Mensen willen wel informatie, maar ze willen er geen moeite voor doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:30 schreef 1DIOOT het volgende:
af en toe vraag je je af waarom ze zoveel moeite doen om reclame te maken...
zoveel geld wordt er in gepompt, om mensen maar tot hun verstand te brengen dat de KVK
kan HELPEN met dit soort dingen.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:18 schreef MaGNeT het volgende:
Weet je wat jij zou moeten doen?
En op die groene platen moet dan een verzekering rusten die ook gekoppeld is aan de handelsvoorraad bij de RDW...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:41 schreef JumpingJacky het volgende:
. Als erkende autohandelaar kan je de auto aanmelden als bedrijfsvoorraad waardoor je bijv. geen motorrijtuigenbelasting hoeft te betalen. Ze komen dan op naam van het bedrijf met aparte status. Uiteraard mag je dan alleen de weg op groene platen, waar dan ook weer een hele lijst beperkingen aan vast zit.
Dus ff RDW bellen en je wordt een stuk wijzer.
Erm... sinds wanneerquote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:46 schreef THEFXR het volgende:
werk je in loondienst?, dan mag je nl een bepaald bedrag belastingvrij bijverdienen, daarboven moet je er belasting over betalen.
Als jij een auto (in)koopt, dan moet jij hem vrijwaren. Dat zal de verkoper ook eisen trouwens. Dan staat hij daarmee op jouw naam / in jouw bedrijfsvoorraad. (Je moet je hiervoor wel lid worden van de RDW met een RDW bedrijfsnummer).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:14 schreef Pohc het volgende:
Hallo,
Ik handel al enig tijd in auto's. Dit doe ik momenteel zwart. Gewoon goedkope auto's inkopen en dan weer verkopen. Binnenkort wil ik dit 'wit' gaan doen omdat het redelijk goed gaat. En ik ben bang dat de belastingdienst achter me aankomt als ik teveel auto's op mijn naam heb gehad. Nu mijn vraag: Wat zijn de eisen of wat moet je allemaal doen om als autohandelaar te beginnen? Dan bedoel ik niet met het inschrijven van de KVK, bankzaken regelen, belastingdienst etc. Want dat zijn de standaard procedure van een startende ondernemer. Maar puur als autohandelaar zelf. Ik weet dat er een 'groene plaat' is als autohandelaar. Maar hoe doe je dat met bv als je een auto inkoopt?? Wordt de auto dan op bedrijfsnaam gezet of op de naam van de 'groene plaat' ?? Hoe zit dat?? Kan iemand mij dit vertellen??
Ja, dat staat hierboven ook al in de link naar het RDW. De 'erkenning bedrijfsvoorraad' geeft je tevens mogelijkheid om auto's over te schrijven, en dus te vrijwaren naar de verkoper.quote:Op zondag 15 februari 2009 10:14 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Als jij een auto (in)koopt, dan moet jij hem vrijwaren. Dat zal de verkoper ook eisen trouwens. Dan staat hij daarmee op jouw naam / in jouw bedrijfsvoorraad. (Je moet je hiervoor wel lid worden van de RDW met een RDW bedrijfsnummer).
En dus heeft de groene plaat hier wel degelijk een hol mee te maken, want die hoort bij de vraagstelling van TSquote:De groene plaat heeft hier geen hol mee te maken. Een groene plaat is een handelaarskenteken. Een nummerbord in feite die je op alle auto's kunt gebruiken die in jouw bedrijfsvoorraad staan.
Dit is omdat als een auto van jouw uit je bedrijfsvoorraad de openbare weg opgaat dit niet zomaar mag omdat je hierover geen wegenbelasting betaalt. Maar soms moet zo'n ding wel de wrg op (proefrit, tanken etc.).
IN het kader van rechten en plichten is het volgende lijvige document interessant, vanaf pagina 63 voor de bedrijfsvoorraad en vanaf pagina 73 voor het handelaarskentekenbewijs:quote:De groene plaat kun je echter niet zomaar op een auto plakken om zo de MRB te ontduiken...
