abonnement Unibet Coolblue
pi_66346869
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd op zoek naar een huurwoning in Den Haag. Nu dacht ik dat het niet moeilijk zou zijn iets te vinden, maar het tegendeel blijkt waar.
Ik heb nu samen met een vriendin een woning van de sociale woningbouw. Ik wil alleen erg graag een eigen woonruimte, aangezien ik net ben afgestudeerd en nu een vaste baan heb.
Nou heb ik me op verschillende plekken ingeschreven (duinzigt, directwonen, grotelei, etc), maar dat schiet nog niet echt op. Bij woonnet-haaglanden.nl sta ik nog te kort ingeschreven om in aanmerking te komen voor een woning.
Ik zoek een 3 à 4 kamer appartement en kan hier maximaal ¤600,- excl. gas/water/licht voor neerleggen.

Heeft iemand misschien een tip voor me?
  zondag 22 februari 2009 @ 19:19:19 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66349418
Tenzij je in echt slechte buurten wil gaan wonen, gaat het je niet lukken.
Je eisen zijn te hoog en wat je ervoor wil betalen is te weinig.

Had je al een idee in welke wijk(en) je wil gaan wonen?
Psrticuliere huur is duur in Den Haag, zeker met alle expats e.d.
Probeer anders eens in Leidschendam of Rijswijk, misschien is daar wel iets te vinden. Of je een 3 a 4 kamerwoning krijgt voor die prijs, betwijfel ik echter.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66364296
Wat hierboven staat. Als je te kort ingeschreven staat om in aanmerking te komen via woonnet haaglanden, ben je aangewezen op particuliere verhuur. Bijvoorbeeld inderdaad directwonen.nl, allerlei verhuurmakelaars en mensen die zelf via marktplaats etc. aanbieden.
Daar kan best wel eens wat voor je tussen zitten, 600 euro p/m voor 3, 4 kamers wordt wel krap vrees ik.
pi_66364674
Een drie- a vierkamer appartement? Dat gaat je niet lukken voor dat bedrag vrees ik. 2/3 kamer is realistischer. Ik denk dat je zal uitkomen op 50m2.
Probeer eens via makelaars in Den haag, zoals Kervezee, Belderbos, etc. Ik denk dat je daar de grootste kans hebt.
En kan je op je werk een briefje ophangen bij de koffieautomaat, of op intranet een oproepje plaatsen? Laat zoveel mogelijk mensen weten dat je woonruimte zoekt.
pi_66365844
http://extern.realworks.nl/www.heule.nl/aanbod.cfm?forsale=false

http://www.dejongmakelaardij.nl/ heeft wat woningen in jouw prijsklasse

http://www.devilee.nl/aan(...)willemstraat_23.html

http://www.devilee.nl/aanbod/08026806147/akeleistraat_124_-i.html

http://www.homerun.nl/details.php?ID=265

http://www.belderbos.nl/content.php?ct=AANB&ucobjecten=1&pricefrom=0&priceto=1000000&isbuy=0&pp=1 --> iets te duur, maar gewoon in de gaten houden

http://www.funda.nl/huur/s-gravenhage/0-700/

http://www.vbo.nl/zoekhuur_resultaat.aspx?pagenumber=0&sort=0

Mijn tip is vooral, google naar makelaars in den haag, bezoek hun "huurwoningen"page..
bookmark deze allemaal , en loop er elke dag even doorheen.. ( mocht funda / vbo je niets opleveren )

Kom je toch vaak wel wat leuks tegen..

Gr

[ Bericht 29% gewijzigd door realbase op 23-02-2009 10:25:10 ]
pi_66370282
Bedankt voor alle tips en links naar makelaars. Jullie hebben inderdaad gelijk, mijn eis is misschien te groot. Had toch niet helemaal aan zien komen dat een huurwoning zo duur kon zijn (gezien mijn huidige 4-kamer appartement via de woningbouw voor ¤359,- excl).
Bij devilee heb ik me inderdaad al ingeschreven voor een woning en funda en vbo kende ik al, maar de overige links niet.
De zogenaamde "slechte" wijken vind ik in principe geen probleem. Ik heb al eerder in laakkwartier gewoond en ik woon nu in Moerwijk (valt dat onder slechte wijken?), een voordeel is dat deze wijken dichtbij het centrum zijn.
Maar ik ga zeker wat doen met de tips en zoek gewon fanatiek verder.
pi_66370812
je kan bij metterwoon kijken. ze verhuren bijv. op de escamplaan 3 kamerwoningen voor 650,- incl. voorschot stook-en service kosten..

