Hij wil graag zonder helm op een snorfiets rijden met bromfietssnelheden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:31 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je niet gewoon een bromfiets koopt als je 50 wilt rijden...
Dan istie flink dom bezig...quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hij wil graag zonder helm op een snorfiets rijden met bromfietssnelheden.
Dit ivm. het aankomende kampioenschap "stoeprand koppen" denk ik.
Vind ik ook, waarom zou je anders zo hard willen gaan op een snor?quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:58 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Dan istie flink dom bezig...
Bruikbare tips omtrent opvoeren zijn inderdaad welkom.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:58 schreef SwiffMeister het volgende:Gelukkig is er nog zoiets als natuurlijke selectie
Naar mijn idee moet je met een 10 ook makkelijk 50 kunnen halen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:01 schreef MouseOver het volgende:
Opvoeren van zo'n snortomos is hopeloos. Een bromblok + 24er tandwiel schiet een stuk beter op.
Voor zover ik weet is het ding iig op tandwiel en op carburateur begrensd (10 ipv 12 carb), maar ik meen ook nog dat er andere spoelpoorten inzitten. CDI weet ik niet zeker maar het klinkt vrij logisch.
Zo te lezen heb je er niet al te veel verstand van. Dat ding opvoeren zonder handig vriendje gaat niet lukken en kun je er maar beter niet aankomen, anders moet je de trappers weer monterenquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:38 schreef Reddieboy het volgende:
Carb. 10.10 dellhorto? Laat even weten wat ik nu precies moet doen??? Bedankt in iedergeval maar noem nog kleine dingen die helpen .... En bromkop ofzoiets ... leg a.u.b uit!!!
http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=1053quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:38 schreef Reddieboy het volgende:
Carb. 10.10 dellhorto? Laat even weten wat ik nu precies moet doen??? Bedankt in iedergeval maar noem nog kleine dingen die helpen .... En bromkop ofzoiets ... leg a.u.b uit!!!
De koppen zijn volgens mij nu net hetzelfde ':')quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:38 schreef Reddieboy het volgende:
Carb. 10.10 dellhorto? Laat even weten wat ik nu precies moet doen??? Bedankt in iedergeval maar noem nog kleine dingen die helpen .... En bromkop ofzoiets ... leg a.u.b uit!!!
me neef heeft een solex die over de 100 kanquote:Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hij wil graag zonder helm op een snorfiets rijden met bromfietssnelheden.
Dit ivm. het aankomende kampioenschap "stoeprand koppen" denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:57 schreef T42 het volgende:
[..]
me neef heeft een solex die over de 100 kanLeuke dingen zijn dat, die solex racersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kosten geen drol en je gaat als de tyfus xD
Lekker low cost racen. Alleen moet je best gestoord zijn om een blokje met een pk of 8 je voorwiel aan te laten drijven
kosten geen drol??? dat ding heeft ruim 3000 euro gekost meeste aan tjoene en onderdelen die stuk gaan door het vermogen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:45 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Leuke dingen zijn dat, die solex racers
Kosten geen drol en je gaat als de tyfus xD
Lekker low cost racen. Alleen moet je best gestoord zijn om een blokje met een pk of 8 je voorwiel aan te laten drijven
DIe verstelbare sproeiers bestaan ook voor tomos. Ik geloof dat ik er nog een heb liggen, die kan TS kopen als hij wil. Maakt het leven een stuk makkelijker. De carburateur die je nodig hebt is 12 mm, gelijk aan de brommerversie. Je moet dan wel de carburateur van het vorige type van je tomos hebben.. ik dacht dat die van het merk Encarwi was. Bij de dell'orto SHA carburateurs van nu past alleen een vaste omdat de sproeier dan in het vlotterbakje weggewerkt zit.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:54 schreef T42 het volgende:
je bent strax niet meer verzekerd bij een ongeluk denk daar ook effe aan!
koop anders een brommer met helm
maar bij opvoeren moet je bijna alles vervangen aan zo'n brommer
tandwielen keuze uit harder rijden OF sneller optrekken.
andere carb en sproeier (kun je weken me zoet zijn, zundapp had gelukkig types met verstelbare sproeier)
andere cillinder 50 snel of een 60/70cc + Pet
afvlakken pet
betere uitlaat en luchtfilter
bij meeste scooters is dat niet omdat deze al harder kunne (andere landen mogen ze vaak wel harder, en worden ze terug gevoerd in nederland)
3000 voor een racer is toch niks...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:59 schreef T42 het volgende:
[..]
kosten geen drol??? dat ding heeft ruim 3000 euro gekost meeste aan tjoene en onderdelen die stuk gaan door het vermogen.
een gewone solex kost al ruim 500 voor een opknapper
opknap wou ik een cruiser van maken maar dat werd me te duur.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:58 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
3000 voor een racer is toch niks...
Als je vergelijkt met kreidler bijvoorbeeld. Dan heb je voor 3000 mss net 2 wielen compleet.
Maar ben je verplicht om een orgineel frame te gebruiken dan ofzo? Daarbij is 500 wel erg veel voor een opknapsolex hoor. Ik dacht dat alleen de carters en krukas orgineel solex moesten zijn? In dat geval kun je voor een paar honderd euro, 2 rechterhanden en veel tijd en goede ideen een heel vet monster bouwen hoor
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik wil je echt niet uitleggen hoe het moet hoor Want ik snap ook wel dat ik als solexnoob er geen verstand van heb. Maar 3k lijkt me gewoon een beetje over the top.
jep maar er zijn veel klasses inquote:Op zondag 15 februari 2009 22:17 schreef MouseOver het volgende:
Het is vreselijk offtopic, maar ik heb in een bromfietsblad wel eens een exemplaar gezien waarvan het carter ook niet origineel was. Het zou eigenbouw van titanium zijn. Het ding liep 132 op de rollenbank. Volgens mij is de enige eis bij de hoogste klasse dat het rolaandrijving moet zijn.
edit: hier staat iets over een klasseoverzicht. Kennelijk zijn originele caters inderdaad verplicht
http://forum.solex.nl/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=8587&page=1&PHPSESSID=4312851bd68c180d5e956199479c6f06
Of verder door te dromen, want dat lukt je niet met een 2 takt..quote:Op maandag 16 februari 2009 01:10 schreef RiKe het volgende:
Die bestuurbare benzine auto's hebben zo'n leuke turbo er op zitten (volgens mij niet altijd, maargoed).
Bouw er zo 1 op je tomos!
Vergeet alleen niet je frame met ongeveer een buis of 10 te verstevigen en een HELE goede levensverzekering af te sluiten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |