abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_235022
De vroege uitzending begint met Rolf die vertelt dat we over 20 minuten mogen weten wie er is weggestemd.

De bewoners praten over op TV verschijnen voor BB. Ruud beweert ooit in Eigen huis en tuin te hebben gezeten. Karin komt niet verder dan het optreden bij Rolf voor de avond dat de bewoners het huis ingingen.

Bart is blij dat ie deo heeft gekregen, Karin blijkt het te hebben gevonden en bij hem te hebben neergelegd. Maar Bartje gebruikt geen deo of aftershave. Hij wil ook geen dure kleding die oncomfortabel zit. Verder maakt ie zich ook niet druk over hoe het eruit ziet.

Willem heeft nooit baaldagen (???). Ruud daarentegen wel.
Willem vertelt over een keer dat er 5 minuten voor de keuken dicht zou gaan 7 klanten binnenkomen. Hij bleef natuurlijk vriendelijk, maar zat achterin de keuken te vloeken. . En natuurlijk had Bart gelijk dat z'n vak 'm heeft geleerd om vriendelijk te lijken.
Ruud speelt als ie een baaldag heeft geen toneel, hij scheert zich dan niet en z'n haar is vet (ik begrijp dat Ruud al te hele tijd in het huis aan het balen is. Ruud gelooft in de brultherapie en geeft meteen een demonstratie.

Karin vind het soms goed om gewoon je gevoel te volgen en niet leuk te blijven doen als je gewoon zielig in bed wil liggen.

Willem feliciteert z'n vader met z'n verjaardag morgen. (vandaag dus ?). Z'n groeten en liefs voor z'n moeder doet ie in het fries. (mijn fries laat te wensen over dus ik sta open voor correcties). Ik vind Willem er trouwens slecht uitzien.

Karin, Ruud en Bart zoeken een naam voor de sneeuwman. Het wordt A. Koudijzer nadat bestaande namen, de naam van een voormalige bewoner en Spitbergen zijn afgekeurd.
Karin doet iets vaags met geel crepepapier of stof. Bart is aan het breien.

Het volgende onderwerp is de spreuk voor de sneeuwman.

Bart is zenuwachtig over de afloop van de stemronde. Hij praat erover met Marijke (?) hij is tamelijk nerveus nu. Hij wist bij Anouk en Maurice stelliger dat hij zou winnen. Deze keer is ie toch bang dat het voorbij zou kunnen zijn. En hij denkt dat ie het tot nu toe niet erg vaak misgehad met z'n voorgevoel. Hij vindt zichzelf minder interessant dan de anderen. Hij vindt het al een soort winnen dat ie 4 nominaties heeft overleefd. Z'n gezicht is het bekijken waard straks denk ik.

De psycholoog heeft gepraat met de bewoners over de tijd NA het huis.

Ruud hoopt dat ie niet wordt aangevallen op wat ie heeft gezegd en dat z'n vriendin en dochter met rust worden gelaten. Ruud zou zich als het teveel wordt willen terugtrekken (nav Barts idee)

Bart wil z'n ouders beschermen tegen overmatige aandacht. Hij wil eigenlijk een tijdje onderduiken voor het geval er ongure sujetten voor z'n deur gaan staan schreeuwen. Hij vindt wel dat je het risico van BN-erschap zelf neemt door in het huis te gaan.

Willem ziet z'n verblijf in het huis als een soort noodsprong. Hij realiseert zich dat het prachtig is om over de ellende van een ander te lezen. Hij is wel bang voor negatieve publiciteit, maar dan maakt ie zich meer zorgen over z'n ex-vrouw en dochters.

Karin heeft er wel een goed gevoel over, ze is niet van plan zich druk te maken over wat anderen ervan vinden.

De overblijvers vinden het best een prestatie om het zolang vol te houden.

Rolf breekt in om de uitslag te geven.

De vertrekker is : Karin met 56% van de stemmen

Ruud (25%) en Bart (18%) mogen blijven. (ik heb de percentages afgerond)


Tijdens de aankondiging is Bart overduidelijk poepienerveus, Karin gaat onverstoorbaar verder met het lakken van haar nagels. Ze blijft er schijnbaar koel onder. Bart omhelst haar, Ruud feliciteert.
Bart helpt haar om de laatste nagels te lakken.


[Dit bericht is gewijzigd door HiZ (Datum 23 December 1999).]

pi_235023
En Willem baalt. Nu blijft hij over met juist die twee waar hij op gestemd heeft.
  donderdag 23 december 1999 @ 19:37:00 #3
344 Anja
Neil B. Formy
pi_235024
Volgens mij was er geknipt.
Net toen de naam bekend werd gemaakt stond Willem ineens bij het aanrecht.
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  donderdag 23 december 1999 @ 19:39:00 #4
344 Anja
Neil B. Formy
pi_235025
Pardon, net NA de bekendmaking dus........
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_235026
Het was wel geinig om te zien hoe Karin samen met Bart gewoon doorging met haar nagels en Ruud niet wist wat ie moest zeggen en dus gewoon maar zei: Wat ruikt dat spul eigenlijk he.... (lekker belangrijk).