succes
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  maandag 23 februari 2009 @ 14:18:17 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66373237
Hetzelfde probleem heb ik ook al een paar keer gehad in DH, mijn eerste huis koch ik omdat er geen huurhuizen beschikbaar waren. Vorig jaar wilde ik weer een huurwoning, maar niets te vinden (sommige mesne staan serieus al 10 jaar ingeschreven voordat ze een huurhuis krijgen....).
Toen maar weer een appartement gekocht omdat mijn maandlasten dan net zo hoog zijn als die bij een huurhuis in de sociale sector.
Dus: waaarom niet kopen? (kun je ook een eigen verbouwingstopic starten )
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66374824
Waarom geen huis kopen? In Morgenstond staan regelmatig grote 3 kamerwoningen te koop voor 125000 euro. In Zoetermeer kun je trouwens voor +/- 500 euro een grote 4/5 kamerflat huren per maand. Omdat het aanbod daar vrij groot is kom je ook sneller aan de beurt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 23 februari 2009 @ 15:03:11 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66374921
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:00 schreef dahei het volgende:
Waarom geen huis kopen? In Morgenstond staan regelmatig grote 3 kamerwoningen te koop voor 125000 euro. In Zoetermeer kun je trouwens voor +/- 500 euro een grote 4/5 kamerflat huren per maand. Omdat het aanbod daar vrij groot is kom je ook sneller aan de beurt.
Morgenstond... is wel een beetje het einde van de wereld, das echt niet leuk wonen. En wie wil er in Zoetermeer wonen?
Ikzelf heb oa in Laak en de Bomenbuurt gewoond, in de laatste staan heel betaalbare (opgeknapte) starterswoningen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66379381
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:03 schreef error_404 het volgende:

[..]

Morgenstond... is wel een beetje het einde van de wereld, das echt niet leuk wonen.
Het is echt 1 of 2 kilometer verder van het centrum dan moerwijk. Overigens heb je ook in Moerwijk woningen in dezelfde prijsklasse.
quote:
En wie wil er in Zoetermeer wonen?
Genoeg mensen, aangezien het de op twee na grootste stad van Zuid-Holland is. Alleen Rotterdam en Den Haag zijn groter. Mij bevalt het prima. Ik ben binnen 15 minuten in Den Haag centrum als ik daar moet zijn.
quote:
Ikzelf heb oa in Laak en de Bomenbuurt gewoond, in de laatste staan heel betaalbare (opgeknapte) starterswoningen.
Tja, de bomenbuurt is wel ok, maar vaak toch ook weer duur. Laak is goed te betalen, maar daar zou ik dood nog niet gevonden willen worden. Als je er echter gaat wonen is die kans een stuk groter dan in Morgenstond.
Misdaadcijfers:
Morgenstond
Berovingen op straat: 36
Overvallen: 0
Moorden: 6
Laak
Berovingen op straat: 112
Overvallen: 6
Moorden: 37
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 23 februari 2009 @ 17:24:36 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66379559
Ja, de zoontjes van mijn achterbuurvrouw bleken jaren lid te zijn van een of ander fout terroristen-wannabee-groepje.... Maar toen was ik er al een jaar of wat weg gelukkig, zou er nu ook niet meer willen wonen.
Mijn punt wat betreft Morgenstond is dat er gewoon niets te beleven valt (je cijfer tonen het aan ); het is erg veel van dezelfde bouw, met dezelfde soort mensen en dezelfde straten, gewoon niet leuk.
Tja Zoetermeer... daar zal ik gewoon lekker mijn mond over houden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66379796
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:24 schreef error_404 het volgende:
Ja, de zoontjes van mijn achterbuurvrouw bleken jaren lid te zijn van een of ander fout terroristen-wannabee-groepje.... Maar toen was ik er al een jaar of wat weg gelukkig, zou er nu ook niet meer willen wonen.
Mijn punt wat betreft Morgenstond is dat er gewoon niets te beleven valt (je cijfer tonen het aan ); het is erg veel van dezelfde bouw, met dezelfde soort mensen en dezelfde straten, gewoon niet leuk.
Tja Zoetermeer... daar zal ik gewoon lekker mijn mond over houden.
Ik snap wel wat je bedoeld en waarom je Zoetermeer ook niet interessant vind. Als je jong bent, van stappen houdt en drukte om je heen wilt moet je niet in Zoetermeer of Morgenstond gaan wonen. Er zijn echter ook mensen die van rust houden en de drukte op willen zoeken op momenten dat ze dat willen. Voor die groep kan het wel interessant zijn om daar te gaan wonen.
Ach.. Ieder zijn smaak...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 23 februari 2009 @ 17:36:01 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66379931
Nou, zo jong ben ik ondertussen niet meer hoor, ik hou ook zeker van de rust, daarom woon ik er ook niet meer...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66384025
De bomenbuurt is duur hoor. Een redelijke wijk om te zoeken is misschien wel Rustenburg/Oostbroek.
pi_66384729
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:36 schreef error_404 het volgende:
Nou, zo jong ben ik ondertussen niet meer hoor, ik hou ook zeker van de rust, daarom woon ik er ook niet meer...
"Wij" de ouden van daagen
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 23 februari 2009 @ 23:45:52 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66393358
In Den Haag Zuid West is/wordt trouwens heel veel plat gegooid en weer opgebouwd. Veel appartementen zitten daartussen met vrij lage huren of lage koopprijs. Als de buurt je niet zo uitmaakt, maar wel dichtbij het centrum wil zitten is dat misschien een optie? Je kreeg een tijdje geleden (misschien nu nog?) zelfs een half jaar gratis huren als je er een contract tekende.

Wel grappig trouwens, die pro/anti Zoetermeer discussie, persoonlijk zou ik er ook niet dood gevonden willen worden, maar ken genoeg mensen die er nooit meer weg willen. Net als koriander, either you love it or you hate it
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66393438
Wij hadden via Directwonen binnen een maand een leuk huisje, op zich is het wel te doen hoor!
pi_66398636
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:45 schreef BBQ-kip het volgende:
Wel grappig trouwens, die pro/anti Zoetermeer discussie, persoonlijk zou ik er ook niet dood gevonden willen worden, maar ken genoeg mensen die er nooit meer weg willen. Net als koriander, either you love it or you hate it
Inderdaad, ieder zijn smaak. Wat mij overigens het meest bevalt aan Zoetermeer is, dat je met de auto snel van A naar B komt. In Den Haag stond ik continue voor rode stoplichten of kleine files. Als ik van Den Haag Zuid-West waar ik woonde naar het Centrum van Den Haag met de auto ging, deed ik daar 40 minuten over in de spits. Nu rij ik van Zoetermeer naar Den Haag Centrum in 20 minuten. Ik vind dat wel grappig.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:44:33 #20
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_66680614
Ik woon in Laak, midden tussen de terroristen Gebeurt niet zoveel, maar ik kom dan ook zelden buiten. Praktisch vind ik de Appie in de buurt die elke dag open is en op de fiets zit ik binnen tien minuten in het centrum.
Het enige ongemak is dat er nogal veel hondenpoep ligt, da's vies en dat het soms flink zoeken is naar een parkeerplek. Vind het verder een redelijk gemeleerde buurt, er woont vanalles en er is geen dominante etnische groep bijvoorbeeld. Bovendien is het gratis parkeren.

Ik heb een drie kamer (voorheen vier) app. van ongeveer 60m2. Aparte keuken, apart toilet, aparte badkamer, slaapkamer, kastenkamer en grote woonkamer (die eerst een ensuite kamer was maar waar men de deuren uit heeft gehaald) en een balkonnetje voor 427 ex.
Via www.makas.nl gevonden. Op hun site is niet alles te zien maar je kan het beste even bellen.

Wellicht komt het appartement onder mij vrij binnen afzienbare tijd trouwens (ik zit op de bovenste, 2e, etage). Afzienbaar als in rond de zomer dit jaar. Daar woont een vriendin/oud-studiegenoot en ze gaat met haar vriend samenwonen in Amsterdam.
Ik waarschuw je wel dat ik nogal eens een film kijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Elegy op 04-03-2009 09:52:20 ]
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_66681301
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:03 schreef error_404 het volgende:

[..]

Morgenstond... is wel een beetje het einde van de wereld, das echt niet leuk wonen. En wie wil er in Zoetermeer wonen?
Ikzelf heb oa in Laak en de Bomenbuurt gewoond, in de laatste staan heel betaalbare (opgeknapte) starterswoningen.
Dit is wel erg overdreven, einde van de wereld :p

Als de Stede/dreeven nu genoemd werden.

Ik woon nu trouwens in Mariahoeve, lekker rustig en met 10~12 minuten in het centrum met het openbaar vervoer.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:09:50 #22
64792 Mryc
play me one more song
pi_67054205
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!
Ik heb echter een grote verassing gehad in de tussentijd: mijn huisgenoot heeft ergens anders een kamer gevonden en vertrekt nu zelf. Dat betekent dat ik ons 4-kamer appartement voor mezelf kan houden. Dat scheelt natuurlijk wel heel wat gedoe.
Heb overigens wel goede ervaringen gehad met directwonen.nl en haaglandenhuren.nl. Ze bieden hier en daar toch wel wat goedkopere huurwoningen aan. Al blijft het woningaanbod in die prijscategorie toch wel lastig.

Ik ken ook wel wat mensen wonen die in Zoetermeer wonen en ze zijn toch wel erg te spreken over de stad. Uit onderzoek naar de meest gezinvriendelijke stad, is Zoetermeer overigens op nr. 3 terechtgekomen. Het schijnt helemaal voor een jong gezin erg aantrekkelijk te zijn om te wonen.
pi_67551624
ik heb mijn oude studio gehuurd via vesting vastgoed..
die hebben best grappige dingen af en toe en als je af en toe kijkt zit er soms best wat betaalbaars tussen..
dat van mij was destijds ook niet zo duur!
succes!
pi_67551667
wijzigen niet mogelijk maareh inmiddels voorzien dus succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')