abonnement Unibet Coolblue
pi_66128496
BNW, het forum voor samenzweringen, verborgen agenda's en geheime geschiedenis. De zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt. Aldus FOK!. Het bespreken van deze duistere zaken wordt echter nogal eens gehuld in mysterieus taalgebruik. Alsof de deelnemers in BNW zich er terdege van bewust zijn dat ze zich met subversieve zaken bezighouden die bepaalde machten en krachten in de wereld liever onbesproken zien. Nadeel van deze geheimtaal om the man behind the curtain1 op een dwaalspoor te zetten is dat de achteloze voorbijganger de boodschap ook niet oppikt. Dit terwijl het doel nu juist is de wereld achter de façade van alledag te ontmaskeren en voor het grote publiek kenbaar te maken. We hebben hier kortom te maken met een impasse.

Welnu, als we de niet aflatende en almaar luidere geruchten mogen geloven dat we volgens de overlevering van de Maya's in 2012 het einde der tijden zullen meemaken en we dus op zijn hoogst nog een krappe 4 jaar te gaan hebben als mensheid, loont het mijn inziens de moeite om voordat het zover is het tuig dat ons al eeuwenlang beschouwt als kanonnenvoer voor hun minne machtsspelletjes nu eindelijk eens omver te werpen, en daarmee onze eer en geweten in het reine te brengen. Wat is er nu een betere plek om deze queeste aan te vangen dan op FOK!, en wel met het in kaart brengen van het diepzinnige idioom dat de BNW'ers rijk zijn om onder de radar met elkaar te communiceren, opdat de nog slapende2 FOK!ertjes wakker zullen worden3 en ons kunnen vergezellen in deze epische strijd.

1The man behind the curtain - Een verborgen entiteit in de vorm van een persoon of groep van personen die zonder toestemming en medeweten van zijn slachtoffers hen manipuleert en gebruikt voor eigen doeleinden.
2Slapen - Aanduiding van de geestestoestand van mensen die geen notie hebben van de invloed van the man behind the curtain op hun leven.
3Wakker worden - Aanduiding van de geestestoestand van mensen die ervan bewust zijn hoe hun levens worden gestuurd door the man behind the curtain.

Suggesties, aanvullingen en verbeteringen zijn van harte welkom.
pi_66131273
Een man achter een gordijn...mmm...doet me denken aan De tovenaar van Oz...bleek achteraf niet zoveel voor te stellen. In de gedachte van dat verhaal: zou het niet zo zijn dat we vooral onszelf onderdrukken?

Trouwens die Maya kalender is rond toch?
  maandag 16 februari 2009 @ 19:45:15 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_66131492
hm

tvp
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_66131741


Het boek is er al, dus waarom het maken van 'n idioom niet overslaan en meteen beginnen met afzetten ? Laten we beginnen in eigen land met "puppet " (dat is er eentje voor in je lijstje denk ik) Jeepee.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_66139466
Power to the people

Ik vrees alleen dat vier jaar niet genoeg is om het overgrote deel van de mensen te overtuigen. Ik bedoel, ik houd mij al enige tijd bezig met dit onderwerp en zelfs ik heb nog veel twijfels.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66139961
Tja, mensen hebben denk ik de drang om zichzelf te beschermen verloren.
WOS'ser for life.
pi_66140184
Nou, weet je hoe het zit, mensen die geloven in de NWO worden geridiculiseerd (vaak niet zonder reden, ik bedoel Alex Jones, kom op). Hierdoor ben je geneigd te denken dat het allemaal gelul is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66141776
Het topic neemt een andere wending dan gedacht, zou the man behind the curtain werkelijk zó machtig zijn?

Desondanks zijn er toch de nodige uitdrukkingen voorbij gekomen die nadere verklaring behoeven:

Puppet - Een persoon die als pion van the man behind the curtain naar voren wordt geschoven om zijn agenda te dienen. Vaak zijn puppets presidentskandidaten of lijsttrekkers om naar buiten toe de indruk te wekken dat zij de wil van het volk uitvoeren.

NWO - New World Order. Het ultieme doel van een clandestiene globale organisatie bestaande uit een selecte groep invloedrijke families en topmensen die streeft naar zeggenschap over de gehele wereld dmv het stichten van een totalitaire wereldstaat.

Sheeple - Verbastering van sheep en people. Bedoeld worden mensen die nietsvermoedend hun leventje leiden en braaf doen en zeggen wat de massa doet en zegt, daarbij gestuurd door de elite dien hen tam wil houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Terecht op 16-02-2009 23:49:52 ]
pi_66143070
Cointelpro - Sujet die zich voordoet als BNW'er maar in het geniep doelbewust verdeling wil zaaien binnen de groep.

MSM - Main Stream Media. De massamedia die in dienst staat van de belangen van grote corporaties en machthebbers. Tonen enkel wat de elite wil dat de mensen zouden mogen zien. Voornaamste bron van conditionering.

