Mijn papa .quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:00 schreef Kentoet het volgende:
Na geaccepteerd te hebben dat mijn auto uit '87 geen oldtimer wordt, ben ik op zoek naar een volvo station uit '86 of eerder. Iemand nog goeie adressen?
http://www.gp-volvospecials.nl/quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:00 schreef Kentoet het volgende:
Na geaccepteerd te hebben dat mijn auto uit '87 geen oldtimer wordt, ben ik op zoek naar een volvo station uit '86 of eerder. Iemand nog goeie adressen?
Thanks . Aanvraagformulier is ingevuldquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.gp-volvospecials.nl/
Zit in Best/Oirschot. Is een echte liefhebber met een hart voor Volvo's. Werken volgens mij ook op aanvraag.
quote:N48 / Zuidwolde: zeven mensen ontsnappen aan de dood
Even na drie uur vanmiddag ontstond er op de N48 een forse ravage, toen een met kastanje tuinhout geladen vrachtwagen uit de koers raakte.
De truck raakte even voor het viaduct van de Oosterweg met de rechter wielen in de berm en begon te slingeren, toen de bestuurder teveel tegenstuur gaf. Bovendien begon de lading te schuiven, waardoor de slingerbeweging nog verergerd werd.
Het stuurloze gevaarte kwam recht op de Volkswagen Transporter bedrijfswagen met aanhanger van een bouwbedrijf af, maar diens bestuurder wist een frontale aanrijding af te wenden door snel de berm in te sturen.
Ook de daar achter rijdende bestuurster van een BMW 118D gooide het stuur om en voorkwam een fikse crash door de berm in te rijden.
Deze BMW kwam op z'n zij in de bermsloot tot stilstand, maar de vrouw -een inwoonster van Hardenberg- bleef ongedeerd.
De slingerende truck stevende truck vervolgens recht op een Volvo XC70 af. De bestuurder zag geen kans een aanrijding te voorkomen en de truck raakte de Volvo aan de linkerzijde en duwde de auto terug, tegen de vangrail, waar de twee voertuigen van elkaar los raakten.
De vrachtwagen kantelde vlak voor het viaduct, waardoor een deel van de lading op het asfalt belandde en de chauffeur licht gewond raakte.
Bij aankomst vreesden de hulpverleners voor het leven van de vier inzittenden van de geplette Volvo, maar die bleken wonder boven wonder allen heelhuids uit het wrak te zijn ontsnapt.
Saillant detail: de vier (inwoners van Almelo en Gronau) kwamen net van een begrafenis in Norg en waren onderweg naar huis.
Alleen de vrachtwagenbestuurder werd -voor onderzoek- naar het ziekenhuis overgebracht; de anderen konden zelfstandig hun weg vervolgen.
Het vervoer voor de inzittenden van de Volvo werd door berger Kraal geregeld, die ook voor het overeindzetten van de vrachtwagen en het ophalen van de BMW en de VW Transporter zorgde, nadat de mannen van de VOA hun meetwerk hadden afgerond.
De truck kon overigens pas overeind gezet worden, nadat personeel van Kraal met hulp van de brandweer van Zuidwolde de lading gelost en overgeladen had. Het wegdek werd daarna met een veegwagen van de firma Kolk van de laatste autoresten en modder ontdaan.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:46 schreef MaGNeT het volgende:
Zo... Dan heb je geluk bij een ongeluk:
http://www.kilroynews.net/special/2009-03/20090326-1.htm
http://www.kilroynews.net/latestnews.htm
[ afbeelding ]
Ik vrees dat ik in mijn verouderde Volvo 740 fllink wat minder goed af was geweest...quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Tsja, dat is ook direct waarom ik altijd gewoon een veilige auto om me heen wil hebben. Mensen zeggen vaak wel stoer dat zij niet zullen crashen, het hoeft alleen niet altijd door jezelf te komen.
Toch zou ik liever in een verouderde Volvo 740 hebben gezeten dan in een Hyundai Pony, om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik in mijn verouderde Volvo 740 fllink wat minder goed af was geweest...
Ze doen / deden wel een Elandtest bij Zweden; letterlijk een object met de vorm en gewicht van een Eland aanrijden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:10 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Toch zou ik liever in een verouderde Volvo 740 hebben gezeten dan in een Hyundai Pony, om maar iets te noemen.
Valt me nog mee dat dat dak van die XC70 zo'n grote zijwaartse kracht heeft gehouden. Volgens mij zijn die daken daar niet echt op berekend omdat het niet een rol speelt bij omrollen, denk ik, of wel? Heb wel eens een oude test van een Range Rover was dat dacht ik gezien, op het dak, zakte zo in als een pannenkoek.
Lekker voor het publiek, die Saab.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze doen / deden wel een Elandtest bij Volvo in Zweden; letterlijk een object met de vorm en gewicht van een Eland aanrijden.
Dan krijgt zo'n dak ook een flinke klap omdat je de poten raakt en het dier over je motorkap rolt.
Hier het ontwijken van een Eland (altijd nog beter dan raken):
Hier een test van het dak (zonder Eland):
Saab neemt de Elandtest iets te letterlijk:
[ afbeelding ]
Mythbusters hebben als eens een Eland aan flarden gereden:quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Lekker voor het publiek, die Saab.
Die interieur camera in die XC90 bij de roof crush test is echt verbazingwekkend, beweegt amper wat. En het is toch zo'n krap aan 2 ton wat even op het dak rust? (+ Alle extra krachten die bij zo'n ongeluk naar voren komen)
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:35 schreef Gambolputty het volgende:
Ook een leuke daktest:
[ afbeelding ]
Ik wens je veel wijsheid mocht de situatie zich voordoen!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef KoekjesTwister het volgende:
Wat ik mij dan bij zo'n ongeluk afvraag...
Stel dat je het ongeluk weet te vermijden door de berm in te rijden, en je vervolgens je complete zijkant opentrekt. Auto total-loss, en aangezien je enkel WA hebt keert de verzekering niets uit.
Dan zou ik zelf gaan twijfelen om mij toch niet door de vrachtwagen te laten scheppen, als je het overleeft scheelt het je een hoop geld.
Zelf gaat mijn gezondheid en veiligheid voor alles! Dat zeker!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:17 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ik wens je veel wijsheid mocht de situatie zich voordoen!
De Volvo 740 deed het bij de AMS crashtest, die nog het meest lijkt op de huidige Euro Ncap, het behoorlijk goed.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:47 schreef Gambolputty het volgende:
Crashtest van de best verkochte Amerikaan
Volgens de US-regelgeving is het een truck en hoeft ie daarom niet aan de hoogste veiligheidseisen te voldoen. En dat is te zien.
Blij dat ik Volvo rij:
Ik heb zelf een 1.6i gehadquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:39 schreef Biefstuk het volgende:
Ik heb nog geen rijbewijs maar ik loop wel alvast naar auto´s te kijken enzo
De Volvo 440 vond ik wel een leuk uitziend autootje en niet al te duur 2e hands.
Mijn vraag is, wat is het verbruik ongeveer en de maandlasten qua verzekering/belasting?
Dat is wel netjes lijkt mequote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:02 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een 1.6i gehad
Verbruik was ongeveer 1 op 12/13
Verzekering was iets van 38 euro.
Belasting was 33 per maand
en dan 50/100 euro per maand reserveren voor onderhoud
Ik zelf heb er in anderhalf jaar tijd 30.000 zonder onderhoud en reparaties mee gereden.
De aanschaf was slechts 1.000.
Auto kopen is nooit zonder risico.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:18 schreef Faalbaas het volgende:
[..]
Dat is wel netjes lijkt me
Mij lijkt het lastig om een goede 2de hands auto te vinden. Eentje kopen van rond de 1000, oké.
Maar als blijkt dat er reparaties ed uitgevoerd moeten worden van een paar honderd euro heeft het ook geen nut
Nog een autoliefhebber .quote:Op zondag 29 maart 2009 00:18 schreef Faalbaas het volgende:
[..]
Dat is wel netjes lijkt me
Mij lijkt het lastig om een goede 2de hands auto te vinden. Eentje kopen van rond de 1000, oké.
Maar als blijkt dat er reparaties ed uitgevoerd moeten worden van een paar honderd euro heeft het ook geen nut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |