abonnement Unibet Coolblue
pi_66709925
Voorgaande topics:
Bussentopic 20: Met BeefRWijker aan het stuur
Bussentopic 19: Wielmoeren moet je aandraaien
Bussentopic 18: Ouwe mopperkonten met een Mooie Paal
Bussentopic 17
Bussentopic 16
bussentopic 15
Bussentopic 14

---------------------------------------

Belangrijkste wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009
Bron: www.connexxion.nl

Lijn 22 op zaterdag geschrapt
Lijn 28 op zondag ingekort tot Leeuwarden-Grou v.v.
Lijn 45 daluren (incl weekend) ingekort tot Hemelum-Ypecolsga-Balk. Ypecolsga-Sneek zie lijn 47.
Lijn 46 op zondag geschrapt.
Lijn 47 neemt reizigers Lijn 45 tussen Ypecolsga-Sneek over. Lijn 47 sluit in Sneek weer aan op de treinen.
Lijn 52 op zaterdag geschrapt
Lijn 53 op zaterdag half uur verlegde dienstregeling. Op zondag geschrapt
Lijn 62 dienstregeling verlegd, betere aansluiting van/op IC Leeuwarden-Zwolle
Lijn 63 op zaterdag geschrapt
Lijn 70 op zaterdag alleen 's middags. Op zondag geschrapt
Lijn 71 Bijna alle verdichtingsritten Leeuwarden-Minnertsga v.v. geschrapt.
Lijn 72 ritten Leeuwarden-Stiens geschrapt
Lijn 92 daluren (ma-vr) 2x/uur ipv 4x/uur. Zaterdag+zondag nog maar 1x/uur
Lijn 93 op zaterdag geschrapt
Lijn 94 enkele ritten Reduzum-Leeuwarden v.v. geschrapt
Lijn 95 op zondag 1x/2uur in de ochtend.
Lijn 98 en Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Op zaterdag beide lijnen uurdienstregeling, tot ongeveer 18:00. Daarna (en op zondag) rijdt lijn 98 alleen tussen Heerenveen en Joure. Daar wordt lijn 98 omgenummerd naar lijn 99 en rijdt dan verder naar Sneek, Bolsward en Harlingen. Andersom idemdito. Op zondag rijdt daarnaast lijn 98 op Bolsward-Makkum v.v., maar pas na 12:00

Daarnaast veel minutenwijzigingen en geschrapte 1e / laatste ritten of juist extra/nieuwe 1e/laatste ritten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zug-Chef op 04-03-2009 22:42:15 ]
pi_66710135
mja vroeger reed het altijd over de dorpen en nooit over de snelweg
  Spellchecker woensdag 4 maart 2009 @ 22:41:42 #3
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_66710209
Vergeet Bussentopic 20: Met BeefRWijker aan het stuur niet te vermelden in de OP hé, of had je haast om dit deel aan te maken
Tevens -purist.
pi_66710609
Nou, dan hier maar.
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:39 schreef NoBody122 het volgende:

[.Connexxion 2301.]

Oh ja, die was ik nog vergeten idd
[.Fryslân topic.]

Zo is de realiteit momenteel wel grotendeels, maar als er Utrechtenaren (of anderen) zijn die graag over het GVU danwel Utrechtse Connexxion-bussen willen posten; be my guest
Alsof jij daar over gaat, Knilles.
quote:
Oh en mensen die hier probeerden te posten over bijv. het GVB werden door een aantal mensen hier afgewimpeld... Zo hou je het bussentopic wel Frieslân-related natuurlijk..
Waarschijnlijk omdat ze zich gedroegen alsof dit het GVB topic was en er enkel Amsterdammers in dit topic zouden bivakkeren. Dit is een algemeen bussen topic en de gebruikers moeten zich daar rekenschap van geven door duidelijk
te zijn in wat ze zeggen (en er mee willen zeggen) en niet meteen aannemen dat hun gehoor bestaat uit hun naaste buren die aan een half woord genoeg hebben.
quote:
[..]

Van die wijzigingen word ik idd niet erg blij; terug naar vroegere tijden
Was 't maar waar.
In 'vroegere tijden' sloten de bussen gewoon op elkaar aan. Ik heb nog nooit zulk slecht OV meegemaakt als tegenwoordig.
Ze moeten die verrekte Qliners er eens uit gooien, die maken alles kapot en daar waar de streekritten frequentie hoog is rijden ze zelf weer voornamelijk leeg (351). Lijn 350 L'wden-Alkm. redt 't niet meer om op tijd te rijden omdat ze tussen de middag al die mensen van lijn 130 mee moeten nemen omdat die buiten de beide spitsen geheel is geschrapt.
quote:
Aan de andere kant begrijp ik het ook wel, gezien al die lege ritten; Connexxion heeft het iig geprobeerd en de mensen hebben geen wil getoond..
De mensen zijn niet gek. Een ezel stoot zich geen tweede maal aan dezelfde steen. Wat je jaren lang hebt afgebroken bouw je niet zomaar weer op en al helemaal niet door hap-snap beleid. De hoeveelste wijziging is dit al weer niet, ik ben de tel kwijt. Zelfs de meest geengageerde reiziger houdt op een gegeven moment op met zijn grieven door te geven aan de vervoerder, vooral als ze aangeven heel erg blij te zijn met hun prachtige dienstregeling (lees: zeur niet zo).
quote:
Ben erg benieuwd in hoeverre dit de werkgelegenheid gaat beinvloeden
De neerwaartse spiraal is weer ingezet.
Beef R. Wijker
pi_66710767
Ik moest het ff stilhouden, maar nu is het openbaar, de eerste APTSsen in Istanbul zijn afgeleverd

eerste foto

Onze Turkse vrienden zitten er bovenop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66710805
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De Lada Maar die is nu ook over meerder locaties verdeeld, het grootste deel bij de dealer, en het blok bij een motorenrevisiebedrijf
Vandaar dat ik 'm afgelopen maandag niet kon vinden daar op De Marne
Beef R. Wijker
pi_66711039
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:55 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Vandaar dat ik 'm afgelopen maandag niet kon vinden daar op De Marne
klopt... Zaterdag kapot gegaan... Ik ben nu tijdelijk in een BX (van (user) 2cv) hoop dat ik m morgen of vrijdag weer heb... Maar ik sta ook niet op zijn zichtbaars geparkeerd over het algemeen hoor
pi_66711175
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oftewel dan krijg je gewoon dat de bus ALLE kut dorpjes aandoet

lijn 98 pakt tussen heerenveen en joure de dorpjes mee.. de 99 doet daar snelweggen

tussen joure en sneek rijd de 98 over de snelweg, en doet de 99 de dorpjes aan B)

oftewel dorpjes mania!
Ik weet hoe het zit, daar ging 't dus niet over.
Het ging over die onduidelijke wijzigingen die niet meer uit het hoofd te leren zijn omdat ze geen zin maken.
Beef R. Wijker
pi_66711599
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Goed nog een keer dan (in plaats van dat je even thx zegt voor het overzicht, kostte me wel en uur of 2
De zelfde tijd waarin die dienstregelingen mee in elkaar gerost zijn?
quote:
Lijn 98 rijdt elk half uur in een 30-30 patroon. Lijn 99 ook.
Goedzo. Dat 15-45 was de gekkigheid ten top.
quote:
Dit is op maandag-zaterdag tot ongeveer 18 uur.

Daarna en op zondag rijdt lijn 98 alleen tussen Heerenveen en Joure. Daar wordt lijn 98 omgenummerd naar lijn 99 en rijdt dan verder naar Sneek, Bolsward en Harlingen.
Maar op de tijd van de 98 als ik het goed begrijp, die niet aansluit op doorgaande verbindingen. Een typische Connexxion kwaal.
quote:
Andersom idemdito.
quote:
Op zondag rijdt daarnaast lijn 98 op Bolsward-Makkum v.v., maar pas na 12:00
En tot hoe laat, melktijd?
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 maart 2009 @ 23:15:02 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66711661
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66712357
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen.
Wennen aan 25 minuten overstaptijd ipv 10 (of minder)?. Of 50 minuten ipv 12 (igv Alkmaar-B'wijk).

Die grappen en grollen zijn echt van de laatste jaren.
Beef R. Wijker
pi_66712779
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen.
niks mis mee nou hoef ik tenminste niet dat takke kut eind door grou als ik lijn 95 neem
  donderdag 5 maart 2009 @ 01:55:40 #13
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66715641
Ach uitholling in Friesland? Als er geen hond in de bus zit dan schrappen die meuk. Moet je maar niet in een of ander gehucht gaan wonen. Goed OV is gebaad bij stedelijk gebied waar mensen daadwerkelijk gebruik maken van de bus. Geen boeren akkers die eens per maand eens misschien de bus nemen...

Eigenschuld dikke bult. Sorry maar zo is 't nou eenmaal...

En GVU
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 5 maart 2009 @ 09:27:01 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66718708
En dat is drie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66733356
Nog een voor Gnittoo:

Citea_CLF bij Cosmo Trucks in Bolsward op 28 februari
Er stond er ook nog een binnen op een brug. Opvallend was nog dat er een franstalige waarschuwings sticker op de voordeur van die bus zat.