Condionering - Het murw en tam maken van de mens door constant beroep te doen op bepaalde prikkels teneinde die te bevredigen. Ergo, de mens laten consumeren wat de elite produceert; van het nieuws tot politici en van monsantozaadjes tot subprime hypotheken.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:30:19 #10
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66153060
'Er open voor staan' - Niets op voorhand afwijzen. De Waarheid is immers vaak gekker dan je voor mogelijk had gehouden.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:18:13 #11
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66154682
Nonde Djuu

TVP
Save Us From Fashion !
pi_66156376
Terecht, is het de bedoeling dat ook wij van die lijstjes gaan maken of moeten we met elkaar in discussie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:19:04 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66163667
Ik had in den beginne met dit topic in gedachten de uitdrukkingen en gezegdes die er in de 'truth' scene rondgaan te benoemen, en een antwoord te vinden hoe en waarom dat jargon tot stand is gekomen. Om een voorbeeld te geven met een term die ik zojuist heb aangehaald: waarom worden de discussianten in BNW ook wel truthers (waarheidszoekers) genoemd? Waar komt die term vandaan? Wat maakt iemand een truther?

Truther impliceert naar mijn idee dat degene met zo'n label de waarheid in pacht heeft of er naar zoekt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zou betekenen dat er zoiets bestaat als de waarheid, en dat er een onwaarheid is die door de goegemeente gezien wordt als de waarheid. Hoe komt de truther dan aan het idee dat er aan een bepaalde lezing iets niet schort? Waarom ziet de rest niet dat die lezing rammelt? Dat soort vragen boeien mij dus ( ), en ik wil graag weten of er een antwoord op zulke vragen te vinden is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Terecht op 17-02-2009 16:55:44 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 17 februari 2009 @ 18:27:24 #14
74056 crew  ToT
pi_66168243
"Een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" en dat soort meuk?

Tja volgens mij combineren mensen vaak dingen die ze her en der zien. Zien ze het vaker op verschillende plekken en wordt het door verschillende bronnen met andere conspiracy-theorieën ondersteund, dan moet het wel een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid en DUS "de waarheid" zijn.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:54:47 #15
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_66171468
patsy - - een zondebok ( vb lee harvey oswald)
pi_66177028
Net effe Zeitgeist: Addendum aan het kijken. Interessant materiaal. Vooral opmerkelijk om te zien hoe het financiele systeem van de USA in elkaar steekt
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66179881
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:19 schreef Terecht het volgende:
Waarom ziet de rest niet dat die lezing rammelt?
In denk dat de meesten het wel zien, maar het gelaten over zich heen laten komen. Relax, take it easy.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 00:43:51 #18
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66302502
Gatekeeper


Troll
een persoon die welbewust de boel verstiert. Betaald of onbetaald handelt uit naam van de industrie of iets dergelijks.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lambiekje op 21-02-2009 00:49:00 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 00:45:25 #19
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66302544
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:54 schreef huupia het volgende:
patsy - - een zondebok ( vb lee harvey oswald)
De 19 kapers op 911.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 21 februari 2009 @ 09:57:48 #20
74056 crew  ToT
pi_66307219
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:43 schreef Lambiekje het volgende:
Gatekeeper
[ afbeelding ]

Troll
een persoon die welbewust de boel verstiert. Betaald of onbetaald handelt uit naam van de industrie of iets dergelijks.
Betaald trollen?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 10:06:45 #21
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66307327
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 09:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Betaald trollen?
Hoe noem je dan dat rijks-ambtenaren de wiki-stub hebben aangepast dat Theo van Gogh met z'n leuter uit zijn broek fietste vlak voor dat ie vermoord werd?

Wikipedia wordt op een zeer grote schaal geedit door overheden. Met kwalijke feitvedraaiingen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_66307378
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe noem je dan dat rijks-ambtenaren de wiki hebben aangepast dat Theo van Gogh met z'n leuter uit zijn broek fietste vlak voor dat ie vermoord werd?

Wikipedia wordt op een zeer grote schaal geedit door overheden. Met kwalijke feitvedraaiingen.
En dat doe jij nooit he, feiten vedraaien.
Dacht dat je geband was wegens het ontkennen van de holocaust.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 21 februari 2009 @ 10:11:44 #23
74056 crew  ToT
pi_66307394
Ook ambtenaren zijn maar mensen, en mensen houden nu eenmaal van lolletjes.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 21 februari 2009 @ 10:12:39 #24
74056 crew  ToT
pi_66307406
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En dat doe jij nooit he, feiten vedraaien.
Dacht dat je geband was wegens het ontkennen van de holocaust.
Was ook zo, maar z'n tijd zit er op.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 10:15:52 #25
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66307453
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En dat doe jij nooit he, feiten vedraaien.
Dacht dat je geband was wegens het ontkennen van de holocaust.
Ik zou zeggen zoek het lekker uit. Als de stellingen onzin zouden zijn is er niet zulke idiote straffen voor. Hierop Fok of erbuiten. Think about it.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')