komt. Maar hoe werkt dat, als ik met een convertor mijn digitale cam wil opladen, gaat dat uberhaupt lukken met dezelfde transformator die ik in met 220V in NL gebruik? Of moet ik dan (daar?) ergens een ladertje kopen ofzo?

    [ Bericht 17% gewijzigd door JeOma op 30-03-2009 07:57:42 ]
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      maandag 30 maart 2009 @ 09:20:23 #122
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67538213
    Het staat meestal op de adapter van je oplader welke stroom hij aankan. INPUT 100-240V of iets dergelijks. Vrijwel elke adapter kan dat wel aan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67540695
    Tijd geleden dat ik hier heb gepost, tot op heden nog steeds niet gelukt terug naar Japan te gaan maar goed.

    Ik denk dat dit het handigste topic is om te melden dat BBC4 (misschien niet de meest handige om te ontvangen vanuit Nederland) momenteel een maand lang documentaires over Japan uitzend. Docu's over de obsessie met vis, de algemene cultuur, geisha's, natuur en daarnaast wat Japanse films. Erg goed en erg interessant!
    pi_67541933
    Ik wilde keelpastilles omdat ik keelpijn had, en heb bij een drogist gewoon een roggelend oud mannetje nagedaan en naar mijn keel gegrepen. Ze begrepen het. Alleen neuzen snuiten vinden ze hier barbaars, en ik nies tijdens verkoudheden zeker 20 keer per uur.
      maandag 30 maart 2009 @ 11:55:21 #125
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67541989
    Ik had een wrat op m'n vinger, maar dat kreeg ik ze echt niet uitgelegd, zelfs niet toen ik hem liet zien .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67542049
    Een briljant mes bij Aritsugu gekocht
    Nu kan ik bij episch sushi falen de schuld niet meer bij de gebruikte messen in de keuken leggen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 30 maart 2009 @ 12:06:24 #127
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67542303
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik wilde keelpastilles omdat ik keelpijn had, en heb bij een drogist gewoon een roggelend oud mannetje nagedaan en naar mijn keel gegrepen. Ze begrepen het. Alleen neuzen snuiten vinden ze hier barbaars, en ik nies tijdens verkoudheden zeker 20 keer per uur.
    Heb je wel zo'n kek mondkapje?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67542889
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
    Ik had een wrat op m'n vinger, maar dat kreeg ik ze echt niet uitgelegd, zelfs niet toen ik hem liet zien .
    Hehe mijn vriendin had een blaar op haar voeten waar vocht zich in ophoopte. Dat heeft ze een keer eerder meegemaakt, en toen moest ze aan de anitbiotica. Vandaar dat we in japan maar even naar het ziekenhuis gingen om er naar te laten kijken.

    Er was een engels sprekende dokter, maar toen ie de blaar zag was zijn eerste reactie "WOW!" waarna hij zei: "What do you want me to do with it?"

    Nou ja toen we hem vroegen hem even open te prikken, en hij dat ook van twee andere dokters kreeg te horen die mee kwam kijken is dat helemaal goedgekomen, maar het was wel een aparte ervaring...

    Ook leuk om eens te kijken hoe het er aan toe gaat in een Japans ziekenhuis (ik werk zelf ook in een ziekenhuis).
    pi_67546678
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 09:20 schreef speknek het volgende:
    Het staat meestal op de adapter van je oplader welke stroom hij aankan. INPUT 100-240V of iets dergelijks. Vrijwel elke adapter kan dat wel aan.
    Dat kan, alleen je accu's gaan gek doen.
    Laptop is binnen 1 uur leeg bij normaal gebruik en mijn Nokia reset van zichzelf 1 à 2 keer per dag op.
    なんだっけ
    pi_67547398
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:07 schreef xienix84 het volgende:
    Ik denk dat dit het handigste topic is om te melden dat BBC4 (misschien niet de meest handige om te ontvangen vanuit Nederland) momenteel een maand lang documentaires over Japan uitzend. Docu's over de obsessie met vis, de algemene cultuur, geisha's, natuur en daarnaast wat Japanse films. Erg goed en erg interessant!
    Fijn dat je het meldt. De laatste documentaire was gisteravond.
      maandag 30 maart 2009 @ 15:53:09 #131
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_67549243
    Is er voor die documentaires een soort uitzendinggemist of iets dergelijks?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_67554467
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef Jabberwocky het volgende:
    Is er voor die documentaires een soort uitzendinggemist of iets dergelijks?
    BBC heeft in de UK de Iplayer waar je de programma's kan downloaden en terugkijken op pc/mobiel. Moet je wel iemand kennen die in Engeland zit, aangezien andere ip-adressen buiten dat land zijn geblokkeerd.
    なんだっけ
      dinsdag 31 maart 2009 @ 00:49:12 #133
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67565416
    Is er toevallig iemand die in Japan woont en een Japanse telefoon heeft?
    Ik wil zo'n ringtone van Daikokudrugstore downloaden maar krijg een foutmelding.
    Volgens mij hier onderaan ergens: http://www.daikokudrug.com/m/
    Of, als ik het goed snap, direct via: http://www.daikokudrug.com/r/

    Mocht het iemand wel lukken,...Thanks

    [ Bericht 3% gewijzigd door matthijst op 31-03-2009 13:31:44 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_67566995
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 00:49 schreef matthijst het volgende:
    Is er toevallig iemand die in Japan woont en een Japanse telefoon heeft?
    Ik wil zo'n ringtone van Daikokudrugstore downloaden maar krijg een foutmelding.
    Volgens mij hier onderaan ergens: http://www.daikokudrug.com/m/
    Of, als ik het goed snap, direct via: http://www.daikokudrug.com/r/

    Mocht het iemand wel lukken, mthalen[apeding]gmail
    Thanks
    http://www.xs4all.nl/~mischa78/daikoku_au.mmf

    Kan het bestand alleen op mijn mobiel afspelen... succes ermee
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:31:19 #135
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67576617
    Thanks, thuis s ff mee klooien
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_67587632
    Aargh.. Morgen verhuizen naar Warabi in Saitama.. Waarom had ik deze kamer hier niet eerder gevonden..
    Life is not fair >.<
    なんだっけ
    pi_67599523
    Zat net de hele avond mijn panoramyo site te updaten, was best lastig om de locaties terug te vinden..
      woensdag 1 april 2009 @ 19:54:57 #138
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_67623511
    Ik blijf lekker zoeken naar slaapplaatsen. Het merendeel van de 13 nachten zal ik doorbrengen in Ryokans (denk aan Kimi ryokan en Toukaisou. Als iemand ervaringen daarmee heeft, hoor ik het graag.) Nu is het zo dat ik ook graag 1 a 2 nachten in een hotel in Shibuya of Shinjuku door wil brengen. Het liefst in een hotel / slaapgelegenheid met prachtige views van de wolkenkrabbers. Heeft iemand enig idee welke gelegenheden geschikt zijn voor iemand met een niet al te ruim budget? Thanks.
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_67683099
    Hotel in Shinjuku/Shibuya met een mooie view met een klein budget?
    Niet echt mogelijk voor zover ik weet. Kost volgens mij allemaal minstens 100 euro p/n.
    なんだっけ
    pi_67686594
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 14:55 schreef Aurelius het volgende:

    [..]

    Fijn dat je het meldt. De laatste documentaire was gisteravond.
    Sorry! Had ik niet in de gaten! Inderdaad kijk ik ze via iplayer...
    pi_67697595
    Nou, Tokyo staat in volle bloei hoor, Ueno bv was mooi om te zien. Morgen weer naar het ubersaaie Narita vliegveld. Straks maar de DS in de lader gooien, want dat vliegveld is echt nog saaier dan Tenerife of zo
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zaterdag 4 april 2009 @ 09:07:39 #142
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67698303
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 04:38 schreef Pheno het volgende:
    Nou, Tokyo staat in volle bloei hoor, Ueno bv was mooi om te zien. Morgen weer naar het ubersaaie Narita vliegveld. Straks maar de DS in de lader gooien, want dat vliegveld is echt nog saaier dan Tenerife of zo
    Het is altijd weer veel te snel voorbij he?
    Nah ja, toch een goede terureis gewenst en ik hoop dat jullie genoten hebben
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67749106
    Alle vakanties zijn te snel voorbij. Maar goed, de volgende zal het even geen Japan worden. Dan vouwen we de kaart weer open en komt het dartpijltje weer.

    Ik geloof dat we voor 750+ euro ingevoerd hebben, dus we hebben heel veel stukjes japan thuis nu
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 6 april 2009 @ 08:08:47 #144
    96449 Papigiulio
    feelin' frisky?
    pi_67749390
    Wie woont er in de omgeving Osaka?
    The greatest trick the Devil ever pulled, was convincing the world that he didn't exist.
    pi_67751013
    Deze hier woont in Osaka:
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 6 april 2009 @ 14:34:13 #146
    96449 Papigiulio
    feelin' frisky?
    pi_67759625
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 09:43 schreef Pheno het volgende:
    Deze hier woont in Osaka:
    [ afbeelding ]
    Ahh ja die ken ik, ik heb zn broertje al ontmoet:



    The greatest trick the Devil ever pulled, was convincing the world that he didn't exist.
      maandag 6 april 2009 @ 15:10:21 #147
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_67760875
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 09:43 schreef Pheno het volgende:
    Deze hier woont in Osaka:
    [ afbeelding ]
    ik vond deze jongens leuker.



    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_67762264
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 15:10 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    ik vond deze jongens leuker.

    [ afbeelding ]

    Daar duik ik nog wel eens mee op vakantie, dus achter glas vond ik ze minder
    Maar wel een tof aquarium, al vond ik het geaaigedeelte op het eind weer jammer. Maar volgens mij is zoiets nu ook in Harderwijk, dus ik kan niets zeggen...

