quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:00 schreef peet41 het volgende:Onze huisarts raadt de prikken af. Mijn dochter(14jaar) wil ze inmiddels ook niet meer na alle verhalen die ze heeft gelezen. Ik weet het echt niet meer. Twijfel vooral na het lezen van deze info
www.nvkp.nlGister de uitzending van Nova gezien en ook daar werd ik niet veel wijzer van.
Dat huisartsen geen eenduidig antwoord geven vind ik zorgelijk, ik heb de afgelopen weken verschillende adviezen gehoord varierend van:
quote:
-Langetermijneffecten zijn nog slecht bekend, beter niet vaccineren
-Cervarix is een goede stap in de juiste richting
-Wie weet kunt u uw zoon in de toekomst ook beschermen tegen HPV infecties (Gardasil)
tot:
quote:
-Ach neem gewoon cervarix en gardasil dan weet je zeker dat je goed zit.
Nog één keer dan:
-Langetermijneffecten zijn nog niet goed bekend, bij proefdiermodellen levert vaccinatie geen problemen op. Ook bij mensen geeft het vaccin geen ernstige bijwerkingen.
-Vaccinatie bij personen die al sexueel actief zijn heeft zeer zeker zin; niet elke neukpartij leidt tot infectie en niet elke infectie ontstaat door hetzelfde virus, ergo het vaccin beschermt altijd nog wel iets.
-Ook jongens/mannen hebben baat bij vaccinatie met gardasil, daar dit ook beschermt tegen de meeste virustypen die genitale wratten en anus- of penis kanker veroorzaken
-In NL zijn de kosten van opname in RVP maar moeilijk te verantwoorden door het relatief lage aantal BMHK gevallen (goed bevolkingsonderzoek), ik vind dat iedereen die zn dochter/zoon wil vaccineren dit maar op eigen kosten moet doen.
Slotje