abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_235249
Ik ben er benieuwd naar, of de verwachtingen van iedereen tav BB een beetje uitgekomen zijn.
Zelf moet ik zeggen dat ik hoog gespannen verwachtingen had. In de loop van de tijd is het me een beetje tegengevallen. Enerzijds vanwege het feit dat er eigenlijk niet zo heel veel gebeurde. Het is een beetje te tam gebleven. Anderzijds is het me tegengevallen dat de regels door V steeds veranderd werden.
Hoewel ik er meer van verwacht had, vond ik het leuk om te volgen (voyeurist die ik ben)

Gemel.

pi_235250
In eerste instantie vond ik het concept veel te ver gaan. Weinig privacy is ok, maar een camera in de douche en op het toilet gaan me toch echt te ver.
In eerste instantie vond ik Karin ook helemaal niet leuk. Welke moeder laat nu haar gezin in de steek om zich 100 dagen in een huis op te laten sluiten?! Maar wat een leuk mens eigenlijk! Hoop dan ook heel erg voor dr dat ze een column krijgt in de Libelle ofzo.
Maar gaandeweg ben ik verslaafd geworden aan BB en dan vooral aan het Fok!forum.
Wel vind ik het ontzettend jammer dat er zo met de bewoners wordt gespeeld en dan vooral in de zin van het steeds veranderen van de regels. Wat nou back to basic, er staat een bad van 7000 gulden in de achtertuin. Wat nou back to basic als ze zelfs aan kunnen geven welke toetjes ze willen na hun McDonalds maaltijd. Geen nieuwe bewoners in het huis? We hebben het gemerkt met Mona, Anouk en Cyrille.
Het is heel anders geworden dan gedacht, het heeft zn positieve en negatieve uitschieters gehad, maar ik heb er van genoten!

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh (Datum 24 December 1999).]

  vrijdag 24 december 1999 @ 13:23:00 #3
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_235251
Ik ben het eigelijk wel met Liejannuh eens. In het begin dacht ik: moet dat nu allemaal weer. Later ben ik het toch gaan waarderen. Alleen die @%$&%@@*!# Veronica had van te voren eens goed moeten nadenken over de regels en ze niet steeds tussendoor wijzigen.
Met tijden was het erg tam, en ik heb een knallende ruzie gemist. Dat was wel leuke TV geworden denk ik.
Het is leuk geweest, maar ik zit niet te wachten op enig vervolg. Niet bij SBS en ook niet een vervolg op de 'echte' BB.
Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
pi_235252
Ok psychologen let op, HiZ gaat vertellen uit eigen hoofd.

Toen Big Brother begon was ik aan het bijkomen van een jetlag dus Martin en Tara heb ik zo'n beetje gemist. Het enige wat ik van Tara ooit gezien heb was haar mededeling dat ze eruit zou gaan. Vervolgens ben ik aan Big Brother blijven hangen. Het programma bekijk ik nagenoeg elke dag als het enigszins kan. Ik neem het meestal ook wel op om scenes opnieuw te kunnen bekijken. Ongeveer in week 4 moet ik het FF hebben ontmoet. En toen is mijn verslaving echt begonnen. Er gaat nagenoeg geen dag voorbij dat ik niet een paar keer achter m'n pc schuif om te kijken of er nog leuke dingen zijn te lezen op FF. Zeker in het begin werd ik nooit teleurgesteld. De laatste tijd is het niet altijd even geweldig, maar toen ontdekte ik een nieuwe kick. Namelijk, het schrijven van stukjes die tot een reactie leiden. Call me weird, maar ik check elke keer als ik hier ben of er gereageerd is op m'n stukjes. Het rare is dat ik in de echte mensen wereld best wel vrienden heb waar ik regelmatig dingen mee doe en lichtvoetige en zware gesprekken mee heb en zo. Maar toch voelt een reactie in FF als een bevestiging dat ik besta. Idioot he ? Sinds ik me dat realiseer maak ik me er eigenlijk ook een beetje zorgen over. En tegelijk denk ik dat ik weet waarvan de verslaving aan FF komt.

