abonnement Unibet Coolblue
pi_66556564
Tuttebellen verzamelen!
We gaan het hier over haar hebben.



Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!

Voorgaande delen:
01 02


En zie hier, Evil-Cherry haar wijsheid om heel kekke krullen te krijgen. voor het delen en opschrijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 05-03-2009 01:28:56 ]
pi_66556596
Heb ik weer, gooi ik hem dicht. Krijg je als je te veel ouwehoert De OP is niet van mij, dat moge duidelijk zijn. Het zou een beetje genant zijn om mezelf de hemel in te prijze Bedankt Harajuku
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:04 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nee, je initiële initiële vraag Want je zei ergens dat je geen bruikbare tips kon vinden, dus ik heb even gemist waar je tips voor wilde dan
pi_66556604
TVP! Ik heb 14 januari nog mijn haar laten knippen maar ik heb volgens mij nu alweer dode puntjes Ik wil pas weer 14 april gaan of zo!
pi_66556765
En nu vergeet ik het belangrijkste mooi-haren-nieuws; vanmorgen kwam mijn pakketje uit Amerika aan Homemade lijnzaadgel Met magnesium sulfaat (krulversterkend, mitst je haar ertegen kan) en 1 met glycerine en eentje zonder en mét onwijs lekkere geurtjes (1x een soort bloemig, musky, bessen iets en 1x kokos met limoen). En een lijnzaad creme met dat bessenluchtje en verder niets.

Morgen maar eens uittesten
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:14:29 #5
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66556856
tvp
Well, I can take you far away, with my mind
pi_66557270
tvp voor mijn zoektocht naar hairsticks. Heb vandaag ook weer een lading winkels gehad, maar nog steeds niet gevonden.

Iemand hier al een nederlandse webshop gevonden?
pi_66558085
@ Evil Cherry: Ik heb even teruggezocht en dat was een reactie van mij op een vraag van iemand anders! Dat ging erover dat ik zelf geen goede tips had voor krullen met langer haar omdat het dan bij mij gewoon te zwaar wordt. Nu ik het teruglees is het wel een erg loze reply trouwens. Ik lijk wel een forumn00b

Om even alle tegenstrijdige dingen de wereld uit te helpen:

Haar vroeger
Geen benul van hoe het te verzorgen (conditioner? Kan je dat eten? ), veel te lang niet laten knippen en over het algemeen stro. In die periode was het ook veel te lang om mooi te vallen. (voor zover het toen überhaupt mooi genoemd kon worden, that is.)

Experimentatiefase
De periode waarin ik "doorsloeg" met haarverzorging en veel te veel geprobeerd heb en waarin ik maar zoveel mogelijk 'cones probeerde te vermijden en ik heb zelfs een tijdje geprobeerd te CO'en (niet mijn ding, teveel jeuk ). Gelukkig is het obessieve eruit nu, doodvermoeiend was dat.

Haar nu
Haar is nu heel braaf, zit doorgaans netjes zoals ik wil zonder te jeuken of gekke dingen te doen. Voor de dagen dat dat het niet doet, zijn er elastiekjes, klemmen, stokjes en (ik blijf doorgaan over die zooi lijkt wel ) wax.

Verdere haarinfo: krullen varieren van slagen naar pijpekrullen (met name onderin), is verder fijn en neigt naar dun (Met die haarcodes kwam het neer op 2iiF meen ik). Droog is het ongeveer op schouderlengte, nat hangt het ergens tussen m'n schouderbladen. M'n oorspronkelijke kleur is blond, heb het een tijdje door de henna gehaald en toen was het felrood . Dat groeit er nu weer uit en de (grijze )uitgroei is op oorhoogte.

Binnenkort weer naar de kapper om er weer wat verf uit te knippen en een iets fijner model, de vorige kapper had geen rekening gehouden met pijpekrullen en had de lagen wat verprutst.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_66558245
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:58 schreef IJsdraakje het volgende:
@ Evil Cherry: Ik heb even teruggezocht en dat was een reactie van mij op een vraag van iemand anders! Dat ging erover dat ik zelf geen goede tips had voor krullen met langer haar omdat het dan bij mij gewoon te zwaar wordt. Nu ik het teruglees is het wel een erg loze reply trouwens. Ik lijk wel een forumn00b
Oooooooooh, duh, dat verklaart een hoop. Had ik ook niet zo hoeven doordraven
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:17:38 #9
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_66558550
Jee deel 3

Ik zoek ook nog steeds mee naar haarstokjes binnen nederland te verkrijgen, nog niks gevonden helaas.

IJsdraakje, weet jij wat al die codes inhouden van die haarfora?

Dat gedoe van i ii iii staat geloof ik voor het maken van een paardestaart en dan de basis ervan meten en dan val je in een bepaalde categorie haar ofzo.

BSL en andere termen schijnen over de lengte van je haar te gaan maar ik heb geen idee wat dat nou in moet houden, wil jij daar wat over uitleggen?

Een haarlogboek begin ik niet aan, dat is me teveel werk.
Ik ben al blij dat ik een goedwerkende shampoo/conditioner/leave in conditioner heb gevonden, mijn fijne houten kam weer teruggevonden heb en de kam met een gietrandje in de prullenbak heb gemikt.
Intussen kan ik met 1 haarstokje en een schuifje om het eind op zijn plek te houden onder de minuut mijn haar kammen en een knotje maken. Vind ik prima zo voor het dagelijks gebruik, en ik heb nu mijn nieuwe antiklitspray waar ik eerst zo naar op zoek was niet eens meer nodig
Ik wil alleen nog een heleboel setjes _degelijke_ haarstokjes in alle kleuren en nog veel meer soorten knotjes leren!
pi_66558728
Bij gebrek aan haarstokjes heb ik gisteren een kleurpotlood gepakt en daarmee geprobeerd. Ik heb nog nooit eerder haarstokjes gebruikt, dus ik vond het nog best wel moeilijk.

Deze knot is de enige die me tot nu toe lukt! En met een potlood ziet het er ook best leuk uit, haha.
pi_66558734
BSL = bra strap lenght. APL is arm pit.

Haarstokjes bij Bijoux Brigitte, heb ik vandaag nog twee stokjes gehaald. Niet dat mijn haar lang genoeg is om te blijven zitten, maar och. Dat komt vanzelf
pi_66558941
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
BSL = bra strap lenght. APL is arm pit.

Haarstokjes bij Bijoux Brigitte, heb ik vandaag nog twee stokjes gehaald. Niet dat mijn haar lang genoeg is om te blijven zitten, maar och. Dat komt vanzelf
Ik had in het vorige topic begrepen dat die van Bijoux Brigittte nogal breekbaar zijn, maar dan nog, die winkel zit hier niet in de buurt . Vandaar ook mijn zoektocht naar online shops.

Heb wel een engelse site met mooie sticks gevonden, wordt denk ik toch maar een paypal-account aanmaken en daar bestellen.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:36:51 #13
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_66559068
Een kleurpotlood is eigenlijk ook best geinig, en die dingen van de bijoux brigitte die ken ik...
Koop iig niet de bruine met houtprint en goudkleurige priegeltjes erop, die plastic krengen kun je na het oefenen van een paar knotten in stukjes uit je haar vissen

De knot in de video is een hele mooie, had ik daar vroeger maar van geweten.

Ooh en ik maar puzzelen wat die afkortingen inhielden, bedankt!
pi_66559108
Alstu

http://www.everyoneweb.com/Bluebell/

Haarstokjes/knot
We fear that which we cannot see
pi_66559241
Tvp
pi_66559246
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:38 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Alstu

http://www.everyoneweb.com/Bluebell/

Haarstokjes/knot
Die had ik gevonden, maar er staan geen prijzen en volgens de site zijn er momenteel geen sticks beschikbaar.
pi_66559573
Edit: Over de haarcodes:

Ik kende al die zooi eerst uit m'n hoofd, maar dat is allemaal ietwat weggezakt. Gelukkig is Google m'n vriend!

Klikkerdeklik

Met plaatjes ook, al zijn ze niet allemaal even duidelijk en het is niet ongebruikelijk als je haar niet eenduidig in een categorie past. Vandaar bij mij de 2, want ik heb kenmerken van 2a, 2b en 2c.

De i/ii/iii staat inderdaad voor de omtrek van een paardenstaart. Dat kan trouwens wel wat misleidend zijn, want mijn haar is dun en fijn, maar ik heb wel heul veul haar, dus nog steeds ii. (Tenminste, dat was vroegâh zo. Zou het eigenlijk moeten meten om het zeker te weten, maar niet zo'n zin in nu. )

Heel jammer dat Bluebell gestopt is met stokjes maken, ze heeft echt hele mooie gemaakt. (Ken 'r nog uit m'n haarforum dagen )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_66559735
Ijsdraakje waarom staat je PM uit ?
pi_66560075
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 19:02 schreef P.F het volgende:
Ijsdraakje waarom staat je PM uit ?
Omdat ik even gemist had dat je dat hier aan moet zetten

Ik voel mij een beetje een sukkel vandaag
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_66560357
Nog even mijn haar:
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:43 schreef P.F het volgende:

[..]

Oei, foto's! Voor het serum was dit mijn haar:
Na het serum was het glanzend en niet meer droog!

Soms stijl ik het, maar ik heb nog oude lagen in m'n haar.
Hier goed te zien, maar dat vind ik niet zo mooi.
Door Freud

In een staart vind ik het wel weer tof, maar zie je amper haar.

Ik ga het zo wassen, laten drogen en als de schade groot is maak ik nog een foto!

O en ik wil terug naar deze lengte, maar dan gezond!
En zo ziet het er uit na serum gebruikt te hebben (en daarna gewassen)
En haarlak - de dag later

Best oké.. Let alleen niet op m'n hoofd, ik was moe!

[ Bericht 6% gewijzigd door P.F op 28-02-2009 22:36:41 ]
pi_66560933
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:44 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Die had ik gevonden, maar er staan geen prijzen en volgens de site zijn er momenteel geen sticks beschikbaar.
ok dat is minder idd
We fear that which we cannot see
pi_66561503
Longhair.be raad ik af, het was er ooit heel leuk, gezellig en goed geregeld, maar de eigenaar heeft alles zo ontzettend verpest daar Daarbij komt nog dat het winkeltje tijdenlang stil heeft gestaan terwijl er wel nieuwe orders geplaatst konden worden, misschien dat het nu verbeterd is, maar ik vind het geen fijne gedachte
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_66561938
Daarbij (vind het heel lief dat je helpt zoeken Ali hoor):
UIt de faq:
De hairsticks duren iets langer om te leveren: deze worden pas gemaakt bij bestelling omdat de lengte en keuze van materialen kan gespecifieerd worden bij het bestellen. Deze hairsticks worden handgemaakt in het buitenland. Hierdoor kan de levertermijn oplopen tot vier weken of meer.

en verzendkosten:
Nederland 0 tot 50 gram ¤ 3.00 50 tot 100 gram ¤ 3.00 100 tot 350 gram ¤ 5.50 350 tot 1000 gram ¤ 9.00

Vind ik ook nogal prijzig.

Die site in Engeland heeft 2 pond als verzendkosten, ongeacht de bestelling of locatie, bezorgen binnen 10 dagen.
pi_66562120
Jah ik dacht ik help ff, die dingen zijn verdomd lastig te vinden in NL
Je kan denk het beste idd via UK bestellen, met de lage pond is dat ook flex
We fear that which we cannot see
pi_66562387
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:14 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Jah ik dacht ik help ff, die dingen zijn verdomd lastig te vinden in NL
Je kan denk het beste idd via UK bestellen, met de lage pond is dat ook flex
Niet alleen in webshops. In de winkels kijken ze me ook heel wazig aan, zelfs in de wereldwinkel. Nu woon ik dan ook in een uithoek van Nederland, half uur van een grotere stad vandaan. En ik was nog niet van plan om alleen voor de zoektocht naar haarstokjes daar naar toe te rijden.
pi_66562479
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:21 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Niet alleen in webshops. In de winkels kijken ze me ook heel wazig aan, zelfs in de wereldwinkel. Nu woon ik dan ook in een uithoek van Nederland, half uur van een grotere stad vandaan. En ik was nog niet van plan om alleen voor de zoektocht naar haarstokjes daar naar toe te rijden.
Hmm heel apart en volgens mij is dat in azie een normaal iets. Me nichtjes in Indonesië hadden namelijk die dingen Dan maar via de webshops uit UK halen dat is evenveel kosten als naar de stad rijden
We fear that which we cannot see
pi_66563380
Ik denk zelfs goedkoper
Ben nu bezig een paypal-account aan het maken, nu moet ik 5-7 dagen wachten voor de controle-test. Dan pas kan ik ergens wat bestellen .
pi_66565969
Topic Voor Prachtig haar enzo

Ben nog altijd reuze blij met m'n regulate wella shampoo !!!!
Heb geen vet koppie meer
pi_66566892
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
En nu vergeet ik het belangrijkste mooi-haren-nieuws; vanmorgen kwam mijn pakketje uit Amerika aan Homemade lijnzaadgel Met magnesium sulfaat (krulversterkend, mitst je haar ertegen kan) en 1 met glycerine en eentje zonder en mét onwijs lekkere geurtjes (1x een soort bloemig, musky, bessen iets en 1x kokos met limoen). En een lijnzaad creme met dat bessenluchtje en verder niets.

Morgen maar eens uittesten

Heb je een foto of linkje van de producten?
pi_66568171
Waarrrr heb je dat besteld en hoe kan ik dat ook uittesten?
Saartje
pi_66573238
Foto nog niet, ik ga het straks pas uitproberen en daarna vertrek ik naar een vriendin.

http://public.fotki.com/BotticelliBabe/homemade-products-a/ <-- daar staan alle ingrediënten-opties. Ze is net begonnen met verkopen en zeer veel mensen op NC.com zijn enthousiast. Super lieve meid. Shipping is wel 16 dollar extra voor Nederland, helaas, maar het is natuurlijk wel iets van 750 gram als je twee flessen en een potje brulee koopt.
Het is wel echt homemade, dus heel onwijs lang is het allemaal niet houdbaar (geen jaren, wel maanden). Lijnzaadgel werkt voor zeer veel mensen goed (goede glans, makkelijk de hardheid uit je haar te kneden, geen pluis, etc), al hebben sommigen problemen met de 'hold'.
Overigens niet moeilijk om een basisgel zelf te koken met lijnzaad trouwens. 10 minuutjes werk.
pi_66574582
Ik zag dat meerdere op zoek zijn naar fijne haarstokjes, mijn tip:

De allerfijnste en mooiste haarstokjes zijn van ketylo (www.ketylo.com) wel in USA, maar echt de moeite waard. Ze blijven goed zitten, breken niet en in leuke kleuren!

Ik heb ook veel stokjes gekocht en veel brak al snel, of ze zijn niet van een fijn formaat (lengte te kort of te lang). Nederlandse onlineshops zijn er niet echt te vinden, helaas.
pi_66574595
Oja, eigenlijk is het een verkapte TVP ;-)
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 11:09:03 #35
148247 taxibabe
pi_66574947
Die had ik inderdaad ook gevonden met google. Daar staan hele mooie sticks! Maar ik vond ze eigenlijk een beetje aan de dure kant, omgerekend ongeveer 10 euro voor 1 stokje...
pi_66575431
eens, ze zijn aan de prijs taxibabe, maar echt het geld waard!
lijkt wel of ik aandelen heb of zo, maar ben er lang op zoek naar geweest, en soms laat ik me wel weer eens verleiden tot een stokje van B.Brigitte maar na een dag of wat is het krak....weer een paar euro's zo in de prullebak...
  zondag 1 maart 2009 @ 11:45:21 #37
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_66575764
Mijn haar is over ongeveer een jaar pas weer de lengte die ik wil
  zondag 1 maart 2009 @ 11:48:59 #38
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_66575853
Volgens mij heb ik mazzel gehad met m'n stokjes van B. Brigitte, ze doen het al meer dan twee jaar

*Wou hier nog wat babbelen over ketylo's, maar weet even niet meer wat precies. Meh.*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_66576054
Zijn er ook voedingsupplementen die helpen voor mooi haar?
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 12:18:34 #40
148247 taxibabe
pi_66576539
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:57 schreef P.F het volgende:
Zijn er ook voedingsupplementen die helpen voor mooi haar?
Volgens mij heeft kan voeding idd wel de gezondheid van je haar beinvloeden, maar weet zo niet hoe en wat.

Edit: Hier staat wel wat informatie over gezond haar en voeding.
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 12:24:16 #41
148247 taxibabe
pi_66576656
Kijk ook hier eens.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:36:36 #42
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66583177
ah, ik heb die haartypetest ook eens bekeken... ik zit volgens mij bij de meeste dingen net op de grens tussen twee categorieën. haar is sraight met body wave (1b) haren zelf verschillen per haar: ik heb dikkere en dunnere haren door elkaar (zijn ook anders van kleur) maar gemiddeld is t medium (M) en de dikte van mijn paardenstaart is een cm of 11, dus netaan iii maar t kan als t een dagje wat slapper is ook zomaar iets minder vol zijn in een staart en dan is t dus ii

oh nog even mijn foto's: ik snap dat t net twee lagen lijken (wat iemand in t vorige topic zei), maar gek genoeg zijn het er echt 4 of 5 (de kortere bovenlagen vallen keurig rond en zie je niet zo erg, de tweede laag is de tweede rondvallende laag (lijkt de eerste laag) en de derde en vierde laag zie je ook als 1 naar buitenstaande laag. komt omdat ze nu door het laten groeien op de verkeerde plek zitten: precies daar waar mn haar nu toch al naar buiten springt...

snel naar de kapper dus als ik thuis ben! (ik laat het in het geheelidd voorlopig even doorgroeien...kijken hoe ver ik het kan sparen...)





edit: nu ik beter kijk val ik qua wavyness miss wel in 1c eigenlijk...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_66603543
Hebben jullie nog tips voor hoe je je haar fatsoenlijk door de nacht heen kunt krijgen ?

Ik ga altijd slapen met mooi haar, en als ik wakker word is het plat en pluizig wat doe ik hieraan?
pi_66604950
quote:
Op zondag 1 maart 2009 06:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
Overigens niet moeilijk om een basisgel zelf te koken met lijnzaad trouwens. 10 minuutjes werk.
Oh heb je daar toevallig ook een linkje van? Dat geknooi in de keuken vind ik altijd haske leuk.

Ik was het weekend bij mijn ouders en ik had vandaag zin in krullen dus ik heb bij gebrek aan gel en na de tip van mijn zus schuimgel gebruikt. Dat bevalt me eigenlijk wel goed want het voelt allemaal wat lichter en luchtiger. Ik heb alleen niet naar de ingrediënten gekeken want ik had mijn haar toch al gewassen met de shampoo van mijn moeder en daar zat een cone in dus ik moest dat er sowieso thuis nog weer uit wassen.
Maar ik ga nog wel op zoek naar een geschikte schuimgel want dat was wel fijn.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66606145
Tvp
  maandag 2 maart 2009 @ 20:52:13 #46
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_66630673
Voor MinderMutsig en overige uitprobeerders, ik heb in mijn kruidenboek de volgende haarverzorgende kruidendingetjes gevonden:

Paardenstaartshampoo:
Deze shampoo en conditioner in een combineert de reinigende eigenschappen van de zeepkruidwortel met de verzorgende werking van de paardenstaart.

7 el fijngeknipte paardenstaartstengels (dit is niet paardebloem!)
7 el geraspte gedroogde zeepkruidwortel, een nacht geweekt en uitgelekt.
2 liter zacht water

Meng paardenstaart en zeepkruid in een pan, giet het water erbij en roer goed.
Breng het mengel aan de kook, dek het af en laat het 15 min. koken.
Neem het van het vuur en laat het een uur trekken.
Zeef de vloeistof in flessen, sluit deze af en voorzie ze van etiketten.
Gebruik per keer ca. 3dl shampoo.

Recept is voor 2 liter shampoo.

Dit kun je afstemmen op je eigen haartype met de volgende kruiden:

Haartype Kruid
Droog Smeerwortel, heemst
Vet Lavendel, pepermunt
Dof en futloos Venkel, peterselie, rozemarijn, brandneteltoppen, knoflook
Blond Kamillebloemen
Donker Smeerwortel, rozemarijn, salie, tijm
Kastanjebruin Goudsbloemblaadjes
Tegen roos eau-de-colognemunt, vlierbloemen, peterselie, salie, citroenkruid, tijm
Voor alle haartypen Berkenbladeren, paardenstaartstengels, marjolein, rozemarijn, tijm, brandneteltoppen


Regulerende lotion:
10 el kruidenthee passend bij je haartype
1 el eau de cologne
1 el glycerine

Giet de kruidenthee en de eau de cologne in een kom en voeg de glycerine al kloppend druppelsgewijs toe. Giet de lotion in een fles met dop en plak er een etiket op.
Wrijf een kleine hoeveelheid in de hoofdhuid of kam het door het haar.
Recept voor 1,8 dl.

De knoflook conditioner sla ik even over, tenzij er iemand met dof futloos haar zit te gillen om een recept met 10 tenen knoflook en 1,5 dl wonderolie..

Pepermuntspoeling:
Met name geschikt voor vet haar.

10 el fijngehakte pepermuntbladeren
1 liter zacht water
1 liter ciderazijn

Breng het water langzaam met de bladeren aan de kook.
Laat het mengsel 15 min. zachtjes koken, neem het van het vuur en laat het een uur trekken. Zeef het aftreksel en roer de azijn erdoor. Giet de vloeistof in flessen, sluit ze af en voorzie ze van etiketten.
Gebruik na het wassen ca. 3 dl van de spoeling.
Recept voor ca. 2 liter.

Dat is alles wat er voor haarverzorging in staat, zelf heb ik nog geen enkel recept hiervan geprobeerd aangezien ik voor het eten koken al met frisse tegenzin in de keuken sta
pi_66631615
Oh leuk!
Nu alleen nog uitzoeken waar ik de ingrediënten kan kopen maar er zit hier in het dorp wel zo'n hippie-natuurwinkel en die hebben dat/kunnen dat vast wel bestellen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66632508
Weet iemand toevallig waar je de spullen van Redken kunt krijgen? Mijn kapper gebruikte dat en ik vond het toch wel erg goed spul.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66638364
Waarschijnlijk alleen bij kappers die dat gebruiken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66662080
quote:
Op maandag 2 maart 2009 02:13 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oh heb je daar toevallig ook een linkje van? Dat geknooi in de keuken vind ik altijd haske leuk.

Ik was het weekend bij mijn ouders en ik had vandaag zin in krullen dus ik heb bij gebrek aan gel en na de tip van mijn zus schuimgel gebruikt. Dat bevalt me eigenlijk wel goed want het voelt allemaal wat lichter en luchtiger. Ik heb alleen niet naar de ingrediënten gekeken want ik had mijn haar toch al gewassen met de shampoo van mijn moeder en daar zat een cone in dus ik moest dat er sowieso thuis nog weer uit wassen.
Maar ik ga nog wel op zoek naar een geschikte schuimgel want dat was wel fijn.
Neuh, dat kan ik je zo ook wel vertellen. Men neme water en lijnzaad (4:1 ongeveer), dat gooi je in een pannetje en laat je een minuutje of tien koken terwijl je regelmatig roert (anders plakken de zaadjes aan de pan en die gaan verbranden). Je kijkt even hoe stijf het wilt hebben. Daarna gooi je het door een zeef en de zaadjes eventueel voor hergebruik in de vriezer. Door de snot.....eeeeeuh.....gel roer je een lekkere essentiele olie of een geurolie en eventueel andere ingrediënten (aloë vera gel bij de Etos, glycerine bij de Action, magnesium sulfaat bij de apotheek, etc). Snel overgieten met een trechtertje, niet te snel want dan valt het over de rand Afkoelen en klaar. Eventueel kun je de gel invriezen, want het is behoorlijk kort houdbaar behalve als je magnesium sulfaat toevoegt.
Het is wel een echte snot structuur. Ik vind het een beetje *bah*

Tips hebben voor goede mousses? De L'Oreal Studioline mousses voor krullend haar (het zijn er twee) zijn zonder cones of alcohol en als je echt een beton-mousse nodig hebt dan moet je Glisskur extreme hold + control nemen.
pi_66663296
Dankje! Die zal ik deze week eens op gaan halen dan. Is die Glisskur ook zonder cones?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66663387
Jep, Glisskur is ook zonder cones, anders zou ik hem niet hebben noch aanraden he
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 19:42:28 #53
148247 taxibabe
pi_66663899
Wat ik trouwens zo kan vinden is de nivea-lijn ook zonder cones.

Nivea
Flexible Curls
Creme voor krullen
Ingredients: Aqua, glycerin, c12-15 Alkyl Benzoate, Polyglyceryl-3 Methylglucose Distearate, PVP, Panthenol, Niacinamide, Aleo Barbadensis, Sorbitan Stearate, Sodium Carborner, Cetyl Alcohol, Trisodium EDTA, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Parfum.

Nivea
Straight & Easy liss
Gladmakende cremespoeling
Ingredients: Aqua, glycerin, Cetearyl Alcohol, Bis-Diglyceryl Polyacyadipate-2, Cetrimonium Choride, Orbignya Oleifera, Magnolia Acuminata Flower Extract, Behentrimonium Chloride, Propylene Glycol, Hydroxypropyl Methylcellulose, Sodium Citrate, Methylparaben, Parfum.

Nivea
Diamond Gloss
Intensief voedende spray
Ingredients: Aqua, Zantedeschia Aethiopica Flower extract, Panthenol, Cetrimonium Choride, Polyquaternium-4, Ceteareth-20, PEG-40, Hydrogenated Caster Oil, Butylene Glycol, Citric Acid, Sodium Benzoate, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Limonene, Alpha-Isomethyl lonone, Parfum.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:10:23 #54
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_66665137
TVP
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_66666932
tvp
pi_66678301
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:42 schreef taxibabe het volgende:
Wat ik trouwens zo kan vinden is de nivea-lijn ook zonder cones.

Nivea
Flexible Curls
Creme voor krullen
Ingredients: Aqua, glycerin, c12-15 Alkyl Benzoate, Polyglyceryl-3 Methylglucose Distearate, PVP, Panthenol, Niacinamide, Aleo Barbadensis, Sorbitan Stearate, Sodium Carborner, Cetyl Alcohol, Trisodium EDTA, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Parfum.
Die is sowieso cone-vrij, die heb ik hier thuis staan, maar hallo wat een lading glycerine en panthenol zeg. Pluisgalore! Niet voor winter geschikt!

Overigens is de diamandgloss gel, die nieuwe (althans, er staat op dat hij nieuw is) is ook cone-vrij.
pi_66678345
Ooo, dit moet ik ook maar eens gaan volgen Sinds mijn anti-eczeem-zalfje zo goed aanslaat durf ik weer iets meer dan alleen Neutral shampoo te gebruiken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66682178
Oh, ik vond het nodig om naar de kapper te gaan. Ik laat het dan wel groeien, maar dan moeten de laagjes wel een beetje fatsoenlijk zitten natuurlijk
Dus ik denk; ik moet toch, ik probeer het zelf wel eerst. Misschien niet geweldig te zien door de krullen, maar de laagjes zijn opgefrist en opgeknipt, vooral links.
Links, rechts en achter. Nog wel een beetje nat van het wassen. De lengte is er nog, alleen is die stomme bobline er eindelijk officieel uit En het scheelt wel een tripje naar de kapper
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:35:15 #59
57434 Marloes
Digital Love
pi_66697967
Ik heb lang bruin haar met grove krul/slag.
Mijn rituelen: elke derde dag wassen, eerst met loreal nutri gloss (die roze fles) en daarna met 'moisture maniac'' van bed head (tigi) (is van de kapper). Een keer in de week doe ik daarna nog een masker voor bruin haar van davines (ook van de kapper). Ik eindig altijd met koud water uitspoelen! Dan sluiten de haarschubben (ofzoiets). Daarna kammen met grove kam of mn geweldige meason pearson borstel. Verder laat ik het daarna meestal opdragen in een vlecht. Ik fohn het nooit. Gebruik ook geen stylingsproducten. Soms alleen een beetje olie in de puntjes van redken. Heel af en toe (eens in de zoveel maanden) stijl ik het, maar dan gebruik ik wel eerst de olie om het te beschermen.
Et voila
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  donderdag 5 maart 2009 @ 01:44:12 #60
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66715529
Gemist dat het topic vol was

Maar die Wella voor vet haar shampoo heb ik nog steeds nergens gevonden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:46:16 #61
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_66777048
Van de week aan het freubelen geslagen aangezien ik nog steeds nergens leuke (uberhaupt) haarstokjes kan vinden.

1 rol ijzerdraad, een paar tangetjes, wat kralen en oorhangertjes die ik nog had en daar heb ik na een aantal testversies het volgende van gemaakt:

De achterste is het beruchte breekbare B.B haarstokje, die met de groene kralen een van de eerste testversies, de middelste met het stukje plakband is om de lengte van af te meten bij het maken van nieuwe stokjes, het stukje plakband duidt aan hoe lang het werkende deel van het stokje moet zijn en op het plakbandgedeelte is de lengte van de versiering.
De twee voorste zijn de uiteindelijk gelukte stokjes, met magneetkralen waar ik vroeger ooit nog eens een armband van wilde maken
En aangezien ik daarvan kralen genoeg over had heb ik er bijpassende oorbellen bij gemaakt.

closeup haarstokje:


Setje met bijpassende oorbellen:


Ze doen het verrassend goed, het enige nadeel tov houten stokjes is dat ze iets buigbaar zijn, dus na het in het haar doen moet je even in de spiegel controleren of ze niet raar gebogen zitten.
Daar staat dan weer tegenover dat je in no-time een nieuw setje geheel naar eigen smaak kunt maken

Oh, nog een nadeel, je wordt er kralenhebberig van. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan aan dat kralenhobbywinkeltje om meer setjes te kunnen maken voor elke kleur kleding in mn kast
pi_66786833
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 01:44 schreef Harajuku. het volgende:
Gemist dat het topic vol was

Maar die Wella voor vet haar shampoo heb ik nog steeds nergens gevonden

Die is ook van de professional lijn, alleen bij de kapper of speciaalzaak te krijgen (denk ik)
Hij kostte ¤ 14.95
pi_66789097
Leuk Briana!
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 01:36:23 #64
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_66789874
Ohh leuk zelf stokjes maken
Maar kmoet eerst eens gaan oefenen met een potlood vrees ik
pi_66827844
Nieuw; Biosilk Rock Hard Gelee (jep, een professioneel product zonder silliconen, het bestaat )
Oordeel; Er bestaat ook zoiets als te veel glans, wat mij betreft. Van mij mag het allemaal wat 'organischer'. Heeft vast te maken met mijn dread-verleden. Maar het ruikt lekker (naar de kapper (l)) en het verzwaart niet. Volgende keer mix ik dit met L'oreal studioline gel.

Mijn verwaaide coupe (met nat haar naar Scheveningen is geen goed idee);
  maandag 9 maart 2009 @ 00:53:26 #66
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66847555
ik merk dat het vooral erg helptvoor mijn haar dat ik de puntjes nu ok voor het wassen met conditioner oe, en da tik als ik mn haar alleen uitspoel ik er ook conditioner in doe. het ziet er een stuk gezonder uit, is voller en handelbaarder. yay.

nu nog rap naar de kapper voor een beter model erin...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:30:57 #67
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_67006614
* Niara Is druk met een potlood/chopstick het knotgeval aan het oefenen
pi_67007840
Ik dacht dat er MOOIE haren in de TT stond.


kommmaar kommaar kommaar
pi_67009228
Ladies!

Een vriendin van mij zoekt een goede, maar betaalbare krultang. Waar moet je bij een goede krultang op letten? Dat het keramisch is ofzo?

Noot noot.
pi_67014067
Ben 3 jaar niet naar de kapper geweest. Vrienden en moeder knippen het af en toe bij. Het pluist heel erg maar ik vind het wel leuk.

  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:17:28 #71
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_67014440
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:53 schreef Jojoortje het volgende:
Ladies!

Een vriendin van mij zoekt een goede, maar betaalbare krultang. Waar moet je bij een goede krultang op letten? Dat het keramisch is ofzo?


Hoe vaak wil ze hem gebruiken, en wat voor haar heeft ze?

De beste krultangen zijn van die ouderwetse die echt gloeiend heet worden. Hoe beter ze voor je haar zijn, hoe minder het resultaat. Als ze het dus heel af en toe en keertje wil doen, en goede beschermingsproducten in huis heeft, dan zou ik niet voor een keramische gaan. Ik heb zelf een babyliss krultang en een krulborstel, die met hete lucht werkt.

Je kunt je haar overigens ook prima krullen met een stijltang, wellicht heeft ze die al in huis
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:20:04 #72
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_67014523
Ik heb ook nog een vraag. Mijn haar is weer behoorlijk lang aan het worden, en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Het is ongeveer zo lang dat het net in m'n decolleté hangt Ik heb een schuine pluk/pony, maar die is inmiddels al zo lang dat ik hem achter mijn oor kan doen.

Nu wordt het weer eens tijd voor een bezoekje aan de kapper, en ik ben op zoek naar wat voorbeelden van wat spannendere kapsels met lang haar. Dus voor wat korter, of mooi in lagen. Weet iemand goede sites met kapsels?
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_67027646
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:17 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Hoe vaak wil ze hem gebruiken, en wat voor haar heeft ze?

De beste krultangen zijn van die ouderwetse die echt gloeiend heet worden. Hoe beter ze voor je haar zijn, hoe minder het resultaat. Als ze het dus heel af en toe en keertje wil doen, en goede beschermingsproducten in huis heeft, dan zou ik niet voor een keramische gaan. Ik heb zelf een babyliss krultang en een krulborstel, die met hete lucht werkt.

Je kunt je haar overigens ook prima krullen met een stijltang, wellicht heeft ze die al in huis
Ze heeft dik haar met al een slag er in.
Ze wil hem af en toe gebruiken voor feestjes ofzo dacht ik
Noot noot.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 00:00:13 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67027804
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:28 schreef Linnie20v het volgende:

[..]

Die is ook van de professional lijn, alleen bij de kapper of speciaalzaak te krijgen (denk ik)
Hij kostte ¤ 14.95
Ja, kapper was het eerste waar ik keek, maar die gebruiken een ander merk
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_67037320
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:04 schreef stroke het volgende:
Ben 3 jaar niet naar de kapper geweest. Vrienden en moeder knippen het af en toe bij. Het pluist heel erg maar ik vind het wel leuk.

[ afbeelding ]
Tja, het ziet er inderdaad echt uit alsof je drie jaar niet naar de kapper bent geweest en ieder haarvriendelijk product hebt geschuwd. Maar hé, als dat je stijl is.
pi_67037874
Ik ga zo mijn pony laten knippen! Maarr... Ik wil hem zo:

En hij is nu zo:


Ik hoop dat ik ondertussen genoeg lengte heb
  FOK!fotograaf zaterdag 14 maart 2009 @ 20:05:54 #77
148247 taxibabe
pi_67048929
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:09 schreef taxibabe het volgende:
Die site in Engeland heeft 2 pond als verzendkosten, ongeacht de bestelling of locatie, bezorgen binnen 10 dagen.
Heb geprobeerd daar wat te bestellen.... laat maar zitten.
Als je dus inlogd en de betaling wilt afronden krijg je een e-check en betaal je ineens 50 euro meer.
pi_67048981
De krultang is al gekocht! Een Remington CI76

Noot noot.
pi_67050843
Kent iemand Olive Line shampoo?
pi_67053557
Neen.
Maar je moet eigenlijk, in navolging op je voorlaatste post, nu wel je nieuwe haar posten. Foto`s that is
pi_67054161
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:22 schreef Julie. het volgende:
Neen.
Maar je moet eigenlijk, in navolging op je voorlaatste post, nu wel je nieuwe haar posten. Foto`s that is
  maandag 16 maart 2009 @ 15:40:15 #82
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67103720

Het is echt nog veels te kort, en het heeft honderd kleuren bruin erin, maar ik laat het nu gewoon groeien (ben al bezig van afgelopen zomer) kapper had het toen zwaar verneukt, waardoor ik mijn haar omhoog kon laten staan zonder er ook maar iets van haarlak oid in te gooien, toen telkens bij laten knippen, haar was toen even lang als nu ongeveer, misschien iets korter, maar nu is het eindelijk weer een beetje gezond. en gister mijn pony laten knippen, was eerst recht.
pi_67106222
Heel mooi!
Noot noot.
pi_67111099
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:06 schreef P.F het volgende:
Kent iemand Olive Line shampoo?
Ik heb hem nog niet gebruikt maar wel gekocht. (De conditioner dan.) Lekker zonder siliconen en hij kost geen drol.
Maar meer dan dat kan ik je er dus ook nog niet over vertellen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:19:07 #85
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_67130691
Ziet er leuk uit P.F!
En pumpkinsoup, wat een vervelendek apper zeg. Heb je nog geld terug gekregen of zoiets? Verder ziet het er wle leuk uit

En zucht. Niara is erachter gekomen dat voordat ze verder gaat met haar haar opknopen eerst iets aan de moedervlekpukkel in haar nek moet laten doen. x.x
pi_67131158
Gelijk even een afspraak maken voor een kleine ingreep dan. Dat is twee tellen werk voor de huisarts en een weekje later is het wondje helemaal genezen en kan je je haar naar hartenlust opsteken.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:55:19 #87
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_67139279
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:35 schreef MinderMutsig het volgende:
Gelijk even een afspraak maken voor een kleine ingreep dan. Dat is twee tellen werk voor de huisarts en een weekje later is het wondje helemaal genezen en kan je je haar naar hartenlust opsteken.
Fijn, ik heb er echt totaal geen ervaring mee..

Oh, dames, ik heb haarstokjes gevonden!
Bij de Claire's om precies te zijn.
Ik ben bij die in Brussel gaan kijken, maar de Claire's zit volgens mij ook in best veel steden in Nederland.
Ze hadden alleen niet veel keus. Zwarte Chinese chopstick-achtige met zilveren tekentjes en een setje met rode en/of zwarte veertjes.

Ik heb de chopsticks genomen. Ik had het wel met echte chopsticks geprobeerd maar die waren te lang
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:37:25 #88
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67144439
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:19 schreef Niara het volgende:
Ziet er leuk uit P.F!
En pumpkinsoup, wat een vervelendek apper zeg. Heb je nog geld terug gekregen of zoiets? Verder ziet het er wle leuk uit

En zucht. Niara is erachter gekomen dat voordat ze verder gaat met haar haar opknopen eerst iets aan de moedervlekpukkel in haar nek moet laten doen. x.x
Thanks, nee het was in Indonesië, ze zeiden wel dat het over ging, nou nee hoor. Maar we gingen daar heen omdat ze daar heel erg goed extensions in laten zetten, dus vandaar.. Maarja, ik ben nu echt al heeeeel erg blij dat mijn haar niet meer zo is
pi_67183417

TVP omdat OP.
pi_67198124
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:46 schreef RenRen- het volgende:
[ afbeelding ]
TVP omdat OP.
Mooooie foto
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:36:43 #91
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_67205249
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:02 schreef Lauriette91 het volgende:

[..]

Mooooie foto
VOlledig mee eens
Mooie krullen!
pi_67232960
Bedankt Jammer van de uitgroei
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:23:22 #93
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67235892
Ik had de volgende producten besteld op curlmart:

KC207 Kinky-Curly Knot Today $12.00 1 $12.00
HPO947 Spa Hair Conditioner $22.00 1 $22.00
HPO948 HPO Hair & Body Shampoo $11.00 1 $11.00
KC205 Kinky-Curly Curling Custard $26.00 1 $26.00
KC208 Kinky-Curly Come Clean Moisturizing Shampoo

Ik dus netjes betalen via Paypal omdat ik dan geen account hoef aan te maken, druk ik op betalen zie ik dat ik zojuist $100 voor shipping heb betaald

Ik heb dus gelijk maar een mailtje gestuurd dat ze mn order maar cancelen en me een refund sturen, want dit is te veel van het goede lol
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:26:18 #94
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67235977
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:07 schreef Jojoortje het volgende:
De krultang is al gekocht! Een Remington CI76

[ afbeelding ]


werkt zoiets ook voor mijn haar of moet je daarvoor van dat lange (doorgaans vrouwe) haar hebben?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67246122
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:23 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik had de volgende producten besteld op curlmart:

KC207 Kinky-Curly Knot Today $12.00 1 $12.00
HPO947 Spa Hair Conditioner $22.00 1 $22.00
HPO948 HPO Hair & Body Shampoo $11.00 1 $11.00
KC205 Kinky-Curly Curling Custard $26.00 1 $26.00
KC208 Kinky-Curly Come Clean Moisturizing Shampoo

Ik dus netjes betalen via Paypal omdat ik dan geen account hoef aan te maken, druk ik op betalen zie ik dat ik zojuist $100 voor shipping heb betaald

Ik heb dus gelijk maar een mailtje gestuurd dat ze mn order maar cancelen en me een refund sturen, want dit is te veel van het goede lol
Had ik je ook wel kunnen vertellen. Als je nou eerst eens op berekenen had geramd ipv op betalen, dan was dit niet eens gebeurd.

Kinky-curly kun je bij Mariposa.nl ook krijgen. De curling custard is fijn spul, maar heel moeilijk om mee te werken. Als je geen zin heb om te experimenteren; niet kopen..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:16:02 #96
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67246154
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:14 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Had ik je ook wel kunnen vertellen. Als je nou eerst eens op berekenen had geramd ipv op betalen, dan was dit niet eens gebeurd.

Kinky-curly kun je bij Mariposa.nl ook krijgen.
verzendkosten van $100 is gewoon onzin, klaar.
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67246197
Is het ook, maar het is altijd al zo achterlijk geweest. Alsof ze het persoonlijk komen brengen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:19:12 #98
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67246245
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:17 schreef Evil-Cherry het volgende:
Is het ook, maar het is altijd al zo achterlijk geweest. Alsof ze het persoonlijk komen brengen.


Maar is kinky curl zoveel beter dan laten we zeggen John Frieda curl around producten?

En kan je die leave-in conditoner van kinky curl ook gewoon gebruiken als normale conditioner? Want daarvoor bestelde ik die Spa conditioner mee, veel goede dingen over gelezen
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:21:33 #99
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67246323
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:55 schreef P.F het volgende:
Ik ga zo mijn pony laten knippen! Maarr... Ik wil hem zo:
[ afbeelding ]
En hij is nu zo:
[ afbeelding ]

Ik hoop dat ik ondertussen genoeg lengte heb
op foto 1 ben je fris en fruitig, of foto 2 een beetje duf
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:30:13 #100
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67246571
Als je alleen wat slag hebt krijg je door al die shit echt niet ineens een bos krullen of zo hoor
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:39:46 #101
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67246854
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:30 schreef Harajuku. het volgende:
Als je alleen wat slag hebt krijg je door al die shit echt niet ineens een bos krullen of zo hoor
als je een behoorlijk slag hebt kun je er wel degelijk een bos krullen van maken

ik kan me nog vorige zomer herinneren een dag waarin ik opeens onwijs veel krullen toen het was opgedroogd en dat werd bevestigd door een vriend die uit het niets vroeg of ik een permanent had gehaald bij de kapper
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:51:52 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67247242
Oh well, op je foto's leek het geen behoorlijke slag.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_67247411
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:19 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Maar is kinky curl zoveel beter dan laten we zeggen John Frieda curl around producten?

En kan je die leave-in conditoner van kinky curl ook gewoon gebruiken als normale conditioner? Want daarvoor bestelde ik die Spa conditioner mee, veel goede dingen over gelezen
Alles is beter dan John Frieda voor krullen, wat een boutmerk is dat.

Nee, dat is zonde, Knot Today is echt zo'n onwijs goede leave-in waar je echt zo onwijs weinig voor nodig hebt (ik gebruik een dotje ter grote van een tuinboon, soms een erwt, ligt eraan hoe hard ik mijn haar heb mishandelt). Je uitspoel-conditioner hoeft niet zo enorm goed van kwaliteit te zijn, als het maar werkt. Dan boeit het ook niet of je twee keer zoveel nodig hebt.. Inecto, Palmolive, Suave (via internet), L'Oreal glansmasker, allemaal zijn het prima conditioners.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:08:47 #104
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67247698
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:51 schreef Harajuku. het volgende:
Oh well, op je foto's leek het geen behoorlijke slag.
Wel joh
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:09:45 #105
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67247729
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:57 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Alles is beter dan John Frieda voor krullen, wat een boutmerk is dat.

Nee, dat is zonde, Knot Today is echt zo'n onwijs goede leave-in waar je echt zo onwijs weinig voor nodig hebt (ik gebruik een dotje ter grote van een tuinboon, soms een erwt, ligt eraan hoe hard ik mijn haar heb mishandelt). Je uitspoel-conditioner hoeft niet zo enorm goed van kwaliteit te zijn, als het maar werkt. Dan boeit het ook niet of je twee keer zoveel nodig hebt.. Inecto, Palmolive, Suave (via internet), L'Oreal glansmasker, allemaal zijn het prima conditioners.
Oh ik gebruik al tijden John Frieda en vind het wel aardig eigenlijk

Maar Knot Today, als je dat erin laat, krijg je daar ook meer krul door? Of is het enkel ter herstel van je haar? Want mijn haar is nu best gezond!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:12:47 #106
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67247819
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:08 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Wel joh
Jaahaaa, als jij zegt dat het wel zo is geloof ik je hoor
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_67247867
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:09 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Oh ik gebruik al tijden John Frieda en vind het wel aardig eigenlijk

Maar Knot Today, als je dat erin laat, krijg je daar ook meer krul door? Of is het enkel ter herstel van je haar? Want mijn haar is nu best gezond!
Niets zal je haar beter laten krullen, behalve gezond haar en zeker geen cremetjes van het een of het ander.

Maar goed, lekker doen wat je zelf wilt..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:18:22 #108
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67247988
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:14 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Niets zal je haar beter laten krullen, behalve gezond haar en zeker geen cremetjes van het een of het ander.

Maar goed, lekker doen wat je zelf wilt..
Ik ben van Andrelon naar John Frieda gegaan en heb verder nooit wat geprobeerd, dus ga Kinky Curl gelijk bestellen op die site die je me daarnet doorgaf! Thanks
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:23:30 #109
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67248161
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:18 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ik ben van Andrelon naar John Frieda gegaan en heb verder nooit wat geprobeerd, dus ga Kinky Curl gelijk bestellen op die site die je me daarnet doorgaf! Thanks
Ben ook van Andrelon naar JF gegaan.
Andrelon droogde mijn haar uit, meer pluis dan krul.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:23:58 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67248181
Maar ik zweer bij Schwarzkopf Osis Loopy!
Bij de kapper gekocht. Heel weinig van nodig.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:08:43 #111
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67249588
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:23 schreef Ang3l het volgende:
Maar ik zweer bij Schwarzkopf Osis Loopy!
Bij de kapper gekocht. Heel weinig van nodig.
hoe gebruik je dat precies?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:09:50 #112
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67249627
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:14 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Had ik je ook wel kunnen vertellen. Als je nou eerst eens op berekenen had geramd ipv op betalen, dan was dit niet eens gebeurd.

Kinky-curly kun je bij Mariposa.nl ook krijgen. De curling custard is fijn spul, maar heel moeilijk om mee te werken. Als je geen zin heb om te experimenteren; niet kopen..
link klopt niet helemaal, maar ik heb het toch gevonden
en gelijk besteld, wel stuk duurder dan op die Amerikaanse website, maar 6 euro verzendkosten maakt dan weer alles goed!

Ik heb shampoo en conditioner besteld van Kinky Curls, ben benieuwd!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67250543
Hm, misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is er nou zo verschrikkelijk slecht aan siliconen? Het blijft in je haar zitten, maar daar zie ik het slechte ook niet van in? Tenzij je CO wast dan.

Zijn er hier ook mensen die zelf hun haar knippen? Ik was van plan dat dit weekend te doen/laten doen, wel met kappersschaar. Ik heb lang, redelijk steil haar en de onderste 3 à 4 cm zijn een beetje droog en hier en daar zit er een dood puntje in. Tips?
pi_67251226
Beetje vage foto, maar ik heb gister mijn haar gekruld:


Ik vind het tof!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:59:42 #115
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67251490
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:53 schreef P.F het volgende:
Beetje vage foto, maar ik heb gister mijn haar gekruld:
[ afbeelding ]

Ik vind het tof!
ik ook

krullen

daten?!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67251987
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:59 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

ik ook

krullen

daten?!
Thanks!

Haha, nee, dat vind m'n vriendje niet zo tof
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:13:06 #117
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67252041
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:11 schreef P.F het volgende:

[..]

Thanks!

Haha, nee, dat vind m'n vriendje niet zo tof
ik wil ook dinnetje met zulk mooi haar

lucky guy
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67254246
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:53 schreef P.F het volgende:
Beetje vage foto, maar ik heb gister mijn haar gekruld:
[ afbeelding ]

Ik vind het tof!
Mooie haartjes.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:36:26 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67255738
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:08 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

hoe gebruik je dat precies?
Heel klein beetje erin kneden als het nog nat is.
En dan doe ik het nog eens een klein beetje als het helemaal opgedroogd is (omde pluis nog wat weg te halen).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:47:00 #120
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67256123
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Heel klein beetje erin kneden als het nog nat is.
En dan doe ik het nog eens een klein beetje als het helemaal opgedroogd is (omde pluis nog wat weg te halen).
Ik ga het proberen, samen met Kinky curl producten, should be nice
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67262025
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:35 schreef SiTuSavais het volgende:
Hm, misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is er nou zo verschrikkelijk slecht aan siliconen? Het blijft in je haar zitten, maar daar zie ik het slechte ook niet van in? Tenzij je CO wast dan.

Zijn er hier ook mensen die zelf hun haar knippen? Ik was van plan dat dit weekend te doen/laten doen, wel met kappersschaar. Ik heb lang, redelijk steil haar en de onderste 3 à 4 cm zijn een beetje droog en hier en daar zit er een dood puntje in. Tips?
Niets, behalve dat je sulfaten nodig hebt om uit je haar te krijgen en die zijn wel écht écht écht slecht voor je haar. Overigens vind ik silliconen 0 voordelen hebben voor mijn haar, behalve dat biosilk zo onwijs lekker ruikt. Het maakt niet glad, het werkt de pluis niet tegen, het maakt niets glanzend wat niet glanzend is, het voed en verzorgt niet.. Ik persoonlijk vind het zonde van de moeite, maar goed sommige mensen hebben er wel voordeel van.
Maar silliconen an sich zijn niet slecht voor je haar.

Ik knip mijn eigen haar, maar met mijn krullen boeit dat toch weinig. Ik knip laagje voor laagje, steeds korter. Soms een beetje inknippen aan de onderkant als de laag wat bot is. Maar of dat voor steil haar gaat werken?
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:47 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ik ga het proberen, samen met Kinky curl producten, should be nice
Ik denk niet dat het een goede combinatie is. Come clean is een shampoo zonder sulfaten. De swarzkopf bevat silliconen, en dus heb je nogal een grote kans op build-up omdat je de silliconen niet uit je haar krijgt met Come Clean.

Zou jammer zijn als de Kinky Curly dan de schuld krijgt, want het is echt super goed spul..

[ Bericht 16% gewijzigd door Evil-Cherry op 21-03-2009 07:50:07 ]
pi_67265217
Ik fiets elke dag naar school, met allemaal anderen, en ze kijken me altijd raar aan dat m'n haar omhoog gaat staan, ik vind het raar dat het bij anderen altijd plat blijft staan, mijn haar waait direct weer omhoog, terwijl ik er altijd gel (Taft) in heb. Weet iemand goede gel die , ook al waait het zorgt dat je haar plat blijft.
Ik heb het niet zo heel lang maar ook niet kort, volgens mij ongeveer 8 cm en het zit aan de zijkanten net niet over mijn oren.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:08:43 #123
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67266624
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:33 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]


[..]

Ik denk niet dat het een goede combinatie is. Come clean is een shampoo zonder sulfaten. De swarzkopf bevat silliconen, en dus heb je nogal een grote kans op build-up omdat je de silliconen niet uit je haar krijgt met Come Clean.

Zou jammer zijn als de Kinky Curly dan de schuld krijgt, want het is echt super goed spul..
Oke dan hou ik het eerst bij Kinky Curly, ik heb toch niks nodig in mn haar
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:12:17 #124
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67266697
die conditioner van KC, kan ik die op dezelfde manier gebruiken als ik mijn John Frieda conditioner gebruik?

Als in: haren nat maken, shampoo erin, goed uitwassen, lichaam wassen zodat in de tussentijd mn haar wat droger kan worden, en dan de conditioner erin van haaraanzet tot punt en dan wel of niet uitwassen ?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67266940
Lees ik nu finaal heen over de shampoos zonder silliconen?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:00:45 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67267809
Wat is er dan mis met die siliconen?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 14:06:49 #127
148247 taxibabe
pi_67267969
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:00 schreef Ang3l het volgende:
Wat is er dan mis met die siliconen?
voor zover ik het begrijp is er op zich niks mis met siliconen.
Maar die siliconen krijg je er alleen maar uit met shampoo met sls (sodium laureth sulfate). en dat stofje is wel slecht voor je haar.

Dus als je producten gebruikt zonder die siliconen, hoef je je haar ook niet te wassen met die sls.

Zoiets...
pi_67268128
Ok. Stel ik was m'n haar nu 1x met SLS
En gebruik alleen nog maar siliconen vrije shampoo etc.
Dan is er niets aan het handje toch??
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 14:26:43 #129
148247 taxibabe
pi_67268407
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:14 schreef P.F het volgende:
Ok. Stel ik was m'n haar nu 1x met SLS
En gebruik alleen nog maar siliconen vrije shampoo etc.
Dan is er niets aan het handje toch??
Volgens mij zitten er siliconen in de conditioner etc .. en de sls in de shampoo
en vind maar eens shampoo zonder sls.

De reden dat men siliconenvrije conditioner gebruikt is omdat ze geen shampoo willen gebruiken ivm de sls.
Dus gaan ze wassen met conditioner. Dit moet dan wel zonder siliconen zijn, want anders moet je weer wassen met shampoo met die slechte sls.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:39:07 #130
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67268696
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:26 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Volgens mij zitten er siliconen in de conditioner etc .. en de sls in de shampoo
en vind maar eens shampoo zonder sls.

De reden dat men siliconenvrije conditioner gebruikt is omdat ze geen shampoo willen gebruiken ivm de sls.
Dus gaan ze wassen met conditioner. Dit moet dan wel zonder siliconen zijn, want anders moet je weer wassen met shampoo met die slechte sls.
Ik heb gister mijn haar gewassen met shampoo van John Frieda en daarna conditioner van JF. Begin volgende week krijg ik Kinky Curl shampoo en conditioner binnen.

Mijn vraag: moet ik nou nog eerst 1 maal mn haar wassen met de shampoo van John Frieda (en dan dus zonder conditioner) alvorens ik over ga op Kinky Curl shampoo/conditioner of is dat nergens voor nodig?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67268784
Ik ken de ingrediënten van die shampoo niet maar in principe moet je eerst je haar een keer wassen met een shampoo met SLS maar zonder siliconen. Dan heb je dus geen siliconen meer in je haar en kan je beginnen met alleen nog producten gebruiken zonder siliconen en zonder SLS.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:45:54 #132
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67268810
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ken de ingrediënten van die shampoo niet maar in principe moet je eerst je haar een keer wassen met een shampoo met SLS maar zonder siliconen. Dan heb je dus geen siliconen meer in je haar en kan je beginnen met alleen nog producten gebruiken zonder siliconen en zonder SLS.
*loopt naar de douche*
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 14:47:32 #133
148247 taxibabe
pi_67268837
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:39 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ik heb gister mijn haar gewassen met shampoo van John Frieda en daarna conditioner van JF. Begin volgende week krijg ik Kinky Curl shampoo en conditioner binnen.

Mijn vraag: moet ik nou nog eerst 1 maal mn haar wassen met de shampoo van John Frieda (en dan dus zonder conditioner) alvorens ik over ga op Kinky Curl shampoo/conditioner of is dat nergens voor nodig?
Ligt er denk ik aan of er siliconen in die JF conditioner zit en of er SLS in de KC zit.

Ik begrijp het sls-siliconen verhaal ongeveer zo:
Shampoo (sls=slecht) --> conditioner (+sil) = volgende keer weer wassen met shampoo (sls)
wassen met conditioner (zonder sil) = geen shampoo (sls=slecht) nodig.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 14:48:03 #134
148247 taxibabe
pi_67268847
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:45 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

*loopt naar de douche*

SLS staat voluit voor?
sodium laureth sulfate of een variant daarop
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:49:52 #135
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67268868
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ken de ingrediënten van die shampoo niet maar in principe moet je eerst je haar een keer wassen met een shampoo met SLS maar zonder siliconen. Dan heb je dus geen siliconen meer in je haar en kan je beginnen met alleen nog producten gebruiken zonder siliconen en zonder SLS.
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Lauryl Sulfate en dan nog een heleboel, maar ik kan het woord siliconen niet vinden
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:51:57 #136
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67268908
Anyway, ik koop wel een nieuwe shampoo die op zeker SLS heeft en geen Siliconen.

Iemand een aanrader?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 14:52:45 #137
148247 taxibabe
pi_67268924
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:49 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Lauryl Sulfate en dan nog een heleboel, maar ik kan het woord siliconen niet vinden
klopt .. siliconen zit in de conditioners. stofjes die eindigen op -xane, -cone, en nog eentje -conol geloof ik.
Bv. Dimethiconol
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 14:54:46 #138
148247 taxibabe
pi_67268973
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:51 schreef Salt_Seafood het volgende:
Anyway, ik koop wel een nieuwe shampoo die op zeker SLS heeft en geen Siliconen.

Iemand een aanrader?
een shampoo zonder SLS is zo goed als niet te vinden...
Daarom wordt er alleen met conditioner gewassen (zonder die siliconen)
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:55:55 #139
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67268997
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:54 schreef taxibabe het volgende:

[..]

een shampoo zonder SLS is zo goed als niet te vinden...
Daarom wordt er alleen met conditioner gewassen (zonder die siliconen)
Maar ik heb toch juist wel die SLS nodig om die siliconen uit mn haar te krijgen, of begrijp ik het nou verkeerd?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 14:59:24 #140
148247 taxibabe
pi_67269064
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:55 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Maar ik heb toch juist wel die SLS nodig om die siliconen uit mn haar te krijgen, of begrijp ik het nou verkeerd?
Die shampoo die je net postte is met SLS, dus die kan je gebruiken om de siliconen er weer uit te krijgen.

Siliconen an sich zijn niet slecht. De SLS die je nodig hebt om het er weer uit te krijgen zijn slecht. Dus als je iets gebruikt zonder siliconen heb je die SLS ook niet meer nodig.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:01:38 #141
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67269109
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:59 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Die shampoo die je net postte is met SLS, dus die kan je gebruiken om de siliconen er weer uit te krijgen.
Oke, ook al zitten er siliconen in die shampoo of kan dat niet? Want het is zo'n lange lijst aan ingredienten
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67269133
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ken de ingrediënten van die shampoo niet maar in principe moet je eerst je haar een keer wassen met een shampoo met SLS maar zonder siliconen. Dan heb je dus geen siliconen meer in je haar en kan je beginnen met alleen nog producten gebruiken zonder siliconen en zonder SLS.
Jaa dat bedoel ik!

Noobie vraagje:
Welke shampoo kan ik daar bijv. voor gebruiken (weet je er toevallig een paar uit je hoofd)

En volgens mij zwerft er een lijstje rond met producten zonder SLS/silliconen?


Maar als ik haarlak etc. wil gebruiken, zit daar dan ook niet SLS/silliconen in??
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:04:07 #143
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67269161
Als ik het dus goed begrijp moet ik voor ik begin met die Kinky Curl shampoo/conditioner eerst mijn haar wassen met een shampoo die wel SLS bevat, maar geen siliconen.

Mijn vraag, welke shampoo komt hiervoor in aanmerking
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67269180
Hehe, een fotoguide zou handig zijn. Ik word duizelig van al die termen
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:09:35 #145
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67269261
Jeumig, het is een hele wetenschap zeg, je haar wassen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 15:10:54 #146
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67269285
Ah tvp!
Mijn haar begint ook kapot te gaan...
Nu heb ik begrepen dat pantene pro-v superslecht moet zijn? Waarom? Wat doet het?
ik heb ernaar gezocht in dit topic maar kon er niets over terugvinden.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_67269288
Aveda van De Tuinen heeft volgens mij geen SLS maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik zelf zelden shampoo meer.
Haarlak e.d. weet ik zo niet want ik gebruik dat zelden. Heb hier wat van de Lidl staan waar wel siliconen in zitten maar die enkele keer dat ik dat gebruik was ik mijn haar dan wel een keer met shampoo. Ga ik vast niet dood van.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:12:21 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67269311
En je haar wordt wel zuiver als je't niet wast met shampoo?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67269334
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef fraubitch het volgende:
Ah tvp!
Mijn haar begint ook kapot te gaan...
Nu heb ik begrepen dat pantene pro-v superslecht moet zijn? Waarom? Wat doet het?
ik heb ernaar gezocht in dit topic maar kon er niets over terugvinden.
Of het superslecht is weet ik niet maar ik vond het in ieder geval een prutproduct. Kreeg er enorm jeuk van en mijn haar hing er als een dood bosje bij. En na het wassen was het de volgende dag alweer viezig.
There is no love sincerer than the love of food.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 15:17:32 #150
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67269419
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:13 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Of het superslecht is weet ik niet maar ik vond het in ieder geval een prutproduct. Kreeg er enorm jeuk van en mijn haar hing er als een dood bosje bij. En na het wassen was het de volgende dag alweer viezig.
Ja dat valt me ook op. Mijn haar is er 1 dag mooi van de 2e dag pluist het en de 3e dag is het vet. Was ik het met een andere shampoo kom ik er moeilijker doorheen met de borstel maar blijven mijn haren minstens 3 dagen lang on-vet.

Iemand tips voor lang steil haar wat snel knoopt? Ik wil ze niet om de dag wassen..
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_67269433
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:12 schreef Ang3l het volgende:
En je haar wordt wel zuiver als je't niet wast met shampoo?
Ja hoor. Die agressieve middelen heb je nodig om siliconen uit je haar te wassen die in veel conditioners en haarproducten zitten. Gebruik je geen siliconen meer dan heb je ook minder agressieve middelen nodig om het te wassen.
Ik was mijn haar met een lichte conditioner, die hebben ook een mild-reinigende werking. Je moet het alleen beter inmasseren maar verder werkt het net zoals met shampoo. En na het wassen gaat er nog een gewone conditioner in. Beide zonder siliconen natuurlijk.

Ik hoef mijn haar met die methode ook veel minder vaak te wassen en het is minder droog en ik heb geen jeuk en schilfertjes meer op mijn hoofdhuid. Normaal moest ik zeker om de dag wassen maar nu kan ik rustig om de 3-4 dagen wassen.
There is no love sincerer than the love of food.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 15:26:32 #152
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67269581
welke conditioners heb je dan MinderMutsig?
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2009 @ 15:28:13 #153
148247 taxibabe
pi_67269613
Deze shampoo's bevatten geen SLS.
pi_67269858
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:26 schreef fraubitch het volgende:
welke conditioners heb je dan MinderMutsig?
Ik gebruik op dit moment een goedkope eigen merk conditioner van de Kruidvat (volgens mij een liter voor 1-2 euro) om mee te wassen en Schwarzkopf Doorkammer als 'echte' conditioner maar ik ben nog aan het experimenteren welke mij het beste bevalt.
Je moet wel opletten dat je om te wassen met conditioner veel meer conditioner nodig hebt dan normaal. Je haar moet echt doordrenkt zijn. En dan kan je het even in laten trekken (5 minuten of een half uur of langer, afhankelijk van wat je prettig vind) en dan goed (!) in masseren en uitspoelen. Ik maak meestal mijn haar nat, doe de conditioner erin en dan een lelijke douchemuts met een handdoek er omheen. En dan ga ik andere dingen doen en na een half uurtje ga ik mijn haar wassen.
Dan de andere conditioner zoals gebruikelijk. Eventueel kan je een beetje van de 'wasconditioner' daarna ook gebruiken als leave-in.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_67277246
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:02 schreef P.F het volgende:

[..]

