abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 22 december 1999 @ 22:38:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_234767
In bad vanavond. Imitatietjes doen, altijd leuk. De beste vond ik de gefluisterde van Ruud, tegen een verbijsterde Bart. "Hallo, mijn naam is Ruud. Ik ben 42 jaar en ik doe vanavond Willem na" Knijp neus dicht en zeg snel achter elkaar: "ik geef iedereen 10.000 gulden, ik geef iedereen 10.000 gulden".
Of ik ben volkomen naïef, maar Ruud maakte mij vanavond goed duidelijk dat er geen tacticus in hem schuilt. Niet om aan te zien, als Ruud gaat onderhandelen en lobbyen. Het had ook iets pijnlijks. Je hoorde Ruud denken. "Dat aanbod van Willem, gisteren, daar zit iets achter, potverdikkie, maar wat? Ach, interesseert mij ene reet, hij pakt het blijkbaar wel handig aan. Ik ga morgen ook aan iedereen 10.000 gulden aanbieden. Misschien is het nog niet te laat." Het mooie is, dat het aanbod van Ruud mij hierom bijna vertederde en het aanbod van Willem veel meer als een laffe daad werd gezien. Draaf ik door, of zit er iets in de volgende theorie: Willem maakte een fatale inschattingsfout. Hij dacht: "ik moet, het liefst in beeld en met kans op uitzending, weer vriendjes met Ruud worden. Als Ruud mij vergeeft dan doet het Nederlandse publiek dat waarschijnlijk ook" Als Ruud toch blijft mokken maakt hij de volgende, desastreuze move. Hij biedt Ruud 10.000 gulden aan. Kijker zal dan, indien Ruud er uit gaat, eerder voor Willem stemmen omdat je weet dat Ruud dan ook wat krijgt.
Ik draai inmiddels ook een beetje door. Waarschijnlijk kunt u mij over drie dagen bezoeken in Rusthuis Paranoia. Ik ben naar een climax aan het toewerken en ik laat het maar gewoon gebeuren, als u het niet erg vindt. We zijn onder bekenden, zo voelt het inmiddels.
Nog een mooi beeld vanavond in het bad. Willem zijn gedrag als Ruud met zijn aanbod van 10.000 gulden voor Bart komt. Lichaamstemperatuur 38 graden, gevoelstemperatuur -23. Komt als een uitheems dier, met de kop recht vooruit, gefixeerd op denkbeeldig fruitvliegje, los van de wand. Tijdens heen en weer bewegen door water het klagelijke: "daar kwam ik gisteren ook al mee". Lokroep van de Geelgebefte Vernaggelaar. Veel beter hoor je ze niet meer.

Mag de soundmixer annex geluidsman die de laatste dagen bezig is namens mij terdege geoorvijgd worden? Wij vinden het NIET leuk als u tijdens een volkomen debiliserende voetbalquiz een muziekje ter aankondiging laat horen. Doet u dit maar bij Meneer Kaktus. Ook hoorden wij heel duidelijk dat u, tijdens de imitatie van de wielerverslaggever, met u vingertjes niet van de reverbknop af kon blijven. Ook niet meer doen, afgesproken, jij digitale geluidsfluim? Hij of zij komt waarschijnlijk uit het Nederlandse Clubcircuit, waar het een aanbeveling is als je binnen drie seconden een abominabel geluid voor een band neer kan zetten. Om gek van te worden. Je gaat naar Paradiso of, ook heel erg, het LVC, in Leiden en 2 seconden na aanvang van het optreden denk jij, en de rest van de zaal: "geluid is niet goed". Zanger niet te horen, gitarist keihard over alleen de linkerspeaker en volkomen krankzinnig drumgeluid. Hele zaal draait zich om naar geluidsman die meetikkend op de bijna niet hoorbare maat met een lampje achter zijn oor tevreden om zich heen kijkt, op zoek naar bekenden voor een praatje.

Fijne sportvragen. Ik vind juist dat die in al hun angstaanjagende naaktheid uitgezonden moeten worden, zonder tune. Dan krijg je precies de goede Drie Jongens Spelen Op Zolder Radio En Moeder Is Naar Boven Gekomen Om Hartelijk Te Lachen Om Deze Rekels sfeer. Karin voelde het erg goed aan, de grote droefheid van deze scène. Precies het goede Domme Vrouwen commentaar er tussendoor. "Och, och, och, het moet niet veel gekker worden, nou, nou, nou". Samen met het breiwerk kreeg zij een soort eeuwigheidswaarde. De universele Vrouw Op Bank Als Mannen Over Sport Praten.
De vraag over René van der Kerkhof, die riep wel wat vergeten beelden bij mij op. Zelden iemand zo verdrietig naar zijn eigen hand zien staan kijken, misschien op Maurice na, toen die er achter kwam dat zijn handen met ijzerdraadjes verkeerd aan het lichaam waren bevestigd, waardoor, gaat u maar even zitten, meneer, neem een slokje water, u waarschijnlijk nooit, ik zeg nooit, op een redelijk niveau zal kunnen tafeltennissen.
René was ook erg fijn om te zien. Toch al te lullig voor woorden, dat verbandje om de hand bij aanvang van de finale. Neeskens, die hechtte in het veld razendsnel open vleeswonden, brandde de wond dicht en strooide daar tussendoor met splijtende passen en dan van der Kerkhof met zo'n hansaplastding om zijn pols. Volkomen terecht dat de Argentijnen hier fel tegen protesteerden. Van der Kerkhof veranderde qua smartelijke blik meteen in een plein vol dwaze moeders. Druk gebarend achter de scheidrechter aan steeds wijzend op dat witte gepiel aan zijn hand. Nederland was vanaf dat moment kansloos.
Net als Willem kansloos is. Daar ben ik volledig van overtuigd. Ik sta daar geloof ik niet alleen in.

Benieuwd of ze morgen al een kruin bij Bart hebben kunnen ondekken. Ik denk vreemd genoeg steeds aan zijn jongste broer die het "haar dragen zoals het valt" weer bespreekbaar heeft gemaakt in Nederland. Ik denk, als je naar het gedrag van Bart kijkt, dat zijn kruin ín zijn hoofd zit.


Tot morgen, Nico Dijkshoorn

[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 22 December 1999).]

  woensdag 22 december 1999 @ 23:04:00 #2
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_234768
"Drie Jongens Spelen Op Zolder Radio En Moeder Is Naar Boven Gekomen Om Hartelijk Te Lachen Om Deze Rekels sfeer."

Geweldig!

Terug uit het enge bos
pi_234769
quote:
op 12-22-1999 om 10:38 PM schreef doordevil het volgende:

Benieuwd of ze morgen al een kruin bij Bart hebben kunnen ondekken. Ik denk vreemd genoeg steeds aan zijn jongste broer die het "haar dragen zoals het valt" weer bespreekbaar heeft gemaakt in Nederland.


De Gelijkenis tussen "Jumparound" en
Bart was niet eerder zo groot als in de hierboven beschreven scene van vannavond. De leuke Pooony van Sjoerd krijgt ineens een heel andere betekenis. Of krijgt het kapsel van Bart ineens een hele andere betekenis??? Heb Bart nooit een mooie jongen gevonden, weet nu ineens waarom.

pi_234770
Nico, hij was weer geweldig.

Ik geniet iedere keer van die waanzinnige columns van je, maar ik heb een vraag. Ik ben er haast zeker van dat ik jouw columns zal missen (meer als BB zelf).
Wat voor gevoel heb jij nu, nu er een eind aan dit alles gaat komen ? Ben je blij dat het er op zit, of ga je dit ritueel (iedere avond achter de PC) missen ?

Van alles is weer waardeloos

pi_234771
quote:
op 12-22-1999 om 11:36 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
ga je dit ritueel (iedere avond achter de PC) missen ?

Ik iig wel!

