abonnement Unibet Coolblue
pi_66214513


quote:
Over Earth Hour

Earth Hour is een simpele actie met een groot effect. Als miljoenen mensen het licht uit doen is dat een indrukwekkend signaal aan regeringen om nu echt werk te maken van de aanpak van klimaatverandering.

Klimaatverandering bedreigt onze wereld. Als we niets doen zal een derde van alle plant- en diersoorten met uitsterven worden bedreigd. Daarom moet de uitstoot van CO2 drastisch omlaag. Daar zijn stevige, mondiale klimaatafspraken voor nodig. Eind 2009 moeten die gemaakt worden tijdens een klimaatconferentie in Kopenhagen.

Earth Hour is in 2007 voor het eerst georganiseerd in Australië. Daar deden toen ruim 2 miljoen mensen mee. In 2008 verspreidde de actie zich als een inktvlek over de aardbol met als resultaat ruim 50 miljoen deelnemers. Tientallen steden, bedrijven en opvallende gebouwen gingen ‘op zwart’. Earth Hour 2009 moet een nog groter evenement worden.

De lijst van deelnemers wordt met de dag langer. Al meer dan 350 steden wereldwijd hebben toegezegd mee te doen aan Earth Hour, waaronder Parijs, Londen, Moskou, Kopenhagen, Hong Kong en Mexico City. Ook bedrijven als Nokia, Coca Cola en Ikea hebben zich verbonden aan Earth Hour. En bij Buckingham Palace, de Eiffeltoren, het Sydney Opera House en tientallen andere bekende gebouwen gaat op 28 maart om 20.30 uur het licht uit. !

Als burger:

Kan je simpelweg de lichten van je woning doven tussen 20u30 en 21u30.
Kan je je familie, vrienden en buren aanmoedigen om ook deel te nemen
Kan je ook een buurtfeest met kaarsen organiseren…
Hopelijk kan Fok! hier ook aan deelnemen en onze goede hart tonen en een uurtje niet op de pc.

Voor meer informatie:

http://www.earthhour.org/news/nl%3Aen

Bron:

http://www.earthhour.org/news/be%3Anl

Meerdere uren zijn ook goed voor je geldbeugel

[ Bericht 3% gewijzigd door devuser_250 op 19-02-2009 18:59:07 ]
pi_66214627
Het helpt ook echt als iedereen z'n lichten uitdoet voor een uur, en dan weer massaal aandoet. Leuk voor het stroomnet.
pi_66215001
Flikker toch op met die klimaat onzin.
Ik zie het millieu als het nieuwe geloof, is namelijk ook gebaseerd op angst.
Als er een vulkaan uitbarsting is dan gooit dat een paar ton meer naar buiten dan dat we als mensen in een eeuw produceren.
pi_66215318
quote:
Flikker toch op met die klimaat onzin.
Ik zie het millieu als het nieuwe geloof, is namelijk ook gebaseerd op angst.
Als er een vulkaan uitbarsting is dan gooit dat een paar ton meer naar buiten dan dat we als mensen in een eeuw produceren.
Klimaatsopwarming kan je zo ook bekijken: als een mens 1 schadelijke bacterie heeft, dan is er haast geen probleem op het lichaam. Als er 6 miljard schadelijke bacterien zijn in het lichaam, dan is het lichaam zwaar ziek. Ook als er geen klimaatsopwarming is, dan is het de plicht van de mensheid om zo natuurvriendelijk te leven. De plicht voor onze nakomelingen.
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 22:09:03 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66215462
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:49 schreef devuser_250 het volgende:
Hopelijk kan Fok! hier ook aan deelnemen en onze goede hart tonen en een uurtje niet op de pc.
ja hallo!!!
dat staat er niet he, het ligt moet uit, niet de stroom

maar ik wil best een uurtje in het donker fok!ken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_66215485
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:06 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

Klimaatsopwarming kan je zo ook bekijken: als een mens 1 schadelijke bacterie heeft, dan is er haast geen probleem op het lichaam. Als er 6 miljard schadelijke bacterien zijn in het lichaam, dan is het lichaam zwaar ziek. Ook als er geen klimaatsopwarming is, dan is het de plicht van de mensheid om zo natuurvriendelijk te leven. De plicht voor onze nakomelingen.
Rare vergelijking...
Doe nog eens je best.
pi_66215537
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:00 schreef Big_Yin het volgende:
Flikker toch op met die klimaat onzin.
Ik zie het millieu als het nieuwe geloof, is namelijk ook gebaseerd op angst.
Als er een vulkaan uitbarsting is dan gooit dat een paar ton meer naar buiten dan dat we als mensen in een eeuw produceren.
Mooie verwoording.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 februari 2009 @ 22:12:34 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66215611
Volgend jaar staat alles wereldwijd op zwart door de volledige ineenstorting van het systeem en vechten we voor een beetje warmte en comfort.

Lang leve het milieu
pi_66215713
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:00 schreef Big_Yin het volgende:
Flikker toch op met die klimaat onzin.
Ik zie het millieu als het nieuwe geloof, is namelijk ook gebaseerd op angst.
Als er een vulkaan uitbarsting is dan gooit dat een paar ton meer naar buiten dan dat we als mensen in een eeuw produceren.
Vulkanen zorgen voor een afkoeling van de aarde.
En het gaat niet om de vraag of de aarde opwarmt of niet.

Het gaat om de vraag of de opwarming komt door het co2 wat de mens de lucht in pompt, iets heel anders.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66215930
quote:
Rare vergelijking...
Doe nog eens je best.


Ik wil m.a.w. zeggen, we zijn met te veel. Als we (meer) milieubewuster leven zullen onze kinderen dezelfde privileges genieten als de onze.

De geschiedenis herhaalt zich, als we ons te goed vinden en we ons niet bewust zijn van de aankomende gevaren in de toekomst zijn we niet goed bezig.
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:20:25 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66216009
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:00 schreef Big_Yin het volgende:
Als er een vulkaan uitbarsting is dan gooit dat een paar ton meer naar buiten dan dat we als mensen in een eeuw produceren.
Mwach...
New York alleen al produceert 27000 ton afval per dag.
Even snel gerekend is dat 460 miljard ton afval voor de gehele mensheid in 100 jaar (zonder bevolkingsgroei, zonder groei in afvalstroom).
Dat red je nog niet met de 8 grootste uitbarstingen van vulkanen in de afgelopen 10.000 jaar opgeteld.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 februari 2009 @ 22:22:48 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66216116
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:18 schreef devuser_250 het volgende:

De geschiedenis herhaalt zich
Leg uit?
quote:
, als we ons te goed vinden en we ons niet bewust zijn van de aankomende gevaren in de toekomst zijn we niet goed bezig.
wanneer is dat eerder gebeurt dan?
  User die overal opduikt 2022 woensdag 18 februari 2009 @ 22:26:04 #13
186611 Haags
pi_66216261
Ja blablabla... doe dr toch niet aan mee
Zonder wrijving geen glans
pi_66216447
quote:
Leg uit?
Wel, kijk naar alle machten die er in de geschiedenis zijn geweest, ze maakte allemaal een fout omdat ze dachten dat ze superieur waren en dan ging het bergaf.
quote:
wanneer is dat eerder gebeurt dan?
Kijk naar de USA-Irak oorlog, Amerika dacht ook dat het gemakkelijk Irak kon binnenvallen en bevrijden. Een supermacht die overzelfzeker was kon de steun van gans de wereld vergeten en grote imagoschade.

Zo het zelfde met het milieu, als we te overzelfzeker zijn dat de mens superieur is dankzij haar intelligentie, hoe zwaarder we zullen worden afgestraft.
pi_66216497
dubbel
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:32:13 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66216540
Volgens mij is het vooral een argument om gloeilampen te verbieden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 februari 2009 @ 22:34:34 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66216655
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:30 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

Wel, kijk naar alle machten die er in de geschiedenis zijn geweest, ze maakte allemaal een fout omdat ze dachten dat ze superieur waren en dan ging het bergaf.
[..]
Dat heeft geen fuck met het milieu of privileges mbt leefklimaat van onze kinderen te maken hetgeen je argument was.
quote:
Kijk naar de USA-Irak oorlog, Amerika dacht ook dat het gemakkelijk Irak kon binnenvallen en bevrijden. Een supermacht die overzelfzeker was kon de steun van gans de wereld vergeten en grote imagoschade.

Zo het zelfde met het milieu, als we te overzelfzeker zijn dat de mens superieur is dankzij haar intelligentie, hoe zwaarder we zullen worden afgestraft.
pi_66216689
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:18 schreef devuser_250 het volgende:

[..]



Ik wil m.a.w. zeggen, we zijn met te veel. Als we (meer) milieubewuster leven zullen onze kinderen dezelfde privileges genieten als de onze.

De geschiedenis herhaalt zich, als we ons te goed vinden en we ons niet bewust zijn van de aankomende gevaren in de toekomst zijn we niet goed bezig.
Er lopen gewoon teveel mensen op deze planeet rond, en de natuur maakt daar vroeg of laat vanzelf een einde aan.
Ergens in de jaren 80 heeft een wetenschappelijk instituut becijfert dat 10 miljoen mensen zo'n beetje het maximum is dat de aarde zonder noemenswaardige problemen kan huisvesten.
Klaarblijkelijk hebben we nu noemenswaardige problemen.
We zullen vanzelf wel ondervinden wat moedertje natuur daar tegenover zet, maar wat het ook is, je doet er geen donder meer aan.
Daartegenover staat natuurlijk dat zo'n onderzoek ook vreselijk achterhaald kan zijn..

We shall see.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 februari 2009 @ 22:40:59 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:03:07 #20
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_66224633
Pleur op met die WWF spam.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_66225125
We moeten juist niet het licht uitdoen, dan wordt er weer meer geneukt en krijgen we nog een geboortegolf erover heen. En juist de overpopulatie is het grootste probleem voor de aarde.
pi_66225482
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
10 miljard bedoel je denk ik.
Nee vrind.
Het ging echt om 10 miljoen.
pi_66226795
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:00 schreef Big_Yin het volgende:
Ik zie het millieu als het nieuwe geloof,
Dat zie jij dan helemaal verkeerd. Om hierover een mening te kunnen vormen die het conspiracyniveau overstijgt raad ik je dan ook vooral om echte wetenschappelijk tijdschriften te lezen inplaats van alleen Elsevier etc...
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:57:24 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66226943
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwach...
New York alleen al produceert 27000 ton afval per dag.
Even snel gerekend is dat 460 miljard ton afval voor de gehele mensheid in 100 jaar (zonder bevolkingsgroei, zonder groei in afvalstroom).
Dat red je nog niet met de 8 grootste uitbarstingen van vulkanen in de afgelopen 10.000 jaar opgeteld.
Ik heb een plan. Laten we dat eens aanpakken. Beter dan die melk koe genaamd Co2. industriële chemicaliën, afval en weet ik het allemaal. De schadelijke dingen zegmaar, niet het spul wat iedereen uitademt en de planten weer gebruiken om te groeien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:13:26 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66227473
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb een plan. Laten we dat eens aanpakken. Beter dan die melk koe genaamd Co2. industriële chemicaliën, afval en weet ik het allemaal. De schadelijke dingen zegmaar, niet het spul wat iedereen uitademt en de planten weer gebruiken om te groeien.
Van de Waste Management site van Miami:
quote:
Interesting Recycling Facts:
• Hotels will create 1.5 pounds of solid waste per day per room
• 1 ton of solid waste is equal to 3.5 cubic yards of solid waste
• Each person produces 3.5 pounds of solid waste per day
• One three foot stack of newspapers is equal to one tree, approximately 30 feet tall
• One three foot stack of newspaper weighs 100 pounds
• To make one ton of virgin paper uses 17 trees (3 2/3 acres of forest)
• 62,860 trees must be cut to provide pulp for a single edition of the Sunday New York Times.
• Recycling one aluminum can saves the energy equivalent to one cup of gasoline.
• A steel mill can reduce its water pollution 76% and mining wastes 97% using scrap metal, such as steel cans, instead of iron ore.
• In the summer, nearly one third of all summer waste handled by garbage haulers consists of grass clippings.
• In the fall, leaves comprise as much as half of all waste generated by residents.
• One dollar out of every $11 spent on groceries goes to pay for packaging
• 32% of all municipal waste is from packaging.
• Americans are the world’s trashiest people. US citizens consume more goods per capita than any other nation in the world.

Each Year We Throw Away:
• Enough aluminum to rebuild the entire American Airlines air fleet 71 times.
• Enough steel to reconstruct Manhattan
• Enough wood and paper to heat 5 million homes for 200 years.
• One third of all of the food we buy
Daar moet genoeg winst te behalen zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')