index       theater, taal & kunst
PI Je eigen 'kunst'
Topicgallery™ :
godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 14:54 (#1) 

Als er al zo'n topic is, gelieve me in de juiste richting te wijzen incl. slotje op deze, ik heb gezocht maar weet eerlijk gezegd niet goed waar ik naar moet zoeken dus, zonder resultaat.

Ik mag graag zelf zo nu en dan een paar potloden tevoorschijn halen, en ik vraag me af of er nog meer kunstzinnige FOK!kers zijn. Vast wel, iemand die iets wil posten? TS begint:

Beetje slechte scans.

"Onwerkelijkheid kan vaak de werkelijkheid beter neerzetten dan de werkelijkheid zelf."

CaseyCopa
donderdag 19 februari 2009 @ 14:57 (#2) 

kvind ze wel mooi.

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 14:59 (#3) 

Dank.

"Onwerkelijkheid kan vaak de werkelijkheid beter neerzetten dan de werkelijkheid zelf."

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] donderdag 19 februari 2009 @ 15:00 (#4) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:54 schreef godigita het volgende:
Als er al zo'n topic is, gelieve me in de juiste richting te wijzen incl. slotje op deze, ik heb gezocht maar weet eerlijk gezegd niet goed waar ik naar moet zoeken dus, zonder resultaat.
Dit topic is prima hoor
En leuk werk!!

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?

Nadinarama
donderdag 19 februari 2009 @ 15:02 (#5) 

Mooi werk. Tip om er een passepartout voor te zetten. Als het omkaderd is zal het er nog sterker uitzien, waarschijnlijk.

Ik ben zeker kunstzinnig en ga binnenkort mijn leven omgooien om aan die verrekte neiging tot schilderen toe te geven. Maar ik heb nog geen scans of afbeeldingen van mn werk op dit moment.

Zit zelf ook al naar een platform te kijken, ben benieuwd wat er uit komt.

MrData
donderdag 19 februari 2009 @ 15:03 (#6) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef CaseyCopa het volgende:
kvind ze wel mooi.
ik ook

meer posten!

"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)

genakt
donderdag 19 februari 2009 @ 15:04 (#7) 

mooi gemaakt

Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef yvonne het volgende
*;

CaseyCopa
donderdag 19 februari 2009 @ 15:05 (#8) 

normaal hou ik echt helemaal niet van kunst, en helemaal niet van die rotzooi van nu. Maar dit toch wel

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 15:06 (#9) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:03 schreef MrData het volgende:
ik ook

meer posten!
Hoi collega

Ik heb alleen maar scans van schetsen verder.

Bedankt allemaal.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 15:17 (#10) 

Mooie tekeningen/schilderijen

Vind de bovenste het mooist
Alleen beetje jammer van de 'vlekken', er is water op gekomen ofzo?

De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
http://www.privacybarometer.nl/
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Overzicht vrijheid- en democratie-inperkende maatregelen

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 15:21 (#11) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:17 schreef Crazy Harry het volgende:
Alleen beetje jammer van de 'vlekken', er is water op gekomen ofzo?
Haha, dat is de stijl waar ik voor kies. De 'vlekken' zijn thee, waar ik mijn papier eerst mee 'bevlek', zeg maar. De rest is ook d.m.v. aquareltechnieken, dus er is wel wat water aan te pas gekomen.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 15:30 (#12) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:21 schreef godigita het volgende:

[..]

Haha, dat is de stijl waar ik voor kies. De 'vlekken' zijn thee, waar ik mijn papier eerst mee 'bevlek', zeg maar. De rest is ook d.m.v. aquareltechnieken, dus er is wel wat water aan te pas gekomen.
Daar zat ik al over te twijfelen of dat het expres was omdat het op sommige plekken wel goed werkt

Wat is je visie achter de schilderijen? Wil je ze gewoon zo mooi mogelijk maken of zit er nog een gedachte achter waarom je op een bepaalde manier de schilderijen maakt en technieken gebruikt (zoals bijvoorbeeld het water/thee).

De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 15:44 (#13) 

Leuke vraag.

Ik hou niet erg van binnen de lijntjes kleuren. Ik vind het leuker om iets een accent te geven dan om het daadwerkelijk echt in te kleuren en zo vorm te geven. Vandaar dat ik de voorkeur geef aan simpele lijnen met donkere accenten en aanzetten. Ik doe de thee eerst, en daarna begin ik pas met iets schetsen, en probeer met de vlekken te werken en ze te gebruiken. Soms bepalen de vlekken hoe het figuur ontstaat, en soms doe ik gewoon wat ik zelf wil en geven ze een extra dimensie aan de tekening. Vind ik dan.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 16:24 (#14) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:44 schreef godigita het volgende:
Leuke vraag.

Ik hou niet erg van binnen de lijntjes kleuren. Ik vind het leuker om iets een accent te geven dan om het daadwerkelijk echt in te kleuren en zo vorm te geven. Vandaar dat ik de voorkeur geef aan simpele lijnen met donkere accenten en aanzetten. Ik doe de thee eerst, en daarna begin ik pas met iets schetsen, en probeer met de vlekken te werken en ze te gebruiken. Soms bepalen de vlekken hoe het figuur ontstaat, en soms doe ik gewoon wat ik zelf wil en geven ze een extra dimensie aan de tekening. Vind ik dan.
Met de thee maak je het zo te lezen voor je eigen erg leuk
Dat de thee een extra dimensie geeft ben ik het zeker met je eens.

Het gaat je puur om het figuur, of ook de sfeer die je schilderij uitstraalt?
Op zich kan ik best veel uit je eerste schilderij halen, bijvoorbeeld dat de afgebeelde vrouw teleurgesteld is, maar ik vraag me dus af of dat je bedoeling is geweest...

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 16:30 (#15) 

Ik heb meestal wel een idee welke kant ik op wil, maar ik moet zeggen dat uitdrukkingen vaak 'ontstaan'. Dat heeft wel te maken met mijn gemoedstoestand als ik er mee bezig ben, maar soms komt het op een of andere manier anders beter uit en ga ik daarmee verder. Ik ben wel een erge gummer, moet ik zeggen.

En daarom is juist deze manier van werken leuk voor me, als ik uit het schetsstadium kom moet ik echt al die controle loslaten, en soms gaat het ook heeel erg mis.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 17:34 (#16) 

Om te voorkomen dat het teveel slowchat/kapen van het topic wordt, heb ik je een pm gestuurd.

TheMagnificent
Historia magistra vitae est
[ Moderator ] donderdag 19 februari 2009 @ 22:46 (#17) 

Erg mooi TS.

Ik TVP even. Kijken of ik later bij kan dragen aan dit topic.

Morrigan
||||||||
donderdag 19 februari 2009 @ 23:42 (#18) 

Ik ben ook benieuwd naar wat andere gaan posten.

Ein, Zwei, Polizei

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] vrijdag 20 februari 2009 @ 07:28 (#19) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:34 schreef Crazy Harry het volgende:
Om te voorkomen dat het teveel slowchat/kapen van het topic wordt, heb ik je een pm gestuurd.
Slowchat?? Ik heb nog geen slowchat gezien, en kapen al helemaal niet. Het gaat toch nog steeds over het werk van TS?
Ik weet niet waar je pm over ging natuurlijk, maar als het ook over het werk van ts ging dan kan dat prima hier hoor (tenzij je het liever privé wild houden natuurlijk)

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

CaseyCopa
vrijdag 20 februari 2009 @ 07:39 (#20) 

quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 07:28 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Slowchat?? Ik heb nog geen slowchat gezien, en kapen al helemaal niet. Het gaat toch nog steeds over het werk van TS?
Ik weet niet waar je pm over ging natuurlijk, maar als het ook over het werk van ts ging dan kan dat prima hier hoor (tenzij je het liever privé wild houden natuurlijk)
Hij heeft stiekem een afspraakje gemaakt om TS haar werk te bekijken.

godigita
Trollercoaster
vrijdag 20 februari 2009 @ 09:14 (#21) 

Bedankt, TheMagnificent. En nee, het is een hele onschuldige PM.

Ik ben ook benieuwd naar het werk van anderen, hoop dat er snel iets gepost wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door godigita op 20-02-2009 09:20 ]

FANN
vrijdag 20 februari 2009 @ 10:08 (#22) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:54 schreef godigita het volgende:

Ik mag graag zelf zo nu en dan een paar potloden tevoorschijn halen, en ik vraag me af of er nog meer kunstzinnige FOK!kers zijn. Vast wel, iemand die iets wil posten? TS begint:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Beetje slechte scans.
Ik vind ze mooi !

Ik teken / schilder zelf ook maar helaas komen de creaties nooit uit mijn eigen brein.....

ik ''teken / schilder altijd bestaande plaatjes na

Ik heb dan ook altijd grote bewondering voor mensen die dat wel kunnen, gewoon voor een blad of
een doek gaan zitten en zelf iets verzinnen.... bij mij komt er dan helemaal niks........

op zijn minst heb ik toch wel een plaatje nodig, al is het maar een zwart/wit tekeningetje dan kan ik
er zelf nog wat van maken....... maar het blijft ''natekenen'' helaas........

voorbeeld?

en dan maak ik er dit van......

Keep Your Eye On The Sparrow
http://www.friendsofanimals.nl/

godigita
Trollercoaster
vrijdag 20 februari 2009 @ 10:10 (#23) 

Ah, ik hoopte je al hier te zien, ik heb je V&A topic in de gaten gehouden een tijdje terug, ik vind het erg tof. Sowieso heb ik wel iets met pop art.

FANN
vrijdag 20 februari 2009 @ 10:13 (#24) 

quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:10 schreef godigita het volgende:
Ah, ik hoopte je al hier te zien, ik heb je V&A topic in de gaten gehouden een tijdje terug, ik vind het erg tof. Sowieso heb ik wel iets met pop art.
ah....... dank je wel......

nog toffer zou het zijn als ik mijn eigen vreaties kon maken, maar misschien komt dat nog, ben wel
aan het oefenen, maar tegen de ''meesters'' kan ik écht niet op

Morrigan
||||||||
vrijdag 20 februari 2009 @ 14:51 (#25) 

Zeker niet slecht. Ik kan zelf helemaal niet schilderen.

Ein, Zwei, Polizei

godigita
Trollercoaster
dinsdag 24 februari 2009 @ 09:36 (#26) 

Mag ik nog een schets posten? Tevens kick.

Ik wilde dit weekend weer eens iets produceren, maar het komt er gewoon niet van.

FANN
dinsdag 24 februari 2009 @ 19:03 (#27) 

quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:36 schreef godigita het volgende:
Mag ik nog een schets posten? Tevens kick.

[ afbeelding ]

Ik wilde dit weekend weer eens iets produceren, maar het komt er gewoon niet van.
HARSTIKKE MOOI !

het gekke is dat ik dan hier dan weer meteen een popart schilderijtje inzie.....
of in zwart/wit/grijs tinten met alléén de bloem en de mond rood of in de felle lichtenstein kleuren.

ik zou jouw tekening best willen gebruiken om te oefenen hierop kijken of ik hier ook een popartafbeelding van zou kunnen maken... ik zou dan wel ogen en mond bijvoorbeeld veranderen
(niet omdat deze van jou tekening niet mooi zijn, maar om de mijne meer in popart stijl te maken)

zou je dat leuk vinden als ik het ga proberen? of juist niet......?

godigita
Trollercoaster
woensdag 25 februari 2009 @ 11:06 (#28) 

Bedankt! En dat zou ik eigenlijk heel leuk vinden!

FANN
woensdag 25 februari 2009 @ 18:17 (#29) 

quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:06 schreef godigita het volgende:
Tof ! zoveel enthousiasme had ik niet verwacht, ik was bang dat je het een rare vraag zou vinden....

Leuke uitdaginging ik ga nog even goed bedenken welke versie ik ga maken
mijn zwart/wit/grijs/rood versie of de Roy Lichtenstein versie.....

maar eerst natuurlijk even tekenen en dan komt de rest vanzelf wel, ik zal een fotootje posten als het klaar is

ook als het een mislukking wordt.....

weinig reakties trouwens ik had gehoopt dat er meer mensen hun ''''eigen kunst'' zouden hebben gepost,
maar misschien komen ze nog.....

Red_Cat
Je weet wel...
woensdag 25 februari 2009 @ 18:21 (#30) 

Ik gooi hier een Tvptje ! En misschien later nog wel een tekening

Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om

Jed1Gam
laugh it up, fuzzball
woensdag 25 februari 2009 @ 22:45 (#31) 

Die laatste doet me wel een beetje denken aan Alfons Mucha, alleen nog niet volledig afgemaakt.

Wonderful girl! Either I'm going to kill her or I'm beginning to like her.

FANN
donderdag 26 februari 2009 @ 03:53 (#32) 

quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:06 schreef godigita het volgende:
ik heb de tekening op doek gemaakt de zwarte lijnen (grofjes) geschilderd en de Bloem en de mond rood gemaakt
en nu ga ik hem zeker een dag laten staan om na te denken hoe ik verder ga....... in kleurtjes of zwart/wit/grijs

ik wist het niet meer.... kan niet beslissen....... eigenlijk moet ik ze in beide uitvoeringen maken
(maar in gebruik nooit groen in mijn schilderijen, alles wat groen is verander ik altijd van kleur, maar is een beetje moeilijk als het om bladeren gaat maar ja met ''kunst'' kan alles dus ik denk er nog over na......

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] donderdag 26 februari 2009 @ 08:22 (#33) 

quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Die laatste doet me wel een beetje denken aan Alfons Mucha, alleen nog niet volledig afgemaakt.
Ja precies, dat was de naam die ik zocht!!
Ik had ook zo'n reactie toen ik dat laatste werk zag, alleen kon ik niet op de naam komen...

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

godigita
Trollercoaster
donderdag 26 februari 2009 @ 10:19 (#34) 

quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Hmm ja dat zou kunnen, al werk ik wel wat abstracter en moderner dan Mucha.

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
donderdag 26 februari 2009 @ 10:24 (#35) 

Dit is gewoon een spannend topic geworden. Ik vind verder gaan in grijstinten overigens persoonlijk het interessantst. Frank Miller-style

[In•de•pen•dent: (adj.) Not having sold one's life, career, and creative works over to a corporation.]

TheMagnificent
[ Moderator ] donderdag 26 februari 2009 @ 14:41 (#36) 

quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:03 schreef FANN het volgende:

[..]

het gekke is dat ik dan hier dan weer meteen een popart schilderijtje inzie.....
Het is meer Jugendstil.

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
donderdag 26 februari 2009 @ 14:44 (#37) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:41 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het is meer Jugendstil.
Flauw.

[In•de•pen•dent: (adj.) Not having sold one's life, career, and creative works over to a corporation.]

TheMagnificent
[ Moderator ] donderdag 26 februari 2009 @ 14:49 (#38) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Flauw.
Hoezo?

Voorbeeld:

[ Bericht 11% gewijzigd door TheMagnificent op 26-02-2009 14:59 ]

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
donderdag 26 februari 2009 @ 14:52 (#39) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:49 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hoezo?
Ow, het was geen grapje.

Ik denk FANN in het schilderij van godigita (door jou enigszins terecht als jugendstil-achtig aangeduid) meteen een popart schilderij ziet, om zelf te schilderen dus.

godigita
Trollercoaster
donderdag 26 februari 2009 @ 14:52 (#40) 

Nou zeg, net of ik 1 op 1 Alphonse Mucha heb zitten kopieren. Zo veel lijkt het er nou ook weer niet op.

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] donderdag 26 februari 2009 @ 15:08 (#41) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:52 schreef godigita het volgende:
Nou zeg, net of ik 1 op 1 Alphonse Mucha heb zitten kopieren. Zo veel lijkt het er nou ook weer niet op.
Het is ook zeer zeker je eigen werk hoor. Alleen 'het doet denken aan'. Dat is eerder een compliment dan een belediging

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

TheMagnificent
[ Moderator ] donderdag 26 februari 2009 @ 15:15 (#42) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:08 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Het is ook zeer zeker je eigen werk hoor. Alleen 'het doet denken aan'. Dat is eerder een compliment dan een belediging
Precies.

godigita
Trollercoaster
donderdag 26 februari 2009 @ 15:16 (#43) 

Gelukkig. Ik vond alleen de post van pfaf een beetje uitlokkerig. Maar ik ben ook maar heel recent begonnen mijn werk ook te laten zien in plaats van het alleen te maken en voor mezelf te houden, dus ik ben nog een beetje touchy wellicht.

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
donderdag 26 februari 2009 @ 15:28 (#44) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef godigita het volgende:
Gelukkig. Ik vond alleen de post van pfaf een beetje uitlokkerig.
Nu snap ik er niets meer van. Volgens mij wordt hier flink langs elkaar gepraat.

godigita
Trollercoaster
donderdag 26 februari 2009 @ 15:30 (#45) 

Ok, dan moet ik gewoon serieus mijn mond gaan houden. Sorry!

FANN
donderdag 26 februari 2009 @ 20:52 (#46) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:30 schreef godigita het volgende:
Ok, dan moet ik gewoon serieus mijn mond gaan houden. Sorry!
hele discussie barst hier los zie ik......

maar ik zie nog geen foto's van ''eigen kunst''

Kom op mensen..... posten die foto's !

ik ga vanavond weer eens even aan het werk

FANN
zondag 1 maart 2009 @ 18:54 (#47) 

quote:
Op donderdag 26 februari 2009 03:53 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb de tekening op doek gemaakt de zwarte lijnen (grofjes) geschilderd en de Bloem en de mond rood gemaakt
en nu ga ik hem zeker een dag laten staan om na te denken hoe ik verder ga....... in kleurtjes of zwart/wit/grijs

ik wist het niet meer.... kan niet beslissen....... eigenlijk moet ik ze in beide uitvoeringen maken
(maar in gebruik nooit groen in mijn schilderijen, alles wat groen is verander ik altijd van kleur, maar is een beetje moeilijk als het om bladeren gaat maar ja met ''kunst'' kan alles dus ik denk er nog over na......
ik ben voor de zwart/wit/grijs versie gegaan.....
misschien maak ik hem ook nog in kleur.....

tja dit is het resultaat...

godigita
Trollercoaster
zondag 1 maart 2009 @ 22:31 (#48) 

Haaaa, dat vind ik echt supertof!

FANN
zondag 1 maart 2009 @ 23:20 (#49) 

quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:31 schreef godigita het volgende:
Haaaa, dat vind ik echt supertof!
Thanks

justshutup
dinsdag 3 maart 2009 @ 05:00 (#50) 

Wauw, Godigita ik vind jouw creaties echt prachtig! Ook ik zie er wel een beetje Jugendstil in, de sierlijke zachte vormen en natuurlijk de prachtige vrouw als hoofdpersoon. En bijzondere techniek ook, met thee.

En Fann, hoe maak jij die schilderijen? Wat voor materialen gebruik je? Het ziet in ieder geval erg professioneel uit, het is leuk om naar te kijken, en ik heb niet eens zoveel met pop-art.

You may say i'm a dreamer, but i'm not the only one...

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
dinsdag 3 maart 2009 @ 08:31 (#51) 

quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:54 schreef FANN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goed gelukt! Ik had alleen gehoopt dat het rode er nog wat meer uit zou springen, waardoor dat mijns inziens net niet genoeg is weet ik eerlijk gezegd niet. Wellicht de kleur? Maar erg gaaf in ieder geval.

FANN
dinsdag 3 maart 2009 @ 19:02 (#52) 

quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 05:00 schreef justshutup het volgende:
Wauw, Godigita ik vind jouw creaties echt prachtig! Ook ik zie er wel een beetje Jugendstil in, de sierlijke zachte vormen en natuurlijk de prachtige vrouw als hoofdpersoon. En bijzondere techniek ook, met thee.

En Fann, hoe maak jij die schilderijen? Wat voor materialen gebruik je? Het ziet in ieder geval erg professioneel uit, het is leuk om naar te kijken, en ik heb niet eens zoveel met pop-art.
Hoi justshutup, ten eerste ben ik het helemaal met je eens dat de creatie van Godigita prachtig zijn, en zonder haar tekening was mijn schilderijtje er ook niet geweest hoor.....

Mijn schilderijtje is gemaakt op canvas met tubes acrylverf van Amsterdam

quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Goed gelukt! Ik had alleen gehoopt dat het rode er nog wat meer uit zou springen, waardoor dat mijns inziens net niet genoeg is weet ik eerlijk gezegd niet. Wellicht de kleur? Maar erg gaaf in ieder geval.
Dank je wel voor het compliment !
en..eh...... ja ik gebruik altijd ''dieprood'' in mijn schilderijen dat vind ik zelf wat mooier en warmer
dan ''brandweerrood'' da's inderdaad een veel fellere kleur, maar die kleur vind ik zelf niet zo mooi

Marrije
ja, met dubbel r
woensdag 4 maart 2009 @ 18:39 (#53) 

quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:54 schreef FANN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ontzettend gaaf zeg, maar ik had het nóg mooier gevonden als de lippen dezelfde kleur hadden gehad als die bloemen op het hoofd.

Ons 3e wonder.

FANN
woensdag 4 maart 2009 @ 18:51 (#54) 

quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ontzettend gaaf zeg, maar ik had het nóg mooier gevonden als de lippen dezelfde kleur hadden gehad als die bloemen op het hoofd.
hebben ze ook skattie .... maar misschien komt het door de foto....... is uit dezelfde tube

Marrije
ja, met dubbel r
woensdag 4 maart 2009 @ 18:56 (#55) 

quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:51 schreef FANN het volgende:

[..]

hebben ze ook skattie .... maar misschien komt het door de foto....... is uit dezelfde tube
Oh Nou dan is het op zn mooist

Ons 3e wonder.

FANN
woensdag 4 maart 2009 @ 19:00 (#56) 

quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Oh Nou dan is het op zn mooist

Jed1Gam
laugh it up, fuzzball
donderdag 5 maart 2009 @ 22:33 (#57) 

Om dit topic een beetje leven in te blazen De tekeningen zijn met inkt of met een potloodje gemaakt

Tha_Erik
[ Moderator ] donderdag 5 maart 2009 @ 22:44 (#58) 

Wat een toffe platen. Heel duister en grillig.

als ik geen engel kan zijn, dan ben ik maar een duivel
Hoogachtend,
Erik

SnowCockroach
fabeltastisch.
donderdag 5 maart 2009 @ 23:06 (#59) 

Net uit verveling, een kakkerlak, struck by lightning.

Ik heb hem ook nog als kelner en op een strandstoel.
Niet mijn beste werk, btw.

Let's Rummikub the night away.

PopeOfTheSubspace
vrijdag 6 maart 2009 @ 08:51 (#60) 

quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat een toffe platen.

Van de kontsmet des levens staan wij allen in het program

godigita
Trollercoaster
vrijdag 6 maart 2009 @ 09:52 (#61) 

Oeh, mooi!

Ik kan de kakkerlak ook wel op prijs stellen!

oh-oh
Sure...fine...whatever...
vrijdag 6 maart 2009 @ 10:37 (#62) 

Leuk!
Ik wil het doodelen weer op gaan pakken nadat ik laatst een portretje van 1 van mijn honden zat te tekenen op een envelop.

Foto van de hond ( ik tekende niet van een foto maar van hoe hij voor me lag ):

Op vrijdag 13 november 2009 17:09 schreef Qwea het volgende:
zullen we elkaar scharen?

FANN
vrijdag 6 maart 2009 @ 11:47 (#63) 

quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:37 schreef oh-oh het volgende:
Leuk!
Ik wil het doodelen weer op gaan pakken nadat ik laatst een portretje van 1 van mijn honden zat te tekenen op een envelop.
[ afbeelding ]
Foto van de hond ( ik tekende niet van een foto maar van hoe hij voor me lag ):
[ afbeelding ]

Spellmeista
||planetary Spells||
vrijdag 6 maart 2009 @ 18:20 (#64) 

[ Bericht 75% gewijzigd door Spellmeista op 06-03-2009 19:08 ]

Iemand zei me eens: "there is no coincidence"
Somebody told me: "er is geen toeval"
Als je dat meemaakt en ervaart, ur world will change.
Ik zei: "huh???"

Spellmeista
||planetary Spells||
vrijdag 6 maart 2009 @ 18:27 (#65) 

Ook nog wat computer "art":

[ Bericht 39% gewijzigd door Spellmeista op 06-03-2009 19:11 ]

LordNemephis
computer says no
vrijdag 6 maart 2009 @ 18:35 (#66) 

Pics doen het nu wel. Die schilderijen vind ik mooi, die computer-art ziet eruit alsof je Photoshop nog niet goed beheerst-no offence.

PS: wil een mod mijn posts hieronder verwijderen? dat ging over plaatjes die het niet deden..

[ Bericht 53% gewijzigd door LordNemephis op 06-03-2009 19:31 ]

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Spellmeista
||planetary Spells||
vrijdag 6 maart 2009 @ 19:50 (#67) 

quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:35 schreef LordNemephis het volgende:
Pics doen het nu wel. Die schilderijen vind ik mooi, die computer-art ziet eruit alsof je Photoshop nog niet goed beheerst-no offence.
thx jah ik moet er nog even mee aan de slag gaan idd

ps. het gaat me meer om het idee achter de plaatjes

DaMart
Kind van de winter
[ Nassau Moderator ] vrijdag 6 maart 2009 @ 19:55 (#68) 

De berichten over niet werkende plaatjes zijn opgeruimd .

Nu ook met vogeltjeschat

LordNemephis
computer says no
vrijdag 6 maart 2009 @ 21:35 (#69) 

quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:50 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

thx jah ik moet er nog even mee aan de slag gaan idd

ps. het gaat me meer om het idee achter de plaatjes
Ik werk zelf dagelijks met Photoshop voor mijn werk dus ik zie precies welke effecten je hebt gebruikt, daardoor ben ik wel erg kritisch nu... Het idee erachter spreekt me persoonlijk niet zo aan.
Ik vind je werk op doek veel beter tot uiting komen.

en bedankt voor opruimen DaMart.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Morninghasbroken
zaterdag 7 maart 2009 @ 13:02 (#70) 
Dit is wat ik onder andere allemaal maak:

FANN
zaterdag 7 maart 2009 @ 13:09 (#71) 

deze vind ik écht héél mooi !

Hoe heb je die gemaakt? Ik bedoel op doek of op papier met olieverf of arcylverf?

Niara
zaterdag 7 maart 2009 @ 13:25 (#72) 

wow ja, die vind ik ook gewedlig
maar de andere zijn ook geweldig

Bosbeetle
Terminaal verdwaald
zaterdag 7 maart 2009 @ 13:27 (#73) 

Ik noem het bosbeetle die nog studerende was en teveel vrije tijd had.

ohja tis geen kunst.

En mochten we vallen dan is het omhoog.
-
LPs | CDs | WTF

FANN
zaterdag 7 maart 2009 @ 13:32 (#74) 

quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:25 schreef Niara het volgende:
wow ja, die vind ik ook gewedlig
maar de andere zijn ook geweldig
is ook zo.... maar die laatste vond ik het mooist..... zal wel mijn voorkeur voor kleurtjes zijn ook denk ik,
nou hoop het antwoord later wel te lezen.....

Morninghasbroken
zaterdag 7 maart 2009 @ 15:01 (#75) 
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:09 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]

deze vind ik écht héél mooi !

Hoe heb je die gemaakt? Ik bedoel op doek of op papier met olieverf of arcylverf?
Die is op fotoshop gemaakt. Lekker makkelijk.

Morninghasbroken
zaterdag 7 maart 2009 @ 15:04 (#76) 
Dit zijn ngo meer voorbelden van gefotoshopte zooi.

Ik heb er nog wel een stuk of 50, zal ik jullie niet mee lastig vallen.

godigita
Trollercoaster
zaterdag 7 maart 2009 @ 15:11 (#77) 

quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:04 schreef Morninghasbroken het volgende:
afbeelding
Gaaf! Mooi werk weer gepost hier.

Leuk dat het topic wat meer vaart krijgt! Dit is een nieuwe:

innepin
zaterdag 7 maart 2009 @ 15:14 (#78) 

Leuk topic, en mooie dingen worden er toch gemaakt en hier gepost!
teeveepee met een van mijn weinige portretpogingen...

Vriendje

gebrek aan contrast komt voor een groot deel door de &@$)#&%#-scanner.

I'm sorry that Jesus died for my sins
And I swear to God, it won't happen again
POLLETJE PREE BABYKLEDING!

godigita
Trollercoaster
zaterdag 7 maart 2009 @ 15:34 (#79) 

Mooi, innepin!

Tha_Erik
[ Moderator ] zaterdag 7 maart 2009 @ 15:39 (#80) 

Vooruit dan maar, ook met de billen bloot.

Geen echte "kunst", maar meer een nacht niet kunnen slapen en een oudere hobby weer opgepakt .

Hoogachtend,
Erik

FANN
zaterdag 7 maart 2009 @ 20:41 (#81) 

voor allemaal !

Niara
zondag 8 maart 2009 @ 00:06 (#82) 

Mooi! Ik wist niet dat er zoveel mensen zo kunstig waren!

@ Morninghasbroken: val ons lastig! Heb je misschien een website ofzoiets? ik heb nog iets nodig om mijn muren op te fleuren :<

Morninghasbroken
zondag 8 maart 2009 @ 11:22 (#83) 
Hahaha ja ik heb zeker een website, kun je nog prints van mij op bestellen ook.
morninghasbroken.deviantart.com.

StreepjesSok
dinsdag 17 maart 2009 @ 16:18 (#84) 

Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.

SnowCockroach
fabeltastisch.
dinsdag 17 maart 2009 @ 22:24 (#85) 

Verveling tijdens filosofie. Alleen een beetje jammer van het papier. Ik wil hem nog inkleuren maar ik weet nog niet hoe, en of het haar platinum blonde of zwart gaat worden.

Captain_Fabulous
Geoduck of the year
donderdag 19 maart 2009 @ 10:51 (#86) 

Leuk dat er meerdere mensen plaatsen....mijn2 cents

http://www.facebook.com/album.php?aid=12305&id=729742085&l=65105dd927

Marrije
ja, met dubbel r
donderdag 19 maart 2009 @ 10:56 (#87) 

quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Om dit topic een beetje leven in te blazen De tekeningen zijn met inkt of met een potloodje gemaakt
Heel apart. Wel intrigerend. Vooral de een na laatste.

Ons 3e wonder.

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
donderdag 19 maart 2009 @ 11:08 (#88) 

quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:02 schreef Morninghasbroken het volgende:
Dit is wat ik onder andere allemaal maak:

Oe, deze vind ik erg mooi!

lordluud2
dinsdag 24 maart 2009 @ 19:42 (#89) 
Paar voorbeeldjes van mijn potlood werk:

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
dinsdag 24 maart 2009 @ 19:43 (#90) 

Zow, gedetailleerd zeg. Knap.

oh-oh
dinsdag 24 maart 2009 @ 20:54 (#91) 

Heel gaaf, ik vind potloodwerk altijd zo geweldig!

godigita
Trollercoaster
woensdag 25 maart 2009 @ 10:18 (#92) 

Wow!

Captain_Fabulous
Geoduck of the year
woensdag 25 maart 2009 @ 10:32 (#93) 

Super die potloodtekeningen...wat is het formaat, hoe lang doe je over 1 zo'n werk gemiddeld? Zoveel details!

FANN
vrijdag 27 maart 2009 @ 04:12 (#94) 

quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:42 schreef lordluud2 het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw

die trein !!!!!!!! zo gedetailleerd écht héél knap

en in dat vliegtuig zie ik natuurlijk weer meteen een popart schilderijtje maar da's miijn afwijking
ik zou hem zó kunnen gebruiken hij is bijna net zoiets als deze

Yurithemaster
Jahoor ja
vrijdag 27 maart 2009 @ 20:01 (#95) 

Geen idee of het voor kunst door mag gaan maarje wie bepaald wat lunst is en wat niet

I am looking for an inspiration
And I think I found it in your heart
It's the kind of thing you get when you're not looking
It's the kind of thing you had from the start

SnowCockroach
fabeltastisch.
vrijdag 27 maart 2009 @ 22:03 (#96) 

quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral die Phantom vind ik érg mooi.

herzberg
lust in leven
zaterdag 28 maart 2009 @ 00:28 (#97) 

quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:01 schreef Yurithemaster het volgende:
Geen idee of het voor kunst door mag gaan maarje wie bepaald wat lunst is en wat niet
O, vreest niet. In mijn perceptie is het lunstig hoor!

al doende raakte ik verzeild
niet op vleugels van het lieve leven
maar op wakkre wieken van de onachterhaalbre tijd

herzberg
lust in leven
zaterdag 28 maart 2009 @ 00:33 (#98) 

quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Leuk dat er meerdere mensen plaatsen....mijn2 cents
Nr 2 heeft wel wat. De rest is bagger, voor zover ik nu (met dronken kop) kan overzien.

Wat ging er door u heen tijdens het proces van creatie?

Hiding from humanity.

Nb. Centen, is iets voor bedelaars! Een eervol, waarachtig en karaktervol persoon denkt niet in centen, doch slechts in grootse daden!

al doende raakte ik verzeild
niet op vleugels van het lieve leven
maar op wakkre wieken van de onachterhaalbre tijd

Morninghasbroken
zaterdag 28 maart 2009 @ 08:58 (#99) 
Voor de liefhebbers nog wat nieuw werk:

Fortune_Cookie
:geev: ass!!!
zaterdag 28 maart 2009 @ 08:59 (#100) 

M'n mond valt open beste fokkertjes.

Rekzept

He who strikes and runs away lives to strike another day.
Take notes: real gangsters wear trenchcoats, grey suits, black ties and they seek votes. And you're not to be misled... They'll kill you in your fucking bed.

Jabberwocky
zondag 29 maart 2009 @ 15:32 (#101) 

Tvp, maak zelf geen kunst maar vind het wel heel interessant om te zien wat anderen maken. Degene die pfaf citeert vind ik inderdaad ook schitterend!

"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"

Captain_Fabulous
Geoduck of the year
maandag 30 maart 2009 @ 09:21 (#102) 

quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:33 schreef herzberg het volgende:

[..]

Nr 2 heeft wel wat. De rest is bagger, voor zover ik nu (met dronken kop) kan overzien.

Wat ging er door u heen tijdens het proces van creatie?

Hiding from humanity.

Nb. Centen, is iets voor bedelaars! Een eervol, waarachtig en karaktervol persoon denkt niet in centen, doch slechts in grootse daden!
Hoeveel (uitgedrukt in liters) klotste er precies door uw aderen, beste man/vrouw? (te lui on je profiel te checken).
Anyway, ik vond nr 2 zelf de minst originele en ongeinspireerde, maar leuk te zien dat meningen verschillen...

Captain_Fabulous
Geoduck of the year
maandag 30 maart 2009 @ 09:39 (#103) 

Anyway....1 van onze stoere konijnen. Mr Terminator.

Spellmeista
||planetary Spells||
dinsdag 7 april 2009 @ 07:04 (#104) 

[ Bericht 16% gewijzigd door Spellmeista op 07-04-2009 07:12 ]

FANN
dinsdag 7 april 2009 @ 07:10 (#105) 

Maisnon
Petje-op Boys
dinsdag 7 april 2009 @ 15:36 (#106) 

Ben aan het oefenen met karton als alternatief voor papier kan ik ook m'n witte kleurpotlood inzetten.

Klikbaar voor een betere grootte Hoewel de echte versie mooier dan de gescande is (de echte is ook maar...12 cm hoog.)

Jabberwocky!Turrumunneetuuuuurrrr

godigita
Trollercoaster
dinsdag 7 april 2009 @ 15:42 (#107) 

Mooi, Maisnon en FANN

Ceylon
dinsdag 7 april 2009 @ 22:41 (#108) 

@ Maisnon:

Wat een toeval, ik bestudeer anatomie op mezelf, en ik was recent ook bij voorarm-studies uitgekomen.
Ik had niet verwacht zo snel hier iets soortgelijks te vinden.

Ik zie dat je zelfs een stukje flexor carpi radialis meetekent aan de andere kant van de voorarm! Naast een degelijke studie vind ik het esthetisch eigelijk ook wel een goed dingetje.

Mijn complimenten.

Ramen was. Hond klop.

Maisnon
Petje-op Boys
woensdag 8 april 2009 @ 16:32 (#109) 

Mijn eerste potlood op karton tekeningen deden me aan Da Vinci's schetsen denken en toen was de stap naar anatomie snel gezet.

Hier nog 2 oefeningen: druiven, en Mykonos

Morninghasbroken
donderdag 9 april 2009 @ 12:04 (#110) 

Die laatste is een illustratie voor een boekje wat ik net heb af gemaakt.

maffemaniak
'My home is in my head!&#
dinsdag 14 april 2009 @ 13:46 (#111) 
Vet allemaal hoor!

Nu ik!

FANN
dinsdag 14 april 2009 @ 16:19 (#112) 

quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:46 schreef maffemaniak het volgende:
Vet allemaal hoor!

Nu ik!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ah..... die tweede is een beetje Herman Brood stijl........

oh-oh
dinsdag 14 april 2009 @ 16:35 (#113) 

Die tweede is meer corneille en de derde is een echte brood rip off

godigita
Trollercoaster
dinsdag 14 april 2009 @ 16:42 (#114) 

Mwoah, Ik vind het niet echt een rip off. Het lijkt er op, dat wel.

Morninghasbroken
dinsdag 14 april 2009 @ 22:39 (#115) 
Corneille zie ik er niet zo in, die heeft meer gedefinieerde vormen, kinder tekeningen. Ik vind het allebei erg op Brood gebaseerd.

maffemaniak
woensdag 15 april 2009 @ 08:35 (#116) 
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:39 schreef Morninghasbroken het volgende:
Corneille zie ik er niet zo in, die heeft meer gedefinieerde vormen, kinder tekeningen. Ik vind het allebei erg op Brood gebaseerd.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat Brood mij niet geïnspireerd heeft!
Heb ook andere schilderijen, een 'muziek' lijn, zeg maar. Helaas heb ik daar nog geen mooie foto's van, die zijn meer mijn eigen stijl. (Dit is ook wel mijn eigen stijl, maar idd, het heeft wel wat van Brood)

Toch vind ik het geen Brood rip-off hoor, het is zeker een andere stijl die ik hanteer.

oh-oh
woensdag 15 april 2009 @ 09:44 (#117) 

Ik vind het echt wel Corneille achtig hoor

maffemaniak
woensdag 15 april 2009 @ 10:01 (#118) 
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:44 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sorry, zie die link niet echt, ja er zit in beide veel kleur....... Corneille is niet echt iemand waar ik me in verdiept heb, dus toeval. Maar uiteindelijk kan je bij elk schilderij wel een andere schilder vinden die ongeveer hetzelfde heeft gedaan.

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] woensdag 15 april 2009 @ 10:04 (#119) 

Nu ja, de overeenkomsten zijn wel wat meer dan dat er beide veel kleur in zit

Maargoed, dat geeft ook niet natuurlijk. Ieder werk lijkt wel weer ergens anders op. Geen probleem

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

maffemaniak
woensdag 15 april 2009 @ 10:11 (#120) 
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, de overeenkomsten zijn wel wat meer dan dat er beide veel kleur in zit

Maargoed, dat geeft ook niet natuurlijk. Ieder werk lijkt wel weer ergens anders op. Geen probleem
Nu moet ik zeggen, ik heb liever dat mensen zeggen dat mijn schilderijen lijken op Brood en Corneille dan dat ze zeggen dat het op de tekeningen van hun zoontje lijkt!

Morninghasbroken
woensdag 15 april 2009 @ 11:09 (#121) 
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:11 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Nu moet ik zeggen, ik heb liever dat mensen zeggen dat mijn schilderijen lijken op Brood en Corneille dan dat ze zeggen dat het op de tekeningen van hun zoontje lijkt!

Dat word dus ook van Brood en Corneille gezegd. Ach, veel mensen weten er ook niets van af.
Er is niets mis met geinspireerd raken door een groot kunstenaar. Dat doen alle profs ook. De kunst is om er je eigen draai aan te geven, wat ik bij jou toch wel net een beetje mis.

Maisnon
Petje-op Boys
woensdag 15 april 2009 @ 16:04 (#122) 

quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:44 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Misschien kwa kleur maar voorderest niet echt

oh-oh
woensdag 15 april 2009 @ 16:08 (#123) 

Ook heus wel qua vormen en belijning maar goed, doet dr niet toe verder toch, waar ik heb op vind lijken?

Maisnon
Petje-op Boys
woensdag 15 april 2009 @ 16:37 (#124) 

quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef oh-oh het volgende:
Ook heus wel qua vormen en belijning maar goed, doet dr niet toe verder toch, waar ik heb op vind lijken?
Jawel, dat is van levensbelang op Fok!

FANN
vrijdag 17 april 2009 @ 00:13 (#125) 

quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:35 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat Brood mij niet geïnspireerd heeft!
is toch ook niets verkeerd aan !

Ringo
als een rollende steen
vrijdag 17 april 2009 @ 00:57 (#126) 

I'm just a slow emotion replay of somebody I used to be

FANN
vrijdag 17 april 2009 @ 00:59 (#127) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:57 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
door wie heb jij je laten inspireren?

Ringo
als een rollende steen
vrijdag 17 april 2009 @ 01:04 (#128) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:59 schreef FANN het volgende:

[..]

door wie heb jij je laten inspireren?
Zeg jij het maar.

FANN
vrijdag 17 april 2009 @ 01:06 (#129) 

kabouter Plop ?

Ringo
als een rollende steen
vrijdag 17 april 2009 @ 01:28 (#130) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:06 schreef FANN het volgende:
kabouter Plop ?
Zijn evil brother.

FANN
vrijdag 17 april 2009 @ 08:05 (#131) 

pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
vrijdag 17 april 2009 @ 11:23 (#132) 

Nice FANN, en Ringo: !

De-oneven-2
Wir sind so leicht...
vrijdag 17 april 2009 @ 14:11 (#133) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:57 schreef Ringo het volgende:

[ afbeelding ]
Go, Ringo.

...dass wir fliegen.

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] vrijdag 17 april 2009 @ 16:40 (#134) 

Do2
Post jij ook eens iets

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

k_man
vervelend mannetje
vrijdag 17 april 2009 @ 21:50 (#135) 

A_R, verkoop jij je werk eigenlijk? Ben je nu 'professioneel kunstenaar'?

I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face

godigita
Trollercoaster
zaterdag 18 april 2009 @ 10:36 (#136) 

De-oneven-2
Wir sind so leicht...
zaterdag 18 april 2009 @ 22:13 (#137) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2
Post jij ook eens iets

...dass wir fliegen.

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] zondag 19 april 2009 @ 08:03 (#138) 

quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:13 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow!! Het is dat er Tjebbe staat, anders had ik gedacht dat het Basquiat was!!

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Evolet
woensdag 22 april 2009 @ 21:20 (#139) 
Edit laat maar

[ Bericht 96% gewijzigd door Evolet op 22-04-2009 23:28 ]

Trashcanman
Horribly slow
maandag 27 april 2009 @ 13:59 (#140) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zijn evil brother.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind ze vet! Ze hebben iets heel verknipts over zich.

Extremely inefficient

ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
maandag 27 april 2009 @ 15:20 (#141) 

quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:13 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sGoed

- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/

Tha_Erik
[ Moderator ] maandag 27 april 2009 @ 15:34 (#142) 

Telt dit ook ?

Hoogachtend,
Erik

FANN
maandag 27 april 2009 @ 15:55 (#143) 

quote:
Op maandag 27 april 2009 15:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Telt dit ook ?

[ afbeelding ]
wat is dat? een schilderij?

Tha_Erik
[ Moderator ] maandag 27 april 2009 @ 15:57 (#144) 

quote:
Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef FANN het volgende:

[..]

wat is dat? een schilderij?
Het zijn allemaal foto's, gemanipuleerd en samengevoegd (alles van en door mij, uiteraard). Eigenlijk een soort collage, maar dan anders .

Hoogachtend,
Erik

FANN
maandag 27 april 2009 @ 16:01 (#145) 

quote:
Op maandag 27 april 2009 15:57 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Het zijn allemaal foto's, gemanipuleerd en samengevoegd (alles van en door mij, uiteraard). Eigenlijk een soort collage, maar dan anders .
wel cool....... beetje eng maar mooi gedaan

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] maandag 27 april 2009 @ 18:57 (#146) 

quote:
Op maandag 27 april 2009 15:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Telt dit ook ?
Ja

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Kornovichvb
groove is in the heart
zondag 10 mei 2009 @ 14:02 (#147) 
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wow gast, respect!

No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type

k_man
vervelend mannetje
maandag 11 mei 2009 @ 16:57 (#148) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:50 schreef k_man het volgende:
A_R, verkoop jij je werk eigenlijk? Ben je nu 'professioneel kunstenaar'?

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] dinsdag 12 mei 2009 @ 09:45 (#149) 

quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:57 schreef k_man het volgende:

[..]
ja
Maar wel gewoon met bijbaan, maar geen subsidie

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

k_man
vervelend mannetje
dinsdag 12 mei 2009 @ 12:10 (#150) 

Tof. Er staan leuke dingen op je site. Ik kom er wellicht binnenkort bij je op terug.

Of stuur me even een PM met indicatie van prijsniveau.

JAM
Sic transit gloria mundi.
dinsdag 12 mei 2009 @ 13:38 (#151) 

quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:05 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]

"Daddy, I'm gonna take care of your hotdog, if you take care of my bun."

FANN
dinsdag 12 mei 2009 @ 17:48 (#152) 

quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:38 schreef JAM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
heb ik ook al eens een keer gemaakt.....

Ringo
als een rollende steen
woensdag 13 mei 2009 @ 00:30 (#153) 

FANN
donderdag 14 mei 2009 @ 06:40 (#154) 

quote:
Op woensdag 13 mei 2009 00:30 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]

Mukie
Mukie is lief!
dinsdag 19 mei 2009 @ 14:00 (#155) 

erg fijne dingen die hier voorbij komen
Ook mee gaat doen.
Even zoeken.

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.

Mukie
Mukie is lief!
dinsdag 19 mei 2009 @ 14:04 (#156) 

Girl 1

kleine expo tijdens beoordeling part 1:

Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
woensdag 27 mei 2009 @ 15:54 (#157) 
Ik werd hiernaartoe verwezen. Mijn tekening:

afbeelding

Nog meer drakentekenaars? (Ofja, ik heb wat inspiratie nodig, moet nml. een opdracht voor tekenen worden).

Edit:

Dit is btw met potlood gemaakt, snel wat omdat ik geen zin had in leren. Ik teken meestal dingetjes van 10 minuten oid, ik zal hier misschien 'ns wat vaker posten. Mooie tekeningen trouwens, vooral die getekende voertuigen.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bullschnitzel. op 27-05-2009 16:00 ]

Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.

oh-oh
woensdag 27 mei 2009 @ 16:12 (#158) 

quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:04 schreef Mukie het volgende:
[ afbeelding ]
Girl 1

kleine expo tijdens beoordeling part 1:
[ afbeelding ]
I Like!

wazowski77
[ Designer ] woensdag 27 mei 2009 @ 20:46 (#159) 

ietsje grotere versie

pxleyes.com
deviantart

Viking84
et in arcadia ego
vrijdag 29 mei 2009 @ 09:52 (#160) 

quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:46 schreef wazowski77 het volgende:
[ afbeelding ]

ietsje grotere versie
Nou! Dat vind ik echt heel gaaf! Hoe maak je zoiets?

Misschien wel leuk om, als je iets post, er even bij te vertellen van welke materialen je gebruikmaakt (ook als je het op de computer doet).

Gonna rise up, burning black holes into dark memories
Gonna rise up, turning mistakes into gold

wazowski77
[ Designer ] zaterdag 30 mei 2009 @ 07:56 (#161) 
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou! Dat vind ik echt heel gaaf! Hoe maak je zoiets?

Misschien wel leuk om, als je iets post, er even bij te vertellen van welke materialen je gebruikmaakt (ook als je het op de computer doet).
Het is idd met de compjoeter gedaan .
Het gebruik van wat foto's (voor texturen en achtergrond) icm eigen tekenwerk (met een wacom) in photoshop.
Mocht je het interessant vinden, kun je hier een uitleg zien met wat ik zoal gedaan heb.

pxleyes.com
deviantart

oh-oh
zaterdag 30 mei 2009 @ 12:18 (#162) 

quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 07:56 schreef wazowski77 het volgende:

[..]

Het is idd met de compjoeter gedaan .
Het gebruik van wat foto's (voor texturen en achtergrond) icm eigen tekenwerk (met een wacom) in photoshop.
Mocht je het interessant vinden, kun je hier een uitleg zien met wat ik zoal gedaan heb.
OMG wat ongelooflijk gaaf, en wat leuk, die uitleg erbij.
RESPECT!

Skull-splitter
Jubelblij
maandag 1 juni 2009 @ 18:56 (#163) 

As promised, my progress in design so far:

First I started sketching, get a little loose and just slap on a couple of thoughts.

Started out with the central figure, a Loomis figure with armor added. It was my guideline for the overall style and look, but very rough and first try.
After that, I started work on the thigh pad right next to it on the right. However I found it quite nice to look at, I wanted a more tribal look to it, and went from the rough sketch/proof of concept on the left to the next version, right hand side of the paper. That was the outline I wanted for my thigh pad.

Then I looked at the initial design, and back to my thigh pad. I thought the chest plate could use more edge, and started sketching the version that is seen upper left.
The first version of the thigh pad may be salvaged as part of the back armor, but I'm not sure yet.
The rest is just me doodling and try to find the right look.

Now I've got the outline for the thigh pad, I thought it was time to render a full scale one on a full A4 paper.
Result:

I wanted a mix between P1, P2, Terminator and generic tribal armor. I thought I succeeded pretty well.

I went back to the initial sketch and drew up a full scale chest plate loosely based upon that version.

However I kept the 80's vibe, I combined it with a more tribal look, wear and tear. When I compared thigh pad with this chest plate, I sighed and realised I had to re-do the thigh pad.

In this version I kept the shape, but I damaged it and roughed it up more.

Now, you might wonder why the fuck I just draw lines instead of shading the thing properly.

One word: photoshop.

(Still WIP, just a couple of hours in. Color to follow shortly, same for chest plate)

I hope you all like it, and do leave critiques.

So you start dicking around in Photoshop after you've done the shading, and this is the best you can come up with.

Taking the lessons learned on that one to the chestplate, you move on. Cursing yourself for not sticking to the lines-only-design (since it makes it that much harder to use the magic wand to mask your shading)

Skipping right to the colored version:

Looking back at the thigh pad made me all "meh", so I loaded the file back up again and did a quick and dirty job to match the coloring better, resulting in this piece:

This speed suits me alright, so expect more updates soon

het is goed weer aan de slag te zijn

AvP3 is coming

Mukie
Mukie is lief!
woensdag 3 juni 2009 @ 10:40 (#164) 

Damn! Gaaf!

Lucivia
woensdag 3 juni 2009 @ 15:54 (#165) 

Mag digitaal werk ook?

godigita
Trollercoaster
woensdag 3 juni 2009 @ 15:57 (#166) 

quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:54 schreef Lucivia het volgende:
Mag digitaal werk ook?
Dat lijkt me onderhand wel duidelijk

Lucivia
woensdag 3 juni 2009 @ 16:00 (#167) 

Fotomanipulatie

Skull-splitter
Jubelblij
woensdag 3 juni 2009 @ 17:56 (#168) 

quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:40 schreef Mukie het volgende:
Damn! Gaaf!
Spanx!

Al wel weer een hoop kritiek op gehad, maar daar leer ik dan weer van
Tis voor mij meer een voorbeeldje hoe ik hem later wil hebben dan een 100% weergave, maar hoe gedetailleerder ik hem kan maken, hoe beter

AvP3 is coming

Remqo
use soap
zaterdag 6 juni 2009 @ 19:54 (#169) 

Tof topic!
Hier staan echt mooie dingen tussen!

Zo'n 7 jaar geleden tekende ik veel prenten met potlood:

Maar de laatste tijd ben ik meer aan het kliederen met verf:

Ik heb een prent gebruikt als inspiratie voor een schilderij:

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.

Trashcanman
Horribly slow
zondag 7 juni 2009 @ 19:33 (#170) 

Die potloodtekening van dat kasteel is erg cool.

Extremely inefficient

wazowski77
[ Designer ] maandag 15 juni 2009 @ 06:57 (#171) 
Heb iets nieuws
Kleine intro er over. Het idee (van de betreffende contest) was om van een gegeven foto *iets* te maken.
Dit is de foto:

En hier zie je wat ik er van heb gemaakt :

met hiero een ietsje grotere versie

Mocht je willen weten hoe het is gemaakt, dan kun je hier een kijkje nemen

pxleyes.com
deviantart

Lucivia
dinsdag 16 juni 2009 @ 10:59 (#172) 

Fantastisch gedaan ! Wat een techniek heb jij in huis!

oh-oh
dinsdag 16 juni 2009 @ 11:01 (#173) 

Wazowski ik ben fan!

FANN
dinsdag 16 juni 2009 @ 17:03 (#174) 

quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:01 schreef oh-oh het volgende:
Wazowski ik ben fan!
IK OOK !!

ja ik weet het mijn naam... maar dit is écht knap gedaan !

