abonnement Unibet Coolblue
pi_66076734
Beste Fok!ers,

Dit is misschien niet een alledaagse vraag en ik zal ook maar meteen met de deur in huis vallen, maar...wat is karaoke toch een fantastische uitvinding! (Ja, ik weet het, maar mijn excuus is dat ik een tijdje in Japan heb gewoond... ).

Maar, de manier waarop karaoke in Nederland plaatsvindt, waar je in een café staat te zingen voor een volle zaal, trekt mij niet erg aan. In Japan zat je met je vrienden in een apart kamertje, wat als voordelen had dat je voortdurend je eigen nummers kon zingen, vaak kon zingen en last but certainly not least, dat je alleen voor lul stond voor de mensen die je kende.

Omdat ik in Nederland zoiets nog niet ben tegengekomen (maar laat het me weten als jullie ergens zo'n karaokebox concept weten te vinden), is het idee nu ontstaan om zelf een karaokemachine aan te schaffen. Nu zijn die dingen best duur, dus leek het me wijs om eerst maar eens advies in te winnen en naar ervaringen te informeren.

Dus nu de vraag: wie durft hier toe te geven dat zij/hij een karaokemachine bezit en wil hier haar/zijn ervaringen delen. Alles valt of staat natuurlijk bij de nummers die je kan zingen, dus ik ben zeker op zoek naar een machine waarbij je makkelijk kan uitbreiden met het aantal nummers (volgens mij kun je op bol.com karaoke cd's kopen). Verder moet je gewoon lekker kunnen meezingen en heb ik niet zo heel veel eisen denk ik.

Bedankt!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_66077008
Koop een ps3 met singstar en je bent er!
pi_66077862
Er is een programma dat Karafun heet. Het werkt als een trein eigenlijk, en veel liedjes zijn gratis en legaal van teh interwebs te downloaden, dat zijn gewoon .mid bestanden waar de lyrics in staan. Met leuke achtergrondjes wordt het opgefleurd. Koppel een mic aan een computer of laptop en je hebt in feite een karaokemachine Ook opnemen is mogelijk.
  zondag 15 februari 2009 @ 12:21:08 #4
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_66078792
Of gewoon dit http://sourceforge.net/projects/ultrastar/ , opensource te versie van SingStar voor de PC.

Liedjes ervoor zijn redelijk eenvoudieg te vinden.
  zondag 15 februari 2009 @ 12:25:21 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66078933
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:03 schreef quirina het volgende:
Koop een ps3 met singstar en je bent er!
ja, wel 400 euro, maar ik denk niet dat je er een karaoke machine voor hebt. Plus er zijn heel veel schijfjes te krijgen met nummers.
pi_66085474
Wij hebben er eentje! Ik weet alleen even niet welk merk. Zal 't nog even navragen. Is een heel fijn ding.

Het is de Music Star MK5 en hij is besteld bij KTSkaraoke.com.

[ Bericht 27% gewijzigd door Lotte. op 15-02-2009 15:48:15 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 16:09:53 #7
106861 aqua_man
2 swim or not 2 swim...
pi_66086987
OMG

Niet
hier
thuis
aub
...that's the question!
pi_66090452
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef aqua_man het volgende:
OMG

Niet
hier
thuis
aub
Ga weg uit mijn topics, man!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:47:37 #9
106861 aqua_man
2 swim or not 2 swim...
pi_66092213
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:53 schreef De Wouzeraar het volgende:

[..]

Ga weg uit mijn topics, man!
Begin er een topic over anders... Oja, al gedaan... Zal eens vragen, bij de LRB hadden ze losse DVD's, moet er nog een hebben, want na het kaderweekend hadden ze er een in mijn laptop laten zitten, slimme mensen dat het zijn...
...that's the question!
pi_66109724
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:20 schreef Lotte. het volgende:
Wij hebben er eentje! Ik weet alleen even niet welk merk. Zal 't nog even navragen. Is een heel fijn ding.

Het is de Music Star MK5 en hij is besteld bij KTSkaraoke.com.
Dank voor de tip!

Ik zie dat deze werkt met een chip in de microfoons? Heb je dan wel mogelijkheden genoeg om er nieuwe nummers op te zetten? En bijvoorbeeld via internet te downloaden kopen? En hebben jullie er dan gewoon chips bijgekocht?
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_66112853
Voor ps2 heb je ook singstar.
scoor een ps2 voor weinig op marktplaats en singstar+ microfoon voor de ps2 zal ook wel op marktplaats te vinden zijn.
Je kan het zo duur mogelijk maken als je zelf wil.
pi_66116680
quote:
Op maandag 16 februari 2009 08:46 schreef De Wouzeraar het volgende:

[..]

Dank voor de tip!

Ik zie dat deze werkt met een chip in de microfoons? Heb je dan wel mogelijkheden genoeg om er nieuwe nummers op te zetten? En bijvoorbeeld via internet te downloaden kopen? En hebben jullie er dan gewoon chips bijgekocht?
Wij hebben ongeveer 6000 nummers, dus twee chips. Geloof mij als ik zeg dat dat er voor een hele tijd (we hebben hem nu drie jaar of zo) ECHT WEL genoeg zijn! Ik ben geloof ik pas halverwege de B Zitten hele verschillende dingen tussen. Een kleine greep uit de collectie: Celine Dion, Frank Sinatra, Beatles, Lipps inc., Eminem, System of a down, Krezip (ja echt ) etc. etc. Verder wat weirde Chinese nummers en een paar Engelse kinderliedjes. Oh en Happy Birthday natuurlijk

Of je er nummers voor kan downloaden weet ik niet, want de set is van mijn vader en die regelt eigenlijk alles voor de set, maar wij hebben er geen gedownloade nummers opstaan. Volgens mij zit er wel een 'recording chip' bij, waarmee je dus dingen op kunt nemen.

Naar ik me herinner zit er standaard een chip bij met 3000 Engelse nummers. De chips zijn niet bizar duur of zo, 80 a 90 dollar voor 3000 nummers (da's toch goedkoper dan singstar he ) Er kunnen 2 (of 3, pin me er niet op vast) chips in de 'hoofd'microfoon. Mocht je meerdere chips hebben en andere nummers willen zingen, wissel je gewoon de chips om. Dat is zo gedaan Ik vind het echt zo gaaf! Karaoke
pi_66122802
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:18 schreef Lotte. het volgende:

[..]

Wij hebben ongeveer 6000 nummers, dus twee chips. Geloof mij als ik zeg dat dat er voor een hele tijd (we hebben hem nu drie jaar of zo) ECHT WEL genoeg zijn! Ik ben geloof ik pas halverwege de B Zitten hele verschillende dingen tussen. Een kleine greep uit de collectie: Celine Dion, Frank Sinatra, Beatles, Lipps inc., Eminem, System of a down, Krezip (ja echt ) etc. etc. Verder wat weirde Chinese nummers en een paar Engelse kinderliedjes. Oh en Happy Birthday natuurlijk

Of je er nummers voor kan downloaden weet ik niet, want de set is van mijn vader en die regelt eigenlijk alles voor de set, maar wij hebben er geen gedownloade nummers opstaan. Volgens mij zit er wel een 'recording chip' bij, waarmee je dus dingen op kunt nemen.

Naar ik me herinner zit er standaard een chip bij met 3000 Engelse nummers. De chips zijn niet bizar duur of zo, 80 a 90 dollar voor 3000 nummers (da's toch goedkoper dan singstar he ) Er kunnen 2 (of 3, pin me er niet op vast) chips in de 'hoofd'microfoon. Mocht je meerdere chips hebben en andere nummers willen zingen, wissel je gewoon de chips om. Dat is zo gedaan Ik vind het echt zo gaaf! Karaoke

Klinkt wel goed allemaal. Bedankt voor alle info! Kan hem helaas niet vinden op die site die je gaf (wel allerlei accesoires). Ik ga er eens even goed over nadenken, want het is helaas allemaal niet zo goedkoop (volgens mij wel goedkoper dan een PS volgens mij )
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 01:38:12 #14
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_66146380
Mijn optie was gratis...
pi_66151037
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 01:38 schreef SlamD het volgende:
Mijn optie was gratis...
Die optie wordt ook zeker nog in overweging genomen. ;-)
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 08:55:57 #16
106861 aqua_man
2 swim or not 2 swim...
pi_66265751
Als je ZATERDAG even langs komt, moet je me even herinneren, heb nog zo'n LOSSE KARAOKE DVD ergens liggen.
...that's the question!
pi_99476377
tja na 874 dagen kick ik hem even omhoog:)

Hier moet zo n karaokeding worden aangeschaft voor een stichting maar hoe weet ik in vredesnaam wat ik moet aanschaffen?
Hij moet mobiel zijn, evt op accu en gewoon handig te bedienen zijn. Wie kan mij helpen in deze?
Waar ik nog meer op letten moet?
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:38:50 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_99477626
Weet je zeker dat wil je kopen?
Ik zou ze huren: http://www.karaokeconcurrent.nl/verhuur.htm
Tenzij je elke week zo'n karaoke party wil houden...

Als je wil kopen zoiets: http://www.geluidstunter.(...)sets+N_grp_49-1.html

Maar écht mobiel zal het niet worden, je hebt altijd wel een scherm, speakers, microfoon(s), speler+versterker nodig.
So we just called him Fred
pi_99492260
ja kopen willen we zeker en heb een budget van 1200 euro hier voor.
Heb al wel mobiele dingen gezien met schermpje bovenop zeg maar maar dat lijkt me wat ongezellig als alleen de zanger maar op scherm kan kijken en de rest niet.
En ik weet door al de tecnische specs niet wat de 1 dan voor heeft op de ander.
Ik dacht zelf aan zoiets
http://www.karaoke-jo.nl/contents/nl/p5387.html maar als ik zoiets koop wat moet daar dan nog bij?
ja in elk geval een schermpje maar dat kan gewoon een kleine draagbare tv zijn maar moeten er dan ook nog boxen bij?
pi_99494301
Ik heb er uiteindelijk een cadeau gekregen. Een versie van de Mediamarkt die je kunt aansluiten op je dvd-speler en televisie (je koopt dus alleen het 'mengkastje' en de microfoons). Werkt goed en heeft al aardig wat leuke avonden bezorgd (en een keer de politie voor de deur :-D).
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_99497894
Het is de bedoeling dat de boel op buurtavonden gebruikt word dus alles los lijkt mij geen goed idee en de buurtfeesten zijn elke keer weer anders dus een vaste plaats voor opstelling is er ook niet.
Ik heb ook geen idee als je bijv een partytent van 40 m2 hebt wat je dan aan boxen nodig hebt om beetje leuk geluid te krijgen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')