abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 23 december 1999 @ 14:05:00 #1
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234866
Omdat deel II is gesloten, ben ik zo vrij geweest deel III te openen met de vragen die ik heb gesteld in deel II.
\quote\
Lilith, fijn weer van die geweldige analyses van je te lezen. Ik wilde nog even inspringen in het verhaal van HiZ, over de binding tussen Waterman en Tweeling. De tekens in de dierenriem die goed bij elkaar passen zijn de tekens waar je een driehoek mee vormt. Bij Waterman en Tweeling hoort de Weegschaal, in het geval in het BB huis waren dat Sabine en Ruud. De verbinding tussen Ruud en Willem is er dus een van herkenning, van elkaar begrijpen. Typisch is wel dat Maurice als Tweeling geen connectie aan kon gaan met Ruud, en Ruud niet met Maurice. Maurice had wel weer 'iets'met Sabine, zoals Sabine in de DBK eens aangaf, dat 'hij en ik bijna hetzelfde zijn'. Vreemd genoeg was die connectie er niet naar Willem toe, hoewel Willem dus wel een Tweeling is. Sabine en Ruud konden elkaar goed aanvoelen, als Weegschalen onder elkaar. Dit geldt niet voor Willem en Maurice (van wat ik gezien heb, ten minste). Ik ben heel benieuwd waardoor dit alles kan, Lilith (evt Moor). Waarom kon Sabine niet met Willem en wel met Maurice, waarom kan Ruud niet met Maurice maar wel met Willem en waarom kan Willem niet met Maurice en Sabine maar wel met Ruud?
\unquote\

Ik ben nog steeds zeer benieuwd naar de uitleg hiervan!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_234867
Alkyone, wat een verassing! Het was zo lang stil rond jou persoontje, maar je bent dus nog van de partij! Waarom het wel of niet klikt wordt door een veelvoud aan factoren bepaald. Zon, Maan, Mercurius, Venus, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, neptunus en Pluto kunnen in principe elk in een ander teken staan, ze maken onderling contact en belichten een bepaald levensgebied. Ook al is iemand 'lucht' dan nog kunnen aarde of bijvoorbeeld vuur sterker aanwezig zijn. Mensen met hemellichamen in hetzelfde teken vinden meestal wel snel herkenning in elkaar, omdat de manier van reageen hetzelfde is. Naast de elementen speelt het 'kruis' waarin de tekens staan een belangrijke rol. dat is altijd een ingewikkeld astro-verhaal. er zijn 3 kruizen: manieren van het leven benaderen.
Hoofd (sterk gericht op de buitenwereld, moet reflectie hebben. dit zijn Ram, Kreeft, Weegschaal en Steenbok), vast (reageert sterk van binnen uit, letterlijk vast. dit zijn Stier, Leeuw, Schorpioen en Waterman) en beweegelijk (zegt genoeg, kan makkelijk voortuitkomen en loslaten, dit zijn Tweeling, Maagd, Boogschutter en Vissen).

Hoe de onderlinge verhoudingen liggen (overeenkomsten en spanningsvelden) worden zichtbaar in een synastrie-horoscoop. Een relatiehoroscoop zo gezegd. Tussen de regels door heb ik hier al eens bij stil gestaan.
Morgen heb ik meer tijd om hier nogeens naar te kijken. Meestal kunnen inferieure tekens (of planeten die inferieur staan minder goed uit de voeten: water-lucht, vuur-aarde. Dit is ook in iemands persoonlijkheid.

Nu karin eruit is houd je, globaal zeg maar, de volgende combi's over (Zon/Maan).
Willem: Tweeling/Leeuw
Ruud: Weegschaal/Waterman
Bart: Maagd/Kreeft

Lucht overheerst.

Het lijkt er op, ondanks dat ik dat heb tegengesproken, dat Ruud zich bij de keuze van Willem heeft neer gelegd. Hoe kijk jij daar naar? Ik hecht waarde aan je mening en ben blij dat je stem weer in dit topic te horen is!

Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_234868
Karin liet vanavond bij haar vertrek overduidelijk haar Steenbok zien: nuchter, enigzins onderkoeld (b.v. hoe zij op haar geliefden reageerden, zowel man, kinderen als Maurice). Nergens hysterisch of buiten zichzelf. Niet dat zij geen emoties heeft (je voelt ze onder de oppervlakte), maar heel duidelijk: alles onder controle.
Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_234869
Alkyone, hier komt mijn antwoord. Natuurlijk is de aantrekking of spanning tussen mensen vooral een innerlijk beleven (we spraken hier eerder over ), in de astrologie is niets absoluut, maar op grond van hun synastrie kan ik er toch iets over zeggen.
Wat mij direkt opviel is het generatieverschil. Je Zonne-energie (in je centrum komen, in je kracht komen) ontwikkelt zich over jaren en het verschil in levenservaring speelt zeker een rol. Het sterkst is dit bij Maurice en Sabine (zij verschillen nog geen jaar) en dus hebben zijn hun generatieplaneten op dezelfde plek staan. Hun maatschappelijke ontwikkeling en de opvoeding zullen paralellen vertonen.

Als je kijkt naar Sabine en Willem: veel spanning in hun horoscopen. Willem zijn Saturnus maakt 2 spanningsaspecten naar beide vrouwelijke 'planeten' van Sabien, namelijk recht tegenover de Maan en vierkant haar Venus. De Maan (Sabine) zal zich storen aan het gedisciplineerde gedrag, de onterechte kritiek en zelfzuchtige opvattingen. Saturnus (Willem) zal zich storen aan haar humeurige en grillige aard. Willem heeft weliswaar ook de Maan in Leeuw, maar kijkt in de spiegel (voor een man is de Maan moeilijker te integreren en uit te leven). En om met Moor te spreken: hij ziet in haar een geduchte concurente. Saturnus ontmoedigd de Maan, terwijl de Maan Willem (Saturnus) frustreert door emotioneel te reageren, in plaats van rationeel.
Willem (Saturnus) heeft Sabien (Venus) veel lessen te leren, maar zij zit daar niet bepaald op te wachten. Het gedrag van Willems Saturnus ten opzichte van Venus is disciplinair, inperkend, zelfzuchtig, veroordelend, wrokkig, kritisch en afkeurend. Het is vrij normaal dat Sabien op zulke momenten moeite heeft om naar Willem haar affectie te tonen. Haar Venus voelt zich gefrustreerd of gedomineerd.

Sabine en Maurice hebben hun Manen tegenover elkaar staan, een relatie van aantrekken en afstoten, want al is hun werking tegengesteld , ze voelen zich ook naar elkaar toegetrokken. De ene bezit datgene waar het de ander aan ontbreekt. Hun stemmingen zijn zeer verschillend, maar ze houden daarin ook rekening met elkaar. Fundamenteel is er een onderling begrip voor de uiteenlopende emotionele benadering van situaties en gebeurtenissen.

Over de aantrekking tussen Willem en Ruud is al veel gezegd en geschreven, al zie je nu wel een spanning ontstaan. Naar mijn mening komt dat omdat Willem luchtiger is dan Ruud. De laatste staat langer stil bij de dingen, daar waar Willem er juist langs heen gaat. In relatie tot Maurice zijn er wel veel overeenkomsten, maar er is een belangrijk verschil. Willem en Ruud hebben hun mannelijke energie (Mars) in aarde staan, resp. Stier en Steenbok (Willem heeft sterke Steenbok-energie in zijn horoscoop en maakt zijn verbinding met Karin weer verklaarbaar). Maurice heeft zijn Mars in Leeuw. In de ogen van de beiden heren meer een strebertje. Willem heeft zijn Maan in Leeuw en om weer met Moor te spreken; dit is voornamelijk onbewust. Maurice speelt de mooie jongen en dat kan wel is een doorn in zijn oog zijn. Ruud is met zijn Mars in Steenbok ook een streber, maar houd niet van uiterlijk vertoon. Hij is de vechter en krijgt de dingen niet kado. Alles wat hij bereikt heeft, heeft hij moeten bevechten.

Tenslotte kan je nog zeggen dat de Mercurius van Willem en Maurice inferieur zijn ten opzichte van elkaar. Willem, met zijn Lucht moet het niet hebben van de gevoelige diepgang van Maurice. Ruud heeft weliswaar ook zijn mercurius in Schorpioen, maar de laatste conversatie in bad tussen beide heren maakte hun verschil in beleven duidelijk. Willem zei letterlijk: dat zie je fout!

Ik hoor wel wat je van mijn analyse vindt!

Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_234870
Helemaal met je eens, Lilith.
Ook tijdens het - vond ik: ontroerende - moment waarop Bart haar nagels ging lakken, 'vocht' zij met die bekende 'smile' van haar tegen de tranen (vlgs. mij toch ook enigszins van teleurstelling), en gaat dan gauw een keukenrol halen en - afgewend van de camera's - droogt zij naar buiten kijkend haar ogen.

Grappig als zij daarna Bianca ontmoet in de studio: Bianc met van emotie vertrokken gezicht, zelfs opgemerkt door Daphne: "ik heb 't goed onder controle hoor!",
en Karin zegt niets, laat zich kussen, glimlacht, en blijft betrekkelijk onbewogen.
Een andere kant van de Steenbok is wel, dat zij nu weer "op haar post" terugkeert in het gezin - het 'gekdoen' is over - en een Wim zal zo te zien wel zorgen dat alles precies verloopt volgens ZIJN Regie ! Had al meteen instructies over de camera's terwijl Karin zich nog aan 't losscheuren was van de bewonersgroep...
De trouwe Steenbok aanvaardt glimlachend weer haar eenzame taak. Toch heeft het een goed effekt gehad, zelfs op Michael: 'zijn stem is veel lager' - adolescentie breekt door als Moeders weg is en niet meer voor alles zorgt.
Dàt is haar iig geval gelukt: ze kunnen ook zonder mij, sterker nog: ze groeien dan zelfs met sprongen ! (in zelfstandigheid).

  vrijdag 24 december 1999 @ 10:56:00 #6
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234871
Prachtige analyse, Lilith! Wat ik vooral herken is de dynamiek tussen Sabine en Willem. Vooral van Sabine's kant natuurlijk, omdat ik toch vlak bij haar sta, astrologisch gezien . Ik denk inderdaad dat het leeuwenvuur van Willem voornamelijk onbewust is, zowel richting Sabine als richting Bart (in mindere mate Maurice). Bart is natuurlijk het enige overgebleven aardeteken in het huis, met zijn Maagd-inslag. De luchtige maar standvastige Willem kan niet goed tegen de kreeft-maagd Bart. Het is te onbezonnen, te ongrijpbaar voor hem. En dat irriteert natuurlijk. Dat wordt nog vuurwerk de laatste week, nu Karin, zijn mede-standvastige, weg is. Hij zwalkt nu tussen Bart en Ruud, zonder houvast, zonder steun. Willem zal nog meer van zichzelf moeten laten zien in directe reacties (vooral) naar Bart.

Karin was zeer beheerst. Accepteerde zonder knipperen met de ogen de bevelen die manlief uitdeelde. Hij zei iets van "ik wil niet voor de camera, ik wil snel naar huis, dus hou het kort". Kinderen drommend om haar heen, the rock is back. Wim is trouwens een imposante man, fysiek, en niet gewend aan tegenspraak zo te zien. Benieuwd hoe goed Karin bij hem terecht kan met haar emoties. Zou goed verklaren waarom zij zo goed met Maurice overweg kon. Hij heeft wel een 'gevoelige diepgang' zoals je zegt, Lilith, daar heeft Karin waarschijnlijk erg veel behoefte aan.

Dan nog even over Ruud: Hij is een weegschaal, dus sociaal, maar tegelijkertijd oertrouw en verwacht dat ook van zijn maatjes. Willem heeft het vertrouwen geschonden en dat vergeet Ruud van zijn leven niet meer. Zijn vriendin verwoordde dat goed gisteravond. Ruud is diep gekwetst en eigenlijk kan Willem nu nooit meer zo dichtbij komen als hij eerst was. Ruud heeft er een barrière geplaatst, uit pure zelfbescherming, waarschijnlijk geleerd door vele van dit soort voorvallen. hij zal willem nog wel vriendschappelijk benaderen, maar boezemvrienden is nu uitgesloten. Lijkt me, even onder ons gezegd en gezwegen, ook beter voor Ruud: willem is niet het type waar Ruud veel aan zou hebben als het erop aan komt.

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

  vrijdag 24 december 1999 @ 11:37:00 #7
957 Skraph
boy genius....
pi_234872
Even een vraagje, hoe komt het dat jullie weten welke sterrenbeelden de bewoners van BB hebben. Ik zelf ben ook geinteresseert in astrologie. Ik heb zelfs een homepage erover.
Astrology Forever
Maar om mee te kunnen discussieren over astrologie en de BB bewoners, zou ik graag willen weten welke sterrenbeelden de bewoners hebben....

A man who makes no mistakes, doesn't make anything....
  vrijdag 24 december 1999 @ 12:01:00 #8
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234873
Welkom, Skraph, fijn dat er nog iemand geïnteresseerd is in astrologische aspecten van de bewoners. We hebben de meeste geboortedata verkregen van de officiële BB (Flash)-site, waar de profielen van de bewoners staan beschreven.
Hieronder even het lijstje van Manono uit Voer voor astrologen II (terug te vinden op http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/001798.html):

\quote\
Anouk Stier
Cyrille Vissen
Ruud Weegschaal
Sabine Weegschaal
Bart Maagd
Bianca Maagd
Willem Tweelingen
Maurice Tweelingen
Martin Schorpioen
Tara STEENBOK (Thx Gert)
Karin Steenbok
Mona?

\unquote\

Zoals je ziet is alleen het sterrenbeeld van Mona niet bekend. Mijn gok is Kreeft of Tweeling, er is veel over gespeculeerd, ook in Voer voor Astrologen deel 1 (hier te vinden: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/000790.html

Dus als je de vorige twee topics even doorneemt, weet je alles wat er al besproken is. We zijn benieuwd naar jouw analyses!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_234874
Dank, dank voor alle reacties! Skraph, wat geweldig dat je ook van de partij bent! Nog iemand met verstand van zaken kunnen we goed gebruiken. Je verkeerd hier in uitstekend gezelschap! Wel jammer dat je zo laat pas inhaakt. Ik ben benieuwd naar je analyses. GO GO GO

[Dit bericht is gewijzigd door lilith (Datum 24 December 1999).]

Niemand is perfect. Wees niemand!

  vrijdag 24 december 1999 @ 15:10:00 #10
957 Skraph
boy genius....
pi_234875
Ik zal mijn best doen met de analyses en bedankt voor alle leuk reacties....
A man who makes no mistakes, doesn't make anything....
pi_234876
Nu de mannen zoveel in bad zitten kan ik de gedachten niet onderdrukken dat zij
-back to basic gaan
-in regressie gaan
-terug in de baarmoeder gaan

Na zoveel luchtigheid krijg je vanzelf weer behoefte aan water.

Niemand is perfect. Wees niemand!

  maandag 27 december 1999 @ 14:20:00 #12
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234877
Ik haal dit topic er weer even bij omdat ik aan de diverse goedgeïnformeerde mensen die hier posten wil vragen wat zij denken van Ruud versus de media na BB. Zoals ik ook in andere topics al heb aangegeven, denk ik dat Ruud psychisch bezwijkt onder de mediakaraktuur die hij is geworden, onder aanvoering van ene P. de Leeuw, die nu zelfs een single heeft uitgebracht waarop Ruud als typetje een liedje zingt over maatjes.

In mijn ogen is Ruud te zachtaardig, te vriendelijk, te sociaal om zich af te sluiten voor deze hype rond zijn (voor gek gezette) persoon. Hij kan de druk niet aan, raakt uit balans en verwordt tot een schaduw van de man die hij ooit was.
Is er iemand die hier een astrologische onderbouwing of tegenwerping bij kan uiten? Misschien zijn er verborgen karaktertrekken van Ruud die ik niet ken, waardoor hij er misschien beter tegen kan dan ik denk?

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_234878
Ik hoop, Alkyone, dat misschien Lilith iets kan vinden uitgaande van Ruud's bezetting van het teken Scorpio...
Zelf heb ik in VvP mijn visie op Ruud al eerder gegeven en juist die visie is vaak de reden geweest, dat ik 'boosheid op Willem' moest onderdrukken, omdat Ruud zo'n gewillig en onschuldig slachtoffer kan worden van andermans 'dubbele bedoelingen'.
Voor mij mag Ruud meteen met vrouw en kind naar een ver eiland op vakantie en voorlopig buiten de kleffe commerciële klauwen gehouden worden, van alles wat hier in Nederland de komende dagen zich met hem wil gaan bemoeien...
  maandag 27 december 1999 @ 14:38:00 #14
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234879
Helemaal mee eens, Moor. Ik hoop voor Ruud dat hij voorlopig ergens kan schuilen voor het mediageweld en de huichelarij. Nu ik toch al off-topic bezig ben: ik reageer niet op alle posts van jou en anderen, maar ik was bijna van plan een 'steun voor Moor' topic aan te maken. Al heb je vele Fokkers tegen je (in vele lawaaierige topics), mijn steun heb je. Wou 'k gewoon even kwijt en hier 'onder ons' kan dat denk ik wel even

Lilith, we hebben je input nodig! En Skraph, hoever ben jij met je analyses? Ben nog steeds benieuwd.

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_234880
Beste Alkyone en Moor,

Mijn T.V was afgelopen dagen kapot en ik voelde veel afstand tot BB. Niet eens zo'n vervelend gevoel. Het is allemaal zo dubbel. Ik heb de afgelopen (hoe lang is het al weer?) maanden veel over de bewoners gezegd (zonder hun feedback en dat is voor mij meestal wel gebruikelijk in mijn manier van werken)en voel de behoefte om te zeggen dat ik dat met de beste intentie heb gedaan. Ik hoop dat dat ook zo is overgekomen. In mijn gemijmer bedacht ik ook dat het materiaal (voor de broodnodige nunance)iets te gebrekkig is, omdat de geboortetijd ontbreekt. Hierdoor mis ik de Ascendant (hoe je de wereld benadert en hoe je op anderen kan overkomen)en deze kan juist veel aanvullende informatie geven. Daarnaast mis ik de 'huizenindeling', wat informatie geeft over de levensgebieden welke in iemands leven extra nadruk krijgen. Ik had dat in de horoscopen van de bewoners graag bevestigd gezien doordat hun Zon in top zou staan, iets wat je vaak bij TV bekendheden ziet.

Vanwaar dit verhaal en wat heeft het met de evt. vraag over Ruud te maken? Als je meer dan 100 dagen voor 24 camera's gaat zitten neem ik aan dat je een behoefte hebt om in de picture te staan, gezien te worden, beroemd te worden. Als je hoofddoel het geld is (of iets anders) neem ik aan dat het in ieder geval (bij aanvang) niet in de weg staat. Als jullie dat anders zien hoor ik dat graag.

Naar zijn horoscoop kijkend: Ruud is vooral lucht en water. Ik sluit mij bij Alkyone aan door de vraag te stellen: is Ruud tegen al het mediageweld opgewassen?
Aarde is vertegenwoordigd in Mars in Steenbok, wat hem voldoende stevig in zijn schoenen laat staan. Zijn energie is behoorlijk vast (en absoluut niet beweeglijk) door de Maan in Waterman (lucht en vast) en veel planeten in Schorpioen. Dat kan hem straks goed van pas komen. Hij reageert traag en is in staat 'bij zichzelf te blijven'. Het valt mij vaak op dat mensen die erg vast zijn, kleine pupillen hebben: ze laten de buitenwereld slechts selectief binnen toe. Je ziet dit bij Ruud ook aan het sluiten van zijn ogen, hij sluit zich in zich zelf op. Dit is volgens mij absoluut een verdedigingsmechanisme.

Er is trouwens wel iets anders waar mijn oog op viel: zijn Zon is ongeaspecteerd. Deze staat los, heeft geen rechtstreekse invloed op de andere planten, maar wordt ook niet beinvloed. De Zon staat in Ruud zijn horoscoop op zichzelf en komt extra sterk (al was hij Leeuw) naar voren. Als je een ongeaspecteerde planeet in je horoscoop hebt, dan is de kans groot dat je zelf niet in de gaten hebt hoe krachtig je deze planeet in het dagelijks leven tot uitdrukking brengt. Dat geeft je de neiging om almaar naar dat stuk in jezelf op zoek te gaan. De terreinen die tot de inhoud van de planeet horen hebben een, zelfs magische, aantrekkingskracht op je. Voor de Zon is dat: in het licht staan, jezelf laten zien! In dat licht () krijgt de opmerking "ik heb mijzelf zo goed mogelijk geprobeert te spelen" een heel andere betekenis. Voor Ruud werkt het dus zo! Een ongesaspecteerd planeet heeft de neiging zich overdreven neer te zetten, de omgeving krijgt het volle gewicht te zien. Als je daar opmerkingen overkrijgt zal je in alle oprechtheid niet begrijpen waar ze het over heben. Je ziet dit ook bij Willem (ongeaspecteerde Venus).

Wat ik beangstigend vind is dat Paul de Leeuw een beeld van Ruud neerzet (een karikatuur) wat Ruud eenvoudig niet vanzich zelf herkent. Ruud wordt straks geconfronteerd met een beeld wat niet aansluit bij zijn zelfbeeld. Een ongeaspecteerd planeet voelt zich op dat specifieke terrein al onzekerder (in dit geval dus zelfvertrouwen). Ik hoef jullie niet te vertellen welke een grote schok dit voor Ruud kan betekenen!
Misschien kunnen jullie, beter dan ik, verwoorden wat dat voor iemand betekent? Graag jullie reactie!

[Dit bericht is gewijzigd door lilith (Datum 27 December 1999).]

Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_234881
quote:
op 12-24-1999 om 12:01 PM schreef Alkyone het volgende:
Welkom, Skraph, fijn dat er nog iemand geïnteresseerd is in astrologische aspecten van de bewoners. We hebben de meeste geboortedata verkregen van de officiële BB (Flash)-site, waar de profielen van de bewoners staan beschreven.
Hieronder even het lijstje van Manono uit Voer voor astrologen II (terug te vinden op http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/001798.html):

\quote\
Anouk Stier
Cyrille Vissen
Ruud Weegschaal
Sabine Weegschaal
Bart Maagd
Bianca Maagd
Willem Tweelingen
Maurice Tweelingen
Martin Schorpioen
Tara STEENBOK (Thx Gert)
Karin Steenbok
Mona?

\unquote\


Mona, ben ik inmiddels achter, is een Leeuw, ik schat ascendant Vissen of Schorpioen (denk 't laatste)

Jusqu'ici tout va bien...
pi_234882
Manono, bedankt! Weet je ook een geboortedatum?
Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_234883
Ik ben ziek als ik lees wat er over Wilem gezegd wordt. Vluchten kan niet meer. Ik weet, het is off-topic. Ik voel mij machteloos. Van waar moet de hulp komen voor Willem? (hebben jullie op zijn fan-site de berichtjes gelezen van broer Douwe en ex-vrouw Tessa+schoonmamma

Nergens lees ik het, maar Willem zei in de DBK letterlijk: "Het zal mijn lot wel moeten zijn. Ik zal het wel moeten ondergaan."

Het eerste wat er in mij op kwam, als in een flits: hij spreekt over doodsangst. Maar mijn ratio heeft het van tafel geveegd. Ik ben in vertwijfeling.

In de karmische astrologie betrek je ook de Maansknopen in de duiding. Dit zijn berekende punten. Willem heeft Saturnus op zijn zuidknoop staan (wat hij uit vorige levens meeneemt, je mag het ook (als dat makkelijker gaat) ook afkomst of aanleg noemen). Saturnus is het brandpunt en vormt een brug voor de gespannen relatie tussen Mars en Neptunus (het onderspit delven).

Ik citeer: 'Saturnus op de zuidknoop; een zware verantwoording moeten dragen voor je gezin, je afkomst, je 'stam'. Het leven is lots-beladen, de karmische binding is zo dat iemand een grotere last te dragen krijgt'.

Wat moet je in Godsnaam met de uitdrukking: wordt je weer geconfronteerd met je eigen verdriet? Daar kun je beter maar niets op zeggen.

Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_234884
quote:
op 12-27-1999 om 09:29 PM schreef lilith het volgende:
<snip>
Nergens lees ik het, maar Willem zei in de DBK letterlijk: "Het zal mijn lot wel moeten zijn. Ik zal het wel moeten ondergaan."

Het eerste wat er in mij op kwam, als in een flits: hij spreekt over doodsangst. Maar mijn ratio heeft het van tafel geveegd. Ik ben in vertwijfeling.

In de karmische astrologie betrek je ook de Maansknopen in de duiding. Dit zijn berekende punten. Willem heeft Saturnus op zijn zuidknoop staan (wat hij uit vorige levens meeneemt, je mag het ook (als dat makkelijker gaat) ook afkomst of aanleg noemen). Saturnus is het brandpunt en vormt een brug voor de gespannen relatie tussen Mars en Neptunus (het onderspit delven).

Ik citeer: 'Saturnus op de zuidknoop; een zware verantwoording moeten dragen voor je gezin, je afkomst, je 'stam'. Het leven is lots-beladen, de karmische binding is zo dat iemand een grotere last te dragen krijgt'.

Wat moet je in Godsnaam met de uitdrukking: wordt je weer geconfronteerd met je eigen verdriet? Daar kun je beter maar niets op zeggen.


Lilith, dank voor je info over Ruud
Effe in reactie op je gedachten over Willem:
doodsangst in de zin van ego-dood.
Zijn koppigheid t.o. tegenslag, het eigenlijk niet willen toegeven dat hij 't onderspit delft, is typisch zo'n reactie "uit oude bronnen" (verzonnen uitdrukking om niet V.L. te gebruiken wat hier toch nooit geaccepteerd wordt). Zijn dharma voor deze keer is daarmee: wél 'ns bewust door de nederlaag heengaan, en haar niet ontkennen. Zijn thuis-situatie drukt hem al onontkoombaar op zo'n voorbeeld van nederlaag: huwelijk van 20 jaar gebroken.
Ik vind daarom zijn gelaten houding in de DBK eerder een gunstig teken van inzettende crisis (als 'kans tot transformatie', wat crises altijd zijn). Als hij durft óver het punt van 'bezwijken' héén te gaan, komt hij aan de andere kant 'van het zwarte gat' weer getransformeerd tevoorschijn.
In feite het hoofd-thema van de 'shamanic'- of ego-dood, vergelijkbaar met de Phoenix transformatie van Scorpio. De "Tower" in de Tarot voor degenen die daar bekend mee zijn.

Meer down-to-earth: het leven blijft je in de ellende storten, totdat je ontdekt dat je je eigen ellende schept. Tot zolang zijn er rampen voor het ego nodig.
Zelf het wsch. ontbreken van begeleiding voor Willem hoort hierbij: een onontkoombare confrontatie met (gebrek aan) zelf-waarde en zelf-waardering door spiegeling van zijn eigen negatief zelfbeeld via de negatieve publiciteit.

Wat niet wegneemt dat ik hem graag eens zou spreken, de komende weken.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 27 December 1999).]

  maandag 27 december 1999 @ 21:53:00 #20
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234885
Lilith, over Willem wordt nu opeens veel duidelijk. Bijna eng zoals je dat voor je ogen ziet gebeuren. Weet je nog dat ik Willem in het begin (toen we nog niet wisten dat hij Tweeling was) als Boogschutter/Steenbok zag? Onmiskenbaar de zwaarte van die steenbok, spooky hoe dit thema nu terugkomt.

Over Ruud: ik heb net een stukje gepost in Voer voor Psychologen met daarin een citaat van Bianca over hoe zij denkt dat Ruud uit het huis komt. Misschien goed om even door te lezen, leek me daar beter op zijn plaats dan hier, maar wilde het niet ongenoemd laten.

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

  maandag 27 december 1999 @ 22:06:00 #21
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234886
op 12-27-1999 om 09:49 PM schreef Moor het volgende:

Lilith, dank voor je info over Ruud
Effe in reactie op je gedachten over Willem:
doosangst in de zin van ego-dood.
<snip>

Haha, Moor, kon het niet laten. DOOSANGST? Is dit jouw freudiaanse probleem met vrouwen Of is Willem het verlegen type?

<quote>
Zijn koppigheid t.o. tegenslag, het eigenlijk niet willen toegeven dat hij 't onderspit delft, is typisch zo'n reactie "uit oude bronnen" (verzonnen uitdrukking om niet V.L. te gebruiken wat hier toch nooit geaccepteerd wordt).
<snip>

Héé, beetje meer vertrouwen in de mensheid, Moor, je mag best 'vorig leven' zeggen, niet proberen je uitspraken aannemelijker te maken door de waarheid makkelijker verteerbaar te maken. Ja is ja en nee is nee.

<quote>
Zijn dharma voor deze keer is daarmee: wél 'ns bewust door de nederlaag heengaan, en haar niet ontkennen. Zijn thuis-situatie drukt hem al onontkoombaar op zo'n voorbeeld van nederlaag: huwelijk van 20 jaar gebroken.
Ik vind daarom zijn gelaten houding in de DBK eerder een gunstig teken van inzettende crisis (als 'kans tot transformatie', wat crises altijd zijn). Als hij durft óver het punt van 'bezwijken' héén te gaan, komt hij aan de andere kant 'van het zwarte gat' weer getransformeerd tevoorschijn.
<snip> /unquote/

Helemaal met je eens. Willem laat de laatste dagen m.i. het vermoeide hoofd hangen en kijkt eindelijk eens naar zichzelf. In kleine uitspraken vind je het terug: het lijkt hier wel therapeutisch, ik heb hier wat aangehad, misschien ben ik wel gevlucht. Als hij durft, kan hij zoveel overwinnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Alkyone (Datum 27 December 1999).]

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_234887
Moor dank je voor je inspirerende reactie!

[quote]op 12-27-1999 om 09:49 PM schreef Moor het volgende:

Zijn dharma voor deze keer is daarmee: wél 'ns bewust door de nederlaag heengaan, en haar niet ontkennen.
<snip>

bewust (Saturnus) door de nederlaag (Mars/Neptunus) gaan en haar niet ontkennen (Neptunus)

Oké, dat helpt Moor. Het klopt ook, want hij moet natuurlijk wel los komen van zijn zuidknoop en op reis gaan (vernederingen en tegenslagen inbegrepen). Het sluit ook aan bij wat ik eerder zei, maar dan weer anders: hij moet leren dat hij geen verliezer of slachtoffer (Neptunus) hoeft te zijn, als hij zelf de verantwoording neemt (Steenbok) voor zijn eigen handelen (Mars).

<snip>
Als hij durft óver het punt van 'bezwijken' héén te gaan, komt hij aan de andere kant 'van het zwarte gat' weer getransformeerd tevoorschijn.
<snip>

Vindt jij de opmerking van de psych dan wel geoorloofd? De reactie van Willem is in ieder geval niet van iemand die de confrontatie aangaat.

,snip>
De "Tower" in de Tarot voor degenen die daar bekend mee zijn.
,snip>

Mijn lievelingskaart zou ik bijna willen zeggen. Alleen gebruik ik hem altijd in de context van Uranus/Saturnus (de bliksem slaat in de 'ivoren' toren) die vooraf gaat aan de transformatie van Pluto.

Een blik op de actuele horoscoop van Willem zegt genoeg: Uranus is net over Saturnus getrokken.

<snip>
Meer down-to-earth: het leven blijft je in de ellende storten, totdat je ontdekt dat je je eigen ellende schept. Tot zolang zijn er rampen voor het ego nodig.
<snip>

Mijn leus is: alles wat geleerd moet worden herhaalt zich!

Saturnus is de dharma-planeet bij uitstek.

Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_234888
quote:
op 12-27-1999 om 10:22 PM schreef lilith het volgende:
<snip>
Vindt jij de opmerking van de psych dan wel geoorloofd?

Lilith, dank je voor al je aanvullingen en doorzicht ! Ik sta elke keer weer versteld, maar ben erg optimistisch voor Willem...

Dat doet natuurlijk niets af aan die totaal achterlijke antwoorden van de STEM in de DBK. Je hoort vaak de paniek en souffleer-reacties mee uit de regie-kamer, als de knop 'omgaat'. Ze hebben snel zijn intake-papiertje erbij gehaald: oja, Willem had problemen thuis (denkt Astrid of hoe ze ook mag heten): hup, maar effe 't daarop gooien, dan is meteen de rol van VOO weer wat 'bedekt', want die problemen "had hij toch al". Een verkoper van wonder-zalf op de markt zou het haar niet verbeterd hebben !

Maar wat, als het Young One-Elixir zelfs bij onze Bartje niet blijkt te werken ?

Lilith, nog 1 vraagje: heb je wel eens de horoscoop van het BB-projekt getrokken ? Uitgaande van de woensdag waarop ze er zijn ingetrokken ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 27 December 1999).]

pi_234889
Alkyone, het duurde even voordat ik je stukje kon lezen (traag!), maar mijn dank
De doos van Moor (kan zo in P. de Leeuw) is leuk! Zag het zelf ook, maar begreep dat het hier niet zozeer ging om de black hole, maar om de black box (fear) ha-ha.

By the way: actuele Saturnus trekt over Mars van Willem (dubbel thema voor hem).

Sinds Doordevil heeft geschreven over de Jezus van Willem in bad zie ik zijn lijdenshouding overduidelijk in beeld. In een eerder (ander) topic schreef ik al: kruisigt hem, kruisigt hem. Soms komen bepaalde thema's wel op een vreemde manier bij elkaar.......

Moor, die horoscoop van BB is een goed idee. Ik weet allen niet wanneer het project van start ging. Vertel even... welke geboortetijd zullen wij aanhouden? De start van het eerste programma, of het arriveren van de laatste bezoeker? Geef even informatie.
Daar ben ik wel even mee bezig, kan even duren dus.

[Dit bericht is gewijzigd door lilith (Datum 27 December 1999).]

Niemand is perfect. Wees niemand!

  dinsdag 28 december 1999 @ 00:36:00 #25
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_234890
quote:
op 12-27-1999 om 09:49 PM schreef Moor het volgende:
Effe in reactie op je gedachten over Willem:
doodsangst in de zin van ego-dood.
Zijn koppigheid t.o. tegenslag, het eigenlijk niet willen toegeven dat hij 't onderspit delft, is typisch zo'n reactie "uit oude bronnen" (verzonnen uitdrukking om niet V.L. te gebruiken wat hier toch nooit geaccepteerd wordt). Zijn dharma voor deze keer is daarmee: wél 'ns bewust door de nederlaag heengaan, en haar niet ontkennen. Zijn thuis-situatie drukt hem al onontkoombaar op zo'n voorbeeld van nederlaag: huwelijk van 20 jaar gebroken.

Moor, bedankt. Je schrijft precies wat ik voel maar niet zo kan verwoorden als jij.

quote:
[b] Ik vind daarom zijn gelaten houding in de DBK eerder een gunstig teken van inzettende crisis (als 'kans tot transformatie', wat crises altijd zijn). Als hij durft óver het punt van 'bezwijken' héén te gaan, komt hij aan de andere kant 'van het zwarte gat' weer getransformeerd tevoorschijn.
In feite het hoofd-thema van de 'shamanic'- of ego-dood, vergelijkbaar met de Phoenix transformatie van Scorpio. De "Tower" in de Tarot voor degenen die daar bekend mee zijn.

Ik ben alleen bang dat Willem nog niet zo ver is, nog niet erdoorheen kan gaan, mede omdat hij nog een stukje inzicht mist. Hij komt op mij over als iemand die wel weet dat hij aan zich zelf moet werken, dat geeft hij met zijn opmerkingen ook wel aan, maar inhoudelijk zijn eigen knelpunten niet kent. Hij is wel “stervende” maar kent zowel zijn kwaal als zijn wederopstanding nog niet. Ik denk dat hij op dit moment nog niet bij De “Tower” is, waar al sprake is van inzicht, vind hem nog meer in de fase van het vastzitten en lijden van “Zwaarden 4” maar ik weet dat dit in enkele dagen veranderd zou kunnen zijn. Ik hoop dat hij de confrontatie ook aan durft en aan zal gaan en dat hij iemand heeft die hem daarbij zal begeleiden want ik denk dat hij het vertrouwen mist om alleen zo'n sprong te maken.

Terug uit het enge bos
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')