Skull-splitter
Jubelblij
dinsdag 16 juni 2009 @ 17:36 (#175) 

Hijs tof

AvP3 is coming

Trashcanman
Horribly slow
dinsdag 16 juni 2009 @ 17:46 (#176) 

Wazowski is sapdrinkerdewijs goed bezig ja.

Ik zal er ook eens een paint tegenaan gooien, gisteren gemaakt:

Extremely inefficient

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] vrijdag 26 juni 2009 @ 13:41 (#177) 

Zijn dat kruisingen tussen paarden en neushoorns?

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Trashcanman
Horribly slow
vrijdag 26 juni 2009 @ 18:19 (#178) 

quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zijn dat kruisingen tussen paarden en neushoorns?
Jep

Waarom ik in vredesnaam heb besloten dat te gaan tekenen is me nog steeds een raadsel maar ik ben wel tevreden over het eindresultaat.

Extremely inefficient

wazowski77
[ Designer ] dinsdag 7 juli 2009 @ 06:14 (#179) 
Voor de geïnteresseerde, ik heb iets nieuws gemaakt.
Weer voor een contest met een plaatje waar je *iets* mee moest doen.
Hier het plaatje:

En hier wat ik er van heb gemaakt

met hier een ietsje grotere versie

Ik had er zelfs nog een verhaaltje bij bedacht (in het engels, omdat die contest engelstalig is...):

Bullying...It happens now, but you bet 65 million years ago it wasn't much different.
Check for example Gerry the Bronto. Every time again he's Tyrone Rex's target. There's no day that Tyrone doesn't nag Gerry with stupid things and Gerry is too insecure to reply.
Until today, because he just can't stand it any more.
Here again, Tyrone tries to make a fool out of Gerry, but our brave friend finally dares to say "No, I dont look behind me!"
Rumours say that those were his last words ever...
(indien er typ- en spelfouten zijn, excusez-moi )

En mocht je willen weten hoe dit gedaan is, kun je hier kijken

pxleyes.com
deviantart

lordluud2
zondag 12 juli 2009 @ 16:34 (#180) 
Weer een paar nieuwe tekeningen gemaakt

FANN
zondag 12 juli 2009 @ 18:19 (#181) 

quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:34 schreef lordluud2 het volgende:
Weer een paar nieuwe tekeningen gemaakt

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Jed1Gam
laugh it up, fuzzball
zondag 19 juli 2009 @ 02:41 (#182) 

Aurelianus
Sebastokrator
woensdag 22 juli 2009 @ 11:10 (#183) 

Gaaf spul hier in dit topic. [14.gif]

Tekeningetje van mij dat ik ooit heb ingescand:

Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.

maffemaniak
woensdag 22 juli 2009 @ 15:45 (#184) 
Hier een scan die ik een paar jaar geleden heb gemaakt....

maffemaniak
woensdag 22 juli 2009 @ 15:47 (#185) 
En nog 1!

heartwork
Works of heart bleeding dark
woensdag 22 juli 2009 @ 16:23 (#186) 

Mijn stoelen j'embrasse.
Dit werk is inmiddels wel af, maar nog geen foto's van gemaakt. Er hoort natuurlijk een zitting op, maar die heb ik voor de transparantie en lijnen even voor de foto eraf gehaald.
Komt ook nog een zinken versie van.

Ander aanzicht (met alfa op de achtergrond )

Dit soort tekeningetjes maak ik vaak als cadeautjes voor jarige cartoonverzamelaars, haha. (oostindische inkt)

En mijn zus als kind met kittens (schilderij)

Leuk topic trouwens. Verkopen jullie je werk ook of is het meer voor de hobbie?

[ Bericht 3% gewijzigd door heartwork op 22-07-2009 16:29 ]

Big mouth strikes again

maffemaniak
donderdag 23 juli 2009 @ 09:57 (#187) 
heb wel eens wat verkocht. Had een paar doeken van 180 x 120 beschilderd, daar heb ik er een paar van verkocht via kennissen van vrienden (je weet hoe dat gaat) maar verder gewoon hobby matig.

oh-oh
donderdag 23 juli 2009 @ 10:01 (#188) 

quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:23 schreef heartwork het volgende:
Mijn stoelen j'embrasse.
Dit werk is inmiddels wel af, maar nog geen foto's van gemaakt. Er hoort natuurlijk een zitting op, maar die heb ik voor de transparantie en lijnen even voor de foto eraf gehaald.
Komt ook nog een zinken versie van.

[ afbeelding ]

Ander aanzicht (met alfa op de achtergrond )
[ afbeelding ]
Dit soort tekeningetjes maak ik vaak als cadeautjes voor jarige cartoonverzamelaars, haha. (oostindische inkt)
[ afbeelding ]

En mijn zus als kind met kittens (schilderij)
[ afbeelding ]

Leuk topic trouwens. Verkopen jullie je werk ook of is het meer voor de hobbie?
Alledrie leuk, maar die laatste vind ik het orgineelst

thomas.ink
"thats that"
donderdag 23 juli 2009 @ 20:20 (#189) 

[ Bericht 35% gewijzigd door thomas.ink op 24-07-2009 16:07 ]

GMAC06
zaterdag 25 juli 2009 @ 21:43 (#190) 

Wat inkt schetsjes die ik recentelijk heb gemaakt

+Viva La Art+
www.jeroensteen.nl
www.viva-la-art.xfl.nl

Daywalk3r
I wear my sunglasses at night.
zondag 26 juli 2009 @ 14:36 (#191) 

Ben begonnen met leren tekenen en nu heb ik een grafietpotlood maar de punt is nogal bot en nu is dus mijn vraag hoe ik die slijp? Met een potlood of schuurpapiertje? Of een slijpschijf.

If you a scared motherfucker go to church
If you a gutter motherfucker do your dirt
If you a down motherfucker put in work
If you a crazy motherfucker go berzerk

heartwork
Works of heart bleeding dark
zondag 26 juli 2009 @ 23:33 (#192) 

ik doe het meestal met een scherp mesje, maar op de ac deed iedereen het met schuurpapier. Gewoon even uitproberen wat het handigste werkt voor jou.

Big mouth strikes again

Samael
Yes is the word to everything
zondag 2 augustus 2009 @ 12:07 (#193) 

http://lh4.ggpht.com/_EYV(...)nding%20Cave_low.jpg

http://lh6.ggpht.com/_EYV(...)ion%20Strike_low.jpg

http://lh3.ggpht.com/_EYV(...)0of%20Shadow_low.jpg

http://lh4.ggpht.com/_EYV(...)0of%20Vision_low.jpg

http://lh5.ggpht.com/_EYV(...)%20the%20Sun_low.jpg

Ik heb deze ook al in een ander topic (Hoe zien jouw designs eruit? #8 Tot in de overuurtjes) geplaast, maar heb het gevoel dat dit topic beter wordt bezocht.

[ Bericht 10% gewijzigd door Samael op 02-08-2009 14:06 ]

Yes is the word to everything
to pain, to torture, to war and destruction
yes is the word to everything
to liberty, to sweetness, to peace and construction

wazowski77
[ Designer ] maandag 10 augustus 2009 @ 07:09 (#194) 
Eindelijk weer eens wat nieuws gemaakt.
Weer voor een contest. Deze keer ging het niet om een foto te manipuleren, maar was het een thema: maak een Steam Punk afbeelding van wat dan ook.
Dus iets met Victoriaanse industrialisatie in combi met futuristische elementen.
Welnu, daar kwam het volgende uit:

Met hier een linkje voor een ietwat grotere versie en voor meer info over en hoe&wat kun je ook nog hier klikken

pxleyes.com
deviantart

GMAC06
maandag 10 augustus 2009 @ 22:45 (#195)