abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_235328
m een zo'n duidelijk mogelijk live-stream verslag te kunnen maken is er besloten om er een aparte topic voor te openen.
Het is gebleken dat de verslagleggingen nogal eens onderbroken worden door vragen, commentarenen aanvullingen.
Om de verslaggeving nog leesbaarder te maken ( en voor het nageslacht te behouden) is op verzoek van de stream-verslaggevers dit begeleidende topic geopend, datspeciaal voor dit soort zaken is bedoeld.
dus heb je......

-specifieke vragen aan de verslaggevers
-commentaren op de inhoud van de verslaggeving
-moeilijkheden met de intrepretaties van de soms cryptische woorden van de bewoners(of verslaggevers)
-aanvullingen met informatie van elders
-steunbetuigingen aan, en aansporingen op, de verslaggevers
-vragen over hoe de streams te verslaan, wat te gebruiken en wanneer

Dan zijn jouw reacties hier van harte welkom

laten we een mooi stukje geschiedenis mooi houden (en onthoud...het is VRIJWILLIGERSWERK)

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_235329
Zo hier kunnen we weer verder mocht het nog nodig zijn met die slaapkoppen van BB bewoners. Dat zou verboden moeten worden, uiterlijk tot 9.00 in bed en dan opstaan dat zouden ze in moeten voeren, doe het dan voor mij .

Maar goed ik blijf het volhouden tot 30 December.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 24 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  vrijdag 24 december 1999 @ 15:16:00 #3
2004 sunshine
Still shining!
pi_235330
Wat denk je oliebol, komt dat slapen omdat Bart ziek is, of omdat ze Karin missen en niet weten wat ze nu moeten zonder haar?
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_235331
Wat oliebol ervan vind weet ik niet maar ik verwachtte eigenlijk niet veel anders van die mannen.
Karin is weg, de 'motor' van de BB bewoners, en wat gebeurt er, het blijft een zooitje in huis en de kerels liggen heel de dag te slapen. Het is wel duidelijk "what a man is without a woman". Heel erg weinig :-)
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


pi_235332

Het is wel duidelijk "what a man is without a woman". Heel erg weinig :-)

Toch triest om te moeten constateren maar het is niet anders..En ook ik had niet anders verwacht..

En zoals altijd weer de groetjes aan iedereen!!!
  vrijdag 24 december 1999 @ 15:33:00 #6
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_235333
Zie het blijkbaar toch iets anders
Ruud heeft vannacht de moederrol overgenomen, en voor Bart een emmer gehaald
(pappa Willem sliep gewoon door)

Na het mislukken van de weekopdracht troost pappa Willem Ruud en Bart met de woorden, "het komt wel goed, ik maak er wel iets lekkers van".


pi_235334
OK Quenda, we zullen het wel zien de komende week, leuke rolverdeling overigens zet je neer :-)
Goed, tijd voor de kerstborrel nu, tot later.

groetjes, PLANIX

"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


pi_235335
Uit het stream verslag:
Ruud komt terug uit de dagboekkamer en deelt mee:
"ik moest vragen , welke 5 nederlandse sporters hebben in de playboy gestaan"

Dus ook Playboy sponsor van BB? Het Commisariaat van de Media heeft gelijk weer wat extra boetes uit te delen. Endomol wordt wel steeds brutaler met het stoppen van sluipreclame in BB. Het producten naar binnen toe brengen is tot daar en toe, maar de bewoners dwingen te praten over een merk/product gaat wel erg ver.

  vrijdag 24 december 1999 @ 18:09:00 #9
1198 Fly (on the wall)
kijkt wel en zegt iets
pi_235336
EEN DISCUSSIE-ONDERWERP

Misschien een beetje laat, maar is het objectiviteitsbeginsel dat de streamverslaggevers na proberen te streven wel zo'n goede keuze. Nu wordt letterlijk elke scheet genoteerd, wanneer iets niet verstaanbaar is dan wordt het nog fonetisch opgeschreven. Hierdoor ontstaan onleesbare verhalen, die hoogstens de stelling onderschrijven dat mensen in een gesprek vooral langs elkaar heen praten.

Even een anekdote: toen Louis van Gaal nog trainer van Ajax was had hij regelmatig kritiek op de pers. Hij werd verkeerd geciteerd, journalisten luisterden niet goed. Barend en Van Dorp hebben toen voor het Parool een artikel geschreven waarin Van Gaal letterlijk aan het woord kwam. Het was een onleesbaar verhaal met heel veel afgebroken zinnen, verzuchtingen en uh's en ah's.

Mijn punt is dit: de streamverslaggeving is voor de helft van de tekst onleesbaar omdat er onder het mom van objectiviteit letterlijk geciteerd wordt. Voyeur heeft ons eens een blik laten werpen op zijn privé-verslaggeving en dat was een zeer coherent gesprek wat we daar lazen. Ook omdat Voyeur van kromme zinnen goed leesbaar Nederlands had gemaakt. Wanneer dit de strekking van het gesprek en de personen in kwestie in hun waarde laat is daar niks mis mee. Volledige objectiviteit is sowieso een mythe. Bewust of onbewust maak je altijd keuzes in de aangeboden informatie. Om toch de schijn van objectiviteit op te houden verschijnen op de streamverslagen zo nu en dan opmerkingen als: Bart rekt zich uit. Terwijl tegelijkertijd, bij wijze van voorbeeld, Willem twee passen doet en Ruud aan zijn elleboog krabt. In het kader van objectiviteit zou dit er ook bij vermeld moeten worden. Je begrijpt: dit is onmogelijk.

Hoe zou `mijn' ideale streamverslaggever het aanpakken. Ten eerste: het vermelden van sfeerdetails. Ten tweede: van losse zinnen een goed leesbare dialoog maken. Ten derde: oog hebben voor wat relevant is en wat niet.
Wie de pretentie heeft Internetgeschiedenis te schrijven zal dat moeten doen met een goed verhaal.

pi_235337
quote:
op 12-24-1999 om 06:09 PM schreef Fly (on the wall) het volgende:
Misschien een beetje laat, maar is het objectiviteitsbeginsel dat de streamverslaggevers na proberen te streven wel zo'n goede keuze. Hoe zou `mijn' ideale streamverslaggever het aanpakken. Ten eerste: het vermelden van sfeerdetails. Ten tweede: van losse zinnen een goed leesbare dialoog maken. Ten derde: oog hebben voor wat relevant is en wat niet. Wie de pretentie heeft Internetgeschiedenis te schrijven zal dat moeten doen met een goed verhaal.

Beste Fly,

Je bent niet misschien te laat, maar je bent in mijn ogen zeker TE laat met de opmerking want het is nog een week en dan is BB afgelopen daarbij lees ik zo jou verhaal door maar dan komt gelijk in mij op, waarom lees je het dan?..ik zou zo zeggen als het je opvalt dat elke "scheet" wordt genoteerd, lees de streams dan niet. Het is juist de bedoeling om ze zo letterlijk mogelijk te schrijven van wat je hoort en dat gebeurd n.m.i van alle deelnemers perfect. De niet streamkijkers hebben het deze afgelopen maanden als goed ervaren zoals hier vaak is neergezet en daar is waar we het voor doen en op dezelfde wijze maken we het project dus af. Ik snap wel wat je bedoeld maar zo perfect als jij het zou zien kan gewoon niet. Bedenk iedereen is geen journalist zoals jij, daar moet je wel even rekening mee houden.

Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat we gewoon deze laatste week op dezelfde voet verder gaan als het aan mij ligt, bijna 3 maand gaat het goed dus deze laatste week kan er ook nog wel bij.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 24 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  vrijdag 24 december 1999 @ 18:47:00 #11
2004 sunshine
Still shining!
pi_235338
Beste Fly,

Ik weet even niet goed wat ik tegen je moet zeggen. Van woede. Hoe durf je de streamverslaggevers zo neer te zeten, waar haal je het lef vandaan? Heb jij zelf wel eens geprobeert zolang achter elkaar de streams te verslaan? Heb je dat wel eens gedaan? Ik ben zo boos door jou reaktie dat ik eigenlijk niet goed weet wat ik kan zeggen zonder ongeoorloofde taal te gebruiken.

Dat moest ik even kwijt.

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_235339
Streamverslagen kunnen en mogen niet vergeleken worden met geredigeerde verhalen. Het is meer een leesbaar gemaakt stenoverslag, aangevuld met verslaggeving van het visuele. Juist de ruwheid van dit materiaal geeft het z'n charme.
  vrijdag 24 december 1999 @ 22:23:00 #13
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_235340
Samenvatting van de dagstreams ….speciaal voor Fly on the wall

Ondanks het feit dat VOO hedenmorgen voor een enorme hoeveelheid sneeuw had gezorgd, en hen 2 keer uit bed had gehaald, werkten de grijze hersencellen van de bewoners niet optimaal.
Bart valt niets te verwijten, aangezien hij een zware nacht heeft gehad en door ziekte geveld was.
De weekopdracht, een sneeuwpop maken, was mislukt, waardoor de bewoners de komende 6 dagen zijn aangewezen op het noodrantsoen.
Kok Willem vertelde nog even dat hij een kalkoen had verstopt, deze troostende woorden kwamen voor Ruud en Bart precies op tijd, zodat ze dromend van een “kerstdiner met kalkoen” al vrij snel weer in slaap vielen.

Het ontbijt rond 3 uur bestond uit pannenkoeken.
Willem legde Bart tijdens het roeren in het beslag uit, dat het absoluut niet goed was om pannenkoeken te eten, maar aangezien Ruud de ziekenboeg bemand, zette de kok ,Bart, 5 minuten later toch een heerlijk geurende pannenkoek voor.
Tijdens het ontbijt probeerde Bart 3 keer om een gesprek te beginnen over het mislukken van de weekopdracht, hij kwam met argumenten, die direct door het boodschappenlijstje van Willem onder tafel werden geveegd.
(waar ze ook bleven liggen want onze Karin, die normaliter de troep opruimde, was helaas de dag tevoren naar huis gegaan.

pi_235341
hehe Quenda )

kerst met de 3 BB'ers. toch wel aandoenlijk hoe ruud en willem samen het kerstverhaal aan bart vertelden )

nu ga ik ook naar m'n bedje, vrolijk kerstfeest iedereen!

pi_235342
jammer Q, ik ga namelijk ook naar bed (ik heb een chronisch slaaptekort door FF)
ik hoop dat er nog iemand anders doorgaat met verslaan vanavond....
beppie
  vrijdag 24 december 1999 @ 23:44:00 #16
242 Pinball
Electric Monk
pi_235343
Lieve dames en heren streamverslaggevers, laat je alsjeblieft nix aanpraten door betweters en ga gewoon door op de manier die je zelf leuk vind. Volgens mij hoeven jullie niet meer te "pretenderen internetgeschiedenis te schrijven", het *is* al internetgeschiedenis.
Allemaal bedankt!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 25 december 1999 @ 01:16:00 #17
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_235344
Beste streamverslaggevers,

Ik ben iedere keer weer blij met jullie verslagen. Daarbij kan ik zeggen dat ik het leuk vind om "geen scheet"te hoeven missen en de lucht daaromheen die hoef ik niet!!!

Veel dank!

Thorka

pi_235345
Ik weet niet of ik het al eerder vermeld had , maar ik lees altijd de streamverslagen en ben daar heeeeeeel blij mee.
Zonder de streamverslagen zou ik hoogstwaarschijnlijk allang niet meer naar BB kijken. Tip voor iedereen die het niks vind: niet lezen en zeker niet de "verslaggevers" lastig vallen met "ik zou het beter doen" gezeik.
Zelf kan ik helaas geen beeldjes ontvangen, anders had ik graag geholpen.

Verslaggever jullie zijn mijn helden,
dikke voor jullie allemaal!!!

  zaterdag 25 december 1999 @ 22:41:00 #19
874 magic
Leest veel Post weinig
pi_235346
Pino,
Heb vandaag bij afwezigheid van OB2K etc.
streams geprobeerd bij te houden en mijn respect voor de vaste verslaggevers is nog meer gegroeid (indien mogelijk).
Eenieder die commentaar heeft ik zou zeggen probeer het eens.....


I can accept failure, everybody fails at something, I can't accept not trying

  zondag 26 december 1999 @ 01:30:00 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_235347
HiZ trapt op de rem !!!

Beste mede-fok!forum bewoners,

Laat ik maar even beginnen met het bedanken van de dames en heren verslagleggers in de streams. Voor m'n kop er net zoals die van Fly af wordt gebeten. Ik stel erg op prijs wat jullie doen en ik vind het ook z'n charme hebben om gewoon het rauwe materiaal voorgeschoteld te krijgen.

maar : bovenaan het stuk van Fly staat, discussie-onderwerp en dat betekent dat Fly gewoon het onderwerp eens besproken zou willen zien wat de merites zijn van het ene systeem (letterlijk) in vergelijking met het andere systeem (samenvattend). Het is geen poging tot het afbranden van de huidige streams, maar een uitnodiging eens na te denken over andere modellen. Daar is niks mis mee, ik ben het wel eens met de mensen die de discussie een beetje mosterd na de maaltijd vinden.

  zondag 26 december 1999 @ 01:42:00 #21
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_235348
Volgens mij is Oliebol in het echt nog veel liever dan dat ze hier op het forum is. En ik blijf vinden dat ze een enorme veer in d'r r*** verdient door haar hemeltergende werk te doen, wat ze niet HOEFT te doen, maar desondanks toch doet. Tegen vrijwilligers in het ziekenhuis zeg ik weleens: wat je doet is vrijwillig maar niet vrijblijvend, maar voor oliebol en alle andere collega's van haar vind ik dit nu juist niet opgaan. Wat ze doet is vrijblijvend tot de derdtiende macht. Voor sfeerverslagen vind ik de dagelijkse uitzendingtopics weer uitermate geschikt, de streamverslagen zijn zo objectief mogelijk vanuit the eye of the beholder geschreven. Ik herinner me nog een emmer stront die oliebol over zich heen kreeg toen ze in een vers topic haar gal over Willem spuwde, en haar werd verweten niet objectief te zijn puur en alleen omdat zij het in de streams objectief hield, en dus zeer correct in een ander topic haar MENING verwoordde. Mijns inziens is het hele idee achter de streamVERSLAGEN weg als er sfeerschetsen worden neergepend. Mijn deelname aan de discussie eindigt hier. Allemaal fijne 2e kerstdag gewenst! Ik ga erin bed 1.
Ben te zaai voor een signature
pi_235349
Oliebol
Ik hoop natuurlijk dat het bij een dagje, zeer slechte kabelverbinding blijft.
Snap er ook geen snars van waarom jou dat nou net moest overkomen.
Het blijkt wel uit bovenstaande, dat je werk zeer gewaardeerd word, en dat ze je zelfs niet 1 dagje kunnen missen.
Dus als je kabeltje het vandaag weer doet, en je kunt weer op dit forum, waar blijven de verslagen?
Als je dit kunt lezen, fijn dat je er weer bent.
groetjes eli.
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_235350
Eli en Roach dank jewel, de verbinding is nu nog zeer traag, het is vroeg en daarom kom ik er denk ik af en toe door. Ik baal niet een beetje maar heel veel. 2de kerstdag opnieuw ergenissen hier. De helpdesk is echter vanmiddag open dus ik mag toch hopen dat ze er vandaag wat aan gaan doen want het is echt balen. In ieder geval blijf ik proberen de boel te laden, maar de streams laden kan ik niet . Ik heb wel gelezen dat velen het geprobeert hebben maar dat ook de verbinding en/of geluid steeds wegviel op de streams, dat is natuurlijk dan pech en maakt het nog zuurder voor degene die zijn best doet om ze toch te verslaan en degene die ze wil lezen. Maar iedereen doet zijn best daar gaan we vanuit en bedankt voor de inzet.

Als de kabelverbinding weer top is kom ik natuurlijk deze laatste week het top verslaan, ik heb al eens eerder gezegd dat ik het wil afmaken dus als @home me toelaat zal ik dat zeker doen. Ik weet dat dat ook sommigen het overdreven vinden de "werkwijze" van de streamverslaggevers maar ik kan dan alleen maar zeggen, probeer je daar niets van aan te trekken, deze maanden zijn altijd goed gegaan en zal de laatste week ook zo zijn, althans dat hoop ik. Ik las net dat de BB forums (ongein en serieus) zijn samengevoegd, ik hoop wel dat de inhoud van de streamverslagen net zo blijven als we deze maanden gewend waren.

Aan mij zal het niet liggen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 26 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_235351
Goedemorgen Oliebol,

Wat een ramp dat je netwerk verbinding zo beroerd is. Zelf heb ik in oktober een netwerkprobleem gehad, die pas twee weken later was opgelost (hardware probleem bij de provider, waarbij ik een eindeloze hoeveelheid telefoontjes naar de helpdesk heb moeten plegen, om te overtuigen dat het probleem bij hen lag en niet bij mij ), dus ik hoop dat het bij jou weer snel in orde is. Zelf ben ik gisteren ben ik ook voor het grootste deel van de dag afwezig geweest hier. Vanwege Kerstfamiliebezoek, en een nieuw operating system op mijn computer. Gisteravond heb ik wel als een haas alle benodigde software erop gezet om BB weer te kunnen volgen en te verslaan, en dat begint weer wat te werken.
Ondanks alles wens ik je toch een prettige dag.

[Dit bericht is gewijzigd door wich (Datum 26 December 1999).]

pi_235352
welkom terug oliebol, ik heb met je meegeleefd en ik ben heel erg blij voor je dat je @home het weer doet! wou net gaan verslaan maar laat het nu aan jou over, je vingers zullen wel kriebelen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')