Halverwege maart lees ik ze nog eens allemaal door om *weer* keihard te lachen

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 23 december 1999 @ 00:28:00 #6
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_234772
Ik ga het missen, zeker, hoewel dit wel moordend is voor je sociale leven.
Er is, naast het plezier in het schrijven van deze stukjes, nog iets moois voor me uitgerold. Vanaf februari ben ik de vaste televisie columnist voor een nieuw, groot mannenglossy tijdschrift. Wordt eind februari voor het eerst uitgegeven en ik vind het wel erg mooi dat het gepubliceerd wordt onder het pseudoniem dat ik hier hanteer, Doordevil.
Het worden bezeten columns over televisie. Schuim om mijn mond tijdens het tikken.
Ik verheug me er erg op.

Tijdschrift gaat ZSM heten.

Nu ik toch antwoord op je vraag, wil ik van de gelegenheid gebruik maken om Arno hier te bedanken. Ik stuur iedere avond alleen mijn stuk in en hij verzorgt het plaatsen etc. op de homepage. Vind ik mooi. We hebben elkaar nog niet ontmoet en werken al drie maanden intensief samen.

Maar nogmaals, ik denk dat ik dit heel erg ga missen.
Nog nog 8 dagen genieten van deze regelmaat.

groeten, Nico Dijkshoorn

quote:
op 12-22-1999 om 11:36 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
Nico, hij was weer geweldig.

Ik geniet iedere keer van die waanzinnige columns van je, maar ik heb een vraag. Ik ben er haast zeker van dat ik jouw columns zal missen (meer als BB zelf).
Wat voor gevoel heb jij nu, nu er een eind aan dit alles gaat komen ? Ben je blij dat het er op zit, of ga je dit ritueel (iedere avond achter de PC) missen ?



[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 23 December 1999).]

  donderdag 23 december 1999 @ 00:42:00 #7
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_234773
Nico, gefeliciteerd!
(weet je ook waar ZSM voor staat?(Zo Spoedig Mogelijk?,Zap Sex Mannen? )

pi_234774
Nico,

Van Harte. je collum verdient een groter publiek, vindt het alleen jammer dat ik een mannenblad moet kopen om er van te kunnen genieten. Krijgt het blad exclusieve rechten of blijven je collums op je eigen Homepage te lezen??? Kan me zo voorstellen dat je over ander onderwerpen ook genoeg humor te spuien hebt.

pi_234775
" Precies het goede Domme Vrouwen commentaar er tussendoor. "Och, och, och, het moet niet veel gekker worden, nou, nou, nou". Samen met het breiwerk kreeg zij een soort eeuwigheidswaarde."

Toen ik het zag gebeuren in de uitzending dacht ik al, daar gaat Nico wat over schrijven. Moest gelijk aan vroeger denken ,met z'n allen TV kijken en oma handwerkend op de stoel erbij, tussendoor commentaar leveren . Meesterlijk zoals Karin tijdens de quiz overkwam, heerlijk ouderwets, ik wist niet dat het nog bestond, zeker niet bij iemand van midden 40.


PS Nico

Om even een vraag van hierboven aan te halen. Gaat er nog iets gebeuren met je homepage of verdwijnt die gewoon net als BB?. Er komen nog wel 4 afleveringen in Januari daar moet je toch zeker commentaar bij gaan leveren?

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 23 december 1999 @ 06:01:00 #10
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_234776

Hallo Nico

Helemaal te gek

De tissues zijn weer uit de kast!

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_234777
Na enige weekjes afwezig te zijn geweest heeft het mij toch enigzins geprikkeld om toch maar weer te reageren op dit deze keer werkelijkwaar verbluffende stukje............

Ik ben nu in een bergbaumuseum in deutchland vanwaar ik dit stukje deze keer helemaal heb gelezen en ik moet zeggen dat ik deze keer echt AMAZED ben ik kijk uit naar de volgende!!!

NOT

groetjes

Zwart-Wit.....Wit-Zwart
pi_234778
Hij was weer helemaal topie hoor!
Geweldig dat er van het een het ander komt. Het is zonde als er zo'n grote meester van het schrijven van colums in de vergetenheid zou geraken. Je verdient deze job.
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')