abonnement Unibet Coolblue
pi_66838692
WELKOM IN HET BETOVERENDE ROSANERO TOPIC

plaatsje zijn klikbaar



Eerst even wat belangrijke informatie:
Palermo betreft een studentenstad. Je zult hier dan ook nooit rellen of iets dergelijks aantreffen, rivaliserende clubs zitten gewoon naast elkaar bier te drinken Om direct maar binnen te knallen:
quote:
Catania 2-2-2007 - In Italië is bij hevige rellen na de wedstrijd Catania-Palermo (1-2) een politieagent om het leven gekomen. De supporters van de thuisploeg gooiden na de zwaarbeladen derby met stenen, rookbommen en vuurwerk naar de ordetroepen.
Een 38-jarige agent werd in het aangezicht getroffen door een vuurpijl en overleed korte tijd later in het ziekenhuis. De andere agent die zwaar gewond raakte, verkeerde zaterdagochtend niet meer in levensgevaar. In drie ziekenhuizen werden in totaal 71 gewonden behandeld.


Filmpje 1 buiten stadion
Filmpje 2 buiten stadion
Filmpje 3 in stadion

Het was overigens de eerste confrontatie op het hoogste niveau tussen de aartsrivalen sinds 40 jaar. Beide teams bevinden zich op het eiland Sicilië.

History of the club - anekdote over de oprichtingsdatum van de club
The club, in common with several other Italian teams, has its earliest roots in England. Football was originally brought to Palermo by English sailors of cargo vessels in the late 19th century who would play football at the muddy port in their spare time. There is some debate about the exact founding date of the club, some date the club's foundation to as early as 1898 due to the existence of papers addressed to Joseph Whitaker, English consul in Palermo and originally believed to be the first club president, about a Palermitan football team founded in that year. The most common and officially stated foundation date however, is November 1, 1900, as the Anglo Panormitan Athletic and Football Club. The club is stated to be founded by Ignazio Majo Pagano, a young Palermitan colleague of Whitaker who had discovered football while at college in London, England where the sport was already popular.

Goed, om een lang verhaal kort te maken heeft Palermo alles wel meegemaakt in haar historie. Van faillliessement tot schandalen, maargoed welke club ook niet in Italie Beste prestatie qua prijzen is de 2e plek in de Coppa Italia in 1974 en 1979. Qua competitieverband blijft men steken op wat kampioenschappen in de Serie B en lager: Het gaat natuurlijk om het grote werk en nadat zij in 2004 gepromoveerd zijn naar de Serie A, eindigde zij hun eerste seizoen 2004/05 direct 6e. De jaren erna werd Palermo nummer 8, 6 en vorig jaar in het seizoen 2007/08 nummer 11. Dit leverde de volgende UEFA Cup avonturen op.


Bekend van Italiaans internationals Barzagli, Zaccardo (beiden Wolfsburg sinds afgelopen zomer ), en wat te denken van eveneens Italiaans international Fabio Grosso . De linksback die de laatste en beslissende penal benutte voor Italie in de WK finale van 2006. De meest in het oog springende naam is toch wel Luca Toni . Verantwoordelijk voor de promotie van Palermo met 30 goals in de Serie B in het seizoen 2003/04, direct van waarde in zijn eerste seizoen op het hoogste niveau (21goals) en daarmee een transfer afgedwongen naar Fiorentina waar hij de Gouden Schoen zou winnen met 31 goals en een transfer naar het grote Bayern Munchen afdwong. Laatste hotshot is toch wel Amauri, inmiddels alweer vertrokken naar Juventus. Zijn eerste seizoen een zware blessure, maar al vanaf hij de rosanero diende waren er geruchten over een stap hogerop.
Persoonlijk vind ik Ernesto Farias, inmiddels FC Porto, een held. Niet Toni bij Fiorentina, maar Farias won de Gouden Schoen in dienst van Palermo in het seizoen 2004/05. Ohja, moet wel zeggen dat het in FM was Tsjah...

Het stadion heet Stadio Renzo Barbera en is in 1932 gebouwd en na meerdere renovaties in 1990 voor het WK in eigen land zodanig gerenoveerd dat het ruim 37.000 toeschouwers herbergt.

~

Iemand al eens naar een wedstrijd van Palermo geweest? Staat op me verlanglijstje

Hoe zit het dan met de banden met de maffia als hoofdstad van Sicilie?
quote:
Maffia wilde voorzitter Palermo afpersenDonderdag 25 September 2008
Uit een geruchtmakend onderzoek over de (Siciliaanse) maffia blijkt dat deze organisatie pogingen om te infiltreren binnen de voetbalclub Palermo heeft zien mislukken. Gisteren werd een zaakwaarnemer en een jeugdleider van de club gearresteerd.
Palermo wordt geleid door de Noord Italiaanse ondernemer Zamparini, die deels ongrijpbaar bleef voor de maffia, maar via deze jeugdleider Giovanni Pecoraro kreeg de maffia toch een kans om te infiltreren. Ook kwam de zaakwaarnemer Massimo Trapani vaak binnen de club. Deze twee mannen behoorden tot de groep van maffiaboss Lo Piccolo, die meer invloed op Palermo en Zamparini wilde hebben om zodoende aanbestedingen voor de bouw van een nieuw stadion te krijgen. Tijdens de kerstperiode van 2006 trad manager Foschi terug, nadat hij was bedreigd door middel van een afgesneden hertenkop op zijn auto. Zamparini weigerde echter te praten met de medewerkers, waarvan hij vermoedde dat zij 'verkeerde banden' hadden.
De voorzitter is vandaag vooral blij dat de rechter van Napels de kwestie openbaar heeft gemaakt. 'Hieruit blijkt ook dat je in Palermo zaken kunt doen zonder te zwichten voor de maffia.' Lo Piccolo, die jaren werd gezocht, werd vorig jaar opgepakt en moet nu voor de rechter verschijnen. 'Mijn club is gelukkig brandschoon,' aldus Zamparini met een zekere trots.
Die laatste alinea is mij net wat te mooi voor woorden btw
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De selectie voor het seizoen 2008/09




bron officiele clubsite

Coach is momenteel Davide Ballardini, maar dat zegt helemaal niets bij voorzitter Maurizio Zamparini
quote:
Palermo ontslaat coach voor de vierde keer
ma 24 maa 2008, 17:36 Door: DAG
De onfortuinlijke coach werd al drie keer eerder ontslagen door voorzitter Maurizio Zamparini.
Palermo heeft na verlies in de laatste drie wedstrijden trainer Francesco Guidolin de wacht aangezegd. Voor Guidolin is dat niet de eerste keer. De onfortuinlijke coach werd al drie keer eerder ontslagen door voorzitter Maurizio Zamparini. Eerder was hij in het seizoen 2004-2005 en in 2006-2007 al trainer in de Siciliaanse hoofdstad.
In de vorige jaargang werd Guidolin zelfs tweemaal de laan uitgestuurd. In april kreeg hij een ontslagbrief, maar in mei werd hij weer als hoofdcoach aangesteld. Zijn derde dienstverband bij de Rosanero was vooralsnog zijn kortste. In juni kreeg Guidolin wederom zijn congé.
Palermo kiest opnieuw voor een trainer die de club al kent. Guidolins voorganger Stefano Colantuono werd weer in genade aangenomen. In november werd Colantuono, die aan zijn eerste seizoen bij Palermo bezig was, ontslagen toen de club achtste stond. Na vier maanden onder Guidolin staan de Sicilianen op de twaalfde plaats in de Serie A.
quote:
Trainer Palermo na één wedstrijd ontslagen
4 sep 2008 14:02
Stefano Colantuono heeft niet lang kunnen genieten van zijn trainerschap bij Palermo. De coach is na één competitiewedstrijd alweer ontslagen door de voorzitter van de Italiaanse club, Maurizio Zamparini.
Afgelopen zaterdag verloor Palermo in het uitduel tegen Udinese met 3-1. Voorzitter Zamparini zei dat hij het resultaat van de wedstrijd tegen AS Roma afwachtte, maar zoveel geduld had hij blijkbaar niet. Davide Ballardini neemt het per direct over van Colantuono.
Colantuono was vorig seizoen ook trainer van Palermo. De trainer werd toen in november ontslagen, zijn opvolger was Francesco Guidolin. Maar de voorzitter vroeg Colantuono in maart om weer terug te komen. Nu kan hij dus weer zijn spullen pakken.


[ Bericht 4% gewijzigd door DeVinger op 09-03-2009 14:05:53 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 21:10:39 #2
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66838893
Palermo.

Blijft jammer dat er de laatste jaren een wanbeleid is gevoerd. En daarmee vele helden weg is gedaan.

Maurizio Zamparini.
pi_66838916
Vandaag knap uit met 0-2 van Fiorentina gewonnen en zodoende 2pt achter plek 7, wat nog recht geeft op UEFA Cup plaatsen, ik weetniet of plek 8 nog zelfs toegang biedt tot de intertoto competitie?

[ Bericht 78% gewijzigd door DeVinger op 08-03-2009 21:49:50 ]
pi_66841652
Intertoto bestaat niet meer.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_66841724
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:11 schreef zjroentje het volgende:
Intertoto bestaat niet meer.
Ah ok, is ff zoeken of plek 7 dan nog wel recht geeft op UEFA of dat dat ook verouderd is.

*zoekt
  zondag 8 maart 2009 @ 22:36:34 #6
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_66842965
De stad zelf is sowieso al de moeite zeker waard om te bezoeken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_66843059
Volgens dit bericht moet men 5 of 6e worden voor UEFA tickets. Tenzij iemand uit de top 6 de beker wint, dan schuift het een plekkie op.


Of Palermo moet 6 of 7 punten goed maken en AS Roma/Genoa of Fiorentina inhalen , of van de halve finalisten in de coppa italia - sampdoria inter juventus lazio - moeten Inter of Juventus winnen

dinsdag 3 maart
Lazio Roma vs. Juventus 2-1

woensdag 4 maart
Sampdoria vs. Internazionale 3-0

returns 22 april

Hopen dat Nedved nog honger heeft aan het einde van zijn carriérre

[ Bericht 0% gewijzigd door sjimz op 12-04-2009 10:41:38 ]
pi_66843080
Ik had wel een topic in 2006/2007 van deze club verwacht toen zij het zo verdomd goed deden (eindigden zij toen niet 5e na zolang op de 3e plaats te hebben gestaan?)
pi_66843149
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:38 schreef Smeich het volgende:
Ik had wel een topic in 2006/2007 van deze club verwacht toen zij het zo verdomd goed deden (eindigden zij toen niet 5e na zolang op de 3e plaats te hebben gestaan?)
6e
  maandag 9 maart 2009 @ 03:22:27 #10
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66848871
Vaak mooie shirts hebben ze bij Palermo.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 9 maart 2009 @ 03:24:44 #11
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66848880
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:38 schreef Smeich het volgende:
Ik had wel een topic in 2006/2007 van deze club verwacht toen zij het zo verdomd goed deden (eindigden zij toen niet 5e na zolang op de 3e plaats te hebben gestaan?)
Ik had toen nog voorspeld dat Palermo zou inzakken in de 2e helft van het seizoen en 300 Eurootjes verdiend met de 3e plek van Lazio (quote van 12x de inzet).
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 9 maart 2009 @ 10:28:29 #12
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_66852327
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Palermo.

Blijft jammer dat er de laatste jaren een wanbeleid is gevoerd. En daarmee vele helden weg is gedaan.

Maurizio Zamparini.
Hij ontslaat trainers bij de vleet, maar anderzijds is Palermo inmiddels een redelijk stabiele Serie A-club geworden en dat is lang geleden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_67149153
Kansen op UEFA zijn gestegen. 4pt achter op plek 5 6 respectievelijk Fiorentina en Roma.

Gezien de huidige vorm van Fiorentina
pi_67150406
quote:
Op maandag 9 maart 2009 03:22 schreef Aanvoerder het volgende:
Vaak mooie shirts hebben ze bij Palermo.


Zeker een van de charmes van de club.

