abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66375682
Stel.

Je koopt een caravan/chalet op een camping waar ze géén vaste telefoonlijnaansluiting en/dus geen kabel of ADSL internet hebben.

Klopt het dan dat er 2 opties zijn voor internet, namelijk 1. 2-weg satelliet en 2. mobiel internet (via mobiel en/of laptop)?

En klopt het dat 1 per definitie gigantisch duur is en 2 wel meevalt?

En dat je voor mobiel internet geen mobiel met abo nodig hebt, hoogstens zo'n insteekkaartje wat je in je laptop doet en dan een mobiel internetabonnementje?
Maakt het nog uit of je dan een mobiel neemt met mobiel abonnement + internet abo
of niks met GSM doet maar gewoon zo'n kaartje + abo koopt voor je laptop?

En als ik nou wel veel surf maar geen zware games speel of films download, is het dan verstandiger om een 'onbeperkt' abo te nemen of maakt dat niet zoveel uit?

En ps. Kan je met zo'n bysky satelliet installatie ook tv kijken via de satelliet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 23 februari 2009 @ 15:33:34 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66375863
1 is idd duur en 2 relatief goedkoop.
Maar dat had je zelf simpel kunnen nakijken natuurlijk op kpn.nl of vodafone.nl
Daar kan je ook zien hoe duur een abo met een dongle is bv.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66382616
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:33 schreef Netsplitter het volgende:
1 is idd duur en 2 relatief goedkoop.
Maar dat had je zelf simpel kunnen nakijken natuurlijk op kpn.nl of vodafone.nl
Daar kan je ook zien hoe duur een abo met een dongle is bv.
jah maar die bysky of skyby of weet ik veel hoe t heet die zetten ook overal verschillende prijzen neer vandaar.

En ze beweren ook iets met telefoneren via satelliet en iets met geen abokosten, nou als je tv en inet en telefoon hebt via satelliet zonder abokosten spaar je op den duur missch ook geld uit.
  maandag 23 februari 2009 @ 20:43:31 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66386617
BySky voor particulieren kost EUR 29.95 per maand, met installatiekosten van (schrik niet) 2190 Euro. Je krijgt dan 512 kbit/s up, 1 mbit/s down, en alle benodigde apparatuur. TV kijken kun je dan nog niet trouwens, en dat kan volgens mij ook niet via dezelfde schotel.

Internetten via een mobieltje lijkt me - mits binnen bereik natuurlijk - de betere oplossing, maar het ligt het er wel even aan wat voor mobieltje je hebt, en wat voor dataplan. Als je dagelijks wil internetten van je sleurhut, dan kun je het beste een ongelimiteerd abbo nemen, en daar betaal je natuurlijk ook wel extra voor. Het beste neem je een kaartje met apart abonnement.

Er zijn tegenwoordig ook campings die wireless internet hebben door hier en daar accesspoints te plaatsen, maar dat ligt een beetje aan de camping verder.

Persoonlijk zou ik als internet belangrijk voor je is EERST kijken of er draadloos internet aanwezig is op de camping, en als dat er niet is gaan voor een abonnement via een kaartje of USB dongle. Als je het voor werk moet hebben kun je ook vragen of je werk er voor betaald. Immers, als zij van jou verwachten dat je tijdens je vakantie beschikbaar bent, dan moeten ze daar ook de middelen voor leveren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')