abonnement Unibet Coolblue
pi_67424627
Na geaccepteerd te hebben dat mijn auto uit '87 geen oldtimer wordt, ben ik op zoek naar een volvo station uit '86 of eerder. Iemand nog goeie adressen?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_67425431
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:00 schreef Kentoet het volgende:
Na geaccepteerd te hebben dat mijn auto uit '87 geen oldtimer wordt, ben ik op zoek naar een volvo station uit '86 of eerder. Iemand nog goeie adressen?
Mijn papa .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_67425605
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:

[..]

Mijn papa .
Pm adres ff dan
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:17:36 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67431991
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:00 schreef Kentoet het volgende:
Na geaccepteerd te hebben dat mijn auto uit '87 geen oldtimer wordt, ben ik op zoek naar een volvo station uit '86 of eerder. Iemand nog goeie adressen?
http://www.gp-volvospecials.nl/

Zit in Best/Oirschot. Is een echte liefhebber met een hart voor Volvo's. Werken volgens mij ook op aanvraag.

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 26-03-2009 15:29:46 ]
pi_67432408
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

http://www.gp-volvospecials.nl/

Zit in Best/Oirschot. Is een echte liefhebber met een hart voor Volvo's. Werken volgens mij ook op aanvraag.
Thanks . Aanvraagformulier is ingevuld
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_67442976
Zo... Dan heb je geluk bij een ongeluk:

http://www.kilroynews.net/special/2009-03/20090326-1.htm
http://www.kilroynews.net/latestnews.htm
quote:
N48 / Zuidwolde: zeven mensen ontsnappen aan de dood
Even na drie uur vanmiddag ontstond er op de N48 een forse ravage, toen een met kastanje tuinhout geladen vrachtwagen uit de koers raakte.
De truck raakte even voor het viaduct van de Oosterweg met de rechter wielen in de berm en begon te slingeren, toen de bestuurder teveel tegenstuur gaf. Bovendien begon de lading te schuiven, waardoor de slingerbeweging nog verergerd werd.
Het stuurloze gevaarte kwam recht op de Volkswagen Transporter bedrijfswagen met aanhanger van een bouwbedrijf af, maar diens bestuurder wist een frontale aanrijding af te wenden door snel de berm in te sturen.
Ook de daar achter rijdende bestuurster van een BMW 118D gooide het stuur om en voorkwam een fikse crash door de berm in te rijden.
Deze BMW kwam op z'n zij in de bermsloot tot stilstand, maar de vrouw -een inwoonster van Hardenberg- bleef ongedeerd.
De slingerende truck stevende truck vervolgens recht op een Volvo XC70 af. De bestuurder zag geen kans een aanrijding te voorkomen en de truck raakte de Volvo aan de linkerzijde en duwde de auto terug, tegen de vangrail, waar de twee voertuigen van elkaar los raakten.
De vrachtwagen kantelde vlak voor het viaduct, waardoor een deel van de lading op het asfalt belandde en de chauffeur licht gewond raakte.

Bij aankomst vreesden de hulpverleners voor het leven van de vier inzittenden van de geplette Volvo, maar die bleken wonder boven wonder allen heelhuids uit het wrak te zijn ontsnapt.
Saillant detail: de vier (inwoners van Almelo en Gronau) kwamen net van een begrafenis in Norg en waren onderweg naar huis.
Alleen de vrachtwagenbestuurder werd -voor onderzoek- naar het ziekenhuis overgebracht; de anderen konden zelfstandig hun weg vervolgen.
Het vervoer voor de inzittenden van de Volvo werd door berger Kraal geregeld, die ook voor het overeindzetten van de vrachtwagen en het ophalen van de BMW en de VW Transporter zorgde, nadat de mannen van de VOA hun meetwerk hadden afgerond.

De truck kon overigens pas overeind gezet worden, nadat personeel van Kraal met hulp van de brandweer van Zuidwolde de lading gelost en overgeladen had. Het wegdek werd daarna met een veegwagen van de firma Kolk van de laatste autoresten en modder ontdaan.






[ Bericht 39% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-03-2009 20:56:25 ]
pi_67443056
quote:


Tsja, dat is ook direct waarom ik altijd gewoon een veilige auto om me heen wil hebben. Mensen zeggen vaak wel stoer dat zij niet zullen crashen, het hoeft alleen niet altijd door jezelf te komen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67443435
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



Tsja, dat is ook direct waarom ik altijd gewoon een veilige auto om me heen wil hebben. Mensen zeggen vaak wel stoer dat zij niet zullen crashen, het hoeft alleen niet altijd door jezelf te komen.
Ik vrees dat ik in mijn verouderde Volvo 740 fllink wat minder goed af was geweest...
pi_67443839
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik in mijn verouderde Volvo 740 fllink wat minder goed af was geweest...
Toch zou ik liever in een verouderde Volvo 740 hebben gezeten dan in een Hyundai Pony, om maar iets te noemen.