Tja Karin er uit... ik had liever Willem er uit gezien(kon hij meteen naar zijn vaders verjaardag), maar ja het is niet anders.

Ik ben beniewd of Maurice Karin staat op te wachten...en of ze dan gaan zoenen.

Greetz Tina

pi_235027
Vond het heel goed hoe Karin zich hield. Best klasse, het lijkt mij moeilijk om je goed te houden op zo,n moment. Deze "uithuiszetting was natuurlijk ook het lulligste, 1 week voor het einde moet je er uit, shit!!!! Blijkbaar klopt Bart zijn vo

orgevoel niet altijd. (gelukkig maar).In ieder geval (schrale troost) is Karin thuis bij the kids met kerstmis, halleluja.

  donderdag 23 december 1999 @ 20:10:00 #7
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_235028
quote:
op 12-23-1999 om 07:01 PM schreef HiZ het volgende: (...)Willem heeft nooit baaldagen(...)Hij bleef natuurlijk vriendelijk, maar zat achterin de keuken te vloeken.(...)
Nou ja, hij zal wel een een beetje balen af en toe, maar niemand merkt er iets van. Dat bedoelde hij te zeggen.

Je kunt hem bij wijze van spreke z'n scheerapparaat afpakken en niemand zou dan merken dat hij boos is.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_235029
Leukste van de aflevering vond ik toch wel het commentaar welke eerst Karin en daarna Bart gaven richting Rolf. Dat Rolf weer bijna werkeloos was... tjakka, strakke opmerking. En Bart later of hij nu Little Brother ging doen.

En helaas (naar mijn mening dan) Karin eruit. Ze hield zich prima, was haar nu denk ik toch vrij om het even. Lekker kerst thuis, ze kan er welverdiend van genieten.

Het gesprek na afloop van de psych sessie was wel interessant. Willem die eigenlijk niks zei, een beetje betutteld voor zich uit keek...
Bart en Ruud zeiden wel dat ze heel makkelijk zouden zeggen 'Nee' als het hun allemaal te veel werd maar ik ben toch benieuwd of dat nog wel mogelijk is met de hype die BB geworden is. En Willem, tja hoe zal dat voor hem worden over een week? De man heeft denk ik geen flauw idee hoe hij de afgelopen weken zwaar negatief neergezet is en zal waarschijnlijk een zeer koude douche krijgen volgende week. Kan alleen maar voor hem hopen dat ie een beetje dikke huid heeft...

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_235030
Nu de uitzending ons verklapte wat we met z'n allen eigenlijk stiekem ( ) al wisten, kan het aftellen beginnen

Wie pakt de 250.000?Stem hier

Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
pi_235031

Natuurlijk had ik aan zien komen dat Karin eruit zou gaan. Maar - in tegenstelling tot bij andere er-uit-genomineerden - had ik nu bij Karin echt het gevoel van iemand afscheid te moeten nemen. Ik vond dat ze het heel goed opnam. De reactie van de andere drie vond ik wat lauw. Rolf W. zei dat ze Karin "als koningin" in de late uitzending zullen ontvangen. Geeft mij goed gevoel, want ik heb die Karin erg weten te waarderen in de loop van BB.

Lon

  donderdag 23 december 1999 @ 20:28:00 #11
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_235032
Prachtige opening van Rolf waarin hij zegt dat bekend “wordt wie van u vanavond nog het huis zal moeten verlaten.” (Ik hoop dat ik dat niet ben want ik wil eigenlijk gewoon thuis blijven vanavond. )

Barts opmerking dat de anderen interessantere gesprekken voeren dan hij zette mij wel aan tot nadenken, worden die gesprekken dan nooit uitgezonden, niet dat Bart nou zo’n interessante bijdrage levert aan de gesprekken maar de anderen komen zo al helemaal niet over.

Terug uit het enge bos
  donderdag 23 december 1999 @ 20:32:00 #12
2029 Prole
dicere est facere
pi_235033

quote:
op 12-23-1999 om 07:01 PM schreef HiZ het volgende: (...)

Je kunt hem bij wijze van spreke z'n scheerapparaat afpakken en niemand zou dan merken dat hij boos is.


*proest!*

Het leuke is dat Willem nu juist met dit voorbeeld (aardig doen tegen de klant en achter de gesloten deuren vloeken en tieren) exact de stelling van Bart: "Willem doét aardig omdat hij als leraar en horecaman heeft geleerd hoe dat moet, terwijl de anderen ECHT aardig zíjn..." heeft bewaarheid.

Een geweldige illustratie die het juiste inzicht van Bart laat zien

Prole

pi_235034
Vandaag voor het eerst de aankondiging van wie het huis moet verlaten "live" gezien (normaal gesproken ben ik nu aan het werk en neem ik het op). Volgens mij vindt Karin het al lang prima, die wil lekker met de kerst thuis zijn, en dat gun ik haar nu ook! Een ding is zeker: Bart gaat nu absoluut winnen! En Willem, die zit lekker de komende 6 dagen met de 2 persoontjes op wie hij gestemd heeft en krijgt ook nog eens lekker 0 gulden als hij het huis verlaat!

