quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:16 schreef Registratiedienst het volgende:[..]
Mij lijkt alle genoemde talen behalve Nederlands en Engels erg zinloos. Werkelijk, waarom zou je Japans willen spreken? Of Frans?
Ligt eraan, voor mij is het relevant omdat ik schrijf en vertaal voor mijn brood. Momenteel alleen Engels en Nederlands, maar die andere talen zijn ook waardevol, zeker in deze regio. En Mandarijn is naast een opkomende wereldtaal ook van persoonlijke waarde voor mij.
quote:Esperanto wil ik leren uit een soort van idealisme, een wereldgemeenschap met een taal. Dat gevoel. Verder lijkt het mij erg tof om tijdens mijn studententijd mensen te bezoeken uit anderen landen die ook Esperanto spreken. Echt tof lijkt mij dat. Deze kunsttaal past volledig bij mijn visie op de wereld.
Voor mij dus totaal niet. Ik vind het echt een mislukt experiment dat nog een harde kern idealistische droeftoeters kent die het vol blijven houden, maar het zal nooit haar doel bereiken.
Engels is en blijft voorlopig de wereldtaal, een kunstmatig alternatief kan daar nooit tussenkomen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wheelgunner op 26-02-2009 12:56 ]