abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66045859
Even een vraagje, waar ik een beetje over twijfel. Het gaat om de geldigheid en jurische kant van het gebruiken van een meereiskaartje van de NS.

A heeft een OV-jaarkaart (week) en gaat samen met B een stukje reizen met de NS om flink te gaan feesten ergens. Niets mis mee, en met wat alcohol op is de trein zo gek nog niet

A en B gaan samen en persoon B kan dus vanwege de OV jaarkaart van A met korting meerijden met A.

Echter, ze gaan op zondag, dus A zelf moet nu zelf ook over een geldig vervoersbewijs beschikken. Zij wil handig gebruik maken van een actie van de NS en boekenbon en heeft een meereiskaartje liggen. Met dat kaartje kan ze dus gratis met iemand meereizen, die een geldig kaartje heeft.

http://www.ns.nl/vraagenantwoord/VraagEnAntwoordResult?query=Wat+zijn+de+voorwaarden+van+de+NS+Meereiskaart+actie%3F&userid=1

A heeft dus OV en meereiskaart) en persoon B lift dus mee op A d'r OV-kaartkorting en heeft dus geldig kaartje. Een kaartje met korting, gebaseerd op het meerijden met A.

Maar, mag persoon A (die dus met haar OV legitiem persoon B van voordeel voorziet) nu zelf op zo'n meereiskaartje meereizen met persoon B?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door nachtdier2 op 14-02-2009 01:55:01 ]
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_66045990
A mag altijd met korting reizen in het weekend, en B mag dat dus ook. Je mag zelfs tot (4 personen als ik het goed zeg) reizen met korting
pi_66046053
Ehm wat doe je nu moeilijk. De Ovkaart houder heeft het kaartje met korting en degene zonder OV heeft het meereiskaartje. Kosten zijn hetzelde en er is niet eens een twijfel mogelijk over of het mag of niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_66046398
Ja, das waar. Daar komt het op neer eigenlijk..

Maar we gaan uit van het geval dat A en B ieder dr eigne kaartjes regelen. B mag 100% op de OV van A meeliften en zal dus goed zitten en heeft een geldig treinkaartje. En A zelf reist dus op zijn beurt weer mee met persoon B. Hmmm, volgens die uitleg mag het dus..

Ik zat gewoon even moeilijk te denken. Want A mag gewoon iemand korting verlenen, die dan een geldig kaartje heeft. Enkel zonder een eigen kaartje, zou A zwartrijden.

Slotje ;P
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_66047090
Is dit een vraag voor een IQ-test? Ik snap er niets van

* AquaMined faalt de IQ-test
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 februari 2009 @ 10:29:40 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_66048647
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 02:35 schreef nachtdier2 het volgende:
Ja, das waar. Daar komt het op neer eigenlijk..

Maar we gaan uit van het geval dat A en B ieder dr eigne kaartjes regelen. B mag 100% op de OV van A meeliften en zal dus goed zitten en heeft een geldig treinkaartje. En A zelf reist dus op zijn beurt weer mee met persoon B. Hmmm, volgens die uitleg mag het dus..

Ik zat gewoon even moeilijk te denken. Want A mag gewoon iemand korting verlenen, die dan een geldig kaartje heeft. Enkel zonder een eigen kaartje, zou A zwartrijden.

Slotje ;P
Ik heb zelf gehad dat ik een voordeel kaartje had van de blokker oid en een voordeelurenkaart. Ouders reisden met korting van mijn voordeelurenkaart en ik met de kaart van de blokker.

In jouw voorbeeld reist A gewoon met korting op zijn eigen OVkaart omdat hij daar recht op heeft. En met zijn OVkaart mag hij ook iemand mee nemen, dus reist B ook met korting.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_66054476
De vraag was of A met dat kaartje mocht reizen, omdat het dus geen kortingskaartje is maar een meereiskaart. Een kaartje dus dat recht geeft om met een ander mee te reizen. En dat doet ze dus op haar beurt met persoon B, die op zijn beurt weer meereist met korting omdat A een geldige OV-studentenkaart heeft.

PFff, snapte het zelf ook even niet meer trouwens.
[..]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 februari 2009 @ 14:56:12 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_66054642
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:50 schreef nachtdier2 het volgende:
De vraag was of A met dat kaartje mocht reizen, omdat het dus geen kortingskaartje is maar een meereiskaart. Een kaartje dus dat recht geeft om met een ander mee te reizen. En dat doet ze dus op haar beurt met persoon B, die op zijn beurt weer meereist met korting omdat A een geldige OV-studentenkaart heeft.

Wat voor meereiskaart heb jij het nu over dan?
Een kaartje uit de automaat met 40% korting?
Zo ja, dan kan A daar gewoon op reizen in combinatie met haar eigen OVkaart
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:06:40 #9
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_66054885
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:50 schreef nachtdier2 het volgende:

het maakt geen rochel uit of iemand wel of geen korting krijgt.
Het gaat erom dat persoon A (degene zonder meereiskaart) een geldig vervoersbewijs heeft als persoon B (met meereiskaart) wil meereizen. Zelf verder reizen zonder iemand met een geldig vervoersbewijs kan dan weer niet.
Signature.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:08:05 #10
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_66054920
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:56 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat voor meereiskaart heb jij het nu over dan?
Een kaartje uit de automaat met 40% korting?
Zo ja, dan kan A daar gewoon op reizen in combinatie met haar eigen OVkaart
De meereiskaart is een actiekaart.
Krijg je bij een boekenbon.

Heeft niks met 40% korting te maken verder
Signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')