abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:30:44 #1
245776 Jak
Ork ork soep eet je met een...
pi_66222632
Ik zat te denken, met 1 miljoen moslims in ons land en een overheid die best de moskees(moskeeen?) wil betalen die nog gebouwd moeten gaan worden, is ons land wel erg leuk en aardig tegenover het Islamitisch geloof, een geloof dat zich in het verleden razendsnel heeft uitgebreid over continenten.

Het is dan ook niet raar om te verwachten dat over 10 of 20 jaar er zoveel moslims zijn dat democratisch gezien het ergens op begint te slaan om wetten aan te passen aan de regels in de Koran.

Wat ik me afvroeg, zou dit erg zijn?
Geert Wilders vindt van wel, want die vind de christelijke beginselen en onze eigen cultuur zo fantastisch, maar is onze eigen cultuur nou echt zo belangrijk dat die koste wat het kost moet blijven bestaan, ook als het merendeel van de bevolking Islamitisch is geworden?

Ik denk dat dit geen dubbele post is, maar zo ja dan bied ik op een hysterische manier mijn excuses aan aan iedereen en hun moeders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jak op 19-02-2009 02:03:31 ]
Zo gij niet wilt dat een ander beschiet, vermoord dan ook een ander niet
pi_66222747
Ja.

Religie <-- [Dikke vette muur van ∞ kilometer] --> Politiek
pi_66222761
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:30 schreef Jak het volgende:

Wat ik me afvroeg, zou dit erg zijn?
Geert Wilders vind van wel, want die vind de christelijke beginselen en onze eigen cultuur zo fantastisch, maar is onze eigen cultuur nou echt zo belangrijk dat die koste wat het kost moet blijven bestaan, ook als het merendeel van de bevolking Islamitisch is geworden?
Ja, dat is erg, want dit zijn niet degenen die dit land hebben gemaakt tot wat het nu is.
En verder is Nederland een seculier land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 19-02-2009 01:56:48 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:42:39 #4
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66222816
Ja. Nederland is Nederland met zijn eigen cultuur. Hoe klein en onzinnig die misschien ook lijkt te zijn; het is een land en bevolking die zijn eigen regels, normen en waarden heeft. Wie hier wenst te wonen, dient zich ook aan te passen of in ieder geval rekening met die normen, waarden en regels te houden; vind ik niet meer dan normaal en fatsoenlijk.
pi_66222876
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:42 schreef childintime het volgende:
Ja. Nederland is Nederland met zijn eigen cultuur. Hoe klein en onzinnig die misschien ook lijkt te zijn; het is een land en bevolking die zijn eigen regels, normen en waarden heeft. Wie hier wenst te wonen, dient zich ook aan te passen of in ieder geval rekening met die normen, waarden en regels te houden, vind ik niet meer dan normaal en fatsoenlijk.
En die cultuur, met al z'n regels, normen en waarden past zich continue aan aan het tijdsbeeld. Het is nu ook geen 1298, 1754, 1899 of 1954 meer. Als we ons in 2029 blijkbaar met z'n allen bekeren tot ware geloof dan kan je toch gewoon stellen dat het de cultuur van dat tijdsbeeld is?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_66222898
Ja dat is zeker erg, scheiding van kerk en staat ring a bell?
&lt;hr&gt;
pi_66222905
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:47 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ja dat is zeker erg, scheiding van kerk en staat ring a bell?
En als we dat dus over 20 jaar niet meer zo belangrijk vinden?

Ga we nu al bepalen wat mensen over 20 jaar moeten vinden?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:50:17 #8
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66222924
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:37 schreef Siniti het volgende:
Ja.

Religie <-- [Dikke vette muur van ∞ kilometer] --> Politiek
Me dunkt.

Politiek moet zijn: TIg meningen met een compromis.
Niet: Doe wat de Koran zegt. Ook voor degenen die het er niet mee eens zijn.
Same story met de bijbel, Thora en wat voor belachelijk stuk science fiction dan ook.

Alle partijen die handelen vanuit religieuze standpunten mogen van mijn part dan ook optieven.d
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_66222949
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En als we dat dus over 20 jaar niet meer zo belangrijk vinden?

Ga we nu al bepalen wat mensen over 20 jaar moeten vinden?
Scheiding van kerk en staat is het beste besluit wat ooit genomen is, terugdraaien ervan, nu of over 20 of 200 jaar, zal altijd nadelige gevolgen hebben.

Daarnaast is de Islam een debielengeloof (net als de andere geloven trouwens, maar alleen zijn de aanhangers nog triester)
&lt;hr&gt;
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:53:00 #10
245776 Jak
Ork ork soep eet je met een...
pi_66222958
Wat zijn jullie allemaal conservatief zeg!
Ga met je tijd mee mensen! Het nieuwe Nederland is een Islamitisch land, vol met mooie burka's, censuur om Mohammed te beschermen en homos die graag hun hele leven in de kast willen blijven omdat ze anders van de flat worden gesmeten.

Prima toch?

Niet echt prima natuurlijk, maar ik snap niet helemaal wat een land kan doen om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt.

Vrijheid van godsdienst is vrijheid van godsdienst, en als op een gegeven moment 90% van de mensen Islamitisch is, betekent democratie dat die 90% regels mag bedenken.

Is er iets wat kan worden gedaan om dit te voorkomen, behalve op Geert Wilders stemmen? Volgens mij dus niet.
Zo gij niet wilt dat een ander beschiet, vermoord dan ook een ander niet
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:53:40 #11
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66222975
Nee, dat vind ik niet. Waarom wordt dit automatisch altijd van Nederlanders verwacht? Als ik in een Islamitisch land ga wonen, dan wordt verwacht dat ik mij aanpas aan de gebruiken daar. De aanpassing die wij als Nederlanders aan allerlei allochtone groepen "moeten" doen worden ons door onze regering opgelegd. Gaat een land als Saoedi Arabie zich aanpassen aan alle Nederlanders (of niet Islamiten) die daar wonen? Dat zijn er nl heel wat en mogen werken tot ze erbij neervallen, maar hebben geen enkel recht van spreken en dienen zich volledig aan te passen aan de gebruiken daar. Waarom wordt er dan altijd van Nederlanders (of andere westerlingen) verwacht dat ze wel rekening met anderen houden en zich aanpassen?
pi_66223004
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:53 schreef Jak het volgende:
Wat zijn jullie allemaal conservatief zeg!
Ga met je tijd mee mensen! Het nieuwe Nederland is een Islamitisch land, vol met mooie burka's, censuur om Mohammed te beschermen en homos die graag hun hele leven in de kast willen blijven omdat ze anders van de flat worden gesmeten.

Prima toch?

Niet echt prima natuurlijk, maar ik snap niet helemaal wat een land kan doen om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt.

Vrijheid van godsdienst is vrijheid van godsdienst, en als op een gegeven moment 90% van de mensen Islamitisch is, betekent democratie dat die 90% regels mag bedenken.

Is er iets wat kan worden gedaan om dit te voorkomen, behalve op Geert Wilders stemmen?
Er op uit trekken met hooivorken en nachts langs de moskeeën gaan
&lt;hr&gt;
pi_66223027
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:52 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Scheiding van kerk en staat is het beste besluit wat ooit genomen is, terugdraaien ervan, nu of over 20 of 200 jaar, zal altijd nadelige gevolgen hebben.
Ik ben er ook geen groot voorstander van. Maar tijden veranderen en over heel de wereld is religie zich weer meer aan het innestelen in de politiek. Ook in Nederland, al is dat niet de geopperde Islam. Blijkbaar is de cultuur aan het veranderen. Wat is er mis mee als blijkbaar de meeste mensen in 2029 iets willen wat we in 2009 debiel vinden? Alsof de situatie van nu al in 1989 is bepaald.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:57:14 #14
245776 Jak
Ork ork soep eet je met een...
pi_66223035
Ik denk dat we allemaal snappen dat een burgeroorlog een beetje hysterisch is.
Maar ik vraag me wel in het algemeen af wat een land kan doen om ervoor te zorgen dat de meerderheid niet een groep mensen wordt die de boel op een negatieve manier wilt veranderen.
De vraag is natuurlijk of je dat wel wilt voorkomen, aangezien je uiteindelijk toch regels wilt in een land waar de meerderheid achter kan staan.
Zo gij niet wilt dat een ander beschiet, vermoord dan ook een ander niet
pi_66223049
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:53 schreef Jak het volgende:
Is er iets wat kan worden gedaan om dit te voorkomen, behalve op Geert Wilders stemmen? Volgens mij dus niet.
Waarom zou je dit willen voorkomen? Alsof dit debiele scenario ooit gaat uitkomen. Of de complete biblebelt moet zich tot de Islam bekeren binnen 20 jaar.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_66223050
Hoe kom je trouwens aan 1 miljoen moslims? Ik dacht dat maar 5% van Nederland allochtoon was en zeker niet alle allochtonen zijn moslim.
pi_66223068
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:58 schreef Siniti het volgende:
Hoe kom je trouwens aan 1 miljoen moslims? Ik dacht dat maar 5% van Nederland allochtoon was en zeker niet alle allochtonen zijn moslim.
En gezien de enorme successen van de moslimpartijen zijn de aanwezige moslims ook erg bezig met hun geloof in de politiek te betrekken
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_66223078
wat een origineel onderwerp

maar neuh, de demografische transitie van de moslimgemeenschap in een westers land zal betekenen dat, zonder daar verder een waardeoordeel aan te willen hechten overigens, hun nu (toch?) nog hogere geboortecijfer uiteindelijk gelijk zal trekken met dat van andere nederlanders, als dat al niet zo is.

de landen en culturen waar de nederlandse moslims vandaan komen zijn ontwikkelende 2e wereldeconomieen, en wat je in dat soort landen ziet is een bevolkinstoename in de periode waarin de welvaart toeneemt omdat het sterftecijfer ineens daalt vanwege verbeterende gezondheidszorg terwijl de sociale waarden en de verspreiding van scholing pas met vertraging op gang komt. toen de eerste generatie moslims dus hier kwam met waarden qua gezinsvorming die vergelijkbaar zijn met die van nederlandse katholieken ten tijde van de verzuiling (hoe meer kinderen hoe beter want die verzorgen je als je oud bent) zijn die snel in aantal toegenomen, maar dat zal ongetwijfeld niet zo blijven.

daarnaast zullen ongetwijfeld veel moslims onder de invloed van de nederlandse cultuur verwesteren of atheist worden, het lijkt me in ieder geval niet waarschijnlijk dat de hoeveelheid moslims de hoeveelheid christenen en atheisten in nederland "inhalen".
  donderdag 19 februari 2009 @ 02:00:50 #19
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66223085
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:57 schreef Jak het volgende:
Ik denk dat we allemaal snappen dat een burgeroorlog een beetje hysterisch is.
Maar ik vraag me wel in het algemeen af wat een land kan doen om ervoor te zorgen dat de meerderheid niet een groep mensen wordt die de boel op een negatieve manier wilt veranderen.
De vraag is natuurlijk of je dat wel wilt voorkomen, aangezien je uiteindelijk toch regels wilt in een land waar de meerderheid achter kan staan.
Misschien komt daar wel vandaan dat er tegenwoordig veel jongeren weer christen worden. Misschien is dat voor hen de enige mogelijkheid om de islamitisering tegen te gaan? Blijkbaar is dat de enige manier waarop het werkt, of waardoor er echt naar je geluisterd wordt?
  donderdag 19 februari 2009 @ 02:01:59 #20
245776 Jak
Ork ork soep eet je met een...
pi_66223104
We hebben op dit moment 1 miljoen moslims in ons land, die groei zal natuurlijk niet ophouden wat erop neerkomt dat op een gegeven moment de helft van de mensen in ons land moslim is.
Misschien 2030, 2040 of 2050, dit gaat natuurlijk op een gegeven moment gebeuren met een revolutie als gevolg.