Veel mooie clubs in Italië, en Palermo is er daar ook zeker 1 van.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:34:40 #15
11102 knep
Mountainfreak
pi_67153519
Palermo . Begin juni kom ik er weer eens .
Godver, laatste wedstrijd is net op 31 mei zie ik net, dat ga ik niet redden .
pi_67936493
Vandaag knap 2-2 gespeeld bij Inter.

Nog steeds kans op UEFA Cup plaatsing 3pt achter op nummer 6 AS Roma, meer is er niet haalbaar.

En het kan nog zo zijn dat Inter een 3-0 nederlaag goedmaakt in de return van de halve finale van de beker 22 april wanneer het Sampdoria thuis ontvangt of Juventus Lazio verslaat. Wanneer Juventus of Inter de beker winnen is plek 7 waarschijnlijk voldoende voor UEFA.

Jammer dat ik druk ben met tentamens, had de wedstrijd van vanmiddag wel willen zien.
  zondag 12 april 2009 @ 10:13:10 #17
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67943460
Ik las laatst iets over plannen voor een nieuw stadion in Palermo. Zijn die plannen inmiddels al concreter?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_68178440
Verdomde Totti toch ook, AS Roma blijft op 3 punt zo. Lastig
pi_68195857
Deze week dus Italiaans bekervoetbal, hopen dat Juventus van Lazio wint! Of inter een 3-0 achterstand goedmaakt
pi_68352039
Nou met de bekerfinale Lazio Sampdoria zal Palermo Fiorentina moeten achterhalen (plek5) wil het nog UEFA Cup voetbal moeten halen, ook niet echt chill voor AS Roma, de huidige nummer 6 btw. Kortom, dat is over.

Btw de plannen voor een nieuw stadion nergens voorbij zien komen? Nou ben ik ook niet geinfiltreerd in de Palermofora, of hoe heb je die informatie opgedaan?
pi_68496775
quote:
Carrozzieri is schuldbewust na cocaïnegebruik
29/04/2009 11:33

Moris Carrozzieri heeft spijt betuigd voor zijn overtreding van de dopingregels. De 28-jarige verdediger van Palermo werd op 5 april betrapt op het gebruik van cocaïne. Opvallend genoeg sprak hij een paar weken eerder nog op de universiteit van Palermo over de negatieve effecten van doping op het imago van de voetbalsport.

'Ik ben teleurgesteld in mijzelf en ik maak mijn excuses aan mijn ploeggenoten, de fans en de voorzitter', aldus Carrozzieri op de website van Palermo. 'Ik begrijp nog steeds niet hoe ik zoiets stoms heb kunnen doen. Ik leef voor het voetbal en nu heb ik alles op het spel gezet waar ik altijd voor heb gevochten.'

De verdediger kan een flinke schorsing tegemoet zien. 'Ik heb in het leven nooit voor een makkelijke uitweg gekozen, dus ik zal ook in dit geval de consequenties van mijn domme actie accepteren. Ik verleen volledige medewerking aan het onderzoek en ik heb me beschikbaar gesteld voor initiatieven die moeten voorkomen dat andere mensen dezelfde fout maken.'
pi_68625983
Zo jammer dat plek 6 niet genoeg is voor UEFA , Roma tot op 1 punt genaderd nu.
pi_70878511
quote:
Palermo wint slag om 'Argentijnse Kaká'
Met de komst van Javier Pastore slaat Palermo een grote slag op de transfermarkt. De Argentijnse spelmaker komt voor ongeveer tien miljoen euro over van Huracan.

De twintigjarige Pastore tekent bij Palermo een contract voor vijf seizoenen. Hij stond ook in de belangstelling van AC Milan, Arsenal en Manchester United. Volgens Engelse media wees hij vorige week een overgang naar die laatste club af.

Pastore maakte het afgelopen seizoen zijn doorbraak in de Argentijnse liga door acht keer raak te schieten in dertig duels. Door zijn technische kwaliteiten en snelheid aan de bal hij door vaderlandse media omschreven als de Argentijnse Kaká.
Kent iemand hem?

Walter Zenga btw de nieuwe coach.
pi_85338502
Er is al 400 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Het is verdomme mijn eigen topic, hoef ik geen goede reden voor te hebben :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:40:18 #25
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85338858
En? Is het wat? Die Argentijnse Kaka?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')