Ben benieuwd naar de late uitzending! Ik verwacht wel dat alle bewoners haar op staan te wachten.

groetjes van Fannetje

  donderdag 23 december 1999 @ 20:49:00 #14
215 misterDre
Paint it black!
pi_235035
quote:
op 12-23-1999 om 08:28 PM schreef Bor het volgende:
Prachtige opening van Rolf waarin hij zegt dat bekend “wordt wie van u vanavond nog het huis zal moeten verlaten.” (Ik hoop dat ik dat niet ben want ik wil eigenlijk gewoon thuis blijven vanavond. )



Nou Bor, ik heb eens ff bij de polls gekeken en ik ben bang dat we vanavond je boomhut om gaan zagen!

pi_235036
quote:
op 12-23-1999 om 08:28 PM schreef Bor het volgende:
Prachtige opening van Rolf waarin hij zegt dat bekend “wordt wie van u vanavond nog het huis zal moeten verlaten.” (Ik hoop dat ik dat niet ben want ik wil eigenlijk gewoon thuis blijven vanavond. )
[knip][/knip]

Hij legde de klemtóón een beetje vèrkeerd.

Verder vond ik het toch z'n beste presentatie sinds de start van BB!

Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 1999 @ 00:13:00 #16
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_235037
quote:
op 12-23-1999 om 08:28 PM schreef Bor het volgende:
Prachtige opening van Rolf waarin hij zegt dat bekend “wordt wie van u vanavond nog het huis zal moeten verlaten.” (Ik hoop dat ik dat niet ben want ik wil eigenlijk gewoon thuis blijven vanavond. )
<knip>

Bor voor zo'n depresieveling als jij maak je me toch wel erg vaak aan het lachen.

The future is after you
  vrijdag 24 december 1999 @ 00:27:00 #17
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_235038
quote:
op 12-24-1999 om 12:13 AM schreef otaku-san het volgende:
Bor voor zo'n depresieveling als jij maak je me toch wel erg vaak aan het lachen.

Otaku-san, dat zegt mijn psychiater nou ook altijd. (of ben jij soms…., bereken je dit dan als consult?)

quote:
op 12-23-1999 om 08:49 PM schreef misterDre het volgende:

Nou Bor, ik heb eens ff bij de polls gekeken en ik ben bang dat we vanavond je boomhut om gaan zagen!


Voorzichtig misterDre, rond mijn boomhut liggen namelijk draagbare valkuilen van 2 meter diep met bamboe spiezen.


Terug uit het enge bos
pi_235039
Bart: "over 24 uur, weten we waarschijnlijk wie er ophoepelt!"
Ruud: "zou het nu al bekend zijn, eigenlijk, in het land ?"
Bart: "in het land niet , maar hiernààst weten ze het wel!" (wijst op het 'camera-kruis')
Tjoep naar Rolphie (EN naar de VOLGENDE dag!)

Rolphie: "Inderdaad en eh...ik sta hierNAAST... wij weten de uitslag eh...inderdaad, van die laatste nominatie-ronde..."

Camoufleert Rolphie hier handig een verspreking van Bartje ? Uitdrukkelijke nadruk op hierNAAST, alsof Bart dat bedoeld had, maar wij weten wel beter, Bartje bedoelde "in de regie-kamer", en vooral: GISTEREN !

En waarom is Bartje zo trots dat hij weet dat de regie het gisteren al wist ?
En hoe dom denkt VOO dat Nederland nog steeds is, dat we zouden denken dat die tafelbeelden van VANAVOND zouden zijn ? En waarom dan zo'n slap smoesje omdat hierNAAST te herhalen ? Om die éne slimmerik nog om de tuin te leiden, die nu dacht: Hé !!! Waar hep ons Bartje het nou over ???
Nou - dat laatste is dus ook niet gelukt, VOO, we zijn niet achterlijk !

Stel je voor, bijna had ons Bartje zómaar verklapt dat de Regie op Woensdag al wist dat 't Karin werd, en - erger nog - dat Bartje dat óók wist, dat die Regie dat wist ! Foei toch, bijna een vouwtje !

Verder vond ik het DBK-gesprek met Bart erg bevreemdend: we moeten dus blijkbaar aannemen, dat het allemaal Bart's "voorgevoel" is geweest - 'in tegenstelling tot de rest', daar is hij iig erg trots op. Ook dat Sabine eruitgestemd zou worden en niet hij. En dan zegt hij: "als dat kwart miljoen mijn kant opging dan zou'k me helemaal rotlachen..."
en PATS: EDIT - "als het morgen voor mij afgelopen zou zijn.... enz.

De edits worden overigens steeds slordiger: traag schuivende 'schaduw-beelden', alleen het geluid loopt synchroon en 'trekt' de aandacht ahw. over de breuk heen. Toch missen we hier een heel enthousiaste uitspraak van Bart over 'hoe een stunt hij het zou vinden om te winnen'. En WAAROM missen we die ? Versprekinkje ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 24 December 1999).]

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')