abonnement Unibet Coolblue
pi_66309119
In de periode van 25 april - 2 mei ga ik met een stel goede vrienden een paar dagen op stedentripje. We vliegen met Ryanair vanaf Dusseldorf en we kunnen kiezen uit de volgende steden:

  • Stockholm
  • Oslo
  • Londen
  • Berlijn
  • Riga
  • Wroclaw
  • Bydgoszcz

    Wat we graag willen is een leuk uitgaansleven, lage prijzen (studenten he....) en daarnaast een paar interessante dingen om te doen overdag.

    Nu ben ik niet zo heel erg thuis in die steden, behalve in Londen ben ik in geen van allen geweest. Stockholm schijnt heel mooi te zijn maar ook duur, Riga lijkt mij heel gaaf en goedkoop.

    Welke stad raden jullie aan?
  •   zaterdag 21 februari 2009 @ 11:55:43 #2
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_66309316
    Als jullie studenten zijn.....

    Een weekje groningen kan ook als het gaat om steden strip met die wensen die je hebt, je kan landen op eelde airport

    Even zonder gekheid, van deze steden zou ik stockholm doen. Even naar het stadhuis. Dat is even een voorproefje voor een waardering die je daar kan krijgen zo tegen het einde van je academische carriere.(nobelprijs uitreik plaats)

    Maar verder lijkt het op weg gaan om het weg gaan ofzo.
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
      zaterdag 21 februari 2009 @ 12:01:59 #3
    128056 MrManiak
    Mijn post is interessanter
    pi_66309466
    Berlijn. Hele mooie plek om eens flink geschiedenis te snuiven .
    Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
    Mijn (inte)r(e)views!
      zaterdag 21 februari 2009 @ 12:02:23 #4
    39631 GoeRoe86
    Libera eas de ore leonis!
    pi_66309778
    Ben in Berlijn en Stockholm geweest. Allebei leuk.

    Die onderste drie plaatsen ga ik even Googlen, want we willen misschien dit jaar weer weg met een groepje meiden.
      zaterdag 21 februari 2009 @ 12:17:26 #6
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66309871
    Waarom staat München er niet tussen?
    pi_66309968
    berlijn is erg mooi
    veel te zien, goed eten
    uit een aspergernest
      zaterdag 21 februari 2009 @ 12:22:36 #8
    243947 Pieter.
    Pjederdy / PDD
    pi_66310028
    Skip de vlucht en blijf in Dusseldorf! Hartstikke leuke stad!
    pi_66310130
    Van deze steden zou ik Berlijn kiezen. In de andere steden ga je je niet een week vermaken als groep arme studenten. Tweede keus zou zeker Riga zijn, omdat je dan nog makkelijk naar het strand kan en je net wat meer kans op goed weer hebt dan Oslo (derde keus), wat ook strand heeft, maar weer veel duurder is.

    Naar Berlijn kun je makkelijker met de trein, maar dan moet je wel snel boeken. En ook oppassen met de 1 mei demonstraties daar.
    pi_66310420
    Berlijn
    Of Dublin en vanaf Eindhoven vliegen.
    pi_66310692
    Lijkt me duidelijk, Berlijn! Niet duur, beste uitgaansleven van Europa en ook overdag heel veel te doen!
    Stockholm en Oslo zijn leuk, de mensen zijn supertof maar natuurlijk wel prijzig, Riga is aardig maar een beetje overschat, onveilig en allang niet goedkoop meer. Wroclaw ben je snel uitgekeken en je moet maar van dronken Polen houden... , Bydgosz ken ik niet,

    Berlijn for the win!
    pi_66310841
    Berlijn is leuk en bovendien goedkoop.
      zaterdag 21 februari 2009 @ 12:53:37 #13
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66310902
    Berlijn en Londen zijn de enige van het rijtje waar ik zelf ervaring mee heb, en dan zeg ik ook Berlijn. Geweldig weekend gehad daar.
    pi_66312460
    Berlijn is mij erg bevallen. ben er nu in totaal drie keer geweest.
    pi_66314045
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 11:45 schreef PAA-053 het volgende:
    Riga lijkt mij heel gaaf en goedkoop.
    Die vlieger gaat helaas niet echt op, dat het goedkoop is dan
    pi_66314531
    Vorig jaar met twee vrienden naar Riga geweest (zaterdag heen, zondag terug), was super... echt de beste party city waar ik ooit ben geweest.
    pi_66318227
    Op Riga en de twee poolse steden na ben ik in alle steden van je lijstje geweest. Ik zou zeker voor Berlijn gaan! Je hebt daar meer dan voldoende culturele activiteiten om overdag te bekijken en een uitgaansleven wat tot in de ochtend doorgaat. Voordeel van Berlijn is ook dat het zeer betaalbaar is, je kan overal goedkoop eten en bovenal goedkoop bier drinken.