Valt me nog mee dat dat dak van die XC70 zo'n grote zijwaartse kracht heeft gehouden. Volgens mij zijn die daken daar niet echt op berekend omdat het niet een rol speelt bij omrollen, denk ik, of wel? Heb wel eens een oude test van een Range Rover was dat dacht ik gezien, op het dak, zakte zo in als een pannenkoek.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67444313
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:10 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Toch zou ik liever in een verouderde Volvo 740 hebben gezeten dan in een Hyundai Pony, om maar iets te noemen.

Valt me nog mee dat dat dak van die XC70 zo'n grote zijwaartse kracht heeft gehouden. Volgens mij zijn die daken daar niet echt op berekend omdat het niet een rol speelt bij omrollen, denk ik, of wel? Heb wel eens een oude test van een Range Rover was dat dacht ik gezien, op het dak, zakte zo in als een pannenkoek.
Ze doen / deden wel een Elandtest bij Zweden; letterlijk een object met de vorm en gewicht van een Eland aanrijden.

Dan krijgt zo'n dak ook een flinke klap omdat je de poten raakt en het dier over je motorkap rolt.

Hier het ontwijken van een Eland (altijd nog beter dan raken):


Hier een test van het dak (zonder Eland):


Saab neemt de Elandtest iets te letterlijk:



Van Saab:


Een hert geeft al een flinke klap:


[ Bericht 11% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-03-2009 21:31:18 ]
pi_67444572
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ze doen / deden wel een Elandtest bij Volvo in Zweden; letterlijk een object met de vorm en gewicht van een Eland aanrijden.

Dan krijgt zo'n dak ook een flinke klap omdat je de poten raakt en het dier over je motorkap rolt.

Hier het ontwijken van een Eland (altijd nog beter dan raken):


Hier een test van het dak (zonder Eland):


Saab neemt de Elandtest iets te letterlijk:

[ afbeelding ]
Lekker voor het publiek, die Saab.

Die interieur camera in die XC90 bij de roof crush test is echt verbazingwekkend, beweegt amper wat. En het is toch zo'n krap aan 2 ton wat even op het dak rust? (+ Alle extra krachten die bij zo'n ongeluk naar voren komen)
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67444717
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:30 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Lekker voor het publiek, die Saab.

Die interieur camera in die XC90 bij de roof crush test is echt verbazingwekkend, beweegt amper wat. En het is toch zo'n krap aan 2 ton wat even op het dak rust? (+ Alle extra krachten die bij zo'n ongeluk naar voren komen)
Mythbusters hebben als eens een Eland aan flarden gereden:
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:39:42 #88
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_67450675
Ik heb nog geen rijbewijs maar ik loop wel alvast naar auto´s te kijken enzo

De Volvo 440 vond ik wel een leuk uitziend autootje en niet al te duur 2e hands.
Mijn vraag is, wat is het verbruik ongeveer en de maandlasten qua verzekering/belasting?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:35:33 #89
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_67454889
Ook een leuke daktest:

And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_67460065
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:35 schreef Gambolputty het volgende:
Ook een leuke daktest:

[ afbeelding ]
pi_67460128
Zo'n eland geeft nog een flinke klap, niet verwacht.

(Wat waren die Amerikaanse koplampen toch lelijk op die 240. )
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67462138
Wat ik mij dan bij zo'n ongeluk afvraag...

Stel dat je het ongeluk weet te vermijden door de berm in te rijden, en je vervolgens je complete zijkant opentrekt. Auto total-loss, en aangezien je enkel WA hebt keert de verzekering niets uit.

Dan zou ik zelf gaan twijfelen om mij toch niet door de vrachtwagen te laten scheppen, als je het overleeft scheelt het je een hoop geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoekjesTwister op 27-03-2009 14:27:05 ]
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:17:08 #93
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_67462376
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef KoekjesTwister het volgende:
Wat ik mij dan bij zo'n ongeluk afvraag...

Stel dat je het ongeluk weet te vermijden door de berm in te rijden, en je vervolgens je complete zijkant opentrekt. Auto total-loss, en aangezien je enkel WA hebt keert de verzekering niets uit.

Dan zou ik zelf gaan twijfelen om mij toch niet door de vrachtwagen te laten scheppen, als je het overleeft scheelt het je een hoop geld.
Ik wens je veel wijsheid mocht de situatie zich voordoen!
pi_67462531
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:17 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Ik wens je veel wijsheid mocht de situatie zich voordoen!
Zelf gaat mijn gezondheid en veiligheid voor alles! Dat zeker!

Maar stel dat er iemand anders over denkt. Levensgevaarlijk eigenlijk. Het zou mooier zijn als aanstichter ook de indirecte door hem gemaakte schade zou moeten betalen.
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:47:03 #95
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_67467358
Crashtest van de best verkochte Amerikaan



Volgens de US-regelgeving is het een truck en hoeft ie daarom niet aan de hoogste veiligheidseisen te voldoen. En dat is te zien.

Blij dat ik Volvo rij:

And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_67469762
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:47 schreef Gambolputty het volgende:
Crashtest van de best verkochte Amerikaan



Volgens de US-regelgeving is het een truck en hoeft ie daarom niet aan de hoogste veiligheidseisen te voldoen. En dat is te zien.

Blij dat ik Volvo rij:


De Volvo 740 deed het bij de AMS crashtest, die nog het meest lijkt op de huidige Euro Ncap, het behoorlijk goed.



Dit was dan met 40% overlap, zoals bij de moderne crashtests.
De snelheid was echter "maar" 55km/u ipv 64km/u en dat scheelt behoorlijk.
In de jaren 80 was het gebruikelijk om een crashtest over de volle breedte toe te passen waardoor je de kracht meer verdeelde over de hele voorkant.
Maar bij een echte crash raakt een tegenligger of boom je auto vaak maar voor een klein deel en krijgt dus ook dat kleine deel alle energie te verdelen. En dan vallen veel oude auto's door de mand...

De Volvo deed het redelijk, net als de Mercedes die z'n tijd al ver vooruit was en deze crashtests zelf al uitvoerde met haar W123 modellen (de ronde voorganger).

pi_67489828
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:39 schreef Biefstuk het volgende:
Ik heb nog geen rijbewijs maar ik loop wel alvast naar auto´s te kijken enzo

De Volvo 440 vond ik wel een leuk uitziend autootje en niet al te duur 2e hands.
Mijn vraag is, wat is het verbruik ongeveer en de maandlasten qua verzekering/belasting?
Ik heb zelf een 1.6i gehad

Verbruik was ongeveer 1 op 12/13
Verzekering was iets van 38 euro.
Belasting was 33 per maand
en dan 50/100 euro per maand reserveren voor onderhoud

Ik zelf heb er in anderhalf jaar tijd 30.000 zonder onderhoud en reparaties mee gereden.

De aanschaf was slechts 1.000.
  zondag 29 maart 2009 @ 00:18:20 #98
246375 Faalbaas
Niet testen.
pi_67509479
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:02 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Ik heb zelf een 1.6i gehad

Verbruik was ongeveer 1 op 12/13
Verzekering was iets van 38 euro.
Belasting was 33 per maand
en dan 50/100 euro per maand reserveren voor onderhoud

Ik zelf heb er in anderhalf jaar tijd 30.000 zonder onderhoud en reparaties mee gereden.

De aanschaf was slechts 1.000.
Dat is wel netjes lijkt me

Mij lijkt het lastig om een goede 2de hands auto te vinden. Eentje kopen van rond de 1000, oké.
Maar als blijkt dat er reparaties ed uitgevoerd moeten worden van een paar honderd euro heeft het ook geen nut
pi_67509567
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:18 schreef Faalbaas het volgende:

[..]

Dat is wel netjes lijkt me

Mij lijkt het lastig om een goede 2de hands auto te vinden. Eentje kopen van rond de 1000, oké.
Maar als blijkt dat er reparaties ed uitgevoerd moeten worden van een paar honderd euro heeft het ook geen nut
Auto kopen is nooit zonder risico.

Je kan het risico alleen beperken door bepaalde merken uit te sluiten.

Voor 1000 euro heb je ook een Alfa 155, maar als je met je verstand koopt zul je voor de Volvo gaan.
pi_67510275
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:18 schreef Faalbaas het volgende:

[..]

Dat is wel netjes lijkt me

Mij lijkt het lastig om een goede 2de hands auto te vinden. Eentje kopen van rond de 1000, oké.
Maar als blijkt dat er reparaties ed uitgevoerd moeten worden van een paar honderd euro heeft het ook geen nut
Nog een autoliefhebber .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')