Anyway.

Big Brother zelf is me een beetje tegengevallen moet ik zeggen. Er zijn zoveel externe impulsen in het huis geweest dat ik steeds meer het gevoel begon te krijgen dat ik naar een normale gameshow zat te kijken. Dit is volgens mij zo'n beetje begonnen bij het vertrek van Mona en Bianca. Waren daarvoor de interacties tussen de bewoners nog 'spannend', daarna vernauwde het zich een beetje tot een generatieconflict en bijna volledig los van elkaar functionerende bewoners.

Nee Big Brother is niet geworden wat ik ervan had verwacht, maar in combinatie met FF was het toch een leerzame, leuke en beetje enge ervaring.

Oh ja, mijn dank aan alle posters in dit forum.


PS. ik bied mijn excuses niet aan voor het totale gebrek aan structuur in het bovenstaanden, maar als er een vrijwillige therapeut is die zich aanbiedt u r welcum

pi_235253
Ik ben het eens met Hiz dat er na het vertrek van Mona en Bianca weinig meer gebeurde.Daarvoor was het met name spannend toe er een conflict in het huis ontstond tussen Bart&Sabine (en Mona) en de overige bewoners.
Was het toen Mona kwam nog wel interessant hoe iedereen op een nieuweling zou reageren,alle spanning werd uit het programma gehaald toen Anouk en Cyril in het huis werden gelaten.
Toen die beiden weer weggestemd waren,leek het weer even leuker te worden,maar nu komt het:
Rond de nominaties is er eigenlijk alleen emotie geweest toen Sabine weggestemd was.Daarna was het steeds voorspelbaar en werd er tot en met gisteren steeds massaal op een bewoner gestemd door de kijkers.En daar schuilt twee enge lessen in: Mensen zijn blijkbaar makkelijk door de media te manipuleren.Dat was natuurlijk al langer bekend,maar dan nog.Elke bevestiging van zoiets is toch confronterend.
Daarnaast (en daarmee samenhangend) vind ik het frappant hoe makkelijk men massaal van favoriet switcht.
Tot slot:ik vind BB een geinige formule,met als kanttekening dat er inderdaad teveel met de vooraf vastgestelde regels is geschoven door Veronica en dat 100 dagen uiteindelijk te lang is.Hoogtepunt zijn de columns van the Doordevil geweest.

  vrijdag 24 december 1999 @ 14:02:00 #6
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_235254
Vindt het erg boeiend tot nu toe; een echte soap, die je meesleept naar de volgende uitzending.
Dit forum zorgt er voor dat je er nog meer bij betrokken bent, als dat ik gedacht had.
De laatste 2 weken me toch wel lopen ergeren aan de scheld-topics t.o.v. Willem.
Dit is niet mijn wijze van communiceren !!
Voorbeelden van kwalijke verwensingen aan zijn ( persoonlijke ) adres wil ik hier dan ook niet noemen.

Teleurstellend was het anti-back to basic beleid.

Voo laat zien wat zij willen, maar dankzij VOO zien wij BB !

Ik heb veel waardering gekregen voor de bewoners van het BB-huis.
Interessante aardige, maar o zo gewone personen, zoals u in ik.

Aangezien ik Willem ken was ik ietwat gefocust op hem, en heb dat hier iets meer dan ik dat eigenlijk wilde, laten weten.

Mijn favoriet was al gauw bekend.
Een rustige normale persoon met een goede levensopvatting.

Ruud tip ik nog steeds als winnaar.
VOO zal anders willen .......

Alle Fok!kers bedankt alvast voor jullie bijdragen.

Prettige Feestdagen !!


------------------
pluk de dagen !!

[Dit bericht is gewijzigd door Harry (Datum 24 December 1999).]

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_235255
Het is niet wat ik er van verwacht had: En dan gaat het mij nog niet eens om de toetjes of McDonalds.

Volgens mij was het al een fout dat Mona er in mocht. Of eigenlijk daarvoor al met o.a. die brief van de anti-rokers vereniging.

Nee, dat was jammer: Te veel invloed van buitenaf.

Zonder dat had het waarschijnlijk toch meer actie gegeven, zonder het toneelspel wat er nu af en toe wordt opgevoerd

Ik wens een ieder een prettige kerst!

Gegroet allemaal en wind je niet te veel op! Denk aan jullie hart.
pi_235256
Ik zet deze even weer naar boven, vind 'm namelijk leuk en ben benieuwd naar de reacties van anderen
pi_235257
* Guus Muisarm denkt dat het hele format big time zuigt. Back to basic ...... meest stomme wat je kan doen als je kijkcijfers wilt ! Wie gaat er nu naar een huis kijken waar er geen flikker gebeurd ? Bewijs is ook dat Veronica als een dolle is gaan sjoemelen om maar kijkers te blijven trekken..

En wees eens eerlijk , hier op Fok!zine gaat het ook alleen maar (nou ja 90%) over wat Veronica nu weer heeft zitten kutten.
---------------
Fijne dagen allemaal

  zaterdag 25 december 1999 @ 07:25:00 #10
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_235258
Mijn verwachting van BB van te voren was: pulp, ik had echt het idee dat zoiets alleen maar slecht kon uitpakken. Door een paar vrienden, ben ik toch eens gaan kijken, en een posting op Planet Internet over de opgenomen contract-besprekingen van Danny brachten mij naar Fok!, eerst als lezer, later als poster. Toen ik een week ziek was, begon mijn Fok!/BB-verslaving pas echt serieuze vormen aan te nemen. De komst van Mona vond ik nog te tolereren, het heeft een hoop leuk internet opgeleverd, het plaatsen van Cyrille en Anouk ging mij te ver. Neem daarbij dat het forum werd gesplitst, en mijn verminderde interesse is verklaard. Sinds het vertrek van deze twee laatsten ben ik weer met enige regelmaat hier te vinden, maar het fanatisme is weg. Over het back to basic kan ik alleen maar zeggen, ik heb er nooit veel voor gegeven. Dat bad etc., het boeit me niet. Alleen die nieuwe mensen steeds, dat zoog. Al met al is het programma me zeer meegevallen. Minder sensatie dan ik van tevoren had verwacht, maar achteraf ben ik daar blij om. Het was toch een zwaardere opgaaf dan ik mij voor had gesteld, en ik ben toch wat naar de bewoners toe gegroeid. Ik hoef ze niet zo nodig op hun muil te zien gaan. (alleen letterlijk, zoals Willem, da's wel leuk.) Ik vraag mij nu af wat ik nog moet verwachten van BB in 2000. W,R en B (in de volgorde van populariteit) zullen toch niet meer in dezelfde hausse terechtkomen als b.v. Sabien, Bianca en Mona. Ik weet echt niet of dit straks abrupt over is, of dat er echt nog t.v. persoonlijkheden uit gaan groeien. Tot zover, Schanulleke
Life is what you make it.
  zaterdag 25 december 1999 @ 07:49:00 #11
2250 pasha
love & peace
pi_235259
Heb me er vantevoren eigenlijk niet mee bezig gehouden. Heb er eens wat over gelezen en vond het maar onzin.
Totdat mijn beste vriendin langskwam en zei dat ze absoluut wel BB wilde kijken. Ach ja, dacht ik, zien we dat ook een keer, en.....een verslaving was geboren. Of er tussentijds aan het concept is geschaafd boeit me niet zo, vind het gewoon een leuk programma. Inderdaad was de komst van Cyrille en vooral Anouk niet zo'n succes. Ze hadden beter de nominaties wat kunnen opschorten. De uitkomst daarvan was toch al bij voorbaar bekend. Al met al heb ik het hartstikke leuk gevonden en ik kijk uit naar de finale de 30e, waar ik absoluut "live" (voor de buis dan) bij aanwezig zal zijn.
Een eventueel vervolg lijkt me geen aanrader. Dit was gewoon een unieke ervaring en ieder vervolg levert vergelijk op met de eerste personages en dat kun je denk ik niet evenaren.

Hup BART!!!

Ben soms een beetje in de war
pi_235260
Nee Guus Muisarm nou ben ik het toch niet helemaal met je eens.

Als BB er niet geweest was, had ik nooit geweten dat er een Guus Muisarm was.
En natuurlijk al die andere mensen, die ik afgelopen tijd op dit forum tegen ben gekomen.

Zo zie je maar weer, is veronica toch nog ergens goed voor.
off-topic : Prettige Kerstdagen.
groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_235261
Ik had verwacht dat het veel meer zou gaan knallen tussen de bewoners. Vind het wat dat betreft behoorlijk teleurstellend.
Ik was verder geinteresseerd in hoe VOO het aan zou pakken. Zeker gezien alle toestanden van te voren. Helaas ben ik in de tussentijd verhuisd naar Belgie en kan ik de uitzendingen niet volgen, alleen de streams, dus hoe e.e.a. neergezet wordt in het programma kan ik niet zien, maar uit alle reacties maak ik wel op dat er behoorlijk gemanipuleerd wordt. Nu had ik niet anders verwacht, maar ik ben benieuwd hoe de bewoners hier na een tijd op terugkijken. Hoe gebruikt en verkracht zullen ze zich voelen? Of hadden ook zij niet anders verwacht?
Verder vind ik de combinatie met internet geweldig. Een heel sterk en nieuw concept. TV van de toekomst. Ik wacht op goede programma's die hier wat mee gaan doen.
En natuurlijk het Fok-forum. Hier heb ik echt van genoten. Ik zal het missen.

Groetjes, San.

pi_235262
Sanseveria je hebt je computer toch nog, kun je altijd nog bij FF blijven komen.
En FF komt gewoon naar jou in Belgie.
groetjes eli
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_235263
quote:
op 12-25-1999 om 11:52 AM schreef eli het volgende:
Sanseveria je hebt je computer toch nog, kun je altijd nog bij FF blijven komen.
En FF komt gewoon naar jou in Belgie.
groetjes eli




Dank je Eli, ik ben inderdaad al een beetje aan het rondneuzen op de andere forums van Fok!.
later, San


  maandag 27 december 1999 @ 13:04:00 #16
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_235264
Goede vraag, ik moest echt weer even terugdenken.

Ik ben diverse malen teleurgesteld door alle regels die gebroken werden. McDonalds, Grolsch, Pizza, Lego, Duplo, Sony .....
Maar ja, het blijft commerciele tv en VOO krijgt ook een fikse boete heb ik gehoord gna, gna .

Ook had ik toch wat meer Real World verwacht. Ruzies vooral. Eigenlijk is BB best wel saai. Maar als je constant in hetzelfde huis zit met dezelfde mensen en geen nieuwe informatie, waar kan je je dan uiteindelijk nog druk over maken?
"Goh, de suiker is op." "Ja, dat klopt..." Oftewel saaiheid, maar toch bleef ik kijken.

Verrassend was dat Bart toch Sabien zover kreeg om wat lager te gaan om vervolgens Hop paardje Hop! te gaan spelen.

Maar om nou te zeggen dat ik het baanbrekende tv is, nee. 1 x BB vind ik genoeg. Niemand kan straks dat huis voor de 2e aflevering in gaan zonder beinvloed te zijn door het voorgaande. En al helemaal niet voor Fl.250.000!

Voor mij zal er na de 30e wel een gat vallen, maar daar kom ik wel overheen.

Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † maandag 27 december 1999 @ 13:21:00 #17
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_235265
Nou ik keek wel naar de erste uitzending, geen hoge verwachtingen en het was omdat ik Bianca wel apart vond dat ik de volgende keer weer keek.
Voor mij is BB alleen een verslaving geworden door dit forum.
Schitterende beschouwingen, commentaren, geestige onderonsjes zo nu en dan, gewoon gaaf.
En 's ochtends las ik niet meer de krant maar de nieuwe Doordevil, was ik vooral na "Boomschors met Alpinopet" helemaal weg van.

Hiervoor deed ik eigenlijk erg weinig met internet, keek er alleen profesioneel op , zoeken naar oplossingen die met mijn werk te maken had, maar Fok!zine is echt leuk.

The future is after you
pi_235266
Eerlijk?

Als ik eerlijk ben dan vond ik het randgebeuren (en dan met name internet) veel interessanter dan het programma zelf!

Zeker de presentatie van de donderdag-avonden was wekelijks weer een dieptepunt

Gelukkig wist Bart er nog iets van te maken, vandaar alle lof aan hem
Stem dan ook op ons aller BART in de finale-poll: klik hier

Samengevat: het heeft mij toch een behoorlijke portie vermaak geleverd, dus:
DEELS heeft het gebracht wat ik dacht!

Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
  † In Memoriam † maandag 27 december 1999 @ 15:14:00 #19
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_235267
In den beginne..... vond ik het hele concept geen bal aan en had dan ook NOOIT verwacht dat ik een programma als BB zou bekijken en heb dan ook de eerste paar aflevering BEWUST gemist, simpelweg omdat ik dacht dat het kijken naar een paar simpele zielen op TV niets aan zou zijn. Daar kom ik inmiddels op terug. Maar, toen kwam ik bij FOK forum terecht......need I say more.... En toch ook BB gevolgd, alhoewel ik bij FOK meer info kreeg dan van TV. Of BB mij gebracht had wat ik van tevoren verwacht had? Nee, nee, en nog eens nee. Niet om de back-to-basic regel, niet om de nieuwe bewoners en niet om de manipulatie van VOO. Dit alles wist toch geen stempel te zetten op de kijkcijfers van VOO en hun bedoeling van het concept BB. Waarom dus wel:

IK HAD GEDACHT DAT MIJN VERSLAVING ALLEEN MAAR BIJ HET ROKEN ZOU BLIJVEN .

Waar ik overigens vanaf het begin van mijn verslaving aan BB nog wel bang voor ben, is de nasleep van BB. Hoe gaan de laatste 3 bewoners hiermee om? Het concept BB is immers overgenomen van een programma uit Zweden (ben helaas de naam vergeten), waar een van de bewoners uiteindelijk de kritiek van het publiek niet kon verwerken en vervolgens de hand sloeg aan zichzelf. Hopelijk heeft VOO, met de psychologische hulp die na dit programma aan de bewoners wordt aangeboden, EXTRA rekening gehouden.

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  maandag 27 december 1999 @ 21:29:00 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_235268
Voor mij geldt eigenlijk ook dat ik Big Brother ben gaan volgen vanwege dit Forum. Het programma zelf heeft zo z'n ups en downs, is niet altijd boeiend, maar soms wel vermakelijk, maar het randgebeuren geeft het het vleugje jus wat het nodig heeft.

Wat mij wel uitermate verbaast is dat een figuur als martin, en ook Tara nog steeds volop in beeld zijn, terwijl ze niets wezenlijks aan het programma hebben bijgedragen. Maar evengoed doet martin zich voor als deskundige.... heel vreemd.

Wat mij wel heel verdrietig en ook op gezette tijden heel furieus maakt is de manier waarop er hier op Internet (en ook op FOK) met Willem wordt omgesprongen. Hij is absoluut niet mijn favoriet, maar de facistisch getinte opmerkingen zijn niet van de lucht, en dat voelt aan als een stoot onder de gordel.

Verder hoop ik dat de meesten van ons mee zullen doen met het nieuwe "de Bus" forum, en ik hoop dat we nog lang met zijn allen oeverloos kunnen discussieren. En ik hoop van harte dat alle principezeikers en de onvolwassenen met die eerdergenoemde facistische inslag een andere hobbie gaan zoeken.

tot FOK!

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 27 december 1999 @ 21:58:00 #21
2274 CURIO
...vreemd maar vrolijk
pi_235269
Ik zag toevallig de vooraankondiging van het BB programma, en heb toen ook de eerste uitzending gezien. Het leek mij een leuk concept, hoewel ik me wel een klein beetje schaamde voor het feit dat het me blijkbaar leuk leek om bij die mensen in de huis- en slaapkamer te kijken. Maar ik durf er nu, ook buiten dit forum, wel rond voor uit te komen dat ik dat stukje voyeurisme (hoewel de bewoners natuurlijk weten dat wij kijken) leuk vind.

