abonnement Unibet Coolblue
pi_66423437
Hallo allemaal.
Ik ben op dit moment bezig met een mbo4 opleiding. Ik wil graag dit jaar september/januari aan een international business of management/business studies of business and management studie starten. Ik heb al een paar mailtjes rondgestuurd naar alle universiteiten in schotland. Ik heb het antwoord gekregen dat sommigen een mbo 4 opleiding wel goedkeuren. Ik moet dan wel aanmelden door ucas enzo (dus hele goede motivatiebrief enzo nodig enfin...).
Ik had een aantal vragen (alleen als jij of een bekende een volledige studie doet)
1.Op welke universiteit in schotland studeer je?
2. Undergraduate of postgraduate/ welke opleiding?
3.Met welke kwalificaties (diploma's etc..) ben je aangenomen?
4.Heb je een telefonisch gesprek gehad na je aanmelding?
5. Heb je de toefl /ielts test na of voor aanmelding gemaakt?
6. Indien je niet bepaald hoge cijfers had, such as me, hoe is het je toch gelukt om te worden aangenomen? goede brief etc. Tips altijd welkom!!!
7. wat vind je van de school?
8. wat vind je van de campus/ accomodatie?
9. zijn er meerdere Nl'ers daar?

. Verder alle info tips etc. welkom dankjewel alvast!!
  woensdag 25 februari 2009 @ 00:29:43 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_66429917
KAA > SES
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_66433549
De (naar het schijnt) beste business school in Schotland is in ieder geval die van Strathclyde (in Glascow). Ik weet verder niet hoe zwaar aan je diploma getild wordt indien je test in Engels etc. goed uitvoert. Maar daarvoor kan je ongetwijfeld terecht bij de school zelf.
Oh really?
pi_66436404
Californium!!!

je bent hier gewenst
Ja doei.
pi_66539577
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 08:20 schreef Matthijs- het volgende:
De (naar het schijnt) beste business school in Schotland is in ieder geval die van Strathclyde (in Glascow). Ik weet verder niet hoe zwaar aan je diploma getild wordt indien je test in Engels etc. goed uitvoert. Maar daarvoor kan je ongetwijfeld terecht bij de school zelf.
Ja thanx. Dat weet ik. Ik heb vandaag een mail ontvangen, datz ze nogal veel aanmeldingen krijgen. Daarom hebben ze de ingangsnormen ook verhoogd. Graag zou ik ook ervaringen van mensen horen. Denk dat hier op het fok nogal wat mensen zitten die in het buitenland studeren, mischien ook in schotland??
pi_66539683
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 00:29 schreef static het volgende:
KAA > SES
Zal mijn vraag ook in Studeren en stage in het buitenland - deel 9 plaatsen.
pi_66543348
Ga voor de minder populaire uni's, op de uni van Glasgow/Edinburgh/Aberdeen/St. Andrews word je niet aangenomen met een MBO diploma (met VWO vaak ook niet als je niet minimaal een 7 hebt). Ik zou voor Glasgow Caledonian University of University, University of the West of Scotland, Napier uni, Robert Gordon University , Queen Margaret University, of Abertay Dundee gaan. Dat is niet om flauw te doen, maar ze zijn gewoon best wel streng.

Zelf studeer ik economie aan Leeds Met. na me VWO gehaald te hebben, dat is dan wel niet in Schotland maar daarvoor moet je je ook inschrijven via UCAS. Naast Leeds Met had ik me ingeschreven voor uni of Leeds (afgewezen), Cardiff university (eis niet gehaald: slaag voor VWO met een 9 gemiddeld), Newcastle uni (slaag met een 7 gem.) en Heriot Watt uni (die zit in Edinburgh, vroegen om een vwo diploma met een 7 gemiddeld).

Ik raad je aan om je TOEFL test pas te doen nadat het van je gevraagd wordt (nadat je een offer hebt waarin vermeld wordt dat ze dat van je eisen), kan je centen besparen.

Nu ga ik slapen

[ Bericht 0% gewijzigd door Fetai op 28-02-2009 01:58:17 ]
Ik support gevallen topclubs!
pi_66560131
Thanx voor je info Fetai. Ik heb mezelf al aangemeld via ucas , maar moet nog referentie regele en personal statement etc. denk het ook max. eind maart op te sturen. Ik mag tog voor 10 universiteiten aanmelden. dan kan ik net zo goed allemaal probere. je hebt er ook ongeveer 10 tog. Napier university wil ook een vwo.
Als ze maar na 4 jaar studie in Nl maar niet zeggen dat het telt als hbo!!!! Niet zo erg opzich, maja je hebt wel uiteindelijk meer moeite gedaan. Het Engels leren op een hoog niveau is ook niet niks. Ik zal de toefl zeker na me aanmelding doen!! Wat hadde ze bij jou gevraagd na je aanmelding. was het zo van de trant van`: je bent aangenomen mits je de toefl toets met bepaalde scores behaald, of stuur uitslag op en dan kijken we wel.....
pi_66562617
Volgens mij kun je beter eerst Nederlands leren voor je aan Engels begint .

Maargoed, hoe is je Engels verder? Lijkt me toch wel veruit het belangrijkst, qua niveau zal het niet veel schelen met de HBO's in Nederland.
pi_66564631
Waarom per se Schotland overigens?
Oh really?
pi_66572902
Persoonlijk mocht ik 5 universiteiten kiezen, maar ga inderdaad voor allemaal als je er 10 mag, dan heb ik niks gezegd . Ze gaven me een conditional offer en daar staat dan een offer in. Als je dat haalt word je toegelaten. Ik had echter geen 7 gem. op me VWO en kon daarom alleen naar Leeds met.
Ik support gevallen topclubs!
pi_66572914
Mooi land ...
pi_66577146
-

[ Bericht 99% gewijzigd door GlowMouse op 01-03-2009 12:46:57 ]
  zondag 1 maart 2009 @ 14:33:14 #14
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_66581020
tvp, Edinburgh sluimert rond in mn gedachten als één van de mogenlijkheden om een masteronderzoekje te doen van een half jaar.(Moleculaire biologie/Biotechnologie)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_66663289
Ik heb zelf stage gelopen in Aberdeen (ben ook half Schots). Niet op school gezeten dus, maar wel genoeg van meegekregen.

Het zal ook wel voor een groot deel van je engels afhangen. Je moet je echt wel goed thuisvoelen in de taal, aangezien je er toch lessen in moet volgen. En idd, waarom perse Schotland? Zou eerder gewoon voor de hele UK gaan.
pi_66689099
Ik studeer aan de Strahtclyde University (Glasgow) voor zo'n 3.5 jaar nu. Ben bezig met een PhD in Electronics and Electrical Engineering. Laat maar weten als je vragen hebt.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_66806633
Ik heb nog een keer gekeken en ik mag alleen voor 5 universiteiten aanmelden. Nou heb ik van de university of dundee, universiity of stirling en university of the west een mail ontvangen met dat ze mbo4 wel goedvinden. En van glasgow caledonian, queen margaret university en university of abertay kreeg ik te horen dat iki gewoon de ucas proces moet doorlopen. Maar nu ik de eerste 3 zoiezo wil aanmelden , moet ik 2 van de laatste 3 kiezen ik denk nu aan glasgow en edinburgh )queen margareth'. zo heb ik van elke stad een keuze aangevinkt. Maar abertay lijkt me ook goed, dus dat wordt wel moeillijk. Als ik aangnomen wordt van 1 plek zou ik tog wel gaan, maar mijn voorkeur gaat wel naar de grotere steden.
pi_66806830
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:27 schreef GotC het volgende:
Ik heb zelf stage gelopen in Aberdeen (ben ook half Schots). Niet op school gezeten dus, maar wel genoeg van meegekregen.

Het zal ook wel voor een groot deel van je engels afhangen. Je moet je echt wel goed thuisvoelen in de taal, aangezien je er toch lessen in moet volgen. En idd, waarom perse Schotland? Zou eerder gewoon voor de hele UK gaan.
Ik kies voor schotlland, puur om de redenen dat mijn studiekosten daar wordt vergoed. De eerste 4 jaar wordt het vergoed door de overheid. In Engeland niet en voor mij wordt het daar dan ook onbetaalbaar, aangezien je nog voor de accomodatie moet betalen. Met de studiefinanciering en een bijbaantje lukt het me wel financieel gezien. Ik denk mijn taal daar veel beter nte leren dan dat ik hier een engelstalige studie zou doen. Natuuurlijk trekt het mij ook aan om in een volledig andere omgeving te leven en internationale ervaring op te doen.
pi_66807015
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:55 schreef jschud het volgende:
Ik studeer aan de Strahtclyde University (Glasgow) voor zo'n 3.5 jaar nu. Ben bezig met een PhD in Electronics and Electrical Engineering. Laat maar weten als je vragen hebt.
ok thanx. Had jij je ook via ucas aangemeld? En ben je gelijk met phd daar begonnen? geen postgraduate?
pi_66807145
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:28 schreef Beroepsgokker het volgende:
Volgens mij kun je beter eerst Nederlands leren voor je aan Engels begint .

Maargoed, hoe is je Engels verder? Lijkt me toch wel veruit het belangrijkst, qua niveau zal het niet veel schelen met de HBO's in Nederland.
MIijn Engels is niet al te best. Altijd een 6je ervoor gestaan. Maar wil het graag verbeteren nu. Liever daar dan dat ik hier aan een engelstalige ibms begin. En mijn diploma zal dan ook universitair zijn i.p.v. hbo. Ik zal het ook aab de ib/groep laten onderzoeken als ze me aannemen. Om te zien op welk niveau de opleidinng precies wordt beoordeeld.
pi_66813286
Hier nog zo iemand als fetai, ik studeer atm, economics op de metropolitan university in Londen. Ook via ucas geregistreerd, was geaccepteerd op 3 universiteiten. Ik heb overigens geen TOEFL test gedaan maar een IELTS test, die heb ik destijds op universiteit utrecht bij het james boswell instituut moeten maken. En op een gegeven moment is het gewoon 'fingers crossed' en afwachten op dat ene mailtje dat je geaccepteerd bent!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 8 maart 2009 @ 18:51:42 #22
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_66833913
Schotland is wel geweldig, en als ik opnieuw in de UK zou gaan studeren, zou ik naar Edinburgh willen
pi_76408197
Iemand hier gestudeerd in Edinburgh of Aberdeen? Goed of slecht bevallen?

Overweeg zelf om er een half jaar te gaan studeren namelijk (maar ik heb nog meer opties ).
pi_76411675
ben ook wel benieuwd. Zou wel 1 a anderhalf jaar naar Schotland willen voor Masterfase..
Ja doei.
pi_76433033
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:46 schreef Rucebo het volgende:
Iemand hier gestudeerd in Edinburgh of Aberdeen? Goed of slecht bevallen?

Overweeg zelf om er een half jaar te gaan studeren namelijk (maar ik heb nog meer opties ).
Wel 3 maanden stage gelopen in Aberdeen. Geweldige stad, vooral om te gaan stappen Ongeveer 100 clubs/bars, voor ieder wat wils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')