abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:20:15 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66774189
Het is een droom van mij mijn vriendin en nog een stel vrienden om ooit een (flottielje) zeil vakantie op de Middellandse zee te gaan doen. Zee, zon, schilderachtige baaitjes lekker zwemmen in kristalhelder water.. pittoreske haventjes
De gemiddelde flottielje zeil folder bevat heel veel blauwe inkt zullen we maar zeggen.

Ik heb nog nooit een topic over zo' n vakantie gezien in trv. Daarom open ik dit topic waar mensen hun ervaringen (en vragen ) kwijt kunnen.

Hebben mensen tips? Ervaringen? Mooie verhalen? Pics?
Waar moet ik op letten? Wat is de beste tijd om te gaan? Zijn er er reisorganisaties die een aan of afrader zijn? Hoeveel ervaring moet je hebben?

En de belangrijkste vraag natuurlijk: In welk land moet ik zijn voor de grootse dichtheid aan schilderachtige baaitjes?
pi_66850072
Paar jaar geleden heb ik met mijn ouders dit gedaan, volgens mij via http://www.ionian-sailing.com/index.php. Was echt super gaaf. Omdat we nog nooit zonder ervaren persoon hadden gezeild, hebben we eerst een week les gehad. Elke dag vanuit dezelfde haven (Gouvia, dichtbij Corfu) weg gevaren en oefeningen gedaan met navigeren, ankeren, etc.

De week erna met de flottielje mee gevaren. Bijzonder leuke week gehad, met als hoogtepunt de overtocht naar Paxos, harde wind, hoge golven en veel boegwater, waarna op Paxos een rustig, blauw baaitje op ons wachtte !

Er schijnen ook dolfijnen te zitten, maar op de dag dat die zicht toonden had ik besloten op een andere boot mee te varen. Ik heb ze dus alleen maar op de foto's gezien...
  maandag 9 maart 2009 @ 17:15:21 #3
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66865675
quote:
Op maandag 9 maart 2009 08:51 schreef Merson het volgende:

Er schijnen ook dolfijnen te zitten, maar op de dag dat die zicht toonden had ik besloten op een andere boot mee te varen. Ik heb ze dus alleen maar op de foto's gezien...
Goede reden om nog eens te gaan
pi_67009344
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Goede reden om nog eens te gaan
Zeer zeker. Denk alleen dat m'n ouders deze keer niet weer willen betalen .
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:06:35 #5
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_67009726
Jammer...
pi_69059131
Ik heb hele goede ervaring met OCC Yachting. Dit bedrijf doet het blijkbaar al jaren en zitten in Lefkas en Corfu met hun eigen vloot dus nooit meer in het Grieks moeten uit leggen dat de motor het niet meer doet op zijn Grieks behandeld worden. Ideaal. Boten zijn super schoon en prima om een weekje op te vertoeven. Het blijven huurbakken en zijn niet super snel maar daar kom je ook niet voor in Griekenland of Turkije toch?
Kan ik iedereen aanraden.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:20:01 #7
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69060672
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:42 schreef zeezeiler80 het volgende:
Ik heb hele goede ervaring met OCC Yachting. Dit bedrijf doet het blijkbaar al jaren en zitten in Lefkas en Corfu met hun eigen vloot dus nooit meer in het Grieks moeten uit leggen dat de motor het niet meer doet op zijn Grieks behandeld worden. Ideaal. Boten zijn super schoon en prima om een weekje op te vertoeven. Het blijven huurbakken en zijn niet super snel maar daar kom je ook niet voor in Griekenland of Turkije toch?
Kan ik iedereen aanraden.
TNX voor je ervaring..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 00:48:16 #8
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69405055
http://www.ad.nl/reizen/3(...)naards_paradijs.html

Mooi artikeltje! Gaat dat wel niet over de Middellandse zee maar toch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')