    Maar twee walvishaaien houden is toch wel weer erg tof. En die manta was ook erg mooi om te zien. Ook dat je steeds meer de diepte in liep was leuk uitgewerkt, zo zie je de zeerob van boven tot onder steeds weer terugkomen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 8 april 2009 @ 13:29:36 #149
    250867 Lovedoodle
    Kabuki Rock
    pi_67826722
    Dit jaar ga ik naar Japan. Ik weet alleen niet hoe ik het met geld moet regelen, kan je daar pinnen of w/a? Nog enige tips voor hotspots?
    No matter how your heart is grieving
    if you keep on believing
    The dream your heart wish for comes true
      woensdag 8 april 2009 @ 13:30:58 #150
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67826776
    Bij sommige pinautomaten wel, anderen niet, de meeste mensen laden gewoon heel veel geld in op het vliegveld.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67826864
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef Lovedoodle het volgende:
    Dit jaar ga ik naar Japan. Ik weet alleen niet hoe ik het met geld moet regelen, kan je daar pinnen of w/a? Nog enige tips voor hotspots?
    Pinnen kan bij zo ongeveer ieder postkantoor, herkenbaar aan een grote rode T met daarboven een horizontale streep. Let wel: bij de meeste pinautomaten kun je niet 24 uur per dag terecht. Als je aankomt op Narita, is er in ieder geval een pinautomaat. We hebben ook vrij veel met een creditcard gedaan, ging ook prima.
      woensdag 8 april 2009 @ 13:53:07 #152
    250867 Lovedoodle
    Kabuki Rock
    pi_67827573
    Dat is wel handig? Kan de zooi die ik in Japan koop ook gewoon direct naar Nederland sturen? Ik ga namelijk backpacken maar ben wel van plan een aantal winkels leeg te kopen :3
    No matter how your heart is grieving
    if you keep on believing
    The dream your heart wish for comes true
    pi_67827963
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:53 schreef Lovedoodle het volgende:
    Dat is wel handig? Kan de zooi die ik in Japan koop ook gewoon direct naar Nederland sturen? Ik ga namelijk backpacken maar ben wel van plan een aantal winkels leeg te kopen :3
    Wij hadden twee heeeeeeel grote rugzakken bij ons. Bij Disney zag ik dat er een service was om gekochte spullen naar huis te sturen, verder weet ik het niet. Ik heb er niet op gelet, omdat we dus die extra rugzakken al bij ons hadden.
    pi_67828443
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:53 schreef Lovedoodle het volgende:
    Dat is wel handig? Kan de zooi die ik in Japan koop ook gewoon direct naar Nederland sturen? Ik ga namelijk backpacken maar ben wel van plan een aantal winkels leeg te kopen :3
    Kan... als je geld over hebt. Is erg prijzig namelijk. Gewoon een grote backpack/koffer meenemen inderdaad en maar halfvol stoppen als je weg gaat. Dan kan je aardig wat in rotzooi meenemen .
    Go ahead, make my day.
    pi_67828527
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef Lovedoodle het volgende:
    Dit jaar ga ik naar Japan. Ik weet alleen niet hoe ik het met geld moet regelen, kan je daar pinnen of w/a? Nog enige tips voor hotspots?
    Oh en bij de 7-eleven supermarktjes (alleen 7-eleven!) kun je ook gewoon pinnen met een nederlands pasje. Kost je een euro per keer ofzo, maar verder tegen de gewone wisselkoers van dat moment .

    Die 7-elevens zitten echt overal.
    Go ahead, make my day.
      woensdag 8 april 2009 @ 14:26:36 #156
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67828783
    Citibank en Postkantoor kunnen sowieso inderdaad.
    Ik dacht dat het ook kon bij Lawson, maar blijkt toch niet zo te zijn. Misschien da'k in de war was met 7-eleven. Zorg iig dat je steeds genoeg cash vooraf pint, want 't is verrekte irritant als je zonder zit en ze je pasjes niet accepteren

    Wij hadden redelijk lege koffers mee, en een extra tas voor de terugweg. Vliegen met die K*T-KLM, dus 20kg max en ik vermoed dat die k*tgasten er erg op gaan letten.
    En ja, dat gescheld is op zijn plek: heenreis hebben ze zelf voor vertraging van onze eerste vlucht gezorgd zodat we 6 uur te laat op Tokyo aankwaman (via Seoul) en straks op de terugweg hebben ze een vlucht gecancelled zodat we 5,5 uur op Schiphol mogen zitten (wonen in 't oosten, dus vanaf Dusseldorf).
    Nooit meer met die lui.
    Haters everywhere but I don't really care.
      woensdag 8 april 2009 @ 18:53:50 #157
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67837777
    Ik vlieg ook nooooooooooooooooit meer met KLM. Hopeloze, ouwe bende tegen belachelijke tarieven
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      woensdag 8 april 2009 @ 19:02:35 #158
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_67838066
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef Lovedoodle het volgende:
    Dit jaar ga ik naar Japan. Ik weet alleen niet hoe ik het met geld moet regelen, kan je daar pinnen of w/a? Nog enige tips voor hotspots?
    Ik heb altijd gepind bij de 7-11 supermarkten. Overal te vinden.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_67839843
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:53 schreef MissMSX het volgende:
    Ik vlieg ook nooooooooooooooooit meer met KLM. Hopeloze, ouwe bende tegen belachelijke tarieven
    Het was dat ik de reis naar istanbul gewonnen had, maar anders....business class: gordijntje ertussen en dat is het dan
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_67849904
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:19 schreef Aap_2 het volgende:

    [..]

    Oh en bij de 7-eleven supermarktjes (alleen 7-eleven!) kun je ook gewoon pinnen met een nederlands pasje. Kost je een euro per keer ofzo, maar verder tegen de gewone wisselkoers van dat moment .
    Had ik dat maar geweten..

    Of is dat nieuw?
    quote:
    Die 7-elevens zitten echt overal.
    idd..



    [ Bericht 21% gewijzigd door JoeThePlumber op 09-04-2009 00:22:15 ]
    pi_67850037
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 00:13 schreef JoeThePlumber het volgende:

    [..]

    Had ik dat maar geweten..

    Of is dat nieuw?
    Dat was vorig jaar net nieuwe sinds maart - april. Kon toen nog niet bij alle 711s terecht, maar het stond er wel aangekondigd dat het mogelijk ging zijn.
      donderdag 9 april 2009 @ 00:48:19 #162
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67850565
    Random tip: reizen met koffers in Shinkansen is verrassend goed te doen: gewoon achter de laatste stoel in de wagon zetten, of desnoods boven je hoofd, alleen optillen lijkt me minder (niet hoeven doen, was altijd plek achterin). Als je naar Hakone gaat kan je ze beter met zon shipping bedrijfje naar je volgende adres laten sturen en een kleine tas meenemen naar Hakone, aangezien die stadsbusjes niet echt handig zijn met koffers

    Bij AM/PM hebben ze van die afhaalmaaltijden die best te doen zijn; kaartje pakken afrekenen, gooien ze t ff in de magnetron en klaar
    Van die rijstburgers, waarom verkopen ze die niet in Nederland
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_67852185
    Je bedoelt onigiri met die rijstburgers
    Je kunt ook rpima terecht bij de warenhuizen, ga maar eens naar de benedenverdieping
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 9 april 2009 @ 14:52:02 #164
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67864485
    Nee, deze?





    Haters everywhere but I don't really care.
      donderdag 9 april 2009 @ 14:53:40 #165
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67864549
    Die ken ik heul nie . Nou moet ik zeker terug!
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67864671
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 14:53 schreef speknek het volgende:
    Die ken ik heul nie . Nou moet ik zeker terug!
    Ik vrees van wel
    Nou ja, ik was al blij met de warenhuizen, cheapo bentoboxjes
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_67952732
    Ik kijk niet uit naar mijn zomervakantie in juli hier...
    なんだっけ
      zondag 12 april 2009 @ 17:39:06 #168
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_67954259
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 16:45 schreef Crashcat het volgende:
    Ik kijk niet uit naar mijn zomervakantie in juli hier...
    Ach...vorig jaar was het wel te doen. Warm en vochtig, dat wel.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 12 april 2009 @ 17:58:47 #169
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67954825
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 17:39 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Ach...vorig jaar was het wel te doen. Warm en vochtig, dat wel.
    Is dat niet altijd zo?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zondag 12 april 2009 @ 18:24:37 #170
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_67955612
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 17:58 schreef MissMSX het volgende:
    Is dat niet altijd zo?
    Ja, maar ik vond het zelf wel vol te houden. Gewoon luchtig kleden en veel drinken.
    Ik heb zo'n beetje elk drankje in die automaten wel geprobeerd. Ik vond Pocari Sweat (na me over de naam te hebben heengezet) het beste wegdrinken!

    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_67955842
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:24 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Ja, maar ik vond het zelf wel vol te houden. Gewoon luchtig kleden en veel drinken.
    Ik heb zo'n beetje elk drankje in die automaten wel geprobeerd. Ik vond Pocari Sweat (na me over de naam te hebben heengezet) het beste wegdrinken!

    [ afbeelding ]
    Echt mijn favoriete drank in Japan; ik heb ondertussen in verschillende toko's gezocht naar dit drankje, maar helaas nergens te vinden....
      zondag 12 april 2009 @ 19:05:28 #172
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67956553
    Jaaaaaaaaaa, Pocari Sweat. Geweldig

    Het is overigens ook in poedervorm te koop. Op internet bijvoorbeeld via JBOX.com.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zondag 12 april 2009 @ 19:10:58 #173
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67956663
    Fanta Melon vond ik lekker...
    Pocari Sweat, brrrgh, energiedrank

    Volgens mij hebben ze Pocari wel in Dusseldorf, bij Japanse supermarktjes daar.
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 12 april 2009 @ 19:20:34 #174
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67956909
    Fanta Grape is ook zo'n favoriet bij mij
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 13 april 2009 @ 12:47:28 #175
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_67973670
    Pocari Sweat, rare naam ja. Ik zal het deze zomer dan eens proberen.

    Hoe zit het eigenlijk met kraanwaterin Japan, is dat veilig om eens een flesje mee te vullen?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_67974364
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef Jabberwocky het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met kraanwaterin Japan, is dat veilig om eens een flesje mee te vullen?
    Ja
      maandag 13 april 2009 @ 15:34:02 #177
    96449 Papigiulio
    feelin' frisky?
    pi_67977584
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef Jabberwocky het volgende:


    Hoe zit het eigenlijk met kraanwaterin Japan, is dat veilig om eens een flesje mee te vullen?
    Veilig wel. Lekker niet. Ik vind Japans kraanwater erg stinkystinky!

    En met de zomer naar Japan? Pfoe nou good luck! Hoop dat je tegen benauwdheid kan.
    The greatest trick the Devil ever pulled, was convincing the world that he didn't exist.
    pi_67977601
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:10 schreef matthijst het volgende:
    Fanta Melon vond ik lekker...
    Pocari Sweat, brrrgh, energiedrank

    Volgens mij hebben ze Pocari wel in Dusseldorf, bij Japanse supermarktjes daar.
    Ik snap dat je pocari sweat als een energiedrank ziet, maar ik vind het toch iets anders vergeleken met hier; hier zijn ze mierzoet en pocari sweat is wel zoetig, maar nietmierzoet (ik als diabeet heb na groene thee pocari sweat het meest gedronken, dus zou het dan wel gemerkt hebben...)
      maandag 13 april 2009 @ 17:06:55 #179
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_67979776
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef Jabberwocky het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met kraanwaterin Japan, is dat veilig om eens een flesje mee te vullen?
    Jawel. Maar een koud flesjes water voor 100 yen is toch een stuk makkelijker en lekkerder.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 13 april 2009 @ 17:11:29 #180
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_67979894
    Het is ook niet zo dat ik daar dan op wil gaan leven, maar het kan soms wel handig zijn dat je even wat kan drinken uit de kraan.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zaterdag 18 april 2009 @ 10:57:38 #181
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_68134991
    Getriggered door een Starbucks topic en de duistere Japanse drankjes in dit Japan topic moest ik met weemoed terugdenken aan de matcha frappucino van Starbucks

    Ik zou een moord doen er weer eentje te proeven

    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_68136114
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 10:57 schreef MissMSX het volgende:
    Getriggered door een Starbucks topic en de duistere Japanse drankjes in dit Japan topic moest ik met weemoed terugdenken aan de matcha frappucino van Starbucks

    Ik zou een moord doen er weer eentje te proeven

    [ afbeelding ]
    Tss, niet eens de gratis chocolade er op
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_68310630
    Waarom niet al vorig jaar in oktober?
    quote:
    Thursday, April 23, 2009

    'Warship Island' open to tourists once more

    By REIJI YOSHIDA
    Staff writer
    A landing ban on uninhabited Hashima Island, better known as Gunkanjima, or Warship Island, located some 19 km off the city of Nagasaki, was lifted Wednesday for the first time in 35 years as more and more people have become interested in its ruins.


    No longer off-limits: Tourists are now able to visit Hashima Island, better known as Gunkanjima, or Warship Island, as a 35-year-old landing ban was lifted Wednesday. Decaying structures on the island include apartments once inhabited by miners and their families. KYODO PHOTO/COURTESY OF NAGASAKI MUNICIPAL GOVERNMENT



    The landing ban on Gunkanjima, which takes its name from its concrete sea walls and high-rise structures that are said to resemble a warship, was imposed in 1974 when its coal mineclosed and the island was abandoned.

    The 6.3-hectare, 480-meter-long island at its peak had some 5,200 workers and their families living in a tight jumble of apartment blocks, which include the country's first high-rise made of reinforced concrete.

    Tourists are now allowed to visit the island if they join a ship tour that costs ¥4,000 for a round-trip ticket, plus an additional ¥300 landing fee. The stay on the island is limited to one hour, according to the city of Nagasaki.

    Gunkanjima became famous thanks to photographs taken of the island by Ikko Narahara, one of Japan's most respected photographers.

    Narahara made a sensational debut in 1956 with an exhibition titled "Human Land," in which he captured black-and-white images of mine workers living and working in the island's severe and isolated environment. The exhibition turned Narahara into a star overnight and made Gunkanjima widely known across the country.

    In January, the Cultural Affairs Agency chose the island as one of the Kyushu candidate sites for UNESCO World Heritage status.

    The city of Nagasaki, which now owns the island, intends to turn it into a popular tourist site, and has already spent ¥100 million building a 230-meter pavement and piers.

    "The city has organized an expert committee to discuss how the island should be utilized, and the committee decided to make the whole island an open-air museum for visitors to see the weathering process" on its structures, said Tatsutoshi Ogata, a city official in charge of tourism promotion.

    About 10,000 people take cruise tours to view the island from the sea every year. The city forecast that lifting the landing ban will push the number of visitors to more than 20,000 annually, Ogata said.

    The existence of many enthusiasts who visit abandoned buildings to experience their desolate atmosphere may be one of the factors that has boosted interest in the island, he said.

    Bron: The Japan Times


    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_68326283
    Gewoon nog een keer gaan, dan kun je meteen die starbucks weer bezoeken
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:20 schreef MissMSX het volgende:
    Fanta Grape is ook zo'n favoriet bij mij
    Grappig, die zag ik nu ook hier in de winkel
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 24 april 2009 @ 08:49:14 #185
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_68327120
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 07:36 schreef Pheno het volgende:
    Gewoon nog een keer gaan, dan kun je meteen die starbucks weer bezoeken
    [..]

    Grappig, die zag ik nu ook hier in de winkel
    Hier in NL? Zal wel niet zo smaken als in Japan Heb wel de Fanta cassis gezien hier.

    En teruggaan doe ik zeker ja, maar helemaal naar Nagasaki voor het bezoeken van een eiland gaat wel ver
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      vrijdag 24 april 2009 @ 10:43:50 #186
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_68330395
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 08:49 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Hier in NL? Zal wel niet zo smaken als in Japan Heb wel de Fanta cassis gezien hier.

    En teruggaan doe ik zeker ja, maar helemaal naar Nagasaki voor het bezoeken van een eiland gaat wel ver
    ben wel naar Nagasaki geweest om HUIS TEN BOSCH te bezoeken
      vrijdag 24 april 2009 @ 11:32:49 #187
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_68331773
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 10:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    ben wel naar Nagasaki geweest om HUIS TEN BOSCH te bezoeken
    Die behoefte heb ik dan weer niet zo. Was 't leuk?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      vrijdag 24 april 2009 @ 11:39:40 #188
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_68332004
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 11:32 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Die behoefte heb ik dan weer niet zo. Was 't leuk?
    was wel grappig om door tig japanners gevraagd te worden om mee op de foto te gaan
    was misschien niet zo een slim idee om een KNVB shirt aan te trekken
      vrijdag 24 april 2009 @ 13:19:12 #189
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68334885
    Ik vond het een hele vreemde gewaarwording, vooral ook omdat 300 jaar oude gebouwen er spiksplinternieuw uitzagen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      Moderator maandag 27 april 2009 @ 15:18:04 #190
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_68424736
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 17:58 schreef MissMSX het volgende:
    Waarom niet al vorig jaar in oktober?
    [..]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Wilde er net een melding van maken in dit topic naar aanleiding van dit artikel: http://www.viceland.com/w(...)-rotting-metropolis/
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 27 april 2009 @ 18:42:05 #191
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_68431399
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 15:18 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    Wilde er net een melding van maken in dit topic naar aanleiding van dit artikel: http://www.viceland.com/w(...)-rotting-metropolis/
    Ik ben zoooooooo jaloers... Vond eromheen varen al leuk, maar dit is echt minstens 1000x zo tof
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_68447423
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 17:58 schreef MissMSX het volgende:
    Waarom niet al vorig jaar in oktober?
    Je kon er vorig jaar april ook al naar toe met een boot die rond het eiland vaart. Nu mag je er dan ook echt op voor een uurtje. In de ferryterminal van Nagasaki staat een schaalmodel van het hele eiland.

    Op internet zijn wel mooie foto´s te vinden.
    pi_68447546
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 11:32 schreef MissMSX het volgende:
    Die behoefte heb ik dan weer niet zo. Was 't leuk?
    Huis ten Bosch is echt geweldig



    meer
      dinsdag 28 april 2009 @ 03:24:02 #194
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68447706
    wat is er zo bijzonder aan dat eiland dan?
      dinsdag 28 april 2009 @ 10:30:30 #195
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_68451426
    Ja Huis ten Bosch lijkt me best fascinerend, om te zien hoe ze ons landje nagemaakt hebben. Toch denk ik dat ik 't deze zomer maar skip, met een eerste keer Japan zie ik liever toch de traditionele Japanse dingen in plaats van in een schaalmodel van m'n eigen land rond te lopen.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      dinsdag 28 april 2009 @ 15:07:23 #196
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_68461532
    Ik heb het vorig jaar ook overgeslagen. In Nagasaki zijn leukere dingen te zien.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 28 april 2009 @ 15:08:26 #197
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68461565
    Ja, ik heb het gedaan omdat ik toch al een aantal maanden in Japan zat. Als je er twee weken bent zou ik het zeker overslaan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 28 april 2009 @ 15:48:31 #198
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_68463000
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 02:41 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Je kon er vorig jaar april ook al naar toe met een boot die rond het eiland vaart. Nu mag je er dan ook echt op voor een uurtje. In de ferryterminal van Nagasaki staat een schaalmodel van het hele eiland.

    Op internet zijn wel mooie foto´s te vinden.
    Heb ik ook gedaan
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 03:24 schreef Blik het volgende:
    wat is er zo bijzonder aan dat eiland dan?
    Het is bizar om te zien. Als je van oude vervallen gebouwen houdt is dit een must-see
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_68465308
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 10:30 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ja Huis ten Bosch lijkt me best fascinerend, om te zien hoe ze ons landje nagemaakt hebben. Toch denk ik dat ik 't deze zomer maar skip, met een eerste keer Japan zie ik liever toch de traditionele Japanse dingen in plaats van in een schaalmodel van m'n eigen land rond te lopen.

    Het is geen schaalmodel, het is op ware grootte. De Domtoren is ook echt 110 meter hoog en je kan ook op de echte trap van Huis ten Bosch staan
    Je kan er op een middag naar toe; als je om 15.00 vanuit Nagasaki vertrekt, kun je gebruik maken van de korting op de toegangsprijs na 16.00. Erg mooi verlicht is het ook na zonsondergang.
    pi_68466325
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 03:24 schreef Blik het volgende:
    wat is er zo bijzonder aan dat eiland dan?
    Het was DE dichtstbevolkte plek ter wereld met 13000 personen per vierkante kilometer, en ik kan me voorstellen dat als je echt op die plaatsen kan staan en je voorstellen hoe dat geweest moest zijn.. Lijkt me heel indrukwekkend.
    pi_68468624
    Oh ja, groeten uit Osaka
    pi_68486127
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
    Oh ja, groeten uit Osaka
    Doe ze de groeten terug, kom wel weer een keer langs
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 29 april 2009 @ 07:18:27 #203
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_68486193
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
    Oh ja, groeten uit Osaka
    Ja, de groeten terug. :-)

    Ontopic: ik zit over 2 weken ook eindelijk in Japan. Zijn er eigenlijk dingen die "hot" zijn daar om te kopen? Wat zijn de leuke souvenirs? Hello Kitty spul? Algemene gadgets? Gaming spul? Zijn er goedekope dingen die aan te raden zijn?
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_68486261
    Mondkapjes zijn globaal de bom hoorde ik laatst
    Het ligt er aan waar je van houdt, mijn vrouw heeft Hello Kitty spul, ikzelf ben dan weer maf van modelspoor met als thema japan, dus dat was helemaal kaasje. Nog steeds spijt overigens dat ik een bepaald model niet gehaald heb in Osaka, de winkel van Kato in Tokyo (waar ik dus later was) had het niet op voorraad. Dan maar importeren als het mogelijk is


    Bij gaming spul moet je weer opletten of je handheld/console niet regiogebonden is, maar ze hebben er natuurlijk meer games dan hier.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_68486862
    Precies, wat je maar leuk vindt... Ik heb een yukata meegenomen (gebruik ik nog dagelijks), een of ander kikkerknuffel die ik gewonnen had in de arcadehallen en twee handgemaakte, handgeschilderde theekopjes die eigenlijk wel erg duur waren, maar zo mooi (een met herfstbladeren en een met kersebloesem).