Maar als ik haarlak etc. wil gebruiken, zit daar dan ook niet SLS/silliconen in??
SLS is een wasmiddel, dat zit nooit in dingen als mousse, lak, gel, etc. Meestal ook niet in conditioner, behalve als je Lush gebruikt. Of er silliconen inzitten moet je even checken op het etiket, de meesten bevatten silliconen, maar er zijn er ook een hoop zonder. Meeste kans heb je met producten die tegen het verzwaren van haar zijn, dus voor futloos haar of voor extra volume of iets in die richting. Overigens moet je uitkijken met alcohol denat. (cetryl alcohol en stearyl alcohol zijn goede alcoholen) want dat droogt je haar ook uit. Maar als je het niet elke dag gebruikt en verder lief bent voor je haar, zal dat weinig problemen geven.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:12 schreef Ang3l het volgende:
En je haar wordt wel zuiver als je't niet wast met shampoo?
Ja, want alle producten die je in je haar gooit is allemaal wateroplosbaar (als je dus producten gebruikt zonder silliconen en zonder minerale oliën/parafine). Het enige wat je eruit moet wassen is je huideigen vet en dat is niet zo moeilijk weg te wassen.
pi_67289033
Oef, ik smeer eigenlijk helemaal niet zoveel spul in m'n haar. Misschien zou ik het eens moeten proberen, want het is zo'n dikke bos

* Natalie moet het doen met donkerblond/rood haar met golven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_67289925
Waarom niet, als het niet bevalt (en dat lijkt me sterk ), kun je altijd weer terug toch? Het is geen permanent waar je aan vast zit..
  zondag 22 maart 2009 @ 14:15:40 #158
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67292828
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Waarom niet, als het niet bevalt (en dat lijkt me sterk ), kun je altijd weer terug toch? Het is geen permanent waar je aan vast zit..
over permanent gesproken, heeft iemand daar ervaring mee?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67293005
quote:
Op zondag 22 maart 2009 @ 12:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Waarom niet, als het niet bevalt (en dat lijkt me sterk ), kun je altijd weer terug toch? Het is geen permanent waar je aan vast zit..
True

Weet iemand overigens waarmee je golvend haar het beste kan kammen? Met een normale borstel krijg ik meteen zo'n enorme kop met haar.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 22 maart 2009 @ 14:21:42 #160
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67293017
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:15 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

over permanent gesproken, heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, kut.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:24:07 #161
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67293084
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:21 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, kut.
Ow, lol mij lijkt het wel tof, ben alleen bang dat mn haren er naar de klote van gaan
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zondag 22 maart 2009 @ 14:26:44 #162
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67293164
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:24 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ow, lol mij lijkt het wel tof, ben alleen bang dat mn haren er naar de klote van gaan
Nee, nou, met één keer permanent valt je haar heus niet ineens uit of zo, maar goed is anders natuurlijk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:28:36 #163
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67293236
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, nou, met één keer permanent valt je haar heus niet ineens uit of zo, maar goed is anders natuurlijk.
Ik heb mijn haar hele tijd terug eens laten stijlen en dat vond mijn haar echt heel a-relaxed, is dit qua damage ongeveer hetzelfde?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zondag 22 maart 2009 @ 14:35:03 #164
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67293477
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

True

Weet iemand overigens waarmee je golvend haar het beste kan kammen? Met een normale borstel krijg ik meteen zo'n enorme kop met haar.
Ik heb een heeeeele grove lompe kam die ik gebruik.
Lijkt er eigenlijk bijna op alsof je je vingers door je haar haalt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67294320
quote:
Op zondag 22 maart 2009 @ 14:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb een heeeeele grove lompe kam die ik gebruik.
Lijkt er eigenlijk bijna op alsof je je vingers door je haar haalt.
Zolang 't zo'n pluizebol voorkomt ben ik vóór.
Ik ga mijn ogen eens openhouden
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_67294576
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

True

Weet iemand overigens waarmee je golvend haar het beste kan kammen? Met een normale borstel krijg ik meteen zo'n enorme kop met haar.
Met een grove kam, even controleren of er geen scherpe randjes aanzitten. Weet niet hoe hard je haar golft, maar als het flink golft zo ik alleen nog maar onder de douche kammen met conditioner erin.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:21:41 #167
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67295089
Ja ik borstel m'n haar onder de douche als de conditioner er nog in zit. En vervolgens als 't nat is en op aan 't drogen een paar keer met die grove kam. Meer niet. Vingers doen de rest.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:41:40 #168
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67295619
wat is het voordeel van kammen onder de douche met conditioner erin?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67296287
Dat je je haar niet kapot trekt als je droog de krullen eruit probeert te trekken en je de krullen niet tot een coupe ontploft kamt

Maar goed, dat telt alleen voor sterk golvend haar en krullen.
  zondag 22 maart 2009 @ 21:47:41 #170
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67307151
Dinsdag nog 1x haren wassen met John Frieda Curl around en dan niet met die Conditioner.

En de keer daarna dan voortaan wassen met Kinky Curl shampoo en conditioner, ben benieuwd

Die conditioner kun je ook als normale gebruiken toch? Ik bedoel hoeft niet per se als leave-in te gebruiken? En aanbrengen op nat haar in de douche van haaraanzet tot punt like any other?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67308538
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:33 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Niets, behalve dat je sulfaten nodig hebt om uit je haar te krijgen en die zijn wel écht écht écht slecht voor je haar. Overigens vind ik silliconen 0 voordelen hebben voor mijn haar, behalve dat biosilk zo onwijs lekker ruikt. Het maakt niet glad, het werkt de pluis niet tegen, het maakt niets glanzend wat niet glanzend is, het voed en verzorgt niet.. Ik persoonlijk vind het zonde van de moeite, maar goed sommige mensen hebben er wel voordeel van.
Maar silliconen an sich zijn niet slecht voor je haar.

Ik knip mijn eigen haar, maar met mijn krullen boeit dat toch weinig. Ik knip laagje voor laagje, steeds korter. Soms een beetje inknippen aan de onderkant als de laag wat bot is. Maar of dat voor steil haar gaat werken?
Ah, het is de shampoo die zo slecht is dus

Mijn haar werd ongelooflijk zacht en futloos van CO wassen (zonder siliconen, daar heb ik toen wel op gelet) Niet mijn ding, denk ik. Ik moest ze helaas ook nog net zo vaak wassen, dus dat verbeterde ook niet echt. In ieder geval niet binnen een paar weken.

Haren bijknippen ging prima, ik heb vriendlief de onderste laag uit mijn haar laten knippen. Nu is de achterkant bijna op één lengte en dus ook weer wat dikker
pi_67309038
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:46 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

SLS is een wasmiddel, dat zit nooit in dingen als mousse, lak, gel, etc. Meestal ook niet in conditioner, behalve als je Lush gebruikt. Of er silliconen inzitten moet je even checken op het etiket, de meesten bevatten silliconen, maar er zijn er ook een hoop zonder. Meeste kans heb je met producten die tegen het verzwaren van haar zijn, dus voor futloos haar of voor extra volume of iets in die richting. Overigens moet je uitkijken met alcohol denat. (cetryl alcohol en stearyl alcohol zijn goede alcoholen) want dat droogt je haar ook uit. Maar als je het niet elke dag gebruikt en verder lief bent voor je haar, zal dat weinig problemen geven.
[..]

Ja, want alle producten die je in je haar gooit is allemaal wateroplosbaar (als je dus producten gebruikt zonder silliconen en zonder minerale oliën/parafine). Het enige wat je eruit moet wassen is je huideigen vet en dat is niet zo moeilijk weg te wassen.
Ik heb mijn haar met etos huismerk gewassen. Daar zat SLS in. Geen conditioner gebruikt. Nu moet ik dus al m'n flesjes nakijken op silioconen/SLS om te beginnen met het krijgen van mooi, glanzend haar..
  zondag 22 maart 2009 @ 23:07:05 #173
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67309760
Ik was trouwens 41 Euro kwijt voor Kinky Curl shampoo + conditioner, das wel duur nu ik er over nadenk

Maar laten we hopen dat het het waard is
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67312793
Ik heb van mijn werk traditionele Afrikaanse moddershampoo gekregen. Het schijnt je haar lekker zacht te maken. Morgen ga ik mijn haar ermee wassen, recensie komt dus nog.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:01:49 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67314018
quote:
Op maandag 23 maart 2009 01:28 schreef justshutup het volgende:
Ik heb van mijn werk traditionele Afrikaanse moddershampoo gekregen. Het schijnt je haar lekker zacht te maken. Morgen ga ik mijn haar ermee wassen, recensie komt dus nog.
Want Afrikanen staan bekend om lekker zacht haar?

Maar ben wel benieuwd hoor!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 23 maart 2009 @ 08:10:41 #176
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_67314097
Rhassoul? Oppassen met conditioner daarmee dan, schijnt niet samen te gaan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_67323735
Ik gooi er eens per week een maskertje in omdat het toch al zo droog is. En dat is wel lekker
Over het algemeen besteed ik niet veel tijd aan m'n haar. Heb er gewoon geen tijd voor 's morgens. Beetje wax, elastiekje en klaar.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 23 maart 2009 @ 14:17:24 #178
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67323826
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:15 schreef Natalie het volgende:
Ik gooi er eens per week een maskertje in omdat het toch al zo droog is. En dat is wel lekker
Over het algemeen besteed ik niet veel tijd aan m'n haar. Heb er gewoon geen tijd voor 's morgens. Beetje wax, elastiekje en klaar.
Wat is een goed masker? Ik ga vandaag naar de sauna en heb gelezen dat ie dan extra goed intrekt
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67324135
Oef, denk dat het er ook aan ligt wat je ermee wilt bereiken
Ik gebruikte eerder het voedende haarmasker (gele pot) van L'Oreal Professional. Had 'm bij de kapper gehaald en m'n haar werd en zo heerlijk zacht van.

Heb er nu een van Guhl voor droog en breekbaar haar. Maar die heb ik nog maar twee keer gebruikt en daar kan ik nog niet zoveel over zeggen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 23 maart 2009 @ 14:34:39 #180
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67324439
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:07 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik was trouwens 41 Euro kwijt voor Kinky Curl shampoo + conditioner, das wel duur nu ik er over nadenk

Maar laten we hopen dat het het waard is
Hahahahaha! Je bent niet goed wijs
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 23 maart 2009 @ 18:45:10 #181
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67332505
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hahahahaha! Je bent niet goed wijs
Ach het is 10 euro duurder dan de producten van John Frieda en als het echt beter is dan overleef ik dat heus wel!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67333019
Wel schattig, jij met je haarinteresse zo
  maandag 23 maart 2009 @ 20:39:27 #183
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67336597
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:01 schreef Julie. het volgende:
Wel schattig, jij met je haarinteresse zo
Sommige vinden het gay

Maar meisjes vinden het altijd wel schattig

Ik heb sowieso een zwak voor mooi (lang) haar en helemaal voor krullen, doet me smelten!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67367137
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:47 schreef Salt_Seafood het volgende:
Dinsdag nog 1x haren wassen met John Frieda Curl around en dan niet met die Conditioner.

En de keer daarna dan voortaan wassen met Kinky Curl shampoo en conditioner, ben benieuwd
Controleer je dan ook even de shampoo van John Frieda op silliconen? Ik durf te wedden dat ze daarin zitten. Nogmaals, als jij wilt dat kinky curly werkt, moet je er wel moeite voor doen he...

Oh en een goed masker he? L'Oreal Nutrigloss Glansmasker voor lang haar (fuck lang haar, het is voor elk haar super spul)
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:45 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik heb mijn haar met etos huismerk gewassen. Daar zat SLS in. Geen conditioner gebruikt. Nu moet ik dus al m'n flesjes nakijken op silioconen/SLS om te beginnen met het krijgen van mooi, glanzend haar..
Ja, en bereid je maar voor op een flinke rolberoerte. Ik heb twee tassen aan zooi afgevoerd toen ik begon. Ik heb niet durven bedenken hoeveel geld het in totaal was, maar het was VEEL. Ik had 1 conditioner en 1 mousse over
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hahahahaha! Je bent niet goed wijs
Ach ik heb een pot Kinky Curly Curling Custard staan van 34 euro Wat maakt het uit
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:29:18 #185
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67367375
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:22 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Controleer je dan ook even de shampoo van John Frieda op silliconen? Ik durf te wedden dat ze daarin zitten. Nogmaals, als jij wilt dat kinky curly werkt, moet je er wel moeite voor doen he...

Oh en een goed masker he? L'Oreal Nutrigloss Glansmasker voor lang haar (fuck lang haar, het is voor elk haar super spul)
[..]

Ja, en bereid je maar voor op een flinke rolberoerte. Ik heb twee tassen aan zooi afgevoerd toen ik begon. Ik heb niet durven bedenken hoeveel geld het in totaal was, maar het was VEEL. Ik had 1 conditioner en 1 mousse over
[..]

Ach ik heb een pot Kinky Curly Curling Custard staan van 34 euro Wat maakt het uit

Ik heb net 41 euro uitgegeven (vind je dat niet moeite doen voor..) en ben opzoek naar een shampoo die wel SLS bevat, maar geen siliconen.. weet jij uit je hoofd een shampoo die daaraan voldoet? Niet zo duur svp want het is maar voor 1x!!

Weet jij wat het zo duur maakt? Ik wil best betalen voor goed spul maar 34 euro voor een potje wax
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:36:00 #186
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67367584
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:22 schreef Evil-Cherry het volgende:


Ach ik heb een pot Kinky Curly Curling Custard staan van 34 euro Wat maakt het uit
WTf?! EN hoe lang doe je daarmee?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67367626
Tsja, ik heb een shampoo staan van een of ander biologisch merk met niets erin (voor na de kapper, als ze bezig is geweest met de biosilk, de trut ). Even uit mijn hoofd gezegd is volgens mij de Nivea diamond gloss shampoo ook zonder silliconen. P-F had het over Etos huismerk. Denk dat wel meer huismerken gewoon recht-toe-recht-aan shampoo's zijn. Moet niet moeilijk zijn om iets te vinden.

Het is geen wax, maar een gel-achtig iets (meer snot, en als je het kende zou je het beamen Er zitten zelfs klonten in *ril*) en het is dan ook wel een pot van bijna een halve kilo.
Geen idee wat het zo duur maakt, kan me ook niet schelen, ik denk dat de goede naam het duur maakt. Het werkt gewoon. De Knot Today is volgens mij ook behoorlijk duur (euro of 16??)
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:39:32 #188
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67367692
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

WTf?! EN hoe lang doe je daarmee?
Als het bijna een halve kilo weegt wel een tijdje mag ik hopen! Ik denk dat het voor jouw haar wel goed is angel.
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67367696
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

WTf?! EN hoe lang doe je daarmee?
Het einde der tijden.


Nee echt, als je dat binnen een jaar opmaakt (als niet-kroeshaar-hebbend-persoon), dan gebruik je gewoon echt veel en veel te veel. De kans is dan groot dat het niet eens werkt. Ik heb hem nu 4 maanden en er is nog geen 5e uit.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:44:10 #190
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67367879
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

WTf?! EN hoe lang doe je daarmee?
http://www.mariposa-impor(...)d959c79e45000b414ce9

Ik heb de shampoo + conditioner besteld. Ben benieuwd of het beter is dan John Frieda
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:56:27 #191
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67368333
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Het einde der tijden.


Nee echt, als je dat binnen een jaar opmaakt (als niet-kroeshaar-hebbend-persoon), dan gebruik je gewoon echt veel en veel te veel. De kans is dan groot dat het niet eens werkt. Ik heb hem nu 4 maanden en er is nog geen 5e uit.
Ok, dan is't nog wel rendabel
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:03:20 #192
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67368579
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ok, dan is't nog wel rendabel
uhu, ik doe nooit wat in mn haar, als ik er wax in doe gaan mn krullen er eerder van uit dan ik er meer krullen van krijg dus voor mij is het denk niks

maar ik zal wel mijn bevindingen delen wat betreft de shampoo en conditioner
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:50:59 #193
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67370318
Evil, bedoel je deze shampoo:

http://www.nivea.nl/image(...)85bbd.jpg?1223561486

Want dan ga ik die morgen even halen
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67371507
Shampoo met SLS en zonder siliconen kan je makkelijk vinden hoor. Volgens mij sowieso de meeste Herbal Essences (en die zijn goedkoop). Gewoon ff op het ingredientenlijstje kijken
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:33:07 #195
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67374573
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:50 schreef Salt_Seafood het volgende:
Evil, bedoel je deze shampoo:

http://www.nivea.nl/image(...)85bbd.jpg?1223561486

Want dan ga ik die morgen even halen
Ik zie je al helemaal diamondglossen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67375404
Ik 'was' mijn haar nu een week of 2 met cremespoeling van Palmolive, de roze fles. Alleen heb ik nu last van roos? En het haar bij mijn hoofdhuid blijft vettig?!

Terwijl ik 't wel degelijk goed inmasseer en 't goed uitspoel. Voordeel is wel dat ik geen jeuk meer heb na 't wassen van mijn haar.

Wat doe ik verkeerd ?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_67381392
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:50 schreef Salt_Seafood het volgende:
Evil, bedoel je deze shampoo:

http://www.nivea.nl/image(...)85bbd.jpg?1223561486

Want dan ga ik die morgen even halen
Ja, maar lees alsjeblieft even het etiket voor je het koopt, je weet nooit wat die lui er ineens in hebben gestopt en dat is zonde van je geld
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:51 schreef _aurum_ het volgende:
Ik 'was' mijn haar nu een week of 2 met cremespoeling van Palmolive, de roze fles. Alleen heb ik nu last van roos? En het haar bij mijn hoofdhuid blijft vettig?!

Terwijl ik 't wel degelijk goed inmasseer en 't goed uitspoel. Voordeel is wel dat ik geen jeuk meer heb na 't wassen van mijn haar.

Wat doe ik verkeerd ?
Wat gebruik je nog meer, hoevaak was je, hoe was je, etc...
Het kan zijn dat je huid wat opgefok!t is omdat je niet meer met shampoo wast. Geef het nog eventjes (week of 2) en zie je nog geen verandering; een andere conditioner uitproberen.
In Amerika gaan ze uit van 4 tot 6 weken aanpassingstijd en ik heb die 6 weken echt nodig gehad.
  woensdag 25 maart 2009 @ 06:54:16 #198
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67381408
Blijft je pot snot ook wel zo lang goed dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_67381432
Jawel hoor Er zitten conserveringsmiddelen in, zowel vitamine e als een chemische (geen parabeen). Maar of het echt 2 jaar goed blijft betwijfel ik hoor.
  woensdag 25 maart 2009 @ 08:52:53 #200
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67382338
Tof, die ga ik maar eens checken dan!

En volgens mij gebruik ik te veel conditioner (van JF) want mn haar was gister echt te slap en futloos
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67389782
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 06:47 schreef Evil-Cherry het volgende:

Wat gebruik je nog meer, hoevaak was je, hoe was je, etc...
Het kan zijn dat je huid wat opgefok!t is omdat je niet meer met shampoo wast. Geef het nog eventjes (week of 2) en zie je nog geen verandering; een andere conditioner uitproberen.
In Amerika gaan ze uit van 4 tot 6 weken aanpassingstijd en ik heb die 6 weken echt nodig gehad.
Ik was 't op dit moment iedere derde dag, voorheen met shampoo was 't iedere 5e dag. Nu wordt mijn pony zo snel vet dat ik 't wel eerder moet wassen.

Ik ga onder de douche staan, laat mijn haar nat worden -> kneed/masseer/wrijf de cremespoeling door heel mijn haar. Draai er dan een klem in en doe wat ik moet doen onder de douche (wassen, benen scheren etc). Dan spoel ik de cremespoeling uit en breng 't nog een keer aan, alleen dan alleen de puntjes, waar ik 't met mijn handen doorkam. Klem d'r weer in, tandjes poetsen en als dat klaar is haar uitspoelen.

Ik gebruik ook nog anti pluis spul voor in de puntjes van John Frieda en schuimgel.

Ik wacht nog iig nog 2 weken voor ik wat anders probeer.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_67393680
Die john frieda is niet silliconen vrij (durf ik te wedden) en dat was je dus niet uit met de conditioner alleen. Daar heb je shampoo voor nodig. Ik weet niet welke schuimgel je hebt, maar als die ook niet silliconenvrij is, dan gaat het hard.
Ik zou ook de conditioner niet zo lang op je hoofdhuid laten intrekken. Dus wassen, uitspoelen, conditioner in de puntjes en dan pas in een klem en de rest doen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:07:05 #203
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67462067
http://www.mariposa-impor(...)7798e60d1853518325b8

verzenden die nog een beetje snel in de regel of niet?

want we zijn nu alweer een week verder en nog steeds niets!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:45:03 #204
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67463214
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:22 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Controleer je dan ook even de shampoo van John Frieda op silliconen? Ik durf te wedden dat ze daarin zitten. Nogmaals, als jij wilt dat kinky curly werkt, moet je er wel moeite voor doen he...

Oh en een goed masker he? L'Oreal Nutrigloss Glansmasker voor lang haar (fuck lang haar, het is voor elk haar super spul)
[..]

Ja, en bereid je maar voor op een flinke rolberoerte. Ik heb twee tassen aan zooi afgevoerd toen ik begon. Ik heb niet durven bedenken hoeveel geld het in totaal was, maar het was VEEL. Ik had 1 conditioner en 1 mousse over
[..]

Ach ik heb een pot Kinky Curly Curling Custard staan van 34 euro Wat maakt het uit
Ik heb deze nu binnen, maar er staat dat ie maar 1 min hoeft in te trekken, is het niet gebruikelijk een masker ong. 10 min in te laten trekken? Zo ja kan dit kwaad?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67471964
Mariposa was bij mij altijd binnen 2 dagen binnen. Even een mailtje sturen dus.

Ja, dan kan enorm veel kwaad, nu wordt je kaal

Waarom zo strikt de gebruiksaanwijzing volgen? Het is maar conditioner, geen zoutzuur. Kwak in je haar, laat het lekker 10 minuten zitten, of 15 minuten of 20 minuten voor als je tussendoor nog naar de wc moet, thee wilt drinken, de deur open moet doen voor de postbode, desnoods met wat folie om je hoofd en een warme handdoek en je zult er echt niet kaal onder vandaan komen hoor
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2009 @ 10:16:10 #206
148247 taxibabe
pi_67487977
Ik heb 3 haarstokjes! Op een hele maffe manier gekocht.

Ik haalde eerder mijn henna altijd bij de etos hier in het dorp, maar deze is nu weg. Ik moest dus op zoek naar een andere winkel. Ben naar een ander filiaal van de etos gegaan.
Ze zaten me daar eerst raar aan te kijken, maar als ik wat meer informatie kon geven gingen ze kijken wat ze konden doen. Gelijk maar eens gevraagd naar haarstokjes, dit gaf de volgende rare blik.

Volgende dag teruggegaan met info over de henna. Toen begon die vrouw zelf over de haarstokjes, zegt ze ineens 'ik moet vanmiddag toch nog naar Doetinchem, daar zit wel een chinees winkeltje, ik zal daar eens voor je kijken!'. Nou .. mijn mobiele nummer gegeven, belt ze 2 uur later op: 'Ik heb ze gevonden!'.

Ik de volgende dag weer naar die etos, heeft ze een lading haarstokjes meegenomen, ik kon gewoon kiezen! Nu heb ik 3 houten haarstokjes voor 7,50 euro

Echte haarstokjes werken echt wel fijner dan potloden.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:49:01 #207
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_67492422
ooh wat een mazzel! en nog kiezen ook, gaaf zeg.
Ik ben er intussen achter gekomen dat er een soort van prefab haarstokjes met voorgeboorde gaatjes aan het eind bestaan voor het zelf verder afmaken van de stokjes. Ze schijnen op ebay aangeboden te worden maar daar heb ik nog niet naar gezocht.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2009 @ 14:14:13 #208
148247 taxibabe
pi_67492937
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 13:49 schreef briana_muirinn het volgende:
ooh wat een mazzel! en nog kiezen ook, gaaf zeg.
Ik ben er intussen achter gekomen dat er een soort van prefab haarstokjes met voorgeboorde gaatjes aan het eind bestaan voor het zelf verder afmaken van de stokjes. Ze schijnen op ebay aangeboden te worden maar daar heb ik nog niet naar gezocht.
Die heb ik laatst inderdaad gezien op ebay, maar heb zelf niet zo'n zin om ze zelf te maken. (ben niet echt zo'n crea-bea). Je kon een hele lading stokjes kopen.

Edit:
Ik kan die advertentie niet meer vinden op e-bay, ik weet nog dat er een foto bij stond van een stapel stokjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door taxibabe op 28-03-2009 14:37:26 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:04:14 #209
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67591498
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  FOK!fotograaf dinsdag 31 maart 2009 @ 21:44:23 #210
148247 taxibabe
pi_67593174
quote:
Water, VP DMAPA Acrylates Copolymer, Cyclomethicone, Polyquaternium 11, Polyquaternium 37, Styrene/Butadiene Copolymer, Perfume, Polysorbate 60, Simmondsia Chinensis Seed Oil (Jojoba), Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Cetearyl Alcohol, PPG 1 Trideceth 6, C12 15 Alkyl Benzoate, Helianthus Annuus Oil (Hybrid Sunflower), Panthenol (ProVitamin B5), Bacopa Monniera Extract, PVP/Dimethylaminoethylmethacrylate Copolymer, Cinnamidopropyltrimethyl Ammonium Chloride, Chitosan, Butylene Glycol, Helianthus Annuus Seed Acid (Sunflower), Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone

Ik ken het niet, maar er zitten een lading siliconen in. Ik zou het niet gaan gebruiken.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:58:12 #211
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67593730
uhu maar die kinky shampoo krijg ik maar niet binnen dus tot nu toe was ik nog wel even met SLS
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:34:23 #212
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67595342
Methylchloroisothiazolinone

Wat een woord
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:41:39 #213
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67595690
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:34 schreef Ang3l het volgende:
Methylchloroisothiazolinone

Wat een woord
uhu maar wonderer haalt het voor me uit amerika, shampoo/conditioner/leavin en die ampfier dus zal mn bevindingen wel posten dan
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67601141
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:44 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Water, VP DMAPA Acrylates Copolymer, Cyclomethicone, Polyquaternium 11, Polyquaternium 37, Styrene/Butadiene Copolymer, Perfume, Polysorbate 60, Simmondsia Chinensis Seed Oil (Jojoba), Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Cetearyl Alcohol, PPG 1 Trideceth 6, C12 15 Alkyl Benzoate, Helianthus Annuus Oil (Hybrid Sunflower), Panthenol (ProVitamin B5), Bacopa Monniera Extract, PVP/Dimethylaminoethylmethacrylate Copolymer, Cinnamidopropyltrimethyl Ammonium Chloride, Chitosan, Butylene Glycol, Helianthus Annuus Seed Acid (Sunflower), Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone

Ik ken het niet, maar er zitten een lading siliconen in. Ik zou het niet gaan gebruiken.
Die laatste twee zijn -Nones, conserveringsmiddelen, geen silliconen Cyclomethicone dan weer wel.
  woensdag 1 april 2009 @ 08:10:04 #215
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67601559
quote:
Op woensdag 1 april 2009 06:38 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Die laatste twee zijn -Nones, conserveringsmiddelen, geen silliconen Cyclomethicone dan weer wel.
ik ga vandaag is bellen voor die kinky shampoo, want ze antwoorden ook niet op mail :S
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67601769
Vreemd, mij bélt ze zélf als er iets niet leverbaar is of er is wat mis... Misschien is dat een hint dat ik te veel bestel?
pi_67605084
Na een paar slechte haardagen kwam ik erachter dat mijn haar een beetje genoeg had van eiwitten, dus vanmorgen alleen gewone conditioner erin gesmeerd en geen proteine-injectie van Aubrey Organics en voila, een good hairday Meteen ook maar weer EIN-DE-LIJK de glycerine/honing/panthenol/sorbitol-bevattende producten uit de kast gerukt, want het is de goede temperatuur buiten daarvoor

  woensdag 1 april 2009 @ 13:20:47 #218
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67609972
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Meteen ook maar weer EIN-DE-LIJK de glycerine/honing/panthenol/sorbitol-bevattende producten uit de kast gerukt, want het is de goede temperatuur buiten daarvoor
Maakt dat wat uit dan?

Moet je 's zomers iets anders gebruikeen, of ergens anders op letten, dan 's winters?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:29:23 #219
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67610264
Ik leer hier weer vanalles

Mijn krullenprobleem is dat m'n haar heel snel pluist en vrij dun is. Had vroeger van die dunne spierwitte piekhaartjes. Dat piek is er uit, dat witte ook, dat dunne niet. Helaas breekt het dan ook snel af waardoor er tussen de lange haren eeen hoop kortere haren zitten, wat dan weer de pluis veroorzaakt

Geen idee of ik dat met shampoos of andere dingen tegen kan gaan.
Je hebt van Loreal wel anti haarbreuk zooi, maar die's best zwaar en vettig en met dat lichte dunne haar van mij willen ze dan niet meer zo erg krullen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67611876
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit dan?

Moet je 's zomers iets anders gebruikeen, of ergens anders op letten, dan 's winters?
Jaaaaaaah! Glycerine en dergelijke zijn 'moisturisers' (bij gebrek aan een Nederlands woord). Dat betekent dat ze vocht uit de lucht opnemen en zeg maar afgeven aan je haar of huid. Echter, bij te droog weer (en ook bij enorm vochtig zomerweer) werken ze juist andersom, waardoor ze vocht afgeven naar buiten. Met als resultaat een ongedefinieerd bosje pluis na 2 uur... Dat wil je niet. Maar nu is het warmer, het dauwpunt ook hoger, meer vocht in de lucht en dus werken ze gewoon normaal

Dat als eerste. Ik ben voor je aan het zoeken. Ik heb zelf geen fijn haar, dus ik echt een goed antwoord kan ik je niet geven zo uit het blote hoofd..
  woensdag 1 april 2009 @ 14:25:30 #221
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67612001
Wat wazig dat ze dan andersom gaan werken
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67612291
In droog weer is het logisch, want dan heb je meer vocht in je haar dan erbuiten en dat wil gewoon graag een natuurlijke balans hebben, dus gaat het eruit. Osmose enzo
Volgens mij met vochtig weer neemt het zoveel vocht op dat je een kroeskop krijgt. Net als in de douche, zoiets.


*edit* Kijk aan, lees dit
Overigens, om te beoordelen of je echt fijn haar (of 'coarse' for that matter) hebt; neem een haar tussen twee vingers en rol ze lichtjes heen en weer. Voel je de haar niet? Dan is het fijn. Het is vaak ook doorzichtig (ligt ook een beetje aan de kleur). Voel je de haar en is hij rond, dan is het 'medium'. Voel je de haar en is het niet rond, maar ovaal of met gekke randjes, dan is het of een enorm beschadigde medium of coarse Test dus altijd met haar bij de wortel, dat is het minst beschadigd.
quote:
Fine Hair

Fine hair can appear very limp or flyaway and does not hold a style well. It frequently seems dry, when in fact it is quite often over-moisturized. It is very easy to over-process and is quickly damaged by chemical services if great care is not taken. Products with a lot of humectants and emollients should be avoided in favor of those with protein.
Humectants = glycerine, honing, panthenol, soritol
Emollients = glycerine (is dat even makkelijk), aloë vera, jojoba/avocado/katoenzaad/etd olie, lavendel (dit zijn de meest voorkomende wat mij betreft. Wil je echt grondig zijn, ook wat humectants betreft kijk hier
Protein = euh, gewoon, eiwit. Protein of starch is wat je zoekt.

[ Bericht 69% gewijzigd door Evil-Cherry op 01-04-2009 14:55:44 ]
  woensdag 1 april 2009 @ 15:24:41 #223
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67614125
Als ik 1 hara pak (en da's al een hele crime om 1 haar te pakken) dan voel ik 'm niet als ik rol Dan zal het wel fine zijn! (En fijn is helemaal niet fijn )

Maar als ik het goed lees zijn zaken als aloe vera en honing niet ana te raden? Terwijl ik dacht dat die doffe dorre bos daar juist zachter van zou worden Maar goed, die moet ik dus ontwijken. Maar wat er dan goed voor is.... zal dit weekend ook 's gaan zoeken!

Thanks!

PS Je hebt mooi haar
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 1 april 2009 @ 15:25:45 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67614152
Ow, ik heb een hele tijd een spierwitte hanenkam gehad.... daar is 't misschien ook wel door beschadigd Aangezien ik ze daarna lang heb laten groeien zit er in de uiteinden nog steeds een stuk wit (nou ja, nu verkleurd naar blond).

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67615326
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:24 schreef Ang3l het volgende:
Als ik 1 hara pak (en da's al een hele crime om 1 haar te pakken) dan voel ik 'm niet als ik rol Dan zal het wel fine zijn! (En fijn is helemaal niet fijn )

Maar als ik het goed lees zijn zaken als aloe vera en honing niet ana te raden? Terwijl ik dacht dat die doffe dorre bos daar juist zachter van zou worden Maar goed, die moet ik dus ontwijken. Maar wat er dan goed voor is.... zal dit weekend ook 's gaan zoeken!

Thanks!

PS Je hebt mooi haar
(ik ga hier echt enorm vanuit dat jij een vrouwtje bent, erg he Als je het te veel get(r)ut vind, zeg je het maar hoor )

Wat wel goed is staat erbij, pop, namelijk protein En alsof het lot ermee speelt, ik heb vanmiddag bij de DA een nieuwe pot L'Oreal Elvive gekocht, maar er was aanbeiding, dus voor 2 euro nog een conditioner erbij gezocht en die is enorm toevallig zonder humectants/emollients en silliconen en met proteinen (bij mijn beste weten..)
Water, cetearyl alcohol, behentrimonium chloride, starch acetate, hydroxyethylcellulose, chlorhexadine, limonene, linalool, cetyl esters, methylparaben, potate starch modified, butylphenyl, methylpropional, citronellol, hexyl cinnamal, parfum.
L'Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling Volume non-stop voor fijn, fultloos haar zonder volume De wit/paarse fles.

Overigens voor de mensen die zonder silliconen gaan, L'Oreal Elvive heeft meerdere dingen zonder silliconen, of anders zeer laag op de lijst. Zeker de moeite waard om daar naar te kijken als je wat zoekt. Sowieso de roze pot en de pot met jojoba-olie-masker is zonder silliconen, maar ook een aantal van de gewone conditioners. Tip van Flip

Maar heb jij wel krullen dan?

ps; dank je, ik ben er zeer blij mee!
  woensdag 1 april 2009 @ 16:07:07 #226
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67615805
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:55 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

(ik ga hier echt enorm vanuit dat jij een vrouwtje bent, erg he Als je het te veel get(r)ut vind, zeg je het maar hoor )
Neuh, anders zou ik hier niet posten
quote:
Wat wel goed is staat erbij, pop, namelijk protein
O ja Ik zie 't nu.
quote:
L'Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling Volume non-stop voor fijn, fultloos haar zonder volume De wit/paarse fles.
Nadeel vind ik dus dat het je haar dikker en zwaarder maakt, wat mag en fijn is, ware het niet dat het ook de krullen uit m'n haren haalt OMDAT het dan zwaarder wordt
quote:
Maar heb jij wel krullen dan?


Jah.
quote:
ps; dank je, ik ben er zeer blij mee!
Snap ik
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 1 april 2009 @ 16:08:44 #227
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67615875
Waarom zit mijn haar het leukst als ik gefietst heb? Het zit nu zo natuurlijk, zonder producten erin, maar wel lekker alle kanten op en toch niet dat geëxplodeerde. Maar soms zit het ook heel dom door het fietsen hoor.

Ik kan toch niet elke dag gaan fietsen om mn haar in model te krijgen
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  woensdag 1 april 2009 @ 16:12:08 #228
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67616007


Ik zie 't voor me.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67616391
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:07 schreef Ang3l het volgende:
Nadeel vind ik dus dat het je haar dikker en zwaarder maakt, wat mag en fijn is, ware het niet dat het ook de krullen uit m'n haren haalt OMDAT het dan zwaarder wordt
Waarom zou het je haar verzwaren? Het is nogal een lege niets-conditioner, wat jij nodig hebt, maar dan met wat proteïne erin. Proteïne verzwaart geenzins, alleen maakt het je haar sterker (niet dikker, niets maakt je haar dikker, behalve een dikke laag silliconen of wax).

En ok, je hebt me overtuigt, je hebt krullen
  woensdag 1 april 2009 @ 16:26:14 #230
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67616571
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:21 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Waarom zou het je haar verzwaren? Het is nogal een lege niets-conditioner, wat jij nodig hebt, maar dan met wat proteïne erin. Proteïne verzwaart geenzins, alleen maakt het je haar sterker (niet dikker, niets maakt je haar dikker, behalve een dikke laag silliconen of wax).
Ja dat zal dan wel in die ene gezeten hebben die ik geprobeerd heb. Ik ga op zoek naar de proteinen!

Wax doe ik er trouwens wel een beetje in, fructis.

quote:
En ok, je hebt me overtuigt, je hebt krullen


Alleen maar als ik er wat aan doe hoor. Anders heb ik een flinke slag. Van dat Mozart haar.
AL moet ik zeggen dat nu ik er vaak iets ana doe... dat het lijkt alsof mijn haar een geheugen heeft.
Hoef nu minder erg er aan te werken. Alsof ze zeggen "Ja ja ik weet 't... we gaan al krullen hoor!"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67619834
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
Pleur die meuk maar in de prullenbak, en koop gel. Stukken beter..
  woensdag 1 april 2009 @ 18:15:06 #232
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_67620014
Niara wil even melden dat één van haar haarstokjes gebrkoen is
Kracht zetten is nooit de oplossingen om je haar te draaien!
pi_67620610
Auw
  donderdag 2 april 2009 @ 00:22:51 #234
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67633427
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:08 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Pleur die meuk maar in de prullenbak, en koop gel. Stukken beter..
Gel wordt m'n haar hard van
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 2 april 2009 @ 00:24:01 #235
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67633452
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:15 schreef Niara het volgende:
Niara wil even melden dat één van haar haarstokjes gebrkoen is
Kracht zetten is nooit de oplossingen om je haar te draaien!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67633478
Ik heb de laatste 3 dagen DOOP gebruikt
http://www.doopproducts.com/

Ik heb The Sinner.. Gekregen op een Kinki feestje omdat ik zulk leuk haar had of zo

quote:
type:
Pliable Paste

effect

That ‘grungy dirty’ effect

features
Easy to use cream, gives medium to long hair the firmness it needs to create a messy and dirty look. Non greasy and easy to wash out. For a matte effect; mold product for a longer time.."Wanna experience a hairgasm??"

madefor
Medium to longer lengths

using
Make sure your hair is towel dried, rub the Sinner in the palms of your hands, and work evenly into your hair.

mix
When you wanna have some extra shine, add the Blender to the Sinner. Only use a few drops for optimal shine.
Maar dan vraag ik mij toch wel af of het dan als ik het vaker ga gebruiken het mijn haar beschadigd..
  donderdag 2 april 2009 @ 13:26:01 #237
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67643349
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:36 schreef Evil-Cherry het volgende:
Auw
die winkel waar ik kinky curls shampoo/con heb besteld heeft een dooie in de familie, dus zijn de hele week dicht.. dat ben ik net te weten gekomen via voicemail.

lekker lullig, heb ik gister een boos mailtje in CAPS verstuurd of ze ooit nog eens van plan zijn te reageren op mn mails
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  donderdag 2 april 2009 @ 13:44:02 #238
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67643946
Ja hallo, beauty before funerals!!!


L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67665669
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Gel wordt m'n haar hard van
En het mijne niet? Ik gebruik al-tijd gel, mijn haar is toch ook niet lelijk Je kneedt het in je haar als je haar nat is, eventueel wat krullen erin kneden, daarna laten drogen aan de lucht of diffusen tot het droog is, dan is het hard en daarna moet je de gel eruit kneden tot je haar weer normaal is, maar wel in mooie, glanzende krullen zonder pluis en in mooie 'strengetjes'.
Gel zorgt er namelijk voor dat je haar opdroogt, zoals het nat zit. En het voorkomt dus dat elke haar zijn eigen weg kiest met als resultaat pluis en kroes..
pi_67665676
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:26 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

die winkel waar ik kinky curls shampoo/con heb besteld heeft een dooie in de familie, dus zijn de hele week dicht.. dat ben ik net te weten gekomen via voicemail.

lekker lullig, heb ik gister een boos mailtje in CAPS verstuurd of ze ooit nog eens van plan zijn te reageren op mn mails
Genant Maar ook niet echt heel erg netjes dat ze dan niet gewoon de winkel dichtgooit, dan krijg je dit natuurlijk en dat is voor haarzelf ook niet leuk op dit moment.
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:04:07 #241
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67666004
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 07:15 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

En het mijne niet? Ik gebruik al-tijd gel, mijn haar is toch ook niet lelijk
Gru-we-lijk!

(mooi)
quote:
Je kneedt het in je haar als je haar nat is, eventueel wat krullen erin kneden, daarna laten drogen aan de lucht of diffusen tot het droog is, dan is het hard en daarna moet je de gel eruit kneden tot je haar weer normaal is, maar wel in mooie, glanzende krullen zonder pluis en in mooie 'strengetjes'.
Ik doe er nu wel gel in, tegen het pluizen. Merkte dat dat beter hielp dan al die anti pluis dingen. Waar ik op moet letten is dat ik er niet TE veel indoe, want dan droogt het op in strengetjes. En strengetjes zijn bij fijn haar echt heel dun zegmaar. Dus dan heb ik sliertjes haar, da's lelijk.
quote:
Gel zorgt er namelijk voor dat je haar opdroogt, zoals het nat zit. En het voorkomt dus dat elke haar zijn eigen weg kiest met als resultaat pluis en kroes..
Als mijn haar nat is is het stijl zo wil ik niet dat het opdroogt
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67666887
Dan doe je het lekker niet
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:19:30 #243
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67667208
Jaweeeheeeel
Maar niet te veel
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:19:47 #244
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67667214
Ow... ... vandaag naar de kapper *slik*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67668447
Als ze met een mes in de buurt van je haar komt, dan schop je d'r benen onder d'r lijf vandaan, ok?
pi_67672512
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:19 schreef Ang3l het volgende:
Ow... ... vandaag naar de kapper *slik*
Succes
Noot noot.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:29:18 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67673021
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Als ze met een mes in de buurt van je haar komt, dan schop je d'r benen onder d'r lijf vandaan, ok?
Is snijden erger dan knippen?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:30:05 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67673049
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:12 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Succes
Dank je

Ooow Kheb echt een hekel aan de kapper sinds ik lang haar heb. Kvinnut eng!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67675731
Waarom ga je dan? Ga dan niet Doe ik ook niet!
pi_67675801
Vanaf welke lengte heb je eigenlijk 'lang haar' ?
Noot noot.
pi_67675963
Ligt eraan wat je referentie kader is?
pi_67676046
Er staat ook heel vaak op die verfverpakkingen: "Bij lang haar 2 verpakkingen gebruiken."
Noot noot.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:11:18 #253
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67676516
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:51 schreef Jojoortje het volgende:
Vanaf welke lengte heb je eigenlijk 'lang haar' ?
Voor meisjes ou ik half lang hebben, voor een jongen vind ik 't toch al weer vrij lang.
Het is een stuk langer dan op bovenstaande foto. Tot op m'n schouders nu. Nu nog wel.....
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:11:58 #254
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67676544
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Waarom ga je dan? Ga dan niet Doe ik ook niet!
Omdat er geen model meer inzit en ze te lang worden... niet qua lengte, mar dan trekt de "zwaarte" de krullen eruit en gaan ze bovenop heel plat zitten. Lang leve fijn haar!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:12:47 #255
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67676572
Over de schouders wordt altijd lang genoemd
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:17:30 #256
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67676710
Dan heb ik krullend halflang en stijl lang haar
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:22:38 #257
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67683330
Terug van de kapper. De eigenaresse had me geknipt. Grappig. Ze had me al bijna 2jr niet gezien. Omdat ik het lang heb laten groeien was ik 1,5 jaar niet geweest en de vorige keer was ze er niet. Maar ze had al wel gehoord dat ik nu lang haar had en krullen en was erg benieuwd, daarom knipte zij me nu

Er is best een stuk vanaf. Hangt nu niet meer op m'n schouders. Raakt ze zelfs niet eens meer aan. En dan ga ja na de kapper naar je ouders en die zeggen "O moet je nog naar de kapper gaan of zo?"

Tis weer ff wennen, maar mijn haar groeit toch super snel.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:23:53 #258
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67683358
Ook al laat je het groeien, moeten de punten nog wel gedaan worden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:27:05 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67683439
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ook al laat je het groeien, moeten de punten nog wel gedaan worden
Ja dat hadden ze de vorige keer dus gedaan. In dat anderhalve jaar dat ik ze in 1x heb laten groeien viel het nog best mee zeiden ze. En ik was ook in 1x door die vervelende tussenlengtes heen op die manier.

O ja, en natuurlijk de OSIS LOOPY een tube bijgehaald
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:48:08 #260
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67683963
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
Over de schouders wordt altijd lang genoemd
Dan heb ik het kort!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67835838
ik wil graag mn haar verven met een spoeling,
krijg je als de spoeling eruit is exact je eigen kleur terug? weet iemand dit ?
  woensdag 8 april 2009 @ 18:03:42 #262
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67836383
Ligt aan je haar. Ik namelijk niet.
Heb blond haar en daar pakt het, lijkt 't, altijd feller op en blijft langer zitten.
Of dat komt omdat ik fijn haar heb (niet fijn als in prettig).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:16:15 #263
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67836725
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:03 schreef Ang3l het volgende:
Ligt aan je haar. Ik namelijk niet.
Heb blond haar en daar pakt het, lijkt 't, altijd feller op en blijft langer zitten.
Of dat komt omdat ik fijn haar heb (niet fijn als in prettig).
lol ik heb dik haar
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67836757
Ik heb dik bruin haar, maar wel droog, en bij mij groeide het er uit
pi_67836795
Ik kwam er vorige week achter dat mijn haar eindelijk lang begint te worden Nu kijk ik de hele dag in de spiegel

pi_67838923
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:16 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

lol ik heb dik haar
Dan heb jij niet goed opgelet, want Ang3l zijn haar kan ook best dik zijn, ookal is het fijn. Fijn gaat over de individuele haren, dik of dun gaat over alle haren samen..
  donderdag 9 april 2009 @ 08:30:13 #267
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67852852
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:28 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Dan heb jij niet goed opgelet, want Ang3l zijn haar kan ook best dik zijn, ookal is het fijn. Fijn gaat over de individuele haren, dik of dun gaat over alle haren samen..
Let him have it Girl! Let him have it!!!!

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67885368
Haha, kom ik zo kattig over, nee toch
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:11:42 #269
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67885623
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:31 schreef Evil-Cherry het volgende:
Haha, kom ik zo kattig over, nee toch
Nee hoor
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67890676
Keek vanmorgen in de spiegel en dacht: AAAAARGH!

Heb lang stijl haar, tijdje geverfd met henna (en blij met die knalrooie kleur) maar zo'n genoeg van alsmaar die uitgroei, weer verven, weer uitgroei... Nu toch maar weer eigen kleur laten worden? Blond... maar vind ik zo saai en flets staan. Mijn hele ik ziet er dan zo saai en bleek uit...

Maar het ergste: tis echt STRO gewoon. Het ziet er niet uit. Slierten, dof, blonde uitgroei, dooie punten...
Denk dat ik maar weer eens een beetje aardig voor mijn haar moet gaan worden.
Enige wat ik er nu mee doe is wassen en een elastiekje erin frutten.
Geen conditioner, nauwelijks kammen, geen olietjes, maskertjes etc...

Tijd voor wat aandacht en getuttel hier dus
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:01:54 #271
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_67909694
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:27 schreef StreepjesSok het volgende:
Keek vanmorgen in de spiegel en dacht: AAAAARGH!

Heb lang stijl haar, tijdje geverfd met henna (en blij met die knalrooie kleur) maar zo'n genoeg van alsmaar die uitgroei, weer verven, weer uitgroei... Nu toch maar weer eigen kleur laten worden? Blond... maar vind ik zo saai en flets staan. Mijn hele ik ziet er dan zo saai en bleek uit...

Maar het ergste: tis echt STRO gewoon. Het ziet er niet uit. Slierten, dof, blonde uitgroei, dooie punten...
Denk dat ik maar weer eens een beetje aardig voor mijn haar moet gaan worden.
Enige wat ik er nu mee doe is wassen en een elastiekje erin frutten.
Geen conditioner, nauwelijks kammen, geen olietjes, maskertjes etc...

Tijd voor wat aandacht en getuttel hier dus
Je haar met henna kleuren schijnt niet zo slecht te zijn, maar of je nou rood of blond wilt kun je het beste voor jezelf bepalen
Je kunt op een makkelijke snelle manier wat liever voor je haar worden door je haar voor het douchen even met je vingers door te kammen, tijdens het wassen de shampoo in je hoofdhuid masseren en daarbij je haar gewoon te laten hangen. Beslist niet bovenop je hoofd verzamelen en lekker 'rossen', dat veroorzaakt een berg knopen en geeft extra slijtage.
Na het uitspoelen kun je de kraan even op lauw zetten en daarmee naspoelen, je hoofdhuid geeft dan een extra beetje talg af en dat spoel je op die manier weg, daarmee win je dat je haar minder gauw vet wordt en dat scheelt een dag extra om het weer te wassen (wassen = slijtage).
Om het te drogen leg een handdoek op je hoofd en kneed daarmee strengen haar op je hoofd droog, de rest kun je daarna in de lengte van de handdoek vouwen en dat dan knijpen.
Dan heb je handdoekdroog haar en daar kan prachtig (en vooral snel) een leave in conditioner in om verder uitdrogen van je haar tegen te gaan. Dat geeft ook gelijk bescherming tegen meer schade van buitenaf, zoals het schuren tegen je rug of tegen de haren onderling.

wanneer je haar droog is kun je weer met de vingers plukken 'voorkammen' om daarna een borstel/kam zonder scherpe randjes eraan te gebruiken. Niks gebruiken waar je van die randjes ziet, zoals bij gegoten plastic kammen, aan de binnenkant tussen de tanden zie je dat vaak. Die geven op je haar het effect van een stukje lint dat je met behulp van een schaar laat krullen, voor op cadeautjes.
Dat met de vingers voorkammen scheelt wat haaruitval doordat er vaak haar aan de borstel blijft zitten als je een knoop uit moet kammen.

vooral niet gaan klooien met een fohn/stijltang/krultang e.d!

Je schrijft dat je elastiekjes gebruikt. Als je gewone hebt met de uiteinden aan elkaar geklemd met een stukje metaal, vervang die dan door elastiekjes zonder metaal. Dat metalen sluitingkje blijven ook haren achter hangen en dan trek je je haren mee als je het elastiekje eruit haalt en zo veroorzaakt het extra schade.

Welk troepje het ook beweert, beschadigd haar is niet te repareren, het kan er alleen 'gezond' van gaan uitzien en voelen. Voel maar eens aan een haar vlak bij je hoofdhuid, wanneer je die door je vingers laat glijden is die veel gladder dan het stuk haar aan het uiteinde.
De meeste van die hair repair/wondermiddeltjes leggen een laagje om de kapotte 'mantel' van je haren heen, zodat het weer glad aanvoelt en ook glanst, verder doet het dus niks, een optisch trucje.

Gezond haar zit m dus in het zo min mogelijk beschadigen van je haar, en met de bovenstaande tips kom je al een aardig eind zonder met allerlei speciale shampoos conditioners haarmaskers olie enz aan de slag te 'moeten'.

Laat in ieder geval de dode punten eruit knippen, die kunnen alleen maar erger splijten en zo meer van de haar kapot maken.

Het klinkt vast als een hoop werk, maar zoveel tijd kost het niet
pi_67917594
Je kunt wel degelijk je haar stukken gezonder maken, met je juiste producten. Niet dat je ineens een dansende, dikke bos haar hebt, waar je eerst een dun handje stro had, maar je kunt wel wat doen. Diverse oliën, proteïne, etc kunnen heel veel doen.
  zaterdag 11 april 2009 @ 09:48:13 #273
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67918391
Hmmz, gister eens geprobeerd niets in mijn haren te doen na het wassen dan alleen een leave in conditioner..... en alleen een beetje kammen.
Dan heb ik dus gewoon stijl haar. Ik wil geen stijl haar! Hierrrrrr met die producten!
(Het was wel ineens zacht dat wel)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67919109
Je moet ook niet kammen na je leave-in, ei, je moet scrunchen. Als ik hetzelfde doe als jij, dan heb ik ook geen krul hoor. Kammen doe je alleen onder de douche als je haar nat is en er conditioner in zit.
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:39:13 #275
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67922565
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:27 schreef StreepjesSok het volgende:
Keek vanmorgen in de spiegel en dacht: AAAAARGH!

Heb lang stijl haar, tijdje geverfd met henna (en blij met die knalrooie kleur) maar zo'n genoeg van alsmaar die uitgroei, weer verven, weer uitgroei... Nu toch maar weer eigen kleur laten worden? Blond... maar vind ik zo saai en flets staan. Mijn hele ik ziet er dan zo saai en bleek uit...

Maar het ergste: tis echt STRO gewoon. Het ziet er niet uit. Slierten, dof, blonde uitgroei, dooie punten...
Denk dat ik maar weer eens een beetje aardig voor mijn haar moet gaan worden.
Enige wat ik er nu mee doe is wassen en een elastiekje erin frutten.
Geen conditioner, nauwelijks kammen, geen olietjes, maskertjes etc...

Tijd voor wat aandacht en getuttel hier dus
Millimeteren en opnieuw beginnen!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:50:57 #276
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67922773
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:48 schreef Ang3l het volgende:
Hmmz, gister eens geprobeerd niets in mijn haren te doen na het wassen dan alleen een leave in conditioner..... en alleen een beetje kammen.
Dan heb ik dus gewoon stijl haar. Ik wil geen stijl haar! Hierrrrrr met die producten!
(Het was wel ineens zacht dat wel)
Hihi

Ik heb eindelijk de manier gevonden hoe ik mijn haar leuk kan "stylen" voor krullen

Ik gebruik de laatste week gewoon Iedere dag shampoo van Andrelon en voorlopig even geen conditioner. Ik was het 2 maal per week.

En het enige wat ik moet doen is het haar goed nat maken, dan kop voorover (terwijl de douche nog aanstaat, dan als een hond mn hoofd heen en weer schudden, kraan uit, handdoek erbij, met je hoofd voorover gebogen blijven al die tijd, droog deppen, dan uit de douche, lekker gezicht insmeren, in die tussentijd wordt het iets droger, en daarna hoef ik er enkel -weer terwijl ik voorover gebogen sta- met mn vingers doorheen te gaan en ik krijg krullen

geen producten nodig niks

Gisteravond vroeg de moeder van mn toekomstige vriendin of ik die krullen van mezelf heb ^^
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:19:27 #277
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_67923389
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Na een paar slechte haardagen kwam ik erachter dat mijn haar een beetje genoeg had van eiwitten, dus vanmorgen alleen gewone conditioner erin gesmeerd en geen proteine-injectie van Aubrey Organics en voila, een good hairday Meteen ook maar weer EIN-DE-LIJK de glycerine/honing/panthenol/sorbitol-bevattende producten uit de kast gerukt, want het is de goede temperatuur buiten daarvoor

[ afbeelding ]
Waaaw!

Wat gebruik je voor een stylingsproduct?
pi_67924722
Kies maar wat uit;


Ok, het is niet allemaal haarspul, maar toch. Eigenlijk heb ik een flickeraccount nodig, dan kan ik alles labelen... Iemand ideeën hoe dat anders kan?

Maareuh, gel = het ALLER, ALLER, ALLERbeste stylingsproduct voor krullen, ookal wil helemaal niemand me hier geloven
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:47:55 #279
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67925221
Echte krullenmatties hebben dat niet nodig!

&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_67925435
Ik heb ook geen matje, dus dat scheelt.
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:17:40 #281
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:22:55 #282
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67932913
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:20 schreef Evil-Cherry het volgende:
Kies maar wat uit;

[ afbeelding ]
Ok, het is niet allemaal haarspul, maar toch. Eigenlijk heb ik een flickeraccount nodig, dan kan ik alles labelen... Iemand ideeën hoe dat anders kan?

Maareuh, gel = het ALLER, ALLER, ALLERbeste stylingsproduct voor krullen, ookal wil helemaal niemand me hier geloven
Jezus
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_67942610
Erg he En het ergste is, ik heb die hele plank, die bijna voller stond, op de gezichtspul na, leeg gehaald toen ik alles met silliconen weg moest gooien. Enige wat over is, is een flesje biosilk, omdat ik dat zo fijn vind voelen op mijn gezicht.

En in badkamer staan de conditioners (alle vier ^_^ ) en twee nood-shampoos voor het geval dat de kapper in mijn haar heeft gezeten of ik mijn haar zelf heb geverft. Ahum!
  zondag 12 april 2009 @ 10:21:03 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67943540
pumpkin; blondblond? ben benieuwd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 12 april 2009 @ 12:19:32 #285
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_67945568
quote:
Maareuh, gel = het ALLER, ALLER, ALLERbeste stylingsproduct voor krullen, ookal wil helemaal niemand me hier geloven
Ik ben het stiekem wel een beetje met je eens .

Bij wax MOET ik dan mijn haar elke dag wassen.
Schuim blijft niet zitten.
Creamer werk opzich nog wel redelijk maar blijft ook niet lang genoeg zitten.
Shaper is troep, alleen leuk als je van die extreme kapsels wilt
En dat coconutspul van Palmers is niet echt om te stylen en als je wat te veel pakt heb je meteen een vettige zooitje daarboven.
pi_67947434
Misschien een tip: Murray`s. Ik gebruik een heel klein beetje, zoiets als het formaat van een dropje, dat is te zeggen, een kokindje (haar komt tot aan mn triceps dus dat is zuinig in gebruik!), en daarna kan het dagen mee tot de volgende wasbeurt.
Ik doe het in als mijn haar halfdroog is. Goed warm wrijven in den handen en dan voorzichtig in je krullen/ haar kneden.
Mooi glanzende volle bos krullen is het resultaat bij mij.
Als ik het niet doe dan is het iets minder glanzend en de krullen zijn wat minder krullerig en is het wat meer slag.
  zondag 12 april 2009 @ 14:05:34 #287
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67948179

blond/donkerblond whatever. maar ik vind het toch niet leuk dus dinsdag weer verf halen, misschien dat ik het over 2 weken weer licht verf, dan zit ik in bali, en familie van me tante heeft een eigen kapsalon, dus ik laat mijn haar gewoon door haar doen als ik iets wil, maar dat zie ik dan wel.
pi_67950181
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:36 schreef Julie. het volgende:
Misschien een tip: Murray`s.
Doe maar niet als je geen shampoo (wilt) gebruiken.
pi_67950224
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:05 schreef pumpkinsoup het volgende:
[ afbeelding ]
blond/donkerblond whatever. maar ik vind het toch niet leuk dus dinsdag weer verf halen, misschien dat ik het over 2 weken weer licht verf, dan zit ik in bali, en familie van me tante heeft een eigen kapsalon, dus ik laat mijn haar gewoon door haar doen als ik iets wil, maar dat zie ik dan wel.
Ik ben het wel een beetje met je eens Maar je pony, met zo'n heel kort stukje erin, vind ik wel heel leuk!
  zondag 12 april 2009 @ 15:19:36 #290
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67950266
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:36 schreef Julie. het volgende:
Misschien een tip: Murray`s. Ik gebruik een heel klein beetje, zoiets als het formaat van een dropje, dat is te zeggen, een kokindje (haar komt tot aan mn triceps dus dat is zuinig in gebruik!), en daarna kan het dagen mee tot de volgende wasbeurt.
Ik doe het in als mijn haar halfdroog is. Goed warm wrijven in den handen en dan voorzichtig in je krullen/ haar kneden.
Mooi glanzende volle bos krullen is het resultaat bij mij.
Als ik het niet doe dan is het iets minder glanzend en de krullen zijn wat minder krullerig en is het wat meer slag.
Ik heb dat ook staan, maar dat spul krijg je er zo lastig uit!!!!

De laatste week zit mn haar zo goed, allemaal krullies! En hoef er helemaal niks in te doen
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zondag 12 april 2009 @ 15:23:44 #291
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67950359
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:17 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ik ben het wel een beetje met je eens Maar je pony, met zo'n heel kort stukje erin, vind ik wel heel leuk!
Mja, nu is het niet zo leuk, pony is beetje raar omdat die eigenlijk recht is :p maar als mijn haar weer lang is, verf ik het wel weer. Want als het lang is, staat het wel leuk.

ik zie er hier niet uit maarja, het gaat dus om me haar.
  zondag 12 april 2009 @ 15:25:23 #292
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67950391
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:23 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Mja, nu is het niet zo leuk, pony is beetje raar omdat die eigenlijk recht is :p maar als mijn haar weer lang is, verf ik het wel weer. Want als het lang is, staat het wel leuk.

ik zie er hier niet uit maarja, het gaat dus om me haar.
[ afbeelding ]
Lang haar
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zondag 12 april 2009 @ 15:27:58 #293
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67950434
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:25 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Lang haar
Ja, ik mis mijn lange haren..
  zondag 12 april 2009 @ 15:32:56 #294
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67950545
..'t Lijkt net een bos stro
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 12 april 2009 @ 15:35:56 #295
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67950609
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:50 schreef Evil-Cherry het volgende:
Je moet ook niet kammen na je leave-in, ei,
quote:
je moet scrunchen. Als ik hetzelfde doe als jij, dan heb ik ook geen krul hoor. Kammen doe je alleen onder de douche als je haar nat is en er conditioner in zit.
I know I know. Maar ik was wel eens benieuwd.
Ach, wassen en opnieuw beginnen de volgende dag gaf me weer krullen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 12 april 2009 @ 15:36:20 #296
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67950628
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:32 schreef Harajuku. het volgende:
..'t Lijkt net een bos stro
van wie?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zondag 12 april 2009 @ 15:36:55 #297
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67950644
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]


[..]

I know I know. Maar ik was wel eens benieuwd.
Ach, wassen en opnieuw beginnen de volgende dag gaf me weer krullen
Ik hoef heulemaal niet te scrunchen voor krullen hihi
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  zondag 12 april 2009 @ 15:41:42 #298
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67950788
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:32 schreef Harajuku. het volgende:
..'t Lijkt net een bos stro
Je bedoelt mijn haar?
Klopt, kapper had mijn haar zwaaaar verneukt door er allemaal chemisch spul in te gooien, heb het een jaar lang telkens bij moet knippen om het weer wat 'gezonder' te krijgen, nu is het nog niet geweldig, maar goed. En ik liep dus een jaar met bruin haar, vandaar dat ik het nu licht geverfd had (daarvoor verfde ik het in alle kleuren van de regenboog) maar ik ga het gewoon weer donker verven tot mijn haar weer langer is.
pi_67950898
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:41 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Je bedoelt mijn haar?
Klopt, kapper had mijn haar zwaaaar verneukt door er allemaal chemisch spul in te gooien, heb het een jaar lang telkens bij moet knippen om het weer wat 'gezonder' te krijgen, nu is het nog niet geweldig, maar goed. En ik liep dus een jaar met bruin haar, vandaar dat ik het nu licht geverfd had (daarvoor verfde ik het in alle kleuren van de regenboog) maar ik ga het gewoon weer donker verven tot mijn haar weer langer is.
Misschien moet je het een tijdje helemaal niet meer verven ?

Deed ik ook met mijn haar en dat werkt nog altijd het best.
  zondag 12 april 2009 @ 15:49:57 #300
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67951024
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:45 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Misschien moet je het een tijdje helemaal niet meer verven ?

Deed ik ook met mijn haar en dat werkt nog altijd het best.
Ja dat heb ik al honderd keer te horen gekregen, maar ik doe het toch dusja.
  zondag 12 april 2009 @ 15:52:51 #301
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67951115
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:49 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Ja dat heb ik al honderd keer te horen gekregen, maar ik doe het toch dusja.
keep on messing with your hair girl!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')