abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:21:50 #1
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66018466
Naar aanleiding van de reclame van stichting bont waarin gezegd wordt dat bont een overbodig luxe product is. Ik vind dat bont net zo zeer een overbodig luxe product is als vlees.

vlees heb je niet nodig om te overleven, je kunt prima zonder, zoals talloze vegetariėrs en veganisten aantonen. Er zijn genoeg vervangingsmiddelen. in die zin is het dus overbodig, en tevens een luxe product. Als niemand vlees zou eten, zou er op de wereld geen hongersnood zijn.

Nertsen zitten in kleine kooitjes, maar dat zitten veel kippen bijvoorbeeld ook. Zeehonden hebben zelfs vrij geleefd.

We eten dus geen vlees omdat we het nodig hebben, maar omdat we er ons fijn bij voelen. We vinden het lekker, het maakt ons gelukkig. Hetzelfde geldt voor bont (voor sommige mensen, niet iedereen vind dezelfde dingen leuk). Sommige mensen worden blijer, of ''gelukkiger' van bont, waar andere dat van vlees worden.

kortom ik vind:

vlees en bont beiden overbodig en luxe producten.
beiden zijn ze waard wat men er voor wil betalen: een indicatie van hoe gelukkig het product een persoon maakt.
Ik vind het raar dat er zo'n sterke selectieve verontwaardiging heerst t.o.v. bont, miss door het grote knuffel gehalte van zeehonden en nertsen?




t.o.v die kloterige kippen?



Als jullie het hier niet of gedeeltelijk mee eens zijn, wees dan aub specifiek over welk punt en waarom

geen one-liners svp!

[ Bericht 1% gewijzigd door Amokzaaier op 13-02-2009 14:07:37 ]
je oogst wat je zaait
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:23:14 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66018509
Tsja, je kunt ook zonder computer en auto, maar zijn ze overbodig? Vlees is lekker en bevat nuttige voedingsstoffen.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:24:59 #3
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66018565
We zijn omnivoren en hebben dus wel vlees nodig!, dat je zonder kunt is waar,maar het blijft behelpen.

Ergo dieren eten hoort erbij, vind wel dat we de bio industrie vaarwel moeten zeggen. Een koe wordt helemaal gebruikt (voedsel en leergrondstoffen ed.) een pelsdier (het woord zegt het al) wordt alleen gedood voor de pels en dat is in mijn ogen weldegelijk immoreel.

Mijn nuance
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66018567
Bont kun je niet eten
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:26:04 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66018599
Vlees is eigenlijk het enige wat nodig is. Mits het dier waar het vlees van komt ook groente heeft gegeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66018856
Eten van vlees wordt vergeleken met doodknuppelen en martelen van dieren...
Een mens is een omnivoor al duizenden jaren, en er bevinden zich ook omnivoren in het dierenrijk, gaan we ook dieren manipuleren om geen vlees te eten?

Mensen die het eten van vlees zielig vinden, omdat ze denken dat deze dieren daardoor onwijs verdrietig van worden, zijn "zielige" wereldverbeteraars.. en het verbaasd mij daarom ook niet dan 90% van de vegetariėrs vrouwen zijn, dan wel homofiel.

Echter weet ik wel dat het eten van teveel vlees.. (elke dag) niet gezond is... op deze wijze vind ik wel dat ik me moet aanpassen... maar vlees is te verleidelijk, het zit in mijn genen.. geen vlees geen leven...;););)

het gebruik van bont moet trouwens niet gerelateerd worden aan het gebruik van vlees....!!!
The Hunter Will Be The Hunted
pi_66019124
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
We zijn omnivoren en hebben dus wel vlees nodig!, dat je zonder kunt is waar,maar het blijft behelpen.

Ergo dieren eten hoort erbij, vind wel dat we de bio industrie vaarwel moeten zeggen. Een koe wordt helemaal gebruikt (voedsel en leergrondstoffen ed.) een pelsdier (het woord zegt het al) wordt alleen gedood voor de pels en dat is in mijn ogen weldegelijk immoreel.

Mijn nuance
Inmiddels weten we wel dat dat niet zo behelpen is hoor, dat valt reuze mee, we kunnen met gemak zonder vlees.

Omnivoor betekend ook niets meer dan de mogelijkheid hebben tot meerdere voedselbronnen, we zijn geen carnivoren die plantaardig niet goed kunnen verwerken en geen herbivoren die niets met vlees kunnen.
Natuurlijk gezien hebben we geen vlees nodig, maar is het een waardevolle aanvulling in een natuurlijk dieet waarin je lang niet altijd zeker bent van genoeg voedingsstoffen.
De hoeveelheden vlees die wij eten zijn gewoon slecht te noemen, dat is ruime overdaad.

Vegetarisch eten is geen enkel probleem, hoef je niet voor te behelpen, veganistisch is wat anders, dan moet je wel een beetje opletten, maar zelfs dat is goed te doen.
Of je het wil is een 2de, of je het kan missen terwijl je er zo van geniet.

Mijn persoonlijke mening is dat vlees eten op zichzelf geen probleem is, zolang er een beetje mate wordt gehouden en geen bio-industrie shit is.
Wat bont betrefd, tja, lastig, dieren zoals nertsen kunnen niet normaal leven in die omstandigheden, vachten van wilde dieren zijn niet mooi genoeg vaak.
Maar ook daar, waarom het een wel en het ander niet, natuurlijk ga ik niet zeggen dan maar ook bontgedoe, maar zeg ik liever ook weg met de bio-industrie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:41:48 #8
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_66019158
Aangezien ik een omnivoor ben hoort vlees bij mijn dieet. Mensen die bewust geen vlees eten zijn arrogante mensen die denken dat ze boven 3 miljoen jaren primaten evolutie staan. Als die domme hippies echt natuurlijk willen leven dan zouden ze JUIST vlees in het dieet moeten opnemen.

En dat verhaal van bont komt ook van dat soort jankerds die menselijke dingen op dieren proberen te projecteren.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:42:12 #9
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_66019171
Vego's deugen niet. Je hebt gewoon vlees nodig, waarom denk je anders dat vego's vitaminepillen enzo slikken?
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_66019202
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:33 schreef supersteve het volgende:
Eten van vlees wordt vergeleken met doodknuppelen en martelen van dieren...
Een mens is een omnivoor al duizenden jaren, en er bevinden zich ook omnivoren in het dierenrijk, gaan we ook dieren manipuleren om geen vlees te eten?

Mensen die het eten van vlees zielig vinden, omdat ze denken dat deze dieren daardoor onwijs verdrietig van worden, zijn "zielige" wereldverbeteraars.. en het verbaasd mij daarom ook niet dan 90% van de vegetariėrs vrouwen zijn, dan wel homofiel.

Echter weet ik wel dat het eten van teveel vlees.. (elke dag) niet gezond is... op deze wijze vind ik wel dat ik me moet aanpassen... maar vlees is te verleidelijk, het zit in mijn genen.. geen vlees geen leven...;););)

het gebruik van bont moet trouwens niet gerelateerd worden aan het gebruik van vlees....!!!
36 kilo kip op 1 vierkante meter heeft wat te maken met het vermogen van ons lichaam om vlees te verteren?
Elke dag vlees eten en fiks ook(zeker met broodbele erbij genomen) heeft wat te maken met dat natuurlijke vermogen voor het verteren van vlees?

Kom op zeg, het is een kul argument dat omnivoor, zeg gewoon ik vind het lekker en wil niet zonder, zonder kan je makkelijk, de hoeveelheden vlees die wij naar binnen werken en de manier waarop we zorgen voor die hoeveelheden heeft niets, maar dan ook niets met een eventuele natuurlijke behoefte te maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_66019203
Euh, maar dragen van dierenhuiden doen we toch ook al duizenden jaren? Dus het is toch niet anders dan vlees eten?
  Donald Duck held vrijdag 13 februari 2009 @ 13:44:09 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66019251
Dieren staan lager in de voedselketen, dus we mogen ze eten. Da's gewoon natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:44:54 #13
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66019272
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:23 schreef TNA het volgende:
Tsja, je kunt ook zonder computer en auto, maar zijn ze overbodig? Vlees is lekker en bevat nuttige voedingsstoffen.
precies, ze zijn niet overbodig. Net zomin als bont overbodig is voor mensen die dat kopen/graag dragen.
je oogst wat je zaait
pi_66019337
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:42 schreef beelz het volgende:
Vego's deugen niet. Je hebt gewoon vlees nodig, waarom denk je anders dat vego's vitaminepillen enzo slikken?
Niet nodig die vitaminepillen, zelfs bij een veganistisch dieet is dat niet nodig!!!!!!
Er bestaat veel misverstanden over en dit is er 1 van, vlees is GEEN noodzaak in ons dieet, het is wel een makkelijke manier om bepaalde voedingsstoffen te komen, vooral erg handig in ee tijd van tekorten.

Noem mij eens een omnivoor in de natuur die zoveel vlees eet als wij mensen, allemaal namelijk eten ze plantaardig en als ze perongelijk wat vlees tegenkomen zullen ze geen nee zeggen.
Zefs een beer eet grotendeels planten en maar af en toe wat vlees.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_66019385
Laatst zag ik die zielige Vega's zie staan in mijn stad, naast hun vega verzamel restaurant, dan blijkt toch echt dat je dierlijke producten nodig hebt.

Ze zien er meestal uit als punkers (punk is niet van hun generatie dus wtf) of goths, maar dan verlopen alsof ze geen geld hebben met een ongezond kleurtje en geurtje...

Mijn stelling: Mensen die dierlijke producten ontwijken worden vanzelf arme stinkende huilies die alleen nog maar aansluiting kunnen vinden bij lotgenoten!
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:50:46 #16
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66019473
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:43 schreef erodome het volgende:


36 kilo kip op 1 vierkante meter heeft wat te maken met het vermogen van ons lichaam om vlees te verteren?
Elke dag vlees eten en fiks ook(zeker met broodbele erbij genomen) heeft wat te maken met dat natuurlijke vermogen voor het verteren van vlees?

Kom op zeg, het is een kul argument dat omnivoor, zeg gewoon ik vind het lekker en wil niet zonder, zonder kan je makkelijk, de hoeveelheden vlees die wij naar binnen werken en de manier waarop we zorgen voor die hoeveelheden heeft niets, maar dan ook niets met een eventuele natuurlijke behoefte te maken.
helemaal mee eens. Prima om gewoon te zeggen dat je graag vlees eet omdat je het lekker vind, of omdat je een hekel hebt aan kippen oid. Maar dat hypocriet geblaat over nodig hebben . Er zijn genoeg vervangende middelen waarmee je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt, maarja, tahoe is nou eenmaal niet zo lekker... (vind ik).
je oogst wat je zaait
pi_66019510
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:43 schreef erodome het volgende:

[..]

36 kilo kip op 1 vierkante meter heeft wat te maken met het vermogen van ons lichaam om vlees te verteren?
Elke dag vlees eten en fiks ook(zeker met broodbele erbij genomen) heeft wat te maken met dat natuurlijke vermogen voor het verteren van vlees?

Kom op zeg, het is een kul argument dat omnivoor, zeg gewoon ik vind het lekker en wil niet zonder, zonder kan je makkelijk, de hoeveelheden vlees die wij naar binnen werken en de manier waarop we zorgen voor die hoeveelheden heeft niets, maar dan ook niets met een eventuele natuurlijke behoefte te maken.
Eigenlijk moet je het andersom zien..
De dieren mogen van geluk spreken dat we omnivoren zijn...

vroeger aten mensen alleen maar vlees...
The Hunter Will Be The Hunted
pi_66019594
En hoe zit het dan met vis? Volgens mij zijn er genoeg vegetariers die wel vis eten. Dat vind ik zo vreemd.
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:55:32 #19
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66019647
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:48 schreef Darkangle het volgende:
Laatst zag ik die zielige Vega's zie staan in mijn stad, naast hun vega verzamel restaurant, dan blijkt toch echt dat je dierlijke producten nodig hebt.

Ze zien er meestal uit als punkers (punk is niet van hun generatie dus wtf) of goths, maar dan verlopen alsof ze geen geld hebben met een ongezond kleurtje en geurtje...

Mijn stelling: Mensen die dierlijke producten ontwijken worden vanzelf arme stinkende huilies die alleen nog maar aansluiting kunnen vinden bij lotgenoten!
bij veganisten ben ik het hier wel redelijk mee eens, ze zien er vaak ongezond uit. Daarbij zijn het een soort van fundamentalisten die idd vaak elkaar opzoeken, bijv. krusties .), ze zetten zich af tegen de samenleving, vleesgebruik staat symbool voor hun. Vegetariėrs echter, daar zie ik niet zoveel verschil bij.

verder: 1 stelling is wel genoeg per topic.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:56:51 #20
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_66019690
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:43 schreef erodome het volgende:

[..]

36 kilo kip op 1 vierkante meter heeft wat te maken met het vermogen van ons lichaam om vlees te verteren?
Die vieze beesten worden gestapeld dus 36 kilo LIJKT veel maar is het niet.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:57:31 #21
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66019714
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:54 schreef valek het volgende:
En hoe zit het dan met vis? Volgens mij zijn er genoeg vegetariers die wel vis eten. Dat vind ik zo vreemd.
vind ik niet vreemd. Als je het sterven van een dier niet zo erg vindt, maar het lijden wel bijv....
Vissen hebben vrij geleefd enzo.
je oogst wat je zaait
pi_66019769
quote:
Kom op zeg, het is een kul argument dat omnivoor, zeg gewoon ik vind het lekker en wil niet zonder, zonder kan je makkelijk, de hoeveelheden vlees die wij naar binnen werken en de manier waarop we zorgen voor die hoeveelheden heeft niets, maar dan ook niets met een eventuele natuurlijke behoefte te maken.
Het is niet relevant of een mens vlees nodig heeft of niet...
een kip is op de wereld gezet om op gegeten te worden,, en om een lekker gebakken eitje bij je ontbijt te hebben.. bewijs het tegendeel maar.
The Hunter Will Be The Hunted
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:59:34 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66019793
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:57 schreef Amokzaaier het volgende:

vind ik niet vreemd. Als je het sterven van een dier niet zo erg vindt, maar het lijden wel bijv....
Vissen hebben vrij geleefd enzo.
Zeg dat maar tegen kweekvissen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:00:13 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66019820
Ik krijg trek in een biefstuk bij het lezen van dit topic.



Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66019835
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:50 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Prima om gewoon te zeggen dat je graag vlees eet omdat je het lekker vind, of omdat je een hekel hebt aan kippen oid. Maar dat hypocriet geblaat over nodig hebben . Er zijn genoeg vervangende middelen waarmee je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt, maarja, tahoe is nou eenmaal niet zo lekker... (vind ik).
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:57 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

vind ik niet vreemd. Als je het sterven van een dier niet zo erg vindt, maar het lijden wel bijv....
Vissen hebben vrij geleefd enzo.
Dieren niet, maar vissen wel. En dan het woord hypocriet in de mond durven nemen......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')