abonnement Unibet Coolblue
pi_66845885



Vervolg op
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5


Veelgestelde vragen:
Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier.

Online inchecken?
Alleen mogelijk als je met handbagage reist en pas 14 dagen van tevoren. Je moet dan ook nummer van paspoort, namen etc invullen bij het inchecken.

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
De basisregels van Ryanair staan in bovenstaande link. Daarnaast hebben luchthaven hun eigen beleid wat er wel of niet toegelaten wordt. Wat op de heenreis wordt toegestaan, kan dus op de terugreis geweigerd worden. Voorbeeld hiervan is de 'één-stuk handbagage'-regel vanaf de Britsel luchthaven. Informeer dus altijd ook bij de luchthaven van bestemming wat wel en niet mag. Meer info in => Nieuwe regels handbagage binnen EU

En al die extra kosten?
Dat zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.


Kan ik dan ook zonder betaalkosten betalen?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben die in Engeland is uitgegeven. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.


Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken... kostda?




Waar kan ik het in-flight magazine vinden?
http://www.ink-live.com/ryanair/2009/jan/


Ik ben fan, waar kan ik terecht?

http://www.ryanairfanclub.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067


Hier dus verder met alle vragen over en ervaringen met Ryanair


TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 39% gewijzigd door DutchTrain op 16-03-2009 19:45:00 ]
  maandag 9 maart 2009 @ 00:00:52 #2
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_66846229
Ik vlieg weer eens mee in dit topic
!!! Go 49-ers !!!
pi_66846437
Ryanair
gr gr
pi_66846697
TVP. Eind april voor 16 euro Weeze - Oslo (Torp) - Weeze
pi_66850014
TVP en tevens de melding dat in de OP de verwijzing naar het vijfde deel ontbreekt.
Tsk. Die mods van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66862942
Even een vraagje. Ik ben van plan om eind mei naar Gothenburg te gaan met ryanair vanaf Weeze. Nu heb ik alleen mijn rooster voor die periode nog niet, dus wil ik het risico niet lopen om te boeken en dan uiteindelijk niet kunnen. Ik heb mijn rooster over ongeveer een maand. Zou dat heel veel schelen in prijs? Of kan ik echt beter nu meteen boeken? Opzich zou ik dan alsnog ruim 6 weken van tevoren boeken. Iemand ervaring mee?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_66863171
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:00 schreef Sharapova het volgende:
Even een vraagje. Ik ben van plan om eind mei naar Gothenburg te gaan met ryanair vanaf Weeze. Nu heb ik alleen mijn rooster voor die periode nog niet, dus wil ik het risico niet lopen om te boeken en dan uiteindelijk niet kunnen. Ik heb mijn rooster over ongeveer een maand. Zou dat heel veel schelen in prijs? Of kan ik echt beter nu meteen boeken? Opzich zou ik dan alsnog ruim 6 weken van tevoren boeken. Iemand ervaring mee?
6 weken van te voren is nog wel aardig op tijd. Als je een range houdt van 4 dagen ofzo dat je wilt reizen, zit er nog wel een goedkope tussen.

Verder zou je kunnen kijken naar de prijzen, als je nu boekt voor over 6 weken. Dan kan je dus de prijzen zien. Het seizoen is in mei wel ietsjes ongunstiger maar ik weet niet of dat bij RyanAir veel uit maakt.
gr gr
pi_66864828
TVP!
In mei van Charleroi naar Fez en weer terug! Voor 122 pp inclusief ruimbagage en priority boarding.
pi_66864911
Vrijdag-maandag op en neer naar Londen voor 60 euro

Heeft dat priority boarding echt nut? Ik zit toch regelmatig gewoon bij de nooduitgang namelijk...
pi_66865218
Het gaat me niet zozeer om de nooduitgang, meer om het rustiger instappen. Kan erg slecht tegen drukte en duwende mensen met op de achtergrond zo'n blauwe stewardess die vriendelijk doch dringend ons op de goede plaats wil krijgen.
De vorige keren dat ik met Ryanair vloog (samen met mijn partner) hebben we telkens ver van elkaar moeten zitten in het vliegtuig, niet mijn ideale beeld van 'samen gezellig een weekendje weg'. Op een vlucht van 1 uur ok, maar 2,5 uur vliegen is niet bepaald gezellig zo.
Het was steeds afgeladen vol met mensen die veeeeeel te veel handbagage meenemen, heel erg irritant. Er moest bagage alsnog naar het ruim gebracht worden.

En die 4 euro extra op een bedrag boven 100 euro is het proberen wel waard.
pi_66865233
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:54 schreef Inu het volgende:
Vrijdag-maandag op en neer naar Londen voor 60 euro

Heeft dat priority boarding echt nut? Ik zit toch regelmatig gewoon bij de nooduitgang namelijk...
dat heeft geen nut

edit: althans dat was bij mij het geval. Als je gewoon op tijd in de rij gaat staan en dan achterin instapt in het vliegtuig heb je de plekken voor het uitzoeken
gr gr
pi_66866267
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:06 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

6 weken van te voren is nog wel aardig op tijd. Als je een range houdt van 4 dagen ofzo dat je wilt reizen, zit er nog wel een goedkope tussen.

Verder zou je kunnen kijken naar de prijzen, als je nu boekt voor over 6 weken. Dan kan je dus de prijzen zien. Het seizoen is in mei wel ietsjes ongunstiger maar ik weet niet of dat bij RyanAir veel uit maakt.
Ah heel slim punt, heb gekeken, maar is zo goed als dezelfde prijs!
Thnx!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  maandag 9 maart 2009 @ 19:11:16 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66869742
Ik gebruik zelf nooit Priority boarding, maar als ik met Ryanair vlieg is dat alleen vanaf Eindhoven naar Stansted, en dan maakt het mij niet zoveel uit waar ik zit.
Ik stap als een van de laatste naar binnen zodat ik niet in het geduw en getrek terecht kom, want al die mensen zijn voor mij al naar binnen gegaan.

Juist bij priority boarding zit je vooraan de rij, en heb je grotere kans van rennen naar het vliegtuig en het daarbij schijnbaar horende geduw en getrek...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66870879
@ OP:

De Visa Elektron hoeft niet in Engeland zijn uitgegeven. Ik heb een Spaanse Visa Electron, en die doet het prima.

Ik heb ook een Prepaid Visa Electron (www.entropay.com en dan de GBP versie!) en daarmee kan je ook boeken zonder bijkomende kosten! Werkt perfect.
pi_66872440
Weer ff een tvp .. Nog tripjes naar Dublin en Edinburgh voor de boeg
pi_66874498
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:41 schreef korting het volgende:
@ OP:

De Visa Elektron hoeft niet in Engeland zijn uitgegeven. Ik heb een Spaanse Visa Electron, en die doet het prima.

Ik heb ook een Prepaid Visa Electron (www.entropay.com en dan de GBP versie!) en daarmee kan je ook boeken zonder bijkomende kosten! Werkt perfect.
Kost het eigenlijk wat om een entropay electron aan te schaffen? Want een retourtje Londen voor 5 euro zonder enige cc-kosten klinkt erg mooi in mijn oren!
pi_66876616
Nee, entropay is helemaal gratis om je bij aan te melden. Ze vragen geloof ik alleen een kleine koersopslag elke keer dat je geld naar ze overmaakt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66877092
ja $6 of 3 GBP ,, Maar hoe laadt je er geld op ? Met een cc toch ?
pi_66903514
Geduw en getrek maak ik nooit mee en zie eigenlijk ook nooit iemand rennen naar het vliegtuig. Vind het allemaal wel meevallen.
Stop rockin' the boat.
pi_66905884
quote:
RYANAIR TO GO 100% WEB CHECK-IN FROM OCTOBER

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (10 March) announced it will move to 100% web check-in from 1st October 2009. This move will allow all passengers, including those travelling with checked baggage, to check-in online thereby avoiding time wasting queues and delays at airport check-in desks.

Ryanair’s web check-in service is open from 15 days to 4 hours before the scheduled departure time of each flight. Web check-in can be accessed via ryanair.com using booking confirmation numbers or flight details to retrieve each reservation.

Having printed their boarding cards at home passengers without check-in bags can continue to proceed directly through airport security while those with check-in bags can simply present at one of Ryanair’s “drop desks” before proceeding through airport security to the boarding gate. This will free passengers from wasting hours at airports prior to departure and will dramatically reduce travel times for all Ryanair passengers.

Ryanair will phase in the introduction of its 100% web check-in as follows:

· Phase 1: From 19th March 2009, Ryanair’s web check-in service will be extended to (a) non EU/EEA citizens, (b) passengers travelling with checked baggage and (c) reduced mobility customers.

Customers choosing web check-in and travelling with only carry-on bags will continue to enjoy this service free of charge. A web check-in fee of £5/¤5 per person/per flight will apply to passengers travelling with checked baggage, while customers who wish to use airport check-in will be charged an airport check-in fee of £10/¤10 per person/per flight at the time of booking.

· Phase 2: From 1st May 2009 all new bookings will be required to use web check-in, and the use of traditional airport check-in desks will be phased out over the summer months. The web check-in fee of £5/¤5 per person, per flight will apply to all new bookings (except promotional fares) from 1st May 2009. In order to dissuade passengers from using airport check-in desks, the fee for airport check-in will double to £20/¤20 per person/per flight at the time of booking.

· Phase 3: From 1st October 2009 airport check-in desks will no longer be available at any Ryanair airport. All passengers will be required to web check-in and those who have checked in bags will use the airport “bag drop” desks, if required. From this date, children under the age of 16 will no longer be able to travel unaccompanied and passports and national ID cards will be the only accepted forms of photo ID on Ryanair flights.

Ryanair’s Stephen McNamara said:

“Ryanair’s web check-in service is currently used by up to 75% of our passengers. This increasing trend has allowed Ryanair to continue to reduce our guaranteed lowest fares. Ryanair’s average one way air fare has now been reduced (by a further 9% in the last quarter) to just ¤34. Ryanair will phase in 100% web check-in and our “bag drop” service during summer 2009 thereby allowing all Ryanair passengers to benefit from the convenience of avoiding airport check-in queues.

“Ryanair’s move to 100% web check-in from 1st October 2009 is a first for the airline industry and is another pioneering move from Ryanair, which will again lower the cost of flying for millions of Ryanair customers. We are confident that all passengers will embrace this improved service which will allow them to forever avoid check-in queues while at the same time it will enable Ryanair to lower our airport and handling costs and pass on these savings to all passengers in the form of even lower air fares next winter”.
Ok, all web-check in, niet slecht. Maar, in phase 2::

standaard ¤5 betalen voor webcheckin, ook als je geen bagage incheckt
en de fee voor airport-checkin wordt verhoogd naar ¤20 per segment.

Betekent dus dat de goedkoopste tarieven met minimaal ¤5/segment omhoog gaan, en je dus voor het goedkoopste ticket 1 cent (tarief)+ 5 euro (webcheckin)+ 5 euro (creditcard) betaalt. 20,02 minimaal per retour
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66905992
Dan moeten we maar heel hard op zoek blijven naar acties. Daar kun je blijkbaar nog gratis bij inchecken.
Jammer dit. Niks mis met 100% webcheck maar naaierij dat het niet meer gratis is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66906154
Er staat wel bij dat het 'except promotional fares' is, wat in zou kunnen houden dat de goedkoopste tarieven waar ze mee adverteren de toeslag niet hoeven te betalen. Immers, alle 'niet te vermijden' kosten moeten van de EU vermeld worden in de advertentieprijs. Dan kunnen ze nog steeds tickets voor 1cent/2 euro/10 euro aanbieden omdat bij de promofares de toeslag niet berekend wordt.

Maar blijft een rare constructie
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66914171
Ik ga vrijdag voor het eerst eens die web check-in gebruiken, kijken of het fijn werkt... Hoelang vantevoren zou je op het vliegveld kunnen zijn naar Londen? Een uur is toch wel genoeg als je al ingecheckt bent voor Eindhoven?
pi_66914546
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Inu het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst eens die web check-in gebruiken, kijken of het fijn werkt... Hoelang vantevoren zou je op het vliegveld kunnen zijn naar Londen? Een uur is toch wel genoeg als je al ingecheckt bent voor Eindhoven?
Een uur is meestal wel genoeg, Hangt wel wat van je vertrektijd af. Je moet immers nog door de douane en soms staat daar een rij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66914796
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Inu het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst eens die web check-in gebruiken, kijken of het fijn werkt... Hoelang vantevoren zou je op het vliegveld kunnen zijn naar Londen? Een uur is toch wel genoeg als je al ingecheckt bent voor Eindhoven?
Eindhoven loop je in 10 minuten wel doorheen als het niet al te druk is. Voor Stansted moet je zeker wel een uur nemen, omdat je wel eens lang in de rij kan staan voor de security, een behoorlijk stuk moet lopen en een stukje met people mover naar de ander pier moet.
pi_66918354
Ff voor de zekerheid, ik ga dus de 21 vanuit EHV naar MP2 (Eindhoven - Marseille) en heb nu dus ook voor het eerst gebruik gemaakt van Web-check-in. Leuk Leuk Leuk, Boardingpapieren uitgeprint en gaan zou je denken. Maar hoe zit het nu precies?

Moet ik met op het vliegveld nog ergens melden of is het gewoon kijken welke gate, door de douane huppelen naar de gate, pas laten zien en ansteigen ofwa?
pi_66918970
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:11 schreef Gutz het volgende:
Ff voor de zekerheid, ik ga dus de 21 vanuit EHV naar MP2 (Eindhoven - Marseille) en heb nu dus ook voor het eerst gebruik gemaakt van Web-check-in. Leuk Leuk Leuk, Boardingpapieren uitgeprint en gaan zou je denken. Maar hoe zit het nu precies?

Moet ik met op het vliegveld nog ergens melden of is het gewoon kijken welke gate, door de douane huppelen naar de gate, pas laten zien en ansteigen ofwa?
Ik heb met de kerst exact dezelfde reis gemaakt. Hier een exacte tutorial voor jou:

Je komt Eindhoven Airport binnen en dan loop je gelijk naar de douane en daar hoef je alleen je uitgeprinte boarding pass te laten zien. Nou dan ga je in de hal zitten wachten tot je vliegtuig landt ongeveer. En dan geven ze aan dat je bij de gate kan gaan staan. (Er zijn er maar 2 die allebei in 1 blik zijn te zien, dus dat is niet moeilijk).
Nou dan moet je ff wachten en dan kom je bij een vrouwtje of mannetje die kijkt 1 seconde naar je ID en je boarding pass en dan kan je het vliegtuig in.
gr gr
pi_66919086
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:24 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik heb met de kerst exact dezelfde reis gemaakt. Hier een exacte tutorial voor jou:

Je komt Eindhoven Airport binnen en dan loop je gelijk naar de douane en daar hoef je alleen je uitgeprinte boarding pass te laten zien. Nou dan ga je in de hal zitten wachten tot je vliegtuig landt ongeveer. En dan geven ze aan dat je bij de gate kan gaan staan. (Er zijn er maar 2 die allebei in 1 blik zijn te zien, dus dat is niet moeilijk).
Nou dan moet je ff wachten en dan kom je bij een vrouwtje of mannetje die kijkt 1 seconde naar je ID en je boarding pass en dan kan je het vliegtuig in.
Verhelderend

Heb je ook een tutorial hoe 't in Marseille zit?
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 23:31:59 #29
45833 crew  Fogel
pi_66919262
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef PAA-053 het volgende:
TVP. Eind april voor 16 euro Weeze - Oslo (Torp) - Weeze
Mijn broer heeft dat geboekt (of zou het gaan boeken) voor 12¤.
Hou je er wel rekening mee dat Torp een heel eind van Oslo af ligt (indien je van plan bent om naar Oslo te gaan)?
Voor vragen over wat er daar te doen is, kan je naar Noorwegen (3) dan kan ik ook nog wat tips geven voor de omgeving Sandfjord (Torp).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_66919376
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:27 schreef Gutz het volgende:

[..]

Verhelderend

Heb je ook een tutorial hoe 't in Marseille zit?
Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding )

Nou op de terugreis moet je weer datzelfde gebouw in als waar je uitkwam. Dat is de 'prijsvechter' vertrekhal. Er zijn veel meer hallen, maar die zien er beter uit en zijn voor de luxere vliegmaatschappijen. En dan staan er lange rijen bij het inchecken. Maar als je online incheckt kan je daar langs lopen en moet je gewoon achter de balies langs lopen naar binnen. (ik twijfelde eerst of dit wel mocht, dus dat vroeg ik ff, maar dat is dus de bedoeling)

Dan kom je bij de douane en weer laat je je boarding pass zien. En dan verder wordt daar omgeroepen als je naar de gate kan. Alle gates zijn daar in 1 gang, maar er staat duidelijk met schermen aangegeven welke vlucht naar Eindhoven is. (er was op dat moment ook maar 1 vlucht vanaf die vertrek hal)

gr gr
pi_66923512
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding )

Nou op de terugreis moet je weer datzelfde gebouw in als waar je uitkwam. Dat is de 'prijsvechter' vertrekhal. Er zijn veel meer hallen, maar die zien er beter uit en zijn voor de luxere vliegmaatschappijen. En dan staan er lange rijen bij het inchecken. Maar als je online incheckt kan je daar langs lopen en moet je gewoon achter de balies langs lopen naar binnen. (ik twijfelde eerst of dit wel mocht, dus dat vroeg ik ff, maar dat is dus de bedoeling)

Dan kom je bij de douane en weer laat je je boarding pass zien. En dan verder wordt daar omgeroepen als je naar de gate kan. Alle gates zijn daar in 1 gang, maar er staat duidelijk met schermen aangegeven welke vlucht naar Eindhoven is. (er was op dat moment ook maar 1 vlucht vanaf die vertrek hal)

Hartstikke bedankt! ^0^
pi_66924123
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding )

Nou op de terugreis moet je weer datzelfde gebouw in als waar je uitkwam. Dat is de 'prijsvechter' vertrekhal. Er zijn veel meer hallen, maar die zien er beter uit en zijn voor de luxere vliegmaatschappijen. En dan staan er lange rijen bij het inchecken. Maar als je online incheckt kan je daar langs lopen en moet je gewoon achter de balies langs lopen naar binnen. (ik twijfelde eerst of dit wel mocht, dus dat vroeg ik ff, maar dat is dus de bedoeling)

Dan kom je bij de douane en weer laat je je boarding pass zien. En dan verder wordt daar omgeroepen als je naar de gate kan. Alle gates zijn daar in 1 gang, maar er staat duidelijk met schermen aangegeven welke vlucht naar Eindhoven is. (er was op dat moment ook maar 1 vlucht vanaf die vertrek hal)


Iemand hier zei dat ik duidelijke uitleg gaf. I bow to the master.

Hejje er ook eentje voor Weeze en Gatwick?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66925661
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 07:49 schreef Gutz het volgende:

[..]

Hartstikke bedankt! ^0^
Oh, en als je die bus terug neemt naar het vliegveld en je moet hem om 5 uur 's ochtends nemen: De taxi zet je af aan de verkeerde kant van het treinstation, waar de deuren nog dicht zitten. Gewoon om het gebouw heenlopen en dan kun je er wel in en dan kun je doorlopen naar waar de bussen staan en kun je bij de buschauffeur een kaartje kopen.

En als je met de taxi gaat, doe niet je bagage achterin, want dan moet je extra betalen en ik was te moe om tegen te sputteren, dus ik heb veel te veel extra betaald
pi_66929114
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Iemand hier zei dat ik duidelijke uitleg gaf. I bow to the master.

Hejje er ook eentje voor Weeze en Gatwick?
Hehe, bedankt.
Maar ik heb voor die airports geen uitleg. Ik ben alleen gevlogen met Ryanair naar Marseille en terug.
gr gr
pi_66929399
Is het eigenlijk erg als je bij je voornaam ook je tweede naam hebt ingevuld? Want in principe moet je toch alleen je eerste invullen?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_66929776
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:37 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hehe, bedankt.
Maar ik heb voor die airports geen uitleg. Ik ben alleen gevlogen met Ryanair naar Marseille en terug.
Was maar een grapje. Het zijn voor mij ook nieuwe luchthavens maar met bordjes lezen kom ik al een heel eind. Luchthavens zijn meestal ontworpen voor dummies dus zelfs ik moet mijn weg weten te vinden daar.

Als iemand trouwens wil weten waar de geldautomaten op Stansted zijn... meld je maar!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66929796
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:45 schreef rthls het volgende:
Is het eigenlijk erg als je bij je voornaam ook je tweede naam hebt ingevuld? Want in principe moet je toch alleen je eerste invullen?
Ik denk het niet, zolang het maar klopt met wat in je paspoort staat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66930973
Ja dat is wel zo. Dan laat ik het gewoon staan
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_66984322
quote:
PASSENGERS TO SUGGEST NEXT DISCRETIONARY CHARGE

¤1,000 CASH PRIZE FOR BEST SUGGESTION

Submit your ideas by email to competition@ryanair.com

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (12th Mar) invited passengers to suggest the airline’s next ancillary revenue idea after Chief Executive, Michael O’Leary, confirmed that the company is examining the possibility of passengers paying to use the on board toilets in a drive to keep costs down and lower Ryanair’s guaranteed lowest fares even further.

This Europe wide competition invites passengers to submit their most ingenious, wacky and creative ideas to Ryanair via the www.ryanair.com website to be in with a chance of winning a ¤1,000 cash prize.

Launching the competition, Ryanair’s Stephen McNamara said;

“Ryanair is Europe’s largest low fares airline and we plan to continue to reduce costs and fares by stimulating ancillary revenues. We have always provided passengers with choice, if you don’t want to pay for food – don’t buy it, if you don’t want to pay checked in bag charges – don’t bring checked in bags, if you don’t want to pay handling charges – then just use Visa Electron entirely free of charge.

Since we confirmed that we are considering a toilet charge we have received a huge number of ancillary revenue suggestions from passengers and we want more. We are asking passengers to submit their ideas with the most creative winning ¤1,000 cash. Some of the best suggests to date are:

· Charging for toilet paper – with O’Leary’s face on it,
· Charging ¤2.50 to read the safety cards,
· Charging ¤1 to use oxygen masks,
· Charging ¤25 to use the emergency exit,
· Charging ¤50 for bikini clad Cabin Crew.

Passengers can submit their ideas by email to competition@ryanair.com to enter their idea before the 30th March 2009. The winning idea will be chosen by Ryanair and our decision will be final.”
Ik vind hem leuk
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66987944
Morgen voor het eerst met ryanair vliegen en vroeg me nog wat af, wat betaald je ongeveer voor cola/bier/sterke drank bij ryanair ? En bieden ze ook nog eten aan ofzo ? Zo ja wat en voor welke prijs ongeveer ? Vroeg het me gewoon ineens af
pi_66988415
Koffie kost 3 euro, bier zo uit mijn hoofd 3,50/4 euro voor een blikje. Reken voor een sandwich op een euro of 6-8 denk ik.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66988821
Blikje bier kost ¤ 4,50.
Stop rockin' the boat.
pi_66988845
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:00 schreef copyfile het volgende:
Morgen voor het eerst met ryanair vliegen en vroeg me nog wat af, wat betaald je ongeveer voor cola/bier/sterke drank bij ryanair ? En bieden ze ook nog eten aan ofzo ? Zo ja wat en voor welke prijs ongeveer ? Vroeg het me gewoon ineens af



http://www.ink-live.com/ryanair/2009/jan/


pagina 142 en verder
pi_66989225
· Charging for toilet paper – with O’Leary’s face on it,
· Charging ¤2.50 to read the safety cards,
· Charging ¤1 to use oxygen masks,
· Charging ¤25 to use the emergency exit,

· Charging ¤50 for bikini clad Cabin Crew.



Maar is die wedstrijd wel serieus? Anders kan ik ook wel wat leuke dingen gaan bedenken.
Maar het zal wel Aprils fools worden...
gr gr
pi_66989416
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar het zal wel Aprils fools worden...
Kijk nog eens goed naar de uiterste inzenddatum en je weet genoeg zei ik ook al niet zoiets in het vorige topic
pi_66990599
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

http://www.ink-live.com/ryanair/2009/jan/


pagina 142 en verder
Thanks ! Had dat magazine niet gevonden Krijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?
En komen ze eigenlijk ook langs met andere spullen die ze proberen te slijten zoals flessen drank,parfum,sigaretten ?
pi_66990725
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:46 schreef copyfile het volgende:

[..]

Thanks ! Had dat magazine niet gevonden Krijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?
En komen ze eigenlijk ook langs met andere spullen die ze proberen te slijten zoals flessen drank,parfum,sigaretten ?
In het vliegtuig krijg je zo'n kaart.
gr gr
pi_66990908
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:46 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Had dat magazine niet gevonden Krijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?
En komen ze eigenlijk ook langs met andere spullen die ze proberen te slijten zoals flessen drank,parfum,sigaretten ?
Magazine is op aanvraag verkrijgbaar in het vliegtuig. En een paar pagina's verder staat het assortiment aan 'tax free' artikelen. Is ook een beetje afhankelijk van de bestemming en de duur van de vlucht waarmee ze hoe vaak langs komen.
pi_66992403
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:50:41 #50
11102 knep
Mountainfreak
pi_67018790
Vorige week vrijdag naar Ancona gevlogen en de maandag daarop weer terug, geheel probleemloos .
pi_67064872
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Da's zeer interessant, thanks!

Ik ben gisteren terug gekomen van Londen. Mijn vlucht was 2 cent maar kostte in totaal 10,02 euro door die stomme CC toeslag.

Vliegveld Weeze (Dusseldorf) ligt in the middle of nowhere, maar de route is met Deutsche Grüntlichkeit aangegeven, verdwalen is bijna onmogelijk. Parkeren kun je het beste doen op parkeerplaats 2, klein stukje lopen maar scheelt de helft en echt goedkoop is parkeren daar uiteraard niet. Ik betaalde nu 36 euro voor 3 dagen.
Met online inchecken kon ik meteen doorlopen, wel werd mijn handbagage gewogen en moest ik mijn zakje vloeistoffen laten zien. Had ik eerder niet meegemaakt de afgelopen jaren.

Zowel de heen- als terugvlucht vertrokken keurig op tijd en kwamen eerder dan gepland aan. Ik zat beide keren achterin het vliegtuig (weer even gelachen met de rij die bij de eerste trap aansloot terwijl ik doorwandelde naar achteren). Op de terugweg was ik als een van de eersten uit het vliegtuig en 10 minuten later zat ik in de auto op weg naar huis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67065251
Huh kost CC nou 10 euro?
Of is dat een retourtje?
gr gr
pi_67065420
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Huh kost CC nou 10 euro?
Of is dat een retourtje?
Retourtje uiteraard. 1 cent heen, 1 cent terug, en voor elke trip 5 euro CC kosten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 15 maart 2009 @ 14:24:01 #54
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67069047
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:


http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
!!! Go 49-ers !!!
pi_67070122
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]

http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
Is op de vorige pagina al gepost.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67070344
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]

http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
hahaha
leuke grap hoor
gr gr
  maandag 16 maart 2009 @ 10:15:08 #57
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67094350
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgen
pi_67095702
Net terug uit Londen, maar de reiskriebels zijn nog niet weg... Ik zie dat je voor 20 euro incl belasting naar Milaan kunt in mei, dat is wel een errug leuk tripje...
pi_67095788
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:15 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgen
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.

Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).

Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
  maandag 16 maart 2009 @ 11:42:33 #60
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67096895
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:

[..]

Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.

Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).

Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
Thnx. Zal es ff erin duiken, voordat ik daar m'n gegevens achterlaat .
pi_67107245
Afgelopen weekend voor het eerst met ryanair van weeze naar stockholm gevlogen. Moet zeggen dat ik erg verrast was hoe goed alles ging. heen iets vertraging maar netjes op tijd geland, terugweg geen vertraging en 20 min. eerder geland. inchecken etc. gaat ook erg snel op die kleine luchthavens. Ben zelf erg lang maar dan nog vrij veel beenruimte Volgende keer zeker weer, stiekem alvast aan het kijken voor volgend weekendje weg
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:27:13 #63
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67138287
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=mar&story=gen-en-160309
quote:
MORE ROUTE AND FLIGHT CUTS AT DUBLIN

AS GOVT OWNED IAA RAISES FEES 12%

Ryanair, Ireland’s largest airline, today (16th Mar) announced a further series of route, flight and frequency cuts at Dublin Airport from July, as the impact of the ¤10 tourist tax and other Government price hikes cause numbers at Dublin to decline – down 12% in February alone. Ryanair confirmed that these latest cuts were being implemented in response to the decision of the Government owned Irish Aviation Authority to increase ATC charges by 12% this summer, at more than 12 times the rate of inflation.

From July 2009 Ryanair will close four routes from Dublin to Basel, Doncaster, Oporto and Teesside, and reduce frequencies on eight more routes from Dublin to Aberdeen, Biarritz, Billund, Bournemouth, Carcassonne, East Midlands, Malaga and Rome (Ciampino). These cuts will result in one additional based aircraft (five in total) being switched from high cost Dublin Airport to a low cost Ryanair European base in July.

Ryanair’s latest cuts at Dublin for summer 2009 will see:

A 22% cut in Dublin based aircraft (from 22 to 17).
A 20% cut in weekly rotations (from over 700 to under 600).
A 23% drop in Ryanair’s Dublin traffic (10.8m to 8.3m pax in 2009/10).
The loss of 50 Dublin based jobs (250 in total).
Further cuts in Ryanair’s Dublin winter schedule will be announced later.

Announcing these further Dublin cuts today, Ryanair’s Michael O’Leary said:

“This latest 12% increase in Government owned ATC charges at Dublin Airport is another nail in the coffin of Irish tourism. These increases have been rubber-stamped yet again by Ireland’s useless Aviation Regulator, Cathal Guiomard, proving again how useless he is and that he should be sacked. How can any regulator approve a 12% increase in ATC charges in a year when inflation will be negative? This is impossible to justify.

“These IAA increases show that this gutless Government has no interest in Irish tourism. Over the last three months traffic at Dublin Airport has declined by 12%, with 500,000 fewer passengers, and this collapse will get worse from April when the Government ¤10 travel tax and these IAA increases come in.

“These massive Government cost increases prove that this Government is devastating the tourism industry. Already this year the DAA has increased airport charges, increased wheelchair charges, is double charging for kiosk installation and now the Government and its clueless Regulator allows the IAA to raise ATC charges by 12%, when inflation is at 0%.

“At a time when Governments and airports all over Europe are reducing costs in order to stimulate tourism, the Irish Government is raising costs and introducing taxes which can only damage tourism. Ryanair calls again on the Irish Government to promote tourism by scrapping the travel tax and sacking Cathal Guiomard, the useless and incompetent Aviation Regulator”.

CANCELLED
Basel
Doncaster
Oporto
Teesside

REDUCTIONS
Aberdeen
Biarritz
Billund
Bournemouth
Carcassonne
East Midlands
Malaga
Rome (CIA)
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:45:56 #64
153375 Lijpo
Finesse en souplesse
pi_67143039
Ik ga vrijdag naar Stockholm en nu vertrekken we om 15:40, online hebben we al ingechecked. Tot hoelaat kan je daar aankomen om nog mee te kunnen?
pi_67149747
Op je e-ticket staat de boarding time. Dan moet je aan de gate staan. Security duurt meestal niet langer dan 10 minuten in Eindhoven.
Stop rockin' the boat.
pi_67159392
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:

[..]

Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.

Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).

Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
superhandig!!!!!!!!!!!!!
looooooooooooooooool lol
pi_67177345
Vanmorgen vanaf Weeze naar Edinburgh gevolgen. Tien minuten vertraging, verder geen opmerkingen. Ook geen strenge controle van handbagage oid.
pi_67178067
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanmorgen vanaf Weeze naar Edinburgh gevolgen. Tien minuten vertraging, verder geen opmerkingen. Ook geen strenge controle van handbagage oid.
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67180197
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.

Welk airport was dat?
gr gr
pi_67180795
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Ik ook vanaf Londen Stansted. Maar had 11 kilo en er werd niks van gezegd

En de trolley van een vriendin moest helemaal doorzocht worden en daarna ook nog eens de mobiele telefoon en camera opnieuw door de scanner...
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:46:25 #71
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67180848
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Ik vraag me af waarom de beveiliging eigenlijk de bagage weegt, die hebben daar geen belang bij, of worden ze soms gesponserd door Ryanair?
Vloeistoffen aangeven, ach wellicht hebben ze weer zo'n briefing gekregen die zo vaak bij de verschillende beveiligingsbedrijven op luchthavens rondgaat dat ze aan bepaalde dingen extra aandacht moeten geven, dat gebeurd de eerste paar dagen en daarna ebt dat weer weg, het blijven namelijk mensen, en menselijk gedrag is nu eenmaal dat hij alleen werk goed blijft uitvoeren waar deze echt het nut van inziet, dus ja dat is het onderscheppen van vuur en steekwapens of andere scherpe voorwerpen maar echt niet bij elk aangetroffen vloeistof op de scanner kijken of het wel apart aangegeven is in het zakje en of het nu 100 of 125 ml is.
Al zijn ze op Duitse luchthavens in principe wel strenger, maar dat heeft alles te maken met het verleden doordat de Duitse beveiliging toen niet zo goed hun werk deed.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67196160
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:31 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]


Welk airport was dat?
Weeze.

En toen ik terugkwam van Gatwick moest ik het zakje ook laten zien maar werd het gewicht niet gecontroleerd. Wat balen was, want dan had ik veul meer mee kunnen nemen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:47:55 #73
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_67220213
Ik wil een enkeltje van Santiago de C. naar Frankfurt boeken, en dan staat er in het boekingsscherm bij bagage inchecken:
1 koffer + online check in: 15 euro
en
1 koffer + luchthaven check in: 20 euro
en dan 2 koffers en 3 koffers met dezelfde check-in opties (online of luchthaven)
Maar bij de bagageregels staat onder de voorwaarden voor online inchecken dat je altijd op de luchthaven moet inchecken als je in te checken bagage hebt. Hoe valt dat met elkaar te rijmen? Ik snap er echt niets van.
Wellicht is er in Santiago zo'n bagage drop off punt, maar de regels reppen daar helemaal niet over. Die zeggen alleen: bagage inchecken is noodzakelijkerwijs inchecken op luchthaven.
It's not a lie, if you believe
pi_67220882
Vanaf mei vandaag kan je ook voor webcheckin kiezen als je een koffer meeneemt. Het is dus ook de bedoeling dat er vanaf die tijd op alle airports bagage drop-off points zijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:44:32 #75
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_67243502
:\. het is zo goedkoop. Alleen vliegen ze verdomd laat naar stockholm. Pas om 16:20 . Heel je dag naar de knoppen. Voor het dubbele met SAS en dan ben je erom 12:30
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_67265997
Verander je OP maar:
quote:
As we previously wrote, Ryanair Chief Executive Michael O’Leary emphasized in a press conference Thursday that his airline was indeed serious about the prospect of starting to charge customers for use of the lavatory. So serious, in fact, that O’Leary told the Associated Press he has asked engineers at U.S. aircraft maker Boeing — which supplies Ryanair’s entire fleet of 737-800s — to design toilets that can be opened by credit-card swipe. O’Leary said an earlier idea to make the loos coin-operated wouldn’t work, in part because Ryanair operates heavily in areas using both the euro and British pound.

“We have looked into this before, and the problem is Boeing can’t come up with a mechanism on the toilet door to take coins,” he said. “We’re suggesting they go back and look at a mechanism where you’d swipe the credit card for a quid (British pound) on the toilet door. They’ve gone off to look at that. … We are serious.”
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:24:25 #77
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67268361
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]

http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
DUS!
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 22 maart 2009 @ 13:41:32 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_67291742
Waarom krijg ik de hele tijd een melding 'session locked' als ik wil gaan kijken naar vluchten.
pi_67300147
Zal wel aan je eigen internet/browser liggen.
  zondag 22 maart 2009 @ 18:37:16 #80
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67300815
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:02 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf mei vandaag kan je ook voor webcheckin kiezen als je een koffer meeneemt. Het is dus ook de bedoeling dat er vanaf die tijd op alle airports bagage drop-off points zijn.
Ik vraag me af of en zo ja hoeveel tijdwinst dat voor de reiziger gaat opleveren. Het enige verschil met de huidige situatie is dat je dan geen boarding pass hoeft te worden geprint. Nou, dat zal me een tijdwinst opleveren . Om bagage af te geven, moet je nog steeds in de rij staan en zul je ook nog steeds moeten aangeven waar je naartoe vliegt. Als ik vandaag op de vlucht van Edinburgh naar Weeze zag, hoeveel mensen nog bagage hadden ingecheckt, gaat die rij echt niet korter worden.

Overigens ging die vlucht prima met daaraan voorafgaand natuurlijk de belachelijke douanecontrole. Ik zag daar zelfs mensen hun schoenen uittrekken zonder dat ze daartoe verzocht werden. Laat dat dan lekker; dát kost pas tijd....
pi_67302240
Tenzij ze er geen 'offciële' geprinte bagagelabels meer om gaan doen, maar van die recyclebare kaartjes met alleen de bestemming, zoals dat nu ook op sommige routes gebeurt.
Dan scheelt het ook weer naam, datum, vluchtnummer etc op je label printen. Je weet dan wel zeker dat je je bagage kwijt bent als die niet bij terugkomst verschijnt, want traceren kan dan ook niet meer.
pi_67302326
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zag daar zelfs mensen hun schoenen uittrekken zonder dat ze daartoe verzocht werden. Laat dat dan lekker; dát kost pas tijd....
Dat is bij vertrek vanaf de Engelse luchthavens dan ook net zo gewoon als je laptop uit je tas halen en je broekzakken leeghalen voor je door de scanner loopt.
Op Schiphol hoef je niet je schoenen uit te doen, met als gevolg dat de helft dat alsnog moet doen en terug door de scanner moet.
pi_67304253
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
Tenzij ze er geen 'offciële' geprinte bagagelabels meer om gaan doen, maar van die recyclebare kaartjes met alleen de bestemming, zoals dat nu ook op sommige routes gebeurt.
Dan scheelt het ook weer naam, datum, vluchtnummer etc op je label printen. Je weet dan wel zeker dat je je bagage kwijt bent als die niet bij terugkomst verschijnt, want traceren kan dan ook niet meer.
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte prima
pi_67334414
Afgelopen januari in vier dagen vijf keer gevlogen met Ryanair (Weeze > Dublin > Glasgow > Wroclaw > Stockholm > Eindhoven) voor 62 euro

Is me erg goed bevallen, geen vertraging of niets gehad. Douane ging overal prima, ondanks het feit dat mijn rugtas iets groter was dan de regels voorschrijven.


Voor eind mei een trip geboekt naar Riga, voor tien euro retour


Heb op mijn site overigens een handleiding staan hoe je stap voor stap een Visa Electron kaart aanmaakt bij EntroPay, misschien handig voor de twijfelaars. Werkt prima en de support is uitstekend. (Ik maakte per ongeluk 2 accounts aan, maar kreeg het geld van 1 netjes teruggestort)

Linkje: Geen creditcardkosten dankzij Visa Electron

(op/aanmerkingen hoor ik graag! Op mijn site trouwens ook mijn 'daglog' van die reisvierdaagse)
pi_67335657
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:26 schreef Inu het volgende:
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte prima
Dat is bij sommige self-service automaten de gewoonte inderdaad. Maar dan is er nog altijd een netwerkverbinding nodig om je reservering op te zoeken. Wat ik bedoelde is meer zoiets als je nu hebt bij busreizen; geen computer of printer voor nodig.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:56:00 #86
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67337246
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:43 schreef bartfr het volgende:
Afgelopen januari in vier dagen vijf keer gevlogen met Ryanair (Weeze > Dublin > Glasgow > Wroclaw > Stockholm > Eindhoven) voor 62 euro
Uhmm ik zie Weeze helemaal niet als mogelijkheid op de RA-site...
!!! Go 49-ers !!!
pi_67337364
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Uhmm ik zie Weeze helemaal niet als mogelijkheid op de RA-site...
= Dusseldorf (NRN)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 24 maart 2009 @ 03:51:44 #88
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67345853
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:58 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

= Dusseldorf (NRN)
thx
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:06:51 #89
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67386004
Gisteren een kleine vakantie geboekt naar Mallorca voor het geweldige tarief van 75 euro per persoon. Vele malen goedkoper dan alle andere luchtvaartmaatschappijen en touroperators.
pi_67393168
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Professional het volgende:
Gisteren een kleine vakantie geboekt naar Mallorca voor het geweldige tarief van 75 euro per persoon. Vele malen goedkoper dan alle andere luchtvaartmaatschappijen en touroperators.
Inclusief je bagage ? :-)
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:23:21 #91
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67394615
Inclusief taxes, creditcard en 1 koffer. En dat is dan voornamelijk voor mijn vriendin, vrouwen he?
pi_67409084
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
quote:
Nieuwe Ryanair-bestemmingen vanaf Maastricht Aachen Airport

Ryanair ziet weer kansen voor nieuwe bestemmingen op Maastricht Aachen Airport. Dat zegt een woordvoerder in reactie op de plannen van de regering om de vliegtaks af te schaffen. De vliegtaks is een milieuheffing die vluchten vanuit Nederland duurder maakten ten opzichte van Duitsland en België.

Minder passagiers kozen daarom voor Maastricht vliegveld. Ryanair besloot daarop deze winter niet meer vanaf Maastricht te vliegen. Vanaf 1 april kunnen wel weer vluchten geboekt worden. Volgens Ryanair worden dat er nu dus op korte termijn weer meer.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:32:23 #93
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67411726
quote:
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
!!! Go 49-ers !!!
pi_67411855
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
goeie, kan O'leary vast ook wel om lachen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67411870
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67412286
quote:
Ah, dat is mooi, zullen er dan ook andere bestemmingen bijkomen die niet vanaf Eindhoven bevlogen (is dat een woord? ) worden?

Of is het een grap?
gr gr
pi_67412364
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
gr gr
pi_67423309
Heb een beetje een vreemde vraag. Mijn vriendin heeft dinsdagavond tickets geboekt via Ryanair met vertrek vanuit Eindhoven. Nu zat ik vanmorgen even te checken en vanuit Dusseldorf is het gewoon een factor vier goedkoper (100 euro totaal i.p.v. 400 euro totaal).

Is het mogelijk om bijvoorbeeld het huidige ticket te annuleren en alsnog vanuit Dusseldorf te gaan? Als ik de boel ga omzetten naar Dusseldorf kom ik alsnog hoger dan 400 uit dus dat is geen optie. Ik vermoed dat we gewoon pech hebben maar wil het toch even checken hier.

Misschien dat we nog wel de tax terugkrijgen aangezien deze is afgeschaft door de regering?
pi_67423713
400 euro voor ryanair tickets......ga dan met de KLM

volgens kun je binnen 8 dagen annuleren, moet je alleen wel even bellen met die ryanair helpdesk. Als je annuleringsverzekering hebt krijg je het sowieso terug natuurlijk.
pi_67423747
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:34 schreef ASroma het volgende:
400 euro voor ryanair tickets......ga dan met de KLM

volgens kun je binnen 8 dagen annuleren, moet je alleen wel even bellen met die ryanair helpdesk. Als je annuleringsverzekering hebt krijg je het sowieso terug natuurlijk.
KLM was nog duurder... als je annuleert krijg je toch niet je geld terug?

En met annuleringsverzekering moet je volgens mij een geldige reden hebben, zoals ziekte of overlijden oid.
pi_67424015
Volgens de Ryanair website kun je hooguit een gedeelte van de belastingen terug krijgen als je de vlucht niet gebruikt.
Stop rockin' the boat.
pi_67424054
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:22 schreef shooorty het volgende:

Misschien dat we nog wel de tax terugkrijgen aangezien deze is afgeschaft door de regering?
Die is niet direct per vandaag eraf hoor.

En dat heeft iedereen wel eens. Dat als je vandaag boekt het morgen goedkoper is.

400 eur is wel ziekelijk duur voor 2 ryanair tix. Je vriendin kan zeker niet goed zoeken
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:45:40 #103
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67424097
All Ryanair fares are fully changeable flight/dates/times/routes and names (up to 4 hours prior to original flight departure) however fares, fees or charges are non-refundable.

hmmm lama, ik denk dat je genaaid bent..... je zou altijd nog even hier naar kunnen bellen Nederland 0900 20 22 184 - English speaking 45c per minute

annuleringsverzekering verschilt per verzekeringsmaatschappij
pi_67424310
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:44 schreef jmac het volgende:

[..]

Die is niet direct per vandaag eraf hoor.

En dat heeft iedereen wel eens. Dat als je vandaag boekt het morgen goedkoper is.

400 eur is wel ziekelijk duur voor 2 ryanair tix. Je vriendin kan zeker niet goed zoeken
Geen idee hoe ze dat heeft gedaan. Zijn van Eindhoven naar Pisa en weer terug. Dan moeten we ze helaas maar gewoon laten staan en volgende keer een stuk beter kijken... helaas.
pi_67424351
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:45 schreef ASroma het volgende:
All Ryanair fares are fully changeable flight/dates/times/routes and names (up to 4 hours prior to original flight departure) however fares, fees or charges are non-refundable.

hmmm lama, ik denk dat je genaaid bent..... je zou altijd nog even hier naar kunnen bellen Nederland 0900 20 22 184 - English speaking 45c per minute

annuleringsverzekering verschilt per verzekeringsmaatschappij
Precies, ben er ook bang voor. Vanmiddag maar wel even bellen maar denk niet dat ze zo vriendelijk zijn om die 400 euro tickets in te ruilen voor 100 euro tickets :p
pi_67424479
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:52 schreef shooorty het volgende:

[..]

Precies, ben er ook bang voor. Vanmiddag maar wel even bellen maar denk niet dat ze zo vriendelijk zijn om die 400 euro tickets in te ruilen voor 100 euro tickets :p
Gewoon bellen en zeg tegen ze dat je vriendin per ongeluk de verkeerde luchthaven heeft aangevinkt. (van waaruit jullie vertrekken).
Gewoon een zielig verhaal ophangen dat het voor haar de eerste keer was en nog niet helemaal begreep hoe het precies werkt.
Misschien dat ze mee willen werken. Het zou dan helemaal mooi zijn als Ryanair ook nog eens het verschil terugbetalen.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_67424625
maar daarna niet hier komen klagen dat Weeze onbereikbaar is met het OV op het tijdstip dat je wil vliegen...
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:01:54 #108
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67424692
hebben jullie al betaald dan? misschien als je het treft met de medewerker dat die dat door de vingers ziet en die tickets dan wel omboekt of gewoon helemaal uit het systeem verwijdert. Idd zielig verhaal gewoon aardig blijven etc.
pi_67424741
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:55 schreef guapo het volgende:

[..]

Gewoon bellen en zeg tegen ze dat je vriendin per ongeluk de verkeerde luchthaven heeft aangevinkt. (van waaruit jullie vertrekken).
Gewoon een zielig verhaal ophangen dat het voor haar de eerste keer was en nog niet helemaal begreep hoe het precies werkt.
Misschien dat ze mee willen werken. Het zou dan helemaal mooi zijn als Ryanair ook nog eens het verschil terugbetalen.
Dat is inderdaad nog weleens een idee. Als Ryanair het verschil niet wil terugbetalen laten we hem op Eindhoven staan. Rij liever naar Eindhoven als naar Dusseldorf maar als het 300 euro scheelt rij ik wel naar Duitsland.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef DutchTrain het volgende:
maar daarna niet hier komen klagen dat Weeze onbereikbaar is met het OV op het tijdstip dat je wil vliegen...
We gaan gelukkig gewoon met de auto
pi_67424772
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:01 schreef ASroma het volgende:
hebben jullie al betaald dan? misschien als je het treft met de medewerker dat die dat door de vingers ziet en die tickets dan wel omboekt of gewoon helemaal uit het systeem verwijdert. Idd zielig verhaal gewoon aardig blijven etc.
Jep, gewoon meteen via CreditCard betaald. Op de site staat dat het verschuldigde bedrag nul is dus ik neem aan dat het ook al helemaal is doorgevoerd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:08:47 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67424885
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef DutchTrain het volgende:
maar daarna niet hier komen klagen dat Weeze onbereikbaar is met het OV op het tijdstip dat je wil vliegen...
Gaat daar eigenlijk nog iets aan gedaan worden in de toekomst?

Het spoor Nijmegen-Kleve zal wel nooit meer hersteld worden, maar een regelmatige, directe busverbinding Nijmegen-Goch-Weeze of Venlo-Venray-Weeze (of zelfs dat hele rondje) moet toch mogelijk zijn?

Dat je afhankelijk bent van een taxibusje is zo on-Nederlands, dat het erg lang duurde voordat ik kon geloven dat er echt geen reguliere OV-verbinding is!
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:12:26 #112
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67425008
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Gaat daar eigenlijk nog iets aan gedaan worden in de toekomst?

Het spoor Nijmegen-Kleve zal wel nooit meer hersteld worden, maar een regelmatige, directe busverbinding Nijmegen-Goch-Weeze of Venlo-Venray-Weeze (of zelfs dat hele rondje) moet toch mogelijk zijn?

Dat je afhankelijk bent van een taxibusje is zo on-Nederlands, dat het erg lang duurde voordat ik kon geloven dat er echt geen reguliere OV-verbinding is!
die taxibusjes vind ik eigenlijk best wel ideaal. Aardige gasten ook waar je een beetje mee kan ouwehoeren, voor je het weet sta je op arnhem centraal.
pi_67425033
ik heb zo'n electron visa card aangemaakt, binnenkort maar eens GRATIS ergens heen vliegen
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_67425267
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:13 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
ik heb zo'n electron visa card aangemaakt, binnenkort maar eens GRATIS ergens heen vliegen
Bedenk je wel dat die gewoon bij het BKR geregged worden.

Neteller card is ook prepaid maar staat bij 't BKR voor 4k geregistreerd.
pi_67426318
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:22 schreef shooorty het volgende:
Heb een beetje een vreemde vraag. Mijn vriendin heeft dinsdagavond tickets geboekt via Ryanair met vertrek vanuit Eindhoven. Nu zat ik vanmorgen even te checken en vanuit Dusseldorf is het gewoon een factor vier goedkoper (100 euro totaal i.p.v. 400 euro totaal).

Is het mogelijk om bijvoorbeeld het huidige ticket te annuleren en alsnog vanuit Dusseldorf te gaan? Als ik de boel ga omzetten naar Dusseldorf kom ik alsnog hoger dan 400 uit dus dat is geen optie. Ik vermoed dat we gewoon pech hebben maar wil het toch even checken hier.

Misschien dat we nog wel de tax terugkrijgen aangezien deze is afgeschaft door de regering?
looooooooooooool in februari heb ik voor een RETOUR 2 euro betaald LOOOOOOOOOOL Eindhoven-Pisa
LooooooooooooooooooooooooooooooooooooooLoLoL pwned
looooooooooooooooool lol
pi_67426519
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:19 schreef jmac het volgende:

[..]

Bedenk je wel dat die gewoon bij het BKR geregged worden.
Neehoor, je moet immers een bedrag storten voordat je iets kunt uitgeven. Je koopt dus niets op krediet. En mensen met een BKR-codering hebben, kunnen ook een Electron kaart aanvragen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:28:47 #117
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67427786
Hopelijk komen er wat leuke bestemmingen vanaf Maastricht bij.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:41:34 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67428251
En meer vanaf Eindhoven, meer vanaf Amsterdam met Easyjet, meer Wizzair, nieuwe maatschappijen,... het wordt weer leuk!
pi_67431649
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:49 schreef MrKawada het volgende:

[..]

looooooooooooool in februari heb ik voor een RETOUR 2 euro betaald LOOOOOOOOOOL Eindhoven-Pisa
LooooooooooooooooooooooooooooooooooooooLoLoL pwned
Maart: Retour Weeze- Gatwick. 0,02 euro.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67436328
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maart: Retour Weeze- Gatwick. 0,02 euro.
haha ja ik ook 0,02 in maart: weeze-berlijn
looooooooooooooooool lol
pi_67437417
Wanneer krijgen we de vliegtax terug van Ryanair?
pi_67442904
Ryanair kennende zullen ze 11,25 'administratiekosten' rekenen bij het teruggeven van de tax
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:17:11 #123
51286 w00h00
Digital man!
pi_67457265
jezus, in het vliegtuig komen ze gewoon langs met loten en geurtjes om te kopen
pi_67457303
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:17 schreef w00h00 het volgende:
jezus, in het vliegtuig komen ze gewoon langs met loten en geurtjes om te kopen
En dat muziekje als ze op tijd geland zijn
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:25:33 #125
51286 w00h00
Digital man!
pi_67457479
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En dat muziekje als ze op tijd geland zijn
Alsof iemand z'n gameboy aanzet.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:21:12 #126
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67458983
De tekst wat na het muziekje volgt is nog veel erger. Hoezo zelfbevlekking?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:51:31 #127
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67459788
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En dat muziekje als ze op tijd geland zijn



misschien kan ie wel in de op
pi_67459936
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:51 schreef ASroma het volgende:

[..]




misschien kan ie wel in de op
Waarom klikte ik

Zit nu gvd hele dag met dat muziekje in mijn kop
pi_67461500
Waarom kan je bij RyanAir (en Easyjet trouwens ook niet) niet betalen met Ideal ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:52:59 #130
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67461680
Omdat ze nu eenmaal veel geld verdienen met de creditcard transacties, en dat zullen ze echt niet 1,2,3 schrappen.
pi_67461790
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:52 schreef Professional het volgende:
Omdat ze nu eenmaal veel geld verdienen met de creditcard transacties, en dat zullen ze echt niet 1,2,3 schrappen.
Maar moet je als bedrijf (of winkel) zijnde, ook niet een percentage aan de CC maatschappij afstaan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:58:29 #132
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67461837
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar moet je als bedrijf (of winkel) zijnde, ook niet een percentage aan de CC maatschappij afstaan ?
Ja, en dat percentage ligt véééle malen lager dan Ryanair doorberekent. Zou zomaar 2% kunnen zijn... Nou, daar zit je dan met je ticket van 1 cent en 'creditcardkosten' van een tientje.
pi_67461964
Wordt "Weeze" niet meer gebruikt?
pi_67461977
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef OldJeller het volgende:
Wordt "Weeze" niet meer gebruikt?
Huh? Hoe bedoel je?
pi_67462023
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Huh? Hoe bedoel je?
Nouja, ik kan het zo 123 niet vinden op de site van ryanair, al zijn er wel mensen die hier via dat vliegveld vliegen?
Düsseldorf wordt nog wel gebruikt, ligt er dichtbij.
pi_67462039
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:05 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nouja, ik kan het zo 123 niet vinden op de site van ryanair, al zijn er wel mensen die hier via dat vliegveld vliegen?
Düsseldorf wordt nog wel gebruikt, ligt er dichtbij.
Düsseldorf = Weeze

Best verwarrend. Je zult de eerste niet zijn die in Düsseldorf staat en in Weeze had moeten zijn.
pi_67462079
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Düsseldorf is Weeze
Die twee plaatsen liggen iets meer dan 80 km uit elkaar.
En als ik op de site kijk van Ryanair dan kan je wel voor Düsseldorf (NRN) kiezen, maar niet Weeze.. dus dat is inderdaad behoorlijk verwarrend.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:08:54 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67462119
Ja, Nijmegen licht dichterbij, maar is internationaal niet zo bekend
pi_67462183
Ik neem aan dat ze wel op je ticket / boekingsinformatie zetten dat je in de plaats Weeze moet zijn?

Maar even voor de duidelijkheid, alles van Ryanair dat van "Düsseldorf (NRN)" vliegt, vliegt eigenlijk vanaf Weeze?
pi_67462255
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:10 schreef OldJeller het volgende:
Ik neem aan dat ze wel op je ticket / boekingsinformatie zetten dat je in de plaats Weeze moet zijn?

Maar even voor de duidelijkheid, alles van Ryanair dat van "Düsseldorf (NRN)" vliegt, vliegt eigenlijk vanaf Weeze?
Ja NRN staat voor Niederrhein (naam van de luchthaven van Weeze)
pi_67462305
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:08 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, Nijmegen licht dichterbij, maar is internationaal niet zo bekend
Nijmegen ligt sowieso in Nederland.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_67462348
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja NRN staat voor Niederrhein (naam van de luchthaven van Weeze)
ah, oké. Goed om te weten!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:17:04 #143
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67462374
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:10 schreef OldJeller het volgende:
Ik neem aan dat ze wel op je ticket / boekingsinformatie zetten dat je in de plaats Weeze moet zijn?
Nee.
quote:
Maar even voor de duidelijkheid, alles van Ryanair dat van "Düsseldorf (NRN)" vliegt, vliegt eigenlijk vanaf Weeze?
Ja. Dat vliegveld heet Niederrhein en bij Ryanair noemen ze dat Dusseldorf Niederrhein. Net zoals Charleroi Brussel Zuid is, en Bergamo Milaan.

Ik zie trouwens net wel dat ze tegenwoordig Dusseldorf-Weeze (NRN) op de lijst hebben staan, dus ze hebben het kort geleden aangepast.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67462475
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Ja. Dat vliegveld heet Niederrhein en bij Ryanair noemen ze dat Dusseldorf Niederrhein. Net zoals Charleroi Brussel Zuid is, en Bergamo Milaan.

Ik zie trouwens net wel dat ze tegenwoordig Dusseldorf-Weeze (NRN) op de lijst hebben staan, dus ze hebben het kort geleden aangepast.
Ik ken het idee. Dat hebben inderdaad wel veel steden, maar meestal wordt het er wel bij vermeld. In dit geval niet. Nu nog steeds niet zie ik.

  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:27:53 #145
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67462705
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:20 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik ken het idee. Dat hebben inderdaad wel veel steden, maar meestal wordt het er wel bij vermeld. In dit geval niet. Nu nog steeds niet zie ik.

[ afbeelding ]
Doe eens CTRL-F5? Misschien hebben ze het HEEL kort geleden aangepast
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67462779
Het ligt eraan dat jij de site in het Engels hebt en ik in het Nederlands.
Bij de Engelse versie staat er inderdaad Düsseldorf-Weeze, en bij de Nederlandse staat enkel Düsseldorf.
pi_67462828
Op de Nederlandse site is het Dusseldorf (NRN), op de Engelse Dusseldorf-Weeze (NRN)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67463586
nu weer mooie aanbiedingen voor 5 euro per ticket zonder belastingen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:13:08 #149
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67464155
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Düsseldorf = Weeze

Best verwarrend. Je zult de eerste niet zijn die in Düsseldorf staat en in Weeze had moeten zijn.
hehehe ken die verhalen ook ahaha altijd mooi
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:41:38 #150
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67467139
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:14 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Nijmegen ligt sowieso in Nederland.
dat weet ik ook wel, maar de laatste tijd type ik dat foutje iets te vaak
pi_67468033
Misschien iets om in de OP te vermelden, Dusseldorf (NRN) = Weeze
Stop rockin' the boat.
pi_67470087
Vraagje. Ik ga morgen met Ryanair naar Dublin. Nu heb ik gistyer mijn enkel gebroken, zou ik daarvoor kunnen bellen met hen dat ik graag ergens alleen kan zitten zodat ik mijn been omhoog kan houden ? Of is dat een raar verzoek ?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:29:11 #153
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67470233
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:23 schreef DutchieBre het volgende:
Vraagje. Ik ga morgen met Ryanair naar Dublin. Nu heb ik gistyer mijn enkel gebroken, zou ik daarvoor kunnen bellen met hen dat ik graag ergens alleen kan zitten zodat ik mijn been omhoog kan houden ? Of is dat een raar verzoek ?
Zou 't iig op het vliegveld ff aangeven zodat je als eerste het vliegtuig in kan en vooraan kunt zitten .
pi_67470887
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zou 't iig op het vliegveld ff aangeven zodat je als eerste het vliegtuig in kan en vooraan kunt zitten .
Niet dat ze dan opeens met extra kosten op de proppen komen ?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:06:13 #155
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67471524
Je hebt de toeslag voor vervoer met rolstoel naar het vliegtuig al betaald.. dat zit bij Ryanair standaard in de belastingen verweven.

Al is Ryanair normaal gesproken niet zo heel goed op customer service gebied, zij zien dit meer als busvervoer maar dan in een vliegtuig, wellicht dat je zelfs priority boarding moet kopen..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67473260
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:06 schreef ozzietukker het volgende:
Je hebt de toeslag voor vervoer met rolstoel naar het vliegtuig al betaald.. dat zit bij Ryanair standaard in de belastingen verweven.

Al is Ryanair normaal gesproken niet zo heel goed op customer service gebied, zij zien dit meer als busvervoer maar dan in een vliegtuig, wellicht dat je zelfs priority boarding moet kopen..
Ik las ook al dat ik een verklaring van de dokter nodig heb dat ik kan vliegen :S .. Tis maar wat gips hoor ..
pi_67473546
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:49 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ik las ook al dat ik een verklaring van de dokter nodig heb dat ik kan vliegen :S .. Tis maar wat gips hoor ..
Maar met een gipsen been loop je veel meer kans op trombose (dan mensen zonder een gipsbeen, niet alsof het nu accuut erin schiet. . Vliegmaatschappijen willen daar niet verantwoordelijk voor zijn en een doktersverklaring regelt dat.

Als je kunt regelen dat de arts erop zet dat je je been hoog moet houden en je dat meldt bij de incheck (met de mededeling dat je gisteren je been gebroken hebt dus eerder niks kon laten weten) is er best kans dat ze je als eerste laten boarden en je een rij alleen krijgt. Mits het vliegtuig niet vol zit natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67473654
Ik heb een verklaring van het ziekenhuis voor de dokter .. Die kan ik ook gebruiken zeiden ze in het ziekenhuis .. let's hope so, heb weinig zin om vannacht weer terug naar huis te rijden ..
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:59:41 #159
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67475814
En waar kun je het goedkoopst parkeren: Weeze of Brussel?
!!! Go 49-ers !!!
pi_67477328
Charleroi is iig niet goedkoop ..
pi_67479379
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:02 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb een verklaring van het ziekenhuis voor de dokter .. Die kan ik ook gebruiken zeiden ze in het ziekenhuis .. let's hope so, heb weinig zin om vannacht weer terug naar huis te rijden ..
Het beste toch ff bellen ook nog, het goedkope Ierland nummer kan je altijd proberen (als je met VoIP Buster beld is dit zowiezo gratis). Aangeven dat je Special Assistence nodig hebt.
pi_67486708
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar met een gipsen been loop je veel meer kans op trombose (dan mensen zonder een gipsbeen, niet alsof het nu accuut erin schiet. . Vliegmaatschappijen willen daar niet verantwoordelijk voor zijn en een doktersverklaring regelt dat.
Dat is het probleem niet, dat is afgedekt in de kleine lettertjes. Ze willen niet het risico lopen om ergens te moeten landen om jou naar het ziekenhuis te moeten brengen. Dat brengt een hoop kosten met zich mee, en schopt het hele vliegschema door de war.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67506200
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
En waar kun je het goedkoopst parkeren: Weeze of Brussel?
Weeze kost op parkeerplaats 2 zo'n 9 euro per dag. Parkeerplaats 1 (die aan de terminal ligt) is een stuk duurder.
Bleuh.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:59:18 #164
11102 knep
Mountainfreak
pi_67507631
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:19 schreef PimD het volgende:

[..]

Weeze kost op parkeerplaats 2 zo'n 9 euro per dag. Parkeerplaats 1 (die aan de terminal ligt) is een stuk duurder.
Klopt, trouwens een week kost op P2 39 euro .
pi_67507900
Mooie vindt ik nog dat het verschil tussen P1 en P2 echt minimaal is. P2 is misschien 5min. lopen hooguit
pi_67508572
Hallo

Even een vraagje. Klopt het dat naast de Electron mogelijkheid er nog een andere optie is om de CC toeslag te ontlopen?

Stel 2 pers. willen vliegen met baggage en de aanbieding is 5,-

4x 5 euro voor de retour
2x 30 euro voor checkin baggage

Samen 100

Je kan een giftvoucher kopen voor 100 euro. Volgens mij betaal je daar geen CC kosten over en kan je daar vervolgens mee betalen.

De vraag is alleen hoe snel je die bon tot je beschikking hebt en of je idd geen CC kosten betaald over deze vouchers.

Iemand een antwoord?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:47:57 #167
11102 knep
Mountainfreak
pi_67508855
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:08 schreef copyfile het volgende:
Mooie vindt ik nog dat het verschil tussen P1 en P2 echt minimaal is. P2 is misschien 5min. lopen hooguit
Voor sommige mensen is iedere meter lopen er een teveel .
pi_67528732
Je kan beter een giftkaart kopen , doe ik zelf ook. Je betaald die met cc, hij is meteen geldig en je betaald geen cc kosten.

Makkelijk bespaard toch?

Koen
Greetz,
Koen
  zondag 29 maart 2009 @ 21:39:01 #169
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67530033
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:57 schreef noekk het volgende:
Je kan beter een giftkaart kopen , doe ik zelf ook. Je betaald die met cc, hij is meteen geldig en je betaald geen cc kosten.

Makkelijk bespaard toch?

Koen
zo makkelijk? Hm, maar eens kopen dan!
pi_67531436
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:35 schreef secondant het volgende:


4x 5 euro voor de retour
2x 30 euro voor checkin baggage

Samen 100

Je kan een giftvoucher kopen voor 100 euro. Volgens mij betaal je daar geen CC kosten over en kan je daar vervolgens mee betalen.
4x5 euro is 20.
2x 30 euro is 60.

Maakt samen 80 euro. Dan heb je nog 20 euro over.
quote:
Als een bon gedeeltelijk is ingewisseld, word het resterende bedrag nietig.
Een maximum van 4 bonnen kunnen worden gebruikt voor het aanschaffen van een vlucht. Als de prijs van de ticket hoger is dan de waarde van de bonnen zal het verschil per credit of debitcard moeten worden betaald.

bron: ryanair.com


Toch nog even opletten. Of je koopt voor 75 euro bonnen en moet je waarschijnlijk voor die 5 euro alsnog creditcard kosten betalen.
Stop rockin' the boat.
pi_67531504
Jah het is echt zo makkelijk, wel moet je rekening houden met de aanschaf prijzen van 25-50-75-100 euro.
Ik heb zelf voor 2 personen een retour naar londen gekocht totale prijs ¤ 20.00 , kadobon van 25 euro ingeleverd = winst van 15euro! Dus nu 25euro voor 2 personen retour londen!
Leuk toch?
Greetz,
Koen
pi_67536029
Ik wil graag een vlucht boeken deze zomer naar Reus (Barcelona) op maandag 17 augustus. Wanneer is de beste tijd qua prijs om te boeken?
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  maandag 30 maart 2009 @ 08:58:50 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67537852
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:26 schreef noekk het volgende:
Jah het is echt zo makkelijk, wel moet je rekening houden met de aanschaf prijzen van 25-50-75-100 euro.
Ik heb zelf voor 2 personen een retour naar londen gekocht totale prijs ¤ 20.00 , kadobon van 25 euro ingeleverd = winst van 15euro! Dus nu 25euro voor 2 personen retour londen!
Leuk toch?
Dus als m'n ticket 31 zou kosten, heb ik er niet zoveel aan. Dan kan ik met creditcard betalen, totale kosten 41 euro, of met giftcard, kosten 50 euro... Met het aanmaken van een VISA electron zijn de kosten dan het laagst: 32,64 euro.
pi_67537863
Het vliegen met mijn gipse pootje ging perfect. Geen lastige vragen en mocht waar mogelijk gebruik maken van de lift. Ik had geen special assistance geboekt en uiteindelijk ging het allemaal wel, zowel op Charleroi als in Dublin. In Dublin mocht ik zelfs op de eerste rij zitten van het vliegtuig toen de steward me omhoog zag huppelen op de trap naar het vliegtuig. Ging dus allemaal prima en de website van Ryanair had me toch ff bang gemaakt over die medische verklaring.

Al met al, zoals altijd, weer een fijn vluchtje gehad met de maatschappij van meneer O'Leary.
pi_67552280
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:45 schreef HPayne het volgende:
Ik wil graag een vlucht boeken deze zomer naar Reus (Barcelona) op maandag 17 augustus. Wanneer is de beste tijd qua prijs om te boeken?
over het algemeen zo vroeg mogelijk, maar je hebt nog ruim de tijd dus als ik jou was zou ik even afwachten of ze nog stoelen in de uitverkoop doen. (momenteel zijn ze voor april-mei en juni in de uitverkoop) wie weet dat je dan zo goed als gratis kan.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_67554396
Hoe ver is Charleroi airport eigenlijk vanaf Antwerpen?
pi_67554522
Kilometer of 100 denk ik
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 30 maart 2009 @ 19:29:01 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67555258
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:29 schreef Sharapova het volgende:

[..]

over het algemeen zo vroeg mogelijk, maar je hebt nog ruim de tijd dus als ik jou was zou ik even afwachten of ze nog stoelen in de uitverkoop doen. (momenteel zijn ze voor april-mei en juni in de uitverkoop) wie weet dat je dan zo goed als gratis kan.
Wel zijn de maanden juli en augustus hoogseizoen door schoolvakanties, en Ryanair kijkt ook op de kalender, dus heel goedkoop zullen in Augustus vluchten niet worden.
That said, Ryanair is onberekenbaar, en wil nog wel eens een aanbieding de lucht ingooien, al zulllen prijzen van 1 euro all in in die periode echt uitblijven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67564646
ben benieuwd of er weer nieuwe goede aanbiedingen komen het is nu toch 31 maart? Ik wacht op nieuwe!
Greetz,
Koen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 04:24:23 #180
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67566865
Pfff, de 'nieuwe' aanbiedingen zijn dezelfde als de oude...
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:08:13 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67569945
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 04:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pfff, de 'nieuwe' aanbiedingen zijn dezelfde als de oude...
Bijna.
Vanaf Weeze zijn er een paar extra 5 euro aanbiedingen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:09:40 #182
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67571876
Ik wilde net een VISA electron card aanmaken, bij Entropay. Dat is gelukt, alleen heb ik als valuta Euro's gekozen...

Nu kan dat niet veranderd worden én is het niet mogelijk een tweede account te openen! Hoe kom ik nu alsnog aan een GBP electron card?
pi_67572434
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:09 schreef Lemans24 het volgende:
Ik wilde net een VISA electron card aanmaken, bij Entropay. Dat is gelukt, alleen heb ik als valuta Euro's gekozen...

Nu kan dat niet veranderd worden én is het niet mogelijk een tweede account te openen! Hoe kom ik nu alsnog aan een GBP electron card?
pwned
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:12:48 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67574100
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:25 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

pwned
Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.

En inmiddels heb ik mijn ticket naar Santander voor een euro of 22,50 geboekt. Nog steeds goedkoper dan met de normale creditcardkosten. En die 20 euro op m'n verder vrij nutteloze euro-electron card kan ik overal nog uitgeven waar ze VIS accepteren.
pi_67576136
Next departure : 7 mei Weeze - Edinburgh .. Eens zien of Weeze ook lekker loopt
pi_67580966
Huh, kreeg net een mailtje van Ryanair over 'change in departure time'. Dat kan, prima en fijn dat ze dat op tijd doorgeven (vlieg over 5,5 week).
Maar nu lijkt het of we op de heenweg sneller vliegen en terug langzamer? Enige wat ik kan bedenken is dat ze de zomertijd niet helemaal goed hadden doorgevoerd, maar dan nog vind ik het een rare verandering...

Oude situatie:
quote:
GOING OUT
From Brussels (Charleroi) (CRL) to Fez (FEZ)
Depart CRL at 06:45 and arrive FEZ at 09:05

COMING BACK
From Fez (FEZ) to Brussels (Charleroi) (CRL)
Depart FEZ at 09:30 and arrive CRL at 13:50
Nieuwe situatie:
quote:
GOING OUT
From Brussels S. Charleroi(CRL) to Fes Saiss International(FEZ)
Depart CRL at 0645 and arrive FEZ at 0805

COMING BACK
From Fes Saiss International(FEZ) to Brussels S. Charleroi(CRL)
Depart FEZ at 0830 and arrive CRL at 1350
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:05:30 #187
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_67581664
Ze hebben geen zomertijd daaro, dus misschien dat het daaraan ligt?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_67581750
Maar de tijden waren en blijven 'local time', dus als daar geen zomertijd is dan zou er niets veranderen toch?
pi_67582386
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:07 schreef Anotis het volgende:
Maar de tijden waren en blijven 'local time', dus als daar geen zomertijd is dan zou er niets veranderen toch?
Juist wel. Als op de ene plek de klok een uur vooruit gaat en de klok op de andere plek hetzelfde blijft zal dat invloed hebben op je lokale vertrek- en aankomsttijden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67583022
Marokko (en volgens mij ook Tunesie) zouden eerst geen zomertijd invoeren en nu wel ofzo Hadden wij hier ook last van.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67584100
Even nagevraagd: Marokko voert pas per 1 juni dit jaar de zomertijd in, oorspronkelijk was gewoon de bedoeling samen met West-Europa mee te lopen.

Dus alle vluchten voor 1 juni hebben tijdswijzigingen doorgekregen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67609831
Edit - solved.

[ Bericht 94% gewijzigd door Dvm86 op 01-04-2009 14:25:06 ]
pi_67611136
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.

En inmiddels heb ik mijn ticket naar Santander voor een euro of 22,50 geboekt. Nog steeds goedkoper dan met de normale creditcardkosten. En die 20 euro op m'n verder vrij nutteloze euro-electron card kan ik overal nog uitgeven waar ze VIS accepteren.
Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde
pi_67611437
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.

En inmiddels heb ik mijn ticket naar Santander voor een euro of 22,50 geboekt. Nog steeds goedkoper dan met de normale creditcardkosten. En die 20 euro op m'n verder vrij nutteloze euro-electron card kan ik overal nog uitgeven waar ze VIS accepteren.
Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie. Ook ik heb, na veel internet research, een Entropay account aangemaakt. Toen ik zojuist mijn tickets wilde betalen kreeg ik een error op Ryanair's site... en een mail van Entropay. Of ik even een kopie van mijn rijbewijs en credit card wilde sturen. Fuck yeah. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als die instantie failliet gaat? Zeker met het huidige economische klimaat... Ik heb al veek verhalen gehoord van identity theft en heb daarom ook maar gewoon mijn credit card gebruikt in plaats van Entropay.

Mensen denken vandaag de dag te gemakkelijk over het uitwisselen van persoonsgegevens naar mijn mening.
pi_67611438
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:55 schreef bartfr het volgende:

[..]

Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde
ik dacht altijd dat ze niet konden terugboeken als je mastercard had, of had je geen mastercard
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_67612918
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie. Ook ik heb, na veel internet research, een Entropay account aangemaakt. Toen ik zojuist mijn tickets wilde betalen kreeg ik een error op Ryanair's site... en een mail van Entropay. Of ik even een kopie van mijn rijbewijs en credit card wilde sturen. Fuck yeah. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als die instantie failliet gaat? Zeker met het huidige economische klimaat... Ik heb al veek verhalen gehoord van identity theft en heb daarom ook maar gewoon mijn credit card gebruikt in plaats van Entropay.

Mensen denken vandaag de dag te gemakkelijk over het uitwisselen van persoonsgegevens naar mijn mening.
Entropay is wel betrouwbaar, dat is niet 't punt. Gewoon onderdeel van VISA. Maar OOK pre-paid cc's worden bij BKR geregistreerd en bij instantie in UK. Anders zou je er zo 10.000eur op kunnen zetten zonder dat ook maar iemand er een idee van heeft. Money Laundering etc...

Dus ze willen (bij opening) of soms na paar keer gebruik altijd ID's zien en vaak ook bewijs van waar je woont (Utility bill etc.).
pi_67613326
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

ik dacht altijd dat ze niet konden terugboeken als je mastercard had, of had je geen mastercard
Ik gebruik een ANWB Creditcard van VISA, daar werkte het in ieder geval gewoon mee


Weet iemand trouwens wat er na één jaar gebeurd met je Entropay kaart? Op mijn digitale kaart staat nu geldig tot 3/10. Moet ik daarna iets 'verlengen'? Dat is me nog onduidelijk.


[edit]
Uit de voorwaarden:
"An EntroPay Virtual Card may expire, however if you reuse it the expiry date will be extended for another year from the date of reuse (on a monthly basis). So, EntroPay Virtual Cards never really expire."

[ Bericht 14% gewijzigd door bartfr op 01-04-2009 15:27:45 ]
  woensdag 1 april 2009 @ 16:06:32 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67615784
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie.
Identity theft is altijd mogelijk op internet en zou vrij kut zijn. Maar dat is ook via winkels en banken mogelijk. Of via 'normale' creditcard betalingen.
Creditcard fraude maak ik me verder weinig zorgen over, die dingen zijn makkelijk te blokkeren.

Ik zal ze nog even mailen of te vragen of ze m'n 20 euro kunnen terugboeken.
pi_67615919
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:54 schreef jmac het volgende:

[..]

Entropay is wel betrouwbaar, dat is niet 't punt. Gewoon onderdeel van VISA. Maar OOK pre-paid cc's worden bij BKR geregistreerd en bij instantie in UK. Anders zou je er zo 10.000eur op kunnen zetten zonder dat ook maar iemand er een idee van heeft. Money Laundering etc...

Dus ze willen (bij opening) of soms na paar keer gebruik altijd ID's zien en vaak ook bewijs van waar je woont (Utility bill etc.).
Ze zijn geen onderdeel van Visa, ze maken gebruik van Visa's services voor zover ik weet. Paypal werkt met een soortgelijk systeem. Aan het account verbindt je een credit card; verificatie vindt plaats door middel van het afboeken van een paar Dollarcent, met in de beschrijving een bepaalde verificatiecode.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dvm86 op 01-04-2009 16:19:08 ]
pi_67629160
Beste mensen, hopelijk helpen jullie me uit de brand. Ik heb geen tijd gehad om de vorige topics door te spitten en daar ga ik waarschijnlijk ook geen tijd voor krijgen, dus hoop ik op 'n snelle reactie.

Mijn vraag, ik ga vrijdagavond via Weeze naar Manchester met 'n vriend. Nu heb ik via 'n "reisorganisatie" mijn doopnamen doorgegeven, alleen tot mijn stomme verbazing heb ik Jakobus i.p.v. Jacobus doorgegeven. Wat nog stommer is, ik heb de online check-in gedaan en die fout niet opgemerkt. Waarschijnlijk helemaal ondersteboven omdat ik voor de 2e keer in m'n leven ga vliegen.

Ik kan 't niet meer online aanpassen, maar wat kan ik nu 't beste doen? Ik kwam er zojuist achter dus ik kan niet bellen nu. Morgen heb ik daar ook weinig tijd voor, maar als 't moet dan doe ik 't natuurlijk. We willen sowieso heel op tijd richting Weeze knorren, dus waarschijnlijk ben ik zo'n 2u voor vertrek aanwezig. 't Laatste wat ik wil is natuurlijk dat die trip door m'n neus geboord gaat worden om zo'n stomme fout.

Heel erg bedankt voor 't antwoord.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_67629316
ik moet op 2 of 3 juni van Rome naar Eindhoven.
Ik zie hier nu een vlucht van 24,99 euro. op 3 juni. is het verstandig om nog te wachten met boeken of worden de prijzen in juni toch nooit extreem laag en kan ik het beste zo snel mogelijk boeken?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67634201
beter zo snel mogelijk denk ik.. veel goedkoper zal het niet worden
pi_67634250
zijn er nooit van die "Special offers" voor Rome-Eindhoven dat je voor 5 euro kunt?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67634828
Mwoh. Meestal is 't naar stockholm/Dublin/London/Bristol
pi_67635032
Die prijs voor Rome is heel goed, lager wordt het niet. Ook geen aanbiedingen op deze route meestal.
pi_67635045
Iemand antwoord op mijn vraag van gisteravond? Ik zou er erg mee geholpen zijn
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_67635716
quote:
Op donderdag 2 april 2009 07:25 schreef Eric_Cantona het volgende:
Iemand antwoord op mijn vraag van gisteravond? Ik zou er erg mee geholpen zijn

Ik heb twee keer iets soortgelijks meegemaakt, maar op Weeze hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan. (Hele andere naam stond er toen, achternaam klopte wel)

Een keer deden ze op de terugweg op Rome Ciampino wel moeilijk overigens.


Volgens mij moet het geen probleem zijn, denk niet eens dat ze die ene letter opmerken.
(en anders geef je die 'reisorganisatie' de schuld, misschien helpt t)
  donderdag 2 april 2009 @ 08:47:15 #208
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67635756
Waarom zijn er nooit meer aanbiedingen Eindhoven-Madrid eigenlijk? Dat traject was ooit ook 5 of 10 euro, nu altijd minimaal 40,10.
pi_67637540
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
quote:
EINDHOVEN - Budgetmaatschappij Ryanair gaat vliegen tussen Eindhoven en Pescara. Dat maakt de luchtvaartmaatschappij donderdag (2 april) bekend. De route naar Pescara is de vierde nieuwe bestemming die Ryanair in het tweede kwartaal van 2009 in de dienstregeling opneemt. De zomerlijndienst naar de Italiaanse vakantiebestemming aan de Adriatische Zee wordt vanaf donderdag 2 juli gevlogen.
1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 april 2009 @ 10:15:08 #210
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67637819
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]

1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)
Weer Italië. Meer Spanje graag.

Pescara is wel interessant om naar Kroatië te gaan!
pi_67638343
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]

1e post-vliegtax effect? (2 juli starten)
Ik denk het:
quote:
Vanaf Eindhoven Airport werd in het eerste kwartaal van vorig jaar nog naar achttien lijndienstbestemmingen gevlogen. Na het schrappen van Parijs, Hamburg en Valencia waren dat er het afgelopen kwartaal nog maar vijftien. Bovendien heeft Transavia.com inmiddels een aantal vakantiecharters geschrapt. Rond de zomer komt het aantal lijnbestemmingen echter alweer op negentien, na recente aankondigingen van prijsvechters Ryanair en WizzAir. Met vier nieuwe bestemmingen (Alghero/Sardinië, Bristol, Praag en Reus/Salou) zou Eindhoven Airport toch moeten groeien? Niet volgens Meijs: "Per saldo schieten we met de aangekondigde extra bestemmingen niet veel op want Ryanair heeft aangegeven minder te vliegen op bestemmingen Madrid en Dublin. Daarmee blijft het aantal vliegbewegingen min of meer gelijk."


Vorige week liet de Ierse prijsstunter Ryanair desgevraagd weten opnieuw een basis in Eindhoven te overwegen nu de ticketbelasting in de zomer zal worden afgeschaft. Of dat ook mogelijk is zonder dat de openingstijden worden opgerekt, kon Meijs gisteren niet zeggen. "Het is aan Ryanair om daarover een beslissing te nemen. Vooralsnog zijn er nog geen concrete plannen."
Bron: ED
pi_67638813
Basis lijkt me lastig binnen de huidge openingstijden. Ma-Vr valt er denk ik nog wel mee te leven (6:45-22:45), zijn opzich wel tijden die het voor Ryanair mogelijk maken een basis te onderhouden. Dacht dat de eisen van Ryanair minmaal 630-2300 waren.

Alleen de weekendtijden (Za 8-20 en Zo 10-22) zijn een heikel punt, voor 10u zouden ze namelijk al een complete retourvlucht kunnen vliegen naar een bestemming op max. anderhalf uur vliegen. En als dit niet mogelijk is kost dit een hoop geld want dan staan de toestellen niks te doen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 april 2009 @ 11:56:01 #213
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67641032
Praag is wel weer relax als bestemming.
pi_67646856
Praag wordt uitgevoerd door Wizzair toch? Vanaf komende Juni.
Stop rockin' the boat.
pi_67652523
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:44 schreef bartfr het volgende:

[..]

Ik heb twee keer iets soortgelijks meegemaakt, maar op Weeze hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan. (Hele andere naam stond er toen, achternaam klopte wel)

Een keer deden ze op de terugweg op Rome Ciampino wel moeilijk overigens.


Volgens mij moet het geen probleem zijn, denk niet eens dat ze die ene letter opmerken.
(en anders geef je die 'reisorganisatie' de schuld, misschien helpt t)
Mja, maar ik wil 't er niet op gokken eigenlijk. Ik moet ook nog terugkomen vanuit Manchester. M'n vriendin heeft vanmorgen gebeld, maar mocht 't blijkbaar niet veranderen aangezien ik zelf moet bellen. Ik ben net pas thuis, en ze zijn om 17.45u gesloten. Dat wordt morgenvroeg bellen, hopen op 't beste

In ieder geval bedankt voor je antwoord
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_67653075
Van de Ryanair site:
"Aan naamwijzigingen zijn kosten verbonden. Er worden geen tariefverschillen berekend wanneer een passagier alleen de naam wijzigt. Er kunnen geen wijzigingen in de naam van de passagier meer plaatsvinden wanneer een passagier eenmaal heeft ingecheckt voor een vlucht."
Stop rockin' the boat.
pi_67653447
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:43 schreef bassieVL het volgende:
Van de Ryanair site:
"Aan naamwijzigingen zijn kosten verbonden. Er worden geen tariefverschillen berekend wanneer een passagier alleen de naam wijzigt. Er kunnen geen wijzigingen in de naam van de passagier meer plaatsvinden wanneer een passagier eenmaal heeft ingecheckt voor een vlucht."
En ik heb dus online ingecheckt, dat wordt dus flink dokken. Of moet ik met photoshop aan de gang?


"If you're not a manc, you're a wank"
pi_67654381
Nou volgens mij kun je weinig meer doen. Gewoon gaan, relaxed zijn en ALS ze het al opmerken geef je gewoon het reisbureau de schuld. Voor zover ik weet is Weeze best relaxed. Engeland zou strenger kunnen zijn maargoed, dan heb je je vakantie tenminste al gehad
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:51:23 #219
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67666649
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:55 schreef bartfr het volgende:

[..]

Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde
Eén mail en 22 minuten later werd het teruggestort. Super service bij Entropay
pi_67667960
Zojuist met RA gebeld en aangezien ik al ingecheckt ben, maken ze 'n aantekening dat ik gebeld heb. Hopelijk is dit afdoende om zonder problemen door de beveiliging te wandelen.

Dus nu maar tas pakken en wat 100ml flaconnetjes in de winkel gaan halen
"If you're not a manc, you're a wank"
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:54:50 #221
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67668072
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:50 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zojuist met RA gebeld en aangezien ik al ingecheckt ben, maken ze 'n aantekening dat ik gebeld heb. Hopelijk is dit afdoende om zonder problemen door de beveiliging te wandelen.

Dus nu maar tas pakken en wat 100ml flaconnetjes in de winkel gaan halen
Dat foutgespelde naam probleempje heb ik ook eens gehad, maar dan bij KLM. Inderdaad een aantekening in de computer, bij inchecken en boarden hoorde ik er verder niks meer van.
pi_67698114
Vraagje

Ik wil in juni naar Edinburgh vliegen en in juli weer terug. Omdat er vorige week een aanbieding was tot 30 juni heb ik heenvlucht alvast geboekt. Echter nu valt mij op dat wanneer ik een enkele reis Edinburgh-Weeze wil boeken de bedragen in Ponden komen. Dat is natuurlijk jammer. De Pond en de Euro ontlopen elkaar niet heel veel meer maar het is nog altijd een verschil van bijna 10%

Weet iemand een optie om de bedragen van ponden in Euro's om te zetten?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:37:58 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67698530
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:28 schreef secondant het volgende:
Vraagje

Ik wil in juni naar Edinburgh vliegen en in juli weer terug. Omdat er vorige week een aanbieding was tot 30 juni heb ik heenvlucht alvast geboekt. Echter nu valt mij op dat wanneer ik een enkele reis Edinburgh-Weeze wil boeken de bedragen in Ponden komen. Dat is natuurlijk jammer. De Pond en de Euro ontlopen elkaar niet heel veel meer maar het is nog altijd een verschil van bijna 10%

Weet iemand een optie om de bedragen van ponden in Euro's om te zetten?
Met Ryanair is dat helaas niet mogelijk, als je vertekt vanaf een UK luchthaven zal je het bedrag in Ponden moeten gaan betalen. (Of als je aan een balie in Nederland/Duitsland staat, in Ponden, en dan omgerekend in Euro's).

Wat dat aangaande is boeken bij Easyjet leuker, daar kan je boeken in de valuta die je wil, middels een 'bug' in hun website. De prijzen in UK pounds zijn bij Easyjet, zeker met de huidige koers, veel beter.
Je kan, ondanks dat je een vlucht enkele reis / retour Amsterdam - London wil boeken eerst een vlucht selecteren van London - Willekeurige bestemming. Dan aanvullende vluchten zoeken (Amsterdam - London), die prijzen worden dan in Ponden weergegeven, en dan kan je de eerste vlucht naar je willekeurige bestemming verwijderen, maar blijven de prijzen voor je vlucht in ponden weergegeven.
(Zeker de ADD-ON bagage en creditcardkosten zijn in ponden aanmerkelijk lager).

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 04-04-2009 10:12:56 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67698737
tja das jammer...nu ff wachten op een aanbieding en dan maar in ponden boeken. een vlucht van 50 euro wordt dan in ponden iets van 55 euro
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_67739744
Even een paar vraagjes voor de wat meer ervaren Ryanair vliegers

Ik ga met een groep van 7 mensen in totaal begin juli van Weeze naar Milaan BGY vliegen, maar had nog een paar vragen omtrent het kopen van tickets.

Wat is het nou het verstandigste om te kiezen als je met 1 koffer pp en 1 stuk handbagage reist? Je kan bij online inchecken kiezen met hoeveel koffers je reist en of je online wilt inchecken of op het vliegveld. Ik dacht alleen dat je niet kon inchecken met koffers ivm gewicht en zo?

En is die reisverzekering nu wel of niet handig om te nemen? Ik snap dat ze hem apart hebben gezet om aan of uit te vinken en zo kosten te besparen, maar is er zoveel gezeik bij Ryanair dat je het nodig hebt?
pi_67741567
Je kan nu online inchecken met koffers. Gewoon aanklikken wat je wilt hebben.

Een reisverzekering heeft niets met Ryanair te maken. Die kun je zelf overal afsluiten waar je wil, maar wel zo makkelijk om dat gelijk met je reis te boeken als je het nodig hebt.
pi_67741648
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:54 schreef Rookert het volgende:
Even een paar vraagjes voor de wat meer ervaren Ryanair vliegers

Ik ga met een groep van 7 mensen in totaal begin juli van Weeze naar Milaan BGY vliegen, maar had nog een paar vragen omtrent het kopen van tickets.

Wat is het nou het verstandigste om te kiezen als je met 1 koffer pp en 1 stuk handbagage reist? Je kan bij online inchecken kiezen met hoeveel koffers je reist en of je online wilt inchecken of op het vliegveld. Ik dacht alleen dat je niet kon inchecken met koffers ivm gewicht en zo?

En is die reisverzekering nu wel of niet handig om te nemen? Ik snap dat ze hem apart hebben gezet om aan of uit te vinken en zo kosten te besparen, maar is er zoveel gezeik bij Ryanair dat je het nodig hebt?
Ik snap je eerste vraag niet zo goed... het is gewoon het goedkoopste als iedereen 1 stuk ruimbagage meeneemt: linkje. 1 koffer kost je 10 euro enkele reis, 2e en 3e koffer kosten je 20 euro enkele reis extra. Per stuk.
Nog goedkoper is het als je samen een koffer deelt (als je binnen de 15 kilo blijft tenminste en niet zeggen bij de check in natuurlijk! ). Online inchecken is over een paar maanden verplicht. Als je koffers hebt houdt dat in dat je via internet moet inchecken en je koffers op de dag van vertrek inlevert bij een drop off point.

Reisverzekering: als je een eigen reisverzekering hebt is die van Ryan Air absoluut niet nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67742166
Ok, bedankt voor de antwoorden!

Ik bedoelde met m'n 1e vraag in feite of het nou wel of niet mogelijk was om online in te checken met een koffer, aangezien deze bij normaal inchecken gewogen wordt etc en als dit niet klopt dat je dan toeslag betaalt. Maar als je online inchecked moet je hem gewoon afleveren bij een bepaald punt en ga je verder naar de douane?

2e keer vliegen met Ryanair, eerste keer was met school en werd alles geregeld
pi_67742828
Ja, je geeft je koffer af, wordt gewogen en er gaat een label omheen.
pi_67743153
Ok dan, verder is het gewoon handig om minstens uurtje van te voren aanwezig te zijn lijkt me, ook om nog beetje leuke plek te hebben in het vliegtuig.
  zondag 5 april 2009 @ 22:40:29 #231
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67743344
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Rookert het volgende:
Ok dan, verder is het gewoon handig om minstens uurtje van te voren aanwezig te zijn lijkt me, ook om nog beetje leuke plek te hebben in het vliegtuig.
Mwah. Dat maakt op zich niet uit. Als je maar vooraan de rij staat voor het boarden .
pi_67743360
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Rookert het volgende:
Ok dan, verder is het gewoon handig om minstens uurtje van te voren aanwezig te zijn lijkt me, ook om nog beetje leuke plek te hebben in het vliegtuig.
Niet bij Ryanair. Daar moet je op het tijdstip van boarden vooraan in de rij proberen te komen om eerste keus te hebben. Ryanair doet niet aan toewijzen van zitplaatsen namelijk.

Edit: Bwaah! Spuit 11 avond!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67743620
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Niet bij Ryanair. Daar moet je op het tijdstip van boarden vooraan in de rij proberen te komen om eerste keus te hebben. Ryanair doet niet aan toewijzen van zitplaatsen namelijk.

Edit: Bwaah! Spuit 11 avond!
Het enige jammere van Ryanair, de instapprocedure
pi_67749739
ik heb daar geen problemen mee, ik stap altijd als laatste in, er is tot nu toe altijd nog wel een plek ergens bij het gangpad en dat heb ik het liefst
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67752044
Met online inchecken kun je toch ook je zitplaats kiezen? Of doet Ryanair daar niet aan? (Ik vlieg over 3 weekjes met naar Stockholm)
pi_67756989
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:28 schreef Davita het volgende:
Met online inchecken kun je toch ook je zitplaats kiezen? Of doet Ryanair daar niet aan? (Ik vlieg over 3 weekjes met naar Stockholm)
Nope, never, nooit bij Ryanair.

Het enige wat je kunt kiezen is priority boarding. Mag je tegen extra betaling als allereerste het vliegtuig in.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67759097
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nope, never, nooit bij Ryanair.

Het enige wat je kunt kiezen is priority boarding. Mag je tegen extra betaling als allereerste het vliegtuig in.
Of dus als eerste de bus in, waarna de slimmere mensen die geen paar euro hebben betaald en later instappen ook als eerste de bus weer uit kunnen

Ach, het gaat om het vliegen en dat kunnen ze nog wel
pi_67759746
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:18 schreef Rookert het volgende:

[..]

Of dus als eerste de bus in, waarna de slimmere mensen die geen paar euro hebben betaald en later instappen ook als eerste de bus weer uit kunnen

Ach, het gaat om het vliegen en dat kunnen ze nog wel
Pesies. Het is gewoon een grote luchtbus die je zonder poespas op de plek van bestemming brengt. Ik vlieg al jaren met ze, nooit problemen gehad. En ik doe aan secundairy boarding (redelijk vooraan in de rij staan en doorlopen naar de achterste trap van het vliegtuig ipv aan te sluiten bij de rij die bij de eerste trap wacht).

Ik heb laatst trouwens meegemaakt dat de priority passagiers een bus richting vliegtuig voor zich alleen hadden. Kregen ze toch nog waar voor hun geld, zullen we maar zeggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 april 2009 @ 16:34:29 #239
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67763876
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Pesies. Het is gewoon een grote luchtbus die je zonder poespas op de plek van bestemming brengt. Ik vlieg al jaren met ze, nooit problemen gehad. En ik doe aan secundairy boarding (redelijk vooraan in de rij staan en doorlopen naar de achterste trap van het vliegtuig ipv aan te sluiten bij de rij die bij de eerste trap wacht).
Ik heb tot nu toe alleen Madrid-Eindhoven met ze gevlogen. Madrid Barajas is groot, dus daar kun je dus geen trap kiezen, is gewoon één slurf.

Binnenkort Weeze-Santander (en nu wel retour), dus dat wordt 2x een trap kiezen
pi_67764740
Weeze heeft ook wel bussen, ligt eraan welke parkeerplaatsen er gebruikt worden. Maar toen ik naar Santander ging werd er 2x dichtbij de terminal geparkeerd zodat we moesten lopen, vast omdat het dan een rustig moment is qua movements.

Maar Weeze is dus niet altijd lopen


Oh wacht, jij bedoelde natuurlijk gewoon een slurf zoals in Madrid dat hebben Weeze en Santander iig sowieso niet
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67767510
Alle keren dat ik wilde heb ik tot nu toe in de nooduitgang-rij kunnen zitten(extra beenruimte) zonder priority-boarding en zonder me te naar de boarding te haasten toen de eerste debielen er een uur van te voren al gingen staan...
Lawa mena hau lala!
pi_67770654
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:25 schreef Rubstah het volgende:
Alle keren dat ik wilde heb ik tot nu toe in de nooduitgang-rij kunnen zitten(extra beenruimte) zonder priority-boarding en zonder me te naar de boarding te haasten toen de eerste debielen er een uur van te voren al gingen staan...
Vorig jaar toen ik naar Rome ging met school zat ik bij een raampje en ik vond het met mijn 1.92m best te doen voor een vlucht van kleine 2 uur. Ik had minder beenruimte in de tourbus naar Eindhoven

Ik weet trouwens niet waar ik dit het beste kan posten, maar weet iemand een snelle/handige route met de auto naar Weeze vanaf omgeving Utrecht? Ik word namelijk gebracht met de auto en geen van de ouders heeft ervaring in die richting, misschien zijn er handige routes?
pi_67771937
Weekendje Manchester vanuit Weeze met RA is prima verlopen. Er is geen probleem gemaakt van de verkeerde naamsnotering. Ze keken er in Weeze niet van op en in Manchester hebben ze 't ticket en paspoort amper 'n blik waardig gegund.

Ik had in Weeze zelfs meer "gezeik" met m'n schoenen waar 'n ritssluiting in zit en ik ze dus uit moest doen

Verder alles prima geregeld en ook zonder priority boarding makkelijk zitplaatsen kunnen kiezen. Mede dankzij tips om achter in te stappen
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_67777349
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:02 schreef Rookert het volgende:

[..]

Vorig jaar toen ik naar Rome ging met school zat ik bij een raampje en ik vond het met mijn 1.92m best te doen voor een vlucht van kleine 2 uur. Ik had minder beenruimte in de tourbus naar Eindhoven

Ik weet trouwens niet waar ik dit het beste kan posten, maar weet iemand een snelle/handige route met de auto naar Weeze vanaf omgeving Utrecht? Ik word namelijk gebracht met de auto en geen van de ouders heeft ervaring in die richting, misschien zijn er handige routes?
Volgens mij kun je het beste richting Arnhem/Nijmegen rijden. Van daaruit staat het met Deutsche Gruntlichkeit aangegeven. Ik kwam vanuit Venlo en reed binnendoor. Bij elk k*tweggetje stond wel een bord Weeze Flughafen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:44:24 #245
27074 Dezz
The Dog
pi_67781146
Jeuj, op 8 augustus vertrekken mijn vriendin en ik naar Sevilla om daar zelf een 18 daagse rondreis te maken door Andalusië!

De tickets Weeze - Sevilla uiteraard geboekt bij Ryanair voor 100 euro p.p. inclusief alle kosten (koffer, creditcard, etc.)
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_67783917
Aanbiedingen!!

Voor 23 euro op en neer naar Dublin in juni * Inu gaat boeken!
pi_67786587
Ryanair op Schiphol vandaag

Gisteravond een vlucht van Bremen naar Stansted die last had van een uitgevallen motor, uitgeweken hiernaartoe maar kan voorlopig nog niet weg.

Zal O'leary niet zo leuk vinden met de hoge parkeerkosten van AMS
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67786848
Zag dit op Luchtvaartnieuws staan, verder nog niks over gehoord. Zitten wel een paar aantrekkelijke bestemmingen tussen.
quote:
WEEZE - Airport Weeze lijkt opnieuw te kunnen rekenen op een forse vluchtuitbreiding van low cost carrier Ryanair. Tijdens een voor dinsdag op de luchthaven geplande persconferentie op Airport Weeze worden mogelijk negen nieuwe bestemmingen aangekondigd. Daarmee zou het aantal Ryanair-routes vanaf Weeze stijgen tot 44.

De bestemmingen die Ryanair later dit jaar aan het aanbod toe zou willen voegen zijn Almeria, Beziers, Bratislava, Ibiza, Krakow, Lamezia Terme, Turijn, Valladolid en Zadar. Dat is op te maken uit informatie op de website van Ryanair. Verwacht wordt dat ook een extra vliegtuig op de Duitse luchthaven wordt gestationeerd.
edit: ze zijn nu ook op de site live gezet in de boekingsmodule.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67786870
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ryanair op Schiphol vandaag

Gisteravond een vlucht van Bremen naar Stansted die last had van een uitgevallen motor, uitgeweken hiernaartoe maar kan voorlopig nog niet weg.

Zal O'leary niet zo leuk vinden met de hoge parkeerkosten van AMS
Misschien op zijn kosten ff in de business class lounge hangen ..
pi_67793769
relaxte nieuwe bestemmingen. Weeze doet het erg goed! Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Nu een goede OV verbinding tussen Weeze en NL!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_67795323
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:25 schreef secondant het volgende:
relaxte nieuwe bestemmingen. Weeze doet het erg goed! Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Nu een goede OV verbinding tussen Weeze en NL!
Zeker prima bestemmingen, ook Kroatië nu

Er zijn dus nu weer aanbiedingen met 33% kortingen naar verschillende steden. Nu zit ik in het bevestigscherm, vlak voordat je betaalmethode aanwijst en de prijzen zijn nu 23.40 pp voor Eindhoven-Dublin-Eindhoven van 4 tot 6 juni. Ik heb weleens gehoord dat er nog plotseling wat kosten bij kunnen komen. Wat kan ik nog verwachten, behalve creditcard kosten?
pi_67795733
Bagagekosten (als je ruimbagage meeneemt)
Incheckkosten (als je ruimbagage meeneemt)
Creditcardkosten (behalve bij betalen met Electron)

Maar probeer het gewoon uit, je kunt gewoon willekeurige gegevens invullen tot aan het einde van het boekingsproces hoor, uiteindelijk kom je dan wel op een eindbedrag
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:42:41 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67796475
quote:
De bestemmingen die Ryanair later dit jaar aan het aanbod toe zou willen voegen zijn Almeria, Beziers, Bratislava, Ibiza, Krakow, Lamezia Terme, Turijn, Valladolid en Zadar. Dat is op te maken uit informatie op de website van Ryanair. Verwacht wordt dat ook een extra vliegtuig op de Duitse luchthaven wordt gestationeerd.
Spanje en Kroatië, mooi!

Zuid-Frankrijk en Italië zijn ook welkome aanvullingen. Voor de rest hebben we Wizzair eigenlijk al.
pi_67796535
Uiteindelijk als Mr. Sadfdaf Asdfhg uitgekomen op 29.40 euro p.p.
pi_67805586
Wow, dat gaat wel erg goed met Ryaniar daar op Airport Weeze.

Leuke nieuwe bestemmingen! Zuid Frankrijk.....Bratislava (makkelijk en snel naar Wenen: 35 minuten).....Ibiza....
Nou dat wordt toch weer eens snel iets leuks boeken vanaf Weeze.

Op een eerdere vraag hoe de bereikbaarheid is vanuit Nederland: Prima te doen!

Via de A73 langs Nijmegen richting Venlo/Keulen. Voorbij Nijmegen de A77 nemen richting Keulen, deze gaat over in de Duitse snelweg 57. Na een paar kilometer al de afslag Airport Weeze op de borden. Goed bereikbaar dus.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:54:22 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67809518
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:08 schreef Inu het volgende:
Aanbiedingen!!

Voor 23 euro op en neer naar Dublin in juni * Inu gaat boeken!
En ik blijf het bijzonder vinden dat als er een aanbieding is, er ineens geen belastingen en toeslagen meer gelden
Volgens mij worden we zwaar gepwned...
!!! Go 49-ers !!!
pi_67809589
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En ik blijf het bijzonder vinden dat als er een aanbieding is, er ineens geen belastingen en toeslagen meer gelden
Volgens mij worden we zwaar gepwned...
Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:14:44 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67810271
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:56 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..
Die belastingen zijn er ook wel, maar Ryanair heeft ook afspraken met vliegvelden gemaakt (lees garanties) over het aantal passagiers wat zij vervoeren. In ruil daarvoor krijgen zij gunstige tarieven voor de vluchtafhandeling op desbetreffende luchthavens. Wanneer ze dat niet halen moeten ze of boetes betalen (voor gederfde inkomsten van de luchthavens) of hebben ze een slechtere onderhandelingspositie voor de toekomst.
Daarom proberne ze met acties passagiers te lokken, wat in sommige constructies goedkoper dan uitpakken voor andere extra kosten die ze moeten betalen als ze de targets niet halen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:42:36 #259
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67811664
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:56 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn die er wel, maar betalen zij die dan ..
Zo wordt het iig niet op de site aangegeven...
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:45:10 #260
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67811772
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die belastingen zijn er ook wel, maar Ryanair heeft ook afspraken met vliegvelden gemaakt (lees garanties) over het aantal passagiers wat zij vervoeren. In ruil daarvoor krijgen zij gunstige tarieven voor de vluchtafhandeling op desbetreffende luchthavens. Wanneer ze dat niet halen moeten ze of boetes betalen (voor gederfde inkomsten van de luchthavens) of hebben ze een slechtere onderhandelingspositie voor de toekomst.
Daarom proberne ze met acties passagiers te lokken, wat in sommige constructies goedkoper dan uitpakken voor andere extra kosten die ze moeten betalen als ze de targets niet halen.
Kennelijk bedoel je dat er afspraken zijn over wie de belastingen betaalt, want die worden gewoon opgelegd door een land. Maar goed, ik kan me wel iets voorstellen bij jouw verhaal, hard wereldje hoor dat luchtvaartwereldje..
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 8 april 2009 @ 14:57:54 #261
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67829878
Alle nieuwe bestemmingen vanuit Weeze zijn al boekbaar vanaf begin juli.

Nu is bijvoorbeeld een bliksembezoek aan Ibiza (van dinsdag tot donderdag) mogelijk voor 34 euro.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 17:25:05 #262
45833 crew  Fogel
pi_67835255
Waarschijnlijk moet ik er eind deze zomer aan geloven en Ryanair vliegen... we zijn toevallig in de buurt van Torp en naar Weeze vliegen is qua afstand een stuk handiger dan Schiphol, maar ik twijfel echt heel erg of ik niet gewoon 500¤ meer betaal voor het vertrouwde KLM.
Onze ervaring met free seating in combinatie met kinderen is niet erg positief (Norwegian Air Shuttle). Hoe gaat dat bij Ryanair? Kunnen mensen die met kinderen reizen eerder boarden zoals bij bv KLM normaal is?

We reizen met 2 volwassenen en 3 kleine kinderen, blijven een week weg en dat wil zeggen dat we het een en ander aan baggage mee moeten slepen.
Aangezien alles in Nederland (voor ons) spotgoedkoop is, komen we meestal terug met meer baggage dan we op de heenweg bij ons hebben.
Zover ik kan zien is het niet mogelijk om bij bestelling al aan te geven dat je op de heenweg bv 2 stuks baggage in wil checken en op de terugweg 3. Kan dat?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_67837324
Voor eerder boarden zul je toch echt priority boarding erbij moeten kopen..

En voor je bagage, je kan 2 losse boekingen doen waarbij je voor de heenweg minder bagage opgeeft dan terug
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 8 april 2009 @ 19:17:25 #264
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67838626
Fogel en Ryanair.. dat wordt een cultuurshock...

Bedenk wel, je kan wel kiezen om 2 koffers in te checken bij Ryanair, maar je moet niet die koffers op naam van 1 persoon zetten, want ook dan kan je kiezen om 2 koffers per persoon in te checken maar wordt het totaalgewicht van 15KG niet groter.
Je kunt inderdaad dan het beste 2 aparte boekingen maken zoals eerder vermeld, credit card kosten worden per persoon per enkele reis berekend, dus je spaart niets uit door alles in 1 keer te boeken.

Ryanair geeft geen voorrang aan mensen die met kinderen reizen, de enige oplossing is dan priority boarding te kopen, want hoewel ik als laatste instap en altijd wel een plek vindt reis ik meestal alleen en dan is dat niet zo erg, met kinderen is het handig als je een beetje bij elkaar kan zitten.
En dat boarden (rennen naar toestel en free seating) geeft wel wat extra stress, als het prijsverschil 500 euro is dit wel te rechtvaardigen, maar anders zou ik de keuze wel weten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 20:21:54 #265
45833 crew  Fogel
pi_67840711
Priority erbij kopen is geen probleem, die paar euro meer of minder maakt niet zoveel uit. Maar heeft het echt nut of heeft tegenwoordig bijna iedereen priority boarding?
Goede tip van koffers niet op 1 persoon te zetten en als twee losse boekingen bestellen. Maar als ik dan bijvoorbeeld toch met een koffer extra aan kom zetten, is dat op het vliegveld dan nog wel te regelen dat het ook mee mag (tegen betaling, uiteraard)? Plannen is niet echt mijn sterkste kant
500¤ is het verschil voordat alle toeslagen voor baggage en priority boarding, credit, etc etc etc in rekening gebracht worden, dus misschien is het in het eind maar 300-400¤ verschil (en bij de KLM kan ik 30u vantevoren al inchecken en zonder gezeik 105 kg baggage meeslepen in zoveel koffers als ik zelf zin in heb).

De vorige keer dat ik free seating had en met kinderen reisde was dat de reden om meteen al mijn aandelen in dat bedrijf te verkopen (wel met goede winst, dat maakte de slechte service goed)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_67841650
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Fogel het volgende:
Priority erbij kopen is geen probleem, die paar euro meer of minder maakt niet zoveel uit. Maar heeft het echt nut of heeft tegenwoordig bijna iedereen priority boarding?
Goede tip van koffers niet op 1 persoon te zetten en als twee losse boekingen bestellen. Maar als ik dan bijvoorbeeld toch met een koffer extra aan kom zetten, is dat op het vliegveld dan nog wel te regelen dat het ook mee mag (tegen betaling, uiteraard)? Plannen is niet echt mijn sterkste kant
500¤ is het verschil voordat alle toeslagen voor baggage en priority boarding, credit, etc etc etc in rekening gebracht worden, dus misschien is het in het eind maar 300-400¤ verschil (en bij de KLM kan ik 30u vantevoren al inchecken en zonder gezeik 105 kg baggage meeslepen in zoveel koffers als ik zelf zin in heb).

De vorige keer dat ik free seating had en met kinderen reisde was dat de reden om meteen al mijn aandelen in dat bedrijf te verkopen (wel met goede winst, dat maakte de slechte service goed)
Ja priority boarding heeft zin. En bij Ryanair kan je 15 dagen vantevoren inchecken
looooooooooooooooool lol
  woensdag 8 april 2009 @ 20:56:26 #267
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67842214
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Fogel het volgende:
Priority erbij kopen is geen probleem, die paar euro meer of minder maakt niet zoveel uit. Maar heeft het echt nut of heeft tegenwoordig bijna iedereen priority boarding?
Goede tip van koffers niet op 1 persoon te zetten en als twee losse boekingen bestellen. Maar als ik dan bijvoorbeeld toch met een koffer extra aan kom zetten, is dat op het vliegveld dan nog wel te regelen dat het ook mee mag (tegen betaling, uiteraard)? Plannen is niet echt mijn sterkste kant
500¤ is het verschil voordat alle toeslagen voor baggage en priority boarding, credit, etc etc etc in rekening gebracht worden, dus misschien is het in het eind maar 300-400¤ verschil (en bij de KLM kan ik 30u vantevoren al inchecken en zonder gezeik 105 kg baggage meeslepen in zoveel koffers als ik zelf zin in heb).

De vorige keer dat ik free seating had en met kinderen reisde was dat de reden om meteen al mijn aandelen in dat bedrijf te verkopen (wel met goede winst, dat maakte de slechte service goed)
Bagage kost iets van 15 euro per koffer, dus als je heen 2, terug 4 meeneemt zijn de extra kosten daarvoor dus 6 x 15 = 90 euro, en er komt 5 euro credit card toeslag per persoon per enkele vlucht bij dus 5 x 5 x 2 = 50 euro aan credit card kosten. Daarnaast iets van 3 euro per persoon per vlucht voor priority boarding dus 3 x 5 x 2 = 30 euro.

Priority boarding opzich heeft wel zin, je moet als eerste in de rij staan en kan dan in de eerste groep (hopen dat je niet met bussen wordt vervoer) aan boord gaan zodat je in ieder geval bij elkaar kunt zitten.
Koffer nog inchecken op de luchthaven kan wel, maar kost dan 20 euro incheckfee + kosten voor de koffer van 20 euro....
Dus jouw extra kosten komen (als je van tevoren alles goed plant) nog 170 euro bij.

Maar goed als de tijden goed zijn natuurlijk nog steeds interessant.

Je spaart alleen geen KLM miles bij Ryanair
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 21:22:13 #268
45833 crew  Fogel
pi_67843193
Al kan je bij het boeken inchecken, dat heeft natuurlijk totaal geen nut als je geen stoel uit kan kiezen om te garanderen dat de hele bende bij elkaar in de buurt zit

De tijden zijn vrijwel gelijk aan KLM (maar natuurlijk wel vanaf een verschillend vliegveld), maar ca300¤ verschil in prijs is in ieder geval de moeite van het nadenken over deze mogelijkheid waard.
Aangezien plannen niet echt mijn sterke kant is, zou het met alle extra toeslagen (@airport) nog wel eens ongeveer op hetzelfde uit kunnen komen....

Bedankt voor de info tot dusverre.
Weet iemand of er toevallig binnenkort nog een actie komt waar je luchthavenbelasting en dergelijke niet hoeft te betalen? Kan ik dat verschil investeren in al die andere toeslagen


KLM miles zijn niet zo spannend, op de "goedkope" tarieven krijg je maar 25% en ik vlieg voor mijn werk toch wel genoeg om mijn status daar te behouden
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_67843449
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:22 schreef Fogel het volgende:
Al kan je bij het boeken inchecken, dat heeft natuurlijk totaal geen nut als je geen stoel uit kan kiezen om te garanderen dat de hele bende bij elkaar in de buurt zit

De tijden zijn vrijwel gelijk aan KLM (maar natuurlijk wel vanaf een verschillend vliegveld), maar ca300¤ verschil in prijs is in ieder geval de moeite van het nadenken over deze mogelijkheid waard.
Aangezien plannen niet echt mijn sterke kant is, zou het met alle extra toeslagen (@airport) nog wel eens ongeveer op hetzelfde uit kunnen komen....

Bedankt voor de info tot dusverre.
Weet iemand of er toevallig binnenkort nog een actie komt waar je luchthavenbelasting en dergelijke niet hoeft te betalen? Kan ik dat verschil investeren in al die andere toeslagen


KLM miles zijn niet zo spannend, op de "goedkope" tarieven krijg je maar 25% en ik vlieg voor mijn werk toch wel genoeg om mijn status daar te behouden

Jij zei toch dat je bij KLM 30 uur vantevoren kan inchecken... En bij Ryanair is dat 15 dagen dus.

Vraag je nou of hier iemand van Ryanair zit die hier op Fok! de komende acties bekend gaat maken?

Ik zie het probleem niet zo hoor, ga gewoon iets eerder naar de gate en ga vooraan de rij staan, of als je echt zo panisch bent dan boek je Priority.
looooooooooooooooool lol
pi_67843681
Patroon van acties is meestal ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 - ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 etc. met soms een 33% of 50% actie ertussendoor. Torp - Weeze zit meestal wel ertussen

ze hebben nu een 33% kortingsactie op de 10 euro vluchten dus verwacht morgen eigenlijk een 5 euro actie

Zomervakanties zitten vaak wel in een blackout periode waarbij het dan weer niet geldt..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 21:34:30 #271
45833 crew  Fogel
pi_67843780
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:27 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Jij zei toch dat je bij KLM 30 uur vantevoren kan inchecken... En bij Ryanair is dat 15 dagen dus.

Vraag je nou of hier iemand van Ryanair zit die hier op Fok! de komende acties bekend gaat maken?

Ik zie het probleem niet zo hoor, ga gewoon iets eerder naar de gate en ga vooraan de rij staan, of als je echt zo panisch bent dan boek je Priority.
Inchecken an sich boeit dus niet, het kunnen uitzoeken van een stoel (in mijn geval 5) wel.

Ik vraag niet of iemand de komende acties bekend maakt, maar het zou zomaar kunnen dat ze bv altijd op koninginnedag een actie hebben ofzo, iets in die geest. Vast iemand die ergens een patroon gezien heeft, of niet natuurlijk.

Je ziet het probleem vanzelf als je een keer met (meerdere) kleine kinden moet gaan vliegen. Free seating zuigt dan echt enorm, zeker als je met een groep mensen gaat vliegen die de "ik eerst mentatiteit" heeft (waar jij waarschijnlijk ook bij hoort aan je reactie te zien).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 21:37:55 #272
45833 crew  Fogel
pi_67843941
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:32 schreef Thetallguy het volgende:
Patroon van acties is meestal ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 - ¤15 - ¤10 - ¤5 - ¤1 etc. met soms een 33% of 50% actie ertussendoor. Torp - Weeze zit meestal wel ertussen

ze hebben nu een 33% kortingsactie op de 10 euro vluchten dus verwacht morgen eigenlijk een 5 euro actie

Zomervakanties zitten vaak wel in een blackout periode waarbij het dan weer niet geldt..
Kijk, dat soort reacties bedoelde ik dus
De prijs is nu 39NOK (ca 5 euro) voor het ticket, maar met alle toeslagen maakt de basisprijs op zich weinig uit, al maken ze er 1 øre van, de toeslagen blijven hetzelfde.

We vliegen pas in september, dus dat zou net buiten de blackout periode kunnen vallen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_67844164
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

Inchecken an sich boeit dus niet, het kunnen uitzoeken van een stoel (in mijn geval 5) wel.

Ik vraag niet of iemand de komende acties bekend maakt, maar het zou zomaar kunnen dat ze bv altijd op koninginnedag een actie hebben ofzo, iets in die geest. Vast iemand die ergens een patroon gezien heeft, of niet natuurlijk.

Je ziet het probleem vanzelf als je een keer met (meerdere) kleine kinden moet gaan vliegen. Free seating zuigt dan echt enorm, zeker als je met een groep mensen gaat vliegen die de "ik eerst mentatiteit" heeft (waar jij waarschijnlijk ook bij hoort aan je reactie te zien).
Zielige aanname weer, zegt veel over jou...

Nee ik zie geen probleem, ik heb vaak genoeg met Ryanair gevlogen en ik heb nog nooit mensen zien dringen of iets dergelijks. Zoals ik zei, betaal een paar knaken meer voor Priority zodat je in godsnaam geen hartaanval krijgt van dit wereldschokkende probleem
looooooooooooooooool lol
  woensdag 8 april 2009 @ 22:38:34 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67846590
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kijk, dat soort reacties bedoelde ik dus
De prijs is nu 39NOK (ca 5 euro) voor het ticket, maar met alle toeslagen maakt de basisprijs op zich weinig uit, al maken ze er 1 øre van, de toeslagen blijven hetzelfde.

We vliegen pas in september, dus dat zou net buiten de blackout periode kunnen vallen.
Die toeslagen als belastingen blijven bij Ryanair dus niet hetzelfde, kijk voor de gein eens bij data met vertrek in midden mei en je ziet tarieven van 69 NOK en 0 toeslagen en belastingen (Je bagagetoeslagen en credit card kosten komen er dan nog wel bij, maar niet de luchthavenbelastingen).

Voor (eind) september zou ik persoonlijk nog even wachten met boeken, ongeveer 2 a 3 maanden voor vertrek, afhankelijk van het aantal boekingen volgen vaak acties van Ryanair waardoor het ticket voor stuntprijzen worden aangeboden. (Dus 69 NOK all in, + eventuele bagage kosten en betaalkosten (credit card kosten).

@MrKawada

Met Ryanair maak ik ook nooit duwen en trekken mee als dat ik er zelf in verzijld raak, als ik met ze vlieg is het naar London Stansted vanaf Eindhoven en ben ik een van de laatste personen die aan boord gaat omdat het voor 40 minuten vliegen niet uitmaakt waar ik zit. Maar wat ik zie in de rijen en het rennen naar vliegtuigen getuigt niet echt van een relaxt boardingprocess.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67848298
wat ik me afvraag, wat willen die mensen die zenuwachtig in de rij gaan staan dan toch allemaal voor een zitplaats? ik heb tot nu toe altijd een zitplaats gevonden in het achterste deel en bij het gangpad precies zoals ik wil
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:43:51 #276
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67854330
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef JohnDDD het volgende:
wat ik me afvraag, wat willen die mensen die zenuwachtig in de rij gaan staan dan toch allemaal voor een zitplaats? ik heb tot nu toe altijd een zitplaats gevonden in het achterste deel en bij het gangpad precies zoals ik wil
Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
pi_67854541
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Er wordt niet gerend, maar wel stevig doorgelopen. Het opstellen in de rij voor boarding en daar de beste plek krijgen is een stuk spannender.

Fogel: priority boarding heeft echt zin, op een vlucht met 150 man zullen er hooguit 10 voor die optie kiezen. Dan vermijd je ook de drukke rij en mag je lekker rustig vooraan staan. Als je met bussen wordt vervoerd wordt het weer even spannend, maar ook dan weet ik zeker dat je nog wel 5 plekken bij elkaar kunt krijgen. Ik reis vaak alleen, zonder priority boarding, maar sta wel vooraan in de rij en als ik instap is er in ieder geval nog keuze zat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67867492
Tja.. als iedereen nou gewoon zou blijven zitten tot het laatste moment, hoeft er niemand zo lang in die rij te staan wachten (als je nog een redelijke plaats wilt). Maarja, dan staan er een paar op, en dan gaat iedereen ineens mee, en dan moet je ook opstaan
pi_67867935
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Ik heb niemand zien rennen in Weeze.
looooooooooooooooool lol
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 10:03:27 #280
45833 crew  Fogel
pi_67887853
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:27 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Ik heb niemand zien rennen in Weeze.
Dus op Weeze loop je van de gate naar het vliegtuig en wordt je niet met een bus vervoerd?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:09:17 #281
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67888000
Ja, daar loop je gewoon naar buiten en hoef je niet een bus in. Kunt dan meteen kiezen of je voor of achterin stapt.
pi_67888421
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dus op Weeze loop je van de gate naar het vliegtuig en wordt je niet met een bus vervoerd?
Ligt eraan. Als het vliegtuig dichtbij de gate staat mag je lopen, maar als het verder weg staat mag je 1 hele minuut in de bus zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67889749
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of mensen echt gaan rennen naar dat vliegtuig in Weeze...
Met het slurf-instappen op Barajas, was het allemaal vrij gezapig en werd er niet gerend (maar OK, ook 6 uur 's ochtends).
Wij gingen op Barajas wel met de bus ! Priority eerst, daarna de bus met het klootjesvolk (en wie is dat niet die met Ryanair vliegt ) .. Ook absoluut geen problemen gehad met rennende mensen waar dan ook. (ben nu een paar keer in Dublin geweest, Glasgow, Milaan, Pisa, Girona, Madrid). Nog nooit van dat soort taferelen meegemaakt. Over paar weekjes vliegen we vanuit Weeze naar Edinburgh, verwacht ook totaal niets verkeerds.
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:13:13 #285
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67907760
Nu 66% korting...

En wat wordt er nou eigenlijk bedoeld met 'basis'?
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:14:12 #286
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67907801
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu 66% korting...

En wat wordt er nou eigenlijk bedoeld met 'basis'?
Basis is een belangrijk vliegveld voor Ryanair. Veel bestemmingen en een plek waar vliegtuigen 'overnachten'.
  zondag 12 april 2009 @ 12:06:33 #287
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67945250
Mss al gezegd, maar die Visa Electron is tijdelijk..
!!! Go 49-ers !!!
pi_67945487
Het is al 2 jaar 'tijdelijk'
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_67945769
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mss al gezegd, maar die Visa Electron is tijdelijk..
Ik geloof dat niet echt. Volgens EU-wetgeving moeten ze namelijk minstens een kosteloze manier van betalen aanbieden. Doen ze dit niet, dan moeten de kosten in de prijs verwerkt worden... dat zie ik Ryanair nog niet zomaar doen.
pi_67945955
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:27 schreef Dvm86 het volgende:
Ik geloof dat niet echt. Volgens EU-wetgeving moeten ze namelijk minstens een kosteloze manier van betalen aanbieden. Doen ze dit niet, dan moeten de kosten in de prijs verwerkt worden... dat zie ik Ryanair nog niet zomaar doen.
Je kan ook zonder kosten betalen met een Ryanair creditcard, dus ze bieden het wel aan. Dat je vanuit Visa aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om zo´n creditcard te krijgen, is een ander verhaal.
pi_67946093
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je kan ook zonder kosten betalen met een Ryanair creditcard, dus ze bieden het wel aan. Dat je vanuit Visa aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om zo´n creditcard te krijgen, is een ander verhaal.
Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.
  zondag 12 april 2009 @ 12:47:40 #292
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67946308
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:40 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.
Idd.

Voorbeelden:





En Electron is gratis:

pi_67946320
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:40 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Volgens mij betaal je gewoon een fee met een Ryanair CC. Naar mijn weten is alleen Electron gratis.
Is inderdaad veranderd... is ook een Mastercard ipv visa. http://www.ryanaircreditcard.co.uk/en/
  zondag 12 april 2009 @ 13:34:46 #294
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67947396
Ach, ik zag alleen dit tekstje staan op site van RA:
quote:
Visa Electron - As a special offer to Visa Electron card holders, Ryanair, for a limited period only, will not apply a Debit Card charge
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 12 april 2009 @ 13:38:10 #295
12621 tcr
*nix 4ever
pi_67947490
Dinsdag t/m vrijdag naar Manchester geweest vanaf vliegveld Niederhein (Weeze dus ). Prima bevallen, ticket van zo'n 50 euro. Die creditcard kosten van 10 euro zijn eigenlijk schandalig. Zo'n Electron is volgens mij niet eens mogelijk voor ons, is iets Engels.

Vliegveld Weeze is wel releaxed, niet voorin in de rij gaan staan, maar net voor de scheiding met priority begint. Als die paar priority er dan door zijn kun je snel daar achteraan sluiten .

Maar dan nog was het niet druk en genoeg plek, terugweg zelfs de hele rij bij de nooduitgang voor mezelf.

De verbinding vanuit het Oosten van Nederland is alleen beetje pr*t. Het is tussendoor maar 100km, maar doordat het grotendeels 2 baans is, kan je pech hebben. En niet overal kun je 'even' inhalen. Maar terug in 1,5 uur de route gereden (heen was het 2 uur).

Ook is het parkeertarief van Weeze een beetje absurd hoog...
  zondag 12 april 2009 @ 13:56:12 #296
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67947930
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
Ook is het parkeertarief van Weeze een beetje absurd hoog...
Want hoeveel? Kun je makkelijk gratis ergens anders parkeren?
!!! Go 49-ers !!!
pi_67948061
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want hoeveel? Kun je makkelijk gratis ergens anders parkeren?
Wij moesten op P2 (5 minuten lopen naar de terminal) voor vrijdag 16.30 tot maandag 15.00 zo'n 27,- betalen. Volgens mij kun je in de directe omgeving niet gratis parkeren, wil je niet weggesleept worden o.i.d.
"If you're not a manc, you're a wank"
  zondag 12 april 2009 @ 14:18:05 #298
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67948536
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:

Ook is het parkeertarief van Weeze een beetje absurd hoog...
Het is juist een van de goedkoopste vliegvelden! Goedkoper dan Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Charleroi.
  zondag 12 april 2009 @ 14:42:21 #299
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67949210
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het is juist een van de goedkoopste vliegvelden! Goedkoper dan Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Charleroi.
Daarom vroeg ik het, het valt nog redelijk mee. NIet in verhouding tot de RA ticket, maar ok
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 12 april 2009 @ 16:36:09 #300
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_67952434
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
De verbinding vanuit het Oosten van Nederland is alleen beetje pr*t. Het is tussendoor maar 100km, maar doordat het grotendeels 2 baans is, kan je pech hebben. En niet overal kun je 'even' inhalen. Maar terug in 1,5 uur de route gereden (heen was het 2 uur).
Oh? Als je vanuit Enschede komt neem je toch gewoon de 31 en 57? Alleen het laatste stukje van de 57 naar het vliegveld, 13 kilometer ofzo, is tweebaans en provinciaal. Voor de rest kan je aardig doorplanken dacht ik zo.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 12 april 2009 @ 22:08:42 #301
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67961775
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef tcr het volgende:
Dinsdag t/m vrijdag naar Manchester geweest vanaf vliegveld Niederhein (Weeze dus ). Prima bevallen, ticket van zo'n 50 euro. Die creditcard kosten van 10 euro zijn eigenlijk schandalig. Zo'n Electron is volgens mij niet eens mogelijk voor ons, is iets Engels.
Via Entropay dus wel mogelijk. Kun je tegen in totaal zo'n 10% van de totaalprijs afrekenen (diverse valutatoeslagen en de entropay kosten).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')