Hier gelden strikte regels voor. Vroeger kon je wel gewoon met groene platen op vakantie trouwens
wij zijn hier op FOK ook niet gespecialiseerd in de autobranche!quote:Op zondag 15 februari 2009 09:58 schreef Pohc het volgende:
Thx mensen voor de info...........maar ben er niet wijzer op geworden. Wat betreft de KVK.....ik heb al eerder een onderneming gestart. Bij de KVK weten ze niet ALLES!!! Ze kunnen je alleen helpen betreft het starten van een onderneming. Maar ze zijn niet gespecialiseerd in alle branche. Vandaar dus mijn vraag.
Dat is ook mijn bedoeling. Vanwege slechte economie en geldcrisis zijn dure auto's moeilijk te verkopen.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:17 schreef delapoko het volgende:
In deze tijd als autohandelaar beginnen is moeilijk. Het beste is je richten op goedkopere 2e handse auto's. Daar zit wel markt in.
Het is meer een forum om te discussieren en je ervaringen te delen. Er zitten hier misschien wel mensen die in hetzelfde vak zitten. Die weten dan vast wel meer dan de mensen die bij de KVK zitten.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wij zijn hier op FOK ook niet gespecialiseerd in de autobranche!
Ah leuk, de marge regeling:quote:Op maandag 16 februari 2009 09:49 schreef Pohc het volgende:
[..]
Dat is ook mijn bedoeling. Vanwege slechte economie en geldcrisis zijn dure auto's moeilijk te verkopen.
[..]
Het is meer een forum om te discussieren en je ervaringen te delen. Er zitten hier misschien wel mensen die in hetzelfde vak zitten. Die weten dan vast wel meer dan de mensen die bij de KVK zitten.
Thx voor de info mensen!!
nog een vraag...........Hoe zit het met de belastingen etc??
Stel: ik koop een auto in bij de particulier voor 500 euro.......(hier kan dan geen BTW worden gevorderd) en ik verkoop het door voor 1000 euro. Wordt er dan 19% BTW afgedragen over het bedrag van 1000 euro??
Of zit het op 2e handse autos een andere btw-tarief??
Je weet dat als je winst maakt op een auto dat je dan ook gewoon belasting moet betalen?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:39 schreef Pohc het volgende:
Hey thx man!! Dit wist ik echt nog niet!! Scheelt best veel dat marge regeling.
Scheelt niets meer of minder. Het is alleen een verlegging in de vorm van liquiditeit.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:39 schreef Pohc het volgende:
Hey thx man!! Dit wist ik echt nog niet!! Scheelt best veel dat marge regeling.
Meestal wordt er (administratief/fiscaal) niet veel winst gemaakt.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:03 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Je weet dat als je winst maakt op een auto dat je dan ook gewoon belasting moet betalen?
En dus in de zin van liquiditeit scheelt het best welquote:Op maandag 16 februari 2009 13:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Scheelt niets meer of minder. Het is alleen een verlegging in de vorm van liquiditeit.
Jij moedigt hem nu al aan zwart geld " te maken"quote:Op maandag 16 februari 2009 13:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Meestal wordt er (administratief/fiscaal) niet veel winst gemaakt.
Waar zie jij dat staan?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Jij moedigt hem nu al aan zwart geld " te maken"
Als je over 10.000-den euro's praat,... ja, dan kan het best wel schelen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:23 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En dus in de zin van liquiditeit scheelt het best wel
Leg eens uit?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Jij moedigt hem nu al aan zwart geld " te maken"
Tuurlijk. Maar meestal betaal je BTW over het hele verkoopbedrag. Wat ik niet wist is dus dat je bij 2e handse goederen alleen BTW betaald over de winst. En dat scheelt dus best veel.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:03 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Je weet dat als je winst maakt op een auto dat je dan ook gewoon belasting moet betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |