Hmmm, ik zit met de gedachte in het hoofd om naast het studeren een bijbaantje als buschauffeur te nemen. Heb er al wat over gelezen en je opleiding wordt dan vergoed en wordt geregeld via recruit - a - student. En hier in noord - Nederland zitten ze volgens mij te springen om chauffeurs, want hier rijden/reden zelfs Polen of Duitsers op de bus...........
In ieder geval werk ik nu een paar jaar bij TNT Post en heb door al het scheurwerk aldaar genoeg rijervaring volgens de vereisten op diverse websites. ( minimaal 1 jaar rijervaring ).
Voor de rest denk ik dat ik wel een goed reactievermogen en goed ruimtelijk inzicht heb.
Is het aan te raden als (bij - ) baantje? En is het héél lastig of is het in het begin moeilijk en na een tijdje gewoon routinewerk?
Bij de post verdien ik meer dan genoeg, daar gaat het dan ook niet om, het lijkt mij gewoon schitterend om zo'n grote gelede bus door het centrum van een grote stad te kunnen sturen. Of überhaupt op zo'n mammoet te kunnen en mogen rijden lijkt me al erg leuk. En het is ook goed voor je persoonlijke en sociale ontwikkeling lijkt me.
Het gaat dus meer om de uitdaging.