abonnement Unibet Coolblue
pi_66621798
quote:


Jerzy Dudek

Jerzy Dudek (Rybnik, 23 maart 1973) is een Poolse voetbalkeeper. Als doelman was hij actief bij Sokół Tychy, Feyenoord, Liverpool FC, Real Madrid en het Pools elftal. In zijn carrière won hij diverse prijzen zoals de Johan Cruijff-schaal, de FA Cup en de Champions League.

Dudek speelde vanaf 1996 bij Feyenoord. Hiervoor speelde hij bij Concordia Knurów en Sokół Tychy. Als keeper van Feyenoord werd hij landskampioen en winnaar van de Johan Cruijff-schaal. Ook ontving hij, wegens prima spel, diverse onderscheidingen waaronder de Nederlandse Gouden Schoen. Dit zorgde ervoor dat Dudek in de kijker terecht kwam van Europese topclubs als Arsenal FC en Liverpool FC. Na veel geruchten, vertrok Dudek naar Liverpool, waar hij de vervanger werd van Sander Westerveld. Sinds 1998 is Dudek ook actief als keeper voor het Poolse nationale elftal, waarmee hij deelnam aan het WK en EK.

Hoewel Dudek bij Liverpool bijna sinds het begin onder vuur heeft gelegen, groeide hij op 25 mei 2005, tijdens de finale van de Champions League tegen AC Milan, uit tot de redder van zijn team door enige fabuleuze reddingen in de slotfase van de wedstrijd bij de stand 3-3 (na een 3-0 ruststand voor Milan). Tijdens de daaropvolgende strafschoppenreeks wist Dudek, dansend op de lijn, twee schoten te keren, waardoor Liverpool de finale won. Enkele wedstrijden later belandde Dudek echter op de reservebank, omdat de Spaanse keeper José Manuel Reina de voorkeur kreeg van trainer Rafael Benítez. In juli 2007 vertrok hij transfervrij naar Real Madrid. Een opmerkelijke keuze aangezien bij de Spaanse club Iker Casillas eerste doelman is en Casillas over het algemeen in het Spaans nationaal elftal de voorkeur krijgt boven Reina, van wie Dudek de concurrentiestrijd al niet kon winnen.
Wat een held
  maandag 2 maart 2009 @ 16:42:23 #2
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66621845
jammer dat ie al best oud is, maar toch
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_66621847
quote:
'Dudek keert terug bij Feyenoord'

Jerzy Dudek verdedigt met ingang van volgend seizoen weer het doel van Feyenoord. Dat is de verdienste van Leo Beenhakker, die naast bondscoach van Polen ook technisch adviseur van de Rotterdammers is. Volgens de berichtgeving van diverse Poolse media tekent de 35-jarige keeper binnen afzienbare tijd een verbintenis voor twee jaar.

Dudek staat sinds de zomer van 2007 onder contract bij Real Madrid en heeft een aflopende verbintenis. Omdat hij niet langer de stand-in van Iker Casillas wenst te zijn, heeft de 58-voudig international reeds aangegeven dat hij de samenwerking niet wenst te verlengen. Door zijn gebrek aan speeltijd in het Santiago Bernabéu miste Dudek vorig jaar zomer het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

Real Madrid is reeds op zoek naar een vervanger voor Dudek. In de Franse media wordt sinds enkele dagen gespeculeerd over de belangstelling voor doelman Mickael Landreau van Paris Saint-Germain. De 29-jarige doelman zou geen moeite hebben met de rol van reservedoelman. Dudek kwam in ruim anderhalf jaar tijd niet verder dan negen optredens tussen de palen, voornamelijk wedstrijden in de Copa del Rey.

Dudek begon zijn carrière GKS Tychy en belandde via Sokol Pniewy in de zomer van 1996 bij Feyenoord. In Rotterdam-Zuid vierde de sluitpost de landstitel en de Johan Cruijff Schaal. In de zomer van 2001 maakte Dudek de overstap naar Liverpool. In zijn eerste drie contractjaren was Dudek, die onder meer de Champions League won, eerste doelman, maar na de komst van de Spanjaard José Reina kwam daar verandering in.

