abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:38:42 #1
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_66417022
Mijn cd-rom speler herkent helemaal niets meer.. Geen gebrande dvd's/cd's, geen lege, geen dvd's maar ook geen gewone cdroms..
Kan het zijn dat de speler gewoon kapot is, en zo ja wat kost dat ongeveer ? (ik heb een lenovo 3000 n200) Of kan er misschien iets anders mankeren?

Oja, als ik er een cdtje in stop, hoor ik wel het geluid van de speler dat hij zijn best doet het te lezen ed. Maar er verschijnt niets in deze computer en er gebeurd verder ook niets..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:40:36 #2
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_66417079
Je kunt een reinigingset kopen voor je lezer, misschien dat het daarmee is verholpen.
Wat de kosten betreft zou ik eens contacten met je lokale pc-boer.

Al had je dat laatste ook zelf kunnen verzinnen....
Qui habet aures audiendi audiat
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:43:09 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_66417156
Ja, maar mocht het kapot zijn, wat zijn de richtprijzen dan ongeveer?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:02:51 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66417710
Ik heb exact dezelfde laptop, en de laatste 2 weken al 2 keer meegemaakt dat het ding simpelweg bleef zoemen (bij een poging een DVDtje te branden) tot ik de laptop uit zet..... Oftewel het kreng is kapot aan het gaan, maar ik heb nog garantie. Nadeel daarvan is dat ik hem natuurlijk lange tijd kwijt ben, dus ik wacht wel tot het scharnier ook afbreekt .... (gammele (#&*@$#@&( laptop).
Als je geen garantie hebt, gewoon een losse (passende!) drive kopen voor een paar tientjes.
censuur :O
pi_66417894
Externe DVD drive is misschien ook wel handig? Of gebruik je hem erg vaak... Interne als ze al te vinden zijn, zijn vaak erg duur omdat het niet meer een massaproductie product is
pi_66418316
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:09 schreef Arjentjuh86 het volgende:
Externe DVD drive is misschien ook wel handig? Of gebruik je hem erg vaak... Interne als ze al te vinden zijn, zijn vaak erg duur omdat het niet meer een massaproductie product is
Meestal gewoon prima te leveren en te vervangen.
Echt wél een massa-product.
Wij vervangen ze regelmatig.
pi_66419477
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Meestal gewoon prima te leveren en te vervangen.
Echt wél een massa-product.
Wij vervangen ze regelmatig.
Nieuwsgierig... Linkje... Als het zo makkelijk te leveren is... Wij moeten hier op mijn werk namelijk vaak veel moeite nog doen om een nieuwe dvd drive te krijgen voor b.v. Acer en IBM.
pi_66423040
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:54 schreef Arjentjuh86 het volgende:

[..]

Nieuwsgierig... Linkje... Als het zo makkelijk te leveren is... Wij moeten hier op mijn werk namelijk vaak veel moeite nog doen om een nieuwe dvd drive te krijgen voor b.v. Acer en IBM.
Ja hallo, we zijn een bedrijf. Ga een beetje onze "bedrijfsgeheimen" prijsgeven.
Ah nee, gewoon een kwestie van de juiste kanalen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:39:19 #9
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_66428163
Ik ben er inmiddels achter dat de cdrom speler zelf niet kapot is, maar dat ik een of andere driver mis ofzo.. HL-DT-ST dvdram GMA-4082N ATA.. teminste dat heeft de vriend van mijn moeder opgeschreven voor me.

Ik ben zo a-computer/technisch als het maar kan, dus ik weet ook niet wat ik hier verder mee moet (en de vriend van mijn moeder kwam er ook niet meer uit )
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 25 februari 2009 @ 00:38:37 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66430198
Stop er eens een Windows CD in. Als ie daarvan boot, en je komt uiteindelijk in het setup scherm terecht, dan weet je dat de CD speler zelf nog in orde is.

Ga eens naar apparaatbeheer, en verwijder de CD speler, daarna rebooten... kijken of ie em weer herkend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:58:06 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_66453498
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 00:38 schreef maartena het volgende:
Stop er eens een Windows CD in. Als ie daarvan boot, en je komt uiteindelijk in het setup scherm terecht, dan weet je dat de CD speler zelf nog in orde is.
Heb geen windows cd gekregen bij mijn laptop
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 00:38 schreef maartena het volgende:


Ga eens naar apparaatbeheer, en verwijder de CD speler, daarna rebooten... kijken of ie em weer herkend.
Heb ik gedaan, maar dan doet zegt de computer dat de nieuwste software er al op staat. Voor de rest geeft hij foutcode 39 aan!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_66475274
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heb geen windows cd gekregen bij mijn laptop
[..]

Heb ik gedaan, maar dan doet zegt de computer dat de nieuwste software er al op staat. Voor de rest geeft hij foutcode 39 aan!
Download anders even zo'n bootcd en brand die op een schijfje...
Kijk of hij daarmee wil opstarten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')