Ik gebruik graag kruiden zoals basilicum, munt, dille, rozemarijn, bieslook etc in mijn eten maar als je dit in de winkel koopt is het of gedroogd of veel te duur en als het vers is moet je het ook nog eens snel opeten omdat het beperkt houdbaar is. Ik heb daarom een stuk van mijn tuin (op het zuidoosten) gereserveerd om kruiden te kweken zodat ik het vaker vers kan hebben zonder dat het me een fortuin kost en zonder dat ik het ook binnen een week moet opmaken.

Maar ik heb heel veel vragen:
- wat zijn de periodes dat je de verschillende kruiden kan kweken? Welke kruiden kan ik nu zaaien, welke later pas, ik geloof dat er ook kruiden/planten zijn die je pas in het najaar kan zaaien?
- kan ik verschillende kruiden gewoon naast elkaar zetten, of moet ik bepaalde kruiden echt in verschillende stukken grond zetten (ivm voedselbehoefte, grondmilieu, water etc)?
- heb ik speciale grond nodig? Ik heb nu gewoon compostaarde (van de winkel) en binnenkort ook eigen compost (van tuinafval).
- welke andere kruiden behalve de genoemde zijn de moeite waard om te kweken? Welke niet?
- weet iemand een goede kruidenwinkel in Rotterdam waar ik kruidenzaad kan kopen? Als ik ga googlen kom ik bijna alleen op growshops terecht en die hebben meestal maar 1 soort plant...
Etc etc etc...