je begint meestal vrij simpel, wangslijmvlies cellen of doorsneden van stengels bijv. Bij de stengels kun je gaan kijken naar de positie van de vaatbundels. Je zult dan zien dat deze echt op een bepaalde manier gerangschikt liggen. Het probleem is om echt dingen zichtbaar te maken zoals DNA zul je bepaalde kleuringen moeten toepassen en om de boel te interpreteren heb je weer literatuur nodig.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:22 schreef Beckster het volgende:
mighty_myte: Ik heb geen mensen in m'n kennissenkring met dit soort interesses. Sterrenwacht is op zich geen gek idee, ik ga eens kijken of hier zoiets in de buurt zit.
bioloogje: Superveel kennis heb ik niet, maar zou het op zich wel interessant vinden. Daarom zou ik wat meer willen weten wat nou bijvoorbeeld leuk is om te bekijken onder een microscoop...
Waarschijnlijk is de pc interface enigzins beperkt hier, ik denk dat je de plaatjes via een USB stick over moet zetten, maar als dat scherm dat erop zit alle functionaliteit heeft die je wilt dan is dat geen probleem. Wat wel een nadeel kan zijn is dat je alleen via dat scherm kunt kijken en niet direct met het oog.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:18 schreef Beckster het volgende:
Op zich een leuke winkel en ik geloof dat ik iets heb:
http://www.benel.nl/produ(...)op_lcd_40x1600x.html
Ziet er leuk uit, USB aansluiting, maar is het ook wat? En wat heb ik verder nog nodig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |