abonnement Unibet Coolblue
pi_66110420
Ik wilde dit weekend trassi kopen.Het is niet meer verkrijgbaar. Weet iemand wat er aan de hand is?
  maandag 16 februari 2009 @ 09:43:40 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66110757
Is mij ook opgevallen, dat supermarkten het niet meer hebben. Bij toko's is het nog wel te krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_66110799
Ja daar heb ik meer mensen over gehoord. De blokjes waren er niet meer maar nog wel in poedervorm, maar misschien is dat er straks ookwel niet meer.
Ik heb ondertussen ook dit gevonden op een indosite:
quote:
Dit verhaal gaat inderdaad de ronde, maar is niet waar.....Trassi wordt in Indonesië veelal 'thuis' gemaakt, in kleine fabriekjes aan huis. Begin vorig jaar was er bij controle, door de Indonesische warenwet, onregelmatigheden (niet alleen onhygiënische toestanden, maar ook toevoegen aan het productieproces die niet geoorloofd zijn) geconstateerd. Om klachten te voorkomen, of erger, zieken, heeft de Indonesische regering de export tijdelijk stopgezet. Zij vonden het makkelijker om, voorlopig, de totale export te verbieden. De goeie fabriekjes lijden hier ook onder. Over een tijdje (wanneer is nog onbekend) mag trassi weer geëxporteerd worden en dan worden de toko's hier ook weer bevoorraad.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  maandag 16 februari 2009 @ 10:39:23 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66112146
Is er ook geen kapi te vinden tussen de thaise producten? Da's precies hetzelfde nl.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_66119062
Ik heb vorige week gewoon nog bij de supermarkt Trassi in poedervorm kunnen krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66120982
ja poeder is er zat te krijgen, maar dat smaakt niet.
Kapi smaakt dat hetzelfde als trassi? Hoe ziet dat eruit ,ook van die blokken?
  maandag 16 februari 2009 @ 15:57:44 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66122594
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:17 schreef r2d22 het volgende:
ja poeder is er zat te krijgen, maar dat smaakt niet.
Kapi smaakt dat hetzelfde als trassi? Hoe ziet dat eruit ,ook van die blokken?
je hebt van die blokjes en grotere potten met iets vloeibaarder spul, net als bij trassi... het smaakt (en ruikt ) precies hetzelfde
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_66181193
van de trassi die je nu nog kunt kopen kun je in ieder geval zeker zijn dat het al behoorlijk oud is.
is al een flinke tijd, dat het niet meer te krijgen is.

berichten die ik gehoord heb spraken over "waarschijnlijk volgend jaar pas weer"

dus wie weet..
pi_66184301
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Waterweg het volgende:

berichten die ik gehoord heb spraken over "waarschijnlijk volgend jaar pas weer"

dan duurt het nog best lang dus!

Hoe lang kan je trassi na opening eigenlijk bewaren?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:58:52 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66194631
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 01:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dan duurt het nog best lang dus!

Hoe lang kan je trassi na opening eigenlijk bewaren?
Vrijwel eeuwig dacht ik, of iig een paar jaar. Ik heb een grote pot staan, dus voorlopig geen last van een tekort
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_66386151
Trassi stinkt
  maandag 23 februari 2009 @ 21:51:31 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66389048
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:42 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Zeker maar dat is niet zo gek het is namelijk pasta van garnalen
verrotte garnalen zelfs daarom ook niet rauw eten
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2009 @ 12:06:53 #14
34726 Fratz
Max
pi_66403607
is het niet sinds dit jaar verboden om trassi in blokvorm in te voeren?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_66415786
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:06 schreef Fratz het volgende:
is het niet sinds dit jaar verboden om trassi in blokvorm in te voeren?
verboden
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 25 februari 2009 @ 01:12:28 #16
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_66431113
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:54 schreef EricT het volgende:

[..]

verboden
Op zich niet verbazend. De afgelopen jaren zijn er tal van Aziatische producten de import ontzegd vanwege hygienesche, productietechnische en allerlei andere redenen:
- Duizenjarige eieren: er zouden teveel zware metalen inzitten door fabrikanten die het productieproces willen versnellen...van 1000 naar 500 jaar
- Gezouten eendeneieren: teveel van en of andere conserveermiddel, al dan niet met E-nummer....
- Mihoen....JA MIHOEN!!!: een of andere fabrikant besloot de mihoen te behandelen met chemicalien waardoor de mihoen een lekkerder "bite" krijgt. Lekker, maar niet gezond.
- Rijst: jaren geleden heeft een bedrijf de rijst te zwaar behandeld met geurstoffen om zo op goedkope manier "perfumed rice" te maken, terwijl dit gewoon een type rijst is met subtiele NATUURLIJKE geur