Voor mij was het eigenlijk een soap die ik begon te volgen (goede tijden,.. goudkust.. etc., nog nooit 1 aflevering van afgekeken). Hoewel de uitzendingen vaak nogal gezapig waren, vond ik het leuk om het groepsproces te volgen. Ik kon me wel voorstellen dat mensen die het programma niet kenden er na 1 aflevering niets aan vonden. Je moet het een paar keer zien en dan ga je een beetje psychologisch analyseren en wordt het leuk (hoeveel mensen in mijn omgeving heb ik DAT niet horen zeggen!).

Wat BB zo leuk maakt, is het gepraat eromheen. Op het werk aan de koffietafel, in de trein, in de media: talkshows, kranten etc. We zien met z'n allen dezelfde mensen en situaties en kunnen dus over hetzelfde praten. Wat is er nu leuker dan dat.

Helemaal leuk is een forum zoals dit, waarin je allerlei nieuwtjes en extra info buiten de normale uitzendingen te weten komt, en met andere mensen over het BB gebeuren kunt discussiëren. Met dank aan mensen zoals Oliebol die streamverslagen maken. Deze vorm van communicatie via internet is nieuw en voegt zeer veel toe voor mij aan alle bestaande vormen van communicatie.

Voor mij is het al met al een grote bron van vermaak geweest, ik heb veel plezier beleefd aan BB.

Overigens hoop ik werkelijk dat de bewoners een goede psychologische begeleiding krijgen (vooral Willem zal het nodig hebben inderdaad). Je merkt ook dat de bewoners die eruit komen de uitzendingen niet willen zien. Misschien is dat wel verstandig, anders blijf je zo tobben lijkt me. Ik wens ze veel sterkte met het verwerken van de ervaring en de publiciteit.

  maandag 27 december 1999 @ 22:07:00 #22
215 misterDre
Paint it black!
pi_235270
Door de drukte eromheen heb ik de eerste aflevering gezien en besloot het een kans te geven omdat het ook via internet te volgen is.
Ik begon op de officiele BB-site maar vond na een week dit forum al. Toen werd het pas echt intressant....de rest hoef ik niet te vertellen jullie zij hier ook!

Zonder het Fok!forum had ik bij BB al lang afgehaakt!

  maandag 27 december 1999 @ 22:17:00 #23
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_235271
quote:
op 12-27-1999 om 10:07 PM schreef misterDre het volgende:
Door de drukte eromheen heb ik de eerste aflevering gezien en besloot het een kans te geven omdat het ook via internet te volgen is.
Ik begon op de officiele BB-site maar vond na een week dit forum al. Toen werd het pas echt intressant....de rest hoef ik niet te vertellen jullie zij hier ook!

Zonder het Fok!forum had ik bij BB al lang afgehaakt!


Ik wil me hier helemaal bij aansluiten, is precies zoals het mij ook vergaan is. Ik kijk alleen met angst en beven elke dag in de brievenbus of de KPN nota er bijzit (tot nu toe nog niets,misschien vergeten ze mij wel )

pi_235272
De tv uitzendingen vindt ik alleen interessant om te zien wat er uitgezonden wordt. Internet, en dan m.n. FOK!, maakt de zaak veel leuker. Zonder internet had BB voor mij niet bestaan.
Ook het feit dat V heel naief dacht internet te kunnen regisseren net als tv, heeft bij mij vele kostelijke momenten opgeleverd.

Gemel.

pi_235273
quote:
op 12-27-1999 om 10:17 PM schreef mimi het volgende:
Ik wil me hier helemaal bij aansluiten, is precies zoals het mij ook vergaan is. Ik kijk alleen met angst en beven elke dag in de brievenbus of de KPN nota er bijzit (tot nu toe nog niets,misschien vergeten ze mij wel )

Ik wil je niet onnodig bang maken, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat de KPN nog steeds alle bedragen bij elkaar aan het optellen is.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')