    Tja dat laatste is nog best lastig meenemen als je nog half japan door moet overigens....
    pi_68487719
    Mijn tofste souvenirs waren teensokken, het liefste met alleen de grote teen apart, wat tweedehands LP's van o.a. de Beatles in de Japanse uitvoering natuurlijk, en een hoop kleine dingen uit de 100 yen winkel. Gebruiksvoorwerpen vooral.
      Moderator woensdag 29 april 2009 @ 10:30:43 #207
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_68489766
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 17:14 schreef Jossos het volgende:
    Het was DE dichtstbevolkte plek ter wereld met 13000 personen per vierkante kilometer, en ik kan me voorstellen dat als je echt op die plaatsen kan staan en je voorstellen hoe dat geweest moest zijn.. Lijkt me heel indrukwekkend.
    Toen ik in Macau woonde was de bevolkingsdichtheid daar 24.000 per km2. Maar goed, dat was in 1997. Ik weet niet over welke periode jij het hebt.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 29 april 2009 @ 11:16:17 #208
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68491333
    Hehe ik heb ook een yukata, maar die band is echt een crime om goed om te krijgen. En mijn normale badjas zit lekkerder.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      woensdag 29 april 2009 @ 13:11:56 #209
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_68495411
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    Toen ik in Macau woonde was de bevolkingsdichtheid daar 24.000 per km2. Maar goed, dat was in 1997. Ik weet niet over welke periode jij het hebt.
    Zie de wiki.
    quote:
    In 1959, its population density was 835 people per hectare (83,500 people/km2) for the whole island, or 1,391 per hectare (139,100 people/km2) for the residential district, the highest population density ever recorded worldwide.
    130.000 dus i.p.v. de 13.000 in Jossos post (zal wel typefoutje geweest zijn ) En al in 1959

    Overigens is dit wel een leuke overzichtsfoto:
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      woensdag 29 april 2009 @ 13:59:10 #210
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_68497285
    Na een week Tokyo en een weekend Nikko nu 4 dagen in Kyoto. Morgen koninginnedag vieren in Dutch Bar This Way! Mochten er nog meer mensen in de buurt zijn, gezellig!
    pi_68503895
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef -Sum- het volgende:
    Na een week Tokyo en een weekend Nikko nu 4 dagen in Kyoto. Morgen koninginnedag vieren in Dutch Bar This Way! Mochten er nog meer mensen in de buurt zijn, gezellig!
    Vlieg jij terug?
    pi_68520488
    Koninginnendag in Japan...

    pi_68521646
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 04:10 schreef captaintokyo het volgende:
    Koninginnendag in Japan...

    [ afbeelding ]

    Heb je al opmerkingen gehad?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_68521824
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef -Sum- het volgende:
    Na een week Tokyo en een weekend Nikko nu 4 dagen in Kyoto. Morgen koninginnedag vieren in Dutch Bar This Way! Mochten er nog meer mensen in de buurt zijn, gezellig!
    Nee, nu in Tokyo andere verplichtingen... wel in het oranje natuurlijk
      maandag 4 mei 2009 @ 10:02:38 #215
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_68646707
    Jaaaaaah, nog een weekie, dan mag ik ein-de-lijk naar Japan!

    Ik snap 't alleen niet helemaal met m'n mobiel. Heb Vodafone (Passport) en op de site staat dat Japan gewoon een Passport-land is. Kan ik daar overal dus gewoon bellen/gebeld worden? Wat kost dat? Iemand ervaring, tips? Of moet ik m'n mobiel beter thuislaten?
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      maandag 4 mei 2009 @ 10:05:24 #216
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68646779
    Twee jaar terug (is het al zo lang? ) kon dat in ieder geval niet, tenzij je een telefoon hebt die geschikt is om via UMTS te bellen. Het probleem is niet zo zeer de provider (als je Vodafone hebt tenminste), maar het gebruikte netwerk.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 4 mei 2009 @ 13:22:25 #217
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_68653294
    Mijn telefoon (Nokia N79) heeft als het goed is UMTS ondersteuning. Maar hoe werkt dat daar dan, koop je dan alsnog een kaartje of hoe zit dat?

    Ik heb hier echt geen verstand van.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      maandag 4 mei 2009 @ 17:49:13 #218
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_68662648
    Als ik de Vodafone site mag geloven is Japan "gewoon" een paspoort-land (dus iets van 79 cent starttarief om gebeld te worden en te bellen en als je belt betaal je verder gewoon je thuistarief). Sms'en kost 29 cent.

    Enige wat je nodig hebt is een telefoon die ook met UMTS overweg kan. Mijn Nokia N73 kan dat ook. Hier in Nederland heb ik 'm gewoon op GSM-mode staan (UMTS of dual mode kost meer energie, dus eerder je accu leeg geloof ik), maar als ik mij niet vergis moet 't gaan lukken.

    Ik neem 'm gewoon mee en ik wacht in spanning af hoe gigantisch mijn telefoonrekening is als ik terugben.

    IK... HEB... ER... ZIN... IN...!
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_68680687
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:33 schreef MissMSX het volgende:

    [..]


    Heb je al opmerkingen gehad?
    Ja de buren waren benieuwd waarom we de vlag hadden uitgehangen en de overburen hebben voor Beatrix de Japanse vlag uitgehangen.

    Ik heb het verder maar niet over gehad wat een deceptie koninginnendag uiteindelijk geworden is.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 13:53:05 #220
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_68690870
    Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?

    Lange broek?
    Korte broek?
    Afritsbroek?

    Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_68692019
    Van alles wat?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 5 mei 2009 @ 14:33:30 #222
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_68692445
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 14:22 schreef Pheno het volgende:
    Van alles wat?
    Geen ruimte voor. :-) Nou ja, ik vind het wat jammer als ik in m'n tas 2 spijkerbroeken heb zitten terwijl ik non-stop in shorts kan rondbanjeren daar.

    En dan nog 'n vraag (hierna hou ik op) :-), ik wil heel graag naar een sumo-match. Ik heb op

    http://www.sumo.or.jp/eng/ticket/hanbai_jokyo/index.html

    gevonden dat er een agenda is. Maar ik snap die seats en boxes niet zo. Wat is nou een leuke plek om nog wel wat te zien? Hoef niet front-row, maar wil 't wel ff goed meemaken. Of kan ik dat ook net zo goed ter plekke regelen? (zou 't jammer vinden als 't opeens sold-out is)
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_68694360
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef JeOma het volgende:
    Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?

    Lange broek?
    Korte broek?
    Afritsbroek?

    Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
    Weersverwachting Oita (2 uur vanaf Fukuoka met de intercity) komende week:
    pi_68729327
    Ik ga van 28 mei t/m 17 aug weer naar Japan.

    Yay!

    Puur voor vakantie.

    En ik heb het meest zin in onbeperkt softijs eten bij karaoke tenten...

    En tussendoor zingen ofcoz.
    leven als een koning
      woensdag 6 mei 2009 @ 15:41:21 #225
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_68732832
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 14:33 schreef JeOma het volgende:

    [..]

    Geen ruimte voor. :-) Nou ja, ik vind het wat jammer als ik in m'n tas 2 spijkerbroeken heb zitten terwijl ik non-stop in shorts kan rondbanjeren daar.

    En dan nog 'n vraag (hierna hou ik op) :-), ik wil heel graag naar een sumo-match. Ik heb op

    http://www.sumo.or.jp/eng/ticket/hanbai_jokyo/index.html

    gevonden dat er een agenda is. Maar ik snap die seats en boxes niet zo. Wat is nou een leuke plek om nog wel wat te zien? Hoef niet front-row, maar wil 't wel ff goed meemaken. Of kan ik dat ook net zo goed ter plekke regelen? (zou 't jammer vinden als 't opeens sold-out is)
    Ik heb gewoon een general admission ticket genomen. Heb ik op de dag zelf gekocht. Was absoluut niet uitverkocht.
    Was echter wel aan het begin van het tournooi en in Fukuoka.
    Met een general admission ticket kun je ook behoorlijk vooraan gaan zitten. Ok, dat mag niet, maar zeker tijdens de minder belangrijke wedstrijden doen ze er niet moeilijk over. En je zegt gewoon dat je foto's wilt maken terwijl je zwaait met je camera.
    Werkte bij mij behoorlijk goed. Werd pas richting het einde van de dag weggestuurd vooraan.

    Weet je al op welke dag je wilt gaan?
    pi_68733092
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 13:11 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Zie de wiki.
    [..]

    130.000 dus i.p.v. de 13.000 in Jossos post (zal wel typefoutje geweest zijn ) En al in 1959

    Overigens is dit wel een leuke overzichtsfoto:
    [ afbeelding ]
    Battleship island noemen ze dat toch?

    Ben zelf alweer voorzichtig aan het plannen om begin 2010 weer richting Japan te gaan.
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      woensdag 6 mei 2009 @ 17:16:48 #227
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_68736982
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 15:41 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ik heb gewoon een general admission ticket genomen. Heb ik op de dag zelf gekocht. Was absoluut niet uitverkocht.

    Weet je al op welke dag je wilt gaan?
    Thanks. Ik ga vrijdag 22 mei of zaterdag 23 mei. Dan ben ik in Tokyo. Ik zie wel dat er alleen nog Area A, B of C seats zijn. Ik ben ook absoluut geen kenner en denk niet dat ik er heel lang wil zijn. Wil 't gewoon 'n keer meemaken. Maar ik kijk daar wel dan.
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      woensdag 6 mei 2009 @ 17:27:13 #228
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_68737428
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 17:16 schreef JeOma het volgende:

    [..]

    Thanks. Ik ga vrijdag 22 mei of zaterdag 23 mei. Dan ben ik in Tokyo. Ik zie wel dat er alleen nog Area A, B of C seats zijn. Ik ben ook absoluut geen kenner en denk niet dat ik er heel lang wil zijn. Wil 't gewoon 'n keer meemaken. Maar ik kijk daar wel dan.
    Oew, dat is het einde van het tournooi! Ik zou voor de vrijdag gaan en of bijtijds naar de sumo arena gaan en voor General Admission tickets gaan, of een kaartje bestellen.
    Hoe duurder je kaartje, hoe dichter je op de sumo stage zit.
    Maar als je gewoon even wilt gaan kijken, dan zou ik voor General Admission gaan. Volgens mij was ik 2000 yen kwijt ofzo.
    pi_68738347
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 17:27 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Oew, dat is het einde van het tournooi! Ik zou voor de vrijdag gaan en of bijtijds naar de sumo arena gaan en voor General Admission tickets gaan, of een kaartje bestellen.
    Hoe duurder je kaartje, hoe dichter je op de sumo stage zit.
    Maar als je gewoon even wilt gaan kijken, dan zou ik voor General Admission gaan. Volgens mij was ik 2000 yen kwijt ofzo.
    Als ik het me goed herinner is alleen de "tweede ring" gewone zitplaatsen (althans zoals wij westerlingen gewend zijn in een stadion, klapstoeltjes), "eerste ring" dus op hetzelfde niveau als de dohyō zijn geen stoelen te vinden, daar kun je dan in kleermakerszit, of op je knieen gaan zitten, of lekker ongemakkelijk half gaan liggen. Niet echt aan te raden als lange westerling als je van plan bent om het grootste gedeelte van de dag mee te maken.
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_68786174
    2 1/2 maand hier en nog niet veel gedaan buiten Tokyo..
    なんだっけ
    pi_68789810
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:57 schreef Crashcat het volgende:
    2 1/2 maand hier en nog niet veel gedaan buiten Tokyo..
    Hoe gaat het met je Japans? Al chicks gescoord? etc. etc.
    pi_68790102
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef koffiegast het volgende:

    [..]

    Hoe gaat het met je Japans? Al chicks gescoord? etc. etc.
    Tjotto matte neh..?
    pi_68796338
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef JeOma het volgende:
    Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?

    Lange broek?
    Korte broek?
    Afritsbroek?

    Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
    Afgelopen week was het regenachtig door een tyfoon een stukje verderop, warm in de volle zon, koud ´s avonds door een koude wind, maar het ziet er naar uit dat het warmer en droger gaat worden. Ligt er een beetje aan of er nog meer tyfoons komen.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 08:28:26 #234
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_68797918
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef JeOma het volgende:
    Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?

    Lange broek?
    Korte broek?
    Afritsbroek?

    Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
    Ik had alle 3 bij me. Kun je nog eens afwisselen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_68940723
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef koffiegast het volgende:

    [..]

    Hoe gaat het met je Japans? Al chicks gescoord? etc. etc.
    Ben niet zo iemand.. In Roppongi kan je een chick scoren als je wilt, maar of je dat ook daadwerkelijk wilt, dat is een ander verhaal.
    De meeste Japanners hier op de uni blijven nog steeds gesloten mensen, behalve als je met hun naar een izakaya gaan.
    Misschien dat dit alleen in Tokyo is, omdat ik heb gehoord dat men in Osaka vriendelijker zijn en makkelijker te benaderen zijn.

    Mijn Japans vordert heel traag. Zit in een lagere level, maar ja. Heb er geen probleem van gemaakt, omdat ik hier voornamelijk wil genieten van het leven hier. Dus veel huiswerk heb ik niet.
    なんだっけ
      dinsdag 12 mei 2009 @ 16:29:09 #236
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68944187
    Zonder alcohol kun je volstrekt geen vriendschappelijk contact opbouwen met Tokyoites.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_68952700
    Als je maar genoeg met Japanners praat Crashcat.

    En meestal staat er dan idd een alcoholische versnapering bij
    leven als een koning
    pi_69085759
    Inmiddels in mijn derde week Japan... de laatste week ga ik hier op Hokkaido doorbrengen. Echt heerlijk rustig hier vergeleken bij de grote steden. Vandaag naar de vismarkt geweest in Hakodate. geweldig grote krabben en andere zeedieren. Na het zien van al dat seafood gekozen voor de lokale hamburgerketen, die speciaal aangeraden werd door de reisgids. En na het eten van dit ding => http://www.luckypierrot.jp/menu/futoccho_bg.html kan ik zeggen dat het echt de moeite waard is. Elk van de diners is ingericht naar een bepaald thema, ik was bij een met alleen maar Mariabeelden en beeltenissen.

    En zo zijn er elke dag toch weer de kleine en grote verbazingen en de uitdagingen de afgelopen weken; de Obama stationsbordsleutelhanger, de cosplaycafé's, spoorwegpersoneelactiefiguren (v), busachteruitrijdalarmpersoneel (m), drankautomaten met filmpjes hoe de drank gemaakt wordt, een hijskraanracesimulator, poppenondergoedwinkels, redlight district van Osaka, de vriendelijkheid van alle mensen hier, de enorme (spoor-)bouwprojectenmaar ook de veranderingen ten opzicht van vorig jaar, zoals de vele zwervers in Tokyo, de recessiewinkels (100yen-winkels) en de slechte staat van de (spoor-)wegen.

    Osaka is ondertussen één van mijn favoriete steden geworden
      zaterdag 16 mei 2009 @ 14:27:32 #239
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_69086493
    Jammer dat de Beer Gardens nog niet begonnen zijn in Sapporo, dat vond ik toen heel tof.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_69088404
    Het weer is daar nog niet warm genoeg voor in ieder geval. Nu overdag was het wel 20 graden, maar morgen gaat het de hele dag regenen. De kersenbloesem is hier nog maar net weg en staat hier en daar nog wat in bloei.
    pi_69138539
    hee,

    ik zit er over te denken om deze zomervakantie in m'n eentje naar japan te gaan. volgens ebookers.nl kan je vrij cheap tickets en een hotel krijgen namelijk en het lijkt me wel cool om daar gewoon lekker anoniem een tijdje rond te kijken. in eerste instantie dacht ik aan 2 weken tokyo (volgens ebookers kan dat voor zo'n 1700e vlucht + hotel), is dat genoeg om de stad te zien, of ben je er eerder uitgekeken?

    wat betreft eten dacht ik eraan om dat gewoon in de supermarkt te kopen, aangezien in je eentje naar een restaurant gaan dure onzin is, of is dit een slecht idee? hoeveel moet ik ongeveer per dag rekeken voor m'n levensonderhoud als ik gewoon het soort eten koop wat de gemiddelde persoon die daar woont zou kopen?

    mijn hoofdvraag is eigenlijk: ziet iemand nog fouten aan dit plan? het lijkt me namelijk best makkelijk en leuk maar daar kan ik me in vergissen. wat is trouwens de beste manier om je door de stad te verplaatsen?
    pi_69139322
    Een vlucht kun je - afhankelijk van hoe flexibel je bent en wanneer je gaat - voor zo'n 550 euro wel krijgen. Overnachting in een hostel-achtig iets in Tokyo (bijvoorbeeld Sakura hostels) betaal je zo'n 35 euro voor per nacht, maar kan ook nog goedkoper. Als het echt goedkoop moet, ga dan couchsurfen. Er zijn veel adresjes in Tokyo.

    Eten en drinken in een convenience store kopen is zowat even duur als in een restaurantje wat eten. Voor 6-7 euro heb je een eenvoudige maaltijd. Ik geef nu zo'n 20 euro per dag uit aan eten en drinken en daar hoef ik niets voor te laten.

    Blijf niet alleen in Tokyo, maar ga ook zeker naar Osaka. Ik had daar via expedia een ruim 2-persoonsappartement voor 5 nachten voor 250 euro, maar ook daar kun je couchsurfen en zijn er hostels.

    Of je ergens snel uitgekeken raakt, ligt natuurlijk aan je interesses... sommigen kunnen zich weken vermaken, anderen hooguit een dag in een grote stad.
    pi_69139401
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 01:56 schreef DutchTrain het volgende:
    Een vlucht kun je - afhankelijk van hoe flexibel je bent en wanneer je gaat - voor zo'n 550 euro wel krijgen. Overnachting in een hostel-achtig iets in Tokyo (bijvoorbeeld Sakura hostels) betaal je zo'n 35 euro voor per nacht, maar kan ook nog goedkoper. Als het echt goedkoop moet, ga dan couchsurfen. Er zijn veel adresjes in Tokyo.

    Eten en drinken in een convenience store kopen is zowat even duur als in een restaurantje wat eten. Voor 6-7 euro heb je een eenvoudige maaltijd. Ik geef nu zo'n 20 euro per dag uit aan eten en drinken en daar hoef ik niets voor te laten.

    Blijf niet alleen in Tokyo, maar ga ook zeker naar Osaka. Ik had daar via expedia een ruim 2-persoonsappartement voor 5 nachten voor 250 euro, maar ook daar kun je couchsurfen en zijn er hostels.

    Of je ergens snel uitgekeken raakt, ligt natuurlijk aan je interesses... sommigen kunnen zich weken vermaken, anderen hooguit een dag in een grote stad.
    bedankt voor je tips. ik wil een beetje een compromis maken tussen privacy en kosten, ik hoef op zich niet meer te hebben dan een bed een plee en een douche, maar couchsurfen lijkt me net iets te "intiem" zeg maar, dat zou ik (denk ik, zoals ik het me voorstel) geen twee weken volhouden. hoeveel persoonlijke vrijheid heb je in een japans hostel? heb je je eigen kamer enzo?

    oh ja en weet iemand iets over de muziekscene van tokyo? ik hou nl. erg van japanse muziek (met name jazz), is er veel live muziek waar je gewoon binnen kan lopen als willekeurige halve zool zijnde zoals je in ierland bijvoorbeeld hebt, of moet je echt voor concerten reserveren?
      woensdag 20 mei 2009 @ 06:05:51 #244
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_69213762
    Zoooo... morgen naar Tokyo, na 2 weken zit mijn vakantie hier in Japan er bijna op. Vandaag voor 2e dag met de fiets door Kyoto. WAT een gave stad. Ik ben echt impressed door Japan, had ik niet gedacht. Taal is en blijft tricky, maar verder raad ik Japan echt aan als vakantielandje. Thumbs up!

    Morgen ook ff een sumo-match zien te fixen, moet lukken.

    Dus mensen: HOP naar Japan!
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      woensdag 20 mei 2009 @ 07:26:37 #245
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_69213993
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 00:52 schreef DrPwn het volgende:
    Iin eerste instantie dacht ik aan 2 weken tokyo (volgens ebookers kan dat voor zo'n 1700e vlucht + hotel), is dat genoeg om de stad te zien, of ben je er eerder uitgekeken?
    Mwah, als je 2 weken gaat zou ik ook naar Osaka gaan om vanuit daar wat dingen te doen. Dan verblijf je in 2 steden, dus niet teveel gesleep met koffer.
    8 nachten Tokyo, 5 nachten Osaka ofzo. Wij hebben ons in Tokyo prima vermaakt 8 dagen, maar hadden ook een hoop dingen uitgezocht om te doen, die allemaal in andere wijken lagen... Je moet dus even kijken wat je graag wilt zien.

    Vanaf Tokyo kan je eventueel dagtrips maken naar:
    - Kamakura (tempels enzo, mooi).
    - Nikko (ik vond het niet veel bijzonders en relatief lang reizen: 6 uur met de trein totaal.
    - Hakone (erg leuk, zeker als je mazzel zou hebben en Mt Fuji ziet), kan je ook doen op weg terug van Osaka naar Tokyo --> Hakone loop

    Vanuit Osaka kan je naar Himeji, Kyoto, Nara en evt. Kobe.

    Voor een idee van hoeveel je op een dag kunt zien:
    http://mthalen-japan.blogspot.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_69214340
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 02:08 schreef DrPwn het volgende:

    [..]

    bedankt voor je tips. ik wil een beetje een compromis maken tussen privacy en kosten, ik hoef op zich niet meer te hebben dan een bed een plee en een douche, maar couchsurfen lijkt me net iets te "intiem" zeg maar, dat zou ik (denk ik, zoals ik het me voorstel) geen twee weken volhouden. hoeveel persoonlijke vrijheid heb je in een japans hostel? heb je je eigen kamer enzo?
    In een hostel heb je genoeg privacy. In Osaka hadden we een eigen kamer, publiek bad, dus kranen aan de muur om je grondig te wassen en dan even relaxen in een 40 graden warm bad Ook een gedeelde keuken, maar he, je zit in Osaka , dus je gaat uit eten

    Ik vond het prima op die manier, het kost je geen drol.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 20 mei 2009 @ 08:37:03 #247
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69214917
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 07:26 schreef matthijst het volgende:
    Voor een idee van hoeveel je op een dag kunt zien:
    http://mthalen-japan.blogspot.com/
    Leuke blog!

    Hakonen ben ik vorig jaar niet heengeweest, maar die staat nu zeker op het verlangslijstje!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_69230511
    Hakone was eigenlijk alleen gaaf, omdat we Fuji hebben gezien. Echt heel mooi als je met de kabelbaan omhoog gaat en dan hoort 'op heldere dagen kunt u nu Mt Fuji zien' en dan ga je over de rand van een oude vulkaankrater en zie je 'm ook echt en iedereen in de kabelbaan óóóhh roepen

    Nog twee dagen en dan zitten mijn 30 dagen hier er ook weer op...

    Oh, en om een indruk te geven van de wisselvalligheid van het weer; gisteren in Kushiro (oost Hokkaido) was het 9 graden met een behoorlijke (zand-)storm, hier in Sapporo was het vandaag zonnig en 21 graden; morgen wordt het 29 graden. Helaas is de sakura al bijna helemaal weg hier.
      woensdag 20 mei 2009 @ 16:53:45 #249
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_69231309
    Oe, voor zover je het nog niet gedaan hebt, vergeet niet in Sapporo bij de Sapporo Beer Garden (de fabriek, niet de oktoberfest) te gaan eten. Van wat ik me herinner (maar was met grote groep) was dat erg lekker en gezellig, en goed te doen qua prijs.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_69249554
    Staat op het programma voor vandaag. Naast nog een laatste dagje (souvenir-)shoppen.

    Gisteren in Otaru geweest. Hoort wat mij betreft zeker in het rijtje thuis van dagtrips vanuit Sapporo. Erg mooi bewaard gebleven stadje, met veel bankgebouwen, chocoladewinkels, glasblazers en bakkers voor wat meer bijzondere souvenirs.
      zondag 24 mei 2009 @ 07:31:46 #251
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69343600
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 07:26 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Mwah, als je 2 weken gaat zou ik ook naar Osaka gaan om vanuit daar wat dingen te doen. Dan verblijf je in 2 steden, dus niet teveel gesleep met koffer.
    8 nachten Tokyo, 5 nachten Osaka ofzo. Wij hebben ons in Tokyo prima vermaakt 8 dagen, maar hadden ook een hoop dingen uitgezocht om te doen, die allemaal in andere wijken lagen... Je moet dus even kijken wat je graag wilt zien.

    Vanaf Tokyo kan je eventueel dagtrips maken naar:
    - Kamakura (tempels enzo, mooi).
    - Nikko (ik vond het niet veel bijzonders en relatief lang reizen: 6 uur met de trein totaal.
    - Hakone (erg leuk, zeker als je mazzel zou hebben en Mt Fuji ziet), kan je ook doen op weg terug van Osaka naar Tokyo --> Hakone loop

    Vanuit Osaka kan je naar Himeji, Kyoto, Nara en evt. Kobe.

    Voor een idee van hoeveel je op een dag kunt zien:
    http://mthalen-japan.blogspot.com/
    Ik ben toch een beetje geïnspireerd geraakt door je blog. Vorig jaar ben ik met Djoser geweest, maar ik wil volgend jaar eigenlijk weer. Deze keer individueel. Nu vind ik jouw reisschema wel erg leuk! Heb je het zelf geregeld of via een organisatie? Als je het zelf hebt geregeld, waar begin je dan mee? Mag ik vragen wat je in totaal (vlucht + verblijf + trein) kwijt was?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_69343718
    Ik kan natuurlijk niet voor matthijst spreken (al weet ik dat hij het zelf geregeld heeft), maar ik ben zelf natuurlijk ook gegaan op eigen houtje. Het eerste wat je doet is kijken wat je wilt gaan zien/doen. Google een plaatje van Japan op en prik de punten die je wilt zien op die kaart. Of gebruik google maps

    Daarna kijk je budget en ga je op zoek naar tickets, slaapplaatsen etc. Internet is your best friend. Sterker nog, vraag hier in dit topic naar slaapplaatservaringen. Ik heb de tickets een half jaar van te voren besteld (actie) maar de slaapplaatsen pas twee maanden voor vertrek geregeld. En dat was voor Sakura tijd, dus soms zat er al wat vol

    Tip: kijk of je de railpas nodig hebt. Ik heb hiervoor http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi gebruikt.
    Het bleek dat ik met met ~400 euro voor 2 personen al klaar was, dus ik heb het niet gekocht, scheelde me weer wat geld wat
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_69343765
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:33 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Pinnen kan bij zo ongeveer ieder postkantoor, herkenbaar aan een grote rode T met daarboven een horizontale streep. Let wel: bij de meeste pinautomaten kun je niet 24 uur per dag terecht. Als je aankomt op Narita, is er in ieder geval een pinautomaat. We hebben ook vrij veel met een creditcard gedaan, ging ook prima.
    Veel bankpassen doen het alleen bij CitiBank. Wij kwamen er op de laatste dag echter achter dat ongeveer elke 7/11 in de winkel een CitiBank pinmachine heeft staan, dus daar kun je ook geld halen. Scheelt een hoop wandelen
      zondag 24 mei 2009 @ 10:32:48 #254
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_69344911
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 07:31 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik ben toch een beetje geïnspireerd geraakt door je blog. Vorig jaar ben ik met Djoser geweest, maar ik wil volgend jaar eigenlijk weer. Deze keer individueel. Nu vind ik jouw reisschema wel erg leuk! Heb je het zelf geregeld of via een organisatie? Als je het zelf hebt geregeld, waar begin je dan mee? Mag ik vragen wat je in totaal (vlucht + verblijf + trein) kwijt was?
    Zelf geboekt inderdaad. Gekeken wat we leuk vonden, en veel gelezen (Tripadvisorforum is handig voor dit soort dingen, staan veel planningen op). Toen besloten een groot deel in Tokyo door te brengen en vanaf daar trips te doen naar Nikko, Yokohama, Kamakura)... Ik wilde heel graag Hiroshima zien (dat gebouw wat er nog staat), dus daar 2 nachten gedaan om ook meteen naar het eiland Miyajima te kunnen. En toen Kyoto, omdat je daarheen "moet". Vanaf daar kan je makkelijk naar Nara, Osaka en Himeji. En Hakone leek ons leuk vanwege traditionele herberg en evt. Mt. Fuji (niet gezien vanaf daar)...

