abonnement Unibet Coolblue
pi_66630122
hey hey,

waarom gaat mijn peterselie plantje binnen een week dood? hoe moet je zoiets verzorgen? de vorige gaf ik netjes regelmatig water (niet te veel) maar binnen een week begon hij al te vergeelen

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw plantje gekocht, maar zie nu al dat de stengels slap gaan hangen, wat kan ik doen?

thanks!
pi_66630161
Moment ik zal even de juiste persoon naar je toesturen. Peterselieman moet hier haast wel verstand van hebben
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_66630258


PSM wat voor kist wil je?
  maandag 2 maart 2009 @ 20:53:14 #4
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66630719
Peterselie is erg gevoelig.

Niet in direct zonlicht zetten (was de laatste tijd niet al te moeilijk)
Niet teveel water, elke paar dagen is genoeg MAAR zorg dat je hem niet in zo'n achterlijk klein plastic supermarktpotje laat staan - daar kan hij niet in groeien - maar geef hem een behoorlijke grote pot (denk aan een cm of 25 diameter en ongeveer even hoog. Zodat hij niet uitdroogt en zodat z'n wortels kunnen groeien.

Zorg voor een goeie waterafvoer, bijvoorbeeld door een pot te gebruiken met een gat onderin en die op een schotel met opstaande rand te zetten.

Let op dat het plantje niet op een plek staat waar er continue warme droge lucht langsstroomt, bijvoorbeeld bij een kachel ofzo. Dan droogt hij in no time uit.

Dit zou al moeten helpen

trouwens waarschijnlijk gebruik je krulpeterselie, wat ze in de supermarkt verkopen.
Dat ziet er wel gezellig uit maar smaakt veel minder lekker en minder sterk dan platte- of bladpeterselie.
Probeer dat eens. Het seizoen dat elk tuincentrum volstaat met kruiden komt er weer aan!
pi_66631808
leef... thanks, ga ik proberen, hem hem al meteen omgepot
  maandag 2 maart 2009 @ 21:33:51 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66632336
Gewoon buiten zetten en de hoeveelheid water van de regen af laten hangen.
Kun je niet beter naar het flora gedeelte?
  maandag 2 maart 2009 @ 23:16:18 #7
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66636768
graag gedaan.
Die supermarktkruiden zijn in het algemeen in een piepklein potje verpakt wegens de kosten. En zijn er eigenlijk ook op ontworpen dat je ze 1x kaalplukt en dan gaan ze dood. (Ook handig: dan moet je weer een nieuwe kopen )
Verpotten moet wel als je wilt dat het groeit en blijft leven.
pi_66637757
Ja, de mijne gaan ook steeds dood. Niet alleen de peterselie trouwens, maar ook basilicum, bieslook, citroenkruid e.d. in zulke potjes.
Hebben die nu echt zoveel verzorging nodig om het wat langer te doen, vraag ik me dan af... Tja, blijkbaar wel dus.

Leef, bedankt voor de tips in ieder geval!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_66638203
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:37 schreef Scootmobiel het volgende:
Ja, de mijne gaan ook steeds dood. Niet alleen de peterselie trouwens, maar ook basilicum, bieslook, citroenkruid e.d. in zulke potjes.
Hebben die nu echt zoveel verzorging nodig om het wat langer te doen, vraag ik me dan af... Tja, blijkbaar wel dus.

Leef, bedankt voor de tips in ieder geval!
Heel veel van mn planten houden het prima vol. Alleen niet de supermarkt peterselie, maar goed, voorverpakte peterselie kost 80 cent, een plantje 59...

keuze is snel gemaakt
  maandag 2 maart 2009 @ 23:49:55 #10
236088 Tydarr
Louter kwaliteit!
pi_66638207
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:39 schreef klusman het volgende:
hey hey,

waarom gaat mijn peterselie plantje binnen een week dood? hoe moet je zoiets verzorgen? de vorige gaf ik netjes regelmatig water (niet te veel) maar binnen een week begon hij al te vergeelen

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw plantje gekocht, maar zie nu al dat de stengels slap gaan hangen, wat kan ik doen?

thanks!
Stoppen met dronken te worden zodat je niet alles voor een wc aanziet !
Arme peterselie
The more time you spend talking big, the less you get done
pi_66668760
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:49 schreef Tydarr het volgende:

[..]

Stoppen met dronken te worden zodat je niet alles voor een wc aanziet !
Arme peterselie
ik had het niet over mijn eigen stengeltje dat slap hangt als ik gezopen heb
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')