Zoiets is in Iran nog niet zo heel lang geleden gebeurt. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Revolution
Zo gij niet wilt dat een ander beschiet, vermoord dan ook een ander niet
pi_66223132
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 02:01 schreef Jak het volgende:
We hebben op dit moment 1 miljoen moslims in ons land, die groei zal natuurlijk niet ophouden wat erop neerkomt dat op een gegeven moment de helft van de mensen in ons land moslim is.
Misschien 2030, 2040 of 2050, dit gaat natuurlijk op een gegeven moment gebeuren met een revolutie als gevolg.

Zoiets is in Iran nog niet zo heel lang geleden gebeurt. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Revolution
quote:
Groei

Herkomst Islamieten in Nederland, 2006, bron: CBSTot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. [1]. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[2] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.[3] Turkse Islamieten vormen met bijna 325.000 personen de grootste groep, gevolgd door de Marokkanen met ruim 260.000 moslims. Van de groep 'overige niet-westerse allochtonen' vormen de Surinamers met 34.000 personen de grootste groep, daarna volgen de Afghanen met 31.000 en de Irakezen met 27.000.
Sorry, ik doe het even met wikipedia. Zoek het zelf maar op bij het CBS.

En voor de duidelijkheid, in 2050 ben ik 70 jaar oud of dood. En dan zitten we pas aan 8% of misschien in het meest paranoide scenario op 20%.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 19 februari 2009 @ 02:05:13 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66223145
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 02:01 schreef Jak het volgende:
We hebben op dit moment 1 miljoen moslims in ons land, die groei zal natuurlijk niet ophouden wat erop neerkomt dat op een gegeven moment de helft van de mensen in ons land moslim is.
Misschien 2030, 2040 of 2050, dit gaat natuurlijk op een gegeven moment gebeuren met een revolutie als gevolg.

Zoiets is in Iran nog niet zo heel lang geleden gebeurt. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Revolution
Omdat hun vorige leider de boel verneukte koos het volk voor het andere extreme alternatief.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_66223171
Het merendeel van de Nederlanders hangt geen Islamitische waarden aan. Wanneer deze oorspronkelijke groep Nederlanders zich door massamigratie moet onderwerpen aan waarden waar zij niet achterstaan dan is dat onwenselijk. Als iedereen zich wel zou conformeren aan Islamitische waarden dan hoeft dat voor die mensen zelf niet onwenselijk te zijn, maar ikzelf zie dat niet als een vooruitgang ten opzichte van het heden. Ik zie dit echter niet in de nabije toekomst gebeuren dus vind de angst voor dit scenario niet zo heel boeiend.

Belangrijker is dat het nergens voor nodig is om die Islamieten hierheen te halen. Ze integreren slecht en ze zijn weinig productief. Het is mij een raadsel waarom we nog meer van deze mensen zouden moeten verwelkomen. Of om het meer op de OP te betrekken: Waarom zou je bewust bijdragen aan culturele afbreuk als het niets oplevert?
pi_66223174
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 02:01 schreef Jak het volgende:
We hebben op dit moment 1 miljoen moslims in ons land, die groei zal natuurlijk niet ophouden wat erop neerkomt dat op een gegeven moment de helft van de mensen in ons land moslim is.
Misschien 2030, 2040 of 2050, dit gaat natuurlijk op een gegeven moment gebeuren met een revolutie als gevolg.

Zoiets is in Iran nog niet zo heel lang geleden gebeurt. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Revolution
dat gaat dus wel ophouden, lees wat ik hierboven typte
  donderdag 19 februari 2009 @ 02:09:01 #25
245776 Jak
Ork ork soep eet je met een...
pi_66223188
Interessant, dat wist ik dus niet.
De trendlijn in dit artikel http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2007k3b15p48art.pdf gaat alsnog redelijk snel omhoog, maar niet zo snel als ik had gedacht.
Zo gij niet wilt dat een ander beschiet, vermoord dan ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')