    Kosten kan ik je precies vertellen, bijgehouden (voor 2 personen):
    1481 - twee vliegtickets
    796 - Japan Rail pass 14 dagen
    1011 - Sunroute Plaza 22-30 maart
    216 - ANA Comfort Hotel Hiroshima 30-1 april
    424 - Kyoto Palace Side 1-6 april
    1208 - Ryokan Hakone 6-8 april
    216 - Sunroute Plaza Shinjuku 8-10 april
    1250 eten, toegang, metro etc
    ------
    6600

    Ryokan was belachelijk duur, maar da's vooral voor de ervaring: eigen huisje met hotspringbad op de kamer en een bad buiten, traditioneel Japans ontbijt en 15-16 gangen Japans avondeten op je kamer bezorgd...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_69362219
    Ter vergelijk, net terug van 31 dagen in Japan:

    1 vliegticket Amsterdam-Helsinki-Tokyo (Finnair) // Sapporo-Tokyo-Amsterdam (JAL) 680 euro
    2 nachten hotel urban in Ikebukuro west, Tokyo 70 euro per kamer per nacht obv 2 personen
    1 rondreis via Japans reisbureau 233 euro pp(bestaande uit een retour met de Shinkansen van Tokyo-Kyoto en 1 hotelovernachting in Kyoto en 1 in Osaka)
    1 nacht hotel in Ikebukuro oost, Tokyo 70 euro
    1 nacht Hakone in Ryokan inclusief ontbijt, diner en onsen en vervoer 60 euro pp (obv 8 personen)
    1 nacht capsulehotel Yokohama 29 euro pp
    1 nacht in Sakura Hostel Ikebukuro Tokyo in een Japanse kamer 40 euro pp (obv 4 personen)
    3 nachten Prince Hotel Tokyo Tower 244 euro
    5 nachten Weekly Mansion in Osaka 260 euro
    2 nachten Dormy Inn Kanazawa (half japanese room) 180 euro
    1 nacht Sunroute Niigata 63 euro
    3 nachten Fitness Hotel 330 Hakodate 165 euro
    1 nacht Tokyu Inn Kushiro 75 euro incl ontbijt
    3 nachten ANA Hotel Sapporo 253 euro incl ontbijt
    1 nacht Sunroute Plaza Shinjuku Tokyo 125 euro


    overig
    14 daagse railpass voor 370 euro
    suica kaart voor reizen met metro in Tokyo, Noord Honshu en Sapporo ca 60 euro (ook incl luchthaventransfer)
    rainbow card voor reizen met metro enzo in Kansai (Kyoto, Osaka, Kobe) ca 35 euro
    entreegelden ca 40 euro

    Totaal dus zo'n 2350 euro inclusief alle reizen op basis van 2 personen. Eten komt gemiddeld op zo'n 25 euro per dag als je 2x per dag ergens gaat zitten en daarnaast nog iets (een bentobox) haalt in de convenience store.

    Hotels kunnen een stukje goedkoper, maar nu bewust voornamelijk gekozen voor hotels dichtbij de JR treinstations, omdat ik nogal wat bagage bij me had en mijn tijd nuttig wilde besteden.

    Handige sites voor prijzen van hotels in Japan:
    www.expedia.nl
    www.japanican.com

    Typische zakenhotels, geschikt voor toeristen zijn:
    Tokyu Inn, Toyoko Inn, Dormy Inn, Sunroute en Comfort Inn. Die vind je bij vrijwel alle stations.

    Ter plekke kun je soms goede deals boeken voor hotels in combinatie met treintickets. Bij onder andere http://hisexperience.jp/ en op alle treinstations.
      zondag 24 mei 2009 @ 21:10:52 #256
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_69362826
    Heb je een foto van dat capsulehotel? Leek me ook cool om in zoiets te slapen
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_69363511
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:10 schreef matthijst het volgende:
    Heb je een foto van dat capsulehotel? Leek me ook cool om in zoiets te slapen
    Die foto ga ik nog opzoeken. Maar bedenk wel dat je dat niet met je vriendin kan doen, alhoewel er capsulehotels met een vrouwenverdieping zijn. Deze had dat niet, maar was ook wel een ervaring op zich. De capsules zijn iets van 1m80 in de lengte dus je zal je een beetje op moeten vouwen, maar in zo'n ding kun je nog wel redelijk zitten en liggen TV kijken / radio luisteren. Dat zorgt wel voor aardig wat geluidsoverlast, net als de mensen die op de gang staan te roken of die midden in de nacht pas aankomen. Daarnaast stond de thermostaat ook op 27 graden. Kortom: ik heb een aardig deel van m'n muziekcollectie liggen luisteren.

    Nog wat bijzonderheden van zo'n capsulehotel:
    Je schoenen zijn het onderpand (net als in restaurants); je krijgt de sleutel van het schoenenkluisje (maximaal maat 47) pas als je de sleutel van je kledingkluisje terugbrengt en betaald hebt.
    Er was een hele verdieping met boeken en dvd's
    Er was een grote zaal met relaxstoelen, een videoscherm met tekenfilms en een muur van snoep- en drankautomaten
    Als ontbijt kreeg je voor 2 euro een soort van hele grote ham-kaas tosti met een sapje en thee. (erg lekker Hollands als je de dag ervoor het traditionele Ryokan ontbijt hebt gehad)
    En verder is er natuurlijk een groot gezamenlijk bad en krukje om je op te wassen.

    Als je met je vriendin bent, dan kun je ook een thema-lovehotel uitproberen. Kies dan bij de automaat voor de 'random' optie... vrienden van me hadden een Hello Kitty kamer en de anderen een kamer met kantoorinrichting. Betalen doe je per tijdsperiode in een automaat in de kamerdeur; dus alleen als je geld hebt, dan kom je die kamer ook weer uit.
      maandag 25 mei 2009 @ 13:01:55 #258
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69379655
    Is Sapparo nog de moeite waard om heen te gaan? En zijn de omliggende natuurparken een beetje bereikbaar met het OV? Ik zit te denken om daar als laatste een paar dagen heen te gaan, en dan terug te vliegen naar Nederland via Tokyo.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 25 mei 2009 @ 13:56:22 #259
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_69381112
    Wanneer ga je?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 25 mei 2009 @ 16:06:48 #260
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69385181
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 13:56 schreef speknek het volgende:
    Wanneer ga je?
    Ik zit te denken aan eind maart, en dan halverwege april naar Sapporo.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 25 mei 2009 @ 16:16:39 #261
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_69385507
    Hmm aangezien je als eens in Japan was geweest, is het natuurlijk altijd wel leuk om te doen, al was het maar om af te vinken. Maar ik vond zelf het leukste aan Sapporo/Hokkaido dat de Japanners er zo on-Japans waren. Ze houden er bijvoorbeeld van om met z'n allen lekker buiten te gaan zitten met het mooie weer. Met name de beer gardens zijn dan erg tof, en in de winter heb je het beroemde Sapporo Snow Festival. Ik geloof alleen dat maart-april een beetje dooie maanden zijn. Het is er dan koud, en er is denk ik niet zoveel te beleven.

    Aan de andere kant heb je wel een grotere kans om kersenbloesems te zien.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 25 mei 2009 @ 16:19:55 #262
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69385629
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 16:16 schreef speknek het volgende:
    Hmm aangezien je als eens in Japan was geweest, is het natuurlijk altijd wel leuk om te doen, al was het maar om af te vinken. Maar ik vond zelf het leukste aan Sapporo/Hokkaido dat de Japanners er zo on-Japans waren. Ze houden er bijvoorbeeld van om met z'n allen lekker buiten te gaan zitten met het mooie weer. Met name de beer gardens zijn dan erg tof, en in de winter heb je het beroemde Sapporo Snow Festival. Ik geloof alleen dat maart-april een beetje dooie maanden zijn. Het is er dan koud, en er is denk ik niet zoveel te beleven.

    Aan de andere kant heb je wel een grotere kans om kersenbloesems te zien.
    Het leek me een leuke plek om af te sluiten. Ik lees goede dingen over Sapporo. Daar een dagje rondkijken, en dan nog even naar Otaru (kustplaats) en Shikotsu-Toya NP. Ik ben dus niet van plan het hele eiland te verkennen.

    Dit is mijn (voorlopige) planning.

    Aankomst Tokyo
    Tokyo
    Tokyo
    Tokyo
    Tokyo (trip naar Kamakura)
    Tokyo (trip naar Nikko)
    Tokyo
    Tokyo - Hiroshima
    Hiroshima
    Hiroshima (trip naar Miyajima)
    Hiroshima - Kyoto
    Kyoto
    Kyoto
    Kyoto - Osaka
    Osaka
    Osaka - Hakone
    Hakone
    Hakone - Tokyo - Sapporo
    Sapporo
    Sapporo (trip naar Otaru)
    Sapporo (trip naar Shikotsu-Toya NP)
    Sapporo - Tokyo
    Tokyo - Amsterdam

    Nieuwe plekken, en plekken waar ik wat langer wil blijven. Matsumoto, Takayama, Nara, Nagasaki en de Aso-vulkaan heb ik vorige keer al gezien.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Strolie75 op 25-05-2009 16:25:51 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 25 mei 2009 @ 16:35:37 #263
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_69386156
    Toyako vond ik eerlijk gezegd niet zoveel aan. Hielp ook niet dat het die dagen extreem mistig was, maar het is er allemaal een beetje lelijk. Hakodate daarentegen kun je eigenlijk niet overslaan op Hokkaido.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_69434386
    Sapporo vond ik zeker de moeite waard. Van daaruit kun je een hele of halve dag naar Otaru, wat zeker een aanrader is als je van lekker eten en pittoreske stadjes houdt.
    De stad zelf heeft niet veel meer te bieden dan de andere grote steden, maar het is er wel net wat rustiger. Net buiten het centrum ligt de bierbrouwerij / museum en aan de andere kant het openluchtmuseum. Dat laatste is niet heel erg de moeite waard.

    Inderdaad moet je Hakodate niet overslaan. De bezienswaardigheden (fort, vismarkt, pakhuizen, uitzichtspunt) zijn er erg verspreid, maar wel de moeite waard en daarvandaan kun je wel makkelijk nog naar een nabijgelegen park voor wandeltochten.

    Wat ik nog mis in het bovenstaande overzicht is een tripje naar Himeji vanuit Kyoto (of Osaka, maar dan zou ik zeker een dag langer Osaka doen, en dan wel op een zondag). Hakone - Sapporo op een dag, lukt alleen als je gaat vliegen of heel vroeg vertrekt.
    Sowieso is vliegen naar of vanaf Hokkaido wel slim, want in noord Honshu is - behalve tijdens de samuraifeesten - niet veel te beleven. Heb zelf een tussenstop gemaakt in Niigata en dat was een behoorlijk saaie standaard Japanse stad.
      woensdag 27 mei 2009 @ 10:52:48 #265
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69447462
    Himeji kasteel heb ik vorig jaar al gezien. Maar het is de moeite van een tussenstop zeker meer dan waard. Prachtig Als ik naar Sapporo ga, ben ik wel van plan te vliegen. Even kijken of het financieel verstandig is.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 28 mei 2009 @ 11:48:58 #266
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_69485633
    Voor de mensen die via jaltour.de zo'n railpass hebben aangeschaft, hoe hebben jullie dat met de postcode gedaan? Hij geeft niet meer dan vijf tekens ruimte, maar het zijn er toch echt zes.
    Ik kan wel alleen de cijfers invoeren, maar weet niet of dat een groot risico is.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      donderdag 28 mei 2009 @ 13:59:55 #267
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_69490133
    Zo:

    Anmerkungen: Der "D" in PLZ beim formular war weggefallen. Mijn adresse ist:
    6666AD
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_69492918
    Ze zullen vastwel ervanuit gaan dat je uit usa komen waar ze, geloof ik, wel 5 getallen gebruiken enzo voor postal. Vaak skip ik het omdat ze expliciet vragen voor de USA versie. En anders vul ik enkel cijfers in, alsof ze het nagaan
      donderdag 28 mei 2009 @ 15:59:29 #269
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_69494439
    Uhm, ze sturen ze op, dus lijkt me handig als je postcode klopt
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_69494840
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef matthijst het volgende:
    Uhm, ze sturen ze op, dus lijkt me handig als je postcode klopt
    dan wel j, registreren alleen meh
    pi_69496689
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Jabberwocky het volgende:
    Voor de mensen die via jaltour.de zo'n railpass hebben aangeschaft, hoe hebben jullie dat met de postcode gedaan? Hij geeft niet meer dan vijf tekens ruimte, maar het zijn er toch echt zes.
    Ik kan wel alleen de cijfers invoeren, maar weet niet of dat een groot risico is.
    Je postcode voor de plaatsnaam of achter je huisnummer zetten
      vrijdag 29 mei 2009 @ 13:11:06 #272
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_69523826
    Thnx, hij staat in bestelling.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 3 juni 2009 @ 14:17:13 #273
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_69664739
    En gisteren kwam hij binnen, dat ging lekker vlot, en zo'n 30 euro goedkoper uit dan wanneer in Nederland besteld. Mooi meegenomen!
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 10 juni 2009 @ 11:00:44 #274
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69890678
    Gekke Japanners. 18 meter hoge Gundam bouwen omdat de animé reeks 30 jaar bestaat.





    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_69891318
    gaaf
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      maandag 15 juni 2009 @ 14:10:21 #276
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70024413
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 11:20 schreef Guard het volgende:
    gaaf
    Helaas blijft hij maar een paar maanden staan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_70032332
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 14:10 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Helaas blijft hij maar een paar maanden staan.
    Waar staat ie?
      maandag 15 juni 2009 @ 18:00:47 #278
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70032434
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 17:57 schreef CloudStrifeNL het volgende:

    [..]

    Waar staat ie?
    Odaiba eiland in Tokyo.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 15 juni 2009 @ 20:20:57 #279
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_70037281
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 14:10 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Helaas blijft hij maar een paar maanden staan.
    Owh, da's wel erg jammer. Wat istie mooi gemaakt zeg
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 15 juni 2009 @ 21:36:02 #280
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_70040636
    Mooi, over 6 weken even naar Odaiba, dat is toch te tof om te laten schieten.

    Ik zag op japan-guide ook iets over een expo in Yokohama, voor de mensen die er deze zomer zijn is dat ook wel interessant denk ik.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_70040667




    Wat wil je nog meer op Odaiba? Lekker zonsondergang boven de skyline kijken, vervolgens genieten van een verlichte rainbow bridge, de vele verlichte bootjes die aan komen varen en een gigantische verlichte Gundam

    en heb je dan nog niet genoeg gezien, kun je ook nog een statue of liberty gaan bekijken
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_70042016
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Jabberwocky het volgende:
    Mooi, over 6 weken even naar Odaiba, dat is toch te tof om te laten schieten.

    Ik zag op japan-guide ook iets over een expo in Yokohama, voor de mensen die er deze zomer zijn is dat ook wel interessant denk ik.
    Die expo in Yokohama is een soort kunst en toekomsttentoonstelling. Alleen van buiten kunnen zien, omdat het enorm druk was toen ik er was vanwege de festiviteiten van 200 jaar handelsrelaties met de buitenwereld. Je kunt er ook die grote robotspin zien van een paar Franse kunstenaars.
      maandag 15 juni 2009 @ 22:13:42 #283
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_70042309
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Guard het volgende:
    [ afbeelding ]



    Wat wil je nog meer op Odaiba? Lekker zonsondergang boven de skyline kijken, vervolgens genieten van een verlichte rainbow bridge, de vele verlichte bootjes die aan komen varen en een gigantische verlichte Gundam

    en heb je dan nog niet genoeg gezien, kun je ook nog een statue of liberty gaan bekijken
    Wat istie stoer
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_70042409
    Staat die gundam straks in V&A als ze hem weg halen daar?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70049834
    Vraagje voor de Japan-kenners hier:

    Ik ben van plan in augustus weer richting Tokyo te gaan, voor werk (ben fotograaf). Er zal een collectie geschoten moeten worden (kleding), op een model. Nu weet ik dat het dan warm en vochtig is (en hollee het is wintercollectie, jaaah wie zei dat modellenwerk leuk was ) Maar, hóe erg is het echt? Sowieso, is het minder erg in de ochtend? Is het houdbaar of gaat het model van haar stokkie?
      dinsdag 16 juni 2009 @ 08:11:27 #286
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70049953
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 07:57 schreef Toeps het volgende:
    Vraagje voor de Japan-kenners hier:

    Ik ben van plan in augustus weer richting Tokyo te gaan, voor werk (ben fotograaf). Er zal een collectie geschoten moeten worden (kleding), op een model. Nu weet ik dat het dan warm en vochtig is (en hollee het is wintercollectie, jaaah wie zei dat modellenwerk leuk was ) Maar, hóe erg is het echt? Sowieso, is het minder erg in de ochtend? Is het houdbaar of gaat het model van haar stokkie?
    Qua temperatuur is het vergelijkbaar met hier. Verschil zit hem vooral in de vochtigheid! Juli en Augustus is alsof je in een sauna bent. Hoe wapen je je hiertegen? Niet. Toen ik er was 3x per dag douchen en van kleding wisselen, veel pocari sweat drinken, en veel de schaduw en indoor activiteiten met airco opzoeken.

    Als je van plan bent je fotoshoot in warenhuizen, metrostations en traditionele huizen te houden zal het wel goed gaan. Anders heb ik medelijden met je model. Of is het een Japans meisje? Gek genoeg lijken die niet aan zweten te doen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_70050024
    Traditioneel huis check.

    Maar ook in de metro, op straat, bij tempels, in Disneyland... Het moet een reisverhaal-feeling krijgen dus overal eigenlijk. Ben er vorig jaar juni, begin juli geweest, en ik weet wel dat ik echt uit mijn bed dreef elke nacht en dat het bankstel (was een expat woning) extreem vies aanvoelde, maar verder vond ik het wel overleefbaar. De temperatuur is wel iets hoger in augustus maar de vochtigheid wordt niet echt veel meer, dus op zich dacht ik, ach, moet wel te doen zijn?

    En mja, zomerkleding schiet je in de winter, winterkleding schiet je in de zomer.

    En Pocari Sweat Heb me er tot nu toe niet aan gewaagd vanwege de naam Maar goede tip.
    pi_70050904
    Temperatuur vergelijkbaar met hier?

    In augustus is het gemiddelde minimum in nederland 12 graden en het maximum 22 tegenover een minimum van 24 graden in Japan en een maximum van 32...

    Lijkt me niet echt vergelijkbaar

    Toen ik in Japan was (augustus en begin september) regende het elke ochtend waarna het de hele dag vochtig bleef.

    Maar pocari sweat saved my life!
    pi_70051377
    Oei, elke ochtend regen zou wel shitty zijn...
      dinsdag 16 juni 2009 @ 09:45:52 #290
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70051426
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 09:44 schreef Toeps het volgende:
    Oei, elke ochtend regen zou wel shitty zijn...
    In Hasselt is trouwens een grote Japanse tuin. Misschien nog een alternatief (back-up) voor wat buiten opnamen?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_Tuin_(Hasselt)
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 16 juni 2009 @ 16:08:53 #291
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_70063415
    Waarom naar Japan of België gaan als je in Naaldwijk een overdekte Japanse Watertuin hebt?!
    http://www.thejapanesewatergarden.nl/
    pi_70063579
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 16:08 schreef Liejannuh het volgende:
    Waarom naar Japan of België gaan als je in Naaldwijk een overdekte Japanse Watertuin hebt?!
    http://www.thejapanesewatergarden.nl/
    Omdat Hasselt voor mij dichterbij is dan Naaldwijk
    En Japan mooier is dan Naaldwijk
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_70065553
    Nou Toeps je probleem is opgelost. Cancel die vlucht maar. De rest is wel met een greenscreen te fixen.

    Groeten uit Kyoto
    leven als een koning
    pi_70067723
    M'n reis! Wat doe je?!

    Nee maar. Als het doorgaat (we moeten nog een accoord krijgen) hebben we besloten gewoon te gaan. Afzien hoort erbij, shoots in de woestijn zijn ook geen pretje
      dinsdag 16 juni 2009 @ 18:42:57 #295
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70068484
    Je kunt er ook een badpak-special van maken
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 18 juni 2009 @ 07:08:45 #296
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70119775
    Nog een paar, omdat hij zo stoer is.












    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_70119825
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 07:08 schreef Strolie75 het volgende:
    Nog een paar, omdat hij zo stoer is.


    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    En straks kan ie nog bewegen ook!
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:03:09 #298
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_70123874
    Awesome Gundam is awesome
    en tegen de tijd dat ik weer in Japan ben is die alweer weg ;____;
    pi_70137053
    Hmm.. Ja, die Gundam ben ik wezen opzoeken.
    Althans, dat was de bedoeling. Kon het niet vinden en ben toen foto's gaan maken van de rainbow bridge lol.
    Nu weet ik wel waar het is en ik zat er niet ver vandaan.


    edit: nieuwe drankje van cola hier


    [ Bericht 28% gewijzigd door Crashcat op 18-06-2009 17:10:24 ]
    なんだっけ
      donderdag 18 juni 2009 @ 20:51:55 #300
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_70145170
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 07:08 schreef Strolie75 het volgende:
    Nog een paar, omdat hij zo stoer is.


    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Dit is serieus wel het stoerste dat ik in tijden heb gezien. Wat zou ik die graag in het echt zien!

    * MissMSX drijft van d'r stoel af...
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      donderdag 18 juni 2009 @ 20:52:35 #301
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_70145184
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 16:43 schreef Crashcat het volgende:
    Hmm.. Ja, die Gundam ben ik wezen opzoeken.
    Althans, dat was de bedoeling. Kon het niet vinden en ben toen foto's gaan maken van de rainbow bridge lol.
    Nu weet ik wel waar het is en ik zat er niet ver vandaan.


    edit: nieuwe drankje van cola hier
    [ afbeelding ]
    Hij is zooooooo groot. Hoe kun je die missen?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_70149149
    Volgende deel Japan #14
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')