BySky voor particulieren kost EUR 29.95 per maand, met installatiekosten van (schrik niet) 2190 Euro. Je krijgt dan 512 kbit/s up, 1 mbit/s down, en alle benodigde apparatuur. TV kijken kun je dan nog niet trouwens, en dat kan volgens mij ook niet via dezelfde schotel.
Internetten via een mobieltje lijkt me - mits binnen bereik natuurlijk - de betere oplossing, maar het ligt het er wel even aan wat voor mobieltje je hebt, en wat voor dataplan. Als je dagelijks wil internetten van je sleurhut, dan kun je het beste een ongelimiteerd abbo nemen, en daar betaal je natuurlijk ook wel extra voor. Het beste neem je een kaartje met apart abonnement.
Er zijn tegenwoordig ook campings die wireless internet hebben door hier en daar accesspoints te plaatsen, maar dat ligt een beetje aan de camping verder.
Persoonlijk zou ik als internet belangrijk voor je is EERST kijken of er draadloos internet aanwezig is op de camping, en als dat er niet is gaan voor een abonnement via een kaartje of USB dongle. Als je het voor werk moet hebben kun je ook vragen of je werk er voor betaald. Immers, als zij van jou verwachten dat je tijdens je vakantie beschikbaar bent, dan moeten ze daar ook de middelen voor leveren.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin