abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 februari 2009 @ 20:20:18 #1
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_66351293
Welkom in het topic 10 jaar reality 1999-2009, Big Brother, De Bus, The Bar, DGK en CBML.

Big Brotherhuis 1999 in Almere.


Youtube van BB1-1999 , bedankt Tabloid voor het plaatsen op Youtube , fantastisch om terug te zien.


BB1-1999, winnaar Bart.






BB1-1999, Willem.


BB1, 30 december 1999, oliebollen bakken....


Lego-pop met Ruud's pet.


BB1 -1999 , bewoonster Sabine.


BB1-Ruud.


BB2-2000 Bianca BB winnares .


De Bus-2000, Jop.


De Bus -2000, Seki.


The Bar-2002, Camiel winnaar .


BB3, Frank, Diane en Kelly.


BB5-Roel, Dido en Ingrid.


BB5, Lieske.


BB6-2006 , Zussen Monique en Sabrina.


BB-5 -2005, Tanja, zwanger.


BB5, Tanja en dochter.


DGK 2006-2008, Jaap winnaar .


DGK, Amanda , Lieke en Huub.


DGK, Natasia, Eric, Nicolaas en Amanda.


De Gouden Kooi 2006-2008, Brian.



DGK, Lieke en Huub.


DGK, Sylvia en Jaap.


DGK, Nena en Huub.


De Gouden Kooi, Amanda en haar hondjes.


DGK, Natasia en butleresse Ellie.


De Gouden Kooi, Huub.


DGK, Nena en Brian.


DGK, Jaap en Medium, Jaap vroeg wat over "neef" Piet Agoras, een konijnenfokker in Afrika.


DGK, Amanda en Huub.


De Gouden Kooi, Lieke.


DGK, Nicolaas.


De Gouden Kooi, Amanda, Natasia, Brian , Nadia en Huub.



DGK, Joris kwam even langs bij zijn broer Huub.


DGK, Amanda en Brian.


DGK, Hedda komt op visite bij Huub.


DGK, Amanda en loge Mike.


DGK, SHE, Sylvia, Huub en Eric.


DGK, Carlo, Irene, Huub en Natasia.


DGK, Nena.


DGK, Amanda en Brian.


De Gouden Kooi, Amanda, Brian en Huub.


De Gouden Kooi, Bruiloft 23 april 2008 , Claire en Huub.


DGK, Personeel Tilly, Palma en Herma.


CBML 2008, Yasmin en Ribas.



Een fan van De Gouden Kooi bij Man Bijt Hond.
http://www.clipser.com/watch_video/122653

Interviews op 10 Jaar Reality TV. met enkele oud-deelnemers uit De Bus , BB, DGK en CBML op www.fruitenzuivel.tv


Vorige topic:
10 jaar reality 1999-2009

Big Brother was een televisieprogramma dat werd ontwikkeld door John de Mol.
In het televisieprogramma verblijft een groep mensen ongeveer 100 dagen in een huis dat is uitgerust met camera's, ze worden 100 dagen gevolgd en bekeken door de kijkers. Na 100 dagen wint een van de deelnemers een geldprijs.

De Bus was een televisieprogramma dat te zien was in Nederland en België.
Het was een variant op de succesvolle realityshow Big Brother. Het eerste seizoen in het begin
van 2000 was alleen in Nederland te zien bij SBS 6, het tweede seizoen, in het najaar van 2000,
was ook te zien op de Vlaamse zender VT4.

The Bar was een interactieve real life-soap die zich afspeelde in een echt café.
Het programma werd in het voorjaar van 2002 uitgezonden door Yorin en borduurde voort op
de successen van Big Brother en De Bus. The Bar, een format van het Zweedse productiehuis
Strix is ook uitgezonden in Argentinië, Denemarken, Estland, Finland, Georgië, Griekenland,
Kroatië, Letland, Litouwen, Noorwegen, Polen, Portugal, Slovenië, Zweden en Zwitserland.

De Gouden Kooi , het eerste seizoen van het televisieprogramma .
werd uitgezonden van 1 oktober 2006 tot 22 mei 2008 op Tien en RTL 5. Tien mensen,
zg. "miljonairs", zijn in een luxe villa geplaatst. Ze krijgen een bankrekening met ¤ 6.000.000
waarmee ze alles mogen doen als opleidingen volgen, een bedrijf beginnen of luxe aanschaffen.
Ze zitten permanent opgesloten in de villa met omringende tuin en hebben beperkt contact met de buitenwereld. Dit contact kunnen ze verdienen door "contactpunten" te verwerven.

De voortgang van de serie van BB1-Bart kun je ook volgen op www.fruitenzuivel.tv


Wat doet BB1 winnaar Bart nu precies ?
-Interviews met de oud-deelnemers die komen allemaal op de site,
en dan knipt hij er waarschijnlijk ook nog een compilatie van.

Wie kwamen en komen er naar het interview met Bart ?
Ruud BB
Willem BB
Sabine BB
Seki De Bus
Jop De Bus
Bianca BB
Andries BB
Roel en Dido BB
Joost
Tanja BB en drie jarige dochter.

BB1 Bart en Willem.


Dinsdag 24 februari heeft Bart een interview met Jop van De Bus.

Interviews zijn te bekijken op. www.fruitenzuivel.tv


Big Brother Geheimen

door Henk van der Meyden.


AMSTERDAM

Vandaag het eerste deel van deze serie over het meest besproken Nederlandse tv-programma sinds jaren!


Is de dappere Karin op weg de nieuwe leider te worden in het Big Brother-huis of is zij het al?
Let maar eens op hoe zij nu telkens aan het hoofd van de tafel zit. In stilte regelt zij alles in het huis.
Haar rol wordt steeds groter en het lijkt erop dat zij de 'leiding' van RUUD stap voor stap overneemt.

Is het niet leuk te zien welk een geweldig en intens contact zij met MAURICE krijgt?
Nee, je kan niet spreken van een liefdesrelatie, maar het is een heel warmbloedig soort russische vriendschap waarbij men elkaar warmte en genegenheid geeft.



De Big Brother-gekte groeit met de dag in Nederland.
Maar er is voor de ex-bewoners een leven na Big Brother en welke geheimen zijn er nog niet
onthuld over de serie, die voor velen al een soort verslaving is geworden.
Voor Hummy van de Tonnekreek is het meer: "Dit is het mooiste cadeau van mijn leven."
Nadat ze een ontslagprocedure met WEEKEND gewonnen had, waarbij zij 800.000 gulden
rijker werd, kreeg zij het aanbod dit programma redactioneel te gaan leiden. "Ik las het script en
het concept van JOHN DE MOL die avond vier keer door en ik dacht 'wie ben ik dat ik dit mag doen?


Ze is de laatste weken vele malen aangevallen. Voyeurisme noemde men de show.
Hummy: "Een voyeur ben je als je degene die begluurd wordt niet weet dat dit gebeurt.
Maar alle bewoners weten het, zij weten ook dat alles wat wij geschikt vinden uitgezonden
kan worden.Daar zijn we hard in", vervolgt Hummy, "dat zijn de regels van het spel.
Ja, in het begin kwam het wel eens voor dat iemand iets niet uitgezonden wilde hebben,
maar hebben we onze poot stijf gehouden."



Hoe reageerde Hummy op het incident waarbij technici per ongeluk de microfoon open hadden.
laten en de bewoners niet zulke positieve opmerkingen hoorden over hen? De bewoners zouden
volgens geruchten toen unaniem gedreigd hebben op te stappen. HUMMY zegt: "Het is misschien
schijnheilig maar het was niemand van mijn redactie die zoiets gezegd heeft. Ik vond het natuurlijk
vreselijk. Ik werd er alleen maar heel verdrietig van. De hele productie was er kapot van.
De betreffende lui zijn disciplinair gestraft met schorsingen en zo", zegt ze.
En dan: "Wij hebben de bewoners meteen onze excuses aangeboden en gezegd dat dit nooit
had mogen gebeuren. Het zijn gelukkig volwassen mensen en een van hen zei zelfs 'we begrijpen
dat het voor die mensen gewoon werk is'. Maar het was een klap in mijn gezicht", zegt Hummy.
"Zoiets had niet mogen voorkomen."

Wat vond Hummy het mooiste moment tot nu toe?
"Dat de legerkameraden van BART hem kwamen verrassen. Dat was niet, zoals gesuggereerd,
door ons bedacht. Het is hun eigen initiatief geweest. Ik heb alleen tegen BART gezegd 'kom even
naar buiten'. Toen hoorde hij plotseling hoe zijn kameraden hem toezongen. Dat was ontroerend."



Hummy komt nog een keer terug op KARIN. "Ik was zelf geraakt door haar verhaal.
Ik heb zelfbaarmoederhalskanker gehad. Dan weet je waar zij het over heeft en dan begrijp je ook
waarom zij dit huis in wilde, om te laten zien hoe zij ermee omgaat en voor haar hebben deze beelden natuurlijk een heel bijzondere betekenis."




Big Brother/Het Boek auteur Karel Hille.
Het boek bevat het chronologische verhaal: van het idee tot de laatste dag van het verblijf in het
Big Brother Huis op 30 december 1999. In het boek worden ook de bewoners aan het woord gelaten. Onvergetelijke momenten zijn vastgelegd, aangevuld met vele bijzondere foto's. Het zijn aangrijpende en boeiende verhalen over twaalf mensen waarvan er drie 107 dagen afgesloten zijn geweest van de buitenwereld.




BB1 1999.
Bart Spring in 't Veld, Ruud Benard ,Willem Boomsma ,
Karin van Elswijk ,Maurice de Back , Anouk Drost
Cyrille van Hoof , Bianca Plune , Mona Rooth-de Leeuw ,
Sabine Wendel ,Tara van den Bergh en Martin Jonkman.

De Bus 1 , 2000.
Antonette Sterrenburg ,Iwan Scholtens ,Tessa van Leijenhorst
Eric van de Kamp ,Esmeralda Guichelaar ,Mike ,Bianca Boersma
Don Vleesenbeek ,Bülent Aydin ,Paul Nicke ,Nanda Rosing
Jop Nieuwenhuizen ,Aziz Trizit ,Mirsad "¦eki" Baliç
Willeke van de Bogert ,Bart van Lieshout en Esmee .

De Bus2 ,2000.
Hans , Koen ,Zoe Baker , Sandra Theys , Bart Cobus , Mariska Dijk
Nancy Zago , Aminata , Richard , Audrey , Ruth ,Paulus , Katty en Diana.

Big Brother 2 , 2000 .
Bianca Hagenbeek , Robin Veen ,Koos Wentink
Georgie de Gee ,zwerverDirk Boterbloem , Hieke van der Heide ,
Desiree Stegeman , Ferdi Bonnet , Kim Röben , Annet Stokkentreeff , Leo Piller ,
Ed Nypels ,Miranda Huisman , Rex van Iersel ,Mohammed Ali ("Darius") en Jolanda Kelderman .

Big Brother 3 "The Battle" (2001)
Sandy Boots ,,Daniëlle van der Kuij ,,Gert-Jan de Boer ,,Andries de Jong ,
Leo van Veenendaal , Diane Hendriks ,Kelly van der Veer , Ed Veter , Pascal van Lingen ,
Coos van Haaften , Frank Kloppert , Priscella Ahlers , Tania de Maer , Audrey , Richard,
Nancy van der Beek , Aldrico Amando Felida en Ellen uit Hoofddorp.

The Bar 2002
Deelnemers: Camiel Vlasman (winnaar) - eigenaar van horecagelegenheid "Hyper Hyper"
in Rotterdam. Debby (ontslagen) ,Gabrielle , Jeroen (tweede) , Kim , Marjan , Martine ,
Melissa , Michel , Richard , Stephan , Stephany en Steven (weggestuurd)


Big Brother 4 (2002)
Jeanette Godefroy , Margriet Post , Stefan , Laurens Jongema ,
Wouter Valkier, Judith Peereboom , Mustapha ("Mushi") , Daniëla ,
Marc Vissers ,Ting Chan , Arthur van Gijzel , Ursula Barendregt ,
Dennis van Solkema , Geesje de Vries , Martijn , Joyce Schoenmaeker
Bram Recourt , Sandra, Bo Koole , Carmen ,

Big Brother 5 "Back To Basic" (2005)
Joost Hoebink , Roeland ("Roel") Dietvorst , Lieske Stokkers , Ingrid Hofland,
Nathalie Malherbe , Dido van Kuijk , Rob van Nood , Chantal Braspenning,
Menno Liebregts, Joscelyn Savanna Slangenberg , Tanja Slangenberg ,
Linda Rijsdijk , Ralph van der Velt , Rikkert van Bergen ,


Big Brother 6 "Together Alone" (2006)
Jeroen Visser , Sabrina Turfboer , Rik Rovers , Tijn Rovers ,
Monique de Roo , Semih Turan , Marcia Schouten , Marlies Otten ,
Micheline de Reus , Etienne Meulhof , Marcel Meulhof, Janine Holder ,
Milica IJpelaar , Hilde IJpelaar en Egbert Schouten.

De Gouden Kooi 2006-2008, spelers en gastspelers.
Jaap ,Brian , Amanda ,Huub , Luc ,Janice , Selène ,
Jeroen Gent , Roekshana , Mike en hond Dilana ,
Ricardo a.k.a. Rachel ,Claire , Lieke , Nadia , Dennis ,
Natasia , Eric , Nicolaas (Niels) , Sylvia , Bart , Ilona ,
Nathanael , Nena , Eveline ,Stephan , Angelique en Noussayr .

Can't Buy Me Love is een Nederlands televisieprogramma
waarin een groep kandidaten, van tussen de 18 en 35 jaar, drie maanden in een luxe villa
wordt opgesloten, waarbij een grote zak geld te winnen, of misschien liefde voor het leven
te vinden is. Het spel gaat om mensenkennis en charme.

Deelnemers CBML 31 Augustus 2008 - 28 November 2008.
Lisa, Fiona, Gisela, Dionne, Anthea, Ziba, Kale Marco, Kelly, Suzanne, Kimberly, Nana, Charlene,
Chelsea, Wendy, Sebastiaan, Siderius, Lise, Benjamin, Rory, Michelle, Fuat, Joyce, Bo, Danny,
Dennis, Joost, Fiona, Loïs, harige Marco, Ribas, Yasmin .



BB2 Koos en Robin.
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=201111&Page=2&BM=219530&PP=1&Cnt=45&Period=1&q=Big%20Brother

Bart, BB1 bij SBS shownieuws 28 januari 2009.



6 keer Big Brother in Nederland . BB6 , Micheline in bad.


BB1, Bart in de jacuzzi.


Big Brother, 2006.




BB-3 Kelly.








BB5-2005, Joost, Lieske.......




BB6-2006
















Gouden Kooi 2006-2008, Amanda en Fries.
























































CBML, 2008 reality wat niet te volgen was via de streams. Spelers Marco en Marco.






DGK, Claire, Huub , Jaap en Eric.


Bedankt Hidiho , Peeet1, DGKtje voor de youtubes , iedereen die in dit topic komt en
Kleinzusje, Spapaars, Snetje, Bsol, Fann , Prospera, John DK, Scanman01, Disana
en Beequeen voor de vele caps/foto's.

De Gouden Kooi, Amanda.


[ Bericht 0% gewijzigd door tuinfluiter op 25-02-2009 01:20:50 (Tot een andere keer in dit topic.) ]
  zondag 22 februari 2009 @ 20:26:34 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66351540
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 22 februari 2009 @ 21:27:30 #3
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_66353683
mooie OP

ff iets anders, je ziet Peter6000 nergens maar hij heeft wel in elk DGK topic de laatste post
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
  zondag 22 februari 2009 @ 21:40:58 #4
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_66354184
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:27 schreef Suikeroom het volgende:
mooie OP

ff iets anders, je ziet Peter6000 nergens maar hij heeft wel in elk DGK topic de laatste post
Suikeroom , Peter6000 lijkt geduldig tot post 299 te wachten.

Kunst van topicafsluiter Peter6000.


  † In Memoriam † zondag 22 februari 2009 @ 22:20:21 #5
128220 Peter6000
pi_66355570
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:40 schreef tuinfluiter het volgende:
Kunst van topicafsluiter Peter6000.

Vijfluik


'Vijfluik' contains the following parts:

  • Standing and waiting
  • Have you ever see a fish?
  • Horizon
  • Grassland
  • Raptors
  •   zondag 22 februari 2009 @ 22:27:49 #6
    162917 tuinfluiter
    Ene FOK!ker is de andere niet.
    pi_66355841
    De Gouden Kooi 2006-2008, Jaap.
      maandag 23 februari 2009 @ 22:41:11 #7
    162917 tuinfluiter
    Ene FOK!ker is de andere niet.
    pi_66390882
    23 februari 2009, in De Spits.

    Op het artikel kun je klikken om het te vergroten, maar is wat onduidelijk te lezen.





    De erfenis van tien jaar reality-tv

    Terwijl de herinnering aan Big Brother in thuisland Nederland bijna is weggevaagd, kondigt een doodzieke ex-deelneemster in Groot-Brittannië aan te willen sterven onder het oog van de camera waar ze kennelijk niet meer zonder kan. Het baanbrekende tv-format viert dit jaar zijn tiende verjaardag. Wat is er over van de hype en wat heeft het ons gebracht?

    DOOR CONSTANCE VAN AMSTEL EN GRIETEKE MEERMAN

    Tien jaar geleden had Bart Spring in ’t Veld uit de eerste editie van Big Brother geen idee waar hij in beland was. Terwijl heel Nederland aan de buis gekluisterd zat, vroegen hij en zijn huisgenoten zich af of er überhaupt wel iemand zat te kijken. Inmiddels weet de winnaar van het eerste seizoen, die momenteel bezig is met een documentaire over het televisiefenomeen, wel beter. „Willem wilde zijn leven ontvluchten. Er even anoniem tussen uit. Dat had hij, maar wij allemaal, verkeerd ingeschat. Wij gingen er echt niet vanuit dat we beroemd zouden worden."

    Hummie van der Tonnekreek was als hoofdredactrice nauw betrokken bij het programma van John de Mol en Paul Römer. De voormalige roddelkoningin houdt zich al jaren niet meer bezig met de moeder aller realityshows, maar is er nog altijd trots op: „Na Big Brother is de toon gezet. Het genre is wereldwijd niet meer weg te denken."

    Op de vraag wat er over is van de hype kan ze kort zijn. „Simpel, die is er nog steeds. In Nederland is dat misschien niet, maar in de rest van de wereld is het nog steeds groot." Van der Tonnekreek denkt dat Nederland er binnenkort ook weer aan moet geloven. „Ik weet bijna zeker dat het op een bepaald moment weer terugkomt."

    Kleine kans, zegt realitytelevisiedeskundige Maarten Reesink die de hype rond Big Brother als eerste signaleerde. „Heel misschien dat het hier over tien of vijftien jaar weer eens op de buis komt, net zoals op dit moment programma’s als In De Hoofdrol weer terugkomen. Retrotelevisie." Persoonlijk is hij daar niet erg rouwig om. „Na tien jaar is ook Big Brother niet erg vernieuwend meer."

    Volgens Reesink is er een verklaring voor waarom de show in het land van oorsprong niet meer wordt gewaardeerd. Dat komt volgens hem doordat er te veel varianten kwamen. „Op den duur kreeg je bijvoorbeeld Big Brother the Battle, met een arme en een rijke groep. Dat hadden ze niet moeten doen. Het is kapot geëxperimenteerd. In Groot-Brittannië bleef het back tot basic, waardoor de kracht van het format behouden bleef."

    In relatie tot het almaar voortdurende succes in het buitenland zijn Reesink en Van der Tonnekreek het overigens over een ding met elkaar eens: volgens hen is de aangekondigde reality-sterfscène van de Britse Jade Goody geen exces. „In het dagelijks leven is doodgaan toch ook geen exces? Er gaan de hele dag mensen dood", zegt Reesink. „Als BNN het doet is het oké. Maar als het met Big Brother te maken heeft, is het ranzig." Van der Tonnekreek benadrukt dat dat het programma los staat van Goody’s keuze. „Ik vind het jammer dat er gelijk weer zo’n sensatielink wordt gelegd. Ze zit niet meer in het programma en doet wat ze zelf wil."

    Hoewel het reality-format in zijn puurste vorm hier is verdwenen, heeft het wel degelijk zijn sporen achtergelaten in het nationale tv-landschap. Volgens Reesink heeft het zelfs de totale televisie-industrie veranderd. „Wat het ons heeft geleerd, is dat met formats groot geld te verdienen is." Bovendien heeft het de weg gebaand voor een nieuwe soort reality-tv, die de zaterdagavond volledig heeft overgenomen. „Voorheen werd op primetime alleen fictie uitgezonden, nu zijn dat competitieshows als Holland’s got Talent en X Factor." En vergeet niet, merkt hij op, dat Big Brother voor altijd een verbond heeft gesloten tussen televisie en internet.

    Een perfect voorbeeld van dat huwelijk is De Gouden Kooi, het redelijk populaire doch totaal verguisde kindje van Big Brother-bedenker John de Mol. Van der Tonnekreek en Reesink maken er korte metten mee: „Als je me vraagt wat ik echt ranzig vond, dan is dat het wel", zegt Reesink. Bovendien klopte het format niet, stelt Van der Tonnekreek. „Er was bijvoorbeeld geen tijdspanne." Daarnaast had de kijker minder invloed en waren er meer regels, voegt Reesink eraan toe. „Net twee dingen die Big Brother zo succesvol maakten."

    Dieptepunten te over, maar gelukkig leverde een decennium van reality-tv ook hoogtepunten op. Reesink noemt Patty’s Posse, een variant waarin het voor het eerst niet om gewone mensen, maar om een bekendheid draaide. Van der Tonnekreek houdt het op haar eigen succes. „Mijn hoogtepunt is Big Brother 1. Als ze me zouden vragen, zou ik het zó weer doen", belooft ze.

    Het hoogtepunt van Bart Spring in ’t Veld ligt voor de hand: het winnen van die 250.000 gulden.„Iedereen herinnert zich het moment dat ik in mijn gele T-shirt en oranje broek door het vuurwerk heen naar buiten kwam rennen", aldus de inmiddels 32-jarige ex-militair. „Geweldig!"

    Op een comeback hoeven we echter niet te rekenen: „Al bieden ze me tien miljoen, ik doe het echt niet meer."

    [ Bericht 0% gewijzigd door tuinfluiter op 24-02-2009 01:06:17 (Artikel uit de Spits erbij .) ]
      dinsdag 24 februari 2009 @ 01:51:50 #8
    162917 tuinfluiter
    Ene FOK!ker is de andere niet.
    pi_66396120
    DGK, Lieke.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 09:14:47 #9
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66398614
    Wat een OP, Fluiter!
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      dinsdag 24 februari 2009 @ 11:27:25 #10
    157749 verified  dieenebart
    je weet wel
    pi_66402095
    Cool!

    Dat filmpje dat Sabine en ik genomineerd zijn heb ik echt al vijfhonderd keer gezien
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')