    Londen, Stockholm en Oslo zijn stuk voor stuk mooie steden waar je makkelijk een lang weekend kan verblijven. Londen is ook echt te gek, het is wel wat duurder dan Berlijn maar met de huidige koers van het pond valt dat nu ook reuze mee. Dat zou een goede tweede keuze zijn. Stockholm en Oslo zijn ook erg mooi. Stockholm heeft mooie gebouwen, alles ziet er nog goed onderhouden uit, erg schoon en netjes. Verder heeft Stockholm veel musea, dus overdag vermaak je je daar wel. Ik vind het nachtleven wat minder in Zweden, komt misschien ook vanwege de hoge bier prijs, maar gezellige kroegen waar je nachten kan doorhalen heb je er toch wat minder.
    pi_66319447
    Wow, goede reacties Thanks!

    Beetje tegenvaller dat Riga zo duur blijkt te zijn, had ik niet verwacht. Heb een aantal verhalen over de Baltische staten gehoord, bijzondere landen, goedkoop maar ook arm en achterstallig. Dat leek me erg interessant dus ik wil sowieso nog wel eens die kant op.

    Verder wordt Berlijn veel genoemd! Ik had verwacht dat Berlijn duur zou zijn maar blijkbaar ben ik dus niet zo goed op de hoogte van de prijzen in Europese steden Uitgaansleven daar is natuurlijk beroemd. Maar Berlijn heeft weer minder blonde vrouwen dan Zweden

    Ik ga het eens even in de groep gooien. In ieder geval bedankt voor de reacties tot zover!
      maandag 23 februari 2009 @ 17:09:24 #20
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_66379047
    Zeker Berlijn! Genoeg interessante dingen te doen, als in Musea, overblijfselen van de Berlijnse muur, bunkers. Verder heb je sfeer, in de tijd dat je gaat zijn de Biergarten weer open en dat betekent halve liters bier voor een schijntje! Goedkoop eten kun je ook zeker in bijvoorbeeld de Bergmannstrasse maar je kunt ook een weggooibarbecue kopen en in het park een feestje bouwen onder de locals .

    In het uitgaansleven ook veel variatie. Grote internationale clubs tot concerten in een stoffig cafe. En als je er toch bent 1 mei... Neem even een kijkje in de Oranienstrasse .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_66381664
    Belijn is mij tegengevallen. het uitgaan is er wel super (en goedkoop).
    Maar het centrum had bij mij niet de uitstraling van bijvoorbeeld Parijs, Londen of NY. Een beetje een rommeltje met al die bouwstijlen door elkaar.
    pi_66474556
    Het uitgaan in Berlijn is super! Maar van het straatbeeld in Berlijn kom je nou niet bebaald in een feesstemming. Ik vind het een enorme grauwe stad en op elke hoek van de straat wordt je herrinnert aan de oorlog. Ik zou er niet snel nog eens heen gaan. Tis leuk het een keer gezien te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.
    groetjes
    pi_66477859
    Tijdje terug met 12 man in Riga geweest. Op zich wel een leuke stad, maar het centrum is vrij klein en ik had het qua architectuur ook redelijk snel gezien.
    Uitgaan is wel tof al moet je oppassen waar je heen gaat. Op inernet zijn een aantal tenten te vinden waar je niet moet zijn en de amerikaanse ambassade raadt er zelfs enkele af Iets met hoeren en dat je voor wat biertjes 140 euro moet betalen voor je weer weg mag. Verder is het meestal iets van 2 euro a 2.50 euro voor een halve liter voor zover ik me herinner Ook zit er ergens een kroegje waar je literpullen krijgt voor 2.25 euro
    Als je dus puur in de kroeg wilt hangen en overdag een klein beetje rond wil lopen is het prima te doen.
    Too much is never enough!
    pi_66481468
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Traveling_Skippy het volgende:
    Het uitgaan in Berlijn is super! Maar van het straatbeeld in Berlijn kom je nou niet bebaald in een feesstemming. Ik vind het een enorme grauwe stad en op elke hoek van de straat wordt je herrinnert aan de oorlog. Ik zou er niet snel nog eens heen gaan. Tis leuk het een keer gezien te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.
    groetjes
    Dit dus, +1 voor mij om niet snel daar weer terug te komen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')