6 weken van te voren is nog wel aardig op tijd. Als je een range houdt van 4 dagen ofzo dat je wilt reizen, zit er nog wel een goedkope tussen.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:00 schreef Sharapova het volgende:
Even een vraagje. Ik ben van plan om eind mei naar Gothenburg te gaan met ryanair vanaf Weeze. Nu heb ik alleen mijn rooster voor die periode nog niet, dus wil ik het risico niet lopen om te boeken en dan uiteindelijk niet kunnen. Ik heb mijn rooster over ongeveer een maand. Zou dat heel veel schelen in prijs? Of kan ik echt beter nu meteen boeken? Opzich zou ik dan alsnog ruim 6 weken van tevoren boeken. Iemand ervaring mee?
dat heeft geen nutquote:Op maandag 9 maart 2009 16:54 schreef Inu het volgende:
Vrijdag-maandag op en neer naar Londen voor 60 euro
Heeft dat priority boarding echt nut? Ik zit toch regelmatig gewoon bij de nooduitgang namelijk...
Ah heel slim punt, heb gekeken, maar is zo goed als dezelfde prijs!quote:Op maandag 9 maart 2009 16:06 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
6 weken van te voren is nog wel aardig op tijd. Als je een range houdt van 4 dagen ofzo dat je wilt reizen, zit er nog wel een goedkope tussen.
Verder zou je kunnen kijken naar de prijzen, als je nu boekt voor over 6 weken. Dan kan je dus de prijzen zien. Het seizoen is in mei wel ietsjes ongunstiger maar ik weet niet of dat bij RyanAir veel uit maakt.
Kost het eigenlijk wat om een entropay electron aan te schaffen? Want een retourtje Londen voor 5 euro zonder enige cc-kosten klinkt erg mooi in mijn oren!quote:Op maandag 9 maart 2009 19:41 schreef korting het volgende:
@ OP:
De Visa Elektron hoeft niet in Engeland zijn uitgegeven. Ik heb een Spaanse Visa Electron, en die doet het prima.
Ik heb ook een Prepaid Visa Electron (www.entropay.com en dan de GBP versie!) en daarmee kan je ook boeken zonder bijkomende kosten! Werkt perfect.
Ok, all web-check in, niet slecht. Maar, in phase 2::quote:RYANAIR TO GO 100% WEB CHECK-IN FROM OCTOBER
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (10 March) announced it will move to 100% web check-in from 1st October 2009. This move will allow all passengers, including those travelling with checked baggage, to check-in online thereby avoiding time wasting queues and delays at airport check-in desks.
Ryanair’s web check-in service is open from 15 days to 4 hours before the scheduled departure time of each flight. Web check-in can be accessed via ryanair.com using booking confirmation numbers or flight details to retrieve each reservation.
Having printed their boarding cards at home passengers without check-in bags can continue to proceed directly through airport security while those with check-in bags can simply present at one of Ryanair’s “drop desks” before proceeding through airport security to the boarding gate. This will free passengers from wasting hours at airports prior to departure and will dramatically reduce travel times for all Ryanair passengers.
Ryanair will phase in the introduction of its 100% web check-in as follows:
· Phase 1: From 19th March 2009, Ryanair’s web check-in service will be extended to (a) non EU/EEA citizens, (b) passengers travelling with checked baggage and (c) reduced mobility customers.
Customers choosing web check-in and travelling with only carry-on bags will continue to enjoy this service free of charge. A web check-in fee of £5/¤5 per person/per flight will apply to passengers travelling with checked baggage, while customers who wish to use airport check-in will be charged an airport check-in fee of £10/¤10 per person/per flight at the time of booking.
· Phase 2: From 1st May 2009 all new bookings will be required to use web check-in, and the use of traditional airport check-in desks will be phased out over the summer months. The web check-in fee of £5/¤5 per person, per flight will apply to all new bookings (except promotional fares) from 1st May 2009. In order to dissuade passengers from using airport check-in desks, the fee for airport check-in will double to £20/¤20 per person/per flight at the time of booking.
· Phase 3: From 1st October 2009 airport check-in desks will no longer be available at any Ryanair airport. All passengers will be required to web check-in and those who have checked in bags will use the airport “bag drop” desks, if required. From this date, children under the age of 16 will no longer be able to travel unaccompanied and passports and national ID cards will be the only accepted forms of photo ID on Ryanair flights.
Ryanair’s Stephen McNamara said:
“Ryanair’s web check-in service is currently used by up to 75% of our passengers. This increasing trend has allowed Ryanair to continue to reduce our guaranteed lowest fares. Ryanair’s average one way air fare has now been reduced (by a further 9% in the last quarter) to just ¤34. Ryanair will phase in 100% web check-in and our “bag drop” service during summer 2009 thereby allowing all Ryanair passengers to benefit from the convenience of avoiding airport check-in queues.
“Ryanair’s move to 100% web check-in from 1st October 2009 is a first for the airline industry and is another pioneering move from Ryanair, which will again lower the cost of flying for millions of Ryanair customers. We are confident that all passengers will embrace this improved service which will allow them to forever avoid check-in queues while at the same time it will enable Ryanair to lower our airport and handling costs and pass on these savings to all passengers in the form of even lower air fares next winter”.
Een uur is meestal wel genoeg, Hangt wel wat van je vertrektijd af. Je moet immers nog door de douane en soms staat daar een rij.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Inu het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst eens die web check-in gebruiken, kijken of het fijn werkt... Hoelang vantevoren zou je op het vliegveld kunnen zijn naar Londen? Een uur is toch wel genoeg als je al ingecheckt bent voor Eindhoven?
Eindhoven loop je in 10 minuten wel doorheen als het niet al te druk is. Voor Stansted moet je zeker wel een uur nemen, omdat je wel eens lang in de rij kan staan voor de security, een behoorlijk stuk moet lopen en een stukje met people mover naar de ander pier moet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Inu het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst eens die web check-in gebruiken, kijken of het fijn werkt... Hoelang vantevoren zou je op het vliegveld kunnen zijn naar Londen? Een uur is toch wel genoeg als je al ingecheckt bent voor Eindhoven?
Ik heb met de kerst exact dezelfde reis gemaakt. Hier een exacte tutorial voor jou:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:11 schreef Gutz het volgende:
Ff voor de zekerheid, ik ga dus de 21 vanuit EHV naar MP2 (Eindhoven - Marseille) en heb nu dus ook voor het eerst gebruik gemaakt van Web-check-in. Leuk Leuk Leuk, Boardingpapieren uitgeprint en gaan zou je denken. Maar hoe zit het nu precies?
Moet ik met op het vliegveld nog ergens melden of is het gewoon kijken welke gate, door de douane huppelen naar de gate, pas laten zien en ansteigen ofwa?
Verhelderendquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik heb met de kerst exact dezelfde reis gemaakt. Hier een exacte tutorial voor jou:
Je komt Eindhoven Airport binnen en dan loop je gelijk naar de douane en daar hoef je alleen je uitgeprinte boarding pass te laten zien. Nou dan ga je in de hal zitten wachten tot je vliegtuig landt ongeveer. En dan geven ze aan dat je bij de gate kan gaan staan. (Er zijn er maar 2 die allebei in 1 blik zijn te zien, dus dat is niet moeilijk).
Nou dan moet je ff wachten en dan kom je bij een vrouwtje of mannetje die kijkt 1 seconde naar je ID en je boarding pass en dan kan je het vliegtuig in.
Mijn broer heeft dat geboekt (of zou het gaan boeken) voor 12¤.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef PAA-053 het volgende:
TVP. Eind april voor 16 euro Weeze - Oslo (Torp) - Weeze
Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding )quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:27 schreef Gutz het volgende:
[..]
Verhelderend
Heb je ook een tutorial hoe 't in Marseille zit?
Hartstikke bedankt! ^0^quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding )
Nou op de terugreis moet je weer datzelfde gebouw in als waar je uitkwam. Dat is de 'prijsvechter' vertrekhal. Er zijn veel meer hallen, maar die zien er beter uit en zijn voor de luxere vliegmaatschappijen. En dan staan er lange rijen bij het inchecken. Maar als je online incheckt kan je daar langs lopen en moet je gewoon achter de balies langs lopen naar binnen. (ik twijfelde eerst of dit wel mocht, dus dat vroeg ik ff, maar dat is dus de bedoeling)
Dan kom je bij de douane en weer laat je je boarding pass zien. En dan verder wordt daar omgeroepen als je naar de gate kan. Alle gates zijn daar in 1 gang, maar er staat duidelijk met schermen aangegeven welke vlucht naar Eindhoven is. (er was op dat moment ook maar 1 vlucht vanaf die vertrek hal)
Iemand hier zei dat ik duidelijke uitleg gaf. I bow to the master.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding )
Nou op de terugreis moet je weer datzelfde gebouw in als waar je uitkwam. Dat is de 'prijsvechter' vertrekhal. Er zijn veel meer hallen, maar die zien er beter uit en zijn voor de luxere vliegmaatschappijen. En dan staan er lange rijen bij het inchecken. Maar als je online incheckt kan je daar langs lopen en moet je gewoon achter de balies langs lopen naar binnen. (ik twijfelde eerst of dit wel mocht, dus dat vroeg ik ff, maar dat is dus de bedoeling)
Dan kom je bij de douane en weer laat je je boarding pass zien. En dan verder wordt daar omgeroepen als je naar de gate kan. Alle gates zijn daar in 1 gang, maar er staat duidelijk met schermen aangegeven welke vlucht naar Eindhoven is. (er was op dat moment ook maar 1 vlucht vanaf die vertrek hal)
Oh, en als je die bus terug neemt naar het vliegveld en je moet hem om 5 uur 's ochtends nemen: De taxi zet je af aan de verkeerde kant van het treinstation, waar de deuren nog dicht zitten. Gewoon om het gebouw heenlopen en dan kun je er wel in en dan kun je doorlopen naar waar de bussen staan en kun je bij de buschauffeur een kaartje kopen.quote:
Hehe, bedankt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Iemand hier zei dat ik duidelijke uitleg gaf. I bow to the master.
Hejje er ook eentje voor Weeze en Gatwick?
Was maar een grapje. Het zijn voor mij ook nieuwe luchthavens maar met bordjes lezen kom ik al een heel eind. Luchthavens zijn meestal ontworpen voor dummies dus zelfs ik moet mijn weg weten te vinden daar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:37 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hehe, bedankt.
Maar ik heb voor die airports geen uitleg. Ik ben alleen gevlogen met Ryanair naar Marseille en terug.
Ik denk het niet, zolang het maar klopt met wat in je paspoort staat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:45 schreef rthls het volgende:
Is het eigenlijk erg als je bij je voornaam ook je tweede naam hebt ingevuld? Want in principe moet je toch alleen je eerste invullen?
Ik vind hem leukquote:PASSENGERS TO SUGGEST NEXT DISCRETIONARY CHARGE
¤1,000 CASH PRIZE FOR BEST SUGGESTION
Submit your ideas by email to competition@ryanair.com
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (12th Mar) invited passengers to suggest the airline’s next ancillary revenue idea after Chief Executive, Michael O’Leary, confirmed that the company is examining the possibility of passengers paying to use the on board toilets in a drive to keep costs down and lower Ryanair’s guaranteed lowest fares even further.
This Europe wide competition invites passengers to submit their most ingenious, wacky and creative ideas to Ryanair via the www.ryanair.com website to be in with a chance of winning a ¤1,000 cash prize.
Launching the competition, Ryanair’s Stephen McNamara said;
“Ryanair is Europe’s largest low fares airline and we plan to continue to reduce costs and fares by stimulating ancillary revenues. We have always provided passengers with choice, if you don’t want to pay for food – don’t buy it, if you don’t want to pay checked in bag charges – don’t bring checked in bags, if you don’t want to pay handling charges – then just use Visa Electron entirely free of charge.
Since we confirmed that we are considering a toilet charge we have received a huge number of ancillary revenue suggestions from passengers and we want more. We are asking passengers to submit their ideas with the most creative winning ¤1,000 cash. Some of the best suggests to date are:
· Charging for toilet paper – with O’Leary’s face on it,
· Charging ¤2.50 to read the safety cards,
· Charging ¤1 to use oxygen masks,
· Charging ¤25 to use the emergency exit,
· Charging ¤50 for bikini clad Cabin Crew.
Passengers can submit their ideas by email to competition@ryanair.com to enter their idea before the 30th March 2009. The winning idea will be chosen by Ryanair and our decision will be final.”
quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:00 schreef copyfile het volgende:
Morgen voor het eerst met ryanair vliegen en vroeg me nog wat af, wat betaald je ongeveer voor cola/bier/sterke drank bij ryanair ? En bieden ze ook nog eten aan ofzo ? Zo ja wat en voor welke prijs ongeveer ? Vroeg het me gewoon ineens af
Kijk nog eens goed naar de uiterste inzenddatum en je weet genoeg zei ik ook al niet zoiets in het vorige topicquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar het zal wel Aprils fools worden...
Thanks ! Had dat magazine niet gevonden Krijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
http://www.ink-live.com/ryanair/2009/jan/
pagina 142 en verder
In het vliegtuig krijg je zo'n kaart.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:46 schreef copyfile het volgende:
[..]
Thanks ! Had dat magazine niet gevonden Krijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?
En komen ze eigenlijk ook langs met andere spullen die ze proberen te slijten zoals flessen drank,parfum,sigaretten ?
Magazine is op aanvraag verkrijgbaar in het vliegtuig. En een paar pagina's verder staat het assortiment aan 'tax free' artikelen. Is ook een beetje afhankelijk van de bestemming en de duur van de vlucht waarmee ze hoe vaak langs komen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:46 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Had dat magazine niet gevonden Krijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?
En komen ze eigenlijk ook langs met andere spullen die ze proberen te slijten zoals flessen drank,parfum,sigaretten ?
Da's zeer interessant, thanks!quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Retourtje uiteraard. 1 cent heen, 1 cent terug, en voor elke trip 5 euro CC kosten.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Huh kost CC nou 10 euro?
Of is dat een retourtje?
Is op de vorige pagina al gepost.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
hahahaquote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgenquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgen
Thnx. Zal es ff erin duiken, voordat ik daar m'n gegevens achterlaat .quote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.
Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
quote:MORE ROUTE AND FLIGHT CUTS AT DUBLIN
AS GOVT OWNED IAA RAISES FEES 12%
Ryanair, Ireland’s largest airline, today (16th Mar) announced a further series of route, flight and frequency cuts at Dublin Airport from July, as the impact of the ¤10 tourist tax and other Government price hikes cause numbers at Dublin to decline – down 12% in February alone. Ryanair confirmed that these latest cuts were being implemented in response to the decision of the Government owned Irish Aviation Authority to increase ATC charges by 12% this summer, at more than 12 times the rate of inflation.
From July 2009 Ryanair will close four routes from Dublin to Basel, Doncaster, Oporto and Teesside, and reduce frequencies on eight more routes from Dublin to Aberdeen, Biarritz, Billund, Bournemouth, Carcassonne, East Midlands, Malaga and Rome (Ciampino). These cuts will result in one additional based aircraft (five in total) being switched from high cost Dublin Airport to a low cost Ryanair European base in July.
Ryanair’s latest cuts at Dublin for summer 2009 will see:
A 22% cut in Dublin based aircraft (from 22 to 17).
A 20% cut in weekly rotations (from over 700 to under 600).
A 23% drop in Ryanair’s Dublin traffic (10.8m to 8.3m pax in 2009/10).
The loss of 50 Dublin based jobs (250 in total).
Further cuts in Ryanair’s Dublin winter schedule will be announced later.
Announcing these further Dublin cuts today, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“This latest 12% increase in Government owned ATC charges at Dublin Airport is another nail in the coffin of Irish tourism. These increases have been rubber-stamped yet again by Ireland’s useless Aviation Regulator, Cathal Guiomard, proving again how useless he is and that he should be sacked. How can any regulator approve a 12% increase in ATC charges in a year when inflation will be negative? This is impossible to justify.
“These IAA increases show that this gutless Government has no interest in Irish tourism. Over the last three months traffic at Dublin Airport has declined by 12%, with 500,000 fewer passengers, and this collapse will get worse from April when the Government ¤10 travel tax and these IAA increases come in.
“These massive Government cost increases prove that this Government is devastating the tourism industry. Already this year the DAA has increased airport charges, increased wheelchair charges, is double charging for kiosk installation and now the Government and its clueless Regulator allows the IAA to raise ATC charges by 12%, when inflation is at 0%.
“At a time when Governments and airports all over Europe are reducing costs in order to stimulate tourism, the Irish Government is raising costs and introducing taxes which can only damage tourism. Ryanair calls again on the Irish Government to promote tourism by scrapping the travel tax and sacking Cathal Guiomard, the useless and incompetent Aviation Regulator”.
CANCELLED
Basel
Doncaster
Oporto
Teesside
REDUCTIONS
Aberdeen
Biarritz
Billund
Bournemouth
Carcassonne
East Midlands
Malaga
Rome (CIA)
superhandig!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.
Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanmorgen vanaf Weeze naar Edinburgh gevolgen. Tien minuten vertraging, verder geen opmerkingen. Ook geen strenge controle van handbagage oid.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Ik ook vanaf Londen Stansted. Maar had 11 kilo en er werd niks van gezegdquote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Ik vraag me af waarom de beveiliging eigenlijk de bagage weegt, die hebben daar geen belang bij, of worden ze soms gesponserd door Ryanair?quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Weeze.quote:
quote:As we previously wrote, Ryanair Chief Executive Michael O’Leary emphasized in a press conference Thursday that his airline was indeed serious about the prospect of starting to charge customers for use of the lavatory. So serious, in fact, that O’Leary told the Associated Press he has asked engineers at U.S. aircraft maker Boeing — which supplies Ryanair’s entire fleet of 737-800s — to design toilets that can be opened by credit-card swipe. O’Leary said an earlier idea to make the loos coin-operated wouldn’t work, in part because Ryanair operates heavily in areas using both the euro and British pound.
“We have looked into this before, and the problem is Boeing can’t come up with a mechanism on the toilet door to take coins,” he said. “We’re suggesting they go back and look at a mechanism where you’d swipe the credit card for a quid (British pound) on the toilet door. They’ve gone off to look at that. … We are serious.”
DUS!quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
Ik vraag me af of en zo ja hoeveel tijdwinst dat voor de reiziger gaat opleveren. Het enige verschil met de huidige situatie is dat je dan geen boarding pass hoeft te worden geprint. Nou, dat zal me een tijdwinst opleveren . Om bagage af te geven, moet je nog steeds in de rij staan en zul je ook nog steeds moeten aangeven waar je naartoe vliegt. Als ik vandaag op de vlucht van Edinburgh naar Weeze zag, hoeveel mensen nog bagage hadden ingecheckt, gaat die rij echt niet korter worden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:02 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf mei vandaag kan je ook voor webcheckin kiezen als je een koffer meeneemt. Het is dus ook de bedoeling dat er vanaf die tijd op alle airports bagage drop-off points zijn.
Dat is bij vertrek vanaf de Engelse luchthavens dan ook net zo gewoon als je laptop uit je tas halen en je broekzakken leeghalen voor je door de scanner loopt.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zag daar zelfs mensen hun schoenen uittrekken zonder dat ze daartoe verzocht werden. Laat dat dan lekker; dát kost pas tijd....
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte primaquote:Op zondag 22 maart 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
Tenzij ze er geen 'offciële' geprinte bagagelabels meer om gaan doen, maar van die recyclebare kaartjes met alleen de bestemming, zoals dat nu ook op sommige routes gebeurt.
Dan scheelt het ook weer naam, datum, vluchtnummer etc op je label printen. Je weet dan wel zeker dat je je bagage kwijt bent als die niet bij terugkomst verschijnt, want traceren kan dan ook niet meer.
Dat is bij sommige self-service automaten de gewoonte inderdaad. Maar dan is er nog altijd een netwerkverbinding nodig om je reservering op te zoeken. Wat ik bedoelde is meer zoiets als je nu hebt bij busreizen; geen computer of printer voor nodig.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:26 schreef Inu het volgende:
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte prima
Uhmm ik zie Weeze helemaal niet als mogelijkheid op de RA-site...quote:Op maandag 23 maart 2009 19:43 schreef bartfr het volgende:
Afgelopen januari in vier dagen vijf keer gevlogen met Ryanair (Weeze > Dublin > Glasgow > Wroclaw > Stockholm > Eindhoven) voor 62 euro
= Dusseldorf (NRN)quote:Op maandag 23 maart 2009 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Uhmm ik zie Weeze helemaal niet als mogelijkheid op de RA-site...
Inclusief je bagage ? :-)quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Professional het volgende:
Gisteren een kleine vakantie geboekt naar Mallorca voor het geweldige tarief van 75 euro per persoon. Vele malen goedkoper dan alle andere luchtvaartmaatschappijen en touroperators.
quote:Nieuwe Ryanair-bestemmingen vanaf Maastricht Aachen Airport
Ryanair ziet weer kansen voor nieuwe bestemmingen op Maastricht Aachen Airport. Dat zegt een woordvoerder in reactie op de plannen van de regering om de vliegtaks af te schaffen. De vliegtaks is een milieuheffing die vluchten vanuit Nederland duurder maakten ten opzichte van Duitsland en België.
Minder passagiers kozen daarom voor Maastricht vliegveld. Ryanair besloot daarop deze winter niet meer vanaf Maastricht te vliegen. Vanaf 1 april kunnen wel weer vluchten geboekt worden. Volgens Ryanair worden dat er nu dus op korte termijn weer meer.
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
goeie, kan O'leary vast ook wel om lachen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
Ah, dat is mooi, zullen er dan ook andere bestemmingen bijkomen die niet vanaf Eindhoven bevlogen (is dat een woord? ) worden?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
KLM was nog duurder... als je annuleert krijg je toch niet je geld terug?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:34 schreef ASroma het volgende:
400 euro voor ryanair tickets......ga dan met de KLM
volgens kun je binnen 8 dagen annuleren, moet je alleen wel even bellen met die ryanair helpdesk. Als je annuleringsverzekering hebt krijg je het sowieso terug natuurlijk.
Die is niet direct per vandaag eraf hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:22 schreef shooorty het volgende:
Misschien dat we nog wel de tax terugkrijgen aangezien deze is afgeschaft door de regering?
Geen idee hoe ze dat heeft gedaan. Zijn van Eindhoven naar Pisa en weer terug. Dan moeten we ze helaas maar gewoon laten staan en volgende keer een stuk beter kijken... helaas.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:44 schreef jmac het volgende:
[..]
Die is niet direct per vandaag eraf hoor.
En dat heeft iedereen wel eens. Dat als je vandaag boekt het morgen goedkoper is.
400 eur is wel ziekelijk duur voor 2 ryanair tix. Je vriendin kan zeker niet goed zoeken
Precies, ben er ook bang voor. Vanmiddag maar wel even bellen maar denk niet dat ze zo vriendelijk zijn om die 400 euro tickets in te ruilen voor 100 euro tickets :pquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:45 schreef ASroma het volgende:
All Ryanair fares are fully changeable flight/dates/times/routes and names (up to 4 hours prior to original flight departure) however fares, fees or charges are non-refundable.
hmmm lama, ik denk dat je genaaid bent..... je zou altijd nog even hier naar kunnen bellen Nederland 0900 20 22 184 - English speaking 45c per minute
annuleringsverzekering verschilt per verzekeringsmaatschappij
Gewoon bellen en zeg tegen ze dat je vriendin per ongeluk de verkeerde luchthaven heeft aangevinkt. (van waaruit jullie vertrekken).quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:52 schreef shooorty het volgende:
[..]
Precies, ben er ook bang voor. Vanmiddag maar wel even bellen maar denk niet dat ze zo vriendelijk zijn om die 400 euro tickets in te ruilen voor 100 euro tickets :p
Dat is inderdaad nog weleens een idee. Als Ryanair het verschil niet wil terugbetalen laten we hem op Eindhoven staan. Rij liever naar Eindhoven als naar Dusseldorf maar als het 300 euro scheelt rij ik wel naar Duitsland.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:55 schreef guapo het volgende:
[..]
Gewoon bellen en zeg tegen ze dat je vriendin per ongeluk de verkeerde luchthaven heeft aangevinkt. (van waaruit jullie vertrekken).
Gewoon een zielig verhaal ophangen dat het voor haar de eerste keer was en nog niet helemaal begreep hoe het precies werkt.
Misschien dat ze mee willen werken. Het zou dan helemaal mooi zijn als Ryanair ook nog eens het verschil terugbetalen.
We gaan gelukkig gewoon met de autoquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef DutchTrain het volgende:
maar daarna niet hier komen klagen dat Weeze onbereikbaar is met het OV op het tijdstip dat je wil vliegen...
Jep, gewoon meteen via CreditCard betaald. Op de site staat dat het verschuldigde bedrag nul is dus ik neem aan dat het ook al helemaal is doorgevoerd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:01 schreef ASroma het volgende:
hebben jullie al betaald dan? misschien als je het treft met de medewerker dat die dat door de vingers ziet en die tickets dan wel omboekt of gewoon helemaal uit het systeem verwijdert. Idd zielig verhaal gewoon aardig blijven etc.
Gaat daar eigenlijk nog iets aan gedaan worden in de toekomst?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef DutchTrain het volgende:
maar daarna niet hier komen klagen dat Weeze onbereikbaar is met het OV op het tijdstip dat je wil vliegen...
die taxibusjes vind ik eigenlijk best wel ideaal. Aardige gasten ook waar je een beetje mee kan ouwehoeren, voor je het weet sta je op arnhem centraal.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gaat daar eigenlijk nog iets aan gedaan worden in de toekomst?
Het spoor Nijmegen-Kleve zal wel nooit meer hersteld worden, maar een regelmatige, directe busverbinding Nijmegen-Goch-Weeze of Venlo-Venray-Weeze (of zelfs dat hele rondje) moet toch mogelijk zijn?
Dat je afhankelijk bent van een taxibusje is zo on-Nederlands, dat het erg lang duurde voordat ik kon geloven dat er echt geen reguliere OV-verbinding is!
Bedenk je wel dat die gewoon bij het BKR geregged worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:13 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
ik heb zo'n electron visa card aangemaakt, binnenkort maar eens GRATIS ergens heen vliegen
looooooooooooool in februari heb ik voor een RETOUR 2 euro betaald LOOOOOOOOOOL Eindhoven-Pisaquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:22 schreef shooorty het volgende:
Heb een beetje een vreemde vraag. Mijn vriendin heeft dinsdagavond tickets geboekt via Ryanair met vertrek vanuit Eindhoven. Nu zat ik vanmorgen even te checken en vanuit Dusseldorf is het gewoon een factor vier goedkoper (100 euro totaal i.p.v. 400 euro totaal).
Is het mogelijk om bijvoorbeeld het huidige ticket te annuleren en alsnog vanuit Dusseldorf te gaan? Als ik de boel ga omzetten naar Dusseldorf kom ik alsnog hoger dan 400 uit dus dat is geen optie. Ik vermoed dat we gewoon pech hebben maar wil het toch even checken hier.
Misschien dat we nog wel de tax terugkrijgen aangezien deze is afgeschaft door de regering?
Neehoor, je moet immers een bedrag storten voordat je iets kunt uitgeven. Je koopt dus niets op krediet. En mensen met een BKR-codering hebben, kunnen ook een Electron kaart aanvragen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:19 schreef jmac het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat die gewoon bij het BKR geregged worden.
Maart: Retour Weeze- Gatwick. 0,02 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:49 schreef MrKawada het volgende:
[..]
looooooooooooool in februari heb ik voor een RETOUR 2 euro betaald LOOOOOOOOOOL Eindhoven-Pisa
LooooooooooooooooooooooooooooooooooooooLoLoL pwned
haha ja ik ook 0,02 in maart: weeze-berlijnquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maart: Retour Weeze- Gatwick. 0,02 euro.
En dat muziekje als ze op tijd geland zijnquote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:17 schreef w00h00 het volgende:
jezus, in het vliegtuig komen ze gewoon langs met loten en geurtjes om te kopen
Alsof iemand z'n gameboy aanzet.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En dat muziekje als ze op tijd geland zijn
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En dat muziekje als ze op tijd geland zijn
Waarom klikte ikquote:
Maar moet je als bedrijf (of winkel) zijnde, ook niet een percentage aan de CC maatschappij afstaan ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:52 schreef Professional het volgende:
Omdat ze nu eenmaal veel geld verdienen met de creditcard transacties, en dat zullen ze echt niet 1,2,3 schrappen.
Ja, en dat percentage ligt véééle malen lager dan Ryanair doorberekent. Zou zomaar 2% kunnen zijn... Nou, daar zit je dan met je ticket van 1 cent en 'creditcardkosten' van een tientje.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar moet je als bedrijf (of winkel) zijnde, ook niet een percentage aan de CC maatschappij afstaan ?
Huh? Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef OldJeller het volgende:
Wordt "Weeze" niet meer gebruikt?
Nouja, ik kan het zo 123 niet vinden op de site van ryanair, al zijn er wel mensen die hier via dat vliegveld vliegen?quote:
Düsseldorf = Weezequote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:05 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nouja, ik kan het zo 123 niet vinden op de site van ryanair, al zijn er wel mensen die hier via dat vliegveld vliegen?
Düsseldorf wordt nog wel gebruikt, ligt er dichtbij.
Die twee plaatsen liggen iets meer dan 80 km uit elkaar.quote:
Ja NRN staat voor Niederrhein (naam van de luchthaven van Weeze)quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:10 schreef OldJeller het volgende:
Ik neem aan dat ze wel op je ticket / boekingsinformatie zetten dat je in de plaats Weeze moet zijn?
Maar even voor de duidelijkheid, alles van Ryanair dat van "Düsseldorf (NRN)" vliegt, vliegt eigenlijk vanaf Weeze?
Nijmegen ligt sowieso in Nederland.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:08 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, Nijmegen licht dichterbij, maar is internationaal niet zo bekend
ah, oké. Goed om te weten!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja NRN staat voor Niederrhein (naam van de luchthaven van Weeze)
Nee.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:10 schreef OldJeller het volgende:
Ik neem aan dat ze wel op je ticket / boekingsinformatie zetten dat je in de plaats Weeze moet zijn?
Ja. Dat vliegveld heet Niederrhein en bij Ryanair noemen ze dat Dusseldorf Niederrhein. Net zoals Charleroi Brussel Zuid is, en Bergamo Milaan.quote:Maar even voor de duidelijkheid, alles van Ryanair dat van "Düsseldorf (NRN)" vliegt, vliegt eigenlijk vanaf Weeze?
Ik ken het idee. Dat hebben inderdaad wel veel steden, maar meestal wordt het er wel bij vermeld. In dit geval niet. Nu nog steeds niet zie ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ja. Dat vliegveld heet Niederrhein en bij Ryanair noemen ze dat Dusseldorf Niederrhein. Net zoals Charleroi Brussel Zuid is, en Bergamo Milaan.
Ik zie trouwens net wel dat ze tegenwoordig Dusseldorf-Weeze (NRN) op de lijst hebben staan, dus ze hebben het kort geleden aangepast.
Doe eens CTRL-F5? Misschien hebben ze het HEEL kort geleden aangepastquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:20 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik ken het idee. Dat hebben inderdaad wel veel steden, maar meestal wordt het er wel bij vermeld. In dit geval niet. Nu nog steeds niet zie ik.
[ afbeelding ]
hehehe ken die verhalen ook ahaha altijd mooiquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Düsseldorf = Weeze
Best verwarrend. Je zult de eerste niet zijn die in Düsseldorf staat en in Weeze had moeten zijn.
dat weet ik ook wel, maar de laatste tijd type ik dat foutje iets te vaakquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:14 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Nijmegen ligt sowieso in Nederland.
Zou 't iig op het vliegveld ff aangeven zodat je als eerste het vliegtuig in kan en vooraan kunt zitten .quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:23 schreef DutchieBre het volgende:
Vraagje. Ik ga morgen met Ryanair naar Dublin. Nu heb ik gistyer mijn enkel gebroken, zou ik daarvoor kunnen bellen met hen dat ik graag ergens alleen kan zitten zodat ik mijn been omhoog kan houden ? Of is dat een raar verzoek ?
Niet dat ze dan opeens met extra kosten op de proppen komen ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zou 't iig op het vliegveld ff aangeven zodat je als eerste het vliegtuig in kan en vooraan kunt zitten .
Ik las ook al dat ik een verklaring van de dokter nodig heb dat ik kan vliegen :S .. Tis maar wat gips hoor ..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:06 schreef ozzietukker het volgende:
Je hebt de toeslag voor vervoer met rolstoel naar het vliegtuig al betaald.. dat zit bij Ryanair standaard in de belastingen verweven.
Al is Ryanair normaal gesproken niet zo heel goed op customer service gebied, zij zien dit meer als busvervoer maar dan in een vliegtuig, wellicht dat je zelfs priority boarding moet kopen..
Maar met een gipsen been loop je veel meer kans op trombose (dan mensen zonder een gipsbeen, niet alsof het nu accuut erin schiet. . Vliegmaatschappijen willen daar niet verantwoordelijk voor zijn en een doktersverklaring regelt dat.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:49 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik las ook al dat ik een verklaring van de dokter nodig heb dat ik kan vliegen :S .. Tis maar wat gips hoor ..
Het beste toch ff bellen ook nog, het goedkope Ierland nummer kan je altijd proberen (als je met VoIP Buster beld is dit zowiezo gratis). Aangeven dat je Special Assistence nodig hebt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:02 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb een verklaring van het ziekenhuis voor de dokter .. Die kan ik ook gebruiken zeiden ze in het ziekenhuis .. let's hope so, heb weinig zin om vannacht weer terug naar huis te rijden ..
Dat is het probleem niet, dat is afgedekt in de kleine lettertjes. Ze willen niet het risico lopen om ergens te moeten landen om jou naar het ziekenhuis te moeten brengen. Dat brengt een hoop kosten met zich mee, en schopt het hele vliegschema door de war.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar met een gipsen been loop je veel meer kans op trombose (dan mensen zonder een gipsbeen, niet alsof het nu accuut erin schiet. . Vliegmaatschappijen willen daar niet verantwoordelijk voor zijn en een doktersverklaring regelt dat.
Weeze kost op parkeerplaats 2 zo'n 9 euro per dag. Parkeerplaats 1 (die aan de terminal ligt) is een stuk duurder.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
En waar kun je het goedkoopst parkeren: Weeze of Brussel?
Klopt, trouwens een week kost op P2 39 euro .quote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:19 schreef PimD het volgende:
[..]
Weeze kost op parkeerplaats 2 zo'n 9 euro per dag. Parkeerplaats 1 (die aan de terminal ligt) is een stuk duurder.
Voor sommige mensen is iedere meter lopen er een teveel .quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:08 schreef copyfile het volgende:
Mooie vindt ik nog dat het verschil tussen P1 en P2 echt minimaal is. P2 is misschien 5min. lopen hooguit
zo makkelijk? Hm, maar eens kopen dan!quote:Op zondag 29 maart 2009 20:57 schreef noekk het volgende:
Je kan beter een giftkaart kopen , doe ik zelf ook. Je betaald die met cc, hij is meteen geldig en je betaald geen cc kosten.
Makkelijk bespaard toch?
Koen
4x5 euro is 20.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:35 schreef secondant het volgende:
4x 5 euro voor de retour
2x 30 euro voor checkin baggage
Samen 100
Je kan een giftvoucher kopen voor 100 euro. Volgens mij betaal je daar geen CC kosten over en kan je daar vervolgens mee betalen.
quote:Als een bon gedeeltelijk is ingewisseld, word het resterende bedrag nietig.
Een maximum van 4 bonnen kunnen worden gebruikt voor het aanschaffen van een vlucht. Als de prijs van de ticket hoger is dan de waarde van de bonnen zal het verschil per credit of debitcard moeten worden betaald.
Dus als m'n ticket 31 zou kosten, heb ik er niet zoveel aan. Dan kan ik met creditcard betalen, totale kosten 41 euro, of met giftcard, kosten 50 euro... Met het aanmaken van een VISA electron zijn de kosten dan het laagst: 32,64 euro.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:26 schreef noekk het volgende:
Jah het is echt zo makkelijk, wel moet je rekening houden met de aanschaf prijzen van 25-50-75-100 euro.
Ik heb zelf voor 2 personen een retour naar londen gekocht totale prijs ¤ 20.00 , kadobon van 25 euro ingeleverd = winst van 15euro! Dus nu 25euro voor 2 personen retour londen!
Leuk toch?
over het algemeen zo vroeg mogelijk, maar je hebt nog ruim de tijd dus als ik jou was zou ik even afwachten of ze nog stoelen in de uitverkoop doen. (momenteel zijn ze voor april-mei en juni in de uitverkoop) wie weet dat je dan zo goed als gratis kan.quote:Op maandag 30 maart 2009 01:45 schreef HPayne het volgende:
Ik wil graag een vlucht boeken deze zomer naar Reus (Barcelona) op maandag 17 augustus. Wanneer is de beste tijd qua prijs om te boeken?
Wel zijn de maanden juli en augustus hoogseizoen door schoolvakanties, en Ryanair kijkt ook op de kalender, dus heel goedkoop zullen in Augustus vluchten niet worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:29 schreef Sharapova het volgende:
[..]
over het algemeen zo vroeg mogelijk, maar je hebt nog ruim de tijd dus als ik jou was zou ik even afwachten of ze nog stoelen in de uitverkoop doen. (momenteel zijn ze voor april-mei en juni in de uitverkoop) wie weet dat je dan zo goed als gratis kan.
Bijna.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 04:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pfff, de 'nieuwe' aanbiedingen zijn dezelfde als de oude...
pwnedquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:09 schreef Lemans24 het volgende:
Ik wilde net een VISA electron card aanmaken, bij Entropay. Dat is gelukt, alleen heb ik als valuta Euro's gekozen...
Nu kan dat niet veranderd worden én is het niet mogelijk een tweede account te openen! Hoe kom ik nu alsnog aan een GBP electron card?
Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.quote:
Nieuwe situatie:quote:GOING OUT
From Brussels (Charleroi) (CRL) to Fez (FEZ)
Depart CRL at 06:45 and arrive FEZ at 09:05
COMING BACK
From Fez (FEZ) to Brussels (Charleroi) (CRL)
Depart FEZ at 09:30 and arrive CRL at 13:50
quote:GOING OUT
From Brussels S. Charleroi(CRL) to Fes Saiss International(FEZ)
Depart CRL at 0645 and arrive FEZ at 0805
COMING BACK
From Fes Saiss International(FEZ) to Brussels S. Charleroi(CRL)
Depart FEZ at 0830 and arrive CRL at 1350
Juist wel. Als op de ene plek de klok een uur vooruit gaat en de klok op de andere plek hetzelfde blijft zal dat invloed hebben op je lokale vertrek- en aankomsttijden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:07 schreef Anotis het volgende:
Maar de tijden waren en blijven 'local time', dus als daar geen zomertijd is dan zou er niets veranderen toch?
Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor huldequote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.
En inmiddels heb ik mijn ticket naar Santander voor een euro of 22,50 geboekt. Nog steeds goedkoper dan met de normale creditcardkosten. En die 20 euro op m'n verder vrij nutteloze euro-electron card kan ik overal nog uitgeven waar ze VIS accepteren.
Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie. Ook ik heb, na veel internet research, een Entropay account aangemaakt. Toen ik zojuist mijn tickets wilde betalen kreeg ik een error op Ryanair's site... en een mail van Entropay. Of ik even een kopie van mijn rijbewijs en credit card wilde sturen. Fuck yeah. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als die instantie failliet gaat? Zeker met het huidige economische klimaat... Ik heb al veek verhalen gehoord van identity theft en heb daarom ook maar gewoon mijn credit card gebruikt in plaats van Entropay.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.
En inmiddels heb ik mijn ticket naar Santander voor een euro of 22,50 geboekt. Nog steeds goedkoper dan met de normale creditcardkosten. En die 20 euro op m'n verder vrij nutteloze euro-electron card kan ik overal nog uitgeven waar ze VIS accepteren.
ik dacht altijd dat ze niet konden terugboeken als je mastercard had, of had je geen mastercardquote:Op woensdag 1 april 2009 13:55 schreef bartfr het volgende:
[..]
Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde
Entropay is wel betrouwbaar, dat is niet 't punt. Gewoon onderdeel van VISA. Maar OOK pre-paid cc's worden bij BKR geregistreerd en bij instantie in UK. Anders zou je er zo 10.000eur op kunnen zetten zonder dat ook maar iemand er een idee van heeft. Money Laundering etc...quote:Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie. Ook ik heb, na veel internet research, een Entropay account aangemaakt. Toen ik zojuist mijn tickets wilde betalen kreeg ik een error op Ryanair's site... en een mail van Entropay. Of ik even een kopie van mijn rijbewijs en credit card wilde sturen. Fuck yeah. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als die instantie failliet gaat? Zeker met het huidige economische klimaat... Ik heb al veek verhalen gehoord van identity theft en heb daarom ook maar gewoon mijn credit card gebruikt in plaats van Entropay.
Mensen denken vandaag de dag te gemakkelijk over het uitwisselen van persoonsgegevens naar mijn mening.
Ik gebruik een ANWB Creditcard van VISA, daar werkte het in ieder geval gewoon meequote:Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
ik dacht altijd dat ze niet konden terugboeken als je mastercard had, of had je geen mastercard
Identity theft is altijd mogelijk op internet en zou vrij kut zijn. Maar dat is ook via winkels en banken mogelijk. Of via 'normale' creditcard betalingen.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie.
Ze zijn geen onderdeel van Visa, ze maken gebruik van Visa's services voor zover ik weet. Paypal werkt met een soortgelijk systeem. Aan het account verbindt je een credit card; verificatie vindt plaats door middel van het afboeken van een paar Dollarcent, met in de beschrijving een bepaalde verificatiecode.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:54 schreef jmac het volgende:
[..]
Entropay is wel betrouwbaar, dat is niet 't punt. Gewoon onderdeel van VISA. Maar OOK pre-paid cc's worden bij BKR geregistreerd en bij instantie in UK. Anders zou je er zo 10.000eur op kunnen zetten zonder dat ook maar iemand er een idee van heeft. Money Laundering etc...
Dus ze willen (bij opening) of soms na paar keer gebruik altijd ID's zien en vaak ook bewijs van waar je woont (Utility bill etc.).
quote:Op donderdag 2 april 2009 07:25 schreef Eric_Cantona het volgende:
Iemand antwoord op mijn vraag van gisteravond? Ik zou er erg mee geholpen zijn
1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)quote:EINDHOVEN - Budgetmaatschappij Ryanair gaat vliegen tussen Eindhoven en Pescara. Dat maakt de luchtvaartmaatschappij donderdag (2 april) bekend. De route naar Pescara is de vierde nieuwe bestemming die Ryanair in het tweede kwartaal van 2009 in de dienstregeling opneemt. De zomerlijndienst naar de Italiaanse vakantiebestemming aan de Adriatische Zee wordt vanaf donderdag 2 juli gevlogen.
Weer Italië. Meer Spanje graag.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]
1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)
Ik denk het:quote:Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]
1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)
Bron: EDquote:Vanaf Eindhoven Airport werd in het eerste kwartaal van vorig jaar nog naar achttien lijndienstbestemmingen gevlogen. Na het schrappen van Parijs, Hamburg en Valencia waren dat er het afgelopen kwartaal nog maar vijftien. Bovendien heeft Transavia.com inmiddels een aantal vakantiecharters geschrapt. Rond de zomer komt het aantal lijnbestemmingen echter alweer op negentien, na recente aankondigingen van prijsvechters Ryanair en WizzAir. Met vier nieuwe bestemmingen (Alghero/Sardinië, Bristol, Praag en Reus/Salou) zou Eindhoven Airport toch moeten groeien? Niet volgens Meijs: "Per saldo schieten we met de aangekondigde extra bestemmingen niet veel op want Ryanair heeft aangegeven minder te vliegen op bestemmingen Madrid en Dublin. Daarmee blijft het aantal vliegbewegingen min of meer gelijk."
Vorige week liet de Ierse prijsstunter Ryanair desgevraagd weten opnieuw een basis in Eindhoven te overwegen nu de ticketbelasting in de zomer zal worden afgeschaft. Of dat ook mogelijk is zonder dat de openingstijden worden opgerekt, kon Meijs gisteren niet zeggen. "Het is aan Ryanair om daarover een beslissing te nemen. Vooralsnog zijn er nog geen concrete plannen."
Mja, maar ik wil 't er niet op gokken eigenlijk. Ik moet ook nog terugkomen vanuit Manchester. M'n vriendin heeft vanmorgen gebeld, maar mocht 't blijkbaar niet veranderen aangezien ik zelf moet bellen. Ik ben net pas thuis, en ze zijn om 17.45u gesloten. Dat wordt morgenvroeg bellen, hopen op 't bestequote:Op donderdag 2 april 2009 08:44 schreef bartfr het volgende:
[..]
Ik heb twee keer iets soortgelijks meegemaakt, maar op Weeze hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan. (Hele andere naam stond er toen, achternaam klopte wel)
Een keer deden ze op de terugweg op Rome Ciampino wel moeilijk overigens.
Volgens mij moet het geen probleem zijn, denk niet eens dat ze die ene letter opmerken.
(en anders geef je die 'reisorganisatie' de schuld, misschien helpt t)
En ik heb dus online ingecheckt, dat wordt dus flink dokken. Of moet ik met photoshop aan de gang?quote:Op donderdag 2 april 2009 18:43 schreef bassieVL het volgende:
Van de Ryanair site:
"Aan naamwijzigingen zijn kosten verbonden. Er worden geen tariefverschillen berekend wanneer een passagier alleen de naam wijzigt. Er kunnen geen wijzigingen in de naam van de passagier meer plaatsvinden wanneer een passagier eenmaal heeft ingecheckt voor een vlucht."
Eén mail en 22 minuten later werd het teruggestort. Super service bij Entropayquote:Op woensdag 1 april 2009 13:55 schreef bartfr het volgende:
[..]
Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde
Dat foutgespelde naam probleempje heb ik ook eens gehad, maar dan bij KLM. Inderdaad een aantekening in de computer, bij inchecken en boarden hoorde ik er verder niks meer van.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:50 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zojuist met RA gebeld en aangezien ik al ingecheckt ben, maken ze 'n aantekening dat ik gebeld heb. Hopelijk is dit afdoende om zonder problemen door de beveiliging te wandelen.
Dus nu maar tas pakken en wat 100ml flaconnetjes in de winkel gaan halen
Met Ryanair is dat helaas niet mogelijk, als je vertekt vanaf een UK luchthaven zal je het bedrag in Ponden moeten gaan betalen. (Of als je aan een balie in Nederland/Duitsland staat, in Ponden, en dan omgerekend in Euro's).quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:28 schreef secondant het volgende:
Vraagje
Ik wil in juni naar Edinburgh vliegen en in juli weer terug. Omdat er vorige week een aanbieding was tot 30 juni heb ik heenvlucht alvast geboekt. Echter nu valt mij op dat wanneer ik een enkele reis Edinburgh-Weeze wil boeken de bedragen in Ponden komen. Dat is natuurlijk jammer. De Pond en de Euro ontlopen elkaar niet heel veel meer maar het is nog altijd een verschil van bijna 10%
Weet iemand een optie om de bedragen van ponden in Euro's om te zetten?
Ik snap je eerste vraag niet zo goed... het is gewoon het goedkoopste als iedereen 1 stuk ruimbagage meeneemt: linkje. 1 koffer kost je 10 euro enkele reis, 2e en 3e koffer kosten je 20 euro enkele reis extra. Per stuk.quote:Op zondag 5 april 2009 20:54 schreef Rookert het volgende:
Even een paar vraagjes voor de wat meer ervaren Ryanair vliegers
Ik ga met een groep van 7 mensen in totaal begin juli van Weeze naar Milaan BGY vliegen, maar had nog een paar vragen omtrent het kopen van tickets.
Wat is het nou het verstandigste om te kiezen als je met 1 koffer pp en 1 stuk handbagage reist? Je kan bij online inchecken kiezen met hoeveel koffers je reist en of je online wilt inchecken of op het vliegveld. Ik dacht alleen dat je niet kon inchecken met koffers ivm gewicht en zo?
En is die reisverzekering nu wel of niet handig om te nemen? Ik snap dat ze hem apart hebben gezet om aan of uit te vinken en zo kosten te besparen, maar is er zoveel gezeik bij Ryanair dat je het nodig hebt?
Mwah. Dat maakt op zich niet uit. Als je maar vooraan de rij staat voor het boarden .quote:Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Rookert het volgende:
Ok dan, verder is het gewoon handig om minstens uurtje van te voren aanwezig te zijn lijkt me, ook om nog beetje leuke plek te hebben in het vliegtuig.
Niet bij Ryanair. Daar moet je op het tijdstip van boarden vooraan in de rij proberen te komen om eerste keus te hebben. Ryanair doet niet aan toewijzen van zitplaatsen namelijk.quote:Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Rookert het volgende:
Ok dan, verder is het gewoon handig om minstens uurtje van te voren aanwezig te zijn lijkt me, ook om nog beetje leuke plek te hebben in het vliegtuig.
Het enige jammere van Ryanair, de instapprocedurequote:Op zondag 5 april 2009 22:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet bij Ryanair. Daar moet je op het tijdstip van boarden vooraan in de rij proberen te komen om eerste keus te hebben. Ryanair doet niet aan toewijzen van zitplaatsen namelijk.
Edit: Bwaah! Spuit 11 avond!
Nope, never, nooit bij Ryanair.quote:Op maandag 6 april 2009 10:28 schreef Davita het volgende:
Met online inchecken kun je toch ook je zitplaats kiezen? Of doet Ryanair daar niet aan? (Ik vlieg over 3 weekjes met naar Stockholm)
Of dus als eerste de bus in, waarna de slimmere mensen die geen paar euro hebben betaald en later instappen ook als eerste de bus weer uit kunnenquote:Op maandag 6 april 2009 13:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nope, never, nooit bij Ryanair.
Het enige wat je kunt kiezen is priority boarding. Mag je tegen extra betaling als allereerste het vliegtuig in.
Pesies. Het is gewoon een grote luchtbus die je zonder poespas op de plek van bestemming brengt. Ik vlieg al jaren met ze, nooit problemen gehad. En ik doe aan secundairy boarding (redelijk vooraan in de rij staan en doorlopen naar de achterste trap van het vliegtuig ipv aan te sluiten bij de rij die bij de eerste trap wacht).quote:Op maandag 6 april 2009 14:18 schreef Rookert het volgende:
[..]
Of dus als eerste de bus in, waarna de slimmere mensen die geen paar euro hebben betaald en later instappen ook als eerste de bus weer uit kunnen
Ach, het gaat om het vliegen en dat kunnen ze nog wel
Ik heb tot nu toe alleen Madrid-Eindhoven met ze gevlogen. Madrid Barajas is groot, dus daar kun je dus geen trap kiezen, is gewoon één slurf.quote:Op maandag 6 april 2009 14:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Pesies. Het is gewoon een grote luchtbus die je zonder poespas op de plek van bestemming brengt. Ik vlieg al jaren met ze, nooit problemen gehad. En ik doe aan secundairy boarding (redelijk vooraan in de rij staan en doorlopen naar de achterste trap van het vliegtuig ipv aan te sluiten bij de rij die bij de eerste trap wacht).
Vorig jaar toen ik naar Rome ging met school zat ik bij een raampje en ik vond het met mijn 1.92m best te doen voor een vlucht van kleine 2 uur. Ik had minder beenruimte in de tourbus naar Eindhovenquote:Op maandag 6 april 2009 18:25 schreef Rubstah het volgende:
Alle keren dat ik wilde heb ik tot nu toe in de nooduitgang-rij kunnen zitten(extra beenruimte) zonder priority-boarding en zonder me te naar de boarding te haasten toen de eerste debielen er een uur van te voren al gingen staan...
Volgens mij kun je het beste richting Arnhem/Nijmegen rijden. Van daaruit staat het met Deutsche Gruntlichkeit aangegeven. Ik kwam vanuit Venlo en reed binnendoor. Bij elk k*tweggetje stond wel een bord Weeze Flughafen.quote:Op maandag 6 april 2009 20:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vorig jaar toen ik naar Rome ging met school zat ik bij een raampje en ik vond het met mijn 1.92m best te doen voor een vlucht van kleine 2 uur. Ik had minder beenruimte in de tourbus naar Eindhoven
Ik weet trouwens niet waar ik dit het beste kan posten, maar weet iemand een snelle/handige route met de auto naar Weeze vanaf omgeving Utrecht? Ik word namelijk gebracht met de auto en geen van de ouders heeft ervaring in die richting, misschien zijn er handige routes?
edit: ze zijn nu ook op de site live gezet in de boekingsmodule.quote:WEEZE - Airport Weeze lijkt opnieuw te kunnen rekenen op een forse vluchtuitbreiding van low cost carrier Ryanair. Tijdens een voor dinsdag op de luchthaven geplande persconferentie op Airport Weeze worden mogelijk negen nieuwe bestemmingen aangekondigd. Daarmee zou het aantal Ryanair-routes vanaf Weeze stijgen tot 44.
De bestemmingen die Ryanair later dit jaar aan het aanbod toe zou willen voegen zijn Almeria, Beziers, Bratislava, Ibiza, Krakow, Lamezia Terme, Turijn, Valladolid en Zadar. Dat is op te maken uit informatie op de website van Ryanair. Verwacht wordt dat ook een extra vliegtuig op de Duitse luchthaven wordt gestationeerd.
Misschien op zijn kosten ff in de business class lounge hangen ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ryanair op Schiphol vandaag
Gisteravond een vlucht van Bremen naar Stansted die last had van een uitgevallen motor, uitgeweken hiernaartoe maar kan voorlopig nog niet weg.
Zal O'leary niet zo leuk vinden met de hoge parkeerkosten van AMS
Zeker prima bestemmingen, ook Kroatië nuquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:25 schreef secondant het volgende:
relaxte nieuwe bestemmingen. Weeze doet het erg goed! Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Nu een goede OV verbinding tussen Weeze en NL!
Spanje en Kroatië, mooi!quote:De bestemmingen die Ryanair later dit jaar aan het aanbod toe zou willen voegen zijn Almeria, Beziers, Bratislava, Ibiza, Krakow, Lamezia Terme, Turijn, Valladolid en Zadar. Dat is op te maken uit informatie op de website van Ryanair. Verwacht wordt dat ook een extra vliegtuig op de Duitse luchthaven wordt gestationeerd.
En ik blijf het bijzonder vinden dat als er een aanbieding is, er ineens geen belastingen en toeslagen meer geldenquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:08 schreef Inu het volgende:
Aanbiedingen!!
Voor 23 euro op en neer naar Dublin in juni * Inu gaat boeken!
Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En ik blijf het bijzonder vinden dat als er een aanbieding is, er ineens geen belastingen en toeslagen meer gelden
Volgens mij worden we zwaar gepwned...
Die belastingen zijn er ook wel, maar Ryanair heeft ook afspraken met vliegvelden gemaakt (lees garanties) over het aantal passagiers wat zij vervoeren. In ruil daarvoor krijgen zij gunstige tarieven voor de vluchtafhandeling op desbetreffende luchthavens. Wanneer ze dat niet halen moeten ze of boetes betalen (voor gederfde inkomsten van de luchthavens) of hebben ze een slechtere onderhandelingspositie voor de toekomst.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:56 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..
Zo wordt het iig niet op de site aangegeven...quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:56 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..
Kennelijk bedoel je dat er afspraken zijn over wie de belastingen betaalt, want die worden gewoon opgelegd door een land. Maar goed, ik kan me wel iets voorstellen bij jouw verhaal, hard wereldje hoor dat luchtvaartwereldje..quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Die belastingen zijn er ook wel, maar Ryanair heeft ook afspraken met vliegvelden gemaakt (lees garanties) over het aantal passagiers wat zij vervoeren. In ruil daarvoor krijgen zij gunstige tarieven voor de vluchtafhandeling op desbetreffende luchthavens. Wanneer ze dat niet halen moeten ze of boetes betalen (voor gederfde inkomsten van de luchthavens) of hebben ze een slechtere onderhandelingspositie voor de toekomst.
Daarom proberne ze met acties passagiers te lokken, wat in sommige constructies goedkoper dan uitpakken voor andere extra kosten die ze moeten betalen als ze de targets niet halen.
Ja priority boarding heeft zin. En bij Ryanair kan je 15 dagen vantevoren incheckenquote:Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Fogel het volgende:
Priority erbij kopen is geen probleem, die paar euro meer of minder maakt niet zoveel uit. Maar heeft het echt nut of heeft tegenwoordig bijna iedereen priority boarding?
Goede tip van koffers niet op 1 persoon te zetten en als twee losse boekingen bestellen. Maar als ik dan bijvoorbeeld toch met een koffer extra aan kom zetten, is dat op het vliegveld dan nog wel te regelen dat het ook mee mag (tegen betaling, uiteraard)? Plannen is niet echt mijn sterkste kant
500¤ is het verschil voordat alle toeslagen voor baggage en priority boarding, credit, etc etc etc in rekening gebracht worden, dus misschien is het in het eind maar 300-400¤ verschil (en bij de KLM kan ik 30u vantevoren al inchecken en zonder gezeik 105 kg baggage meeslepen in zoveel koffers als ik zelf zin in heb).
De vorige keer dat ik free seating had en met kinderen reisde was dat de reden om meteen al mijn aandelen in dat bedrijf te verkopen (wel met goede winst, dat maakte de slechte service goed)
Bagage kost iets van 15 euro per koffer, dus als je heen 2, terug 4 meeneemt zijn de extra kosten daarvoor dus 6 x 15 = 90 euro, en er komt 5 euro credit card toeslag per persoon per enkele vlucht bij dus 5 x 5 x 2 = 50 euro aan credit card kosten. Daarnaast iets van 3 euro per persoon per vlucht voor priority boarding dus 3 x 5 x 2 = 30 euro.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Fogel het volgende:
Priority erbij kopen is geen probleem, die paar euro meer of minder maakt niet zoveel uit. Maar heeft het echt nut of heeft tegenwoordig bijna iedereen priority boarding?
Goede tip van koffers niet op 1 persoon te zetten en als twee losse boekingen bestellen. Maar als ik dan bijvoorbeeld toch met een koffer extra aan kom zetten, is dat op het vliegveld dan nog wel te regelen dat het ook mee mag (tegen betaling, uiteraard)? Plannen is niet echt mijn sterkste kant
500¤ is het verschil voordat alle toeslagen voor baggage en priority boarding, credit, etc etc etc in rekening gebracht worden, dus misschien is het in het eind maar 300-400¤ verschil (en bij de KLM kan ik 30u vantevoren al inchecken en zonder gezeik 105 kg baggage meeslepen in zoveel koffers als ik zelf zin in heb).
De vorige keer dat ik free seating had en met kinderen reisde was dat de reden om meteen al mijn aandelen in dat bedrijf te verkopen (wel met goede winst, dat maakte de slechte service goed)
Jij zei toch dat je bij KLM 30 uur vantevoren kan inchecken... En bij Ryanair is dat 15 dagen dus.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:22 schreef Fogel het volgende:
Al kan je bij het boeken inchecken, dat heeft natuurlijk totaal geen nut als je geen stoel uit kan kiezen om te garanderen dat de hele bende bij elkaar in de buurt zit
De tijden zijn vrijwel gelijk aan KLM (maar natuurlijk wel vanaf een verschillend vliegveld), maar ca300¤ verschil in prijs is in ieder geval de moeite van het nadenken over deze mogelijkheid waard.
Aangezien plannen niet echt mijn sterke kant is, zou het met alle extra toeslagen (@airport) nog wel eens ongeveer op hetzelfde uit kunnen komen....
Bedankt voor de info tot dusverre.
Weet iemand of er toevallig binnenkort nog een actie komt waar je luchthavenbelasting en dergelijke niet hoeft te betalen? Kan ik dat verschil investeren in al die andere toeslagen
KLM miles zijn niet zo spannend, op de "goedkope" tarieven krijg je maar 25% en ik vlieg voor mijn werk toch wel genoeg om mijn status daar te behouden
Inchecken an sich boeit dus niet, het kunnen uitzoeken van een stoel (in mijn geval 5) wel.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:27 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Jij zei toch dat je bij KLM 30 uur vantevoren kan inchecken... En bij Ryanair is dat 15 dagen dus.
Vraag je nou of hier iemand van Ryanair zit die hier op Fok! de komende acties bekend gaat maken?
Ik zie het probleem niet zo hoor, ga gewoon iets eerder naar de gate en ga vooraan de rij staan, of als je echt zo panisch bent dan boek je Priority.
Kijk, dat soort reacties bedoelde ik dusquote:Op woensdag 8 april 2009 21:32 schreef Thetallguy het volgende:
Patroon van acties is meestal ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 - ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 etc. met soms een 33% of 50% actie ertussendoor. Torp - Weeze zit meestal wel ertussen
ze hebben nu een 33% kortingsactie op de 10 euro vluchten dus verwacht morgen eigenlijk een 5 euro actie
Zomervakanties zitten vaak wel in een blackout periode waarbij het dan weer niet geldt..
Zielige aanname weer, zegt veel over jou...quote:Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inchecken an sich boeit dus niet, het kunnen uitzoeken van een stoel (in mijn geval 5) wel.
Ik vraag niet of iemand de komende acties bekend maakt, maar het zou zomaar kunnen dat ze bv altijd op koninginnedag een actie hebben ofzo, iets in die geest. Vast iemand die ergens een patroon gezien heeft, of niet natuurlijk.
Je ziet het probleem vanzelf als je een keer met (meerdere) kleine kinden moet gaan vliegen. Free seating zuigt dan echt enorm, zeker als je met een groep mensen gaat vliegen die de "ik eerst mentatiteit" heeft (waar jij waarschijnlijk ook bij hoort aan je reactie te zien).
Die toeslagen als belastingen blijven bij Ryanair dus niet hetzelfde, kijk voor de gein eens bij data met vertrek in midden mei en je ziet tarieven van 69 NOK en 0 toeslagen en belastingen (Je bagagetoeslagen en credit card kosten komen er dan nog wel bij, maar niet de luchthavenbelastingen).quote:Op woensdag 8 april 2009 21:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk, dat soort reacties bedoelde ik dus
De prijs is nu 39NOK (ca 5 euro) voor het ticket, maar met alle toeslagen maakt de basisprijs op zich weinig uit, al maken ze er 1 øre van, de toeslagen blijven hetzelfde.
We vliegen pas in september, dus dat zou net buiten de blackout periode kunnen vallen.
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...quote:Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef JohnDDD het volgende:
wat ik me afvraag, wat willen die mensen die zenuwachtig in de rij gaan staan dan toch allemaal voor een zitplaats? ik heb tot nu toe altijd een zitplaats gevonden in het achterste deel en bij het gangpad precies zoals ik wil
Er wordt niet gerend, maar wel stevig doorgelopen. Het opstellen in de rij voor boarding en daar de beste plek krijgen is een stuk spannender.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Ik heb niemand zien rennen in Weeze.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Dus op Weeze loop je van de gate naar het vliegtuig en wordt je niet met een bus vervoerd?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:27 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Ik heb niemand zien rennen in Weeze.
Ligt eraan. Als het vliegtuig dichtbij de gate staat mag je lopen, maar als het verder weg staat mag je 1 hele minuut in de bus zitten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus op Weeze loop je van de gate naar het vliegtuig en wordt je niet met een bus vervoerd?
Wij gingen op Barajas wel met de bus ! Priority eerst, daarna de bus met het klootjesvolk (en wie is dat niet die met Ryanair vliegt ) .. Ook absoluut geen problemen gehad met rennende mensen waar dan ook. (ben nu een paar keer in Dublin geweest, Glasgow, Milaan, Pisa, Girona, Madrid). Nog nooit van dat soort taferelen meegemaakt. Over paar weekjes vliegen we vanuit Weeze naar Edinburgh, verwacht ook totaal niets verkeerds.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Basis is een belangrijk vliegveld voor Ryanair. Veel bestemmingen en een plek waar vliegtuigen 'overnachten'.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu 66% korting...
En wat wordt er nou eigenlijk bedoeld met 'basis'?
Ik geloof dat niet echt. Volgens EU-wetgeving moeten ze namelijk minstens een kosteloze manier van betalen aanbieden. Doen ze dit niet, dan moeten de kosten in de prijs verwerkt worden... dat zie ik Ryanair nog niet zomaar doen.quote:Op zondag 12 april 2009 12:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mss al gezegd, maar die Visa Electron is tijdelijk..
Je kan ook zonder kosten betalen met een Ryanair creditcard, dus ze bieden het wel aan. Dat je vanuit Visa aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om zo´n creditcard te krijgen, is een ander verhaal.quote:Op zondag 12 april 2009 12:27 schreef Dvm86 het volgende:
Ik geloof dat niet echt. Volgens EU-wetgeving moeten ze namelijk minstens een kosteloze manier van betalen aanbieden. Doen ze dit niet, dan moeten de kosten in de prijs verwerkt worden... dat zie ik Ryanair nog niet zomaar doen.
Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.quote:Op zondag 12 april 2009 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kan ook zonder kosten betalen met een Ryanair creditcard, dus ze bieden het wel aan. Dat je vanuit Visa aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om zo´n creditcard te krijgen, is een ander verhaal.
Idd.quote:Op zondag 12 april 2009 12:40 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.
Is inderdaad veranderd... is ook een Mastercard ipv visa. http://www.ryanaircreditcard.co.uk/en/quote:Op zondag 12 april 2009 12:40 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.
quote:Visa Electron - As a special offer to Visa Electron card holders, Ryanair, for a limited period only, will not apply a Debit Card charge
Want hoeveel? Kun je makkelijk gratis ergens anders parkeren?quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
Ook is het parkeertarief van Weeze een beetje absurd hoog...
Wij moesten op P2 (5 minuten lopen naar de terminal) voor vrijdag 16.30 tot maandag 15.00 zo'n 27,- betalen. Volgens mij kun je in de directe omgeving niet gratis parkeren, wil je niet weggesleept worden o.i.d.quote:Op zondag 12 april 2009 13:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want hoeveel? Kun je makkelijk gratis ergens anders parkeren?
Het is juist een van de goedkoopste vliegvelden! Goedkoper dan Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Charleroi.quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
Ook is het parkeertarief van Weeze een beetje absurd hoog...
Daarom vroeg ik het, het valt nog redelijk mee. NIet in verhouding tot de RA ticket, maar okquote:Op zondag 12 april 2009 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het is juist een van de goedkoopste vliegvelden! Goedkoper dan Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Charleroi.
Oh? Als je vanuit Enschede komt neem je toch gewoon de 31 en 57? Alleen het laatste stukje van de 57 naar het vliegveld, 13 kilometer ofzo, is tweebaans en provinciaal. Voor de rest kan je aardig doorplanken dacht ik zo.quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
De verbinding vanuit het Oosten van Nederland is alleen beetje pr*t. Het is tussendoor maar 100km, maar doordat het grotendeels 2 baans is, kan je pech hebben. En niet overal kun je 'even' inhalen. Maar terug in 1,5 uur de route gereden (heen was het 2 uur).
Via Entropay dus wel mogelijk. Kun je tegen in totaal zo'n 10% van de totaalprijs afrekenen (diverse valutatoeslagen en de entropay kosten).quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
Dinsdag t/m vrijdag naar Manchester geweest vanaf vliegveld Niederhein (Weeze dus ). Prima bevallen, ticket van zo'n 50 euro. Die creditcard kosten van 10 euro zijn eigenlijk schandalig. Zo'n Electron is volgens mij niet eens mogelijk voor ons, is iets Engels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |