index       theater, taal & kunst
PI Welke taal wil je nog leren?
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8
Topicgallery™ :
herzberg
lust in leven
maandag 13 april 2009 @ 03:25 (#126) 

quote:
Op maandag 13 april 2009 03:16 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

ik geef toe,
baasch boven baasch

studie van 't latijn (zonder -s, dat is een één voor de eerste toets) en grieks zijn deugdzaam, zekerzeer. maar frans... dat is een min, ofschoon veel franse denkers, 't blijven arrogante lieden. vertelt u mij, is uw duits dermate goed dat slechts nog frans de aandacht van uw studiën vergen mag?

al doende raakte ik verzeild
niet op vleugels van het lieve leven
maar op wakkre wieken van de onachterhaalbre tijd

Regina7
maandag 13 april 2009 @ 03:26 (#127) 
Japans, Frans, Swahili en Lingala.
Portugees vind ik naar klinken, zou het niet willen spreken maar wel kunnen verstaan

AryaMehr
By any means necessary
maandag 13 april 2009 @ 03:30 (#128) 

quote:
Op maandag 13 april 2009 03:25 schreef herzberg het volgende:

[..]

ik geef toe,
baasch boven baasch

studie van 't latijn (zonder -s, dat is een één voor de eerste toets) en grieks zijn deugdzaam, zekerzeer. maar frans... dat is een min, ofschoon veel franse denkers, 't blijven arrogante lieden. vertelt u mij, is uw duits dermate goed dat slechts nog frans de aandacht van uw studiën vergen mag?
Mijn Duits is slecht en dat is nogal zacht uitgedrukt. Duits heeft op de één of andere manier nooit mijn aandacht getrokken. Frans daarentegen wel.

''If scholarship hung suspended in the highest parts of heaven, the Persians would attain it.''
-Muhammad

herzberg
lust in leven
maandag 13 april 2009 @ 03:32 (#129) 

quote:
Op maandag 13 april 2009 03:26 schreef Regina7 het volgende:
Japans, Frans, Swahili en Lingala.
laat me raden. lingale is de taal van de linga, fallus.
swahili, dat past er ook wel bij gezien de grootte bij de n... nuja, u begrijpt wat ik bedoel.
japanners doen het ook redelijk,
maar in godsnaam, wat moet je nu met die franken? neem dan italianen voor mijn part, maar franken? dan moet je me toch eens uitleggen!

al doende raakte ik verzeild
niet op vleugels van het lieve leven
maar op wakkre wieken van de onachterhaalbre tijd

Knoekie
maandag 13 april 2009 @ 03:34 (#130) 

Ik ben nog altijd bezig om mijn Spaans te perfectioneren. Ik moet daar gewoon vooral veel voor praten. Grammatica en woorden stampen hoeft niet meer

Daarnaast lijkt mij Portugees of Italiaans wel wat.

JuiceJuice
What the fuck is this shit?
maandag 13 april 2009 @ 04:00 (#131) 

Spaans.

P8
Je mag me ook Patrick noemen
maandag 13 april 2009 @ 04:13 (#132) 

ik wil graag Klingon leren

Patrick Swayze brandt in ieders hart!
We better buy ourselves some golfshoes, otherwise we'll never get out of this place alive
Klik hier niet als je waarde hecht aan je leven
http://wiki.fok.nl/index.php/P8

JoeThePlumber
maandag 13 april 2009 @ 04:14 (#133) 
quote:
Op maandag 13 april 2009 04:13 schreef P8 het volgende:
Klion kla i toklak, arkuh..

Manu82
How you doin'?
maandag 13 april 2009 @ 04:18 (#134) 

Spaans wil ik nog graag leren

Some memories are best forgotten
Room 23

Regina7
maandag 13 april 2009 @ 04:54 (#135) 
quote:
Op maandag 13 april 2009 03:32 schreef herzberg het volgende:

[..]

laat me raden. lingale is de taal van de linga, fallus.
swahili, dat past er ook wel bij gezien de grootte bij de n... nuja, u begrijpt wat ik bedoel.
japanners doen het ook redelijk,
maar in godsnaam, wat moet je nu met die franken? neem dan italianen voor mijn part, maar franken? dan moet je me toch eens uitleggen!
Frans klinkt zo verdomde sexy!!! De taal van de romantiek.

kamikaze
Loyal to life
maandag 13 april 2009 @ 05:09 (#136) 

Gaaf om te zien dat er genoeg mensen ook nog aparte talen (oa Swahili en japans) willen leren. Mijn lijstjes:

Op de lijst die ik kan spreken, maar nog beter wil kunnen: Duits, Afrikaans
Op de lijst die ik in meer of mindere mate kan lezen, maar wil spreken: Spaans, Frans, Latijn
Op de lijst die ik helemaal nog niks mee kan, maar wel wil leren: Swahili, Italiaans, Japans, Xhosa, Silbo Gomerra

Ben nog wel een tijdje bezig dus...

JoeThePlumber
maandag 13 april 2009 @ 06:33 (#137) 
quote:
Op maandag 13 april 2009 04:13 schreef P8 het volgende:
Klion ka ki kutaki , kiptertui kill , kapka...

Jodocus
Aaltje zat op een paaltje.....
maandag 13 april 2009 @ 19:29 (#138) 

quote:
Op maandag 13 april 2009 04:54 schreef Regina7 het volgende:

[..]

Frans klinkt zo verdomde sexy!!! De taal van de romantiek.

C'est en effet la langue d'amour!

"Aah...., help mij toch!"

StarmanFR
PS3-fanaat
woensdag 22 april 2009 @ 12:20 (#139) 
Italiaans en Spaans.

Italiaans is meer omdat ik dat een prachtige taal vind, maar om het te spreken heb je niet zoveel aan buiten Italie.
Spaans is handig om te leren omdat het wereldwijd gezien veel gesproken wordt, en ik werk later in het toerisme en dan is het geen gek idee om wat Spaans te kunnen.

Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR

Syr
zaterdag 25 april 2009 @ 00:07 (#140) 
Iemand zal mij toch moeten uitleggen wat er met "Afrikaans" wordt bedoeld, gezien ik geen enkele taal ken die in heel Afrika wordt gesproken. Dan komt Engels/Frans nog het meest in de buurt.

Ik wil heel graag nog een keer Italiaans leren omdat ik het gewoon een mooie taal vind. En ik heb nog ergens zo'n cursus liggen, het is toch zonde als dat blijft liggen.
Verder ga ik vanaf deze week actief beginnen met het leren van Twi, een Ghanese taal. Op het eerste gezicht zo'n taal waar je geen reet aan hebt, maar is toch best handig als je daar bent. Het lijkt me echt geweldig om alle roddels te kunnen volgen die over mij gaan afgelopen zomer heb ik al wel wat opgepikt, maar niet genoeg om die mensen terug te kunnen pakken. En verder ben ik van plan om daar onderzoek te gaan doen en dan is het onvermijdelijk om Twi te spreken, gezien vooral de oudere generatie heel gebrekkig Engels praat.

Ohja als ik echt heel veel tijd teveel heb en me over mijn zelfmoordneigingen heenzet, wil ik mijn Frans en Duits ook nog wel verbeteren. Misschien.

krioro
in for the kill
zaterdag 25 april 2009 @ 01:00 (#141) 

quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:07 schreef Syr het volgende:
Iemand zal mij toch moeten uitleggen wat er met "Afrikaans" wordt bedoeld, gezien ik geen enkele taal ken die in heel Afrika wordt gesproken. Dan komt Engels/Frans nog het meest in de buurt.
Srsly? Eerste hit op google ook nog.

full stops and exclamation marks

Regina7
zaterdag 25 april 2009 @ 01:23 (#142) 
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:07 schreef Syr het volgende:

Ik wil heel graag nog een keer Italiaans leren omdat ik het gewoon een mooie taal vind. En ik heb nog ergens zo'n cursus liggen, het is toch zonde als dat blijft liggen.
Verder ga ik vanaf deze week actief beginnen met het leren van Twi, een Ghanese taal. Op het eerste gezicht zo'n taal waar je geen reet aan hebt, maar is toch best handig als je daar bent. Het lijkt me echt geweldig om alle roddels te kunnen volgen die over mij gaan afgelopen zomer heb ik al wel wat opgepikt, maar niet genoeg om die mensen terug te kunnen pakken. En verder ben ik van plan om daar onderzoek te gaan doen en dan is het onvermijdelijk om Twi te spreken, gezien vooral de oudere generatie heel gebrekkig Engels praat.

Ohja als ik echt heel veel tijd teveel heb en me over mijn zelfmoordneigingen heenzet, wil ik mijn Frans en Duits ook nog wel verbeteren. Misschien.
Ken je Afrikaans niet? Dat spreken ze in Zuid-afrika, dat mengelmoesje Nederlands...

Syr
zaterdag 25 april 2009 @ 02:23 (#143) 
Haha ja ik heb het inderdaad gegoogled en ben er nu ook achter. Alhoewel ik grappig genoeg erg bekend ben met die taal (in mijn jeugd heb ik veel Zuid-Afrikaanse boeken gelezen), wist ik niet dat de officiele benaming "Afrikaans" was. Overigens wel een beetje misleidend

Fogel
maandag 5 oktober 2009 @ 10:02 (#144) 
Ik wil nog wel eens een keer Spaans leren en daarna misschien ook Rusisch en/of Chinees (Kantonees waarschijnlijk).

I'm surrounded by morons!
TRV plannen 2010: Brussel, Røros, Brussel, Östersund, Brussel, ...

renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:01 (#145) 

Spaans. Ik kan het al een beetje, maar het moet nog wat beter!

En daarna: Italiaans!

clikkerdeclik, barbatrick

Thomas B.
zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:07 (#146) 

Russisch, omdat ik misschien nog een poosje in St Petersburg ga studeren. Mandarijn of Kantonees, omdat ik misschien nog een poosje in China ga studeren. En Spaans... omdat het een mooie taal is.

En m'n moeder heeft besloten dat alle rokers de kanker kunnen krijgen. Kijk maar op je pakje, punk!

Imaginary_Friend
woensdag 14 oktober 2009 @ 12:43 (#147) 
Zweeds en Deens. Mooie talen

Verder mijn Duits wat meer oppoetsen. Ik spreek het redelijk, maar zou graag willen dat het me wat makkelijker afgaat. Het kost nu nog veel energie om (langere) gesprekken te voeren.

"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"

Fogel
woensdag 14 oktober 2009 @ 13:03 (#148) 
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:43 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Zweeds en Deens. Mooie talen

Verder mijn Duits wat meer oppoetsen. Ik spreek het redelijk, maar zou graag willen dat het me wat makkelijker afgaat. Het kost nu nog veel energie om (langere) gesprekken te voeren.
Deens is naar mijn mening een van de lelijkste gesproken talen op deze aardbol, kan je beter Noors leren. Schrifttaal (bokmål) is nagenoeg hetzelfde, maar Noors is uit te spreken zonder dat je eerst een knoop in je tong moet leggen en vervolgens moet overgieten met kokend water om de juiste geluiden te produceren...

(dit zijn Noren die de Deense taal parodieren)

I'm surrounded by morons!
TRV plannen 2010: Brussel, Røros, Brussel, Östersund, Brussel, ...

Imaginary_Friend
woensdag 14 oktober 2009 @ 16:20 (#149) 
Haha, aardig geformuleerd. Tijdens de vakantie met een Zweedse gesproken die vertelde dat Noors en Zweeds redelijk op elkaar lijken, maar dat Deens (en het zuid-Zweedse dialect dat daar veel op lijkt) voor haar weer veel lastiger is. Vandaar mijn optie om dan Zweeds en Deens te kiezen, dan kom je overall een aardig eind in Scandinavië, leek me. Maar ze voegde er inderdaad aan toe dat de Zweden "like to make fun of them".

Fins laten we maar buiten beschouwing

"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"

motorbloempje
Make that the cat wise....
[ Moderator / FOK!idol 2009 ] woensdag 14 oktober 2009 @ 16:22 (#150) 

Russisch en Spaans, handig voor op wereldreis.

Een beetje Chinees zou ook welkom zijn

Pas op! Of ik ontvolg je op twitter!!!!!!!!!!!
...and I kept the staples for the Swingline stapler and it's not okay because if they take my stapler then I'll set the building on fire...

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8
index       theater, taal & kunst
Welke taal wil je nog leren?
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500