Connexxion 8142 op stalling De Wymerts Bolsward 28 februari met een mooie DAFbus sticker op de voor en achterkant.

Ik weet nog dat toen de eerste Ambasadors bij NoordNed verschenen er daar DAFbus achter op stond maar toen de Ambassadors bij Connexxion in Alkmaar verschenen er VDL Berkhof op stond. Ik weet wel dat DAFbus International in 2003 in VDLbus International is omgedoopt en je ziet op oa de Wrights ook duidelijk VDLbus op de voorkant staan. Kennelijk is dit bij de Ambassadors niet doorgezet.

Is het iemand overigens al eens opgevallen dat er zo bar weinig (tot geen) foto's zijn van kale bus chassis?
Foto's zat van kant en klare bussen op de terreinen van Berkhof, maar chassis, homaar.
Beef R. Wijker
pi_66733393
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat is drie
Ezel.
Beef R. Wijker
pi_66733697
heel fijn die omleiding op lijn 98,

heel fijn die 3 of 4 paseerstroken..
TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS!

waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren
pi_66735591
Zomaar stickers te plakken op die mooie Citea deuren... Dat kan ECHT niet hoor!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2009 @ 18:22:29 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66736261
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
heel fijn die omleiding op lijn 98,

heel fijn die 3 of 4 paseerstroken..
TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS!

waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren
Zoiets kon je verwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66736475
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:53 schreef BeefRWijker het volgende:

Is het iemand overigens al eens opgevallen dat er zo bar weinig (tot geen) foto's zijn van kale bus chassis?
Foto's zat van kant en klare bussen op de terreinen van Berkhof, maar chassis, homaar.
Je weet wat "zelfdragend" inhoudt he?

De voor en achterassen plus de zut er omheen staan meestal achter de bomen, dus lastig op de foto te zetten door de hekken heen. En van de T5 aandrijfkoppen die tot Fryskers werden verneukt zijn wel foto's gemaakt
pi_66741102
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
heel fijn die omleiding op lijn 98,

heel fijn die 3 of 4 paseerstroken..
TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS!

waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren
Ohja, die omleidingen op lijn 98. DE reden dat ik 's ochtends niet meer via Heerenveen naar het regiokantoor reis, maar via Sneek. Lijn 98 (halte Roazebosk) komt het dichtst bij, maar door die omleiding EN de verkeerschaos bij de rotonde, kost mij dat onnodig veel reistijd. Via Sneek is a: rustiger in de trein en b: lijn 98 of 99 is relatief snel weg uit Sneek en hoeven niet eerst Joure door voor ik uit stap :-)
pi_66744355
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je weet wat "zelfdragend" inhoudt he?
Hangt ervan af waarop je doelt, chassis of opbouw, lijkt me. Voor zover ik weet zijn Ambassadors gewoon nog steeds aparte chassis (SB120/180 en SB200) met aparte opbouw (Ambassador) al zal het verschil met integraal mogelijk klein zijn. Ook modules kun je aan elkaar zetten zodat ze rijdend vervoerd kunnen worden. De SB120/180 en SB200 zijn volgens mij uit een stuk want anders zou je gewoon één en het zelfde type kunnen gebruiken voor zowel de Ambassador 120 (ALE108) en de 200 (ALE120).
quote:
De voor en achterassen plus de zut er omheen staan meestal achter de bomen, dus lastig op de foto te zetten door de hekken heen.
quote:
En van de T5 aandrijfkoppen die tot Fryskers werden verneukt zijn wel foto's gemaakt
En die zaten ook aan elkaar.
Beef R. Wijker
pi_66746583

busfoto-nederland.eu
Twee types Lion's City gebroederlijk naast elkaar. Zelfde naam en toch zo verschillend.

Overigens had ik afgelopen zaterdag zelf zo'n 3800 (de 3862) richting Alkmaar en die reed een stuk beter dan zo'n 8800 barrel. (Dat en dat je gewoon zittend (in een stoel dus) een praatje kon maken met de sjoof).
Afgelopen maandag weer een 8800 met 2 sjoofs waarvan één op verkenning. De arme begeleider mocht de hele rit
op en af de dieseltank klimmen als er weer eens iemand instapte en ze hadden dit keer geen losse stoelzitiing voor komfort mee gebracht.
Beef R. Wijker
pi_66747568


Iemand die nog z'n eigen busonderneming wil starten? Misschien wat voor jou, Fles?

Flasholia.
Beef R. Wijker
pi_66756841
Psst ....

Er staat een spelfout in de topic titel.
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')