index       theater, taal & kunst
PI Je eigen 'kunst'
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 14:54 (#1) 

Als er al zo'n topic is, gelieve me in de juiste richting te wijzen incl. slotje op deze, ik heb gezocht maar weet eerlijk gezegd niet goed waar ik naar moet zoeken dus, zonder resultaat.

Ik mag graag zelf zo nu en dan een paar potloden tevoorschijn halen, en ik vraag me af of er nog meer kunstzinnige FOK!kers zijn. Vast wel, iemand die iets wil posten? TS begint:

Beetje slechte scans.

"Onwerkelijkheid kan vaak de werkelijkheid beter neerzetten dan de werkelijkheid zelf."

CaseyCopa
donderdag 19 februari 2009 @ 14:57 (#2) 

kvind ze wel mooi.

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 14:59 (#3) 

Dank.

"Onwerkelijkheid kan vaak de werkelijkheid beter neerzetten dan de werkelijkheid zelf."

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] donderdag 19 februari 2009 @ 15:00 (#4) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:54 schreef godigita het volgende:
Als er al zo'n topic is, gelieve me in de juiste richting te wijzen incl. slotje op deze, ik heb gezocht maar weet eerlijk gezegd niet goed waar ik naar moet zoeken dus, zonder resultaat.
Dit topic is prima hoor
En leuk werk!!

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?

Nadinarama
donderdag 19 februari 2009 @ 15:02 (#5) 

Mooi werk. Tip om er een passepartout voor te zetten. Als het omkaderd is zal het er nog sterker uitzien, waarschijnlijk.

Ik ben zeker kunstzinnig en ga binnenkort mijn leven omgooien om aan die verrekte neiging tot schilderen toe te geven. Maar ik heb nog geen scans of afbeeldingen van mn werk op dit moment.

Zit zelf ook al naar een platform te kijken, ben benieuwd wat er uit komt.

MrData
donderdag 19 februari 2009 @ 15:03 (#6) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef CaseyCopa het volgende:
kvind ze wel mooi.
ik ook

meer posten!

"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)

genakt
donderdag 19 februari 2009 @ 15:04 (#7) 

mooi gemaakt

Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef yvonne het volgende
*;

CaseyCopa
donderdag 19 februari 2009 @ 15:05 (#8) 

normaal hou ik echt helemaal niet van kunst, en helemaal niet van die rotzooi van nu. Maar dit toch wel

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 15:06 (#9) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:03 schreef MrData het volgende:
ik ook

meer posten!
Hoi collega

Ik heb alleen maar scans van schetsen verder.

Bedankt allemaal.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 15:17 (#10) 

Mooie tekeningen/schilderijen

Vind de bovenste het mooist
Alleen beetje jammer van de 'vlekken', er is water op gekomen ofzo?

De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
http://www.privacybarometer.nl/
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Overzicht vrijheid- en democratie-inperkende maatregelen

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 15:21 (#11) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:17 schreef Crazy Harry het volgende:
Alleen beetje jammer van de 'vlekken', er is water op gekomen ofzo?
Haha, dat is de stijl waar ik voor kies. De 'vlekken' zijn thee, waar ik mijn papier eerst mee 'bevlek', zeg maar. De rest is ook d.m.v. aquareltechnieken, dus er is wel wat water aan te pas gekomen.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 15:30 (#12) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:21 schreef godigita het volgende:

[..]

Haha, dat is de stijl waar ik voor kies. De 'vlekken' zijn thee, waar ik mijn papier eerst mee 'bevlek', zeg maar. De rest is ook d.m.v. aquareltechnieken, dus er is wel wat water aan te pas gekomen.
Daar zat ik al over te twijfelen of dat het expres was omdat het op sommige plekken wel goed werkt

Wat is je visie achter de schilderijen? Wil je ze gewoon zo mooi mogelijk maken of zit er nog een gedachte achter waarom je op een bepaalde manier de schilderijen maakt en technieken gebruikt (zoals bijvoorbeeld het water/thee).

De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 15:44 (#13) 

Leuke vraag.

Ik hou niet erg van binnen de lijntjes kleuren. Ik vind het leuker om iets een accent te geven dan om het daadwerkelijk echt in te kleuren en zo vorm te geven. Vandaar dat ik de voorkeur geef aan simpele lijnen met donkere accenten en aanzetten. Ik doe de thee eerst, en daarna begin ik pas met iets schetsen, en probeer met de vlekken te werken en ze te gebruiken. Soms bepalen de vlekken hoe het figuur ontstaat, en soms doe ik gewoon wat ik zelf wil en geven ze een extra dimensie aan de tekening. Vind ik dan.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 16:24 (#14) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:44 schreef godigita het volgende:
Leuke vraag.

Ik hou niet erg van binnen de lijntjes kleuren. Ik vind het leuker om iets een accent te geven dan om het daadwerkelijk echt in te kleuren en zo vorm te geven. Vandaar dat ik de voorkeur geef aan simpele lijnen met donkere accenten en aanzetten. Ik doe de thee eerst, en daarna begin ik pas met iets schetsen, en probeer met de vlekken te werken en ze te gebruiken. Soms bepalen de vlekken hoe het figuur ontstaat, en soms doe ik gewoon wat ik zelf wil en geven ze een extra dimensie aan de tekening. Vind ik dan.
Met de thee maak je het zo te lezen voor je eigen erg leuk
Dat de thee een extra dimensie geeft ben ik het zeker met je eens.

Het gaat je puur om het figuur, of ook de sfeer die je schilderij uitstraalt?
Op zich kan ik best veel uit je eerste schilderij halen, bijvoorbeeld dat de afgebeelde vrouw teleurgesteld is, maar ik vraag me dus af of dat je bedoeling is geweest...

godigita
Trollercoaster
donderdag 19 februari 2009 @ 16:30 (#15) 

Ik heb meestal wel een idee welke kant ik op wil, maar ik moet zeggen dat uitdrukkingen vaak 'ontstaan'. Dat heeft wel te maken met mijn gemoedstoestand als ik er mee bezig ben, maar soms komt het op een of andere manier anders beter uit en ga ik daarmee verder. Ik ben wel een erge gummer, moet ik zeggen.

En daarom is juist deze manier van werken leuk voor me, als ik uit het schetsstadium kom moet ik echt al die controle loslaten, en soms gaat het ook heeel erg mis.

Crazy Harry
donderdag 19 februari 2009 @ 17:34 (#16) 

Om te voorkomen dat het teveel slowchat/kapen van het topic wordt, heb ik je een pm gestuurd.

TheMagnificent
Historia magistra vitae est
[ Moderator ] donderdag 19 februari 2009 @ 22:46 (#17) 

Erg mooi TS.

Ik TVP even. Kijken of ik later bij kan dragen aan dit topic.

Morrigan
||||||||
donderdag 19 februari 2009 @ 23:42 (#18) 

Ik ben ook benieuwd naar wat andere gaan posten.

Ein, Zwei, Polizei

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] vrijdag 20 februari 2009 @ 07:28 (#19) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:34 schreef Crazy Harry het volgende:
Om te voorkomen dat het teveel slowchat/kapen van het topic wordt, heb ik je een pm gestuurd.
Slowchat?? Ik heb nog geen slowchat gezien, en kapen al helemaal niet. Het gaat toch nog steeds over het werk van TS?
Ik weet niet waar je pm over ging natuurlijk, maar als het ook over het werk van ts ging dan kan dat prima hier hoor (tenzij je het liever privé wild houden natuurlijk)

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?

CaseyCopa
vrijdag 20 februari 2009 @ 07:39 (#20) 

quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 07:28 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Slowchat?? Ik heb nog geen slowchat gezien, en kapen al helemaal niet. Het gaat toch nog steeds over het werk van TS?
Ik weet niet waar je pm over ging natuurlijk, maar als het ook over het werk van ts ging dan kan dat prima hier hoor (tenzij je het liever privé wild houden natuurlijk)
Hij heeft stiekem een afspraakje gemaakt om TS haar werk te bekijken.

godigita
Trollercoaster
vrijdag 20 februari 2009 @ 09:14 (#21) 

Bedankt, TheMagnificent. En nee, het is een hele onschuldige PM.

Ik ben ook benieuwd naar het werk van anderen, hoop dat er snel iets gepost wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door godigita op 20-02-2009 09:20 ]

FANN
vrijdag 20 februari 2009 @ 10:08 (#22) 

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:54 schreef godigita het volgende:

Ik mag graag zelf zo nu en dan een paar potloden tevoorschijn halen, en ik vraag me af of er nog meer kunstzinnige FOK!kers zijn. Vast wel, iemand die iets wil posten? TS begint:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Beetje slechte scans.
Ik vind ze mooi !

Ik teken / schilder zelf ook maar helaas komen de creaties nooit uit mijn eigen brein.....

ik ''teken / schilder altijd bestaande plaatjes na

Ik heb dan ook altijd grote bewondering voor mensen die dat wel kunnen, gewoon voor een blad of
een doek gaan zitten en zelf iets verzinnen.... bij mij komt er dan helemaal niks........

op zijn minst heb ik toch wel een plaatje nodig, al is het maar een zwart/wit tekeningetje dan kan ik
er zelf nog wat van maken....... maar het blijft ''natekenen'' helaas........

voorbeeld?

en dan maak ik er dit van......

Keep Your Eye On The Sparrow
http://www.friendsofanimals.nl/

godigita
Trollercoaster
vrijdag 20 februari 2009 @ 10:10 (#23) 

Ah, ik hoopte je al hier te zien, ik heb je V&A topic in de gaten gehouden een tijdje terug, ik vind het erg tof. Sowieso heb ik wel iets met pop art.

FANN
vrijdag 20 februari 2009 @ 10:13 (#24) 

quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:10 schreef godigita het volgende:
Ah, ik hoopte je al hier te zien, ik heb je V&A topic in de gaten gehouden een tijdje terug, ik vind het erg tof. Sowieso heb ik wel iets met pop art.
ah....... dank je wel......

nog toffer zou het zijn als ik mijn eigen vreaties kon maken, maar misschien komt dat nog, ben wel
aan het oefenen, maar tegen de ''meesters'' kan ik écht niet op

Keep Your Eye On The Sparrow
http://www.friendsofanimals.nl/

Morrigan
||||||||
vrijdag 20 februari 2009 @ 14:51 (#25) 

Zeker niet slecht. Ik kan zelf helemaal niet schilderen.

Ein, Zwei, Polizei

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       theater, taal & kunst
Je eigen 'kunst'
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500