Heel gangbare praktijk, je moet tenslotte de consument beschermen.
Je wil je kinderen tenslotte ook geen bepaalde Chinese merken melkpoeder voorschotelen?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  woensdag 25 februari 2009 @ 03:08:03 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66432545
Waarom je nu specifiek de Aziatische producten aanhaalt? Zeker de dioxinekippen en melk vergeten? De BSE-koeien? De cocacola blikjes in Belgie? Voedselschandalen en frauderende producenten heb je in alle werelddelen.
pi_66438829
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 03:08 schreef RobinOok het volgende:
Waarom je nu specifiek de Aziatische producten aanhaalt? Zeker de dioxinekippen en melk vergeten? De BSE-koeien? De cocacola blikjes in Belgie? Voedselschandalen en frauderende producenten heb je in alle werelddelen.
wat zij zegt...
maar China/Azië bashen is altijd wel erg makkelijk natuurlijk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:43:11 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66439022
Misschien noemt Ashram de Aziastische producten omdat trassi een Aziatisch product is? Lijkt me zo logisch.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 februari 2009 @ 12:29:32 #20
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_66441013
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:43 schreef Lienekien het volgende:
Misschien noemt Ashram de Aziastische producten omdat trassi een Aziatisch product is? Lijkt me zo logisch.


Ook omdat dit constant aan de gang is met Aziatische producten.
Ik hoef maar de toko binnen te lopen om te vragen wat voor producten niet OK zijn, om een waslijst te krijgen van zaken die weer niet mogen geimporteerd worden.

BSE, dioxine, melk en dergelijke zaken van deze omvang gebeuren "zelden", maar hebben vooral een grote impact omdat letterlijk alle lagen van de bevolking hiermee in contact komen.
Dit kan je niet zeggen van een stukje trassi of duizendjarig eitje. We hebben het over een niche markt, maar wel eentje waar het aantal van dit soort zaken gewoon onthutsend hoog ligt, maar je er relatief weinig van hoort.

Ik kan uit ervaring spreken, omdat ik ook in de Aziatische horeca werkt.
Dus bashen....ja, ik ben nogal over de zeik over de vrijheden die sommige fabrikanten zich veroorloven bij het produceren van voedingswaren en andere zaken.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  woensdag 25 februari 2009 @ 12:44:36 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66441488
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:29 schreef Ashram het volgende:
Ik kan uit ervaring spreken, omdat ik ook in de Aziatische horeca werkt.
Dus bashen....ja, ik ben nogal over de zeik over de vrijheden die sommige fabrikanten zich veroorloven bij het produceren van voedingswaren en andere zaken.
Ah, vandaar dat je nogal bevooroordeeld bent.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:17:39 #22
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_66445213
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:44 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je nogal bevooroordeeld bent.
Weinig vooroordelen hier, slechts gebeurtenissen en ervaringen.
Ik nam het woord "bashen" slechts van jou over. Misschien had ik "" moeten gebruiken ipv en kwam het anders uit.
Maar goed, het komt erop neer dat de standaarden voor voedselveiligheid tussen verschillende regios niet altijd samengaan. Dan krijg je dit dit soort scenarios.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_66445786
bashen zei ik, niet Robin

-edit- telefoon ging... nu even berichtje uitbreiden.
Ik zeg bashen omdat er met dit soort dingen vaak heel makkelijk Azië gebasht wordt maar de voedselschandalen in eigen land en omgeving vergeten worden. Iemand hierboven (weetniemeerwie) heeft natuurlijk wel gelijk dat het een topic over aziatische voedingsmiddelen is dus in dat licht is het 'logisch'.
Maar dat neemt niet weg dat ik het storend vindt dat een boel wat uit Azië komt kritisch bekeken wordt door consumenten en de eigen productie niet.
En nog verder, ik heb ook jaren in Chinese horeca gewerkt en nergens last van gehad. Verschilt van bedrijf tot bedrijf I guess. Er zijn ook zat Nederlandse bedrijven met dubieuze standaarden.

[ Bericht 75% gewijzigd door huuphuup op 25-02-2009 14:43:15 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:03:19 #24
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66447032
Sorry, bevooroordeeld was eigenlijk het verkeerde woord. Ik had moeten zeggen dat je duidelijk last hebt van tunnelvisie, oogkleppen, kokervisie, vakblindheid, bijziendheid, vooringenomenheid. Hoewel ik dan nog niet helemaal tevreden ben, volgens mij is er een beter woord. Iemand?
pi_66447170
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:03 schreef RobinOok het volgende:
Sorry, bevooroordeeld was eigenlijk het verkeerde woord. Ik had moeten zeggen dat je duidelijk last hebt van tunnelvisie, oogkleppen, kokervisie, vakblindheid, bijziendheid, vooringenomenheid. Hoewel ik dan nog niet helemaal tevreden ben, volgens mij is er een beter woord. Iemand?


*popcorn pakt

stukje chocola Robin?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')