In februari werd reeds bekend dat Feyenoord na dit seizoen afscheid neemt van Henk Timmer. De mededeling van de Kuipbewoners dat hij dient te vertrekken, kwam niet echt als een verrassing. In zijn eerste twee seizoenen stond de positie van Timmer nauwelijks ter discussie in Rotterdam, maar in de huidige jaargang is er wél veel kritiek op de prestaties van de reservedoelman van het Nederlands elftal.
pi_66621895
Leuk, maar hadden ze niet beter een talent kunnen halen?
  maandag 2 maart 2009 @ 16:44:45 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_66621916
Kijken of hij net zoveel kan brengen als Makaay, Gio en Tomasson.
pi_66621922
Feyenoord gaat stug verder met het halen van spelers die over the hill zijn?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_66621923
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:44 schreef JeroenV het volgende:
Leuk, maar hadden ze niet beter een talent kunnen halen?
Die hebben we al in huis met Darley en Mulder. Die kunnen zo nog mooi een jaartje rijpen.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:45:08 #8
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_66621928
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:44 schreef JeroenV het volgende:
Leuk, maar hadden ze niet beter een talent kunnen halen?
Koop dan Velthuizen of Vorm idd. Dit is dus het beleid wat ze juist niet zouden moeten voeren bij Feyenoord. Ze gaan gewoon verder met waar ze anderhalf seizoen geleden zijn mee begonnen.
pi_66622025
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Koop dan Velthuizen of Vorm idd. Dit is dus het beleid wat ze juist niet zouden moeten voeren bij Feyenoord. Ze gaan gewoon verder met waar ze anderhalf seizoen geleden zijn mee begonnen.
Nee hoor, ik vind dit een uitstekende aankoop. Of moeten we Mulder en Darley nu al af gaan schrijven? En anders pikken we vorm volgend seizoen gratis op bij Utrecht
pi_66622064
Verrassende aankoop
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_66622102
Ik hoop voor Feyenoord dat hij het nog kan... Maar Don Leo zal dat wel weten.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 2 maart 2009 @ 16:49:38 #12
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_66622112
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind dit een uitstekende aankoop. Of moeten we Mulder en Darley nu al af gaan schrijven? En anders pikken we vorm volgend seizoen gratis op bij Utrecht
Als die Darley en Mulder zoveel talent hebben waarom gooien ze dan niet een van hun voor de leeuwen. Als een speler echt talentvol is maakt leeftijd niet uit. Zeker niet als er al een verdediging voorstaat met best veel ervaring.
Dudek heeft ook al jaren geen echte goede wedstrijd gekeept bij Liverpool grabbelde hij al heel veel.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:50:17 #13
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_66622149
had liever van dijk op doel gezien
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_66622332
36,5 jaar als hij bij Feyenoord speelt. Maar goed, Feyenoord zal het wel weten met spelers van die leeftijd. Is altijd wel een goede keeper geweest.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:56:10 #15
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_66622383
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:55 schreef RayMania het volgende:
36,5 jaar als hij bij Feyenoord speelt. Maar goed, Feyenoord zal het wel weten met spelers van die leeftijd. Is altijd wel een goede keeper geweest.
Alleen bij Feyenoord heeft hij structueel goed gekeeped. En zelfs toen haalde hij al regelmatig rare fratsen uit.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:57:47 #16
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66622451
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Alleen bij Feyenoord heeft hij structueel goed gekeeped. En zelfs toen haalde hij al regelmatig rare fratsen uit.
met één uitschieten in de finale van 2005, maarja de leeftijd hoeft niet veel te zeggen bij een keeper. Daar zijn genoeg voorbeelden van.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 2 maart 2009 @ 17:01:00 #17
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_66622570
Sowieso is een ervaren keeper in de selectie hebben een must denk ik. En Dudek is natuurlijk gewoon een held
pi_66622897
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso is een ervaren keeper in de selectie hebben een must denk ik. En Dudek is natuurlijk gewoon een held
Timmer is ook ervaren
pi_66622918
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:11 schreef alf89 het volgende:

[..]

Timmer is ook ervaren
Timmer is een echte FC Zwolle keeper.
pi_66622925
Dudek
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  Trouwste user 2022 maandag 2 maart 2009 @ 17:13:31 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_66622969
Dus en doelman die de laatste jaren amper heeft gespeeld is beter dan de nummer 2 van Nederland.

Succes Feijenoord met deze groei briljant.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_66623053
Ik mag hopen dat dit een grap is.
pi_66623100
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:16 schreef Sloggi het volgende:
Ik mag hopen dat dit een grap is.
Dito.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 2 maart 2009 @ 17:18:04 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66623112
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:16 schreef Sloggi het volgende:
Ik mag hopen dat dit een grap is.
Dat lijkt mij wel, want ik heb tot nu toe nergens een betrouwbare bron hiervoor gevonden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66623121
Alleen van Marwijk vindt dat Timmer nog de nummer 2 van Nederland is.

Verder kan Dudek denk ik gewoon goed meelopen in de Nederlandse competitie, zeker goede aankoop van Feyenoord.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')